تفاوتها را بشمارید!
مرسدس بنز پیش از این یک سدان جمع و جور با نام CLA را در سبد خود داشته است بنابراین زمانی که شاهد رونمایی از A کلاس سدان جدید در نمایشگاه خودروی پکن بودیم، از طرز تفکر اشتوتگارتیها شگفت زده شدیم زیرا که این خودرو نیز یک سدان دیفرانسیل جلو بوده و دارای ابعاد جمع و جور و کامپکت میباشد.
پیش از اینکه به مقایسه این دو برادر بپردازیم بهتر است به برخی ویژگیهای A کلاس L سدان اشاره نماییم. نسخه کشیده یا همان L فقط مختص بازار چین بوده بنابراین زمانی که A کلاس سدان در بازارهای دیگر عرضه شد پسوند L را از دست خواهد داد و فاصله بین محوری آن چند میلیمتری کاهش خواهد یافت. آیا این اخبار قطعی و تأیید شده هستند؟ خب نه اما نسل فعلی CLA و نسل قبل A کلاس هاچبک فاصله بین محوری مشابه ۲۶۹۹ میلیمتری دارند.
خب با این تفاسیر اجازه دهید اولین موضوعی را که سریعاً با دیدن CLA و A کلاس سدان جدید به نظر میرسند را مقایسه کنیم: استایل و طراحی.
جدای از نظر شخصی شما درباره CLA امکان ندارد که آن را با هر محصول دیگر مرسدس بنز اشتباه بگیرید. برخی افراد آن را مینی CLS مینامند اما به سختی میتوان شاخصههای طراحی برادر بزرگتر را در این سدان جمع و جور مشاهده کرد.
با مقایسه شانهبهشانه CLA و A کلاس سدان جدید تفاوتهای این دو خودرو فوراً به چشم میآیند. A کلاس سدان طراحی بهروزتری داشته درحالیکه خط سقف آن به اندازه برادر خود خمیده نبوده و خط شانه نیز سر راست تر است. همچنین طراحی بخش عقبی A کلاس سدان نیز سادهتر میباشد.
شاید با برانداز کردن کامل هر دو محصول مرسدس بنز با خود بگویید: “بهتر است شیر یا خط بیندازم!” و البته ما هم خیلی شما را سرزنش نخواهیم کرد.
به سختی میتوان انتقادی را متوجه سیستم اطلاعات سرگرمی A کلاس سدان کرد زیرا ظاهر و طراحی صفحهنمایش آن بهتر از CLA میباشد.
مرسدس بنز پس از سال ۲۰۱۶ اقدام به اضافه کردن پوششهای کابین و کنترلهای جدید کرده است. با این وجود هم کابین A کلاس سدان حس و حال بهتری دارد.
یکی دیگر از فاکتورهای مقایسه هر دو خودرو به تکنولوژیهای ایمنی جدید مربوط میشود. CLA فیس لیفت شده دارای سیستم ترمز فعال یا سیستم دسترسی هندزفری بوده اما A کلاس به لطف دستیار فاصله فعال، دستیار توقف اضطراری فعال، دستیار تغییر لاین حرکتی فعال و… دست برتر را دارد. نمیدانیم تمامی این تجهیزات در نسخه بازار چین هم عرضه خواهند شد یا خیر اما در بازارهای دیگر این خودرو دارای همان ویژگیهای مدل ۵ درب هاچبک خود خواهد بود.
A کلاس سدان در خارج از بازار چین قوای محرکه مشترکی با برادر هاچبک خود خواهد داشت. احتمالاً این خودرو دارای خروجیهای ۱۶۳ و ۲۲۴ اسبی در نسخههای بنزینی خواهد بود و مدل دیزلی آن نیز قدرت ۱۱۶ اسب بخاری ارائه خواهد داد.
خریداران چینی حداقل در ابتدا با تنها پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۳۳ لیتری که دو خروجی ۱۳۶ و ۱۶۳ اسب بخاری دارد روبرو خواهند شد.
CLA قدیمیتر با پیشرانههای پرمصرفتر و بزرگتر عرضه میشود. پیشرانه مدلهای دیزلی این خودرو حجم ۲.۲ لیتری دارد.
در بالا اشاره شد که نسل قبلی A کلاس ۵ درب و CLA فعلی فاصله بین محوری مشترکی دارند. فاصله بین محوری نسل جدید A کلاس هاچبک به ۲۷۲۹ میلیمتر رسیده که باعث ایجاد فضای بیشتر در بخش عقب نسبت به مدل CLA میشود.
البته فاصله بین محوری مدل کشیده L بیشتر و برابر با ۲۷۸۹ میلیمتر است. محفظه بار این خودرو حجم ۴۲۰ لیتری دارد که کمتر از صندوقعقب ۴۷۰ لیتری CLA میباشد.
بسیار مشتاقیم ببینیم که آیا نسل جدید CLA نیز همان نمای جلوی A کلاس جدید را خواهد داشت یا خیر. حداقل میدانیم که طراحی بخش عقب این خودرو متفاوت خواهد بود و شاید ما را به یاد CLS جدید بیندازد.
Khosrow
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷Cla فاجعه هست برای مرسدس / تولیدش رو تموم کن و به روت نیار / شایدبدترین درتاریخ مرسدس ..
akbar
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷واقعا برام عجیبه سی ال ا اینقدر بی کیفیت باشه
تو خود امریکا هرکی خریده ناراضی بوده
تو دست دومم دوبرابر بقیه مدلای بنز ارزششو از دست میده
ولی باید کیفیتشو ببره بالا
اینا دقیقا چرا بهت منفی دادن؟ خب وقتی کیفیتش بده خب بده دیگه
حالا میخواد بنز باشه یا سایپا
پیکان جوانان گوجه ای
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷حالا خوبه خودروهای کلاس A بنز بودن که باعث شدن بعد سالها بنز به سلطه BMWتو کلاس لوکسها پایان بده اونوقت اینو فاجعه میخونن دیگه ادم چی بگه …. در ضمن اگه به عکسها نگاه کنید چراغهای جدید بنز از جلو خوبن در واقع وقتی از نما سه گوش بهش نگاه کنید جالب به نظر نمیرسن
shirko
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷دادا تو کل عمرش یه سال ازش جلو زده ، شاهکار که نکرده ،،!،، ب ام و دوباره به دور افتاده فقط یه کم صبر کن نتیجه معلوم می شه به زودی .
محمدرضا
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷من سوار cla 250 شدم درسته که در حد برادرای بزرگترش نیست اما واقعا ماشین عالی هست
رامتین
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷کاملا مشخصه A کلاس بهتر و برتره. بیشک قیمت مدل 2لیتری توربو 224 اسبیش زیر 40 هزار دلاره و میتونه وارد کشور بشه.
سعید(تهران)
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷بنظرم من اولین و ارزانترین مرسدس واقعی که میشه خرید C کلاس هست، زیر C کلاس در واقع نوعی خود گول زدنه که آره من مرسدس دارم…
مهدی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷با توجه به اینکه تو اهواز سوار دوتا cla شدم و تجربه بلند مدت رانندگی رو دارم از نظر من در کل ماشین بی مصرفی هست . اتاقشون یه مقدار تو صدا میفته که این دلیلش استفاده زیاد از پلاستیک خشک تو کابین و به خصوص سیستم تعلیق خیلی خشکی هست که داره. کلا ماشینی هست که صاحباش از خریدش پشیمونن