کشور امریکا یکی از پهناورترین کشورهای دنیا است اما واژه بزرگ تنها به وسعت این کشور محدود نمیشود. مردم امریکا از هر چیزی بزرگش را دوست دارند: همبرگرهای بزرگ، ساختمانهای بزرگ و همچنین خودروهای بزرگ. میتوان گفت در این کشور واژه بزرگتر اغلب همان معنای بهتر را میدهد.
در این آزمون ما به سراغ ردهای از خودروها میرویم که مختص فرهنگ بزرگتر =بهتر هستند، یعنی شاسی بلندهای فول سایز لوکس.
درست است که SUV های بزرگتری نسبت به خودروهای حاضر در این تست وجود دارند (شورولت سابربن، فورد اکسپدیشن EL، تویوتا سکویا و …) ولی آنها در سطحی از لوکس بودن نیستند که بتوان آنها را در این سگمنت قرار داد. ما درباره ردهای از خودروها صحبت میکنیم که تنها در ایالاتمتحده سالانه دارای فروشی بیش از ۱۰۰,۰۰۰ دستگاه میباشد. درحالی که کادیلاک و مرسدس هرکدام بهتنهایی بیش از ۲۵۰۰۰ دستگاه در سال فروش دارند. اگر حجم فروش این سگمنت شما را تحت تأثیر قرار نمیدهد باید به خاطر داشته باشید با این که خودروهای لوکس و پرمیوم فقط ۱۱ درصد کل خودروهای تولیدی را تشکیل میدهند اما نزدیک به ۵۰ درصد سوددهی ایجاد میکنند. بنابراین با در نظر گرفتن سود به ازای تولید هر دستگاه از این خودروها (که رقم بالایی است) بهآسانی میتوان فهمید که این خودروهای غولپیکر تا چه اندازه برای تولیدکننده آن پراهمیت است. خودروهای حاضر در این آزمایش همگی در حدود ۹۰۰۰۰ دلار قیمت دارند. در این بین ناویگیتور که بهتازگی اصلاحاتی روی آن صورت گرفته با ۷۴۶۳۵ دلار قیمت ارزانترین اتومبیل گروه است. در سمت دیگر رنجرور با ۹۶۴۵۶ دلار گرانترین SUV حاضر در این تست لقب میگیرد و تنها خودرویی است که ردیف سوم صندلیها را ندارد.
سواری و هندلینگ:
سواری و هندلینگ در هر خودرویی معمولاً به یک اندازه اهمیت دارند. با این حال داستان در مورد این لوکسهای غولپیکر کمی متفاوت است و به نظر میرسد که سواری در اینجا شاخصه مهمتری باشد، بنابراین اجازه بدهید که در مورد هندلینگ کمتر صحبت کنیم. هیچکدام از اینها خودروهای اسپرتی نیستند. کادیلاک، اینفینیتی، لکسس و لینکلن همگی بهصورت بدنه روی شاسی (Body on frame) هستند. بهعبارتدیگر ساختار آنها تقریباً مشابه ساختار یک تراک است. بهعلاوه سه تای آنها وزنی بیش از ۳ تن دارند و کادیلاک ۲۶۶۲ کیلوگرم را حمل میکند. GL دارای شاسی و بدنه یکپارچه است و ۲۵۲۴ کیلوگرم وزن دارد. رنجروور ۵ نفره نیز با ۲۴۲۶ کیلوگرم سبکترین SUV حاضر در این جمع است.
با تمام این شرایط پنج دستگاه از این خودروها مسیری به شکل ۸ انگلیسی را در زمانی بین ۲۷ تا ۲۸ ثانیه طی کردند. (از این مسیر برای آزمون پایداری و فرمان پذیری خودروها استفاده میشود و کارکردی شبیه به آزمون اسلالوم دارد). مرسدس GL با زمان ۲۷.۳ ثانیه سریعترین و QX80 با اختلاف کمی با ۲۸.۳ ثانیه کندترین خودرو گروه بود. برای اینکه به شما مبنایی برای مقایسه بدهیم باید بگوییم که خودروی مزدا ۶ به ۲۷.۳ ثانیه و کیا اپتیما به ۲۸.۳ ثانیه برای طی کردن همین مسیر نیاز دارند.
اما اگر بحث در مورد قابلیت سواری این خودروها باشد وضعیت خیلی بهتر خواهد شد. جایی که ساختار صلب و فاصله بین دو محور زیاد باعث فراهم آوردن یک سواری بسیار خوب برای این خودروها شده است. تنها خودرویی که میتوان گفت از این لحاظ بهاندازه کافی خوب نیست ناویگیتور است، تا جایی که بنسون کنگ دستیار سردبیر، سواری آن را با نسل قبلی فورد F-150 مقایسه کرده است. البته این اصلاً اظهار نظر درستی نیست ولی در مقام مقایسه با سواری عالی رقیبان شاید لینکلن اینگونه به نظر برسد، چون ناویگیتور بیشتر از بقیه حس سوار شدن به یک وانت را ایجاد میکند.
اوضاع درمورد اینفینیتی گونه دیگری است، جایی که با وجود رینگهای ۲۲ اینچی کیفیت سواری خیلی خوبی فراهم میآورد، با این حال اگر شما به سواری خودروهای اروپایی علاقه داشته باشید اینفینیتی خیلی تحت کنترل به نظر نمیرسد.
رنجروور به دلیل داشتن سیستم تعلیق و فنربندی بادی سواری شگفتانگیزی فراهم میآورد. مرسدس بنز هم دارای تعلیق بادی است که یک سواری عالی و اسپرت را فراهم میکند.
اگر بخواهیم باز هم در مورد سیستمهای تعلیق تجملی صحبت کنیم باید از کمکفنرهای مغناطیسی کادیلاک بگوییم. کمکفنرهایی که به نظر میرسد بیشتر به حالت اسپرت متمایل هستند تا لاکچری (حتی هنگامیکه شما آن را روی حالت راحت تنظیم میکنید). اگرچه رینگهای غولآسای ۲۲ اینچی و برند لاستیکهای آن کمکی به این قضیه نمیکنند. با تمام این شرایط کادیلاک هنوز بهاندازه کافی سواری خوبی ارائه میدهد.
سیستم تعلیق بادی و کمکفنرهای مغناطیسی کاملاً لوکس و تجملی هستند اما لکسس دارای یک تنظیمات هیدرولیکی است که تا حدی یادآور خودروهای سیتروئن است.LX570 از نظر طبیعت شبه تراک خود دو دیدگاه مختلف را در مورد آن به وجود میآورد: بعضی به سواری آن خیلی علاقهای ندارند و بعضی سواری آن را بیشتر شبیه یک مرسدس میدانند تا یک لکسس. با این حال یک سواری فوقالعاده ساکت را به ارمغان میآورد و برای یک سفر جادهای طولانی گزینهای عالی است.
آیا درمجموع میتوان از لحاظ کیفیت سواری برندهای انتخاب کرد؟ نه، ولی میتوان گفت QX80، رنجرور HSE، LX570 و GL450 از این نظر عالی هستند.
عملکرد:
ضعیفترین SUV حاضر در این رقابت رنجروور ۳۴۰ اسب بخاری است که از پیشرانه ۳ لیتری سوپرچارجر V6 بهره میبرد. اما به یاد داشته باشید که رنجروور وظیفه حمل وزن کمتری را به دوش میکشد، بنابراین جای تعجب نیست که زمان شتاب ۰ تا ۹۷ کیلومتر در ساعت این خودرو فقط ۶.۳ ثانیه است و از این لحاظ در میانهی گروه قرار میگیرد.QX80 هم بهطور مشابه در ۶ ثانیه به ۹۷ کیلومتر در ساعت میرسد. درصورتیکه لینکلن و مرسدس هر دو این عمل را در ۶.۲ ثانیه انجام میدهند..
مقام کندترین SUV تست با زمان ۷ ثانیه به لکسس میرسد و کادیلاک سریعترین خودروی گروه لقب میگیرد بهطوری که فقط در ۵.۹ ثانیه به این سرعت میرسد. کادیلاک در مصاف یکچهارم مایل (شتاب ۴۰۰ متر) هم برندهی گروه است که آن را در ۱۴.۴ ثانیه و با حداکثر سرعت ۱۵۵ کیلومتر در ساعت طی میکند، جایی که لکسس یک بار دیگر عقبتر از دیگران این مسافت را در ۱۵ ثانیه و با سرعت ۱۴۶.۱ کیلومتر در ساعت میپیماید.
اسکالید بدترین عملکرد ترمز در گروه را به نمایش گذاشت (با مسافت توقف ۴۰.۵ متری از سرعت ۹۷ کیلومتر در ساعت) با این حال اینفینیتی قهرمان ترمزگیری فقط ۳ متر زودتر متوقف شد و این مسافتی است که گستره وسیعی از سدان های اسپرت در همین مسافت متوقف میشوند.
فارغ از تمام این اندازهگیریها تصور و برداشت ذهنی افراد تست کننده نسبت به این شش SUV شایان توجه است. همه ما کادیلاک را دوست داریم و اگرچه این یک ویژگی قابل اندازهگیری نیست ولی طنین پیشرانهی حجیم ۶.۲ لیتری و V8 این خودرو مبهوتکننده است. قطعاً اسکالید بهترین صدا را تولید میکند. کادیلاک همچنین در مقایسه با سایرین بیشترین صدای پیشرانه را در داخل کابین دارد.
پیشرانه اکوبوست لینکلن همه ما را تحت تأثیر قرار داد. یک V6 تویین توربو ۳.۵ لیتری با عملکردی اسپرت، ضمناً دارای یک سیستم انتقال نیروی درجه یک است البته تا زمانی که شما مایل به فدا کردن جنبههای دیگری از این SUV باشید.
موتور بزرگ اینفینیتی هم دوستداشتنی است. موتور ۸ سیلندر ۵.۶ لیتری تنها نقطه قوت این ماشین در بحث عملکرد است که با قدرت بالای خود (۴۰۰ اسب بخار) شتاب خوبی را رقم میزند.
لکسس اگرچه در شتاب گیری بدترین اعداد تست را رقم زد ولی در خیابانهای شهری احساس خوبی از شتاب گیری را منتقل میکند. بالعکس پدال ترمز آن اصلاً احساس خوبی منتقل نمیکند و دقت لازم را ندارد طوری که عملکرد آن را میتوان اینگونه توصیف کرد: وقتی شروع به فشردن پدال ترمز میکنید هیچ اتفاقی نمیافتد، درنتیجه پدال را کمی بیشتر فشار میدهید ولی بازهم اتفاقی نمیافتد، با اصرار بیشتر ناگهان دماغه خودرو شیرجه زده و ترمزها بهطور کامل درگیر میشوند!
مرسدس بنز برای GL450 از یک پیشرانه ۳ لیتری V6 جدید استفاده کرده که به لطف بهره بردن از سامانه تویین توربو دارای گشتاوری عالی در دور موتور پایین است به طوری که باور این مسئله که این خودرو دارای یک پیشرانه شش سیلندر است نه یک V8 را سخت میکند.
درنهایت ممکن است فکر کنید این رنجروور است که از لحاظ عملکرد و پرفورمنس سرآمد گروه و بهترین است ولی بهراحتی میتوان گفت که خارج از پیست اینگونه نیست و با وجود قدرت کافی در شتاب گیری خیلی کند عمل میکند.
مصرف سوخت:
مطابق اعداد اعلام شده از سوی سازمان EPA رنجروور کم مصرفترین خودروی این تست است. این موسسه مصرف سوخت این خودرو را ۱۳.۸/۱۰.۲/۱۲.۴ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر (به ترتیب شهر/بزرگراه/ترکیبی) تخمین زده است. ولی در عمل نتایج مصرف سوختی که بهدست آمد چندان جالب نبود. اعداد بهدست آمده در این تست برای این خودرو ۱۶.۳/۱۱.۸/۱۴.۳ بود که اختلاف زیادی را نشان میدهد.
بقیه خودروها نیز از این قاعده مستثنا نیستند. اعداد اعلام شده توسط EPA برای اسکالید ۱۵.۷/۱۱.۲/۱۳.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بود ولی در واقع ۱۶.۷/۱۱.۵/۱۴.۳ بهدست آمد.
QX80 بر اساس EPA 18.1/12.4/15.7 مصرف دارد و در عمل معادل ۱۸.۸/۱۳.۱/۱۶.۲ بنزین مصرف میکند.
مصرف ناویگیتور ۱۵.۷/۱۱.۸/۱۳.۸ اعلام شده که در تست ۱۶.۹/۱۳/۱۵.۲ بهدست آمد.
مرسدس بنز در عمل مصرفی نزدیک به مصرف اعلام شده توسط EPA (13.8/11.2/12.4) کسب کرد که این اعداد در عمل ۱۴.۱/۱۱.۴/۱۲.۹ بودند.
اما تنها شگفتی این گروه در این بخش لکسس بود که در تست مصرفی بهتر از مصرف اعلام شده توسط EPA بهدست آورد. مصرف اعلام شده برای آن معادل ۱۹.۶/۱۳.۸/۱۶.۸ است اما بهترین نتایجی که در تست ما کسب کرد ۱۷.۷/۱۳.۴/۱۵.۸ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر بود. با این وجود هنوز هم مصرف بالایی محسوب میشود خصوصاً اینکه به علت مخزن سوخت نسبتاً کوچک آن (۹۳ لیتر) همیشه یک پایتان در پمپ بنزین است.
اتاق / کابین:
همهی تیم تست کننده متفقالقول کابین اسکالید پلاتینوم را بهترین کابین در بین ۶ خودرو اعلام کردند. درون این خودرو، بسیار مجلل، پوشیده از چرم نرم و با قطعات چوبی تحسینبرانگیز است. به طوری که کیفیت آن شما را شوکه خواهد کرد. با این وجود سامانه CUE کادیلاک و کنترلهای لمسی در این خودرو چندان عالی به نظر نمیرسند.
اگر فکر کردهاید که رنجروور هیچ مشکلی از لحاظ کیفیت داخلی ندارد کاملاً در اشتباهید. سامانه اطلاعات و سرگرمی به کار رفته در این خودرو همانند CUE کادیلاک برای خودرویی به این قیمت راضیکننده نیست. در حقیقت این سیستم پس از سیستم CUE در کادیلاک جایگاه دوم بدترین رابط کنترل را از آن رنجروور میکند. از نظر کیفیت مواد به کار رفته در کابین نیز رنجروور در پس کادیلاک قرار میگیرد. نکته عجیب در این خودرو صدای جیرجیری است که از کابین آن به گوش میرسد و با کمی دقت موفق به یافتن کانون صدا میشوید که حاصل تماس صندلی با کنسول وسط این خودرو است!
مواد بهکار رفته در داخل کابین اینفینیتی ما را تحت تأثیر قرار داد. چرم انعطافپذیر و چوبکاری براق در همه جای کابین آن به چشم میخورد. مشکل اصلی اینفینیتی (همانند لینکلن) این است که پایه و اساس ضعیف و سطح پایینی که این خودرو بر اساس آن شکل گرفته (نیسان پاترول) را کاملاً نشان میدهد. QX80 خودرویی فریبدهنده است، با وجود اینکه ظاهری کاملاً عظیم و بزرگ دارد ولی آنقدری که به نظر میرسد جادار نیست. مشکل صندلیهای کاپیتانی ردیف دوماند که اگرچه خوب و راحتاند ولی چون در جای خود ثابت هستند و نمیتوان آنها را تنظیم کرد حتی افرادی با قد متوسط هم فضای پای کافی در اختیار ندارند. ضمن اینکه صندلیهای این خودرو ارتفاع زیادی دارند که حس خوبی را منتقل نمیکنند.
مرسدس GL خودرویی است که بهعنوان SUV سال ۲۰۱۳ انتخاب شد اما اکنون کابین آن قدیمی به نظر میرسد. شاید دلیل آن این باشد که بعضی چیزها نظیر صفحه نمایش کوچک سیستم اطلاعات و سرگرمی آن مربوط به یک نسل قبل از چیزی است که در بنزهای جدید (مانند کلاس C و S) بکار میرود. صندلیهای سفت (که پوشش چرمی خوبی هم دارند) اولین چیزی است که در مورد کابین آن جلبتوجه میکند.
اوضاع در مورد داشبورد هم تقریباً مشابه است. پیکربندی و جانمایی ادوات و کنترلرها خیلی عالی هستند ولی جلوه بصری پلاستیکهای سیاه بکار رفته در این خودرو چیزی نیست که شما در خودرویی با این قیمت انتظار آن را داشته باشید.
لکسس LX570 که اولین بار در سال ۲۰۰۷ معرفی شد قدیمیترین خودروی حاضر در این رقابت است. بهعلاوه کمترین فروش را نیز دارد. در سال گذشته فقط ۴۰۰۰ دستگاه از آن به فروش رفته است یعنی معادل ۳ درصد از بازار این سگمنت را به خود اختصاص داده است. طراحی داخلی قدیمی آن برای رقابتهای پاریس-داکار کاملاً مناسب است اما برای یک خودروی تجملی و لوکس چندان مناسب به نظر نمیرسد.
چرم استفاده شده در این خودرو عالی نیست، مواد بهکار رفته در کابین نیز همینطور، سیستم اطلاعات و سرگرمی آن مانند آثار باستانی است و تزئینات چوبی و براق بهکار رفته در آن پلاستیکی به نظر میرسند.
شعار خودروهای امروزی پوشش چرم برای همه جای کابین است، چیزی که در لکسس به چشم نمیخورد و بهجای آن پلاستیکهایی با ظاهر ارزانقیمتمانند اینفینیتی) را در خیلی جاها میتوان دید.
در نهایت به لینکلن میرسیم که با وجود تغییرات جزئی بهعنوان مدل ۲۰۱۵ به بازار آمده اما واقعیت این است که تقریباً چیز جدیدی ندارد و باید منتظر نسل جدید این خودرو در سال ۲۰۱۸ باشیم که از ساختاری تمام آلومینیومی بهره خواهد برد.
لوکس بودن یک خودرو در جزئیات آن معنا پیدا میکند و این جایی است که لینکلن کم میآورد. کابین ناویگیتور از بعضی جنبهها مانند صندلیهای صاف و یک میزان کاملاً عالی است، ولی ناویگیتور از لحاظ کیفیت داخل کابین قادر به رقابت نیست.
با صرفنظر کردن از رنجروور پنج سرنشینه به بررسی کاربردی بودن ردیف سوم صندلیها میپردازیم، جایی که در کادیلاک و اینفینیتی فضای تنگتری را احساس میکنید. لکسس در این قسمت برخلاف آنچه به نظر میرسید باعث شگفتی شد چون که ردیف سومی مناسب افراد بزرگسال دارد.
در نهایت اگرچه اندازه گیریها لینکلن را دارای بزرگترین فضا نشان میداد ولی این مرسدس بود که به لطف ساختار یکپارچه بدنه و شاسی از لحاظ قابلیت استفادهی ردیف سوم بهترین در تست انتخاب شد.
مرسدس بنز GL450: دارای پنجرههای ردیف سومی مشابه چیزی که در مینی ونها باید وجود داشته باشد.
لینکلن ناویگیتور: تنها SUV گروه که یک سطح کاملاً صاف برای حمل بار دارد.
اینفینیتی QX80: یک کنسول میانی برای سرنشینان صندلیهای کاپیتانی ردیف دوم
رنجرور HSE: دوربینهایی در هر گوشه برای سنجش موقعیت چرخها
کادیلاک اسکالید پلاتینوم: Wi-Fi 4G LTE استاندارد و یک یخچال در کنسول میانی
لکسس LX570: بیشترین ویژگیهای Off-road در گروه
نتیجهگیری:
آیا شما میتوانید از بین این خودروها گزینهی بدی انتخاب کنید؟ نه، خودروی بدی اینجا وجود ندارد ولی ما مطمئن هستیم بعضی گزینهها بهتر از بقیه هستند.
وقتی این خودرو بدترین نتیجه را در تست مصرف سوخت رقم میزند، فضای ردیف سوم آن تنگ است و چهرهای زشت و طرحی غیر استادانه دارد در مورد آن فقط میتوان گفت که اس یو وی بزرگی است که افراد زیادی به آن علاقه ندارند.
مقام پنجم: لینکلن ناویگیتور
اگرچه این خودرو ارزانتر از بقیه بود ولی به لوکس بودن حتی نزدیک هم نیست. نقاط قوت آن که مورد علاقه قرار گرفت یکی سامانهی انتقال قدرت آن بود و دیگری چندمنظوره بودن آن.
مقام چهارم: رنجروور HSE
یک شاسیبلند زرقوبرق دار و مجلل، ولی کیفیت ساخت مشکوک و همچنین قیمت بالای همه چیز آن باعث شد نتواند مقامی بهتر پیدا کند.
مقام سوم: لکسس LX570
پیرمرد گروه مورد احترام قرار گرفت. LX570 برای همه افراد خودروی ایده آلی نیست ولی ویژگیهای منحصربهفردی در این مشتزن همه جا روی لکسس وجود دارد.
مقام دوم: مرسدس بنز GL450
خودرویی که سابقه کسب عنوان SUV سال را دارد رفتهرفته نشانههای پیری را بروز میدهد، با این وجود هنوز هم یکی از هوشمندترین SUV هایی است که میتوان خرید.
مقام اول: کادیلاک اسکالید پلاتینوم
زیباترین طراحی، بهترین کابین، خوشصداترین و همچنین سریعترین خودروی این آزمایش. کادیلاک اسکالید پلاتینوم قلبها را تسخیر کرد.
ترجمه: محسن عبدالملکی
منبع: موتورترند
Lambo
۲۷ تیر ۱۳۹۴تو این کلاس همه خوبن ولی خب کادیلاک همه چیزش عالیه واقعا از همه سرتر بود.عقبش میتونس خیلی بهتر باشه ولی داخلش فوق العادس.
maus
۲۷ تیر ۱۳۹۴قویترین کادیلاک رو آوردن بعد از رنج روور ضعیف ترینهاشو.
راست میگین رنج روور اتوبیوگرافی رو بیارن برا رقابت ***
اتوبیوگرافی یعنی اتومالتیک خودشو معرفی می کنه.
لوکس بودن و کیفیت ساخت و اصالت تو این گروه فقط تو رنج روور هست و بس.
maus
۲۷ تیر ۱۳۹۴رتبه بندی درست باید اینطوری می بود
1:رنج روور
2:کادیلاک
3:اینفینیتی
4:لکسوس
5:بنز
6:لینکولن
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۷ تیر ۱۳۹۴جناب maus به زور که نمیشه نظرتو تحمیل کنی به باقی افراد.
انصافا تمام خودروهای حاضر نقاط قوتی داشتن ولی شما کلاهتو قاضی کن رنجروور گرونترین خودروی گروه هم هست؛از ارزون ترین یعنی نویگیتور 22000 دلار گرونتره!!!!!!!!!!!!!!!!!
رتبه ای که به دست آورد فقط یه دونه با نویگیتور فاصله داشت وقتی قیمت این قدر بالا میره به همون اندازه انتظار آدم از خودرو بیشتر میشه.
قبول ندارید؟منبع موتور ترند هست یعنی حرفی توش نیست.جسارت نباشه ها ولی منو شما تصمیم نمیگیریم.
یکی دیگر از بزرگترین ضعف های رنجوور طراحی قدیمی در کابین و ظاهر خودرو است.
محمد
۲۸ تیر ۱۳۹۴مگه همه رو سوار شدی که با اطمینان رده بندی میکنی؟
بهراد
۲۸ تیر ۱۳۹۴دست خوشmaus! بهترین رتبه بندی همینه که شما گفتی.رنج روور ماشین خاصی هست و همه نگاه ها رو به خودش جلب میکنه درسته که گرونتر هست ولی خب خاص تر هم هست!کسی که اینقدر پول داره بیشتر به فکر خاص بودن هست به همین خاطر انتخاب اول رنج روور می باشد.کادیلاک ماشین قلدری هست ,.وقشنگ ترین کابین مال اینفینیتی هست.زشت ترین ماشین چه از بیرون چه از درون لینکولن هست.
مهدی
۲۷ تیر ۱۳۹۴البته این در مورد مرسدس جی ال هم صادقه. جی ال 63 میتونست توی این لیست آقائی کنه
Alizeus
۲۷ تیر ۱۳۹۴بنده از نویسندگان محترم تقاضا دارم در مواردی که خودرو ها مورد مقایسه قرار میگیرند یک نظر سنجی هم آخر سر بین شون صورت بگیره. :)
سپاس
میر هادی
۲۸ تیر ۱۳۹۴با همه ارادتم به لندرور واقعا با نتیجش موافقم.کادیلاک معجزه کرده با این طراحی جدیدش. جلوش خیلی تو دل برو شده. هرچند اینفینیتیم میتونست بهتر باشه جاش. فقط دوستان دقت کنن مدل هایی رو اوردن که قیمتش نزدیکتره به هم و این منصفانه تره به نظرم.
علي
۲۷ تیر ۱۳۹۴کادیلاک با مرسدس بنز عیارشون متفاوت از بقیشونه که کاملا منطقی و هوشمندانه انتخاب شدن. به امید ورود به ایران بصورت مستقیم و قیمت ارزان که هر ایرانی حق انتخاب بهترینهارو با کمترین بودجه داشته باشه .
امين
۲۷ تیر ۱۳۹۴چند وقت تو یکی از خیابون های اهواز با ماشین داشتیم رانندگی می کردیم که یهو یه رنجروور اتوبیوگرافی مدل ۲۰۱۵ جلومون سبز شد !! … فقط در این حد بهتون بگم که مامان بزرگم که بغل دستم نشسته بود ازم پرسید :( ( امین این ماشینه که الان از جلومون رد شد اسمش چیه ؟ چقد گنده و قشنگ بود !!)) من که از اون موقع تا الان تو شوک به سر میبرم !!
خودم از بین اینا رنجروور رو برمیدارم البته با موتور v8 نه نسخه ی HSE … از لحاظ زیبایی و قابلیت آفرود و نرمی واقعا فک نکنم کسی حریفش بشه حتی کادیلاک اسکلید ۲۰۱۵ ( از نزدیک دیدم که این حرف رو میزنم !) از لحاظ شتاب اولیه هم تو تست کار اند درایور با ۴.۶ ثانیه از merc gl 63 هم سریع تر عمل کرده بود !!!!
یا علی
Lord Cezar
۲۷ تیر ۱۳۹۴کادیلاک واقعا نماد تجمل و کیفیت و لاکچری بودن هست. خیلی عالیه و تو ارس 2 تا یا 3 تا اسکالید هست که یکیش 2015 هست و واقعا ابهت این ماشین پرستیدنی هست .
محمد
۲۷ تیر ۱۳۹۴Lexus lx570 =King of the road…………
عباس.
۲۷ تیر ۱۳۹۴تو ایران جماعت ما مشکل ماشین نداریم بخاطر همین هم سه برابر قیمته هم پراید سمند سوار میشیم
AHMADREZA
۲۷ تیر ۱۳۹۴دقیقا درست رتبه بندی شده
پوریا
۲۷ تیر ۱۳۹۴لکسوس lx570 یک ماشین تمام عیار کم استحالک و عالی هستش کادیلاک و مرسدس سال تولیدشون جلوتره وهمینطور بقیه ماشین ها و کم خرج تر و راحت تر نسبت به بقیه است
پدرام
۲۷ تیر ۱۳۹۴ولی کادیلاک یه چیز دیگست
Archi KHAN
۲۷ تیر ۱۳۹۴اسکالید واقعا یه غولِ لوکسِ
از نزدیک دیدم ، خیلی خفنه.
هر چند بقیه ماشین های لیست هم جز شاسی بلندهای خیلی عالی هستن انصافا…
در مورد اینفینیتی هم (چون برند واقعا خووبیه و دوستش دارم) دوستان یه نگاهی به مدل QX70 یا fx بندازن…
MoRa66
۲۷ تیر ۱۳۹۴میشه از اساتید بپرسم این ماشینایی که در کنسول وسط دسته دنده ندارند، با چی تعویض دنده میشن؟
فقط با شیفتر پشت فرمان؟
ببخشید اگه سوالم مبتدیانه هست.
فردین بهادری نژاد
۲۷ تیر ۱۳۹۴بله تا اونجا که بند اطلاع دارم فقط با شیفتر پشت فرمان هستش
البته تو این ماشین ها میشه تنظیمات رو روی اتومات هم قرار داد
یا اتومات یا شیفتر
بنتلی
۲۷ تیر ۱۳۹۴طراحی خارجی رنجروور و کادیلاک و اینفینیتی و طراحی داخلی رنجرور و لینکلن از بقیه جذاب تر و بهتره،البته اگه نسخه sv رنجروور بود احتمالا اول میشد ولی ازنظر قیمت هم رده بقیه نیس،در کل بین اینا از کادیلاک و رنجروور بیشتر خوشم میاد
hero
۲۷ تیر ۱۳۹۴شاسی بلند باید ژاپنی باشه
شلبى
۲۷ تیر ۱۳۹۴واقعا کادیلاک اسکالد در کلاس خودش بهترینه و رقابت باهاش سخته،شما فقط کیفیت داخلیه این ماشین رو نگاه کنید،حرفى باقى نمیذاره
این مدل اینفینیتى هم یکى از زشت ترین خودروهایى است که در حال حاضر در دنیا داره تولید میشه،باید از نزدیک ببینینش اصلا جالب نیست
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۷ تیر ۱۳۹۴احوال داداش شلبی گل گلاب؟
حرفتو واقعاً قبول دارم شلبی جان. شخصاً ظاهر اینفینیتی رو نمیپسندم اما تو طراحی داخلی خداوکیلی کادیلاک و اینفینیتی خیلی خوبن.داخل رنجروور خوبه اما همون طور که گفتم یه مقدار قدیمیه و تکراری و در این رده ی پلاتینیوم و لاکچری به نظرم رنجروور در کابین بیشتر حس اسپرت بودن رو القا میکنه تا لوکس بودن.فرمان اسپرتش،طرز قرارگیری اجزای کابین و ارگونومی اون همه و همه یه فضای اسپرت رو به وجود آورده.دقیقا مثل مدل های فریلندر و رنجروور اسپرت و این قبیل مدل ها.
تنها ضعف اسکالید به نظرم طراحی پشتشه وگرنه خدا وکیلی سنگ تموم گذاشته.
شلبى
۲۷ تیر ۱۳۹۴قربانت دادش خیلى مخلصیم باربد جان
راستش حرفت درسته داخل اینفینیتى خیلى بهتر و قابل قبول تر از نماى ظاهریشه ولى نماى ظاهریش هیچ هماهنگى اى نداره و انگار بدون هیچ پیش زمینه اى فقط خواستن یه ماشین بزرگ درست کنن !!بیشترین قسمت هاییش که تو ذوق میزنه ناهماهنگیه کاپوت و پوزه ماشین با چراغ ها و جلوپنجره ، طراحیه بد ستون c و ارتفاع بیش از اندازه سقف که شکل مینى بوس مانند به ماشین داده
در مورد کادیلاک هم واقع فوق العدست و با توجه به لوکس بودنش ویژگى هاى هیجان انگیز هم داره،مثل موتور بزرگ و قوى اى که روى این ماشین نصب شده و شتاب فوق العاده اى که با این جثه و وزن داره و کیفیت و زیباییه فوق العاده داخلى که از همه رقباش سرتره و مهم ترین موضوع که واقعا جاى تحصین داره مصرف سوخت این ماشین هستش که بنظر من یه جور تلنگر به رقبا از طرف کادیلاک محسوب میشه چون با موتورى بزرگ تر و قدرتمند تر از رقبا مصرف سوخت کم تر یا برابر با اکثر رقباش داره
در مورد نماى عقب هم من فرم چراغاش رو دوست دارم ولى در کل میتونست بهتر باشه
ارادت باربد جان
ALiHidden
۲۹ تیر ۱۳۹۴زشت ترین خودرو؟
من تو فول سایزا قبل از اینکه QX80 رو ببینم عاشق اسکالید بودم ولی الان QX80 رو خیلی خوشم میاد ازش
اسکالید اگه رو پشتش یکم بیشتر کار میشد عالی میشد!
fijil
۲۷ تیر ۱۳۹۴فک کنم اگه ولوو هم بود رتبه میاورد مخصوصا XC90 جدید
سامان از تبریز
۲۷ تیر ۱۳۹۴عشق است فقط این ماشین
http://img.overpic.net/thumbs/1/9/7/x197p30cxdcgs7iri0mox_s.jpg
http://tabrizlinks.persiangig.com/image/tabriz/araskhodro/x6p891neagmkvy56u0gq.jpg
امیر فانتوم
۲۷ تیر ۱۳۹۴ایول عالی بود دمت گرم
اینا مال تبریزه ????
sjs
۲۷ تیر ۱۳۹۴خط آخر حرفو تموم کرده…
زیباترین طراحی، بهترین کابین، خوشصداترین و همچنین سریعترین خودروی این آزمایش. کادیلاک اسکالید پلاتینوم
محمد
۲۷ تیر ۱۳۹۴ولی انصافا کابین رنجروور و اینفینیتی خیلی خوشگله
luis
۲۷ تیر ۱۳۹۴ممنون از ترجمه قشنگتون و اینکه در متن دخل و تصرف نکردید رتبه بندی کاملا عادلانه و منطقی بود اگرچه واقعا ال ایکس پیر شده و نیاز به یک تغییر اساسی داره نکته جالب که قبول داشتم و تو این ترجمه راجع بش مطمئن تر شدم این جمله بود که در اف روود عملکرد پیر مرد گروه ال ایکس از همه بهتر بود که مسلما هدف هر suv جدایی از بقیه ویژگی ها همین میتونه باشه البته شاید الان که این خودرو ها نو و مدل سال هستن کاربری افرود زیاد نداشته باشن ولی به مرور زمان و اومدن مدل های جدید تر، این ماشین ها برای کوه و تپه و بیابان نوردی استفاده میشن.
Reza :: nur Deutschland :: nur der Mercedes
۲۷ تیر ۱۳۹۴طراحی داخلی رنج روور واقعا زیباست و همچنین کادیلاک
جی ال دیگه باید یه دستی به سر و روش بکشه و البته در مدل آینده یعنی GLS یقینا خیلی از مشکلات بر طرف خواهد شد
.
((R.I.P Jules))
فریا
۲۷ تیر ۱۳۹۴حــــرفی باقی نمیمونه . C a d i l l a c :-)
Navigator و برادرش Expedition خیلی وقته اکسپایر شــدن ، اینکه چرا فورد اینارو آپدیت نمی کنه آزارم میده .. :-|
fluid
۲۷ تیر ۱۳۹۴bmw هم قرار بود اس یو وی فول سایزش به اسم ایکس 7 تولید کنه
ولی میکه فعلا خبری نیست!
اگه میومد چی میشد فکر میکنم حریف قدری میشد
احمد باقری
۲۷ تیر ۱۳۹۴کادیلاک و بنز خیلی خوبند، مخصوصا بنز با اون سیستم 4matic و کلی تکنولوژی دیگه.
RETOLEX
۲۷ تیر ۱۳۹۴همه اینا عالی بودن
فکرشو نمیکردم lx که خیلی وقته نیاز به یه نسل جدید داره این رتبه رو بیاره . دمش گرم
سلطان افرود لکسس lx
همشون عالی و بینظیر هستن .
محمد
۲۷ تیر ۱۳۹۴ایول به LX…با اینکه از همه قدیمی تر بوده و نسل قدیمیه تونست پا به پا بیاد و رتبه ۳ رو بگیره…
همین جمله واسه لکسس کافیه طبق گفته در همین مقاله.
لکسس LX570: بیشترین ویژگیهای Off-road در گروه…(قابل توجه آلمانی ها).
آفرین به کادیلاک…همه چی تمومه.
کیارش
۲۸ تیر ۱۳۹۴قابل توجه المانی بازا ؟؟؟
بیشترین ویژگی های افرود نه بهترین افرودر اره به خاطر اینکه اگه اون ویژگی ها و تجهیزات رو هم روش نذارن که دیگه یه سیب اسفالت 3 درجه رو هم نمیتونه بره بالا
مثلا جیپ ذاتا افرودره
و مثل لکسوس احتیاج به هزار تا چیز میز الکترونیکی بی مصرف هم نداره
فعلا که از دید تمام کارشناسا مرسدس جی کلاس تو افرود از به اصطلاح شاسی بلندایی مثل لکسوس ال ایکس شدیدا سر تره
محمد
۲۸ تیر ۱۳۹۴فعلا که همین کارشناسای مورد قبول شما این حرف رو راجع به لکسس زدند نه بنزتون…دوباره توجه کن…
لکسس LX570: بیشترین ویژگیهای Off-road در گروه
شما برو ۶ تا چرخ زیر بنزتون بزار تا قابلیت آفرود پیدا کنه. ***
امیر
۲۸ تیر ۱۳۹۴فدایی داری لکسس
پرچم آسیا رو بالا نگه داشتی
soltan abs
۲۸ تیر ۱۳۹۴بچه ها من میخوام بزنم تو جاده از اونجا برو کوه ودشت ودره به نظرتون کدوم ماشین لیست ببرم؟( made in Japan)
ارمان
۲۸ تیر ۱۳۹۴یکی ار دوستان اشاره کرد داخل رنجرور یه سرو گردن از همه زیباتر بود با این حال وقتی تو این سگمنت وارد میشین بی شک امریکاییها تجربه بی نظیری دارند
کادیلاک حقش بود
KOENIGSEGG
۲۸ تیر ۱۳۹۴JUST CADILLAC AND MERCEDES
سعید
۲۸ تیر ۱۳۹۴دقیقا انتظار همین رتبه بندی رو داشتم،
اسکالید خیلی خوبه،فقط به نظر من تنها مشکلش قسمت عقبشه،مثل اینه که قسمت بار یه وانت رو اتاق روش زدن.
اینفینیتی که اصلا معلوم نیست با خودش چند چنده! قیافش خیلی عجیب و نچسبه.
در کل من GL رو بیشتر از همه دوست دارم،GL450 4MATIC با قیمت پایه 65 هزار دلار،از همه نظر عالیه،مخصوصا از نظر طراحی که همه جاش زیبا و هماهنگه