جگوار سرعت زیاد را با فضای زیادتر ترکیب کرده است و یک استیشن ۵۴۲ اسب بخاری را با نام XFR اسپرتبریک ارائه کرده است، حال میخواهیم ببینیم که آیا این ترکیب منحصربهفرد بهتر از مرسدس E63 AMG S قدرتمند خواهد بود یا خیر؟
شاخ به شاخ
مقایسهٔ فضا و ظرفیت بار
مرسدس بنز در این مقایسه عملیتر است و آنطور هست که باید باشد. ظرفیت صندوق با صندلی پشتی ۶۹۵ لیتر است که ۱۴۵ لیتر نسبت به جگوار بیشتر است. در قسمت تحتانی بار نیز از تعدادی قلاب و چند کیسه برای نگهداری وسایل استفاده شده و همچنین یک محفظه مخفی در زیر کف صندوق قرار دارد که یک سوکت ولتاژ برق ۱۲ ولت هم در آن تعبیه شده است.
جگوار اسپرتبریک در مقابل E Estate بزرگ نیست، اما ویژگیهای قابل قبول و مفیدی در درب عقب وجود دارد. البته قسمت لبه محفظهٔ بار هم صاف است که یک مزیت محسوب میشود و یک سیستم ریلی قابل تنظیم هم در طبقه صندوق قرار دارد، ولی در این بخش از مقایسه مرسدس پیروز است.در این مقایسه هم مرسدس E63 S Estate با وجود در اختیار گذاشتن ۳۵ اسب بخار قدرت و همچنین ۱۲۰ نیوتن متر گشتاور بیشتر نسبت به جگوار XFR اسپرتبک، یک نمایش قویتر و جسورانهتری در مسیر جادهای به ما نشان داد. همچنین از مرسدس بابت عملکرد بسیار نرمتر و روانتر گیربکس نسبت به جگوار تشکر میکنیم، دندهها صاف، نرم و البته سریع تعویض میشوند و هشت دندهٔ قدرتمند اتوماتیک، به خوبی پاسخگوی نیاز شما در سرعتهای بالا خواهند بود. قدرت موتور E63 AMG S بهقدری بالاست که گاهی محدود کردن قدرت در آن احساس میشود. با این وجود اصلاً نمیتوان جگوار را بد خطاب کرد و از عملکرد آن ایراد گرفت. در دنیای واقعی جدا کردن یکی از این دو خودرو کمی سخت است، اما مرسدس بنز در این بخش نیز جگوار را مغلوب خود ساخت.
هندلینگ و پایداری
ارتقاء سیستم تعلیق و انجام بهروزرسانیهای دقیق، هم در جگوار و هم در مرسدس انجام شده است. ولی مرسدس ضمن ثبات و پایداری بیشتر و قابلیت کنترل بیشتر و البته داشتن چابکی بیشتر، توانست هوشمندانهتر و حرفه ایتر عمل کند. با در دست داشتن فرمان گوشتی مرسدس، کنترل بدنهٔ غولپیکر این خودرو بسیار عالی و لذتبخش خواهد شد و در مانورهایی که انجام میشود، احساس اعتماد به نفس و الهام بخشی بسیار بالایی را به راننده القاء میکند.
حکم
جایگاه نخست: مرسدسE63 AMG S Estate
مرسدس از هر نظر پلههای پیشرفت و ترقی بالاتری را طی کرده است، درحالیکه نسبت به جگوار بهای گرانتری را باید بپردازید، اما این مزیت را دارد که راننده را کاملاً راضی میکند. E63 علاوه بر آن که در مسیر سریعتر و پایدارتر بود، از نظر عملی بودن هم بالاتر از جگوار قرار میگیرد. E63 AMG با کابین بسیار لوکس و کاربردی، فضای صندوق بیشتر، ایمنی بیشتر و شتاب و عملکرد بهتر، واژهٔ اسپرت را به خوبی ادا میکند و در مقابل، نیاز مشتریان سخت سلیقه را برطرف میسازد.
جگوار خوشتیپ و با پرستیژ است و سراسر شخصیت، همچنین مجلل و به طرز شگفتآوری راحت است. در جادههای مستقیم جذاب عمل میکند و در جادههای پر پیچ و خم، سرگرمکننده است. با این حال، ضمن اینکه جگوار اسپرتبریک، رضایتمندانه و به خوبی تستها را پاس میکند، ولی میتوان گفت در مقابل مرسدس سر تعظیم فرود آورده و وقتی که پای فضای صندوق، هندلینگ، عملکرد فنی، و هزینههای در حال اجرا و گارانتی در میان باشد، یک یا چند پله پایینتر از آن قرار میگیرد.
مشخصات کلیدی:
جگوارXFR-S Sportbrake در مقابل مرسدس بنز E63 AMG S Estate:
مشخصات | Jaguar XFR-S Sportbrake | Mercedes E63 AMG S Estate |
قیمت پایه/ قیمت مدل تست | £۸۲,۴۹۵/£۸۴,۲۴۵ | £۸۵,۹۰۰/£۹۱,۳۴۵ |
ارزش باقیمانده پس از (۳ سال/۳۰.۰۰۰) | £۳۲,۰۰۸/۳۸.۸% | £۳۵,۸۲۰/۴۱.۷% |
طول / فاصله ی دو محور | ۴,۹۶۶/۲,909mm | ۴,۹۰۵/۲,874mm |
ارتفاع/ عرض | ۱,۵۱۱/۱,939mm | ۱,۵۰۷/۱,854mm |
موتور / حجم | V8/5,000cc | V8/5,461cc |
بیشینهٔ قدرت | ۵۴۲/۵,۰۰۰ bhp/rpm | ۵۷۷/۵,۵۰۰ bhp/rpm |
بیشینهٔ گشتاور | ۶۸۰/۲,۵۰۰ Nm/rpm | ۸۰۰/۲,۰۰۰ Nm/rpm |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک RWD/ | ۷ سرعته اتوماتیک RWD/ |
حجم باک | ۷۰ لیتر | ۸۰ لیتر |
حجم صندوق عقب | ۴۵۰ لیتر | ۵۳۰ لیتر |
وزن خودرو/ حمل بار | ۱,۹۶۷/483kg | ۱,۹۵۵/585kg |
دایره دور زدن خودرو | ۱۱.۵ | ۱۱.۴ |
گارانتی عمومی (مایل) / بازیابی | ۳ سال (نامحدود) / ۳ سال | ۳ سال (نامحدود)/ ۴ سال |
رتبهٔ تولید کننده/ فروشنده | ۷/۲ | ۲۱/۹ |
یورو NCAP: بزرگسالان/کودک/PED/ستاره | ۷۹/۷۳/۶۲/۷۱/۴* | ۸۶/۷۷/۵۹/۸۶/۵* |
۰ تا ۶۰ مایل/ 30 تا ۷۰ مایل | ۴.۶/۳.۴ ثانیه | ۳.۷/۳.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۹۷ کیلومتر | ۲۵۰ کیلومتر (محدود) |
مسافت ترمز از سرعت ۷۰/ 60/ 30 مایل | ۴۹.۷/۳۹.۵/۹.۵ متر | ۴۸.۷/۳۴.۱/۹.۳ متر |
مصرف سوخت شهری/ اتوبان/ میانگین | ۱۰.۵۹ / ۷.۴۹ / ۱۵.۸ لیتر | ۸.۳۱ / ۶.۴۹ /۱۱.۵۸ لیتر |
co2 تست/ ادعای کمپانی/ مالیات | – | ۳۸۲/234g/km/35% |
ایربگ/Isofix/سنسور پارک/ دوربین | ۶ عدد/ دارد/ دارد/ دارد | ۹ عدد/ دارد/ دارد/ ۳۹۰ پوند |
کروز کنترل / ESC / سانروف | Yes/yes/no | Yes/yes/£۲,۳۴۵** |
تهویه اتوماتیک/ چرم/ گرمکن صندلی | Yes/yes/yes | Yes/yes/£۷۰۰ |
رنگ متالیک/ چراغ LED / ورود بدون کلید | Yes/no/yes | Yes/yes/£۵۹۵ |
ناوبری/ /usb/dab radio بلوتوث | Yes/yes/yes/yes | Yes/yes/yes/yes |
منبع: autoexpress
جواد
۲۴ فروردین ۱۳۹۴هر دو عالین
سجاد
۲۴ فروردین ۱۳۹۴روی کاغذ آره .
ولی هرجور حساب بکنی ، باز بنز بنزه!
اما جگوار چی؟
جی تی ار
۲۵ فروردین ۱۳۹۴اصلا قبل از اینکه مقایسه رو بخونم, مرسدس رو انتخاب کردم….
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۴ فروردین ۱۳۹۴به به دست داداش احمد عزیز درد نکنه که مثل همیشه گل کاشته.
عالی تنها کلمه ای است که میشه در توصیف مرسدس خصوصا” این مدلش به کار برد.
یه نکته ی مهم تری که در اغلب این مقایسه ها نهفته اینه که مرسدس و سایر خودرو های آلمانی اگر گرانتر از رقبا باشن دلیل موجهی دارن که واقعا” ارزش پرداخت پول بیشتر رو دارن
به نظر بنده شاید بشه گفت تنها برتری XFR-S علاقه ی بیشتر خریدار میتونه باشه که این مسئله در مورد E63 هم صادقه.
یه چیز دیگه هم که هست هردو استیشن هستن چه چیزی از این بهتر؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۴ فروردین ۱۳۹۴درود .
حیف که مردم ایران ماشینه استیشن دوست ندارند .
حیف که تولید نمیشه . واقعا کاربردیه .
یک استیشن با حداکثر قدرت .
الان هم شما بخوای یدونه مرسدس بنز 280 TE استیشن بخری ، کمه کم باید 25 میلیون پو.ل بدی .
این مدل در سال 89 قیمتی در حدود 7.5 تا 9.5 میلیون داشتند . اما الان …..
ساسان.م
۲۴ فروردین ۱۳۹۴ملت ایران معتقد است هرکس استیشن دارد نعش کش است!!!
به همان دلیل که وقتی پورشه 911 زرد میبینه میگه تاکسی
مورد دوم رو به عینه دیدم
ALL CARS
۲۴ فروردین ۱۳۹۴منکه استیشن خیلی دوس دارم اما ترجیح میدم شاسی بلند سوارشم
1:بخاطر وضعیت راه ها وخیابونا
2:از نظر فضا ی بار تقریبا برابرن
3:دید بهتر نسبت به جلو و اطراف. چون یکی از تاثیر گذارترین ومهم ترین نکات تو رانندگی دید نسبت به جلوست.برای مثال وقتی تو یک ماشین باشاسی معمولی هستین وجلوتون یک خودروی دیگه باشه با همون سایز خودروی شما (واگر بزرگتر باشه دیگه بدتر)حداکثر یک ماشین جلوتر از اونو میتونین ببینین.یعنی اگه دویا سه ماشین جلوترازشما حادثه ی براشون رخ بده تا شما بخواین متوجه بشین زدین پشت ماشین جلوییتون.اما اگه ماشینتون شاسی بلند باشه تا دهها خودرو جلوترو به راحتی میبینن واز قبل آماده مواجه با اتفاقات پیش رو خواهید بود وقبل از رسیدن به محل حادثه سرعتتونو کم میکنین.(البته ناگفته نمونه یکی از دلایل انتخاب شاسی بلند این بود که متاسفانه فاصله ی طولی تو ایران خیلی رعایت نمیشه،هرچند هیجان بیشتری داره و برای لایی کشی و یکمی خوش گذرونی و راهی کاملا(100%)اشتباه اما لازمه برای روکم کنی بعضی دوستان)
راستی اینم هست : جذبه و ابهت بیشتری داره
وسپاس از احمد نیشابوری
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ فروردین ۱۳۹۴درود .
من با پیکانم با همه ( در مواقع لزوم کل کل میکنم ) . چه ببازم و چه نبازم . البته در حد پژو و پراید سمند و …
اما اگر در ترافیک روان باشه ، با بنز و ب ام و هم کل میندازم . چون اونجا سرعت کاراییه انچنانی نداره . اونجا بیشتر دست فرمون به درد میخوره .
Ahmad..F12
۲۵ فروردین ۱۳۹۴ممنونم از شما دوست گرامی
ALL CARS
۲۵ فروردین ۱۳۹۴آقا میلاد خیلی آقایین
فکرنمیکردم بخواین بخاطر رو کم کنی هم که شده با بنز کل بندازین . چون بنظر میاد خیلی دوسش دارین.وازاونجایی که میگین توترافیک دستفرمون به دردمیخوره: گویا چند باری کل بنز سوارا روهم خوابوندین
دمتون جیز که با پیکانتون با هر ماشینی تواین شرایط کل میندازین
ایوووووول
شهرام
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴درود داش میلاد دمت گرم توام؟؟؟
Ahmad..F12
۲۴ فروردین ۱۳۹۴باربد عزیزم چطوره؟
قربونت برم داداش مرسی
دلتنگتم بابا کجایی؟ :)
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۴ فروردین ۱۳۹۴مرسی احمد جان دل به دل راه داره.
راستش داداش این مدت به خاطر درسا و کارای روزمره زیاد نتونستم در بحث های دوستان گران قدری مثل شما شرکت کنم البته یه دلیلش هم کاماروی 2016 هست که خیلی پیگیر اخبارش هستم.
خیلی ارادت داریم احمد جان و میلاد جان.
Ahmad..F12
۲۵ فروردین ۱۳۹۴قربونت برم باربد جان
ایشالا که همیشه موفق باشی ;)
در هر صورت خیلی خوشحال شدم اینجا دیدمت :)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۴ فروردین ۱۳۹۴درود .
واااااااااااای خدای من . استیشن . صندوق بارو ببین . چقدر جا داره .
یدونه ازینها داشته باشم ، بسه .
استیشن عشقه . فضای خوب . موتور عالی .
خودروهای استیشن همانند زنی هستند که موهای بلند خودشون رو از پشت بسته اند .
هروقت استیشن میبینم ، همچین تصوری در ذهنم نقش میبنده .
حسين
۲۴ فروردین ۱۳۹۴درود.
میلاد منم یه همچین حسی رو نسبت به M3 دارم، انگار زنیه که موهاشو افشون کرده :) :)
سجاد
۲۴ فروردین ۱۳۹۴منم وقتی پراید 111 میبینم احساس میکنم یه دختر کچل ترشیده س که رفته آرایشگاه به خودش رسیده!
صادق
۲۴ فروردین ۱۳۹۴یه مشت منحرف ریختن تو این سایت و هی بچه ها رو از راه به در میکنن
آخه چرا منا یاد عقب F12 میندازید….!!!!
Ahmad..F12
۲۴ فروردین ۱۳۹۴آی آی آی……
وارد جزئیات نشیداااا :)
اونم F12…. ♥
حسين
۲۴ فروردین ۱۳۹۴اوه صادق عقب F12 رو اینجا یاد نکن که بدجوری خطرناکه :D :D
بزرگترین دروغی که توی دوران تحصیل بهمون یاد دادن این بود:
«جمع مذکر سالم»
آخه مگه داریم همچین جمعی؟؟ ;)
Ahmad..F12
۲۵ فروردین ۱۳۹۴حسین داداش ایول…. :)
آخر شبی کلی خندیدم :D :D :D
ali mtr
۲۴ فروردین ۱۳۹۴همچنین منو یاد صندوق AMG GT میندازه حرف نداره
(((RETOLEX(((REZA
۲۴ فروردین ۱۳۹۴صندوق amg gt!!!!
چه ربطی داره ؟!؟!
ali mtr
۲۴ فروردین ۱۳۹۴رضا جان ناراحت شدی ؟؟؟ به هر حال هر کی ماشینی رو که باهاش حال میکنه میگه
(((RETOLEX(((REZA
۲۴ فروردین ۱۳۹۴عجب تصوری !
عجب زنی !
این زنی که شما تصور میکنی خیلی خشنه ها !
خدایا هیچ زنی مثل استیشن نباشه
مهدی 911
۲۴ فروردین ۱۳۹۴بنز بهتره صد در صد بخصوص با شتاب عالیه 3/2 ثانیه ای
Ahmad..F12
۲۴ فروردین ۱۳۹۴درود بر شما مهدی جان
شتاب 30 تا 70 مرسدس 3.2 ثانیه ست
0-100 رو 3.7 ثانیه میزنه
نمیدونم چرا جدول برعکس میزنه اعدادو
SAEED
۲۴ فروردین ۱۳۹۴هر دو جزو بهترین استیشن ها هستند
جگوار هم در حدی هست که بتونه با مرسدس ( رقابت ) کنه نه ( برابری ) !!
با تشکر از احمد عزیز :)
Ahmad..F12
۲۴ فروردین ۱۳۹۴ممنونم سعید جان
ارادتمندم
Milad
۲۴ فروردین ۱۳۹۴سلام
خبر خوش برای طرفداران تاپ گیر.
جرمی گفته که تاپ گیر برمیگرده منتها از یه شبکه دیگه پخش میشه…
http://upload7.ir/uploads//e0fb5d59979c1393a293ee05a229257f5644df7b.jpg
سعید
۲۴ فروردین ۱۳۹۴تقریبا تو همه ی موارد مرسدس سرتره،چه مصرف سوختی داره،عالیه
نمای جلوی بنز تهاجمی تره،کابین جگوار برای یه خودروی لوکس کمی ساده به نظر میاد،
نکته جالب اینجاست که با اینکه جگوار از نظر طول و عرض و ارتفاع از بنز بزرگتره ولی باز هم ظرفیت بارش خیلی کمتره!!
farzam
۲۴ فروردین ۱۳۹۴تو ماشین های سدان جگوار من فقط اکس جی رو دوست دارم. بنز ای کلاس هم به نظرم قبل فیس لیفت خوشگل تر بود. با اون دسته دنده فضایی که پشت فرمون قرار داشت و چرخشی بود و توسط بی ام و روی آی۳ کپی شد. البته بی ام و هم سروره ها.
راستی من شنیدم قرار اعضای تخت گاز یه برنامه جدید تو یه شبکه تلویزیونیه دیگه(ان بی سی انگلیس) درست کنن. کاش صحت داشته باشه
ali mtr
۲۴ فروردین ۱۳۹۴ولی یه جای خوندم که کلارکسون به BBC برمیگرده ولی تویه برنامه ی دیگه
شایان
۲۵ فروردین ۱۳۹۴خدا رو شکر که داره این برنامه مزخرف نابود میشه خدا کنه گند بزنن بهش برن خدا خودش کاری کرد که خودشون بیفتن به جونه هم دلم میخواست اون یارو تهیه کننده هم یه مشت میزد تویه دهنه اون پیریه تا بفهمه دنیا دسته کیه مردکه …
honda nsx rr mugen { سی بی آر 400 سابق }
۲۵ فروردین ۱۳۹۴آقا شایان گل گفتی . واقعا حرف عالی زدی . البته هیچوقت از طرفداران این برنامه نبودم و نیستم . ولی اخبارش رو پیگیری میکنم . بد نیست از احمد آقا هم تشکر کنم .
Ahmad..F12
۲۸ فروردین ۱۳۹۴ممنون از توجهت سی بی آر جان
(((RETOLEX(((REZA
۲۴ فروردین ۱۳۹۴Just mercedes
این جگوار دیگه زیادی قدیمی
یه سوال چرا مرسدس همیشه بهترینه؟؟
شایان
۲۴ فروردین ۱۳۹۴فقط مرسدس بنز// الان یکی میاد میگه تعصب داری آره من تعصب دارم واسه چیزی که بهتره واسه چیزی که سرتره خوشکل تره برند تره جذاب تره باکیفیت تره با قدرت تره طراحی بهتر داخلی جذابیت خارجی و…
Ahmad..F12
۲۴ فروردین ۱۳۹۴شایان جان زیاد به این حرفا گوش نده، جفنگه….
خیلی از این حرفا مستقیم میره تو زباله دان سیستم یا توی جفنگیات
پس شما هم جفنگ حساب کن و طرفدار حق باش ;)
شایان
۲۵ فروردین ۱۳۹۴داش احمد خیلی گلی خدایش وجود شما و میلاد اعتباریه واسه سایت
Ahmad..F12
۲۵ فروردین ۱۳۹۴شایان جان شرمنده میکنی
کوچیکتم من
احسان
۲۴ فروردین ۱۳۹۴نتیجه از قبل معلوم بود
PEUGEOT
۲۴ فروردین ۱۳۹۴مرسدس واقعا عالیه
تو این مقایسه جگوار جلوش حرفی برا گفتن نداره
احسان(احسان سابق)
۲۴ فروردین ۱۳۹۴هنوز نمی دونم چرا اروپایی ها انقدر به ماشین های استیشن علاقه دارن
سامان از تبریز
۲۴ فروردین ۱۳۹۴سیاست مرسدس خیلی عالیه
قبلاها فقط به فکر ساخت ماشین لوکس و راحت بود ولی الان خودرو هایی میسازه که هم لوکس و راحت و هم اسپورت و جوان پسند هستند
این باعث رشد و فروش جهانی بیشتر میشه
cad
۲۴ فروردین ۱۳۹۴نظر سنجی هم بزارید تو این جور مقایسه ها
شایان
۴ اردیبهشت ۱۳۹۴اگه گذاشته بشه یکدومشون جذغاله میشه برادر من
مسعود
۲۵ فروردین ۱۳۹۴ببخشید، این که گفته “رتبه تولید کننده/ فروشنده”، این یعنی چه؟
Ahmad..F12
۲۵ فروردین ۱۳۹۴درود مسعود جان
این قسمت رتبۀ تولید کننده و رتبۀ فروشنده در بین کل خودروسازهاست
رامکال
۲۵ فروردین ۱۳۹۴چه میکنه این بنز.
بسیار زیبا و با وقار.
Mclaren
۲۵ فروردین ۱۳۹۴واقعا عاشق این لوکس بودن داخل کابین بنزم خداییش رقیب نداره
واقعا عالیه کیفف میکنم
Nicki
۲۷ فروردین ۱۳۹۴این شتاب تا چندین سال پیش دور از انتظار بود واسه یه همچین جثه هایی
واقعا عجب پیشرفتی
فقط انگلیش
۱۷ بهمن ۱۳۹۴بدون تعصب می گم که بنزه یکم سرتره شما هم بدون تعصب قبول کنید بنزه یکم سرتره نه خیلی