مرسدس بنز برای نسل دهم کلاس E از فناوریهای اعجابآوری استفاده کرده، حال آنکه به تعبیر مجله معروف موتورترِند در طراحی خارجی علیرغم ایجاد تغییرات شاخص و ظاهر اسپورتتر کار را به حد کمال نرسانده است! بیاید نگاهی عمیقتر به دو نسل مذکور بیندازیم تا شاید نکات تازهای دستگیرمان شود.
طراحی و خطپردازی شبه کوپه نسل جدید باعث شده که علیرغم افزایش ۱.۷ اینچیِ طول و ۲.۶ اینچی فاصله بین دو محور، نسبت به نسل قبل (مخصوصاً در قسمت عقب بواسطه خط سقف) کوچکتر به نظر برسد.
چراغهای عقب در طراحی جدید دیگر مستطیلی نبوده و ویژگی جدید موسوم به Stardust effect دارند که بویژه هنگام روشن شدن تلألو و زیبایی چشمربایی را به نمایش میگذارند. این همان چیزی است که مرسدس بنز “یادآور کهکشان راه شیری یا دنباله سرخ پیشرانههای جت” توصیفش میکند!
در نمای جلو قرابت بیشتری با نسل قبل وجود دارد و کاپوت بلند و تنومند واقعاً به چشم میآید. گونهی لوکس جلوپنجره کلاسیک بههمراه ستاره مرسدس بنز روی لبهی کاپوت دارد، در حالی که در گونههای اسپورت ستاره سهپر به داخل جلوپنجره آمده است.
تأثیرگذارترین طراحی این نسل نیز با بازشدن دربها نمایان میشود. دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی از کلاس S آمده و همان منظره یکپارچه را ساختهاند. نورپردازی LED با ۶۴ انتخاب متنوع تمام طول داشبورد و دربها را طی میکند. همچنین وجود صفحهآرایی جدید مِنو و دکمههای لمسی روی فرمان نیز استفاده از سامانه اطلاعات و سرگرمی را راحتتر کردهاند.
شما در مورد دو نسل اخیر کلاس E چه فکر میکنید؟ نظرتان را با پدال درمیان بگذارید.
پیشرفت قابل توجه طراحی کسانی که میگن مدل ها زیادی شبیه همه بهتره به آئودی و بی ام و و فولکس و بقیه برند ها نگاهی کنند این امری عادی است که هر چند سال زبان طراحی عوض شود و گر نه دنیا پیشرفت نمیکند.
به نظرم مرسدس بنز بهترین طراحی داخلی رو بین خودروسازان دنیا داره واقعا طراحی داخلیش معرکس .طراحی خارجیشم حرف نداره ولی کاشکی چراغای عقبشو حد اقل تو این مدل عوض نمیکردن
ریسک بزرگی کرده که کیلومترشو ای سی دی گذاشته یه جورایی داخل ماشینو فضایی کرده به همین خاطر روح اسپرت داخل ماشین کم شده کلا ال سی دی هاش داشبوردو خیلی بزرگ کرده که باعث شده از دید راننده و زیبایی داشبورد هم کم بشه ولی بقیه اجزای داشبورد زیبا شدن در بیرون خودرو بخصوص در نمای بغل و عقب خودرو به وضوح از ظاهر اسپرتی و حتی زیبایی خودرو کم شده و بیشتر هدف لوکس نشان دادن خودرو بوده تا ظاهر اسپرتی و چون این کلاس مجلل نیست این طراحی خوب نیست در کل نسل قبلی جذابتر و حتی زیباترین ای کلاس از زمان تولیدش بود
منم با این کیلومتر شمار های جدید بنز حال نمیکنم.شکل و قیافه تا حدی به سلیقه افراد مربوطه ولی همان طور که از نظرات دوستان معلومه نسل قبل ابهت بیشتری داشت.خودم 2 نسل قبل رو بیشتر دوست داشتم مخصوصا مدل e63 رو واقعا چهره ی مردونه تری داشت
سلام دوست عزیز BMW 528i هم در مدلهای فول 2014 و 2015 هم از LCD برای صفحه کیلومتر استفاده کرده ولی اصلا از اسپرت بودنش کم نشده. تازه به نظر من خیلی هم بهتر شده چون مثلا وقتی روی SPORT Mode هست صفحه کیلومتر به رنگ قرمز در میاد که این خودش هیجان خاصی ایجاد میکنه. با تشکر
انتخاب بین ام 5 و ای کلاس مثل انتخاب بین کامارو و موستانگ سخته، دل میگه بی ام و انتخاب کن اما عقل و منطق میگه بنز، از طرفی استهلاکش کمتره و از طرف دیگه کلاسش بیشتره، حالا من موندمو این دو راهی.. هر روز به یه طرف بیهوش میشم
برای بعضیا قیافه مهمه ولی برای بعضی های دیگه امکانات اگر دنبال امکانات هستین به نظرم گزینه معرکه ای هست ولی قیافش در مقایسه با خیلی از هم رده هاش جالب نیست و حتی نسبت به نسل قبل پسرفت داشته چراغ های عقب نسبت به سایز بدنه بیش از حد کوچیک به نظر میرسن ولی داخلش حرف نداره
دوست عزیز لطفاٌ هیچوقت از روی عکس یک ماشین در مورد ظاهرش قضاوت نکن چون زمین تا آسمون متفاوت هستند. این مدل هنوز توی ایران نیومده ولی مثلاٌ شما عکس C class رو ببین بعد برو خود ماشین رو از نزدیک ببین، اونوقت متوجه میشی که من چی میگم. با تشکر
از نسل قبل خوشگل تره ولی انتظار منو به عنوان ی Eکلاس براورده نکرده باید خیلی بهترازین میشد(نمای خارج داخلش عالیه واقعا) در کل پشتش بنظرم اگه چراغای پشتش کشیده تر میشد و به نسل قبلش ربط پیدا میکرد عالی بود جلوش اگه چراغاش دو تیکه بود بهتر بود البته اینا نظر منه به عنوان ی عاشق مرسدس
دوستان عزیز اگه یکم بیشتر دقت کنید این ماشین کیلومترشمار آنالوگ هم داره.به اون عکسی که ویوی کامل داشبورد از روبرو داره توجه کنید.در ضمن ساعت آنالوگم حذف نشده این که دیگه خیلی ضایس آدم نبینتش:| در ضمن با پیشرفت تکنولوژی و هوشمند شدن ماشین ها حتی صفحه نمایش اصلی داشبورد هم ممکنه برای انتقال اطلاعات کم باشه و دیجیتال شدن کیلومتر شمار واقعا لازمه.مطمئنا مهندسان مرسدس خیلی بهتر از ما این چیزارو میفهمن.در ضمن من نتونستم ابهت و کیلومترشمار دیجیتالو به هم ربط بدم :|
C کلاسو اینجوری کرد….S کلاسو برداشت کوپه کرد….E کلاس هم که مثل او دوتا کرد کاری به کیفیت و پیشرفت ندارم…ولی خراب کرده دیگه!! تو نمایشگاه هم استقبال زیادی ازش نشده! مثلا بی ام و و آیودی از اول محصولاش شبیه هم بودن و اگه الان تغییر کنن جالب میشه….و لی بنزا متفاوت بودن از اول الان دارن یک شکل میشن!!
من از طرفدارای بنزم. اما این روندش لطمه ای ب برند معظم وارد کرده ک امروز متوجه نمیشیم و قضاوتش با آیندگانه. اگر نگاه کنید ب خودروهای کلکسیونی و حراجی ها بعد از فراری گران ترین نمونه ها رو میشه از محصولات مرسدس دید(به جز موارد کم یاب و خاص). اما ب نظرتون این رویه برای خودروهای کنونی بنز درآینده تکرارخواهد شد؟ این که همه ی خودروهای کمپانی ها دارن شبیه هم میشن نمیشه گف که کار درستیه یا غلط. اما شخصاً دوس ندارم کمپانی محبوبم این رویه رو داشته باشه. دلم میخواد مثل قبل از فاصله ی خیلی دور حتی فرد غیر عینکی هم ماشینو ببینه بفهمه ک چیه. میباخ رو دوس دارم میباخ ببینم نه ی اس کلاس فوق لوکس. یا بهترین یا هیچ.
آخه دوستان ما که نمیتونیم در مورد طراحی ماشین های بنز نظر بدیم یا بگیم این طراحی خوبه یا این بد. ماشین تو عکس متفاوت از ظاهر نزدیک هست. این کار بنز زبان طراحی این برند هست. یعنی طراحان شرکت بنز نمیفهمن بازار چی می خواد و مردم چه چیزی رو می پسندن؟ اونوقت کدوم یکی از ما علم این و داره تا در مورد طراحی بنز نظر بده، که هرکسی دلش خواست با دیدن نسل های قبل کلاس E بیاد در مورد طرحی که هنوز از نزدیک ندیده و فقط عکسش و دیده نظر بده؟
اینم از اون حرفاست ها بنز یا هر خودرو ساز دیگه ای ماشین طراحی میکنن که ما بخریم پس ما باید درباره قیافشون نظر بدیم دوما شما اصلا فرض کن نسل قبلو ندیدی جفتشونو از تو عکس مقایسه کن بازم نسل قبل بهتره سوما بنز هرچی تو باقی زمینه ها پیشرفت کرده طراحیش نه این خیلی بده تنها تفات sوcوe در ظاهر فاصله بین دومحورشونه بی ام و خودرو هاش هیچ وقت شبیه به هم نبوده حد اقل تو چراغ با هم متفاوت بودن (غیر از سری3و 5 جدید)ولی امان از آئودی!!!البته بی ام و هم از وقتی کریس بنگل رفت تو طراحی پسرفت داشته ولی دوباره با طراحی سری2 کوپه و x1داره به اوج بر میگرده کاش بنزم طراحیش به دوران اوجش برگرده
amir
۱۲ بهمن ۱۳۹۴پیشرفت قابل توجه طراحی
کسانی که میگن مدل ها زیادی شبیه همه بهتره به آئودی و بی ام و و فولکس و بقیه برند ها نگاهی کنند این امری عادی است که هر چند سال زبان طراحی عوض شود و گر نه دنیا پیشرفت نمیکند.
CORVETTE Z06
۱۲ بهمن ۱۳۹۴نظر سنجی
نسل قبل++++
نسل جدید_ _ _
محمدرضا
۱۲ بهمن ۱۳۹۴دو نسل قبل
Iman mclaren p1
۱۲ بهمن ۱۳۹۴خب معلومه که نسل جدید خیلی تکنولوژیک تر شده ولی بنظرم طراحی نسل قدیم E کلاس تر بود…
AliASg
۱۲ بهمن ۱۳۹۴به نظرم مرسدس بنز بهترین طراحی داخلی رو بین خودروسازان دنیا داره واقعا طراحی داخلیش معرکس .طراحی خارجیشم حرف نداره ولی کاشکی چراغای عقبشو حد اقل تو این مدل عوض نمیکردن
Mohammad
۱۲ بهمن ۱۳۹۴پدال داغ دلمونو تازه نکن،نسل جدید خیلی پیشرفت داشته اما در عوض اصالت سری E از بین رفته…..
شهاب
۱۲ بهمن ۱۳۹۴چراغ ها ، جلو پنجره و سپر جلوی نسل جدید زیبا تر شده ولی چراغ های عقب نسل قبل بنظرم خیلی با کلاس تر هست .
طراحی داخلی هم که کاملا دگرگون شده و عالیه
mostafa
۱۲ بهمن ۱۳۹۴یکی بیاد تکلیف منو روشن کنه
اگه این ماشینه پس اونی که ما سوار میشیم چیه ؟؟؟؟؟؟؟
AliASg
۱۲ بهمن ۱۳۹۴لگنه داداش لگن به درد …. میخوره
BMW ///M
۱۲ بهمن ۱۳۹۴نه نسل جدید و نه نسل قبل فقط نسل قبل فیس لیف که فکر کنم مدل ۲۰۱۲ باشه درست یادم نمیاد.
خیلی خوشگل و جذاب بود، مخصوصا با رنگ سیاه.
https://static.carmudi.com.bd/eV0XZR-GCqQX2wKNkEqtg5dAh_M=//BD/cms/Content-Section/Mercedeze_E_class.jpg
maha
۱۲ بهمن ۱۳۹۴طراحی داخلیش نظیر نداره، شاهکاره ولی برعکس طراحی ظاهریش خیلی ساده شده. با این حال اونقدر با شکوهه که قابل اغمازه.
usa &japan
۱۲ بهمن ۱۳۹۴خداوکیلی نسل قبل ابهت کلاس e بودنش بیشتره
Hamid
۱۲ بهمن ۱۳۹۴در تکمیل این حرکت باید اسم جدید براش انتخاب کنه:
بنز E 131
amin
۱۲ بهمن ۱۳۹۴ریسک بزرگی کرده که کیلومترشو ای سی دی گذاشته یه جورایی داخل ماشینو فضایی کرده به همین خاطر روح اسپرت داخل ماشین کم شده کلا ال سی دی هاش داشبوردو خیلی بزرگ کرده که باعث شده از دید راننده و زیبایی داشبورد هم کم بشه ولی بقیه اجزای داشبورد زیبا شدن در بیرون خودرو بخصوص در نمای بغل و عقب خودرو به وضوح از ظاهر اسپرتی و حتی زیبایی خودرو کم شده و بیشتر هدف لوکس نشان دادن خودرو بوده تا ظاهر اسپرتی و چون این کلاس مجلل نیست این طراحی خوب نیست در کل نسل قبلی جذابتر و حتی زیباترین ای کلاس از زمان تولیدش بود
lmbx
۱۲ بهمن ۱۳۹۴منم با این کیلومتر شمار های جدید بنز حال نمیکنم.شکل و قیافه تا حدی به سلیقه افراد مربوطه ولی همان طور که از نظرات دوستان معلومه نسل قبل ابهت بیشتری داشت.خودم 2 نسل قبل رو بیشتر دوست داشتم مخصوصا مدل e63 رو واقعا چهره ی مردونه تری داشت
علی
۱۴ بهمن ۱۳۹۴سلام دوست عزیز
BMW 528i هم در مدلهای فول 2014 و 2015 هم از LCD برای صفحه کیلومتر استفاده کرده ولی اصلا از اسپرت بودنش کم نشده. تازه به نظر من خیلی هم بهتر شده چون مثلا وقتی روی SPORT Mode هست صفحه کیلومتر به رنگ قرمز در میاد که این خودش هیجان خاصی ایجاد میکنه.
با تشکر
mds
۱۲ بهمن ۱۳۹۴http://8pic.ir/images/pik1iwfmtwgzesuv8qz2.jpg
:cry:
mds
۱۲ بهمن ۱۳۹۴انتخاب بین ام 5 و ای کلاس مثل انتخاب بین کامارو و موستانگ سخته، دل میگه بی ام و انتخاب کن اما عقل و منطق میگه بنز، از طرفی استهلاکش کمتره و از طرف دیگه کلاسش بیشتره، حالا من موندمو این دو راهی.. هر روز به یه طرف بیهوش میشم
mohsen
۱۲ بهمن ۱۳۹۴کلاسش بیشتره؟؟ بحث جنسیس و E Class نستا بحث BMW و E Class هست که BMW عملکرد بالاتری داره و از نظر سلیقه ای طراحی جذاب تری داره به نظر من
منتظر سری 5 جدید باشید.. مطمئنم مثل همیشه از خجالت رقبا در میاد
حسین
۱۲ بهمن ۱۳۹۴قشنگتر شده مخصوصا داخلش اما اصالت بنز کلاس ای از بین رفت!
خنجر اول رو زمانی زدن که چراغ جلواش رو یک تکه کردن!
ضربه آخر رو هم حالا!
احسان(احسان)
۱۲ بهمن ۱۳۹۴یک اثر هنری گرون قیمت.به قدری قابلیت های الکترونیکی جدید داره که تفاوت ظاهر دو نسل پیش پا افتاده به نظر میرسه
علی
۱۲ بهمن ۱۳۹۴شاهکاره عالیه ای کاش داشتمت بنز E
mamad
۱۲ بهمن ۱۳۹۴برای بعضیا قیافه مهمه ولی برای بعضی های دیگه امکانات اگر دنبال امکانات هستین به نظرم گزینه معرکه ای هست ولی قیافش در مقایسه با خیلی از هم رده هاش جالب نیست و حتی نسبت به نسل قبل پسرفت داشته چراغ های عقب نسبت به سایز بدنه بیش از حد کوچیک به نظر میرسن ولی داخلش حرف نداره
علی
۱۴ بهمن ۱۳۹۴دوست عزیز لطفاٌ هیچوقت از روی عکس یک ماشین در مورد ظاهرش قضاوت نکن چون زمین تا آسمون متفاوت هستند. این مدل هنوز توی ایران نیومده ولی مثلاٌ شما عکس C class رو ببین بعد برو خود ماشین رو از نزدیک ببین، اونوقت متوجه میشی که من چی میگم.
با تشکر
احسان
۷ فروردین ۱۳۹۵موافقم
EFK
۱۲ بهمن ۱۳۹۴از نسل قبل خوشگل تره ولی انتظار منو به عنوان ی Eکلاس براورده نکرده باید خیلی بهترازین میشد(نمای خارج داخلش عالیه واقعا)
در کل پشتش بنظرم اگه چراغای پشتش کشیده تر میشد و به نسل قبلش ربط پیدا میکرد عالی بود
جلوش اگه چراغاش دو تیکه بود بهتر بود
البته اینا نظر منه به عنوان ی عاشق مرسدس
godfather
۱۲ بهمن ۱۳۹۴طراحی داخلیش فوف العاده اما
جذابیت Eکلاس چهار چراغ یه چیز دیگه بود
Sina
۱۲ بهمن ۱۳۹۴کیلومتر انالوگ رو به دیجیتال ارجیح میدم
احمد باقری
۱۲ بهمن ۱۳۹۴مثل همیشه پر قدرت و مطمئن
GT500
۱۲ بهمن ۱۳۹۴قبلی>فعلی
همین……………
محمد20
۱۲ بهمن ۱۳۹۴ساعت آنالوگ وسط داشبورد حذف شده؟؟؟!!!!!
اباهت کلاس E به همون ساعتش بود!!!
کیلومتر شمار دیجیتال هم از اباهت خودرو کم کرده بنظرم!
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۳ بهمن ۱۳۹۴ساعت سر جاشه
بیشتر دقت کن
مخ خودرو
۱۵ بهمن ۱۳۹۴اومده پایین تر … حذف نشده
moein
۱۲ بهمن ۱۳۹۴هر بار حتی ریز داره بهتر و بهتر میشه
Soroush
۱۳ بهمن ۱۳۹۴به نظر من نسل جدید طراحی نشده فقط S کلاس رو با C کلاس ترکیب کرده شده این و هیچ خلاقیتی نداره تو طراحی
hamed ferrari
۱۳ بهمن ۱۳۹۴داخلش بهتر شده بیرونش بدتر
ИN
۱۳ بهمن ۱۳۹۴دوستان عزیز اگه یکم بیشتر دقت کنید این ماشین کیلومترشمار آنالوگ هم داره.به اون عکسی که ویوی کامل داشبورد از روبرو داره توجه کنید.در ضمن ساعت آنالوگم حذف نشده این که دیگه خیلی ضایس آدم نبینتش:|
در ضمن با پیشرفت تکنولوژی و هوشمند شدن ماشین ها حتی صفحه نمایش اصلی داشبورد هم ممکنه برای انتقال اطلاعات کم باشه و دیجیتال شدن کیلومتر شمار واقعا لازمه.مطمئنا مهندسان مرسدس خیلی بهتر از ما این چیزارو میفهمن.در ضمن من نتونستم ابهت و کیلومترشمار دیجیتالو به هم ربط بدم :|
MjM
۱۳ بهمن ۱۳۹۴C کلاسو اینجوری کرد….S کلاسو برداشت کوپه کرد….E کلاس هم که مثل او دوتا کرد
کاری به کیفیت و پیشرفت ندارم…ولی خراب کرده دیگه!!
تو نمایشگاه هم استقبال زیادی ازش نشده!
مثلا بی ام و و آیودی از اول محصولاش شبیه هم بودن و اگه الان تغییر کنن جالب میشه….و لی بنزا متفاوت بودن از اول الان دارن یک شکل میشن!!
نوید جهرمی
۱۴ بهمن ۱۳۹۴من از طرفدارای بنزم. اما این روندش لطمه ای ب برند معظم وارد کرده ک امروز متوجه نمیشیم و قضاوتش با آیندگانه.
اگر نگاه کنید ب خودروهای کلکسیونی و حراجی ها بعد از فراری گران ترین نمونه ها رو میشه از محصولات مرسدس دید(به جز موارد کم یاب و خاص). اما ب نظرتون این رویه برای خودروهای کنونی بنز درآینده تکرارخواهد شد؟
این که همه ی خودروهای کمپانی ها دارن شبیه هم میشن نمیشه گف که کار درستیه یا غلط. اما شخصاً دوس ندارم کمپانی محبوبم این رویه رو داشته باشه. دلم میخواد مثل قبل از فاصله ی خیلی دور حتی فرد غیر عینکی هم ماشینو ببینه بفهمه ک چیه. میباخ رو دوس دارم میباخ ببینم نه ی اس کلاس فوق لوکس.
یا بهترین یا هیچ.
AMG///
۱۷ بهمن ۱۳۹۴آخه دوستان ما که نمیتونیم در مورد طراحی ماشین های بنز نظر بدیم یا بگیم این طراحی خوبه یا این بد.
ماشین تو عکس متفاوت از ظاهر نزدیک هست.
این کار بنز زبان طراحی این برند هست.
یعنی طراحان شرکت بنز نمیفهمن بازار چی می خواد
و مردم چه چیزی رو می پسندن؟
اونوقت کدوم یکی از ما علم این و داره تا در مورد طراحی بنز نظر بده، که هرکسی دلش خواست با دیدن نسل های قبل کلاس E بیاد در مورد طرحی که هنوز از نزدیک ندیده و فقط عکسش و دیده نظر بده؟
علیرضا
۱۸ بهمن ۱۳۹۴اینم از اون حرفاست ها بنز یا هر خودرو ساز دیگه ای ماشین طراحی میکنن که ما بخریم پس ما باید درباره قیافشون نظر بدیم دوما شما اصلا فرض کن نسل قبلو ندیدی جفتشونو از تو عکس مقایسه کن بازم نسل قبل بهتره سوما بنز هرچی تو باقی زمینه ها پیشرفت کرده طراحیش نه این خیلی بده تنها تفات sوcوe در ظاهر فاصله بین دومحورشونه بی ام و خودرو هاش هیچ وقت شبیه به هم نبوده حد اقل تو چراغ با هم متفاوت بودن (غیر از سری3و 5 جدید)ولی امان از آئودی!!!البته بی ام و هم از وقتی کریس بنگل رفت تو طراحی پسرفت داشته ولی دوباره با طراحی سری2 کوپه و x1داره به اوج بر میگرده کاش بنزم طراحیش به دوران اوجش برگرده
سهیل
۲۳ بهمن ۱۳۹۴نسل به نسل ظاهر رو دارن خرابتر میکنن
آخه چه وضعشه؟
بهترین نسل اتاقEفقط تاسال2012بود