داستان احیای برند مایباخ و عدم موفقیت آن در رقابت با برندهای فوق لوکسی مثل بنتلی و رولزرویس را همه میدانیم و بنابراین نیازی به تکرار آن نیست؛ اما بااینحال، شکست مایباخ ۵۷ و ۶۲ در برابر خودروهایی مثل رولزرویس فانتوم و بنتلی آرناژ هیچ ارتباطی با کیفیت این سدانهای فوق لوکس آلمانی نداشت زیرا اینها سدانهای درجهیکی بودند که سطح کیفی آنها با محصولات مدرن مرسدس-مایباخ برابری میکرد. ویدئوی جدیدی از Throttle House بهخوبی این موضوع را نشان میدهد زیرا این کانال یوتیوب کانادایی یک مایباخ 57S مدل ۲۰۰۷ را با یک مرسدس-مایباخ S560 مدل ۲۰۲۰ مقایسه کرده است.
شاید فکر کنید سیزده سال اختلاف سن بین این دو خودرو تفاوت زیادی است و S560 بهراحتی میتواند مایباخ قدیمی را مغلوب کند اما موضوع پیچیدهتر از این است. مهمترین موضوع در مقایسهٔ این دو سدان لوکس، پول است زیرا S560 بیش از دو برابر 57S قیمت دارد. هماکنون با حدود ۸۰ هزار دلار میتوان یک مایباخ 57S کارکردهٔ تمیز خریداری کرد درحالیکه یک مرسدس-مایباخ S560 صفرکیلومتر مشابه نمونهٔ حاضر در این ویدئو حدود ۱۹۰ هزار دلار برای خریدار آب میخورد؛ بنابراین بحثی وجود ندارد که 57S با وجود هزینههای نگهداری بسیار بالا، گزینهٔ بهتری برای خرید محسوب میشود.
در سدانهای فوق لوکس حس و حال و شخصیت خودرو برای خریداران بسیار اهمیت دارد و بهراحتی میتوان گفت که مایباخ قدیمی نسبت به نمونهٔ جدید احساس خاصتری دارد. همهچیز در 57S سفارشی به نظر میرسد و احساس میشود درحالیکه S560 نهایتاً یک S کلاس بالا رده و مجهزتر است. در بخش قوای محرکه نیز برتری کاملاً با مایباخ قدیمی است زیرا 57S با نیروگاه V12 توئین توربوی ۶۲۰ اسب بخاری خود بسیار از S560 با موتور V8 توئین توربوی ۴۷۰ اسب بخاری قویتر است. شاید به خاطر همین ویژگیها باشد که گفته میشود دایملر روی هر دستگاه مایباخ قدیمی که به فروش رسانده بیش از ۳۳۰ هزار یورو ضرر داده است.
خب با توجه به همهٔ مواردی که در بالا بیان شد مثل قیمت بسیار کمتر مایباخ 57S در مقایسه با جانشین امروزی خود، اگر قصد خرید یک سدان لوکس از مرسدس را داشتید، کدامیک از این دو خودرو را انتخاب میکردید؟
مایباخ 57S | مرسدس-مایباخ S560 | |
پیشرانه | ۶ لیتری V12 توئین توربو | ۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۲۰ اسب بخار | ۴۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۰۰۰ نیوتن متر | ۷۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۴.۹ ثانیه | ۴.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۷۵ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
وزن | ۲۷۳۵ کیلوگرم | ۲۲۲۰ کیلوگرم |
طول | ۵,۷۳۴ میلیمتر | ۵,۴۶۲ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۳۹۰ میلیمتر | ۳,۳۶۵ میلیمتر |
مصطفی
۳۱ شهریور ۱۳۹۹“دایملر روی هر دستگاه مایباخ قدیمی که به فروش رسانده بیش از ۳۳۰ هزار یورو ضرر داده است”
روی هر دستگاه 330 هزار یورو ضرر؟؟؟؟!!!! مگه قیمتشون چند بوده؟
محمد حسین
۳۱ شهریور ۱۳۹۹سوال خوبیه
اگر اشتباه تایپی نباشه ، شاید با لحاظ کردن هزینه های توسعه و غیر مستقیم این محاسبه انجام شده ، نه هزینه تولید مستقیم
زیزیگولو
۳۱ شهریور ۱۳۹۹احتمالً یه اشتباه تایپیه
ارشیاSVJ
۳۱ شهریور ۱۳۹۹پول یه اونتادور ضرر داده!!!
یه کم زیاده روی نیست؟؟
NAVID۰۰۹۸
۳۱ شهریور ۱۳۹۹بخاطر همین ضررها بوده که نسل جدید مایباخ را دقیقاً از ردی پلتفرم S و مُتَشابه ساختند .
دانیال
۴ مهر ۱۳۹۹رسیدن به مرحله ی (تولید انبوه) باعث میشه نه تنها تمام هزینه هایی که یه شرکت برای تحقیق و توسعه و ساخت یک محصول کرده، جبران بشه بلکه از یه جایی به بعد فروش هر عدد از اون محصول به معنی سودآوری خالص باشه.
مایباخ هیچوقت به اون مرحله نرسید و نتونست انتظارات دایملر رو در تعداد فروش برآورده کنه.
این مقدار ضرردهی به این علت بود
akrh78
۳۱ شهریور ۱۳۹۹میباخ جدید انگار این ماشینای توی گمرک هست که برچسب(؟) روی کاپوتش رو نکندن
کلا رنگآمیزی دو رنگ به s و gls میباخ نمیاد
محمد
۳۱ شهریور ۱۳۹۹با s650 مقایسه میشد، منصفانه تر بود
M2F....GHI
۱ مهر ۱۳۹۹S650 یه طورایی جانشین 62 حسابه
Hadi
۳۱ شهریور ۱۳۹۹کاش این مایباخ جدیدرو این قدر تو طراحیش شلوغ کاری نمیکردن و مثل مدل های قدیمی ساده تر بود…
" Swedish Arrogant Tiger "
۳۱ شهریور ۱۳۹۹اگه دنبال یه ماشین لوکس باشم احتمالا ترجیح میدم خاص هم باشه، چه بهتر که سیلندر های بیشتری هم داشته باشه.
من 57s رو انتخاب میکنم.
MAF
۳۱ شهریور ۱۳۹۹حالا که بحث انتخاب شد
من اگه باشم مدل جدیدو انتخاب میکنم
بعضی از دوستان میگن که قدرت موتور 57اس چون بیشتره و دوازده سیلندره اونو انتخاب میکنن. اما باید بگم که تو ماشینای لاکچری قدرت موتور اهمیت نداره و معمولا موتور وی12 بخاطر لوکس تر بودنش انتخاب میشن و دقیقا اس650 هم از وی12 استفاده میکنه که اینجوری بهتره
در ضمن برای کسی که اینجور ماشینای لوکسو میخره هم قطعا قیمت مهم نیست
Mc20
۳۱ شهریور ۱۳۹۹من 57s رو انتخاب میکنم دقیقا بخاطر موتور که علاوه بر لوکس بودن و خانوادگی بودن اسپرت هم هست که خیلی طرفداران قدرت رو خوشحال میکنه
مهزیار
۳۱ شهریور ۱۳۹۹یکیش میباخه
اون یکی تورو خدا باور کنید به جون ننم میباخه
سیاوش
۱ مهر ۱۳۹۹،??????