مرسدس بنز S کلاس همواره به خاطر راحتی و لوکس بودن شهرت داشته است اما این سدان پرچمدار آلمانی از لحاظ ایمنی هم همیشه پیشگام بوده است. این پیشگامی در نسل بعدی S کلاس هم وجود خواهد داشت زیرا مرسدس بنز تأیید کرده است که S کلاس جدید اولین خودروی جهان خواهد بود که به ایربگهای صندلی عقب مجهز است. فعلاً جزئیات کاملی از این ویژگی منتشر نشده اما به گفتهٔ مرسدس، ایربگهای عقب بهمنظور محافظت از سرنشینان عقب در صورت برخورد با جلو طراحی شدهاند.
به نظر میرسد ایربگها در قسمت پشتی صندلیهای جلو نصب شده و در هنگام تشخیص برخورد، باز میشوند. ظاهراً این ایربگها فرمی U شکل دارند که این موجب میشود مثل دستکش بیسبال عمل کره و سر سرنشینان را در بربگیرند.
به گفتهٔ مرسدس، این ایربگها مفهومی کاملاً متفاوت با ایربگهای جلو دارند. طبق گفتهٔ این شرکت، ایربگهای عقب قابلیت سازگاری با صندلی کودک را دارند و در همکاری با کمربندهای ایمنی باد شونده کار میکنند تا معیارهای جدیدی را برای ایمنی سرنشینان عقب تعیین کنند.
اما علاوه بر این ایربگهای جدید، مرسدس بنز در نسل جدید S کلاس سیستم Pre Safe جانبی را هم بروز کرده است. این سیستم از سنسورهای راداری برای تشخیص برخوردهای جانبی قریبالوقوع استفاده میکند و سپس بالشتکهای صندلیهای جلو را باد میکند تا راننده و سرنشین به سمت جلو حرکت کنند. علاوه بر این، سیستم کنترل بدنهٔ فعال نیز ارتفاع خودرو را افزایش میدهد تا اثر تصادف از طریق بخش پایینی ساختار S کلاس که مستحکمتر است منحرف شود. نسل جدید مرسدس بنز S کلاس رسماً در تاریخ ۲ سپتامبر (۱۲ شهریور) رونمایی خواهد شد.
زیزیگولو
۷ مرداد ۱۳۹۹انبوهی از سیستما و تکنولوژیای جدید
ممد ژانگولر
۷ مرداد ۱۳۹۹خوشبحال اونایی که عقب سوار میکنی ?
زیزیگولو
۷ مرداد ۱۳۹۹دقیقاً
Enzo
۷ مرداد ۱۳۹۹واقعا دمش گرم مرسدس . صنعت خودروسازی خیلی از نوآوریها و اولینها رو مدیون این برند بزرگ دوست داشتنی هستش ??
فرید
۷ مرداد ۱۳۹۹قبلا هم برخی خودروها ایربگ عقب داشتند، در مجموع 8 ایربگ داشتند.
مرتضی
۷ مرداد ۱۳۹۹الان میشه 10 ایربگ
پارسا عشق ماشین
۷ مرداد ۱۳۹۹واقعا دمت گرم نه به اون سی کلاس نه به این اس کلاس
Mohammadreza
۷ مرداد ۱۳۹۹اگه سرنشین عقب صندلی جلو رو خوابونده باشه و به عنوان استراحت گاه پا استفاده کنه چی؟
چون این یه حالت استاندارد و پراستفاده در سدان های لوکس فول سایز هست
در این صورت اگه ایبرگ باز بشه پاهای سرنشین عقبو خورد میکنه!
آیا توانای شناسایی حالت نشستن سرنشین عقب رو داره؟
باید صبر کرد و دید
محمد حسین
۷ مرداد ۱۳۹۹من متوجه شکل حالتی که شما گفتین نمیشم
اگر سرنشین عقب صندلی جلو رو بخوابونه و بعنوان استراحتگاه پا استفاده کنه ، مگه پاها زیر صندلی جلو قرار میگیرن ؟ چه استراحتی رو ایجاد میکنه ؟
ولی جدا از وضعیتی که از مثال شما برام قابل تجسم نیست ، وقتی یک خودرویی برخوردهای جانبی رو پیش بینی می کنه و تغییری در وضعیت خودرو و سرنشینان ایجاد میکنه ، یعنی نمی تونه زاویه صندلی جلو رو بفهمه ؟
Hadi
۷ مرداد ۱۳۹۹بیخود نیست که بهش میگن قصر متحرک !
لامصب هر نسل بهتر و تکنولوژیک تر از نسل قبلی…
AMG///
۷ مرداد ۱۳۹۹حالا بگین تسلا خوبه و بنز و بی ام و همه قدیمین
" Swedish Arrogant Tiger"
۷ مرداد ۱۳۹۹تسلا و بقیه این جوجه ماشین سازها خیلی کار دارن تا به امروز مرسدس و ب ام و برسن.مقایسه در این مورد هم اصلا زشته بنظرم!
ارش
۷ مرداد ۱۳۹۹هر وقت که بنز یه محصول جدید عرضه میکنه بقیه کمپانیها چند سال باید تلاش کنن تا به این سطح برسن خیلی هم موفق نمیشن.
دی جی70
۷ مرداد ۱۳۹۹میگم اگه وارادات خودرو باز بشه شاهد تغییر قیافه خیلی از ماشینا خواهیم بود
NAVID۰۰۹۸
۷ مرداد ۱۳۹۹اگر چیه ؟
اگر را کاشتند در نیامد !
با این وضع اقتصاد و تحلیل رفتن مردم رو به فقر و بدبختی ، فقط باید دنبال یه معجزه بود تا بلکه وضع ارزی ریالی درست بشه ، اقتصاد روپا بشه تا بلکه واردات آزاد بشه .
" Swedish Arrogant Tiger"
۷ مرداد ۱۳۹۹همراه یا معرفی نسل های جدید اس کلاس استاندارد ها و تکنولوژی های صنعت خودروسازی هم دگرگون میشن!