در حال حاضر بازار شاسیبلندهای فول سایز تمام لوکس آمریکا در دست سه خودرو میباشد. لکسس LX 570، مرسدس بنز کلاس GL450، و کادیلاک اسکالید این سه خودرو هستند. رقبای شیک و بسیار لوکس با مشخصات بسیار مشابه. قطعاً انتخاب یکی از این سه، کار بسیار سختی است ولی در ادامه به شما کمک میکنیم تا تصمیم بگیرید و یکی را انتخاب کنید!
در نگاه اول لکسس برایتان کمی آشنا میآید. LX خودرویی است بر مبنای برادرش لندکروزر. با شباهتهای فراوان در طراحی. در نمای عقب همان چراغهای مربع مانند لندکروزر که کمی کشیدهتر شدهاند دیده میشود. نمای جلو هم از جلوپنجرهی لکسس تشکیل شده. همان دو ذوزنقه که روی هم قرار گرفتهاند و با نمای دوکی شکل، جلوی محصولات لکسس را تزیین کردهاند. در کل شاید گرد و غبار پیری روی این ماشین نشسته باشد ولی طراحی LX قابل قبول است. در مورد کادیلاک، لبخند ملموسی در نمای جلوی اسکالید دیده میشود که چهره خودرو را زیباتر میکند.
مرسدس بنز هم از طراحی موقر و پخته و بدون نقص بهره می برد.
کابین
در داخل، باز حس لندکروزر به شما دست میدهد. داشبورد که کمی مرتفع به نظر میرسد، در قسمتهایی با چرم دوخته شده تزیین شده. قسمت بالایی داشبورد تنها از مواد نرم تشکیل شده. طرح چوب قابل انتخاب برای خودرو بیشتر برای افراد مسن مناسب است و حس و حال قدیمی به شما میدهد.
در بنز اوضاع کمی فرق میکند. نسل قبلی کلاس GL بنز طراحی چندان خوبی نداشت و توازن میان بخشهای مختلف آن دیده نمیشد. اما گذشتهها گذشته. کادیلاک اسکالید که طراحی داخلی آن، سالها در بازار SUV های لوکس بیرقیب بود، در سال ۲۰۱۲ و با معرفی نسل دوم GL، شوکه شد. در طراحی نسل جدید این خودرو همه چیز در جای خودش قرار دارد و توازنی لذتبخش میان اجزا دیده میشود. نمای عقب از چراغهای خوشفرم و جذابی تشکیل شده. در جلوی خودرو، برآمدگیهای روی کاپوت به نمای جلو چهرهای عضلانی بخشیده. البته اگر اهل آفرود نیستید، در مدلهای بالاتر میتوانید پکیجی سفارش دهید و از سپرهای بلند و جلوپنجرهی مشبک سیاه رنگ بهرهمند شوید که کمی حال و هوای اسپرت دارد. در داخل GL همه چیز سر جای خود قرار گرفته. قسمت بالایی داشبورد از چرم دوخته شده تشکیل شده ولی قسمت پایینی آن از مواد سخت ساخته شده. بر روی چرم پنل درها به زیبایی چرخکاری شده است. کادیلاک اسکالید از همان روزهای اول، بسیار مردانه و جذاب بود. این جذابیت تا به امروز و در نسل چهارم اسکالید ادامه پیدا کرد. در نمای جلوی اسکالید، همان چراغهای کشیده و جلوپنجرهی بسیار بزرگ کادیلاک دیده میشود. نمای عقب هم مثل نمای جلو، کاملاً به سبک کادیلاک تزیین شده. چراغهای کشیده عمودی گویای این صحبت است.
نقطه قوت محصولات کادیلاک نسبت به رقبا، فضای داخلی آن میباشد. این موضوع در مورد اسکالید نسل جدید هم کاملاً صدق میکند. داشبورد این خودرو به طرز کاملاً جسورانهای، از پیچشهای متعدد تشکیل شده. به جرئت میتوان گفت کیفیت مواد استفاده شده در این خودرو از دو رقیب دیگر بسیار بالاتر است. تقریباً تمام داشبورد با چرم دوخته شده تزیین شده. چوب استفاده شده در داخل خودرو نیز واقعی است. اطراف مانیتور و کنسول مرکزی نیز از پلاستیکهای با کیفیت و گران قیمتی ساخته شده که در بدنه پیانوها به کار میرود. تنها نقطه ضعفی که در داخل دیده میشود، دسته دنده این خودرو است. این خودرو بر مبنای پیکاپ های جیام ساخته شده و در پیکاپ ها نیز از این فرم دندهها استفاده میشود. تغییر این فرم دسته دنده به حالتهای معقول اسیوویهای لوکس، فقط با تغییرات گسترده در شاسی خودرو و گیربکس امکانپذیر است که بسیار هزینهبر است. از آنجایی که هزینهها برای جیام بسیار مهم است، مسئولین این شرکت تصمیم گرفتند این دسته دنده را تغییر ندهند و پول را صرف چیزهای دیگر کنند.
مشخصات فنی
لکسس LX از همان موتور ۵.۷ لیتری V8 استفاده میکند که در لندکروزر و توندرا نیز استفاده میشود. قدرت این موتور ۳۸۳ اسب بخار است و گشتاوری معادل ۵۴۶ نیوتون متر دارد. مصرف میانگین این خودرو ۱۶.۸ لیتر در صد کیلومتر است. ۰ تا ۹۶ کیلومتر این خودرو بنا به گزارش لکسس ۷.۵ ثانیه است. گیربکس این خودرو هم ۶ سرعته اتوماتیک است.
مرسدس بنز GL450 از یک موتور ۴.۶ لیتری V8 بهرهمند است که دو توربو نیز دارد. قدرت این موتور ۳۶۲ اسب بخار و گشتاور آن ۵۵۰ نیوتون متر است. مصرف میانگین این خودرو ۱۴.۷ لیتر در صد کیلومتر است. ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این خودرو نیز ۶.۲ ثانیه میباشد. گیربکس این خودرو نیز به صورت ۷ دنده اتوماتیک میباشد.
اسکالید از همان موتور سنتی خود، یعنی ۶.۲ لیتری V8 استفاده میکند. این انجین در سیرا، یوکان دنالی و سیلورادو نیز استفاده شده است. قدرت این پیشرانه ۴۲۰ اسب بخار و گشتاور آن معادل ۶۲۴ نیوتون متر است. مصرف میانگین این خودرو در مدل دیفرانسیل عقب ۱۳.۸ لیتر در صد کیلومتر است که اقتصادیتر است اما مصرف سوخت مدل 4WD آن مشابه بنز و ۱۴.۷ لیتر گزارش شده است. شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر اسکالید بر اساس تستهای انجام شده ۵.۹ ثانیه میباشد. در تمامی مدلهای این کادیلاک از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استفاده شده.
امکانات
لکسس LX با شش رنگ برای بدنه و دو رنگ چرم برای فضای داخلی عرضه میشود.
این خودرو هم چنین از سیستمهای متعدد کنترل پایداری بهرهمند است که در کنار ارتفاع بالای خودرو، LX را تبدیل به خودروی مناسب آفرود میکند.
با پرداخت ۹۳۷۹ دلار بیشتر، پکیجی روی خودروی شما سوار میشود که امکاناتی مثل یخچال، ۱۹ اسپیکر، گرمکن فرمان، گرمکن ردیف دوم صندلی و…. را در اختیارتان میگذارد. قیمت LX570 در بازار امریکا از حداقل ۸۲۶۰۰ دلار تا حداکثر ۹۳۸۰۰ دلار است.
دامنه شخصیسازی در GL450 که به صورت استاندارد از سیستم AWD بهرهمند است، بیشتر است. ۱۱ رنگ برای بدنه خودرو در نظر گرفته شده که یکی از آنها (Diamond White Metallic) کمی ویژهتر است و قیمتش ۱۵۱۵ دلار است. رینگهای ۱۹ اینچی و یا ۲۰ اینچی برای این مدل در نظر گرفته شده است. سه رنگ اصلی چرم، با سه طرح و دوخت برای تریم داخلی قابل انتخاب است. ۵ طرح چوب نیز برای داخل کابین مهیا میباشد. سقف پانوراما و پکیجهای متعدد ایمنی خودرو را نیز میتوانید سفارش دهید. قیمت GL450 در بازار امریکا از حداقل ۶۴۵۵۰ دلار تا ۱۰۶ هزار دلار برای کاملترین مدل میباشد.
اسکالید اولین خودروی کادیلاک است که به طور استاندارد از صفحه نمایش، برای سرعتسنج استفاده میکند و در بقیه کادیلاکها این امکان با پرداخت پول بیشتر امکانپذیر است. این کادیلاک از چراغهای LED جلو بهرهمند است. سیستم تعلیق ویژه به همراه حالت اسپرت، گرمکن و سردکن صندلی جلو، گرمکن فرمان، استارت بدون کلید و رینگ ۲۰ اینچی به صورت استاندارد روی اسکالید قرار دارد.
چرخهای ۲۲ اینچی، ۷ رنگ برای بدنه و سه طرح چرم و چوب تریم داخلی میتواند اسکالید شما را شخصیتر کند.
قیمت اسکالید در امریکا از ۷۱۷۰۰ دلار (تک دیفرانسیل) تا حداکثر ۹۰ هزار دلار است.
قضاوت پایانی و انتخاب برنده بر عهده شما. [polldaddy poll=8070815]
کادیلاک تو همه چیز گل کاشته و جالب مصرفش هست که با وجود قدرت بیشتر و حجم موتور بالاتر مصرفش از دو رقیب دیگه خودش کمتره.کار جنرال موتورز واقعا قابل تحسینه
میلاد داداش حرفتو قبول دارم ال90 ماشین خوبیه من خودم دست دوم گرفتم و الان سه ساله دارم هیچ مشکلی پیدا نکرده ولی الان میخوام یه تنوعی بدم راستش من خودم هدفم این بود که موتور ای اف سون بگیرم اما از هر کسی که موتور ای اف سون داشته سوال کردم همشون گفتم بعد از مدتی یه مشکلاتی پیدا کرده این موتور واسه همین پشیمون شدم موتور ایکس یو هفت هم که مصرفت سوختش خیلی زیاده و هشت سوپاپه و کلا قدیمیه نظر خودم همون جک جی 5 فقط به قول شما تنها مشکلش بازار دست دومشه حالا نظر شما چیه؟
اکَه میتونى همون یه مزدا۳۲۳ تمیز بیدا کن،بسته به تیبش از ۳۵تا ۵۰ تومن متغیره،شاید یکم بیشتر بول بدى ولى یه ماشین زابنى کم مصرف با سوارى خوب دارى؛) سمند که کلاً آشغاله،ال ۹۰ هم بااینکه کم خرجه ولى توش بدتر از همه ى ماشین هاى ویران خودرو از قوطى کبریتم خشکتره!
من یک آرشیو 3000 عکسه از ماشین های برندهای مختلف دارم: وقتی مثل من همچنین آرشیوی داشتع باشی از طراحی خارجی کادیلاک حالت بهم خواهد خورد، چون هیچ فرق خاصی با مدلهای 10 سال پیش کانسبتش نداره. این طرح خیلی تکراری و به شدت روی اعصابمه، به طوری که اگه ببینمش ازش دور خواهم شد. اگه طرح X33 رو داشت بیشتر ازش خوشم میومد. یعنی من از دست طرح های تکراریشون دق کردم.
شما انتظار داری برندهای مختلف دنیا طرح خودروهاشونو به کل عوض کنن؟ بالاخره خودروهاشونو طوری میسازن که به نسل های قبلیشون شباهت داشته باشن.البته به جز کمپانی های بی کیفیت و کپی کار چینی!
دورود بین این سه خودرویی که معرفی شده هر سه خوبند تفاوت فاحشی ندارند هرکی هرکدوم رو که دوست داره میتونه انتخاب کنه مهم اینه که نسبت به انتخابتون حس خوبی داشته باشید و از خریدتون لذت ببرید (راضی باشید) بعضی مواقع تفاوتهای اندک باعث تغییر کلی در انتخاب نمیشه من انتخابم بنز هست راستش به عنوان لوکس و یه ماشین توی این مدل مناسب میبینمش دوامش هم خیلی خوبه لکسس هم ماشین بادوام و استخون داری هست اما نمیدونم چرا نمیتونم باهاش ارتباط برقرار کنم من توی ماشینهای شاسی بلند با لندکروزر(v8) خیلی خوب میتونم ارتباط برقرار کنم راستش توی ذهنم این ماشین یه ماشین بادوام هست یعنی جون دار و میتونم توی جادههای سنگلاخ باهاش به راحتی حرکت کنم و هیچ اتفاقی براش نیفته یه گزینه مناسب برای خرید البته الزامی میدونم بنز رو هم درکنارش داشته باشم ای بابا توی اوج بازار افتزاح ایران و این همه انحصار و این قیمت نجومی ماشینها واین سطح درآمد و….. چقدر با خیال راحت میگم دوست دارم اینو داشته باشم یا اونو داشته باشم و ……. چه کنیم اما وقتی به یه برند مثل بنز و تویوتا اعتماد و باور دارم نظرم رو میگم حالا میخواد دارا باشم یا دارا نباشم دلم گرفت به خدا هرگز نخواب کوروش ای مهر آریایی /////// بی نام تو وطن نیز نام نشان ندارد سپاسگذارم مهدی (فرزند کوروش)
دورود میلاد جان تفکر ژاپنی ها و آلمانها در تولید مشابه هست یعنی اشخاصی هستند که متعهد و کارکن هستند با اضافه شدن ایتالیا هم جنبه هنری به خودش میگیره که کامل تر میشه سپاسگذارم مهدی (فرزند کوروش)
میلاد جان، جمله آخرت منو خراب کرد!! انصافا هم این 3 کشور متحدین بودن و باید باشن، چون هر کدوم یه چیزایی دارن که صنعت خودرو به اونا نیاز داره، هر کدوم رو که بگی در راستای سود دهی برای خودشون، خدمتای بزرگی هم به دنیای خودرو کردن
ای کاش مسئولین سر عقل میومدن و اجازه میدادن که امثال اینا بیان دست صنعت ما رو بگیرن و از این منجلاب نجات بدن
برای سال 2016 اونجوری که من تحقیق کردم کمپانی مرسدس بنز و کمپانی نیسان باهم قرارداد دارن تا باهم ماشین عجیبی درست کنن و در سال 2016 ماشینهای 3سیلندر در المان مرسوم میشه و همین مسئله برای بی ام و و هیوندای(کره) پیش امده است برای سال 2016 (بعضی کشورها پیشرفت و به سوی تفریح و خوشی میرن و بعضی کشورها به سوی پسرفت و بدبختی و تورم)تفاوت پیشرفت و پسرفت 5نقطه است
ولی نتیجه این گزارش داد میزنه کادیلاک اما نمای عقبش اصلا جذابیت نداره خیلی بیروح شده(درحالی که جلوش خوبه) سایزشم بزرگه (یکی از نشانه های کادیلاکه دیگه)
لکسس که جایگاه سوم رو داره اما بین مرسدس بنز و کادیلاک واقعا سخته قضاوت!بنظر خودم مرسدس GL برنده باشه ولی معنیش این نیست که کادیلاک پایینتره،بلکه واقعا کادیلاک اسکالاد یه شاهکاره…!
دیشب میلاد جان در مورد مصرف سوخت موضوعی رو گفتن که لازم دونستم اینجا براتون بگم این بررسی در مورد خودرو های موجود در امریکا صورت گرفته و طبیعتا باید از آمار و اطلاعات موجود در سایت های این خودروسازان در امریکا استفاده بشه. میزان مصرف سوخت این خودرو ها بر اساس اطلاعات اعلام شده توسط آژانس حفاظت محیط زیست امریکا میباشد.Environmental Protection Agency یا همون epa معروف. حالا اعداد اعلام شده توسط این آژانس و اعداد اعلامی توسط خودروسازان در کشور هایی که نهاد رسمی برای تعیین میزان مصرف سوخت وجود ندارند، چه فرقی میکنه؟ خودروسازان برای یافتن میزان مصرف سوخت خودرو هاشون، خودرو را در بهترین شرایط آزمایشگاهی تست میکنند و میزان مصرف سوخت رو اعلام میکنن که در اکثر موارد نسبت به حالت واقعی، خیلی کمتر است. زیرا در شرایط خاص آزمایشگاهی بدست آمده. چه بسا خودرویی مصرفش صدی 10 تا گزارش شده ولی مصرف واقعیش بر فرض مثال صدی 12 تا هست. این تفاوت به خاطر همون آزمایشگاهی بودن هست که توضیح دادم. epa این تست های مصرف سوخت رو کمی عادی تر انجام میده منظور از عادی بودن، متعادل بودن شرایط استفاده از خودرو و نزدیک بودن تست ها به استفاده در حالت واقعی است. لذا میزان مصرف سوختی که epa اعلام میکنه بیشتر از میزان مصرف سوختی هست که خودروسازان اعلام میکنند. برای همین سعی میکنیم در بررسی ها از اطلاعات این نهاد استفاده کنیم چرا که مستند تره. در ادامه، روش بدست آوردن مصرف سوخت میانگین(با ترکیبی فرق میکنه) رو توضیح میدم و روش تبدیل mpg رو به لیتر در صد کیلومتر رو هم توضیح میدم تا هر وقت خودتون خواستید برید و تبدیل کنید.
بر فرض مثال همین جی ال 450 رو در نظر بگیرید. در سایت این خودرو ساز، میزان مصرف سوخت در شهر 14 مایل با هر گالن و در جاده 19 مایل با هر گالن هست خودتون ملاحظه بفرمایید http://www.mbusa.com/mercedes/vehicles/model/class-GL/model-GL450#!layout=/vehicles/model/specs&class=GL&model=GL450&waypoint=model-specs سایت زیر سایتی هست وابسته به epa که میزان مصرف خودرو هارو طبق استاندار های خودش(که توضیح دادم) اعلام میکنه http://www.fueleconomy.gov/feg/Find.do?action=sbs&id=34241 میبینید که میزان مصرف اعلام شده در دو سایت مشابه میباشند. برای بدست مصرف میانگین به روش ساده ی زیر عمل میکنیم(combined یا میزان مصرف ترکیبی با مصرف میانگین تا حدودی فرق میکنه و من به شخصه میانگین رو مناسبتر میدونم) شما باید میزان مصرف سوخت در شهر رو با میزان مصرف سوخت در جاده جمع کرده و مجموع رو تقسیم بر دو کنید. همون کار ساده ای که برای بدست آوردن میانگین بقیه چیز ها انجام میدید. برای این خودرو، میشه 14+19=33 33/2=16.5 میانگین بدست اومد.منتهی این عدد بر اساس واحد مایل بر گالن هست. برای تبدیل این واحد به واحد لیتر در صد کیلومتر میتونید از سایت زیر استفاده کنید. http://calculator-converter.com/l_100km_mpg_convert_mpg_to_l_per_100_km.php با قرار دادن عدد 16.5 و تبدیل واحد، میزان مصرف حدودی 14.2 لیتر در صد کیلومتر بدست میاد که مشابه متن هست. سوالی بود در خدمتم.
With NEDC consumption figures of 11.3 – 11.5 l/100 km, the GL 500 4MATIC BlueEFFICIENCY features the most economic V8 petrol engine in its class. The engine is a turbocharged 4.6-litre BlueDIRECT power unit with 320 kW (435 hp). The latest generation consumes an average eighteen percent less fuel and, thanks to EU 5-compliance, offers the best classification presently available.
The new V8 engine produces 320 kW (435 hp) from 15 percent less cubic capacity (4663 compared to 5461 cc), roughly 12 percent more power than its predecessor’s 285 kW (388 hp). At the same time, torque has been increased from 530 to 700 newton metres – a 32-percent increase
اگر باهات بحث میکنم بی دلیل نیست . مطمئن باش با مدرک
حرف میزنم . در اخر باید بگم که حرف جفتمون درسته .
در این متن هم مصرف موتور دیزل رو نوشته و هم مصرف
موتور بنزینی .
من از خودم حرف نمیزنم .
Mercedes-Benz GL-Class drive systems: Up to 20 per cent reduction in fuel consumption
Both the BlueTEC engine for the GL 350 BlueTEC 4MATIC and the GL 500 4MATIC BlueEFFICIENCY with supercharged direct injection BlueDIRECT petrol engine give extremely efficient and outstanding performances. The fuel consumption of the GL 350 BlueTEC 4MATIC is 7.4 litres diesel per hundred kilometres which is about 20 per cent less than its predecessor, and at the same time it undercuts the future EU 6 emission standards. The fuel consumption of the 320 kW (435 hp) strong petrol engine GL 500 4MATIC BlueEFFICIENCY has been reduced by 18 per cent. With the change of models the GL range is being enriched by an AMG version for the very first time. In the high-performance SUV GL63 AMG, the AMG 5.5 litre V8 Biturbo engine provides a top performance of 410 kW (557 hp) and maximum torque of 760 Nm. The GL63 AMG accelerates from zero to 100 km/h in 4.9 seconds; it has a top speed of 250 km/h (limited electronically). The NEFZ fuel consumption is 12.3 litres per 100 kilometres (288 g CO2/km).
بله این اعدادی که میفرمایید بر اساس اعلام خودرو ساز هست ولی همون جور که گفتم این مقایسه بر اساس اطلاعات epa میباشد. اگر قرار باشد برای بنز اعداد و ارقام اعلامی خودش را در نظر بگیریم، باید برای کادیلاک و لکسس هم اعداد اعلامی خودشان را در نظر بگیریم که در این صورت تغییر زیادی در “نسبت” مصرف سوخت خودرو به وجود نمیاد. در سایت بنز مصرف gl63 رو 12.3 گفته ولی مصرف واقعی در تست ها زیاد تر بوده و به آمار epa نزدیک تر بوده. لذا ازتون درخواست میکنم همین اعداد epa رو بپذیرین چرا که به واقعیت نزدیک تره…..
راستی یه مقایسه هم رو مورد کار امد بودن این ماشین ها بنویسید (البته خواهشن بی طرف ) بعدشم هزینه ی نگهداریشون رو با هم مقایسه کنین ببینیم که مرسدس میتونه سرشو بالا بیاره ؟ ایا
پدال یه جوری اون بالا نوشتی “قطعاً انتخاب یکی از این سه، کار بسیار سختی است ولی در ادامه به شما کمک میکنیم تا تصمیم بگیرید و یکی را انتخاب کنید!” که انگار دو میلیون دلار تو بانک داریم و موندیم دسته پولا!!اصلا اگه پولشم داشتعه باشیم اینا تو ایران نیستن… سورنتو 6 سیلندر وارداتش ممنوع شده!!تو میخوای اینجا کادیلاک 8 سیلندر سوارشی؟؟؟
یکی از نقطه ضعف های lx باک کوچیکشه. درواقع هفته ای حداقل دوبار باید بری پمپ بنزین. نمیدونم چرا اینجوریه؟ حداقل میتونستن مثل لندکروز و پرادو ظرفیت باکشون 45+93 باشه.
طرف همجین میکَه از طراحى کادیلاک حالم به هم میخوره و خیلى زشته آدم میمونه مکَه خودش جى سوار میشه که به کادیلاک میکَه زشت!!!!!! بعضیا یه حرفایى میزنن آدم هیج راهى واسش نمیمونه جز اینکه دورخیز کنه محکم خودشو با صورت بکوبه به دیوار!!!!!!
احسان(احسان سابق)
۶ خرداد ۱۳۹۳کادیلاک تو همه چیز گل کاشته و جالب مصرفش هست که با وجود قدرت بیشتر و حجم موتور بالاتر مصرفش از دو رقیب دیگه خودش کمتره.کار جنرال موتورز واقعا قابل تحسینه
ناشناس
۶ خرداد ۱۳۹۳میلاد داداش حرفتو قبول دارم ال90 ماشین خوبیه من خودم دست دوم گرفتم و الان سه ساله دارم هیچ مشکلی پیدا نکرده ولی الان میخوام یه تنوعی بدم راستش من خودم هدفم این بود که موتور ای اف سون بگیرم اما از هر کسی که موتور ای اف سون داشته سوال کردم همشون گفتم بعد از مدتی یه مشکلاتی پیدا کرده این موتور واسه همین پشیمون شدم موتور ایکس یو هفت هم که مصرفت سوختش خیلی زیاده و هشت سوپاپه و کلا قدیمیه نظر خودم همون جک جی 5 فقط به قول شما تنها مشکلش بازار دست دومشه حالا نظر شما چیه؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ خرداد ۱۳۹۳درود .
دوست عزیز مشکل موتور ایی اف 7 در چنتا چیزه .
البته همه چیز بستگی به شانست داره . چون واقعا در هر 100 ماشین
ایرانخودرو نهایت 10 تا خوب در میاد .
مشکل موتور قطعه ی اویل ماژور است که در ان واحد دوتا کارو انجام میده .
هم اب رو خنک میکنه و هم روغن موتور رو . البته نمایندگی به طور رایگان
درستش میکنه . دوست من یدونه مدل 90 خرید خیلی راضیه . البته خداییش
خیلی خر شانسه . یک مشکل دیگه هم داره اینه که واشر سر سیلندهاش ایرانی
شده ، بعضا میسوزه .
اما باز تصمیم گیرنده ی نهایی خودتی .
مزدا 323 تمیز کم کار هم خوبه . جیلی دوست نداری ؟؟؟
زیگما
۶ خرداد ۱۳۹۳جیلی؟
من یه دفعه سوارش شدم
سیستم تعلیق پیکان بهتر از جیلی هست
بخدا راست میگم
اصلا هم اغراق نمیکنم.
sadegh
۷ خرداد ۱۳۹۳زیگما جان، چون من خودم خیلی پشت پیکان نشستم، دیگه اصلا نمیتونم تصور کنم که جیلی چیه اگه از پیکان بدتره؟!؟!؟!؟!؟!
ولی این کامنتت به من دلگرمی داد، حداقل پیکان تونست یه جا خودشو نشون بده!! :) :) ;)
امین
۷ خرداد ۱۳۹۳“حداقل پیکان تونست یه جا خودشو نشون بده!! :) :) ;)”
صادق جون با این جملت خیلیییی حال کردم :D
sadegh
۷ خرداد ۱۳۹۳امین جون، “حقیقتی است طاقت فرسا” :) ;)
امیرحسین فقطالمان فقط پورشه
۷ خرداد ۱۳۹۳انقدم بد نیست که شما میگی اگر عقب بشینی یذره بیشتر از مگان ضرب وارد می کنه
P.G
۷ خرداد ۱۳۹۳اکَه میتونى همون یه مزدا۳۲۳ تمیز بیدا کن،بسته به تیبش از ۳۵تا ۵۰ تومن متغیره،شاید یکم بیشتر بول بدى ولى یه ماشین زابنى کم مصرف با سوارى خوب دارى؛)
سمند که کلاً آشغاله،ال ۹۰ هم بااینکه کم خرجه ولى توش بدتر از همه ى ماشین هاى ویران خودرو از قوطى کبریتم خشکتره!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ خرداد ۱۳۹۳درود .
من انتخابم بنز هست . از نظر من کادیلاک فقط در نمای داخلی بهتر از بقیه
است . اما در نمای جانبی لکسس و بنز بهترن . چون هماهنگی بین اتاق و سایز
چرخ ها بیشتره . اما در کادیلاک چرخ ها خیلی بزرگتر هست . نمای عقب بنز هم
خیلی عالیه . لکسس هم اگر طراحیش به روز میشد ، هم مقایسه سخت تر میشد و
هم انتخاب .
Sadjad97
۷ خرداد ۱۳۹۳من یک آرشیو 3000 عکسه از ماشین های برندهای مختلف دارم:
وقتی مثل من همچنین آرشیوی داشتع باشی از طراحی خارجی کادیلاک حالت بهم خواهد خورد، چون هیچ فرق خاصی با مدلهای 10 سال پیش کانسبتش نداره. این طرح خیلی تکراری و به شدت روی اعصابمه، به طوری که اگه ببینمش ازش دور خواهم شد.
اگه طرح X33 رو داشت بیشتر ازش خوشم میومد. یعنی من از دست طرح های تکراریشون دق کردم.
mohamad
۳۰ مرداد ۱۳۹۴شما انتظار داری برندهای مختلف دنیا طرح خودروهاشونو به کل عوض کنن؟ بالاخره خودروهاشونو طوری میسازن که به نسل های قبلیشون شباهت داشته باشن.البته به جز کمپانی های بی کیفیت و کپی کار چینی!
Metalhead
۷ خرداد ۱۳۹۳میلاد نمیدونم چرا کادیلاک جلو پنجره و چراغ های عقبش واسم جالب نیست
جلوی LX570 از همه خوشگل تر
عقب GL از همه خوشگلتر
اتاق کادیلاک از همه خوشگل تر
مشخصات فنی 3تاشون هم خوبه
درضمن دوستان LX570 یه مدل سوپر شارژر با حجم 5.7 لیتر داره ، که قدرتی برابر 440 اسب بخار داره و در کمتر از 6 ثانیه 0 تا 100 رو پر میکنه
Ferya
۸ خرداد ۱۳۹۳میلاد کلا” با آمریکایی ها دشمنی داری
وقتی ماشین آلمانی میاد توی بحث حرفات خیلی از منطق دور میشه !
mahdi
۶ خرداد ۱۳۹۳دورود
بین این سه خودرویی که معرفی شده هر سه خوبند تفاوت فاحشی ندارند
هرکی هرکدوم رو که دوست داره میتونه انتخاب کنه
مهم اینه که نسبت به انتخابتون حس خوبی داشته باشید و از خریدتون لذت ببرید (راضی باشید)
بعضی مواقع تفاوتهای اندک باعث تغییر کلی در انتخاب نمیشه
من انتخابم بنز هست
راستش به عنوان لوکس و یه ماشین توی این مدل مناسب میبینمش
دوامش هم خیلی خوبه
لکسس هم ماشین بادوام و استخون داری هست اما نمیدونم چرا نمیتونم باهاش ارتباط برقرار کنم
من توی ماشینهای شاسی بلند با لندکروزر(v8) خیلی خوب میتونم ارتباط برقرار کنم
راستش توی ذهنم این ماشین یه ماشین بادوام هست یعنی جون دار و میتونم توی جادههای سنگلاخ باهاش به راحتی حرکت کنم و هیچ اتفاقی براش نیفته
یه گزینه مناسب برای خرید
البته الزامی میدونم بنز رو هم درکنارش داشته باشم
ای بابا توی اوج بازار افتزاح ایران و این همه انحصار و این قیمت نجومی ماشینها واین سطح درآمد و….. چقدر با خیال راحت میگم دوست دارم اینو داشته باشم یا اونو داشته باشم و …….
چه کنیم
اما وقتی به یه برند مثل بنز و تویوتا اعتماد و باور دارم نظرم رو میگم
حالا میخواد دارا باشم یا دارا نباشم
دلم گرفت به خدا
هرگز نخواب کوروش ای مهر آریایی /////// بی نام تو وطن نیز نام نشان ندارد
سپاسگذارم
مهدی (فرزند کوروش)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ خرداد ۱۳۹۳درود .
این جزو معدود پستهایی هست که ژاپنی ها خیلی ارام در کنار المانی ها نظر
میدن . خدارو شکر بنز یذره بهتر عمل کرد . اگر نه باید با ژاپنی ها بحث
میکردم و 100 تا کامنت میذاشتم تا متقاعدشون کنم .
اما نباید اینو فراموش کنیم که المان و ژاپن و ایتالیا متحدین بودند .
Metalhaed
۶ خرداد ۱۳۹۳متحدین پیش به سوی نبرد با کره ی جنوبی :D
با G کلاس و لندکروز و غول های آفرود ژاپنی تار و مار میشن :D
mahdi
۶ خرداد ۱۳۹۳دورود میلاد جان
تفکر ژاپنی ها و آلمانها در تولید مشابه هست یعنی اشخاصی هستند که متعهد و کارکن هستند
با اضافه شدن ایتالیا هم جنبه هنری به خودش میگیره که کامل تر میشه
سپاسگذارم
مهدی (فرزند کوروش)
sadegh
۶ خرداد ۱۳۹۳میلاد جان، جمله آخرت منو خراب کرد!! انصافا هم این 3 کشور متحدین بودن و باید باشن، چون هر کدوم یه چیزایی دارن که صنعت خودرو به اونا نیاز داره، هر کدوم رو که بگی در راستای سود دهی برای خودشون، خدمتای بزرگی هم به دنیای خودرو کردن
ای کاش مسئولین سر عقل میومدن و اجازه میدادن که امثال اینا بیان دست صنعت ما رو بگیرن و از این منجلاب نجات بدن
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ خرداد ۱۳۹۳درود .
مرسی مهدی و صادق جان .
راستی صادق جان به جیمیل من سربزن .
در صفحه ی اول لکسس NX موجوده .
100
۸ خرداد ۱۳۹۳برای سال 2016 اونجوری که من تحقیق کردم کمپانی مرسدس بنز و کمپانی نیسان باهم قرارداد دارن تا باهم ماشین عجیبی درست کنن و در سال 2016 ماشینهای 3سیلندر در المان مرسوم میشه و همین مسئله برای بی ام و و هیوندای(کره) پیش امده است برای سال 2016
(بعضی کشورها پیشرفت و به سوی تفریح و خوشی میرن و بعضی کشورها به سوی پسرفت و بدبختی و تورم)تفاوت پیشرفت و پسرفت 5نقطه است
sadegh
۶ خرداد ۱۳۹۳انصافا خیلی انتخاب از بین این 3 تا سخته، ولی هر چی با خودم کلنجار میرم میبینیم از اسکالید نمیشه گذشت!!
اميد
۶ خرداد ۱۳۹۳فقط اسکالاد عالی اقتصادی و پر قدرت بعدش بنز واقعا حس خوبی داره داشتن اسکالاد
reza
۶ خرداد ۱۳۹۳هر سه تاشون حرف ندارن
ولی نتیجه این گزارش داد میزنه کادیلاک
اما نمای عقبش اصلا جذابیت نداره خیلی بیروح شده(درحالی که جلوش خوبه)
سایزشم بزرگه (یکی از نشانه های کادیلاکه دیگه)
رضا احمدی
۶ خرداد ۱۳۹۳فقط مرسدس و عشق است بقیه رو ولش.
parsa
۷ خرداد ۱۳۹۳اول u.s.a کادیلاک
دوم gl450
سوم لکسوس lx570
ولی در کل هر سه ماشینهای مردی هستن
matin
۷ خرداد ۱۳۹۳این مدل لکسوس رو کسی خرید با پمپ بنزین محله شون هم یه قردادی امضاء کنه
جیلی
۷ خرداد ۱۳۹۳پدال جان چرا صفحاتی مختص گریت وال هاوال h6و یا بایک سابرینا و جیلی امگرند x7قرار ندادی؟ اخه اطلاعات این ماشینا تو اکثر سایت های ماشینی هست چرا توی پدال نیست؟
parsa
۷ خرداد ۱۳۹۳ولی جای نیسان پاترول 2014 یا شورلت تاهو خیلی خالیه!
sorena
۷ خرداد ۱۳۹۳لکسس که جایگاه سوم رو داره اما بین مرسدس بنز و کادیلاک واقعا سخته قضاوت!بنظر خودم مرسدس GL برنده باشه ولی معنیش این نیست که کادیلاک پایینتره،بلکه واقعا کادیلاک اسکالاد یه شاهکاره…!
Saied
۷ خرداد ۱۳۹۳مقایسه یک طرفه بود! ولی دست لکسوس خوبه!
mersedes
۷ خرداد ۱۳۹۳benz
زیگما
۷ خرداد ۱۳۹۳دیشب میلاد جان در مورد مصرف سوخت موضوعی رو گفتن که لازم دونستم اینجا براتون بگم
این بررسی در مورد خودرو های موجود در امریکا صورت گرفته و طبیعتا باید از آمار و اطلاعات موجود در سایت های این خودروسازان در امریکا استفاده بشه.
میزان مصرف سوخت این خودرو ها بر اساس اطلاعات اعلام شده توسط آژانس حفاظت محیط زیست امریکا میباشد.Environmental Protection Agency یا همون epa معروف.
حالا اعداد اعلام شده توسط این آژانس و اعداد اعلامی توسط خودروسازان در کشور هایی که نهاد رسمی برای تعیین میزان مصرف سوخت وجود ندارند، چه فرقی میکنه؟
خودروسازان برای یافتن میزان مصرف سوخت خودرو هاشون، خودرو را در بهترین شرایط آزمایشگاهی تست میکنند و میزان مصرف سوخت رو اعلام میکنن که در اکثر موارد نسبت به حالت واقعی، خیلی کمتر است. زیرا در شرایط خاص آزمایشگاهی بدست آمده.
چه بسا خودرویی مصرفش صدی 10 تا گزارش شده ولی مصرف واقعیش بر فرض مثال صدی 12 تا هست. این تفاوت به خاطر همون آزمایشگاهی بودن هست که توضیح دادم.
epa این تست های مصرف سوخت رو کمی عادی تر انجام میده
منظور از عادی بودن، متعادل بودن شرایط استفاده از خودرو و نزدیک بودن تست ها به استفاده در حالت واقعی است.
لذا میزان مصرف سوختی که epa اعلام میکنه بیشتر از میزان مصرف سوختی هست که خودروسازان اعلام میکنند.
برای همین سعی میکنیم در بررسی ها از اطلاعات این نهاد استفاده کنیم چرا که مستند تره.
در ادامه، روش بدست آوردن مصرف سوخت میانگین(با ترکیبی فرق میکنه) رو توضیح میدم و روش تبدیل mpg رو به لیتر در صد کیلومتر رو هم توضیح میدم تا هر وقت خودتون خواستید برید و تبدیل کنید.
زیگما
۷ خرداد ۱۳۹۳بر فرض مثال همین جی ال 450 رو در نظر بگیرید.
در سایت این خودرو ساز، میزان مصرف سوخت در شهر 14 مایل با هر گالن و در جاده 19 مایل با هر گالن هست
خودتون ملاحظه بفرمایید
http://www.mbusa.com/mercedes/vehicles/model/class-GL/model-GL450#!layout=/vehicles/model/specs&class=GL&model=GL450&waypoint=model-specs
سایت زیر سایتی هست وابسته به epa که میزان مصرف خودرو هارو طبق استاندار های خودش(که توضیح دادم) اعلام میکنه
http://www.fueleconomy.gov/feg/Find.do?action=sbs&id=34241
میبینید که میزان مصرف اعلام شده در دو سایت مشابه میباشند.
برای بدست مصرف میانگین به روش ساده ی زیر عمل میکنیم(combined یا میزان مصرف ترکیبی با مصرف میانگین تا حدودی فرق میکنه و من به شخصه میانگین رو مناسبتر میدونم)
شما باید میزان مصرف سوخت در شهر رو با میزان مصرف سوخت در جاده جمع کرده و مجموع رو تقسیم بر دو کنید. همون کار ساده ای که برای بدست آوردن میانگین بقیه چیز ها انجام میدید.
برای این خودرو، میشه
14+19=33
33/2=16.5
میانگین بدست اومد.منتهی این عدد بر اساس واحد مایل بر گالن هست. برای تبدیل این واحد به واحد لیتر در صد کیلومتر میتونید از سایت زیر استفاده کنید.
http://calculator-converter.com/l_100km_mpg_convert_mpg_to_l_per_100_km.php
با قرار دادن عدد 16.5 و تبدیل واحد، میزان مصرف حدودی 14.2 لیتر در صد کیلومتر بدست میاد که مشابه متن هست.
سوالی بود در خدمتم.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ خرداد ۱۳۹۳درود .
حرف شما درست .
اما من هم برای خودم منابعی دارم .
شما خودت اینو معنی کن :
With NEDC consumption figures of 11.3 – 11.5 l/100 km, the GL 500 4MATIC BlueEFFICIENCY features the most economic V8 petrol engine in its class. The engine is a turbocharged 4.6-litre BlueDIRECT power unit with 320 kW (435 hp). The latest generation consumes an average eighteen percent less fuel and, thanks to EU 5-compliance, offers the best classification presently available.
The new V8 engine produces 320 kW (435 hp) from 15 percent less cubic capacity (4663 compared to 5461 cc), roughly 12 percent more power than its predecessor’s 285 kW (388 hp). At the same time, torque has been increased from 530 to 700 newton metres – a 32-percent increase
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ خرداد ۱۳۹۳درود .
بنز GL500 دقیقا حجم موتورش برابر با 4600 است .
اما هم مصرفش پایین تره و هم قدرتش بیشتره .
32 درصد افزایش داشته .
مرسدس بنز با موتور 4600 سی سی 435 اسب بخار خروجی
داره .
در ضمن قیمت مرسدس بنز GL63 AMG حدود 118 هزار دلار
است .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ خرداد ۱۳۹۳درود . این هم اون مصرفی که بهت گفتم .
اگر باهات بحث میکنم بی دلیل نیست . مطمئن باش با مدرک
حرف میزنم . در اخر باید بگم که حرف جفتمون درسته .
در این متن هم مصرف موتور دیزل رو نوشته و هم مصرف
موتور بنزینی .
من از خودم حرف نمیزنم .
Mercedes-Benz GL-Class drive systems: Up to 20 per cent reduction in fuel consumption
Both the BlueTEC engine for the GL 350 BlueTEC 4MATIC and the GL 500 4MATIC BlueEFFICIENCY with supercharged direct injection BlueDIRECT petrol engine give extremely efficient and outstanding performances. The fuel consumption of the GL 350 BlueTEC 4MATIC is 7.4 litres diesel per hundred kilometres which is about 20 per cent less than its predecessor, and at the same time it undercuts the future EU 6 emission standards. The fuel consumption of the 320 kW (435 hp) strong petrol engine GL 500 4MATIC BlueEFFICIENCY has been reduced by 18 per cent. With the change of models the GL range is being enriched by an AMG version for the very first time. In the high-performance SUV GL63 AMG, the AMG 5.5 litre V8 Biturbo engine provides a top performance of 410 kW (557 hp) and maximum torque of 760 Nm. The GL63 AMG accelerates from zero to 100 km/h in 4.9 seconds; it has a top speed of 250 km/h (limited electronically). The NEFZ fuel consumption is 12.3 litres per 100 kilometres (288 g CO2/km).
زیگما
۷ خرداد ۱۳۹۳بله
این اعدادی که میفرمایید بر اساس اعلام خودرو ساز هست ولی همون جور که گفتم این مقایسه بر اساس اطلاعات epa میباشد.
اگر قرار باشد برای بنز اعداد و ارقام اعلامی خودش را در نظر بگیریم، باید برای کادیلاک و لکسس هم اعداد اعلامی خودشان را در نظر بگیریم که در این صورت تغییر زیادی در “نسبت” مصرف سوخت خودرو به وجود نمیاد.
در سایت بنز مصرف gl63 رو 12.3 گفته ولی مصرف واقعی در تست ها زیاد تر بوده و به آمار epa نزدیک تر بوده.
لذا ازتون درخواست میکنم همین اعداد epa رو بپذیرین چرا که به واقعیت نزدیک تره…..
ایمان
۷ خرداد ۱۳۹۳چرا این شاسی بلندهای آمریکایی مثل یه وانت هستن که عقبش سقف زدن!!!
سجاد
۷ خرداد ۱۳۹۳دقیقا همینطوره حتی محصولات شورلت و جی ام هم به همین سبک طراحی میشن عجیبه
شلبى
۷ خرداد ۱۳۹۳طراحى نسل جدید شاسى بلندهاى GM طراحیشون با خطوط شکسته هستش و شکل عقب ان ها بدلیل طراحى کلى هستش که بسیار زیبا هم هست
saied
۷ خرداد ۱۳۹۳اقا این متن خیلی یک طرفه نوشته شده بود ! فکر کنم اقای نویسنده طرف داره مرسدس بوده بخاطر اون این متنو نوشته .
که این یک هفترو جبران کنه
saied
۷ خرداد ۱۳۹۳راستی یه مقایسه هم رو مورد کار امد بودن این ماشین ها بنویسید (البته خواهشن بی طرف )
بعدشم هزینه ی نگهداریشون رو با هم مقایسه کنین ببینیم که مرسدس میتونه سرشو بالا بیاره ؟ ایا
Yas
۷ خرداد ۱۳۹۳پدال یه جوری اون بالا نوشتی “قطعاً انتخاب یکی از این سه، کار بسیار سختی است ولی در ادامه به شما کمک میکنیم تا تصمیم بگیرید و یکی را انتخاب کنید!” که انگار دو میلیون دلار تو بانک داریم و موندیم دسته پولا!!اصلا اگه پولشم داشتعه باشیم اینا تو ایران نیستن…
سورنتو 6 سیلندر وارداتش ممنوع شده!!تو میخوای اینجا کادیلاک 8 سیلندر سوارشی؟؟؟
سعید از بوشهر
۷ خرداد ۱۳۹۳انتخاب یکی از این سه، کار بسیار سختی است ولی در ادامه به شما کمک میکنیم تا تصمیم بگیرید و یکی را انتخاب کنید!
امین
۷ خرداد ۱۳۹۳یکی از نقطه ضعف های lx باک کوچیکشه. درواقع هفته ای حداقل دوبار باید بری پمپ بنزین. نمیدونم چرا اینجوریه؟ حداقل میتونستن مثل لندکروز و پرادو ظرفیت باکشون 45+93 باشه.
زیگما
۷ خرداد ۱۳۹۳با هر باکش به طور متوسط میشه 550 کیلومتر رفت
شما در هفته مگه چقدر از ماشین استفاده میکنید؟ :o
امین
۷ خرداد ۱۳۹۳اغراق کردم. درکل واسه همچین ماشینی که مصرفش 16 هست و توی ترافیک به 19 هم میرسه باکش باید بیشتر میبود.
احسان
۷ خرداد ۱۳۹۳باو کادیلاک خیلی قیافش ضایع هست . لکسس هم قیافش خوشگل هست ولی قدیمی شده . تعیبر واژه پیر که پدال به کار برد برازندشه . به هر حال بنز انتخاب منه :D
امید
۷ خرداد ۱۳۹۳طراحی بنز خیلی خوب و دوس داشتنیه کادیلاک هم خیلی عالیه ولی از لحاظ قدرت و مصرف حرف اول رو کادیلاک میزنه فک کنم انتخاب من کادیلاک باشه
احسان
۷ خرداد ۱۳۹۳1 مرسدس
2 کادیلاک
3 لکسوس
P.G
۷ خرداد ۱۳۹۳طرف همجین میکَه از طراحى کادیلاک حالم به هم میخوره و خیلى زشته آدم میمونه مکَه خودش جى سوار میشه که به کادیلاک میکَه زشت!!!!!!
بعضیا یه حرفایى میزنن آدم هیج راهى واسش نمیمونه جز اینکه دورخیز کنه محکم خودشو با صورت بکوبه به دیوار!!!!!!
ایمان
۸ خرداد ۱۳۹۳مگه قراره حتما خودش ماشین بهتر از کادیلاک داشته باشه تا ازش نقد کنه!!!!خوب بابا طرف از قیافش خوشش نیومده.
P.G
۷ خرداد ۱۳۹۳من قبول دارم طراحى عقب اسکالاد با همه ى سلیقه ها جور نیست و میتونست بهتر باشه اما طراحى جلوش واقعاً شاهکاره و خیلى لوکسه.
P.G
۷ خرداد ۱۳۹۳جالب اینجاست اسکالاد با اینکه نزدیک۱۰۰کیلو ازGLسنکَین تره و حجم موتورش هم خیلى بیشتره اما مصرفش کمتره
امید
۷ خرداد ۱۳۹۳اره P.G جان من که انتخابم اسکالاده خیلی سر تره ولی طراحی بنزم عالیه ولی پرچم اسکالاد بالاست
بهزاد
۷ خرداد ۱۳۹۳میلاد جان اون مدلی که دیدم ML بود و به اشتباه GL خونده بودم!
محمد
۷ خرداد ۱۳۹۳طراحی توان و گشتاوور موتور و همچنین مصرف سوخت معقول فضای زیاد اتاق طراحی بدنه ی مدرن و زیبا همه و همه کادیلاک رو بی نظیر کرده