بههیچعنوان نمیتوان از این حقیقت فرار کرد که نسل جدید مرسدس بنز E کلاس کوپه بسیار شبیه به برادران C کلاس و S کلاس خود طراحی شده است و این مقایسهٔ تصویری نیز بیشتر این واقعیت را روشن میکند. البته شاید شما بگویید که هریک از این سه کوپه در سگمنتهای کاملاً متفاوتی قرار دارند و مقایسهٔ آنها منصفانه نیست اما بااینحال در ادامه قصد داریم بیشتر طراحی E کلاس کوپه را با دو کوپهٔ دیگر مرسدس بنز مقایسه کنیم.
با کنار هم گذاشتن تصاویر سه خودروی C کلاس کوپه، E کلاس کوپه و S کلاس کوپه مشخص میشود که این سه خودرو طراحی بیرونی بسیار شبیه به همی دارند که حتی گاهی تشخیص آنها را از یکدیگر دشوار میکند؛ بنابراین میتوان گفت جدیدترین عضو این جمع یعنی E کلاس کوپه که بهتازگی رونمایی شده است، از شخصیت مستقلی برخوردار نیست و در طراحی کاملاً دنبالهروی برادران کوچکتر و بزرگتر خود است.
بااینحال میتوان تفاوتهایی جزئی هم میان E کلاس کوپه با دو کوپهٔ قدیمیتر مشاهده کرد که ازجملهٔ آنها میتوان به لچکی در پنجرههای جانبی عقب، چراغهای باریکتر عقب، کاپوت عضلانیتر و خطوط جانبی کمتر اشاره کرد؛ اما حتی با وجود این تفاوتهای جزئی هم بهراحتی کوپهٔ جدید E کلاس با کوپههای C کلاس و S کلاس اشتباه گرفته میشود. البته تشخیص E کلاس از S کلاس کمی آسانتر است.
نسل جدید مرسدس بنز E کلاس کوپه با ۴.۸۲ متر طول، ۱.۸۶ متر عرض و ۱.۴۳ متر ارتفاع، نسبت به نسل قبلی خود بزرگتر شده است درحالیکه از C کلاس کوپه هم ابعاد بسیار بزرگتری دارد. در سوی دیگر اما هرچند S کلاس کوپه ارتفاع بیشتری از E کلاس کوپه ندارد، ولی ۲۰ سانتیمتر کشیدهتر و ۴ سانتیمتر عریضتر از آن است.
در بخش کابین و طراحی داخلی اما E کلاس کوپه شباهت بیشتری به S کلاس کوپه دارد تا C کلاس کوپه. بهعنوانمثال در E و S از چهار دریچهٔ تهویه استفاده شده است درحالیکه این دریچهها در C کلاس سه عدد هستند. همچنین E و S در طراحی صفحه آمپر و صفحهنمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم از طراحی مشترکی استفاده میکنند درحالیکه صفحهنمایش C کلاس از نوع تبلت مانند بوده و مشابه A کلاس است.
در بخش پیشرانهها و عملکرد، E کلاس کوپه هنوز هیچ پیشرانهٔ مشترکی با S کلاس کوپه ندارد اما مدلهای E200 و E300 موتورهای یکسانی با C200 و C300 دارند.
C200 | E200 | C300 | E300 | |
پیشرانه | ۲ لیتری | ۲ لیتری | ۲ لیتری | ۲ لیتری |
قدرت | ۱۸۰ اسب بخار | ۱۸۰اسب بخار | ۲۴۰ اسب بخار | ۲۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۰۰ نیوتن متر | ۳۰۰ نیوتن متر | ۳۷۰ نیوتن متر | ۳۷۰ نیوتن متر |
صفرتاصد | ۷.۷ ثانیه | ۷.۸ ثانیه | ۶ ثانیه | ۶.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۳۷ کیلومتر/ساعت | ۲۴۰ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۵.۳ لیتر | ۶ لیتر | ۶.۳ لیتر | ۶.۴ لیتر |
قیمت | ۳۷,۶۰۰ یورو | ۴۹,۰۰۰ یورو | ۴۴,۸۰۰ یورو | ۵۴,۷۴۰ یورو |
در پایان میتوان گفت هرچند شباهت بسیار زیادی بین طراحی سه کوپهٔ C کلاس، E کلاس و S کلاس وجود دارد اما مرسدس تفاوتهایی را هم بین آنها ایجاد کرده و نمیتوان منکر این واقعیت شد که علاقهمندان به خودرو و دوستداران این برند آلمانی بدون هیچ مکثی قادر به تشخیص این کوپهها از یکدیگر خواهند بود. ولی بااینوجود هویت مستقل طراحی هریک از محصولات مرسدس بنز در دوران امروزی تا حد زیادی از بین رفته است.
منبع: CarScoops
آریا
۱۶ دی ۱۳۹۵عقب c خیلی و
عقب e کمی
تو ذوق میزنه
بجز این همه چی عالی و بینقصه
Parvaz
۱۶ دی ۱۳۹۵کسایی که میگفتن بیمر طراحی ماشیناش شبیه همه کجان؟ خدایی از سری یک تا ۷ فقط سری ۵ جدید و ۷ یکم شبیه هم هستن که اونم از ۲۰۰ متری قابل تشخیصه و خداشون باهم فرق میکنه !!!
جی تی ار
۱۶ دی ۱۳۹۵شباهت بین مدل های یک برند اصالت برند رو نشون می ده و طراحی با برنامه و هدفمندو با اصالت یک کمپانی رو به نمایش می گذاره. آئودی، بی ام و،جدیدا لکسوس و کادیلاک و ولوو در برندهای لوکس گواهی بر این ادعا هستند. حتی برندهای غیر لوکسی که برای خود زبان طراحی تعریف کرده و از امضاهای مختلف در طراحیشون سود برده اند، مثل کیا که در راس آنهاست، مزدا، نیسان و اخیرا رنو، از این شباهت ها بین مدل های مختلف سود برده اند تا خانواده ی محصولات خود را منسجم تر روانه ی بازار کنند؛ چرا که همه ی اعضای یک خانواده با هم شباهت دارند. مرسدس کبیر هم با طراحان بزرگ و نامداری همچون پیتر فایفر به بهترین نحو ممکن این کار را بر روی یکی از با اصالت ترین خانواده های خودرویی جهان انجام می داد تا اینکه سرو کله ی این گوردون واگنر پیدا شد و ثمره اش هم این آشفتگی و شباهت بیش از اندازه در طراحی ها بود که البته از یک خط مشی فکری و کاملا مشخص پیروی می کند…
kamra cooper
۱۶ دی ۱۳۹۵جی تیآر با نظر شما مخالفم.
درسته که ممکنه هر برندی یک بخش از خودرو رو مثل امضای خودش میدونه و نشانه ی اصالت اون خودرو سازه مثل چراغ کادیلاک و جلو پنجره در آلفا و… ولی این به هیچ عنوان طراحی تکراری رو توجیه نمیکنه و بالعکس نشون دهنده ی ترس کمپانی از تغییره.
مدل های مختلف همین کادیلاک که شما مثال زدید به وضوح با هم متفاوت اند یا شرکت های بسیار معتبری مثل فورد و تویوتا و هوندا و نیسان و کرایسلر و فراری و…. به هیچ عنوان با طراحی بیرونی کسی رو گیج نمیکنند و همه هم معتبر اند.اگر مثال هام بی ربط بود صرفا خواستم تولید کننده های معتبر از کشور های مختلف رو توی مثالم بیارم
امير علي
۱۶ دی ۱۳۹۵خدایی طراحی های جدید بنز حرف نداره ولی دیگه خیلی شبیهن به هم من خودم یه c class جدید دیدم از جلو فکر کردم اس کلاسه
mohsen
۱۸ دی ۱۳۹۵شباهت با کپی فرق داره
جی تی ار
۱۶ دی ۱۳۹۵بنده به عنوان یک طرفدار قدیمی مرسدس بنز، از گوردون واگنر و خط فکری اش متنفرم. خط فکری که با اذعان خود واگنر، در آن نشانه های اصالت 130 ساله ی مرسدس در طراحی جایگاهی ندارد و صرفا بازار هدف و عرصه ی پیش رو اهمیت دارد…
E 36
۱۶ دی ۱۳۹۵عین هم فقط اندازه هاشون فرق میکنه ! این چه کاری بود بنز ؟!
dice
۱۶ دی ۱۳۹۵از رو عکس دارین می گین ….. مطمن باش از نزدیک اصلا شبیه هم نیستند…
سامان اذری
۱۶ دی ۱۳۹۵من اکثر مدلهاشو از نزدیک دیدیم خیلی شبیه هستند ما که ماشینباز هستیم و یکم از ماشین سر درمیاریم به زور متوجه مدلهاشون میشیم اونی که ماشین باز نباشه اصلا متوجه نمیشه فرقشونو
شما مدل 2010
E کلاس رو تو نت ببینید تو ایران هم زیاده
خداییش ابهتش تن ادم رو میلرزوند
Cls فوق العاده بود
S class خیلی سنگین و باوقار بود
الان از a200 بگیر تا s600 میباخ کپی هم شدند یه وانت هم ساختند اونم کپی بقیه درست کردند
فرض کن کلی پول دادی و یه اس 600 میباخ خریدی و دوس داری ماشینت تک باشه بعد یه وانت 30-40 هزار دلاری بنز میبینی که قیافش کپی ماشین تو باشه 😒😒
GOD BLESS AMERICA
۱۷ دی ۱۳۹۵یه عمر همین رو گفتم هیشکی نفهمید.
بازم دم شما گرم.
mans
۱۶ دی ۱۳۹۵آقا اصلا بنز عالی بهترین لوکس سازه جهان و زیبا ترین ماشینا واسه مرسدس ولی این دیگه نهایته محافظه کاریه به این دلیل که چون یه طرح خوب ساخته شد دیگه دلیل نمیشه تمامه مدل های یه شرکت تو کلیه ی کلاسها تا اینقدر شبیه بهم بشن
بنز اون زمان بنز بود که جرات طراحی میکرد و ماشینی مثل cls و طراحی کرد ولی الان….
اما از حق نگذریم داشبورد ها حرفی واسه گفتن باقی نمیذاره
مهزیار
۱۶ دی ۱۳۹۵موافق نیستم
یه زمانی همه ماشینای بنز چراغشون گرد بود و عقبشون مثلثی تشخیص مدلا از هم خیلی سخت تر از الان بود
خط مشی طراحی یه چیز خیلی جا افتاده در طراحی هاست
آئودی رو ببینید
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۶ دی ۱۳۹۵جالبه که با وجود این همه شباهت امسال بنز رکورد فروش رو در 10 سال اخیرش خودش ارتقا داده و با وجود اختلاف قیمت با BMW ، در خیلی از بازار ها رقیب قدیمی رو پشت سر گذاشته.
تقریبا اکثر مدل های بنز از BMW گرون ترند.
آپشن های استاندارد در خودروهای بنز خیلی کمتر از BMW هستند.
قطعات بنز از BMW گرون تره.
با این وجود فروش امسال بنز خیلی بهتر از سال های قبل بوده.
منم از این همه شباهت خوشم نمیاد.
اما مثل اینکه خریداران و مشتری های حقیقی بنز ، مثل من و بقیه ی کاربران این سایت ( اکثرا) فکر نمیکنند.
علي
۱۶ دی ۱۳۹۵حرفات کاملا منطقی بود .(((به نظر من ))) اونایی که یکبار((( مرسدس بنز))) شوار شدن میدونن چیه ، اونایی هم که سوار نشدن در (((حسرت و آرزوی ))) اون هستند و یکسری ها نقشه((( گربه سیاه))) رو بازی میکنن و با حرفاشون بارون و سیل نمیاد .
با تچکر
dice
۱۶ دی ۱۳۹۵بنز همیشه پرچمش بالاست…..
یادم می اد پارسال یه مطلبی درباره شباهت مدل های سدان ces هم گذاشته بودن…
تو عکس ها خیلی شبیه هم بودند و منم بدم اومده بود که چقدر شبیه هم هستند ولی اگه شانس داشته باشید تو ایران ببینید ( چون نسل های جدید مرسدس خیلی کم وارد شدن) اصلا شبیه هم نیستند… و خیلی راحت می شه تشخیص داد… (من c e نسل جدید رو دیدم)
#عکس_ها_دروغ_گو_هستند
حسين
۱۶ دی ۱۳۹۵درود.
اینا که شما گفتین هیچ کدوم تاثیر زیادی در فروش نداره.
مهمترین عامل فروش بالای بنز در سال 2016 این بود که تقریبا تمام تولیداتش جدید بودن و ب ام و اصلی ترین و پر فروشترین مدلاهاش (مثل سری 3 و سری 5 و X3 و X5) قدیمی بودن. وگرنه هزار دلار کمتر وبیشتر برای مشتری های لوکس سوار اننقدر اهمیت نداره. از طرف دیگه، بنز از حدود 8 سال پیش برنامه ریزی کرد که از ب ام و توی فروش سبقت بگیره و بعد از حدود 8 سال تلاش تونست موفق بشه.
همونطور که گوردن واگنر پیش بینی کرده بود، این سبک طراحی گرچه انتقادات رو به سوی شرکت روانه میکنه اما فروش رو افزایش میده.
در ضمن، فروش ب ام و هم نسبت به سال قبل رشد داشته.
amirhilltwo
۲۴ آذر ۱۳۹۶بنظرم اگه قراره زیر600 الی 650 میلیون تو ایران بین بنز و بی ام و ماشینی رو انتخاب کنید قطعا بی ام و بهتره چون با قیمت کمتر تجهیزات مشابه و سواری سری تر و تیز تر و قدرت بیشتر و توربو هایی با بونس بالاتر رو در اختیار شما میزاره البته از لحاظ ظاهر بیرونی بنز جذابتر بنظر میاد برای مثال اگه بخوایم ماشینی مثل بنز E250 رو با بی ام و 528i که هر دو مدل 2015 باشن ( مدل 2014 یا 2015 هردو ماشین به راختی تو ایران بیدا میشه ) رو مقایسه کنیم از لحاظ قیمت هر دو ماشین تو رنج 400 میلیون هستن که البته قیمتشون نوسان هایی نچندان زیاد داره خب از لحاظ ظاهر بیرونی از نظر من بنز جذاب تر و زیبا تره ولی وقتی وارد ماشین میشیم حتی داشبورد بی ام و ادمو بیشتر میگیره و شاید تنها نقطه عطف داشبورد این مدل بنز نسبت به بی ام و همون ساعتش باشه از لحاظ قدرت هم بی ام و اسب بخار بیشتری تولید میکنه گشتاور هردو 350 نیوتن متره ولی توربو های بی ام و قوی تره و شتاب بهتری نسبت به بنز داره ولی وقتی بخایم در مورد ماشین های بالای 700 میلیون صحبت کنیم بنز بنز برتری های غیرقابل چشم بوشی رو نسبت به رقبا داره
محمد حسین
۱۶ دی ۱۳۹۵برای چنین برند بزرگی ، محصولات مشابه با سایزهای متفاوت تولید کردن ، سیاست درستی به نظر نمیاد.
سیدامین فاخر
۱۶ دی ۱۳۹۵آره طراحیشون شبیه همه ولی تو سایز و لوکس بودنشون با هم فرق دارن بسته به سلیقه شخصیت داره که یه ماشینو تو سه سگمنت انتخاب کنی هر سه عالی ولی سی کلاس مشخصا عملکرد محور تر
ایلیا
۱۶ دی ۱۳۹۵اینکه تقریبا در همه ی شرکت های مطرح طراحی ها داره به هم شبیه میشه درست ولی فقط دارن شبیه میشن نه اینه کاملا یکی شده باشن بنز واقعا دیگه بیمزه کرده قضیه رو تمامه ماشیناش بجز سی ال اس رو فقط از رو قیمت میشه تشخیص داد …. اینکه بعضی از دوستان میگن چون فروشش بیشتر شده پس کارش درستع اصلا دلیل منطقی نیست چون پرفروش ترین خودرو های بنزc ,وe هستن که به ماشین گرونتر شرکت یعنی s شبیه شدن وهیچکس با این قضیه مشکلی نداره که ماشینش به مدل گرونتر شرکت شبیه باشه ولی آیا فروش میباخ هم بخاطر شباهت به c و e کلاس بیشتر شده ؟ نه ….این قضیه باعث کاهش فروش نمیشه اتفاقا میتونه فروش رو بیشتر هم بکنه فقط حال یه طرفدار مثل من رو خراب میکنه که میبینم هیچکدوم از ماشینای بنز شخصیت مستقلی ندارن از سی هزار دلار گرفته تا سیصد هزار
مهزیار
۱۶ دی ۱۳۹۵هر چقدر اس خوبه عقب سی افتضاحه
نوید جهرمی
۱۶ دی ۱۳۹۵به نظرم از نظر طراحی: اول اس کوپه
بعد سی کوپه
بعد ای کوپه
فيصل
۱۶ دی ۱۳۹۵تا بیای تفاوت نمای عقب c و s رو پیدا کنی باید بگردی دنبال تفاوت نمای داخل e و s. در هر صورت مرسدس همواره یکی از جذابترین خودروهای دنیا رو میسازه.
Life is to short to drive boring cars
حسین
۱۶ دی ۱۳۹۵شده شبیه سری گوشی های سامسونگ .. فدق بیا سری s و a وe وjو نوت خیلی کمه. ولی از نظری کاربردی زمین تا آسمونن
سینا
۱۶ دی ۱۳۹۵حالا کدوم کدومه؟
بنتلی
۱۶ دی ۱۳۹۵خب این شباهت چیز عجیبی نیس ک!…البته ب نظرم باید طراحی مدلای مختلف بنز و شرکتای دیگه جوری باشه ک علاوه بر حفظ اصالت،نشون دهنده یه شخصیت مستقل هم باشه…
faramarz
۱۶ دی ۱۳۹۵فکر کن هر ۳تاشون تو پارکینگت باشن!!!!
omid
۱۶ دی ۱۳۹۵واقعا خراب کاری مرسدس در طراحی توی این عکسها کاملا مشخص میشه، همون کاری که آئودی هم کرد و مدیر طراحی جدیدش تصمیم گرفته تفاوت ایجاد کنه در طراحی مدلهای جدید. امیدوارم گوردون واگنر هم راه درست رو در پیش بگیره.
100tar
۱۶ دی ۱۳۹۵حتی رینگاشونم شبیه که چه عرض کنم یکیه…
بابا شاید یکی از این نوع رینگ خوشش نیاد نمیگن کلا از خرید بنز منصرف میشه؟؟!!!
mehdi
۱۷ دی ۱۳۹۵سلام خدمت دوستان
در اینکه خودرو سازی مثل بنز از بهترینهای تولید خودرو چه از نظر کیفیت ساخت ،طراحی و اجرای پیشرانه ،سیستم های خلاقانه رفاهی،و رانندگی بسیار نرم هست اما باید پذیرفت که طراحی های بیرونی و درون کابین بسیار شبیه هم و کسل کننده هستن،و تمییز کلاسهای مختلف این خودرو ساز بسیار دشواره،بنظرم برای خودرو سازی با این شکوه خیلی جای تاسفه،از هیچ طرح خلاقانه و امروزی پسندی در طراحی هاش بهره نمیبره،و این راهی که بطور کل خودرو سازهای المانی در طراحی ظاهری پیش گرفتن نهایتا منجر میشه که مثل کادیلاک بلاخره در زبان طراحیشون تغییر ایجاد کنند،المانها همین تغییر رو در سبک فوتبال شون هم انجام دادن و طراوت و خلاقیت رو بکار گرفتن تا دوباره به سطح اول فوتبال دنیا برگشتن.ایا خودروسازهاشون نباید در روند طراحی هاشون بازنگری کنند؟؟
MjM
۱۷ دی ۱۳۹۵طراحی سلیقه ایه….نزیدیک کردن طراحی ها بهم و پرکردن فاصله کلاس های خودرویی با خودرویی جدید….برای جلب مشتری و پاسخ به همه سلیقه هاست…. بنز همیشه خوب بوده و هست و چیزی کم نداره..ولی…
خدایی C class یه ماسل آلمانی بود….شده شبیه E class ,و لوکس تر شده و قیافه خشنشو از دست داده…!
E class رو با چراغ های جداگونش میشناختیم و باز هم رفته سمت برادر بزرگترش!
S class هم ابهتش به تک بودن و سدان بودنش بود..کوپشم که تولید کردن!
خسرو
۱۷ دی ۱۳۹۵طراحی های جدید بنز دیگه تاریخ ساز نخواهند شد// کدوم یک از این طرح ها افسانه خواهند شد؟ // برونو ساکو کجایی؟ //
سعید
۱۸ دی ۱۳۹۵سلام ، با عرض پوزش
فکر کنم جدول که در مقاله گذاشتید اشتباهه، هم پیشرانه و هم قیمت
یاشار سربلند
۲۸ فروردین ۱۳۹۷این حرکت کمپانی مرسدس بنز در ایجاد وحدت طراحی بدنه بین سه کلاس اصلی C و E و S برای من خیلی جذاب بود . انگار یک پیام اجتماعی داشت ؛
انگار فرصتی بود برای نفی تبعیض بین خریداران در رنج های گوناگون توان خرید ، گویی به ما میگوید :
در هر صورت ، من مرسدس بنز هستم !