با وجود اینکه سال جاری میلادی رو به پایان است، مرسدس بنز و بامو در جنگ بر سر تاج پادشاهی پرفروشترین برند لوکس در بازار ایالاتمتحده تنها چند صد دستگاه باهم اختلاف دارند. در ماه گذشته یعنی ماه سپتامبر مرسدس بنز فروش ناامیدکنندهای داشته که این موضوع موجب شد بامو در این رقابت به آن نزدیکتر شود. در سپتامبر امسال باواریاییها رشد کوچک اما مهم ۱.۳ درصدی را نسبت به سپتامبر ۲۰۱۷ تجربه کردهاند درحالیکه فروش مرسدس بنز در این ماه تقریباً ۱۰ درصد کاهش داشته است.
با توجه به آمار فروش از ابتدای امسال تاکنون، فروش مرسدس بنز و بامو هماکنون تنها ۳۱۹ دستگاه باهم اختلاف دارد که این موضوع امسال را به یکی از داغترین جنگهای فروش در تاریخ این دو برند آلمانی تبدیل کرده است. در ماه گذشته بامو در ایالاتمتحده ۲۵,۹۰۸ دستگاه فروش داشته درحالیکه اشتوتگارتیها موفق به فروش ۲۶,۱۶۹ دستگاه شدهاند. در جایگاه سومین برند لوکس پرفروش بازار ایالاتمتحده هم همچنان لکسس با ۲۴,۵۹۷ دستگاه قرار گرفته که کاهشی ۶.۱ درصدی را نسبت به سپتامبر سال گذشته نشان میدهد.
بخش خودروهای لوکس در ایالاتمتحده اما چندان بزرگ نیست. فروش خودروهای لوکس در این کشور تا پایان ماه سپتامبر برابر با ۱.۴۷ میلیون دستگاه بوده که ۰.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. بهعنوانمثال، با وجود اینکه در ماه سپتامبر فروش کراساوورهای آکورا ۱۴ درصد افزایش داشته است، اما فروش کلی این برند لوکس ژاپنی با کاهش ۴.۴ درصدی مواجه شده است. فروش آئودی اما در ماه گذشته ۰.۲ درصد افزایش داشته و ۴۲ دستگاه بیشتر از سپتامبر ۲۰۱۷ فروخته است. در همین حال، دیگر زیرمجموعهٔ گروه فولکسواگن یعنی پورشه افزایشی ۰.۹ درصدی را به ثبت رسانده است. ماکان پرفروشترین محصول این برند لوکس آلمانی است و ۴۴ درصد از کل فروش پورشه در ماه سپتامبر را به خود اختصاص داده است.
در حال حاضر کراساوورها و اسیوویها واقعاً نقش پررنگی در بازار دارند. مثلاً بیش از نیمی از خودروهایی که بامو در ماه گذشته به فروش رسانده شاسیبلند بودهاند که از بین آنها X3 محبوبترین بوده است. مرسدس بنز هم وضعیت مشابهی دارد و پس از مدلهای C کلاس و E کلاس، کراساوور GLC بیشترین فروش را به خود اختصاص داده است؛ اما بااینحال، به نظر نمیرسد تمایل آمریکاییها برای خرید خودروهای الکتریکی کاهش یافته باشد زیرا بامو در ماه سپتامبر با افزایش ۶.۷ درصدی تقاضا برای این دسته از خودروها مواجه شده است. این در حالی است که فروش خودروهای الکتریکی از ابتدای امسال تا پایان سپتامبر ۴.۳ درصد افزایش داشته که تقریباً دو برابر رشد فروش خودروهای معمولی است.
معین م
۱۵ مهر ۱۳۹۷همچین رقابت سالمم آرزوست …
s.h
۱۵ مهر ۱۳۹۷من موندم اگر این m5 و m3 نبودند خدایی کی یا چه وسیله این میخواست ابروی این هموطن کوچیک رو جلو مرسدس حفظ کنه ؟؟ خدایی اگر وجود این دو دوست داشتنی نبود فکر نکنم بی ام و جلوی مرسدس هیچی هم به حساب میومد ( حالا نه انقدرم مثالشو میگم )
x کلاس کهکم میاره( از نظر افرود که جی کلاس خردش میکنه از دیگر منظر هم میتونند رقابت کنند ) zبقیه هم که هیچ
فرامرز
۱۵ مهر ۱۳۹۷کسی که آفرود جی کلاس رو با ایکس 5 مقایسه کنه فرق سیب و پرتقال رو نمیدونه. آخه مگه جی کلاس تو جاده و از نظر قیمت با ایکس 5 قابل رقابته؟ رقیب ایکس 5 جی ال ای هست که با اینکه هر دو جدیدا نسل عوض کردن ولی ایکس 5 خیلی گزینه مناسبتریه
علی رضا
۱۶ مهر ۱۳۹۷شما تنهایی به این نتیجه رسیدی که x5 گزینه بهتریه ؟؟ یا اتاق فکر تشکیل دادید احیانا؟؟
حسین وی
۱۵ مهر ۱۳۹۷مرسدس به خاطر طراحی های اخیرش افت رو تجربه کرده
بی ام و به هم به خاطر طراحی هاش داره اوج میگیره
حقیقتا کراس اوور X5 زیباتر از Gl جدید بود
همه آلمان بازا هم قبول دارن که Cls 2012 دیگه تکرار نشد
mahdy
۱۵ مهر ۱۳۹۷بی ام و لایک
مرسدس دیس لایک
علی رضا
۱۵ مهر ۱۳۹۷چرا شلوغش میکنید
یه بار بنز جایگاه اول رو بدست میاره یه بار بی ام و حالا واسه این به بنز دیسلایک میدید بابا خجالت هم خوب چیزیه
mahdy
۱۵ مهر ۱۳۹۷هههههههههههههههههههههه
وای خدا روده بر شدم ههههههههه
به قول رضا نیم ساعته دارم هلیکوپتری میزنم میگه به بنز دیس لایک دادی
البته معلومه قدیمی نیستی داداش این یه نظر سنجیه منظور اینه اونایی که طرفدار بنزن دیسلایک بدن اونایی که طرفدار بی ام و هستن لایک بدن تا ببینیم طرفدار کدوم شرکت بیشتره علیرضا جون یاد بگیر زود قضاوت نکنی
علی رضا
۱۵ مهر ۱۳۹۷شرمنده
علی رضا
۱۵ مهر ۱۳۹۷با عرض پوزش مجدد ولی خدایی این کار توجیه عقلانی نداره ??
mahdy
۱۵ مهر ۱۳۹۷ببخشید میشه دلیلش رو تضیح بدی از وقتی من یادم میاد تو پدال از این نظر سنجی ها بوده زود قضاوتمون میکنی بهمون بد و بیرا هم میگی ؟(دوستانه)
میتونیم به طور حدودی نسبت به یک مرجع کوچیک محبوبیت دو تا ماشین یا دو تا شرکت رو پیدا کنیم اتفاقا سر این نظر سنجی ها خیلی از اون جر و بحث ها و کری خونی های لذت بخش ماشین بازا پیش میاد
علی رضا
۱۵ مهر ۱۳۹۷دوباره شرمنده قصد توهین نداشتم،
این کلمه توجیح عقلانی رو تازه یاد گرفتم ??
الان متوجه شدم میخواد یه بحث ( شیرین و دوستانه ) رو شروع کنید
OK ?
mahdy
۱۵ مهر ۱۳۹۷حالا که تازه خودشو یاد گرفتی املاشم یادبگیری بد نیست توجیه نه توجیح
علی رضا
۱۵ مهر ۱۳۹۷عزیز جان اشتباه تایپی بود
مثل اینکه به کامنت قبلی توجه نکردید
سید
۱۵ مهر ۱۳۹۷امسال بنز اول میشه بنظرم
علی رضا
۱۶ مهر ۱۳۹۷اول بشه یا نه هیچ اهمیتی نداره
sina
۱۵ مهر ۱۳۹۷بی ام و امسال بنز رو پشت سر میذاره حتما.
لکسس فروشش کم خواهد شد.
اکورا با معرفی نسل جدید محصولاش افزایش فروش خواهد داشت.
آئودی هم همچنان به روند پیشرفتش ادامه میده.
mahdy
۱۵ مهر ۱۳۹۷آره آئودی به پیشرفت خفیف اما پیوسته خودش ادامه میده
Amin
۱۵ مهر ۱۳۹۷جذابترین رقابت،همیشه بین این دو برند بوده
Amir
۱۵ مهر ۱۳۹۷سری 5 جدید و X5 جدید فروش خیلی خوبی خواهند داشت و احتمالا بنز از باواریایی ها عقب بیافته اما یک چیز مشخصه که در سگمنت سدان لوکس فول سایز هنوز هم پادشاه S کلاسه و خیلی بعیده سری 7 بتونه باهاش رقابت بکنه.
كامي
۱۵ مهر ۱۳۹۷من جای نمایندگی بی ام و بودم ۳۲۰ تا رو زیر قیمت یا مجانی میدادم رتبه اولو بگیرم (شوخی ) ??
shirko
۱۵ مهر ۱۳۹۷بنده بارها عرض کردم که ب ام و امسال تاجشو پس می گیره ، باتوجه به طراحی های اخیر بنز و ب ام و کامل معلومه که رکورد فروش در دست کی خواهد بود .
مرتضی مقدم
۱۵ مهر ۱۳۹۷تاجشو پس میگیره؟مگه قبلا تاج داشته؟همیشه مرسدس اول بوده تا جایی که یادمونه حالا بی ام و بهش نزدیک شده
TRX (تایماز)
۱۵ مهر ۱۳۹۷دهه ی اول قرن بیستم و یکم متعلق به بی ام و بود و بنز به تازگی تونسته آمار فروش رو از بی ام و بگیره.
علی رضا
۱۵ مهر ۱۳۹۷خودتون دارید میگید دهه اول ، یعنی تو قرن ۲۱ تا الان دو شرکت عملکرد مشابهی داشتن ، پس تاج متعلق به بی ام و نیست ، که بخواد پس بگیره
ایلیا
۱۵ مهر ۱۳۹۷خدایا از سری 3 نسل قبل نمیشه چشم برداشت، چقدر زیباست این ماشین
Arman
۱۵ مهر ۱۳۹۷بنز بخاطر طراحی بد یه سری از محصولاتش اینطور شد فروشش! باید یه فکری به حال این قضیه بکنه
Amir
۱۵ مهر ۱۳۹۷باید تا دیر نشده این گوردن واگنر رو عوض کنن.آخه این چه بلایی بود سر بنز نازل شد؟!داشت مصیبت طراحی cls و a کلاس از خاطرمون می رفت که gle جدید رو معرفی کردن که حقیقتا فن آخر استاد واگنر بود و کلا عشق و علاقه ما رو منهدم کرد:))
علی رضا
۱۵ مهر ۱۳۹۷هم a کلاس و هم gle محشرن، فقط cls یه نواقص جزئی داره ، هر طراحی ممکن اشتباه کن واسه این مسائل بی اهمیت اول شدن با اختلاف جزیی کسی طراحش رو بیرون نمیکنه
Amir
۱۵ مهر ۱۳۹۷مسائل بی اهمیت!دوست عزیز رقابت این دو خودرو ساز یکی از حیثیتی ترین رقابت های دنیاست معلومه که واسشون خیلی اهمیت داره در مورد طراحی a کلاس و gle هم یه سر به سایت های خارجی و نظر سنجی هاشون یا پیج های اینستاگرامی بزنید میبینی اکثریت مردم ناراضی اند.بین بنز و بی ام و که از لحاظ فنی خیلی به هم نزدیک هستن صد درصد طراحی و زیبایی خودرو نکته کلیدی ایه و بنز اگر دید داره ضربه میخوره به موقعش آقای واگنر رو می اندازه بیرون.
علی رضا
۱۵ مهر ۱۳۹۷والله چی بگم …
هنوز ۳۱۹ دستگاه دیگه مونده (شوخی)
shirko
۱۵ مهر ۱۳۹۷بنده بارها عرض کردم به زودی ب ام و تاجشو از بنز پس می گیره ، با توجه به طراحی های اخیرشون
Arman
۱۵ مهر ۱۳۹۷چیز پس گرفتنی نیست! از همون اول رو سر بنز بود :)
علی رضا
۱۵ مهر ۱۳۹۷منظور از چیز چیه ؟؟؟؟??
دانیال
۱۵ مهر ۱۳۹۷طراحی بی ام و توی سری3 و 5 و x5 جدید خیلی خوب و سرتر از مرسدسه، وقتی سری 8 هم اضافه شه قشنگ رو دست مرسدس بلند میشه(فقط x3 و x4 رو گند زده شده شبیه برلیانس حیف x3، مرسی اه)
Morteza
۱۵ مهر ۱۳۹۷افت فروش مرسدس عجیب نیست
بی ام و امسال مدل های جدید تری رو واسه ارائه داشت
مرسدس با رونمایی از مدل های جدید و وردشون به بازار دوباره فروشش افزایش پیدا میکنه
مرسدس مدل های فیس لیفت و نسل جدیدش که رونمایی کرده سال دیگه در دسترس هستند
رقابتشون واقعا جالب و دوست داشتنی هستش
..::Majidio Lamborghini::..
۱۵ مهر ۱۳۹۷در مقیاس جهانی و مخصوصا با در نظر گرفتن بازار چین. پرفروش ترین لوکس سازان جهان بنز ، بی ام و ، اودی و سپس لکسوس هستند
عبدالله
۱۵ مهر ۱۳۹۷در ایران هم نبرد بین سایپا و ایران خودرو بر سر پادشاهی خالی کردن جیب ملت و ساخت آشعال های وطنی با قیمت چند برابر ارزش واقعی همچنان ادامه دارد…
وطنم،پاره تنم
Khosrow
۱۵ مهر ۱۳۹۷چی شد که اقای واگنر از طراحی زیباترین ساخته ی بشر SLR به اینجا رسید؟ ..