بهطورمعمول از کارواو مسابقات درگ را میبینیم که با دود لاستیک و غرش پیشرانهها همراه است اما در ویدئوی جدید مت واتسون از هیچکدام از اینها خبری نیست زیرا این بار بجای برگزاری مسابقهٔ درگ بین خودروهای قدرتمند در مسیر آسفالت، سه آفرودر شامل جیپ رانگلر، لندروور دیفندر و مرسدس بنز G کلاس در مسیری خاکی و ناهموار به چالش آفرود دعوت شدهاند. این ویدئو درواقع یک آزمایش آفرود هوشمندانه و جامع میان این سه خودروی شناختهشده است و بسیار توانمند است. سه خودرو اندازهای نزدیک به هم دارند و با قدرتی از ۲۴۰ اسب بخار در لندروور تا ۲۷۲ اسب بخار در جیپ و ۲۸۶ اسب بخار در مرسدس، از لحاظ پرفورمنس هم تقریباً در یک سطح قرار میگیرند.
اولین چالش میان این سه خودرو مسابقهٔ سرعت در یک مسیر سربالایی است. برای این مسابقه، هر سه خودرو در حالت Low قرار میگیرند و تا میانههای شیب شانهبهشانهٔ یکدیگر بالا میروند اما در ادامه جیپ عقب میماند و لندروور مرسدس تقریباً همزمان به پایان مسیر میرسند. البته آفرودرهای سرسخت به سرعت توجهی ندارند و بنابراین مسابقههای بعدی میتواند جالبتر باشد. برای چالش بعدی هر سه خودرو دوباره بهصف شدند اما این بار آخرین خودرویی که از شیب پایین برود پیروز میشود. هدف از این رقابت آزمایش سیستمهای کنترل پایین رفتن از سراشیبیها بود زیرا در اینجا رانندهها نمیتوانستند از ترمز استفاده کنند. این بار طرفداران جیپ خوشحال شدند چون رانگلر بهتر از دو خودروی دیگر عمل کرد.
در این ویدئو رقابتهای دیگری شامل چندین چالش در مسیرهای آفرودی خشن هم برگزار میشود که میتوانید آنها را خودتان مشاهده کنید. برای تعیین برندهٔ کلی رقابت، در هر چالش به خودروها بین ۱ تا ۳ امتیاز داده میشود و شاید کمی عجیب باشد که ببینید نهایتاً کدام خودرو پیروز خواهد شد. ممکن است برخی با این نتیجه موافق نباشند زیرا خودروی پیروز نتوانست در یکی از چالشها شرکت کند درحالیکه دو خودروی دیگر آنرا با موفقیت پشت سر گذاشتند.
مشخصات فنی
جیپ رانگلر روبیکان | لندروور دیفندر | مرسدس G350d | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 توربو بنزینی | ۲ لیتری I4 توربودیزل | ۳ لیتری V6 توربودیزل |
قدرت | ۲۷۲ اسب بخار | ۲۴۰ اسب بخار | ۲۸۶ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر | ۴۳۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۰۳۴ کیلوگرم | ۲۲۴۸ کیلوگرم | ۲۳۷۶ کیلوگرم |
قیمت | ۴۹,۴۰۴ پوند | ۵۲,۱۱۰ پوند | ۹۴,۰۶۵ پوند |
آپارات:
Amin
۲۱ دی ۱۳۹۹انتخاب برای این سطح قدرت جیپ تا ۴۰۰ اسب لندرور و بالاتر جی کلاس
پدر خودروسازی جهان
۲۱ دی ۱۳۹۹یعنی با وجود G کلاس افسانه ای همه باید برند تو افق محو بشوند
هم سریع ، هم زیبا ، هم آفرودر ، هم لوکس هم با پرستیژ ، هم گرون و …..
تازه اینجا هم که به آب خوردن رقبا را شکست داد
پدر خودروسازی جهان
۲۱ دی ۱۳۹۹اما به نظرم لندروور برای آفرود بیشتر از مرسدس استفاده بشه ، و وقتی ظاهرش را میبینم قشنگ میتونم اجدادش را به یاد بیارم
واقعا خاص و زیبا مونده
البته خیلی هم به جیپ احترام می زارم
ولی بعد از مرسدس انتخاب من لندروور هست
MR.JJ
۲۱ دی ۱۳۹۹واقعا چرا همیشه ضعیفترین مدلهای هر خودرو را تست می کنید
تا حالا همیشه مدل g350d را با رانگلر یا دیگر رقبا قیاس کردید و برخی فکر می کنند جی کلاس بیخود گرونه و پول برند میگیره و …
جرعتشو دارید G63 AMG بیاورید خدا را شکر که رانگلر هم از مدل وی هشت رونمایی کرد والان میتواند با جی کلاس مقایسه شود
Hadi
۲۱ دی ۱۳۹۹انتخابم از بین ین یه بزرگوار بدون شک G کلاسه ?
درسته که خیلی گرونه ولی بازم عشقه ?
بعد G کلاس هم دیفندر بعدشم رانگلر…
یانکی
۲۱ دی ۱۳۹۹پدال عزیز چرا انقدر دنبال تخریب ماشین آمریکایی هستی.چرا تمام برنامهای احمقانه این مردک مت واتسن رو پوشش میدی ولی درگها و آفرودهای اصولی رو نه.مت واتسن دقیقا مخالف ماشین آمریکایی هست و تو برنامهاش تقریبا از آمریکاییها استفاده نمیکنه.هر وقتم بیاره مثل همین برنامش در صدد تخریبشونه.اگر فیلم رو ببینید تنها ماشینی که سه لنگ نمیشه جیپه.یا تو شتاب گیری تو شیب رو به بالا دوربین از زاویه مخالف نشون نمیده که جیپ چجوری حرکت میکنه.یعنی تو شتاب با قدرت بیشتر لاستیکهای چسبنده تر تو خاکی از دیفندر شکست میخوره.درگ جدیدش بین موستانگ بولیت و لکسوس ببنید که چجوری دندهای موستانگ رو عوض میکنه قشنگ مشخصه یا تعویض دنده بلد نیست یا از عمد اینکار رو میکنه.پدال دست از این جبهه گیریت بر علیه آمریکایی بردار.
پدر خودروسازی جهان
۲۱ دی ۱۳۹۹یانکی چته ؟ این آقای مت واتسون در بریتانیا زندگی میکنه ، در نتیجه زیاد خودرو آمریکایی فوقالعاده در محل زندگی ایشون یافت نمیشه یا اگه بشه در چند نسخه محدود
شما هم اگه ناراحتی خب این جور ویدئو ها را نبین
akrh78
۲۱ دی ۱۳۹۹تعویض دنده های موستانگ رو موافقم
قشنگ سر دل استراحتی دنده عوض میکرد
لکسس 20 متر نزدیک میشد هر بار
ツSAMURAIツ
۲۱ دی ۱۳۹۹دیفندر جدید واقعا عالیه ?
طراحیش هم بد نیست
Ahmedreza2002
۲۱ دی ۱۳۹۹شاید یکم گرونه فقط
مابقیش رو واقعا دوستش دارم
امیررضا
۲۱ دی ۱۳۹۹رنجرور نشون داد هنوز هم دود از کنده بلند میشه.
بنز نشون داد بدون هیچ قابلیت و آپشن خاصی هم هنوز شماره یکه.
جیپ هم نشون داد فلفل نبین چه ریزه! ?
taha malek
۲۴ اسفند ۱۳۹۹رنجرور ی مدل از شرکت لندروره لطفاً قیمه هارو نریز تو ماستا
Benz
۲۱ دی ۱۳۹۹جی کلاس لیاقت بهترین ها رو داره ولی قیمتش کمی زیاده
R@m!n
۲۱ دی ۱۳۹۹انتخاب من جیپه. قیمت عالی توانایی بالا.
AMG///
۲۱ دی ۱۳۹۹انتخاب من G منتها نه مدل 350d
مثلا G500
مازیار
۲۱ دی ۱۳۹۹تنها قسمتی که تست ارزشمند آفرود بود همون قسمت آخر بود که لندروور و جیپ گذروندن و بنز نه
بقیه مثلا تایم گیری زیر ۲۰ ثانیه تو جاده خاکی آخه چه ملاکی برای آفرود هست؟?
مازیار
۲۱ دی ۱۳۹۹https://www.aparat.com/v/jQFkW/%D8%B1%D9%86%D8%AC%D8%B1%D9%88%D8%B1_-_%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D8%A7%D8%AA_%D8%A2%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%AF2
تست آفرود به این میگن
میثم
۲۱ دی ۱۳۹۹لندروور اگه قیمت معقولتری داشت عالی بود و انتخاب اولم
ولی الان انتخابم جیپه
Mf1
۲۱ دی ۱۳۹۹لندرور اگه قیمت معقولتری داشت!!
خیلی خنده داره فرق جیپ ولندرور از لحاظ قیمتی ۳ هزار پونده که مبلغ خیلی زیادیه میشه با این پول میشه یه لامبو خرید
Mf1
۲۱ دی ۱۳۹۹جیپ ولندرور نصف بنز قیمت داشتن ولی پا به پای بنز رفتن ولی اگه بخوام یکی انتخاب کنم لندرور چون قیمت مناسبی داره وهم از لحاظ طراحی و لوکس بودن در سطح بنزه البته با نصف قیمت بنز
овsкиكMас
۲۱ دی ۱۳۹۹سلطان بی چون و چرای شاسی بلند ها جی کلاس
افرود عالی در کنار لوکس بودن و فنی بسیار خوب این ماشین رو به یک پکیج بی نظیر تبدیل کرده،واقعا هم گَنگه این ماشین،ألبته بعید میدونم کسی که جی کلاس میخره زیاد به فکر افرود باشه
MAHDI
۲۱ دی ۱۳۹۹جالب بود. مرسدس G کلاس امتیاز بیشتری گرفت?
AMG///
۲۱ دی ۱۳۹۹Germany ??
ツSAMURAIツ
۲۱ دی ۱۳۹۹قیمتش دو برابر بقیست باید همینطور باشه
AMG///
۲۱ دی ۱۳۹۹ببین داداش g از ی طرف با gls رقابت میکنه از یه طرف با رنگلر
G هم لوکسه هم آفرود
Mazda3
۲۱ دی ۱۳۹۹تازه کجاشو دیدی G500 4×4² که خودش یه تانکه 3 تن وزنشه با اون چرخای گنده و اکسل پرتال رسما تو یه کلاس و سطح بالاتر قرار میگیره و با یه چیزی مثل هامر رقابت میکنه اگه تو ایران بود اسمشو میزاشتن خدا چون خیلی از لندکروز بالاتره انصافا تو همه چیز عالیه لامصب.
زیزیگولو
۲۱ دی ۱۳۹۹اگه بخایم تو ایران درنظر بگیریم ماشینای آفرودی ابعادو انواع مختلفی دارنو هر کسی معیارو نظر خاص خودشو واسه انتخاب ماشین آفرودی داره و البته بینشون ماشیناییم هستن که تمومی ویژگیای یه آفرودر تموم عیار رو تو خودشون دارن ولی مسلماً قیمتاشونم نسبت به بقیه ماشینای آفرودی دیگه که از حداقل امکاناتو تجهیزاتو پیشرانه ضعیفتری برخوردارن بیشتره و این وسطم عشق آفرودای ایرانی دنبال ماشینی هستن که بتونه از هر مانعی تو دل طبیعت عبور کنه و حتی علاوه بر گشتو گذار تو دل طبیعت واسه تردد تو شهرو خیابونای شلوغم بتونن از ماشین شاسی بلندشون استفاده کنن و در حال حاضرم بهترین ماشینایی که تو ایران هستنو میتونن هر دو کارو انجام بدن اینا هستن : میتسوبیشی پاجرو، تویوتا پرادو، تویوتا لندکروز، نیسان رونیز، سوزوکی گرند ویتارا، تویوتا اف جی کروز و کیا موهاوی
AMIR / ARMI
۲۱ دی ۱۳۹۹اعتبار این رقابت فقط اونجاش که جی کلاس تو رقابت نهایی اصلا شرکت ندادن
تو بقیه موارد ادیت فیلم گویای همه چیز هست
ادمین پدال هم استاد پوشش رقابت های سطح کوچه بازاری
مهدی
۲۱ دی ۱۳۹۹انتخاب من فقط لندرور همین و بس بعدش جی کلاس و بعدش جیپ لندرور اگر هم توی تست ها 0 بیاره من باز لندرور رو انتخاب میکنم مگه با امتیاز از ارزش ماشین کم میشه ؟؟؟؟ معلومه که نه . دیفندر یه ماشین افسانه ای و تاریخ دار هستش و از همون قدیم خیلی محبوب بوده مرسدس هم که عالیه هم لوکسه هم سریعه هم قشنگه و ادم اصلا دوست نداره ببرتش افرود جیپ هم که دیگه بامزه ی منه بامزه ی وحشی و درنده در واقع ظاهرش چیزی نداره اما وجودش یه هیولاس
امیر
۲۱ دی ۱۳۹۹جالب بود واقعا
اخرش چی شد اصلا….!
فقط سیستم تعلیق جیپ و قیمتش برای نتیجه نهایی کافیه
اونایی ک افرود بازن متوجه میشن
Elmiraj
۲۱ دی ۱۳۹۹آفرود یعنی توان بی راهه نوردی…
.
شتاب آخه….!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شاهین
۲۱ دی ۱۳۹۹باز خوبه آپشن های لوکس و چرم و تو دوزی و سیستم اطلاعات و سرگرمی رو مقایسه نکردن!
فقط تست دوم و آخر جنبه آفرودی داشت وگرنه شتاب گیری و لپ تایم توی آفرود اصلا ملاک نیست. مگه رالی آخه؟!
یوسف
۲۱ دی ۱۳۹۹اول دیفندر
بعد جیپ
بعد جی کلاس
یوسف
۲۱ دی ۱۳۹۹تویه همچین تستی باید لاستیک ها عاج یکسان داشته باشن. لاستیک جیپ بهتر از او دوتا بود.
به نظر من نتیجه این تست قابل استناد نیست.
Alan.r
۲۲ دی ۱۴۰۰جی کلاس از هر لحاظ از همشون بهتره تازه مدل g550 رو واسه تست آوردن بودن اگه G63 4matic رو میآوردن تو کسری از ثانیه همشونو با خاک یکسان میکرد جی کلاس هم خیلی لوکسه هم توانایی های آفرود خیلی خوبی داره تازه قدرت جی ۶۳ خیلی از اینا بیشتره