در حال حاضر بازار شاسیبلندهای فول سایز تمام لوکس آمریکا در دست سه خودرو میباشد. لکسس LX 570، مرسدس بنز کلاس GL450، و کادیلاک اسکالید این سه خودرو هستند. رقبای شیک و بسیار لوکس با مشخصات بسیار مشابه. قطعاً انتخاب یکی از این سه، کار بسیار سختی است ولی در ادامه به شما کمک میکنیم تا تصمیم بگیرید و یکی را انتخاب کنید!
در نگاه اول لکسس برایتان کمی آشنا میآید. LX خودرویی است بر مبنای برادرش لندکروزر. با شباهتهای فراوان در طراحی. در نمای عقب همان چراغهای مربع مانند لندکروزر که کمی کشیدهتر شدهاند دیده میشود. نمای جلو هم از جلوپنجرهی لکسس تشکیل شده. همان دو ذوزنقه که روی هم قرار گرفتهاند و با نمای دوکی شکل، جلوی محصولات لکسس را تزیین کردهاند. در کل شاید گرد و غبار پیری روی این ماشین نشسته باشد ولی طراحی LX قابل قبول است. در مورد کادیلاک، لبخند ملموسی در نمای جلوی اسکالید دیده میشود که چهره خودرو را زیباتر میکند.
مرسدس بنز هم از طراحی موقر و پخته و بدون نقص بهره می برد.
کابین
در داخل، باز حس لندکروزر به شما دست میدهد. داشبورد که کمی مرتفع به نظر میرسد، در قسمتهایی با چرم دوخته شده تزیین شده. قسمت بالایی داشبورد تنها از مواد نرم تشکیل شده. طرح چوب قابل انتخاب برای خودرو بیشتر برای افراد مسن مناسب است و حس و حال قدیمی به شما میدهد.
در بنز اوضاع کمی فرق میکند. نسل قبلی کلاس GL بنز طراحی چندان خوبی نداشت و توازن میان بخشهای مختلف آن دیده نمیشد. اما گذشتهها گذشته. کادیلاک اسکالید که طراحی داخلی آن، سالها در بازار SUV های لوکس بیرقیب بود، در سال ۲۰۱۲ و با معرفی نسل دوم GL، شوکه شد. در طراحی نسل جدید این خودرو همه چیز در جای خودش قرار دارد و توازنی لذتبخش میان اجزا دیده میشود. نمای عقب از چراغهای خوشفرم و جذابی تشکیل شده. در جلوی خودرو، برآمدگیهای روی کاپوت به نمای جلو چهرهای عضلانی بخشیده. البته اگر اهل آفرود نیستید، در مدلهای بالاتر میتوانید پکیجی سفارش دهید و از سپرهای بلند و جلوپنجرهی مشبک سیاه رنگ بهرهمند شوید که کمی حال و هوای اسپرت دارد. در داخل GL همه چیز سر جای خود قرار گرفته. قسمت بالایی داشبورد از چرم دوخته شده تشکیل شده ولی قسمت پایینی آن از مواد سخت ساخته شده. بر روی چرم پنل درها به زیبایی چرخکاری شده است. کادیلاک اسکالید از همان روزهای اول، بسیار مردانه و جذاب بود. این جذابیت تا به امروز و در نسل چهارم اسکالید ادامه پیدا کرد. در نمای جلوی اسکالید، همان چراغهای کشیده و جلوپنجرهی بسیار بزرگ کادیلاک دیده میشود. نمای عقب هم مثل نمای جلو، کاملاً به سبک کادیلاک تزیین شده. چراغهای کشیده عمودی گویای این صحبت است.
نقطه قوت محصولات کادیلاک نسبت به رقبا، فضای داخلی آن میباشد. این موضوع در مورد اسکالید نسل جدید هم کاملاً صدق میکند. داشبورد این خودرو به طرز کاملاً جسورانهای، از پیچشهای متعدد تشکیل شده. به جرئت میتوان گفت کیفیت مواد استفاده شده در این خودرو از دو رقیب دیگر بسیار بالاتر است. تقریباً تمام داشبورد با چرم دوخته شده تزیین شده. چوب استفاده شده در داخل خودرو نیز واقعی است. اطراف مانیتور و کنسول مرکزی نیز از پلاستیکهای با کیفیت و گران قیمتی ساخته شده که در بدنه پیانوها به کار میرود. تنها نقطه ضعفی که در داخل دیده میشود، دسته دنده این خودرو است. این خودرو بر مبنای پیکاپ های جیام ساخته شده و در پیکاپ ها نیز از این فرم دندهها استفاده میشود. تغییر این فرم دسته دنده به حالتهای معقول اسیوویهای لوکس، فقط با تغییرات گسترده در شاسی خودرو و گیربکس امکانپذیر است که بسیار هزینهبر است. از آنجایی که هزینهها برای جیام بسیار مهم است، مسئولین این شرکت تصمیم گرفتند این دسته دنده را تغییر ندهند و پول را صرف چیزهای دیگر کنند.
مشخصات فنی
لکسس LX از همان موتور ۵.۷ لیتری V8 استفاده میکند که در لندکروزر و توندرا نیز استفاده میشود. قدرت این موتور ۳۸۳ اسب بخار است و گشتاوری معادل ۵۴۶ نیوتون متر دارد. مصرف میانگین این خودرو ۱۶.۸ لیتر در صد کیلومتر است. ۰ تا ۹۶ کیلومتر این خودرو بنا به گزارش لکسس ۷.۵ ثانیه است. گیربکس این خودرو هم ۶ سرعته اتوماتیک است.
مرسدس بنز GL450 از یک موتور ۴.۶ لیتری V8 بهرهمند است که دو توربو نیز دارد. قدرت این موتور ۳۶۲ اسب بخار و گشتاور آن ۵۵۰ نیوتون متر است. مصرف میانگین این خودرو ۱۴.۷ لیتر در صد کیلومتر است. ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این خودرو نیز ۶.۲ ثانیه میباشد. گیربکس این خودرو نیز به صورت ۷ دنده اتوماتیک میباشد.
اسکالید از همان موتور سنتی خود، یعنی ۶.۲ لیتری V8 استفاده میکند. این انجین در سیرا، یوکان دنالی و سیلورادو نیز استفاده شده است. قدرت این پیشرانه ۴۲۰ اسب بخار و گشتاور آن معادل ۶۲۴ نیوتون متر است. مصرف میانگین این خودرو در مدل دیفرانسیل عقب ۱۳.۸ لیتر در صد کیلومتر است که اقتصادیتر است اما مصرف سوخت مدل 4WD آن مشابه بنز و ۱۴.۷ لیتر گزارش شده است. شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر اسکالید بر اساس تستهای انجام شده ۵.۹ ثانیه میباشد. در تمامی مدلهای این کادیلاک از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استفاده شده.
امکانات
لکسس LX با شش رنگ برای بدنه و دو رنگ چرم برای فضای داخلی عرضه میشود.
این خودرو هم چنین از سیستمهای متعدد کنترل پایداری بهرهمند است که در کنار ارتفاع بالای خودرو، LX را تبدیل به خودروی مناسب آفرود میکند.
با پرداخت ۹۳۷۹ دلار بیشتر، پکیجی روی خودروی شما سوار میشود که امکاناتی مثل یخچال، ۱۹ اسپیکر، گرمکن فرمان، گرمکن ردیف دوم صندلی و…. را در اختیارتان میگذارد. قیمت LX570 در بازار امریکا از حداقل ۸۲۶۰۰ دلار تا حداکثر ۹۳۸۰۰ دلار است.
دامنه شخصیسازی در GL450 که به صورت استاندارد از سیستم AWD بهرهمند است، بیشتر است. ۱۱ رنگ برای بدنه خودرو در نظر گرفته شده که یکی از آنها (Diamond White Metallic) کمی ویژهتر است و قیمتش ۱۵۱۵ دلار است. رینگهای ۱۹ اینچی و یا ۲۰ اینچی برای این مدل در نظر گرفته شده است. سه رنگ اصلی چرم، با سه طرح و دوخت برای تریم داخلی قابل انتخاب است. ۵ طرح چوب نیز برای داخل کابین مهیا میباشد. سقف پانوراما و پکیجهای متعدد ایمنی خودرو را نیز میتوانید سفارش دهید. قیمت GL450 در بازار امریکا از حداقل ۶۴۵۵۰ دلار تا ۱۰۶ هزار دلار برای کاملترین مدل میباشد.
اسکالید اولین خودروی کادیلاک است که به طور استاندارد از صفحه نمایش، برای سرعتسنج استفاده میکند و در بقیه کادیلاکها این امکان با پرداخت پول بیشتر امکانپذیر است. این کادیلاک از چراغهای LED جلو بهرهمند است. سیستم تعلیق ویژه به همراه حالت اسپرت، گرمکن و سردکن صندلی جلو، گرمکن فرمان، استارت بدون کلید و رینگ ۲۰ اینچی به صورت استاندارد روی اسکالید قرار دارد.
چرخهای ۲۲ اینچی، ۷ رنگ برای بدنه و سه طرح چرم و چوب تریم داخلی میتواند اسکالید شما را شخصیتر کند.
قیمت اسکالید در امریکا از ۷۱۷۰۰ دلار (تک دیفرانسیل) تا حداکثر ۹۰ هزار دلار است.
قضاوت پایانی و انتخاب برنده بر عهده شما. [polldaddy poll=8070815]
من نمیدونم مثلا دیسلایک زدن رو این سوال چه مفهومی داره؟؟؟؟؟ واقعا موندم امین جان واقعا ممنون، از یه گمراهی آشکار (ظلال مبین) نجاتم دادی. پس اینا رقبای X7 آینده خواهند بود…
بنظر من مرسدس از همه بهتره کادیلاکم طراحیش خوبه و قابل تحسینه لکسوس هم که خیلی کلاسیکه بنظرم بنز پیروز این میدونه ولی کادیلاکم کم نمیاره لکسوسم که هیچی
سلام بر همگی این مقایسه کاملا اشتباه است. چون در کادیلاک و لکزوز از بالاترین مدلهاش استفاده شده ولی در بنز از مدل پایین 450 استفاده شده. اگر مقایسه درست باشه باید از gl63 amg استفاده بشه. چون 63 ای ام جی صد در صد همه رو سوسک میکنه
حسين
۸ خرداد ۱۳۹۳دوستان لطفا منو راهنمایی کنید.. X5 قابل مقایسه با اینا هست یا نه؟؟؟؟
امین
۸ خرداد ۱۳۹۳نه عزیز نیست اون اس یو وی متوسطه . اینا فول سایز یا بزرگ هستن. در واقع از لحاط سایز اینا 8 نفره مناسب هستن. ولی x5 7 نفرست.
x5 رو با بنز ام ال و ائودی O7 و بعضی وقتها رنجروور مقایسه میکنن. یه جا دیدم با لکسوس rx هم مقایسه کرده بودن.
حسين
۸ خرداد ۱۳۹۳من نمیدونم مثلا دیسلایک زدن رو این سوال چه مفهومی داره؟؟؟؟؟ واقعا موندم
امین جان واقعا ممنون، از یه گمراهی آشکار (ظلال مبین) نجاتم دادی. پس اینا رقبای X7 آینده خواهند بود…
امین
۹ خرداد ۱۳۹۳خواهش میکنم حسین جون کمترین کاری بود که میتونستم انجام بدم.
بنده خدا سوال کرده باید بهش دیسلایک بدین؟ خیلی جالبه بخدا. حداقل بجای دیسلایک مینوشتین “نه” از این لایک و دیسلایک ها زیاد پیدا میشه.
پویا
۸ آذر ۱۳۹۳آقا امین همین بنزه که اینجایه هفت نفرس
امید
۹ خرداد ۱۳۹۳فقط اسکالاد گشتاورشم از بنز و لکسوس بیشتره کلا سره
amir
۲۵ خرداد ۱۳۹۳از نظر من طراحی بیرونی لکسوس زیبا تر است اما طراحی داخلی کادیلاک زیباتر از بقیه است
bmw
۴ تیر ۱۳۹۳فقط اسکالید
ASTON MARTin
۲۵ شهریور ۱۳۹۳بنظر من مرسدس از همه بهتره
کادیلاکم طراحیش خوبه و قابل تحسینه
لکسوس هم که خیلی کلاسیکه
بنظرم بنز پیروز این میدونه ولی کادیلاکم کم نمیاره
لکسوسم که هیچی
نوید
۲۹ شهریور ۱۳۹۳کادیلاک خوبه ولی تو آفرود خیلی بده
بنز از همه بهتره
ولی از لحاظ قیمتی و موجود بودن در ایران و همچنین آفرود LX570
REZA . JUST TOYOTA
۹ آبان ۱۳۹۳افرود فقط لکسس و تویوتا
ال اکس و لندکروز
REZA . JUST TOYOTA
۹ آبان ۱۳۹۳1 مرسدس بنز
2 لکسس
3 کادیلاک
علي
۲۵ آبان ۱۳۹۳عاشقتم بنز بهترین suvجهان روست نداره عشقمه
ali
۱ آذر ۱۳۹۴خوشم میاد
بنز حرفی واسه گفتن نمیزاره که بخوایم در موردش انتقادی کنیم.الحق که بهش میگن سلطان.
سلطانه الکی نیست که.
جسارت به سلطان چپ بگی.
artour
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام بر همگی
این مقایسه کاملا اشتباه است.
چون در کادیلاک و لکزوز از بالاترین مدلهاش استفاده شده ولی در بنز از مدل پایین 450 استفاده شده.
اگر مقایسه درست باشه باید از gl63 amg استفاده بشه.
چون 63 ای ام جی صد در صد همه رو سوسک میکنه
Kurdistan
۱۷ فروردین ۱۳۹۶پدال جان دسته دنده اسکالید نقطه ضعف نیست اصالتشه که اون دوتا ندارن.
بدون تردید اسکالید پلاتینیوم بهترین و زیباترین SUV فول سایز جهانه .