از لحاظ فنی، سدان پرچمدار مرسدس بنز از نسل W116 که در سال ۱۹۷۲ معرفی شد رسماً S کلاس نام گرفت و آنچه بعدازآن اتفاق افتاد، دههها سلطه بر سگمنت خود نهفقط از لحاظ افتخارات بلکه از لحاظ فروش بوده است. به همین دلیل، معرفی نسل کاملاً جدید S کلاس همیشه رویداد مهم و بزرگی محسوب میشود و این اتفاق هماکنون با نسل جدید W223 روی داده که کاملاً نسبت به نسل قبلی ارتقاء یافته است؛ اما هنوز دو سؤال وجود داد، آیا این فقط یک نسخهٔ ارتقاءیافته است یا واقعاً از همه لحاظ بهتر از قبل به نظر میرسد؟ در این مطلب قصد داریم به این سؤالها پاسخ دهیم.
بیرون
مرسدس بنز از جدیدترین زبان طراحی خود در S کلاس W223 استفاده کرده که موجب کاهش خطوط و برجستگیها و تغییر کامل نمای جلو و عقب شده است. در نسل جدید، چراغهای جلوی کوچکتر هستند، خط شانه بهتر تعریف شده و چراغهای عقب برای اولین بار از نسل W126 افقی شدهاند. سادگی طراحی نسل جدید S کلاس بهنوعی ما را به یاد نسل چهارم یا W220 (تولید بین سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵) میاندازد زیرا نسلهای W221 و W222 طراحی پویاتری داشتند.
یکی از ویژگیهای آزاردهنده در نسل جدید S کلاس فرم چراغهای جلو است زیرا این چراغها شکل کاملاً بیهدفی دارند و هماهنگی چندانی هم بین آنها و فرم جلوپنجره و ورودیهای هوای پایینی به چشم نمیخورد. اگر کمی با دقت به چراغهای جلوی S کلاس نگاه کنید صرفاً خطوطی را میبینید که گویی بدون هیچ هدف مشخصی فقط به هم متصل شدهاند درحالیکه چراغهای جلوی نسل قبلی درنهایت زیبایی و هماهنگی با جلوپنجره و فرم کلی دماغهٔ خودرو طراحی شده بودند.
اما بحثبرانگیزترین قسمت S کلاس جدید طراحی بخش عقبی آن است. آیا مرسدس میتوانست در اینجا بهتر عمل کند؟ بهاحتمالزیاد بله. یا حداقل اگر طراحان مجبور به استفاده از چراغهای افقی بودهاند، آیا یک طراحی صافتر واقعاً بهتر نبود؟ برای نمونه، AMG GT4 نمای عقب آن بهمراتب بهتر از نسل جدید CLS به نظر میرسد که چراغهای عقب آنهم طرح مثلثی معکوسی مثل S کلاس دارند.
حداقل اما تناسبات کلی S کلاس جدید واقعاً خوب هستند. نسل جدید سدان پرچمدار مرسدس بنز ۵,۱۷۹ میلیمتر طول، ۱,۹۲۱ میلیمتر عرض و ۱,۵۰۳ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۳,۱۰۶ میلیمتر است درحالیکه نسل قبلی ۵,۱۱۶ میلیمتر طول، ۱,۸۹۹ میلیمتر عرض و ۱,۴۹۶ میلیمتر ارتفاع دارد. فاصلهٔ محوری نسل قبلی هم معادل ۳,۰۳۵ میلیمتر است.
داخل
مرسدس میگوید کابین S کلاس جدید از دنیای قایقهای تفریحی لوکس الهام گرفته که خیلی خوب است اما اگر تسلا نبود، کابینهای ساده و مینیمالیستی با نمایشگرهای بزرگ چقدر موفق میشدند؟ همچنین این سؤال مطرح میگردد که آیا وقتی حرف از خودروهای لوکس میشود، یک طراحی ساده خوب است یا بد؟ پاسخ این سؤال را به شما واگذار میکنیم اما فقط همین را بگوییم که در کابین نسل قبلی سطوح بیشتری برای بازی با متریال و رنگهای مختلف وجود داشت.
بااینحال، S کلاس جدید از لحاظ تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده زیرا به یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، یک صفحهنمایش ۱۲.۸ اینچی OLED لمسی برای ارائهٔ جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX و دو نمایشگر ۱۱.۶ اینچی به همراه یک تبلت در عقب مجهز شده است. در کابین خودرو همچنین چراغهای LED بسیار بیشتری نسبت به نسل قبلی وجود دارد (۲۵۰ عدد در برابر ۴۰ عدد نسل قبل) که این چراغهای علاوه بر نورپردازی داخل، با سیستمهای کمکراننده نیز همکاری میکنند.
علاوه بر این، S کلاس نسل W223 به تکنولوژی رانندگی خودکار سطح سه هم مجهز شده که تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت بهصورت خودکار و مستقل خودرو را هدایت میکند. در همین حال، خریداران پرچمدار جدید مرسدس از سیستم کنترل بدنهٔ E-Active سفارشی و قابلیت فرمان پذیری چرخهای عقب هم برخوردار خواهند بود که میتواند چرخهای عقب را تا ۱۰ درجه بچرخاند.
زیر کاپوت
نسل جدید مرسدس S کلاس در ابتدا در ایالاتمتحده در دو مدل S500 و S580 عرضه میشود. مدل اول از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند درحالیکه S580 به موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۴۹۶ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. هردو مدل بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic و سیستم هیبریدی خفیف EQ Boost مجهز هستند.
اولین نمونههای نسل جدید S کلاس در سهماههٔ نخست سال آینده راهی نمایندگیهای فروش میشوند و بنابراین کسانی که به خرید یک S کلاس فکر میکنند هنوز وقت کافی برای تصمیمگیری در مورد اینکه نسل جدید را انتخاب کنند یا سراغ همان نسل قبلی بروند دارند. این موجب میشود با خود فکر کنیم که چگونه S کلاس قبلی هنوز هم چنین خودروی عالیای است.
مشخصات فنی
W222 S450 | W222 S560 | W223 S500 | W223 S580 | |
پیشرانه | ۳ لیتری V6 توئین توربو | ۴ لیتری V8 توئین توربو | ۳ لیتری I6 توربو | ۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۳۶۷ اسب بخار | ۴۷۰ اسب بخار | ۴۳۵ اسب بخار | ۴۹۶ اسب بخار |
گشتاور | ۵۰۰ نیوتن متر | ۷۰۰ نیوتن متر | ۵۲۰ نیوتن متر | ۷۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک | ||
محور محرک | عقب یا چهارچرخ | چهارچرخ | ||
طول | ۵,۱۱۶ میلیمتر | ۵,۱۷۹ میلیمتر | ||
عرض | ۱,۸۹۹ میلیمتر | ۱,۹۲۱ میلیمتر | ||
ارتفاع | ۱,۴۹۶ میلیمتر | ۱,۵۰۳ میلیمتر | ||
فاصلهٔ محوری | ۳,۰۳۵ میلیمتر | ۳,۱۰۶ میلیمتر |
Mohammad
۱۹ شهریور ۱۳۹۹داخلش شبیه تسلا شده
Shirko
۱۹ شهریور ۱۳۹۹نسل جدید خیلی عالیه به جز نمای عقبش که زیادی ضعیفه
NISSAN GTR SOLTAN
۱۹ شهریور ۱۳۹۹نه توی طراحی پلتفرم پایه ی بدنه و نه توی زوایای خودرو و نه تو طراحی رتروی چراغ ها و نه کابین توی هیچ موردی اس کلاس جدید از نسل قبل w222 هیچ الهامی نگرفته و انگار به طور کلی زبان طراحی تغییر کرده و جهش گرفته که این یعنی فاجعه حتی گرافیک چراغ ها هم افت کرده توی نسل قبل گرافیک fusion light شاهین رو توی چراغ های جلو میدیدم ولی توی این نسل جدید چراغ های جلو عملا هیچ گرافیک خاصی ندارن
به طور واضح میشه گفت که اس کلاس w222 از نسل w221(که به نظرم بهترین اس کلاس تاریخه) کاملا الهام گرفته بود و کاملا به زبان طراحی نسل قبل پایبند بود و نتیجه اش هم یه اس کلاس فوق العاده بود
توی نسل جدید خیلی زود به این نوع زبان طراحی رو اوردن چون این اس کلاس با این طراحی میتونست برای دو نسل بعد معرفی بشه
طراحی نسل قبل(w222) رو ببینید به غیر از بحث تکنولوژی از هر نظر برتری کامل داره نسبت به این نسل
من به عنوان یه طرفدار برند مرسدس بنز نمیتونم این اس کلاسو دوست نداشته باشم ولی راضی هم نیستم ینی اصلااا راضی نیستم
Milad AMG
۲۱ شهریور ۱۳۹۹شما طرفدار بنزی یا GTR ?????
Sina
۱۹ شهریور ۱۳۹۹یه چیزی که در مورد بنز قبول دارم بی هویتیش در طراحی چراغ هاشه بغیر از اون چراغ دوقلوهاش این ده اخیر هیچ وقت مثل ب ام و نتونست چراغ های شیک و با ابهت داشته باشه
ولی در مورد اینکه میگن از تسلا کپی کرده حالا دنیا دیگه جوری شده که پدر خودرو سازی دنیا از یه الکتریکی ساز کپی کاری کنه
نصف اون چیزهای توی تسلا از کمربند ایمنی تا ترمز ضد قفل،سیستم کنترل پایداری،کروز کنترل،هشدار خروج از مسیر،ترمز خودکار و….همش اختراع بنزه حالا تسلا فقط یه صفحه نمایش گنده گذاشته وسط داشبوردش فقط همینو دیدن
اصلا اولین سوپر اسپرت الکتریکی دنیارو هم خود بنز ساخته اولین موتور الکتریکی هم کار بنزه یه کلیپ از تخت گاز میدیم ۲۵ سال پیش بنز کلاس اس سیستمی داشت که روی ماشین جلویی تنظیمش میکردی دیگه خود بنز ماشین رو با رانندگی کامل دنبال میکرد به چهار راه میرسید اوتوماتیک ترمز میکرد و با سبز شدنش راه میوفتاد
دیگه بگم اولین موتور دیزلی و خیلی اختراعات دیگه،،،حالا تسلا برداشته اختراع خود بنز رو یکم روش کار کرده باطریارو از نظر برد بهتر کرده اونوقت بنز شده تقلید کار اون!!!!
پارسا عشق ماشین
۱۹ شهریور ۱۳۹۹افرین پدال جان حرفی که زدی بهترین حرف افول طراحی صعود تکنولوژی
رامین
۱۹ شهریور ۱۳۹۹بحث تکنولوژی که همه می دونیم آلمانیا پیشرو هستن و بهترین و جدیدترین هارو تو ماشیناشون استفاده می کنن و گل سر سبدشم که همین S-class هست. مهم ترین بحث، طراحی این ماشین بود که نسبت به نسل قبل خیلی خیلی افت کرد.
AMH-mc20
۲۷ شهریور ۱۳۹۹کلا اکثر کمپانی ها تو طراحی دارن خراب میکنن واقعا
پارسا عشق ماشین
۱۹ شهریور ۱۳۹۹ولی الان که میبینم خیلی هم طراحیش بهتره فقط پشتش یکم زشت تره ولی داخلش بهتر شده جلوش هم خوبه
پارسا عشق ماشین
۱۹ شهریور ۱۳۹۹جلو کشیده تر و خوشگل شده
nikzad
۱۹ شهریور ۱۳۹۹به نظر من اون چراغ عقب مثلثی خیلی زیبا تر بودن و متاسفانه بنز دیگه اون چراغ ها رو استفاده نمیکنه طراحی این نسل خیلی زیبا هست و به نظرم تنها نقطه ضعفش همون چراغ عقب و متناسب نبودن خطوط بدنه هست.
ممد ژانگولر
۱۹ شهریور ۱۳۹۹کلا من کاری ندارم قبلی خوشگلتره یا جدیده در کل بنز مگه بد هم میسازه
کسی که بنز میخره پول همه چی یکجا پرداخت میکنه
زیبایی – اصالت – کیفیت – خدمات پس از فروش – اعتبار ارزشمند بودن – افت قیمت پایین – اطمینان – امنیت – تجهیزات به روز — نو آوری – جای آب معدنی ?و …. بازم بگم ؟!!!
نبود؟!
net
۱۹ شهریور ۱۳۹۹طراحی بیرونی نسل قبلی بنز قشنگتر بود.فقط طراحی بیرونی و داخلی ایودی a8 که در حال حاضر زیباترین و بهترین سدان لوکس جهان هست
Mad.z.Max
۲۰ شهریور ۱۳۹۹گرنجور ۲۰۱۷ چی پسسس؟ دیگه اون بهترین و زیباترین در جهان نیست؟
جهان!! :))
net
۲۰ شهریور ۱۳۹۹mazda.z.max
هیوندای ازرا گرنجور نسل پنجم اخرین فیس لیفت مدل ۲۰۱۷ زیباترین سدان (نیمه لوکس )جهان هست و ایودی a8 زیباترین و بهترین سدان (لوکس) جهان هست و این دو دسته سدان با هم فرق میکنند
محمد
۱۹ شهریور ۱۳۹۹طراحیش بنظرم فاجعه شده….
این چراغ های جلو نه تنها مناسب اس کلاس نیست حتی مناسب ای کلاس هم نیست… تیز و اسپورت تر؟؟؟ برای سدان لوکس خونوادگی؟؟؟؟
طراحی پشت فاجعه ترین بخش ماجراست… نه تنها برای اس کلاس که حتی برای هر سدان خونوادگی این طراحی پشت بد هست!
و اما طراحی داخل چون بشدت مدرن شده… تمام لوکس بودنش رو از دست داده
خودتون حتما خوب میدونین که خودرو های لوکس با گذاشتن یه ساعت انالوگ دکوری هم لوکس بودن فضا رو بیشتر میکنن
اما مرسدس در اس کلاس… به جای دیدن رولزرویس و بنتلی چشمش به تسلا بوده
واقعا چطور طراحان مرسدس تونستن ظاهر اون تهویه هوا هارو عوض کنن
در یک کلمه
طراحی ناامید کننده
(از لحاظ پیشرفته بودن و تکنولوژی جای انتقادی ابدا نداره…)
net
۱۹ شهریور ۱۳۹۹محمد
اگر چراغ جلو حداقل مثل چراغ جلو بی ام و سری ۸ کشیده تر بود قشنگتر میشد این چراغ جلو بنز مثل چراغ جلو کوچک هیوندای ازرا نسل ششم هست و بد هست.ساعت انالوگ برای سدانهای لوکس مثل بنز سری اس بد هست و همچنین برای سدانهای نیمه لوکس مثل ساعت انالوگ هیوندای ازرا نسل ششم بد هست ،حتی ساعت انالوگ برای سدانهای اشرافی مثل بنتلی و رولزرویس و میباخ هم نسبتا جالب نیست
Milad AMG
۲۱ شهریور ۱۳۹۹خیلی جالبه
هر بار که سایت یه خبر از بنز میره
یه عده میان میکوبن
فرداش که همون خبر به نحوی دیگه بیان میشه
همونا میان میگن به به چهقدر معرکس .!!
تو رو قران جمع کنین
ایراد بنی اسرائیلی میگیرید؟؟
آمار فروش بیان خواهد کرد….
Alireza
۱۹ شهریور ۱۳۹۹طراحی جلوش قشنگتر شده اما عقب و داخلش رسما نابود شده باز آدم با طراحی عقب می تونه کنار بیاد ولی اونیکه s class میخره وقتی میخواد داخل ماشین میشینه از فضای لوکسش لذت ببره نه اینکه دور تادورش شبیه کابینت باشه با دو تا ال سی دی
AMG///
۱۹ شهریور ۱۳۹۹واقعا بر خلاف شما من نسل جدید رو بیشتر از نسل قبل دوست دارم///….
AMG///
Milad AMG
۲۱ شهریور ۱۳۹۹????
حسین
۱۹ شهریور ۱۳۹۹حس تشریفاتی نسل قبل رو نداره
Hadi
۱۹ شهریور ۱۳۹۹کاش اینقدر داشبوردشو عوض نمیکرد و یکم محافظ کارانه تر عمل میکرد…
طراحی نسل قبل دلنشین تره بنظرم شاید به خاطر اینه که بهش عادت کردیم…
ولی کاش نمایشگر های به هم چسبیده رو حفظ میکرد…
فرشاد
۱۹ شهریور ۱۳۹۹منم همین رو گفتم 50 60 تا دیس دادن
نصف ابهت بنز به اون چراغ مثلثی عقبشه هیچی نمیتونه جاشو بگیره
فرشاد
۱۹ شهریور ۱۳۹۹اون یه تکه شبیه طلق ک روی جلوپنجره هست چیه داستانش
OMID
۱۹ شهریور ۱۳۹۹مطمئن نیستم اما ممکنه محل قرار گیری سنسور های رانندگی خودکار باشه
درگ هم کاهش میده
پویا
۱۹ شهریور ۱۳۹۹تکنولوژی رو نسبت به زمان خودش باید بررسی کرد که بازم نسل قبل از زمان خودش جلوتر بود. مثلا سیستم تعلیق تطبیق پذیر که از دورلین برای تحلیل مسیر استفاده میکرد رو نسل قبل معرفی شد که خیلی جلو بود نسبت به زمان خودش.
این نسل هیج تکنولوژی نداره که بگیم انقلابیه و از بقیه جلوتره.(به غیر از یسری صفحه نمایش که خب قبلا بوده و چیز خاصی نیست)
البته با همه این حرفا اس کلاس همیشه یه معیار برای کلاس خودش و کل صنعت خودروسازی خواهد بود.
MAHDI
۱۹ شهریور ۱۳۹۹هردو جذابیت خودشون رو دارن.
سید علیرضا
۱۹ شهریور ۱۳۹۹من نسل جدیدش رو بیشتر دوست دارم
کلا من نسل جدید هر ماشینی رو به نسل قبلیش ترجیح میدم.
حالا هر ماشینی می خواد باشه
دانیال
۱۹ شهریور ۱۳۹۹نع
ایندفه رو خراب کردی بنز
طراحی بیرونیش یه حس لوکس از نوع ایتالیایی داره اون وقار و سرسنگینی نسل قبل رو نداره، نمیدونم چرا ولی منو یاد مازراتی میندازه مخصوصا نمای بغل و پشتش
در مورد طراحی داخلیش هم چون شخصا به ماشینهایی که تو کلاس لوکس دسته بندی میشن علاقه ای ندارم، نمیتونم نظر بدم که خوبه یا بده ولی احساس میکنم طرفدارهای اس کلاس فضای لوکس و اشرافی نسل قبل رو به کابین مدرن و تکنولوژیک این نسل ترجیح میدن ( فقط حدس ه)
AMH-mc20
۲۷ شهریور ۱۳۹۹جدیدا کمپانی ها اصالت رو بیخیال شدن
AMH-mc20
۲۷ شهریور ۱۳۹۹صدرحمت به مازراتی این چه افتضاحیه درست کرده قابل مقایسه با طراحی مازراتی نیست اصلا
ماکان
۱۹ شهریور ۱۳۹۹سلام . بنده از لحاظ کلی نسل جدید بنز کلاس S را خیلی دوست دارم و در کل بنده چون که بیشتر دوست دارم که از لحاظ تکنولوژی و امکانات تا جایی که امکان دارد خودروی بنده بهتر و پیشرفته تر باشد بخاطر همین بیشتر به صورت کلی آخرین نسل موجود از هر خودرویی را بیشتر دوست دارم .
علی
۱۹ شهریور ۱۳۹۹با سلام .
ببخشید اینجور میگم ولی یکی از بدترین مقالاتی بود که تو پدال خوندم چون زمانی که نسل قبل معرفی شد کلی مقاله انتقادی ازش تو پدال منتشر شد که لینکش هم هست و با یه سرچ پیداش میکنید.حالا چی شد که اون عالی و پویا شد این یکی بی هدف؟چرا صرفا نظر شخصیمون رو ما باید القا کنیم؟من نمیگم طراحی این جدیده مشکل داره یا نداره میگم اگه قراره حرفه ای بحث کنیم بسم الله بفرمایید وگرنه چرا صرفا نظرات شخصی رو ارائه میکنید؟مورد بعدی طرح داخلیش.اون موقع که نسل قبل اومده بود همه میگفتن توش تبلت داره و … و یه جورایی اونو مسخره میکردن .ولی دیدیم بقیه شرکتها هم به تقلید ازش همین کارو کردن داخل ماشین.مرسدس اومده مانیتور رو بزرگتر کرده همین .ایراد کارش کجاس؟و نکته جالبیش اینجاس که از حالا میگیم امکان (اما فقط همین را بگوییم که در کابین نسل قبلی سطوح بیشتری برای بازی با متریال و رنگهای مختلف وجود داشت)تنوع کمتری وجود داره.رو چه حساب این مطرح میشه؟آیا برا فروش اومده که قضاوت بشه؟هر طراحی قطعا نقاط قوت و ضعفی داره اینم طبیعیه اون نقاط قوت و ضعف رو داره.ولی نقد منصافانه باید باشه نه یه طرفه.
خواهش میکنم نظرات شخصی رو به خواننده ها القا نفرمایید.
با تشکر
ارشیاsvj
۱۹ شهریور ۱۳۹۹چون طراحی یه چیزه سلیقه ایه
و البته
جدی تو اون ایپد های مصخره رو به دکمه های فیزیکی ترجیح میدی؟
امیر دهقان
۱۹ شهریور ۱۳۹۹سلام
هم منبع مطلب اصلی معرفی S کلاس و هم منبع این مقایسه سایت CarScoops هست
AMH-mc20
۲۷ شهریور ۱۳۹۹انصافا حالت از این صفحه بزرگ به هم نمیخوره؟
ارشیاsvj
۱۹ شهریور ۱۳۹۹چرا یه دفعه همه کسایی که میگفتن به به چه خوشگله
مخالفه طراحیش شدن؟!؟!؟!
?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️
اخ چه قد ما ایرانیا با باد حرکت میکنیم!!!!
OMID
۱۹ شهریور ۱۳۹۹من خودمم اینطوری بودم چون داشتم فقط خودشو نگاه میکردم و اگه خودشو نگاه کنید معمولی رو به خوب هست
ولی اگه با نسل قبل مقایسه کنید متوجه میشید که نسل قبلش طراحیش بهتره و پس رفت کرده
نسل قبلی بیشتر به بنز بودن میخوره و پیچیده تره و طراحیش شکلیه که از چند کیلومتری معلومه بنزه ولی نسل جدید خیلی ساده و معمولی و حتی تا حدی پیش پا افتاده به نظر میاد در مقابل نسل قبلی و اون شخصیت نسل قبلی رو نداره مگر این که توی فیس لیفت یه تغییر اساسی توش ایجاد کنن
مانی
۲۰ شهریور ۱۳۹۹در مورد جلو عقب چیزی نمیگم
ولی شکل کلی ماشین خطوط جانبی و حجم پردازیها کملا
زیباتر پیشرفته تر و برتره
Milad AMG
۲۱ شهریور ۱۳۹۹خیلی جالبه
نسل قبل که معرفی شد همه گفتن این دیگه چیه بنز زده
این که بنز نیست
ماشین کره ای عه!!!
حالا الان شد بنز اصیل!!!
حتما نسل بعدی که معرفی شه
این میشه سلطان و اون میشه بی هدف و مضحک….
Milad AMG
۲۱ شهریور ۱۳۹۹دقیقا
منم حرفم اینه
پست قبلی همین سایت راجع به اس کلاس جدید رو بخونیم
بیشتر از نصف کامنتا
پره از به به و چه چه
الان چی شد که شد بی هدف و زشت؟؟؟
جل الخالق…..
بهنام
۱۹ شهریور ۱۳۹۹نسل قبل اس کلاس هم در زمان معرفی بعنوان جانشین w221 طراحی ضعیف تری داشت خصوصا نمونه های اولیه که واقعا طرح چراغ ها، سپر جلو. اون زبان طراحی بنز که چراغ رو به جلو پنجره متصل میکرد انتقادات زیادی رو ب انگیخت ولی رفته رفته هر سال با بهبودهای جزئی نمای ظاهریش کاملا بی عیب و نقص شد. نسل جدید جدا از چراغ های عقب و جلوی نازیبا و به قول نویسنده با خطوط بی هدف، یک عیب بزرگ دیگه هم داره، جلوپنجره. این جلو پنجره اصلا درخور بنز کلاس اس نیست و خطوط به مراتب بدتری از چراغ ها داره. نسل های قبلی با جلوپنجره ی کلاسیک و کردمی امضای ابدی بنز بودن ولی این مدل جدید با اون جلوپنجره ی بدخط بسیار غریب به نظر میرسه. در کل فکر میکنم خیلی زود فیس لیفتی از این مدل معرفی بشه و کمی از طراحی ناپسند فعلی کاسته بشه.
مهدی موتورز
۱۹ شهریور ۱۳۹۹s 500 همین قدیمیه هستش یا یه مدل جداهه؟
Khosrow
۱۹ شهریور ۱۳۹۹خیلی زیباتر از نسل قبل شده / مقاله رو هم انگار یه کودک نوشته / نسخه ا ام گ بیاد همه میریزن / پیج هم شده بچه بازی ..
Amir Machine
۱۹ شهریور ۱۳۹۹آره / هرکی بگه طراحیش خوب نشده بچهس / فقط تو بزرگی
Milad AMG
۲۱ شهریور ۱۳۹۹احسنت
اتفاقی که واسه E کلاس هم افتاد
فقط منتظر اون روزم..
نيما
۱۹ شهریور ۱۳۹۹واضحه که طراحیش به روز تر و معاصر سازی شده است و محصول زمان خودش است کما اینکه نسل قبل هم اینگونه بود .عده ای فقط ایراد می گیرند و سلیقه شخصی خود را به عنوان اصول زیبایی شناسی فرض می کنند . حال آنکه این شرکتها خودشون بهتر از همه سلیقه بازار را میدانند و بر اساس اون طراحی می کنند .
تحت پیگرد
۲۰ شهریور ۱۳۹۹به غیر از پشت ماشین تو بقیه قسمت ها جدیده بهتره. من که هرچی مقایسه می کنم نمی فهمم چجوری میگین طراحی قدیمی از جدیده بهتره.
MehdiTurbo
۲۰ شهریور ۱۳۹۹من یادم تو پست قبلی مربوط به اس کلاس گفتم بنز باید این طراحی داخلی میزاشت برای اس کلاس بمونه و چراغای مثلی بهترین چراغ بوده و طراحی دو نسل قبل e کلاس قبل فیس لیفت که چراغا مثلثی بودند بهارین بنز بودند تو این چند نسل و افت کرده طراحیش و همه دیس لایک داده بودند بم و فقط ۲ نفر لایک کرده بودند ولی الان ارا همه گفتند نسل قبل بهتر بوده
دوستان چی مزنید جنسا تقلبی شده خیلی لطفن رعایت کنید چرا اخهههه