فروش محصولات اسمارت طی سالهای گذشته با کاهش چشمگیری مواجه شده است بهگونهای که سال گذشته در بازار ایالاتمتحده فقط ۱۲۷۶ دستگاه فروخته است. به همین دلیل، این برند متعلق به دایملر در پایان سال جاری از بازار آمریکای شمالی خارج خواهد شد. از سوی دیگر، دایملر ۵۰ درصد از سهام اسمارت را به شرکت چینی جیلی فروخته و قرار است در آینده این برند پیشرانههای درونسوز را کنار گذاشته و صرفاً به ساخت خودروهای تمام الکتریکی بپردازد.
حالا به مناسبت این تحول بزرگ یعنی بسته شدن فصل موتورهای درونسوز و آغاز دورهٔ الکتریکی، اسمارت نسخهٔ ویژه و تولید محدودی از مدل فورتو را با نام Final Collector’s Edition 21 معرفی کرده است. این آخرین محصول اسمارت خواهد بود که از پیشرانهٔ درونسوز استفاده میکند. این نسخهٔ ویژه توسط اسمارت و طراح صنعتی مشهور آقای «Konstantin Grcic» طراحی و با همکاری برابوس ساخته شده است. از این نسخهٔ ویژه تنها ۲۱ دستگاه تولید خواهد شد که به گذشتن ۲۱ سال از زمان تأسیس برند اسمارت اشاره دارد.
این فورتوی خاص با طرح دورنگ در داخل و خارج و همینطور نشانهای ویژه از نسخههای معمولی متمایز شده است. قسمت جلویی این خودرو زردرنگ است که رنگ زرد درخشان اولین نسل اسمارت را یادآوری میکند درحالیکه بخش عقبی آن به رنگ مشکی بوده و نشان #۲۱ هم روی درها و مرکز رینگهای آن دیده میشود. در داخل خودرو نیز ترکیب رنگی مشابه بیرون به چشم میخورد و تریم زردرنگ روی داشبورد، غربیلک فرمان، رو دریها و صندلیها کار شده که با رنگ مشکی معمول کابین، تضاد جذابی را ایجاد کرده است.
علاوه بر این، در کابین نسخهٔ Final Collector’s نشان #۲۱ روی دستهدنده و پشتسریها دیده میشود درحالیکه روی دستهٔ ترمزدستی نیز تعداد ساخت هر خودرو از ۲۱ دستگاه نقش بسته است. اسمارت فعلاً اعلام نکرده است که این نسخهٔ ویژه برای کدامیک از مدلهای فورتو ارائه خواهد شد اما در تصاویر نسخهٔ کابریولت دیده میشود. این شرکت همچنین اطلاعاتی از قیمت و زمان عرضهٔ فورتو Final Collector’s هم منتشر نکرده اما گفته است که تولید آن از ماه آگوست امسال آغاز خواهد شد.
محمد
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸زیباست و تا حدودی قوانین نا نوشته قرینگی خودروها رو به هم زده و خاص تر شده
مثل صندلی متضاد
رنگ متضاد جلو و عقب
رنگ متضاد رینگ جلو و عقب
…
بهرحال امیدوارم جیلی کیفیت طراحی و عملکردیشو مثل بنز حفظ کنه