مرسدس بنز

پیشرانه جدید مرسدس بنز برای فرمول یک

مدیر تیم فرمول یک مرسدس بنز، اندی کاول، موتور جدید F1 مورد استفاده توسط تیم مرسدس بنز-AMG و پتروناس را با صدای بلند اما شیرین توصیف می‌کند. در ویدئوی منتشر شده، صدای شبیه سازی شده این پیشرانه در حال طی پیست مونزای ایتالیا شنیده می‌شود.

Mercedes-Benz-Motorsports formula Selection 2013
Mercedes-Benz Motorsports formula Selection 2013
موتور ۱.۶ لیتری جدید بنز با توربوشارژر قادر است تا دور موتور ۱۵ هزار در دقیقه به چرخش درآید. در حالیکه سرعت چرخش توربین‌های توربوی آن حتی تا ۱۲۵ هزار در دقیقه نیز می‌رسد. [jwplayer player=”۱″ mediaid=”۴۳۲۲۰″] این موتور شش سیلندر برای فصل جدید مسابقات در سال ۲۰۱۴ تدارک دیده شده و جایگزین موتورهای V10 سابق و V8 فعلی می‌شود. موتور های هشت سیلندر فعلی از دو بلوک ۴ سیلندر با سیستم تغذیه و اگزوز جداگانه، بهره می‌برند که در آرایشی V شکل قرار گرفته و میل لنگ را با سرعت ۱۸ هزار دور در دقیقه به دوران وا می‌دارند. در حالی که موتور آتی V6 از یک لوله اگزوز و یک مجموعه تغذیه سوخت استفاده می‌کند و کاهش دور موتور نیز به ۱۵ هزار باعث افزایش قابلیت اطمینان آن خواهد شد. قله ۷۵۰ اسب بخاری قدرت موتور از مجموع ۶۰۰ اسب بخار نیروی موتور توربو و ۱۵۰ اسب بخار نیروی دریافتی از سیستم بازیابی انرژی الکتریکی بدست می‌آید. سیستم ERS از دو موتور الکتریکی تشکیل شده که اولی به عنوان ژنراتور و برای بازیابی انرژی حاصل از ترمز و ذخیره آن در باتری‌های لیتیوم یون مورد استفاده قرار می‌گیرد. موتور دوم نیز می‌تواند کمپرسور توربو را زمانی که گازهای اگزوز قادر به حرکت درآوردن سریع آن‌ها نیست، به چرخش در می‌آورد تا زمان تأخیر در شروع چرخش کمپرسور را کاهش دهد.
باید دید در عمل این پیشرانه قادر خواهد بود مقامی در خور برای تیم مرسدس بنز به ارمغان آورد یا همچنان این تیم را در سایه ردبول قرار خواهد داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. ــــــیّدعلے ذوالفقاری

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (89 ديدگاه)

    علم بشر تا کجاها که پیش نرفته..
    اما هنوز نتوانسته علت سکسکه را کشف کنه

  2. szt&j

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درسته که علم بشر به اینجا ها رسیده اما این یه علم فنی ومهندسی است که خلق آن ب دست ما انسانهاست
    اما حالا فک کن کسی که داره یه چیز ب این پیشرفته ای و پیچیده ای درست میکنه پس حتما” خودش باید یه وسیله یا یه چیز پیشرفته و پیچیده تر باشه که تجزیه و تحلیل حتی کوچکترین چیز سازنده باید خیلی خیلی سخت باشد مثل خیلی از مسائل ریاضی و هندسه که بعضی از آنها به 2000 سال است که کسی قادر به حل آن نیست…!
    پس پیدا کردن یک علتی برای یه همچین چیزی{انسان}باید خیلی سخت باشد
    موفق باشید…
    stj-k73gh.blogfa.com

  3. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (6507 ديدگاه)

    درود.موتور 1.6 سی سی!!!!750 اسب بخار قدرت!!!!!15000دور در دقیقه!!!!!عجب چیزی ساختن.تازه 6 سیلندره.
    از سایت پدال خواهشمندم که در مورد موتور ماشین های فرمول 1 اطلاعات جامع و کامل تری را در اختیار بازدیدکنندگان قرار بدن.
    با تشکر.
    V12

    1. Reza.045

      ۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2277 ديدگاه)

      درود
      اطلاعات دقیق این موتور ها اکثرا محرمانه هست و دسترسی بهش چندان آسان نیست

  4. محمدرضا

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (153 ديدگاه)

    ویدئو مسابقات رو هم بزارین خیلی خوب میشه یقین دارم طرفداران زیادی داره

  5. امین

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    ویدیوش که مال بازی بود !!!

    ایول به مهندسی
    واقعا توربو شارژ خیلی موثره ها …

    1. محمدرضا

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (153 ديدگاه)

      منظورم مسابقات F1 نه اینی که بالا دیدی

  6. انزو

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (321 ديدگاه)

    صداش که خیلی افتضاح و بی حال شده نسبت به موتورای v8 فعلی .
    امیدوارم موتورای جدید حداقل تو عملکرد مثل موتورای اتمسفریک فعلی باشن

  7. امیرحسین

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (237 ديدگاه)

    فقط Mercedes Benz

  8. ‏‎ALI_JAFARLOUY@YAHOO.COM‎

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    افرین به مکارن که هرجی تکنولوزیه از مرسدسه.

  9. مجید

    ۷ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.شرکت بنز خییلی بیش از اینا در زمینه توربو کار کرده ولی اختلاف قدرت معادل 40 اسب با موتور Ferarri و Renault داره در فرمول 1 که تخلف محسوب میشه.ولی تو اون ویدیو که شبیه سازه خودهAMG Mercedes هستش صدای موتور با واقعیتش فرق داره بیشتر شبیه V8 میمونه نه V6.عجیبه ؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا