مرسدس بنز همواره هنگام تغییر نسل E کلاس چندان انقلابی عمل نمیکرد و از نسل W124 تا W210 و W211 تغییرات ظاهری حداقل بودند زیرا سازندهٔ آلمانی بیشتر روی بخش فنی متمرکز بود؛ اما در فیسلیفت نسل W212 همهچیز تغییر کرد زیرا طراحی چهار چراغ جلوی خودرو با چراغهای یکتکهٔ سنتیتری جایگزین شد. حال همین فلسفه در فیسلیفت نسل کنونی یا W213 هم اعمال شده است. این خودرو هماکنون با چراغهای جلو و عقب جدید، از زبان طراحی فعلی مرسدس که «خلوص نفسانی» خوانده میشود برخوردار شده هرچند که ممکن است از نظر برخی یک پسرفت در طراحی باشد.
در بخش جلویی خودرو چراغهای جدید، سپر جدید و جلوپنجرهٔ جدید عریضتر، به فیسلیفت E کلاس مدل ۲۰۲۱ نمای اسپرتتری بخشیدهاند زیرا هماکنون به نظر میرسد همهچیز در پکیج محکمتری گرد هم جمع شده است. علاوه بر این، گرافیک چراغهای جلو نیز متفاوت بوده و به دیگر سدانهای جدید مرسدس مثل CLA و CLS شباهت دارد. بسیاری اما طراحی بخش عقبی E کلاس را بحثبرانگیز میدانند. البته این به معنای بد بودن طراحی این قسمت نیست اما این چراغهای جدید، جریان طراحی خودرو که از ستون C به سمت پایین حرکت میکند را بهیکباره قطع کردهاند.
علاوه بر این، چراغهای مثلثی قبلی بهخوبی با تمام شیبها و خطوط طراحی عقب E کلاس هماهنگ بودند درحالیکه این ویژگی در چراغهای افقی جدید چندان دیده نمیشود. به نظر میرسد این چراغها ترکیبی از چراغهای CLA و CLS باشد و انتظار میرود در نسل آیندهٔ S کلاس هم شاهد چراغهایی مشابه این باشیم. درهرحال قضاوت در مورد زشت یا زیبا بودن طراحی فیسلیفت E کلاس را به شما واگذار میکنیم درحالیکه رنگهای جدید و طیف رینگهای بیشتر هم از دیگر تغییرات بیرونی این ماشین هستند.
از داخل فیسلیفت E کلاس اما شکایتی نیست و تنها جایی که با قاطعیت میتوان گفت مرسدس خراب نکرده، کابین است. مدل ۲۰۲۱ این سدان آلمانی در داخل به جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX مجهز شده که از طریق نمایشگرهای دوقلوی جدید بزرگتری ارائه میگردد و گرافیک صفحه آمپر هم اصلاح شده است. بااینحال چیزی که واقعاً در اینجا جلبتوجه میکند ارائهٔ دو غربیلک فرمان کاملاً جدید است که یکی از آنها با بخش کنترلی دوقسمتی، بسیار جذاب و شیک به نظر میرسد. این غربیلکهای فرمان را میتوان در نمونههای تمام چرمی، چوب و چرمی و اسپرت D شکل سفارش داد. در همین حال، میتوان برای صندلیها، رو دریها و سایر سطوح در سراسر کابین چرم آرتیکو یا ناپا را سفارش داد که این تودوزی با دوخت متضاد در داشبورد همراه میشود.
هدف نهایی مرسدس بنز در فیسلیفت E کلاس تجهیز این خودرو به تسلیحات بیشتر برای جنگ با نسل هفتم بامو سری ۵ کد G30 و آئودی A6 نسل C8 است زیرا هردوی این خودروها از سدان اشتوتگارتیها جدیدتر و تازهنفستر هستند. به همین دلیل، برای E کلاس جدید در کنار پیشرانههای بنزینی و دیزلی معمول، مجموعاً هفت نسخهٔ پلاگینهیبریدی مختلف هم ارائه شده است. همچنین برای این ماشین سیستم هیبریدی خفیف هم ارائه شده که به موتورهای بنزینی یک استارت ژنراتور و سیستم الکتریکی ۴۸ ولت را اضافه میکند. این در حالی است که در E کلاس مدل ۲۰۲۱ پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی جدید مرسدس جایگزین موتور V6 قبلی شده است که این موتور هم با سیستم هیبریدی خفیف همراه است.
با همهٔ اینها، کسانی که خواهان یک E کلاس هستند بهتر است تا پیش از عرضهٔ نسخهٔ جدید، همان نسخهٔ قبلی را خریداری کنند یا منتظر آمدن نسخهٔ فیسلیفت بمانند؟ پاسخ دادن به این سؤال خیلی دشوار است اما شاید بتوان گفت بهتر است همان نسخهٔ قبلی را انتخاب کنند مگر آنکه طرفدار زبان طراحی جدید مرسدس باشند زیرا در فیسلیفت E کلاس بهجز یک ظاهر متفاوت و بحثبرانگیز، چیز خیلی بیشتری به دست نخواهند آورد. بااینحال کسانی که به فیسلیفت این ماشین علاقه دارند باید تا نیمهٔ دوم سال جاری صبر کنند. فروش E کلاس مدل ۲۰۲۱ هم از تابستان آغاز میشود اما هنوز حرفی در مورد قیمت آن زده نشده و نمیدانیم چقدر گرانتر از نسخهٔ قبلی خواهد بود.
ممد ژانگولر
۲۳ اسفند ۱۳۹۸من شخصا وقتی همون مدل قبل فیس لیفتش امده بود همش غر میزدم و ایراد میگرفتم و فیس لیفتشم امد همینجور بودم
ولی هر چی گذشت هم قبلی هم جدیده بیشتر به دلم نشست و تازه فهمیدم بنز آخرش بنزه
این مسخره بازیها هیچ تاثیری تو فروشش که نمیذاره باعث ارتقای فکری مشتریان هم شده و مطمئنا اگر از جلو داخل شو روم هم ببینیمش متوجه بعضی مسائل خواهیم شد.ضمنا کسانی که بنز میخرن خیلی فاکتورهای مهم تر از ظاهر براشون مهمه
از جمله کیفیت و امنیت و خدمات پس از فروش و همچنین هندلینگ
Hamidreza
۲۳ اسفند ۱۳۹۸تو کلا همش غر میزنی سر چیزای جدید
کلا همه چی دیر به دلت میشینه
شوخی کردم ناراحت نشو
ممد ژانگولر
۲۳ اسفند ۱۳۹۸من هم به تو یک فقره دیسلایک گنده دادم تا شوخی نکنی ?
.
.
.
.
.
.
.
شوخی کردم بغض نکن پس گرفتم ?
GERMANY
۲۳ اسفند ۱۳۹۸به نظر من طراحی خارجیش جسور تر شده خیلی. شما برید سراغ عکسا.طراحی قبلیش انگار یکم ترس تو وجودش هست ولی این یکی خشن تره.هم از جلو هم از پشت.در مورد طراحی داخلی از نظر ظاهر بنظرم نسل قبلی بهتر بود بازم میگم از نظر ظاهر. البته شاید هم عکس ها این احساس رو میرسونن…… هر چند از دور نمیشه نظر داد و باید این پلنگ خوش خط و خال و وحشی رو از نزدیک سیاحت کرد خییییییلی دوسش دارم. از بنز کمتر از این انتظار نمی رفت. چه بشود amg e63 s 4matic plus?
ممد ژانگولر
۲۳ اسفند ۱۳۹۸germany
دوبار اینجوری تبلیغ بنز را بکنی کل شرکت به فنا میره ?
پلنگ خوش خط و خال !!!
GERMANY
۲۴ اسفند ۱۳۹۸خب تو میبینیش یاد چی می افتی??
اکبر
۲۳ اسفند ۱۳۹۸دوستان اگر به جای علامت بنز این کیا یا هیوندای یا چه میدونم سانگ یانگ بود چه نظراتی میدادیم، در ضمن این ماشین باید با سری ۵ و a6 مقایسه بشه آیا این طرح میتونه، به نظر من که مرسدس بنز شهیر باید با گوردون واگنر خدا حافظی بکنه
Milad AMG
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ولی یادمون نره تو دوران همین اقای واگنر که فروش بنز صعود داشته
به نظرمن که قشنگه حالا چی بشه E 63s??
پارسا لطیفی
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹درسته درسته
ahmad_sm
۲۴ اسفند ۱۳۹۸به نظر من مدل قبل فیس لیفت چهره ی اسپرت و خشنی داشت ولی این مدل بیشتر روی پرستیژ و سنگین بودن تمرکز داره
sina
۲۳ اسفند ۱۳۹۸والا یه مدته که اگه بنز خودروی قشنگ بزنه من بیشتر تعجب میکنم!
Milad AMG
۲۴ اسفند ۱۳۹۸والا یه مدته که اگه از ژاپن یه ماشین درست درمون در بیاد من بیشتر تعجب میکنم!!!
The best or nothing
۲۳ اسفند ۱۳۹۸خود من از جمله کسایی بودم که به طراحیش حمله کردم ولی الان طرفدار پرو پا قرص این طراحی شدم!جادوی مرسدس همینه ! ما مو میبینیم ولی بنز پیچش مو ! شاید این حرفا ب مذاق خیلیا خوش نیاد ولی الان که عکسارو کنار هم میبینم واضحه ک مدل فیس لیفت خشن تر شده
پارسا
۲۳ اسفند ۱۳۹۸منم اسم اینو میزارم تعصب کورکورانه
واقعاً به ته دل خودت نگاه کن ، الان وقتی یه مطلب از طراحیای جدید مرسدس میبینی بیشتر میری تو خبر به دلت میشینه یا خبرای مربوط به مدلایی که هنوز از شر این فیس لیفت در امان موندن؟؟؟
G class , S class , AMG GT , S class coupe…..
به نظر من این مدلان که هنوز زیبایی برند مرسدس رو به رخ دارن میکشن وگرنه مدلای پایینتر که مرسدس از اونا شروع کرد تغییر طراحیشو واقعاً حس مدلای سابقو بهم نمیدن
The best or nothing
۲۳ اسفند ۱۳۹۸اره داداش حق با توئه ولی من به شخصه از e کلاس قبل فیس لیفت هم چندان خوشم نمیومد چون اصالت این کلاس همون چراغای دو تیکش هستش که صد سال دیگم قدیمی نمیشه , هنوزم دلبری میکنه …
ولی در کل با نظرت موافقم , واگنر داره بدجور گند میزنه
مانی
۲۴ اسفند ۱۳۹۸جلو ماشین به نظر میاد شیک تر شده یکمی هم خشنتر
نمائ عقب که خیلی خشنتره و برگشته به چراغهای سابقای کلاس
طراحی داخلیش که بهترین بود با اضافه شدن رنگبندی و فرمون جدید باز هم بهتر شد
برای اینکه خوب بودن این ماشین رو بهتر متوجه بشی کافیه بذاریش بغل لکززES که ادعای
رقابت داره،میبینی لکزز از هیچ نظر هیچ حرفی برای گفتن نداره
تو رقبا نمای جلو بیام و فرم کلی بسیار اتو کشیده آئودی ممکنه کمی زیباتر باشه(سلیقه ای) ولی مرسدس جلو پنجره بزرگ و آرم برجستهای داره
و طراحی نرمش تو دل برو هست،طراحی داخلی آئودی با سطوح صاف و پیانو بلک بنظر من که اصلا خوب نیست(مخصوصا دریچههای تهویه ساده و فولکسی)
توی بیمر خوشگله که فکر نکنم بهتر از مرسدس باشه،ایرادات بنی اسراییلی بعضیها نمیدونم برای چیه،سلیقست دیگه
Khosrow
۲۳ اسفند ۱۳۹۸زیباتر شده / نسخه AMG رو انتظار بکشیم چیزای بهتری خواهیم دید / و به سختی منتظر S هستم ..
مسعود
۲۳ اسفند ۱۳۹۸تقریبا دو سالی میشه که مدل های جدید مرسدس سر ذوق نمیاره البته بنده رو ، طراحی های محافظ کارانه و کسل کننده . کاریم به کیفیت و ایمنی و تکنولوژِی ندارم . صحبت ام سر طراحیه بیرونیه
meysam
۲۳ اسفند ۱۳۹۸بنظر من قبلیه قشنگ تر بود. مشکل سر جلو پنجره و چراغهای جلو و عقبه وگرنه باقی موارد خوبه. بخصوص چراغهای عقب خیلی بدریخت شده. جلوپنجره هم که دقیقا جلوپنجره نسل قبل رو سروته کردن اسمشو گذاشتن پیشرفت. یه بار دیگه خوب به عکسها نگاه کنین!!!
علی
۲۳ اسفند ۱۳۹۸اصلا درک نمیکنه چرا بنز باید یهو یه همچین تغییرات مرخرفی تو یه کلاسی بده که جزو بهترین ها بود!!! اون ابهت بنز که اصالت آلمانی بودن اصالت بنز بودن خاص بودنش بود با این طراحی هاش دیگه داره از بین میره!!!اون تفاوت ها دیگه بین برند های ماشین سازی نمونده،وقتی به این نسل ۲۰۲۱ نگاه میکنی انگار داری به یک برند کره ای نگا میکنی!!😔😔
حمید
۲۳ اسفند ۱۳۹۸بعد از معرفی فیس لیفت من کامنت گذاشتم گفتم طراحیش یه پسرفت به استثنای عقب خودرو داشته
البته این نظر شخصی هست ولی یه عده میان کامنت میزارن نه با تصویر نمیشه نظر داد یا تازه اولشه کم کم به دل میشینه و از این جور حرفا …حالا نمیدونم یه عده بخاطر این که مرسدس بنز هستش و پدر خودرو سازی (که خودم به شدت مرسدس رو قبول دارم) نمیخوان قبول کنن مرسدس خودروی زشتی یا بدی میسازه که اینم میشه حدس زد همه ی اینها که اشاره کردم اکثرا از رو تعصبات بیجا هست .
حالا نظر خودم رو عرض میکنم مرسدس داره زبان طراحی همه ی مدلارو با نسل جدید اس کلاس که قراره تا چند ماه آینده میخواد رونمایی بشه که اصولا پرچمدار مدلهای مرسدس هست تطابق میده که این یه امر عادی هست نه تنها خودروسازی مثل مرسدس بنز بلکه تو بی ام و و دیگر خودروسازها میشه اینو به عینه دید
مطمئن باشید اس کلاس هم خیلی شباهت به این خواهد داشت که البته تو تصاویر جاسوسی هم دیده شده
ولی من به شخصه حداقل تو تصاویر که میبینم نسل های قبلی مرسدس یک زیبایی بی وصفی رو داشتند حالا شما نسل قبل ایی کلاس رو که تو کشور خودمون هست میشه از نزدیک دید رو نگاه کنین چقدر فوق العاده طراحی شدند.
البته همه ی خودروسازها یه دوران افول رو پشت سر میزارن ولی از مرسدس بنز دیگه من بشخصه انتضارتم خیلی بیشتر از هر خودرسازی هست که وقتی یه مدل جدید رو ارائه میده متوجه زیبایی و پختگی طراحی جدید بشم که تو فیس لیفت عکسای بالا چنین چیزی وجود نداره بلکه طراحی زشتر و تنبل تر هم شده حالا چه بخواییم از نزدیک ببینیم یا از تو تصویر هیچ فرقی نخواهد کرد
و در آخر بگم من نسل قبلی رو خیلی بیشتر از این دوتا قبول دارم و حالا حالا از چشم نخواهد افتاد
علیرضا
۲۳ اسفند ۱۳۹۸با افتخار نسل قبلی رو زیباتر میدونم
محمود
۲۳ اسفند ۱۳۹۸اصلا دلچسب نیست , همون بهتر که ایتالیا و انگلیس ظاهر رو طراحی کنه , المان و فرانسه هم برن دنبال تکنولوژیشون …
OPEL
۲۳ اسفند ۱۳۹۸همون اول گفتم خودرو قشنگی شده ولی عقبش خیلی تو ذوق میزنه الانم دوتا رو کنار هم بذاریم مشخصه عقبش خیلی افت کرده
Alireza
۲۳ اسفند ۱۳۹۸تیم طراحی جدیدشو باید بسپرن دست هیتلر ،
فک کنم تنها مزیت ماشین باز بودن تو ایران اینه که بنزای جدیدو نمیبینی همون طراحی های خوب قدیمی شو میبینی
امیر علی
۲۳ اسفند ۱۳۹۸زشت.چون داریم در مورد بنز حرف میزنیم نه خودروسازی چین
Khan
۲۳ اسفند ۱۳۹۸تنها چیزی از نسل جدیده بهتر از قبلیه قسمت درکاپوت و فرمونشه. وگرنه بخش عقب و چراغ جلو همه اش بدتر شده. نسل قبلی با دوتا دی لایت میفهمیدی ای کلاسه حالا اینا از چراغش نمیشه دیگه تشخیص بدی اگر سی کلاس و اس کلاس هم تا چندوقت دیگه اینطوری بشه.
MHMD
۲۴ اسفند ۱۳۹۸مخصوصا وسط فرمون , فک کنم یه چیزی کمتر از 85 باشه ☺☻
مودریچ
۲۳ اسفند ۱۳۹۸لوگو بنز به اون قشنگی رو چرا برداشتن
ATa
۲۳ اسفند ۱۳۹۸بزرگترین چالشی که این قبیل شرکت ها با آن مواجه شدند سوق دادن سلیقه عمومی به سمت مصرف گرایی بصری هست، موضوعی که در نهایت دامن گیر خودشان شد یعنی گرفتاری در مرحله طراحی ظاهری و عدم توجه به دانش بنیادین در پروسه طراحی … در نتیجه شرکت نو ظهور تسلا در کمتر از یک دهه به کل مفهوم جدیدی از خودرو را جهت حل چالش های اجتماع شهری مطرح کرد! (از تولید وانت X گرفته تا کم و زیاد کردن ارتفاع شاسی نمودهایی از تلاش سراسیمه این قبیل شرکتها جهت حفظ فروش در بازار هست، Nokia نمونه عینی این نوع غفلت هاست در بازارهای رقابت جهانی)
امیررضا
۲۳ اسفند ۱۳۹۸به نظر من طراحی بیرونی از جهاتی پختهتر و لوکستر و بنز تر! شده اما در مورد قسمت عقبش زیاد مطمئن نیستم، داخل هم که همونه فقط یه ۱۰ درصدی تغییر جزیی داشته. در کل قشنگه.
نگران طراحیش نباشید چون هممون قراره عادت کنیم و به قول گفتنی زبان طراحی جدید برامون بالغ میشه درست مثل زبان طراحی جدید بیاموی!
MjM
۲۳ اسفند ۱۳۹۸99 درصد از نسل های جدید خودروهای تولیدی زیبا نیستن (در مقایسه با نسلهای قبلیشون) خصوصا بنز.
وحتی بعضی از خودروها فاجعه هستن!
ای کلاس هم وقتی چراغاش بهم متصل شد دیگه اون ای کلاس سابق نشد!
Mohammad khalili
۲۳ اسفند ۱۳۹۸من نسخه قبل فیس لیفت خیلی بیشتر دوست داشتم
Hadi
۲۳ اسفند ۱۳۹۸مدل قبل فیس اصالت بیشتری داشت…
ولی اینم بد نیست…
کمکم بهش عادت میکنیم…
samurai
۲۳ اسفند ۱۳۹۸خرابش کردی بد
چراغای عقبشو چرا از کره چینیا کپی کردی :))
پارسا لطیفی
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹اصالت دانشجویی
بهنام
۲۴ اسفند ۱۳۹۸هیچ چیز قابل دفاعی نداره این فیس لیفت. یک خرابکاری به تمام معنا. بیایید تعصب رو بزارین کنار. شما درمورد ای کلاس بنز صحبت میکنید. خودرویی که همواره بعد از معرفی هیجان علاقه مندان برای بررسی نکات طراحی اون بی انتها بود، ولی تیم طراحی حال حاضر بنز دیگر هیچ شور و هیجانی برای علاقه مندان باقی نگذاشتند. باید قبول کنیم بنز چند سالیه در بحران طراحی مدل های نمادینش بسر میبره.
Milad AMG
۲۴ اسفند ۱۳۹۸خیلی جالبه که موقعی که نسخه عادیش رونمایی شد همه گفتن زشته و فلان و بهمان
بعد با رونمایی ار نسخه AMGباز همه گفتن که اشتباه شد خیلیم قشنگه
بعد دوباره که نسخه معمولیش رو دیدید حرفتون رو پس گرفتین!!؟؟
فرید
۴ فروردین ۱۳۹۹گند زدند به طراحی بنز
دیگه بنز نمیخرم، همون سمند رو عشقه