مرسدس بنز

مقایسه نسل جدید و قدیم مرسدس-ای‌ام‌جی E63 با اختلاف قیمت 95 هزار دلاری!

نسخه AMG مرسدس E کلاس همیشه یک سدان قدرتمند و لوکس بوده هرچند گاهی اوقات دست‌کم گرفته شده است؛ اما هرچه نسل عوض شده و پیشرفت کرده قیمت نیز به‌طور اجتناب‌ناپذیری بالا رفته و سؤالی که پیش آمده این است: آیا بهتر است مدل قدیمی‌تر E کلاس را انتخاب کرده و حدود ۱۰۰ هزار دلار را نسبت به نسل جدید صرفه‌جویی کنیم؟ کانال تراتل هاوس به دنبال فهم پاسخ این سؤال بوده و مرسدس-ای ام جی E63 2021 را با مدل سال ۲۰۱۰ مقایسه کرده است.

اینجا فاصله‌ای ۱۱ ساله بین دو خودرو وجود داشته و اختلاف قدرت هر دو نیز قابل‌توجه است. E63 W212 2010 قدرت ۵۱۸ اسب بخاری داشته درحالی‌که E63 S W213 2021 خروجی ۶۰۳ اسب بخاری را ارائه می‌کند. البته مدل قدیمی حدود ۲۲۷ کیلوگرم سبک‌تر از مدل جدید بوده و این موضوع می‌تواند تا حدی قدرت کمتر را جبران کند. البته یکی از مزیت‌های بزرگ W213 سیستم چهار چرخ محرک آن است که باعث می‌شود لانچ های بسیار بهتری نسبت به برادر مسن‌تر خود داشته باشد.

از نظر استایل و طراحی قطعاً W213 جدیدتر و مدرن‌تر به نظر می‌رسد اما W212 نیز شاخصه‌هایی دارد که باعث می‌شود چهره خیلی قدیمی به خود نگیرد. از نظر اشرافیت و لوکس بودن W212 تقریباً تمامی تجهیزات W213 را به جز برخی استثناها ارائه کرده و تنها از نظر تکنولوژی قدیمی‌تر است. کیفیت سواری دو خودرو نیز بسیار شبیه هم بوده و جالب آنکه W213 کمی خشک تر نشان داده است.

دیگر مقایسه‌های بین این دو خودرو شامل مسابقه درگ و حضور در پیست تست بوده و اگرچه W213 در خط مستقیم سریع‌تر بوده اما شکست دادن ماهیت تنفس طبیعی W212 کمی سخت جلوه کرده و به همین خاطر تراتل هاوس خیلی نتوانسته از این دو خودرو ایرادی بگیرد.

[دانلود ویدئو]

یوتیوب:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. AHMET 2002

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1460 ديدگاه)

    چقدر خوبه قدیمیه
    و
    یه نکنه مهم اینه که هیچ وقت نباید یه دست دو رو با نو مقایسه کرد
    عملا یازده سال عمر داره و هیچ کدوم از سال ها بهشون اسون نگرفتن
    در واقع بنز قدیمی کوهی از لذت و پرستیژه (حداقل تو ایران) که در واقع باید اندازه قیمتش برا هزینه های جانبیش کنار بذارید

  2. rezars pc

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (475 ديدگاه)

    ععععع تو آپآراات فعال ترید صب دیدم اینو آپارات پدال

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      اوووف
      از اون مقاله‌هایی که همه کاربران را ارضاء میکند و تماماً میزنند در فاز اینکه چه مفته ، خوش به حالشان ، ما چقدر بدبختیم و … !

      یک کاسه تخمه بیارم پا کامنت‌ها بشکونیم بخونیم و به فکر فرو بریم ، که چرا !!!

      موافقم 6
      مخالفم 2
      1. Farzad

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        راستش ما انقدر بیکار نیستیم پا کامنت ها تخمه بشکنیم .
        کامنتو اولم ریپ نزن 😁

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. حافظ

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (27 ديدگاه)

          بله بیکار نیستی چون تو صف خرید آشغال خودرو سایپا هستید

  3. Philipp

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1109 ديدگاه)

    W212
    شاهکار بود واقعا
    از اون موتور SLS گرفته با اون صداش
    تا اون طراحی چراغ های جلوش که واقعا تکه
    همه چیز تمام بود واقعا

  4. Reza

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    روس ها عاشق E-Class هستن ، جون میده باهاش بزنی به جاده های مسکو کنارتم یه داف روسی باشه

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. Germany

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1219 ديدگاه)

      رضا جان!!!؟؟!؟😂😂👌
      پرچم نازی و روسی؟🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️
      حداقل انتخاب بهتری کن😁😁😁😂

      1. Reza

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (5359 ديدگاه)

        والا من حقیقتو گفتم روس ها یه چیز دیگن😂😂😂

        1. " Swedish Arrogant Tiger "

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1894 ديدگاه)

          بله تایید میشه 😂👌

    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      تا اونجایی که من میدونم روس ها از آلمانی ها بدشون میاد!😂😂

      1. Reza

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (5359 ديدگاه)

        نه دیگه گذشت اون زمان ها

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          درسته شاید الان روس‌ها از بنز و ب‌ام‌و زیاد استفاده کنن اما خب همون حس نژاد پرستی تو خونشونه…

    3. ارشیاsvj

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1750 ديدگاه)

      #سایت را به قهقرا نکشانیم.
      🤣🤣🤣🤣
      حداقل از یه واژه عادی تر استفاده میکردی اینهمه کلمه هست که همون معنیو میده🤣🤣🤣

  5. NAVID۰۰۹۸

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (10474 ديدگاه)

    نمیدونم من از W212 بیشتر خوشم میاد نسبت به W213 یا واقعیت نسل قبلی زیباتره و جذاب‌تر !

    به قول معروف ، W212 آن داره !

    بخصوص چهار‌های دو تیکه‌ی جلو !

    کلاً با این سبک چراغ‌ها خیلی حال میکنم ، روح میده به طرح ، مثل لکسوس GS460 ، بینظیر طرح جلو را زنده میکنه که انگاری خودرو جون دارد و میخواهد با آدم حرف بزند !

    این قدرت طراح و طراحی را میرسونه که چطور میتوانند با نگرششون خودرویی را در تاریخ ماندگار کنند !
    بخصوص اتاق W211 که به نظر من شاهکاری در مدل‌های بنز و کلاس E که قبلاً در موردش توصیح دادم !

    اما فکر میکنم تکرار نشدنی‌ترین و پُرطرفدارترین بنز E مدل W211 بوده باشه ، قشنگ میشه باهاش ارتباط برقرار کرد ، البته این مختص بیشتر خودروهای اون دوره حتی bmw بوده که با هنر گریس‌بنگل شاهکار سری ۵ و ۶ را تحویل جهانیان داده که تاریخ انقضاء ندارند ، بی‌نظیرند بی‌نظیر و تکرار نشدنی !
    به قول معروف باید خون گریست و ایستاده تشویقشان کرد !

    اون طرح چوب زیبای داشبورد و درها و تِم رنگ کِرِم داخلی و همینطور رنگ مشکی و رنگ سورمه‌ای و کُنتراستش با طرح‌های مختلف چوبی داشبورد E280 و E350 که در ایران هم زیاد وارد شده‌اند را از نزدیک ببینید ، بی‌هوشتون میکنه ، از خود بی‌خودتون میکنه !

    مطمئناً W211 در آینده و در ایران ارزش بالاتری پیدا میکنه که به حق هم هست در برابر خودروی دیگر و هم دوره‌ی خودش و حتی بالاتر !!!

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. ارشیاsvj

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1750 ديدگاه)

      به شکل عجیبی w212 به نظرم خیلی بهتره.

    2. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1958 ديدگاه)

      ماشینای مورد علاقه من هم E W211 و C W203 هست . میدونم ازشون بهترم هستن ولی به این دو تا علاقه خیلی عجیبی دارم به طوری که پولشو داشته باشم اولین ماشینی که میگیرم همیناس .

    3. محمد

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (222 ديدگاه)

      منم عاشق اتاق های w211وw212ام
      واقعا تاریخ انقضا ندارن به جرات بهترین اتاق های مرسدس هستن ک همه چیزو به راننده ارائه میدن هم لوکسه هم سواریشون معرکه اس
      از نظر ظاهری هم ک شاهکار هنری هستن
      باپرستیژ و با اصالت
      با ابهت
      دوستم یه e300مدل۲۰۱۱داشت هروقت سوارش میشدم فقط محو تماشای اتاقش بودم از بس زیبا و باکیفیت بود
      چن وقت پیش فروختش و منم خیلی حسرتشو خوردم
      آرزوی داشتنشون رو دارم.

      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (10474 ديدگاه)

        محمد جان
        از تَه دلم دعا میکنم یه W211 لاکاغذی نصیبت بشه .

        خداشاهده خودم به این نتیجه رسیدم که اگر چیزی را از تَه دل از خدا بخواهی و تلاش کنی ، بهترش هم گیرت می‌آید که میشود برایت خاطره و نه آرزو .
        به خودتان و خدای خودتان ایمان داشته باشید .

  6. علیرضا

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (237 ديدگاه)

    من E63 W211 رو دوست دارم
    ( نسل قبلی W212 )

  7. R@m!n

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2240 ديدگاه)

    یه چند تا نکته از سیستم 4Matic four-wheel :

    این سیستم قدرت موتور را به طور هوشمند و بسته به شرایط به چهار چرخ، جلو یا عقب می فرسته. این باعث افزایش قدرت و چسبندگی ، بهبود هندلینگ ، شتاب و ثبات می شه. این سیستم بدون اینکه راننده دخالتی داشته باشه به طور خودکار ماشینو برای انواع سطوح و شرایط رانندگی تنظیم می کنه. این سیستم با تنظیم قدرت در چرخ ها حتی باعث کاهش سوخت هم میشه و حتی با بررسی آب و هوا و شرایط سطح تصمیم به استفاده از یک مدل دیفرانسیل یا تغییر آنی انتقال قدرت داره که تو نوع خودش بی نظیره که این موضوع ماشین رو به طور خودکار برای هر فصل و هر جاده ای حتی مسیرهای آفرودی کاملا آماده و مسلح می کنه.
    نکته جالب تو این سیستم استفاده از داده های بخش های دیگه خودرو مثل سیستم ترمز، کمک فنرها، سیستم کنترل کشش، برنامه های کنترل پایداری و شرایط ماشین و ترکیب تمام این داده ها و اتخاذ بهترین تصمیم برای استفاده از بهترین نوع دیفرانسیل در هر شرایط خاص خودش هست.
    در این سیستم به طور دائم میزان چسبندگی هر چرخ در پیچ ها کنترل میشه برای مثال زمانی که ماشین با سرعت خاصی به راست می پیچه چسبندگی بیشتر با چرخ های چپ ایجاد میشه و از اون طرف چرخ های راست چسبندگی خودشونو تا حدودی از دست میدن (مخصوصا تو ماشین های تک دیفرانسیل) ، این سیستم با انتقال قدرت موتور به طور کاملا اتوماتیک به چرخ هایی که چسبندگی کمتری دارن باعث ایجاد توازن در چرخ ها و به تبعیت از اون پایداری فوق العاده ماشین مخصوصا اتاق و سرنشین ها میشن و فشارهای وارده به سرنشین رو در هنگام ورود و خروج از پیچ رو به حداقل می رسونن.

    عمده عملکرد این سیستم خودشو تو مسیرهای بارونی و برفی نشون میده، به طوری که در هر زمان قدرت و حالت دیفرانسیل با توجه به میزان چسبندگی هر چرخ !!! به شکل کاملا پویا، دائما در هر حاله تغییره و تجربه رانندگی رو تو این مسیرها بسیار ایمن و راحت می کنه.

    به قول یه ریش سفیده 45 ساله ای فاصله چین و کره با این غول ها به حداقل رسیده !!!!! و جنسیس و جیلی تا پنج سال دیگه جای اینارو می گیرن !!!!!

    1. VENENO / SC V12

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      آخرش رو به بهترین شکل ممکن تموم کردی!
      همه کامنت ات یک طرف!
      آخرش یک طرف!

      موافقم 2
      مخالفم 2
    2. Soldier

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3 ديدگاه)

      عالی رامین جان لایک بوجودت 😍😍

      1. علی turbo s

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (277 ديدگاه)

        ممنون اقارامین -دمت گرم ازتوضیحات لامبو تا مرسدس.
        درمورد xdriveو سیستم چهارچرخ پورشه هم اگه میشه کامنت بزار.ممنون
        چانگان وجنسیس که ۴سال پیش المان رو گذاشتن جیب چپشون.
        (البته تو ذهن یه چینی فن)

        1. R@m!n

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2240 ديدگاه)

          راجب پورشه که مهران 911 هستش خوشحال میشم کامنتشو ببینم و بقیه مسائلم اگر جایی نکته ای بود حتما کامنت میزامر

      2. علی turbo s

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (277 ديدگاه)

        رامین جان درمورد HWA AGهم میشه توضیحاتی بده و گیربکس هایی که مییسازن؟!
        گیربکس هوایرا rساخت اینا بود.

    3. new RAMIN

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      R @ m ! n

      ((به قول یه ریش سفیده ۴۵ ساله ای فاصله چین و کره با این غول ها به حداقل رسیده !!!!! و جنسیس و جیلی تا پنج سال دیگه جای اینارو می گیرن !!!!!))

      بعله میگیرنشون ! اونم بدون تردید. عکس هارو ببین.

      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Geely-Emgrand_EC-7.jpg
      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Geely-Emgrand_EC-7-dashboard.jpg
      اینم کره👇
      http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2009_hyundai_genesis.jpg
      http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2010_hyundai_genesis.jpg
      وقتی هم چین در زمان حدود 10 سال از این ها☝☝ رسیدن به این ها👇 پس شک نکن آینده از آن آنهاست
      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2020/01/Genesis-G90-2020-1024-06-767×575.jpg
      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2020/01/Genesis-G90-2020-1024-0f-767×575.jpg
      اینم چین 👇
      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/04/Geely-Xingyue-L-2-767×511.jpg
      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/04/Geely-Xingyue-L-6-767×511.jpg
      بعله دوست من کمپانی های که درطول زمان 10 الی 12 سال از تولید لگن ! رسیدن به چنین خودرو هایی ، قطعا 5 سال آینده بنز هم تحدید میکنند ! نمیتونی انکار کنی.
      فراموش نکن زمان بهترین چیزی هست که به سوالاتمون پاسخ میده.
      .
      سال 2014 اگه یکی میگفت جنسیس خودرو های لوکس و خفنی تولید میکنه ؟
      خب خیلی ها میگفتیم نه عمرا.

      اگه سال 2015 میگفتیم ممکنه روزی changan یه ماشین بسازه که وبسایت motor 1 ساعت 5 صبح دربارش مطلب بزاره و بگه “”ما در باره ماشین های چینی مطلب نمیزاریم ولی این فرق دارد “” آیا کسی اون موقع سوال میکرد ما جوابمون چی بود ؟
      همه مون میگفتیم نه عمرا بزاره.

      ولی اتفاق افتاد! هر جفتش !

      الان میگید ایا کره ای ها و چینی ها در 5 سال آینده تمام خودروسازی جهان رو میگیرند؟ قطعا الان پاسخ خیلی ها خیر هستن. اما 5 سال دیگه زمان همه چیز را ثابت میکنه.

      پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

      موافقم 1
      مخالفم 3
      1. Amirreza

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2732 ديدگاه)

        ببخشید ولی اگه خودروی من که جنسیس ۲۰۱۲ هست ، لگنه ، پس چانگان cs 35 سایپا چیه ، اتفاقا کابین جنسیس خیلی هم نسبت به سال ساختش زیبا و با کیفیته

        1. new RAMIN

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          Amirreza
          ((ببخشید ولی اگه خودروی من که جنسیس ۲۰۱۲ هست ، لگنه ، پس چانگان cs 35 سایپا چیه ، اتفاقا کابین جنسیس خیلی هم نسبت به سال ساختش زیبا و با کیفیته))

          اولا cs35 با توجه به قیمت 10 هزار دلاری کیفیتش خیلی خوبه.

          دوما نه منظور من اون نیستش. خیلی ها به چینی ها و کره ای های موجود در ایران میگن لگن ! خب… اوکی اشکالی نداره… لگن… اما این جدیدها چی ؟؟ پیشرفت 10 ساله رو چی میگی؟

          منظور کامنت من همون بود…

          پدال کامنتمو منتشر کن…با سپاس…

    4. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1958 ديدگاه)

      پس چی چین بهترین خودروساز جهان میشه 😐😂

    5. Ninja

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      مثل همیشه عالی چی میشه گفت ما نخودی هستیم تو سایت نباشیم بهتره

    6. بهراد

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (754 ديدگاه)

      فکر کنم آخرشو اشتباه گفتین
      توی پیچیدن به سمت راست چرخ های راست چسبندگیشون رو از دست میدن و اگرنیروی موتور بیشتر بشه باعث هرزگردی یا اسپین هم ممکنه بشه.
      توی مزدا و لندکروزر جدید چرخ های راست ترمز میگیرند

  8. مهدی

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (195 ديدگاه)

    دلت میااااد
    رخ w212 رو ببین
    چشاشو ببین با آدم حرف میزنه انگار
    از اون طراحی هاییه که هیچ وقت قدیمی نمیشه

    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      دقیقا 👌

  9. Kf

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (524 ديدگاه)

    عاشق اون نشان روی کاپوت W212 هستم خیلی ابهت داره لعنتی مخصوصا وقتی داری رانندگی میکنی چشمت میخوره به اون نشان

  10. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    هیچی نسل قدیم نمیشه،خیلی قشنگه…

  11. new RAMIN

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    یه مطلبی دیدم خیلی مهم بود ،درباره طبقه بندی کیفیت خودرو های چینی از لحاظ کلی.
    براتون اشتراک میزارم
    6 طبقه بندی جداگونه.
    high premium
    semi permium
    upper mainstrem
    mainstrem
    low cost budget
    Aged all tech
    که از برند پریمیمو فوق بالا تا بنجل ها طبقه بندی شده که اینم عکسش
    https://www.instagram.com/p/CPp7r1jFuww/

    پرمیوم فوق بالا = هونگکی / nio / xpeng /byton و یه چندتا دیگه
    پرمیومو روبه رشد بالا = byd / getor / لینک اند کو / بوگوارد و…
    برند های عادی و استوار روبه رشد = جیلی / لینک اندکو / و…
    برند های عادی استوار = changan / چری / گریت وال / و…

    بقیه هم دیگه میرن تو بنجل ها مثل هایما ! جک / لیفان / دانگ فنگ و… ( عکس که اینو میگه) البته نه بنجل. ماشین های کم کیفیت.

    و همچنان در این لیست changan و geely در جایی استوار و خوب قرار داردند!
    و بقیه خودرو های چینی هم که من ازشون تعریف میکنم جایگاه خوبی دارن.

    حالا فهیمد داستان چیه ؟؟؟ من از همه چینی ها تعریف نمیکنم از یه 5 غول خودرو سازی چین که با زیر مجموعه هاشون میشن 10 یا 11 تا کمپانی. همه شون هم جایگاه های مناسبی در طبقه بندی دارند…

    خب امیدوارم مشکلات دوستان با من حل شده باشه با این عکس!

    پدال کامنتمو منتشر کن…🙏 با سپاس…

    1. Farzad

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      راستشو بخوای مشکلات من هیچ وقت با امثال تو حل نمیشه 🙂

    2. مازیار

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3301 ديدگاه)

      چین
      حتی اگه زیباتر از ایتالیا
      قلدرتر از آمریکا
      جذاب تر از انگلیس
      و مهندسی تر از آلمان هم خودرو بسازه ( که هرگز نمیسازه ) محاله که نیمی از طرفداران این کشورها رو هم بطرف خودش جلب کنه

  12. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1958 ديدگاه)

    قطعا W212

  13. محمد مختاری آذر

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    نسل جدید بهتره

  14. Arsalan

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (16 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه بزرگان،به نظرم این بحث ها که در مورد ماشین چینی میکنید ارزشی نداره،موضوع این است که این سایت برای ماشین باز هاست،یعنی کسایی که زندگیشون ماشینه،یعنی چی ؟یعنی طرفدارای ماشن های آلمان،آمریکا،ایتالیا و….اما یکسری هستن که این افراد ماشین باز نیستن ،اینا دنبال یکسری ماشین خوب برای توی شهر میگردن که قبول دارم چینی ها و برخی از کره ای ها و تعدادی از ژاپنی ها مناسب این کارند.مثلا من خودم چینی سوار میشم چون با توجه به بودجم بهترین گزینه توی این کشور است.اما اگر به ماشین به عنوان یک سرمایه نگاه نمیشد مطمئنن یک آلمانی قدیمی میگرفتم،مشخصه طرفداران ماشین های چینی و تسلا اینا ماشین باز نیستن (با احترام کامل که ما چاکرشون هم هستیم) مثلا کدامیک از شما از بین فورد موستانگ سری باس و آریزن ۶ ،آریزون ۶ را انتخاب میکنه؟؟؟با تشکر از همه بزرگان

    1. new RAMIN

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      ((کدامیک از شما از بین فورد موستانگ سری باس و آریزن ۶ ،آریزون ۶ را انتخاب میکنه؟؟؟با تشکر از همه بزرگان))

      آریزن ؟؟ یا آریزو ! ما چیزی به نام آریزن نداریم،اگه داری آریزو 6 را با ماستانگ باس مقایسه میکنی باید بگم…
      ماشاالله ترازو هاتون خرابه ! حالا فهمیدم چرا میگید چینی بده.
      چون دارید با معیار های عضلانی ماشین آمریکایی مقایسه شون میکیند!!
      درضمن رقابی اصلی آریزو 6 مزدا 3. اوپتیما. سراتو. کرولا ، هیوندای اکسنت هست
      نه ماستانگ باس ! شما فرق اینو نمیفهمید. بعد مدعی ماشین باز بودن هستید ؟
      😑
      باز میگفتید کمری ادم قبولش میکرد… اخه ماستانگ باس !! کوپه عضلانی 40 سال پیش رو با ماشین سدان میان سایز مقایسه میکنی !!!

      حتی اگه منظورت ماستانگ بولیت بود باز هم مقایسه غلطی هست. اصلا تو یه کلاس نیستن اینا… 🤦🤦

      حالا فهمیدم چرا میگید چینیو کره ای بده…
      چون دارید با 9 پله بالاترشون و با کلاس دیگه مقایسه شون میکنید…
      😑😑

      1. Amirreza

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2732 ديدگاه)

        خب پس من اپتیما و کرولا رو انتخاب میکنم به جا آریزو ۶

    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      آقا Arsalan

      با احترام به کامنت و نطر شما ، من مخالفم !

      به نظر من حتی یک راننده پیکان که خوداش را تمیز نگه میداره یا راننده وانت نیسان‌هایی که خودرواشان را شیک و جینگولی میکنند مثل راننده نیسان‌های شمال ایران که معروف هم هستند و و و تا بنز و bmw و تویوتا و هیوندای و و و همه ماشین باز هستند !
      کسانی که به خدمات به موقع خودرواِشان اهمیت میدهند !
      کسانی که به تمیزیه هر روزه‌ی خودرواِشان اهمیت میدهند !
      کسانی که با ماشینشون حرف میزنند حتی اگر به نطر من و شما خودرویشان ارزان قیمت باشد !
      کسانی که وقتی خودرواشان را پارک میکنند و هنگام دور شدن از اون بارها بر میگردند و نگاهش میکنند !
      و
      و
      و
      این‌ها عاشق ماشینشون هستند و دلیل نمیشه چون پول ندارند بنز بخرند یا کادیلاک ، پس خودروباز نیستند !
      بارها هم دیدم و هم دیدید کسانی که بنزها bmwها و لکسوس‌های میلیاردی سوار میشوند اما گند از ماشینشون بلند میشه که میگوییم سد رحمت به پراید سواره با این ماشین سواریتون که انگار یابو سوار میشوند !!!
      پسرهای ایرانی که دیگر بماند به سبب خرج زیاد همسر و زیدشون در این زمانه ، ترجیح میدن با ماشینشون ازدواج کنند و بیشتر خرج ماشینشون میکنند تا یار هم جنس مخالفشون 😂 !

      1. Arsalan

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (16 ديدگاه)

        کاملا درست میفرمایید ،اما آخه ماشین هایی که نه سابقه ای دارن و نه حتی یه الگوی مشخص برای طراحی دارن،برای یک ماشین باز بد نیست که طرفدارشون باشه؟در مورد اون مقایسه هم درست میفرمایید،نباید اونجوری مقایسه میکردم ،در ضمن من نگفتم ماشین های چینی بد هستن،فقط به نظرم به درد یک ماشین باز نمیخورن مگر اینکه فرد جدا عاشق اون ماشین باشه که بنظرم با توجه به این همه ماشین فوق العاده توی دنیا،انتخاب های دیگر هم هستن،تاکید میکنم من نگفتم ماشین های چینی بد هستند.با تشکر از همه بزرگان.

    3. عرفان

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (229 ديدگاه)

      یعنی دقییییییییقا
      حرف منم همینه

  15. حسین دهمرد

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    کاش اون چراغ های دوقسمتی دوباره برگردن.
    حتی اگه هم قیمت باشن قدیمیه رو ترجیح میدم

  16. mm.y@rlou

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (283 ديدگاه)

    هر دو عالین ولی دونسل قبل خیلی بیشتر بنز هست تا نسل کنونی به لحاظ طراحی و جذبه

  17. با مهربونی جهان زیباتره

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    همین ک تنفس طبیعیه برای برتریش کافیه

  18. Amirreza

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    جدیده تکنولوژف بالتر و کابین زیباتر و احتمالا کیفیت ببهتری داره اما رخ قدیمیه بینظیره ، راستی با این حساب قیمت یه ای کلاس آ‌ام‌گ باید ۱۵۰۰ میلیون باشه و هم قیمت سوناتای صفر باشه ولی اگه بیاد ایران بدون شک برچسب قیمتیش میره بالای ۷ میلیارد

  19. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    انتخاب من قطعا w212 ست. نه بخاطر اختلاف قیمت زیادش، حس خاص، لوکس بودن، پرستیژ و پویایی که تو طراحیش وجود داره، چیزی نیست که بشه از‌ش گذشت.

  20. مهدی

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    هرکدوم خوبی ها و بدی های خودشون رو دارن
    اما من مدل 2010 رو انتخب میکنم چون بیشتر به دلم میشینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا