مایباخمرسدس بنز

شکوه و عظمت، نمایش مرسدس-مایباخ S680 در شانگهای

مرسدس بنز در نمایشگاه خودروی شانگهای نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ سدان پرچم‌دار S کلاس خود را رونمایی کرد. سازندهٔ آلمانی در این نمایشگاه خانوادهٔ S کلاس جدید شامل نسخه‌های معمولی، AMG و مایباخ را همزمان به نمایش درآورده است؛ اما بزرگ خاندان خانوادهٔ S کلاس نسخهٔ مایباخ S680 هم که در کنار دیگر برادرانش در شانگهای حضور یافته است.

تا پیش‌ازاین، مرسدس بنز مدل‌های مایباخ S کلاس را در دو نسخهٔ S500 و S600 تولید می‌کرد که اولی مجهز به موتور ۵.۵ لیتری V8 بوده و دومی از یک واحد ۶ لیتری V12 استفاده می‌کرد؛ اما پس از فیس‌لیفت، نام این دو مدل به ترتیب به S560 و S680 تغییر پیدا کرده است. دلیل تغییر نام مدل S500 به S560 تغییر پیشرانهٔ آن از نمونهٔ ۵.۵ لیتری V8 قبلی به یک واحد ۴ لیتری V8 جدید است اما S680 اما دراین‌بین کمی عجیب به نظر می‌رسد چراکه فقط عدد ۸ به نام این مدل اضافه شده است چون این عدد در فرهنگ چینی نماد خوش‌شانسی است درحالی‌که هیچ تغییری در پیشرانهٔ آن ایجاد نشده است.

بنابراین مایباخ S680 همچنان از همان موتور ۶ لیتری V12 توئین توربو استفاده می‌کند که ۵۳۰ اسب بخار قدرت دارد. این مدل فقط برای بازار چین در نظر گرفته شده و مشخص نیست که آیا نام آن در دیگر بازارها هم به S680 تغییر خواهد یافت یا همچنان با همان نام مایباخ S600 عرضه خواهد شد. این نسخهٔ بالا رده نیز از تمامی تغییرات ظاهری فیس‌لیفت خانوادهٔ S کلاس بهره‌مند شده درحالی‌که رینگ‌های جدیدی هم برای آن ارائه شده است. همچنین تنها وجه تمایز مایباخ S680 از مایباخ S560 نیز همین رینگ‌های جدید و متفاوت هستند.

مدت‌زمانی طولانی است که چین بزرگ‌ترین بازار برای محصولات سری مایباخ مرسدس بنز است اما بااین‌حال پرفروش‌ترین عضو خانوادهٔ S کلاس در این کشور مدل S400 است. این مدل ارزان‌ترین نسخهٔ خانوادهٔ S کلاس است و درنتیجه کمترین سودآوری را برای مرسدس بنز به همراه دارد؛ بنابراین شاید سازندهٔ آلمانی امیدوار است با اضافه کردن عدد ۸ به نام مایباخ S600 فروش پرچم‌دار خانوادهٔ S کلاس را افزایش دهد.

همان‌طور که اشاره شد، مایباخ S680 هم تمامی تغییرات و بهسازی‌های انجام گرفته در خانوادهٔ S کلاس را تجربه کرده است؛ بنابراین در این مدل هم شاهد چراغ‌های جلوی جدید با گرافیک LEDهای داخلی جذاب، طراحی جدید سپر جلو، چراغ‌های جدید عقب و طراحی جدید سپر عقب، دیفیوزر و سر اگزوزها هستیم. این سر اگزوزها به نمونه‌های بیضی‌شکلی تبدیل شده که از وسط به دو قسمت تقسیم شده‌اند و بنابراین S680 همچنان از چهار سر اگزوز واقعی سود می‌برد. در داخل خودرو نیز غربیلک فرمان تغییر کرده، صفحه‌نمایش و سیستم صوتی بروز شده و همچنین سیستم رانندگی خودکار آن نیز مورد به‌روزرسانی قرار گرفته و توانایی‌های آن افزایش یافته است.

موفقیت سری مایباخ مرسدس بنز در چین هر دو رقیب آئودی و ب‌ام‌و را شگفت‌زده کرده است و آن‌ها هنوز هیچ موضع‌گیری و اقدامی جهت رقابت با این سری انجام نداده‌اند. تنها راه ب‌ام‌و برای این کار ارائهٔ یک نسخهٔ جدیدِ لوکس‌تر و گران‌تر از سری ۷ و یا عرضهٔ یک رولزرویس ارزان‌قیمت‌تر است درحالی‌که آئودی هم همین راه‌حل را پیش رو دارد، یعنی ارائهٔ نسخهٔ بالاتری از A8 یا یک بنتلی ارزان‌تر. فولکس‌واگن نیز می‌تواند با ارائهٔ یک پورشهٔ بالا رده این شکاف را پُر کند؛ اما هر کاری که این شرکت‌ها بخواهند انجام دهند نیازمند زمانی طولانی است و تا آن زمان مایباخ تمامی این بخش را در اختیار خود خواهد داشت و یکه‌تازی خواهد کرد.

 

پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۷ در پدال، با ما همراه باشید…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    عالی . تبریک به گروهی که طراحیش کرد و تبریک به خریدارانش.
    با تچکر

  2. Madjid

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    ((موفقیت سری مایباخ مرسدس بنز در چین هر دو رقیب آئودی و ب‌ام‌و را شگفت‌زده کرده است و آن‌ها هنوز هیچ موضع‌گیری و اقدامی جهت رقابت با این سری انجام نداده‌اند))
    .
    مایباخ چند سال قبل برای چندمین بار ورشکسته و منحل شد . مرسدس بنز در این سگمنت توسط رولزرویس و بنتلی به زمین کوبیده شد.
    .
    اما مرسدس از شکست ها درس گرفت و دوباره عزمش رو جزم کرد.
    حالا موفقیت مایباخ رو نظاره کنید …
    اینه خودروساز آلمانی …
    سلطان اشتوگارت یعنی این ….

  3. مهدی 911

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (459 ديدگاه)

    به نظر من اس کلاس زیبا ترین خودرئی سوپر لوکسه ولی کاش مایباخ کمی متفاوتتر از اس کلاس بود تا خاصتر باشه مثل رل رویز البته همین الانم خاص تر از اون نباشه مسلما قشنگتره وبهتره

  4. حمیدرضا

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    جالبه مدل پایه پرفروش ترینه خوب وقتی میان کلاس ای رو بزرگ میکنن و میتونن با قیمت کمتر مردم چین اونو بخرن کمتر میان سراغ مدلای پرزرق و برق تر

  5. پرهام

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    مرسدس واقعا عالیه?

  6. hamid.hellcat

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    رینگش خیلی جالب نیست.

  7. shirko.merceds benz

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (200 ديدگاه)

    ستایش

  8. Jast bentley continental

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    اخ خدا اینا عالین ولی هیچ کدومشون جای برند اصلی مایباخ رو نمی گیرن ماشینای بسیار خاص این برند واقعا هنوز تو ذهنم عالین خیلی حیف شد که مایباخ جاشو به بنتلی رولز رویس داد خدایا هرچه زود تر مایباخ رو احیا کن نه با ارم بنز رو ماشین بلکه ارم مایباخ .مایباخ اوجوبه ای بود حیف شد ای کاش بنز هرچه زود تر این برند احیا کنه.

  9. مهدی

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    اینجا دیگه جاییه که مرسدس همه رقبا رو مبحوت و مغلوب میکنه

    1. Ghost

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (193 ديدگاه)

      دوست عزیز خواهشا متنو بخون میگه هیچ تغییری نکرده فقط اسمش از 600 شده 680
      بعیید بدونم این ماشین حتی یک دونه از مشتری های رولز رویس و بنتلی رو کم کنه نه این که بد با شه ها چون که ارزون تره

  10. faramarz

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (184 ديدگاه)

    بنز,بی نظیر!!!

  11. حسین

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (95 ديدگاه)

    کیفیت بعضی از عکسا کافیه

  12. بهراد

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (754 ديدگاه)

    مثل اینکه مرسدس مثل ایرانخودرو درجا میزنه

    هی رینگ و چراغ و سپر عوض می کنه و یه اسم جدید و قیمت جدید میزاره روش.

    اما این کجا و آن کجا!!!¿؟?¤○●♤♡□°♧♢☆▪

    بهتره اس کلاس و مایباخ رو یه دگرگونی اساسی بده

    درسته بی نقصه ولی 4 ساله همین فرم بدنه رو داره

    یه سرگوشی هم به مدل پولمن و گارد بکشه بد نی

    وزن گارد چیزی نزدیک به 4 تنه!!! و حداکثر سرعت 210km ،اگه یه نسخه هیبرید با موتور 6 لیتری v12 یا v16 bi turbo با 800 اسب بزاره روش خیلی محشر میشه

  13. Ali

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (77 ديدگاه)

    با اینکه خودم آمریکایی فن هستم ولی در مورد سدان ها اصلا آلمان یک چیز دیگه ای است ، من که عاشقش شدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا