علیرغم اینکه دو حریف حاضر در این مصاف اسبهای یکسانی را در سینه خود دارند اما هنوز تفاوتهای فراوانی وجود داشته که ارزش بحث و بررسی را دارد.
برای نمونه باید گفت اینفینیتی Q50 به نوعی رقیب مستقیم مرسدس E کلاس محسوب نمیشود و این خودرو در حقیقت باید رو در روی C43 قرار گیرد.
خب بههرحال هر دو خودرو دارای پیشرانههای تقریباً یکسانی هستند. قلب آهنین ۶ سیلندر توئین توربو با قدرت حدود ۴۰۰ اسب بخار در سینه هر دو خودرو میتپد. اگر بخواهیم دقیقتر باشیم باید گفت مرسدس-ای ام جی E43 قدرت ۳۹۶ اسب بخاری و گشتاور ۵۲۰ نیوتون متری داشته درحالیکه اینفینیتی Q50 رِد اسپورت خروجی ۴۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۷۴ نیوتون متری را نشان میدهد.
این اعداد برتری محسوسی را نشان نمیدهند به همین دلیل است که دستاندرکاران Fast Lane Car تصمیم گرفتهاند این دو خودرو را در خط مستقیم رو به روی هم قرار دهند تا ببینند برتری نهایی از آنِ کدامیک خواهد بود.
در روی کاغذ، با کمک سیستم چهارچرخ محرک، مرسدس E43 4MATIC حاضر در این مقایسه میتواند ظرف مدت ۴.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد درحالیکه اینفینیتی با استفاده از سیستم دیفرانسیل عقب به همین اندازه سریع است.
اینفینیتی Q50s Red Sport | مرسدس AMG E43 | |
پیشرانه | ۳.۰-twin-turbo V6 | ۳.۰-twin-turbo V6 |
انتقال نیرو | دیفرانسیل عقب | چهار چرخ محرک |
قدرت (اسب بخار) | ۴۰۰ | ۳۹۶ |
گشتاور | ۴۷۵ نیوتن متر | ۵۲۱ نیوتن متر |
گیربکس | ۷-speed | ۹-speed |
وزن خشک | ۱۷۵۵ کیلوگرم | ۱۸۸۰ کیلوگرم |
قیمت مدل تست | ۶۰,۷۲۰ دلار | ۹۱,۱۷۵ دلار |
خب باید گفت این مقایسه کمی پیچیدهتر از یک مسابقه درگ است. پس از دیدن این ویدئو منظور ما را خواهید فهمید!
[دانلود ویدئو]
الف.ی
۲۳ شهریور ۱۳۹۶چرا این E Class این قدر گرونه؟
ولی خب فکر کنم انتخاب بهتری نسبت به اینفینتی باشه
MehdiTurbo
۲۳ شهریور ۱۳۹۶عاره واقعن نمیفهمم منم،خیلی گرون،به نظرم تو زمانی ک همه ی محصولات بنز و بی ام و شکل هم شدن،داشتن ی اینفینیتی خاص تره،بهتر نگفتم خاص تر.
:::فرشاد:::
۲۳ شهریور ۱۳۹۶قیمت پایه E43 AMG هفتاد و یک هزار دلاره، آپشنهای مدل تست شده گرون هستن.
$71,600
ستاره های پرفروغ (Daniel)
۲۳ شهریور ۱۳۹۶منم الان از سایت car and drive دیدم قیمتشو.
زده 73 هزار دلار
emad1990
۲۳ شهریور ۱۳۹۶یه سوال داشتم.تو سایت car and drive برای دیدن قیمت ها نیاز به زیپ کد هست یا نه؟
و اینکه قیمت ها برای چه کشور و چه منطقه ای هست؟
mohammad_FM 480
۲۳ شهریور ۱۳۹۶قطعا ای کلاس انتخاب بهتریه.
و قطعا خاص تره هم هست چرا که اگه هیچ چیز هم نداشته باشه ستاره سه پر بنز رو حمل میکنه ?
Alireza
۲۳ شهریور ۱۳۹۶مرسدس لایک
اینفینیتی دیس
سامان اذری
۲۳ شهریور ۱۳۹۶اینفینیتی
اندازه یه سوبارو wrx از مرسدس ارزونتره
Shahryar
۲۳ شهریور ۱۳۹۶جالب بود.
بنظرتون بخاطر وزن کمتر اینفینیتی، اینجوری شد؟?
مجید
۲۳ شهریور ۱۳۹۶خیلی عجیب بود!!!!!!چون شاید قدرت مرسدس 4 اسب بخار کمتر باشه ولی 46 نیوتون متر گشتاور بیشتری داره.این رو اضافه کنید به سیستم دو دیفرانسیل و گیربکس 9 سرعته.واقعا عجیبه!!!!!
ای کاش دو تا راننده خودرو ها رو عوض میکردن تا از بابت خطای انسانی خیالمون راحت باشه.
به هر حال سه تاره سه پر مزایای خودشو داره و تنها یه ایراد همیشگی داره و اون هم (همون طور که حدس می زنید) قیمت گرون تره!!!!
#ali.m#
۲۳ شهریور ۱۳۹۶?اینفینیتی?
طراحی e43 خیلی خوبه ولی به نظر من کاپوت تا بالای جلو پنجرش زیادی سادست.
فرزین
۲۳ شهریور ۱۳۹۶زیبایی بنز رو اینفینیتی نداره
datsun
۲۳ شهریور ۱۳۹۶رد اسپورت از سری انجین های vr نیسان استفاده کرده هم خانواده انجین گودزیلا ، اگه دقت کرده باشید صدای موتورش بی شباهت به جی تی ار نیست
ارش
۲۳ شهریور ۱۳۹۶مقایسه درستی نیست اینفینتی Q50رقیب بی ام و سری 3 و بنز C CLASSو آئودی A4و الفا رو مئو هست نه بنز E CLASS. در واقع تو این کلاس رقیب بنز اینفینیتی M هست نه اینفینیتی Q این دوتا اسکول هم هنوز کلاس های متفاوت خودرویی رو درک نکردن امدن برنامه درست کردن دوتا کلیپ از همینا دیدم دیدم از افرود در برف سوبارو و رنجرور آبروی هر دوتاشونم بردن تو نیم متر برف گیر کردن در حالیکه هردو از بهترینها ی رانندگی در برف هستن. اینفینیتی ماشین خوبیه شتابش هم سریعه ولی خوبه ماشینها در کلاس خودشون رقابت کنن.
ارش
۲۳ شهریور ۱۳۹۶یه کلیپ دیگه دیدم از این اسکول مسابقه شتاب گذاشته بود بین لکسوس IS ,و ES خوب معلومه IS به خاطر وزن کمتر برنده میشه کسی میره سراغ مدل ES نمی خواد که تو مسابقه شتاب برنده بشه دنبال یه ماشین خانوادگیه جادار و راحت و با کیفیت برای چهار الی پنج نفره.
Mohamad
۲۳ شهریور ۱۳۹۶فکر میکنم اگه اینفینیتی وارد ایران بشه بازار بسیار خوبی براش وجود داره. راحت با لکسس و BMW رقابت میکنه
فرزین
۲۳ شهریور ۱۳۹۶اینا اصن راننده نیستن
Ahura
۲۳ شهریور ۱۳۹۶بنظرم رنگ قرمز به سدان های چهار در بنز نمیاد یه جورایی ابهتشو کم میکنه
arman
۲۴ شهریور ۱۳۹۶واقعا این ژاپنی ها خیلی عوضین یعنی چی که با ماشین 60 هزار دلاری پوزه ماشین 90 هزار دلاری رو میزنین.بسه بابا تاکی میخواین اینقده عالی باشین.بشخصه با 30 هزار دلار باقی مونده یه تویوتا راو 4 میخرم هرچند کشورهای اروپایی برای مردم عادی چند ماشین داشتن خیلی مرسوم نیست
مانی
۲۵ شهریور ۱۳۹۶بله مگه خبر نداشتی از وقتی نیسان فهمید اسمش همراهِ اسم مرسدس تو یه خط بیاد زشته
و برندِ اینفینیتی رو تاسیس کرد مرسدس ورشکست شد
مانی
۲۵ شهریور ۱۳۹۶تو سایتها شتابِ صفر تا صدِ بنز ۴.۶ ثانیه و اینفینیتی ۴.۹ ثانیه اعلام شده
این ازون مقایسههای بیخوده که میگفتن لکسوس ال اس از بنز اس بهتره
مثله رتبه بندیهای جانبدارانه یه جی دی پاوره زیاد جدی نگیرین
باشه قبول همه ماشینهای ژاپنی از بنز بهترن حتی تویوتا کورولا
از مرسدس اس۶۰۰ بهتره ما قبول داریم دست از سرمون بردارین