امیل جلینک مالک نمایندگی برجستهی دایملر ایدهی استفاده از نام دخترش یعنی مرسدس روی محصولات مرسدس را مطرح کرد و این نام و نشان اولین بار روی مرسدس ۳۵ PS پدیدار گشت. سپس در سال ۱۹۲۶ بود که دایملر با کمپانی کارل بنز ادغام شد و دایملر-بنز به عنوان کمپانی مرسدس بنز متولد گردید.
کارل بنز اولین خودرویی را که میتوانیم با نام خودرو بشناسیم در سال ۱۸۸۵ معرفی کرده بود. ۱۳۵ سال بعد این کمپانی به حدی قوی و برجسته شده که جزو بهترین لوکس سازان دنیا میباشد؛ اما مرسدس طی این سالها در بحث اختراعات و تکنولوژیها نیز کاملاً پیشرو بوده و تاکنون مقالات بسیاری دراینباره به رشته تحریر درآمده است.
ما هم میخواهیم نگاهی بیندازیم به اولینها و مهمترین تکنولوژیهایی که توسط مرسدس به دنیای خودرو اعطا شده است. با ما همراه باشید.
- اولین خودرو: بنز پتنت-موتور واگن (سال ۱۸۸۶)
داستان از سال ۱۸۸۶ آغاز میشود زمانی که کارل بنز اولین خودروی موتوری دنیا را معرفی کرد. این خودرو از یک پیشرانه تک سیلندر ۹۵۴ سیسی استفاده کرده بود و قدرتش هم کمتر از قدرت یک اسب متوسط بود اما سرعت حدود ۱۶ کیلومتر در ساعت داشت.
همسر بنز یعنی خانم برتا کمکهای شایانی به او کرده بود. او نه تنها در کارهای تولید این خودرو کمکحال بنز بود بلکه اولین سفر خودرویی دنیا را در سال ۱۸۸۸ انجام داد. او در طی این سفر ۱۹۵ کیلومتری متوجه شد ترمزها در حال تمام شدن هستند و بنابراین پوستهی چرمی را روی کوبلر کشید و به این ترتیب اولین لنتهای ترمز اختراع شد.
- سوپرشارژر: مرسدس (سال ۱۹۲۱)
قدرت یا به نوعی نبود آن در اولین سالهای ظهور خودرو مسئله مهمی محسوب میشد. سوپرشارژر یک کمپرسور هوا بود که باعث میشد که در هر سیکل پیشرانه اکسیژن بیشتری موجود باشد و سوخت بیشتری سوزانده شده و بنابراین قدرت بیشتری تولید شود.
مرسدس اولین کمپانیای بود که از این تکنولوژی در خودروهای تولیدی خود استفاده کرده است. این خودروها با واژهی Kompressor شناخته میشدند، نامی که تا همین چند سال پیش نیز بکار رفته است.
- گیربکس ۸ سرعته دستی: مایباخ DS8 (سال ۱۹۳۱)
گیربکسهای ۸ سرعته دستی به ندرت در دنیای کنونی پیدا میشوند و حتی نمونههای ۷ سرعته هم چندان وجود ندارند اما گیربکس ۸ سرعته دستی در سال ۱۹۳۱ با یک پیشرانه ۱۲ سیلندر ۸ لیتری در مایباخ زپلین DS8 همکاری کرده است. مایباخ که سازنده پیشرانههای قدرتمند تانک در جنگ جهانی دوم بود در سال ۱۹۶۰ به دایملر-بنز پیوست.
- دیزل: مرسدس بنز 260D (سال ۱۹۳۶)
ردولف دیزل در سالهای حدود ۱۸۹۰ میلادی پیشرانهای را تولید کرد که حالا هم با نام خود او شناخته میشود. این پیشرانه مخصوصاً از نظر راندمان و گشتاور کاملاً خودش را اثبات نمود. پیشرانه دیزل به سرعت برای استفاده در زیردریاییها و کشتیها توسعه یافت و اولین تراک دیزلی نیز در سال ۱۹۰۸ تولید شد.
تولید نسخههای کوچکتر و سبکتر از پیشرانههای دیزلی یک چالش بود اما خودروسازان پس از جنگ جهانی اول روی آن کار کردند و پروتوتایپ هایی از سیتروئن، سائورر و پژو با این پیشرانه تولید شد اما این مرسدس بود که اولین خودروی دیزلی تولیدی در دنیا یعنی 260D را معرفی نمود. این خودرو به پیشرانه ۴ سیلندر ۲۵۴۵ سیسی دیزلی با قدرت ۴۵ اسب بخاری مجهز بود و سقف سرعت قابلاحترام ۹۵ کیلومتر در ساعتی داشت. تا سال ۱۹۴۰ دو هزار دستگاه از این خودرو تولید شد و وقوع جنگ باعث توقف تولیدش گردید.
- توربودیزل: مرسدس بنز 300SD (سال ۱۹۷۸)
پیشرانه دیزل در دهه ۷۰ میلادی فرصت دیگری برای مرسدس مهیا کرد زیرا در این برهه زمانی بهای بنزین به شدت بالا رفت و راندمان پیشرانههای دیزلی موردتوجه قرار گرفت؛ اما مرسدس برای اولین بار نسخه توربوی پیشرانه دیزلی را در S کلاس W116 و با کد 300SD معرفی نمود. این خودرو تنها در آمریکا عرضه شد.
این پیشرانه ۵ سیلندر ۳ لیتری علیرغم استفاده از توربو تنها ۱۱۱ اسب بخار قدرت داشت. مصرف سوخت ۹.۴ لیتری این خودرو خریداران را تحت تأثیر قرار دارد و تعداد ۲۸۶۳۴ دستگاه از آن تا سال ۱۹۸۰ به فروش رفت. این پیشرانه در مدل جدیدترین W126 قویتر شد و یکبار دیگر به بازار بازگشت. این پیشرانه هم فقط در آمریکا عرضه شد و تا سال ۱۹۸۵ قابل انتخاب بود.
- ترمزهای ضد قفل الکترونیکی: مرسدس بنز S کلاس (سال ۱۹۷۸)
اگرچه سیستم ترمز ضد قفل مکانیکی در سال ۱۹۶۰ عرضه شده بود اما سیستمهای چهار کاناله کاملاً الکترونیکی تا سال ۱۹۷۸ در دسترس نبودند. در این سال بود که نسخه پرچمدار S کلاس W116 با این آپشن روانه بازار گردید.
این تکنولوژی کاراتر و سریعتر بود و سریعاً نسخههای مکانیکی را کنار زد. نصب ABS از سال ۲۰۰۴ روی تمامی خودروهای فروخته شده در اتحادیه اروپا الزامی شده است. این سیستم باعث توقف سریعتر خودرو میشود و اگر خیلی سریع میخواهید توقف کنید کافی است پدال ترمز را هرچه سفت تر فشار دهید تا ABS کار خود را انجام دهد.
- میله چپ کردن خودکار: مرسدس بنز SL کلاس (سال ۱۹۸۹)
خودروهای کانورتیبل کاملاً در تیررس قانونگذاران هستند چراکه آنها نگران ایمنی سرنشینان در زمان چپ کردن چنین خودروهایی میباشند. همین موضوع سبب شد برخی خودروسازان همچون پورشه گزینه سقف تارگا را برای ۹۱۱ در نظر بگیرند.
مرسدس نیز با عرضه SL کانورتیبل R129 مشکل یاد شده را حل کرد. یک میله قوی به منظور تحمل وزن کامل خودرو در نظر گرفته شد. این میله معمولاً پشت صندلیها پنهان میشد و اگر حسگرها چپ شدن خودرو را تشخیص میدادند این میله در عرض سهدهم ثانیه باز میشد.
- لعاب عایق: مرسدس بنز S کلاس (سال ۱۹۹۱)
یکی از ویژگیهای قابلتوجه مرسدس S کلاس W140 استفاده از لعاب عایق که بیشتر با نام شیشه دوجداره شناخته میشود، بود که بهصورت استاندارد در شیشههای جانبی بکار رفته و باعث کاهش قابلتوجه صدای تولیدی توسط لاستیکها میشد. البته این ویژگی بعدا حذف شد زیرا باعث افزایش وزن و مصرف سوخت خودرو میشد.
- کنترل پایداری الکترونیکی: مرسدس بنز CL600 (سال ۱۹۹۵)
کنترل پایداری الکترونیکی ESC و سیستمهای مشابه آن باعث کاهش تصادفات میشوند زیرا به سرعت از دست رفتن کنترل خودرو را تشخیص داده و روی چرخ ها نیروی ترمز را اعمال میکنند. اولین خودرویی که از این سیستم استفاده کرد مرسدس CL600 بود.
در سال ۱۹۹۷ شاهد نصب این سیستم روی مرسدس A کلاس بودیم. باور بر این است که ESC و سیستمهای مشابه جان هزاران نفر را از زمان معرفی تاکنون حفظ کردهاند. نصب این سیستم از سال ۲۰۱۲ تاکنون در تمامی خودروهای فروخته شده در آمریکا الزامی شده است.
- دستیار ترمز: مرسدس S کلاس (سال ۱۹۹۶)
خودروهای مدرن مجهز به ترمزها و لاستیکهای مدرن به سرعت میتوانند توقف کنند و این در جادههای خیس این تفاوت نسبت به قبل مشهودتر است. بسیاری از رانندگان در وضعیتهای وخیم ترمز را به حد کافی فشار نمیدهند و این امر منجر به تصادف میشود. این سیستم جدید تولید شده توسط TRW فشار ناکافی ترمز را تشخیص داده و نیروی بیشتری را وارد می کند.
مرسدس از این سیستم بهصورت استاندارد در سال ۱۹۹۸ استفاده کرد. نصب آن روی خودروهای فروخته شده در اتحادیه اروپا از سال ۲۰۰۹ الزامی شده است.
- کروز کنترل تطبیقی: مرسدس بنز S کلاس (سال ۱۹۹۸)
کروز کنترل ویژگی بسیار مفیدی است اما در ترافیک سنگین کاربرد کمتری داشته است. کروز کنترل تطبیقی ACC از رادار و گاهی اوقات از دوربین برای تنظیم خودکار سرعت استفاده کرده و فاصله از خودروی جلویی را حفظ می کند.
اگرچه قبلتر برخی سیستمهای پایهتر موجود بودهاند اما اولین خودرویی که دارای سیستمی کامل بود مرسدس S کلاس W220 بوده است. مرسدس در سال ۲۰۰۵ اقدام به ارتقای کروز کنترل تطبیقی خود کرد تا خودرو در صورت نیاز بتواند توقف کند.
- سیستم ورود و استارت بدون کلید: مرسدس S کلاس (سال ۱۹۹۸)
S کلاس W220 ویژگی قابلتوجه دیگری هم داشت. سیستمهای ورود و استارت بدون کلید یا همان کیلس نیاز به کلید فیزیکی را تاحدی از بین میبرند. این تکنولوژی در ابتدا توسط شرکت آلمانی VDO معرفی شده است.
- صندلیهای ماساژوردار: مرسدس بنز S کلاس (سال ۲۰۰۰)
اگرچه کادیلاک اولین خودروسازی است که خودرویی با صندلیهای گرم شونده را به بازار فرستاده اما صندلیهای ماساژوردار تاریخچه بسیار کمتری دارند. این صندلیها در مرسدس بنز S کلاس سال ۲۰۰۰ نصب شدند.
- هشدار خروج از مسیر: مرسدس بنز آکتروس (سال ۲۰۰۰)
حواسپرتی راننده، خوابآلودگی و دیگر دلایل باعث خارج شدن خودروها از مسیر و به وقوع پیوستن تصادفات وحشتناکی میشوند. این تکنولوژی در صورت تشخیص چنین کاری هشدار صوتی داده و البته این کار را با اسکن خطوط جاده توسط دوربینها انجام میدهد. اولین سیستم تولیدی در مرسدس بنز آکتروس دیده شد. نیسان اولین خودروسازی بود که از این سیستم در یک خودروی سواری استفاده کرد. این خودرو سیما F50 بازار ژاپن بود که در سال ۲۰۰۱ تولید شد.
این روزها چنین سیستمهایی به وفور در خودروهای مدرن دیده میشود و پیشرفتهترین آنها حتی بهصورت خودکار به خودرو فرمان میدهد.
- ترمز اضطراری خودکار: مرسدس بنز S کلاس (۲۰۰۶)
تصادفات از پشت یکی از معمولترین تصادفات خودرویی هستند و زمانی که سرعت خودرو بالا باشد میتواند سلامتی سرنشینان را به خطر بیندازد. سیستم جدید مرسدس در سال ۲۰۰۶ روی S کلاس W221 و CL کلاس C216 نصب شد. ترمز اضطراری خودکار این خودروها از دو رادار برای تشخیص تصادف قریبالوقوع استفاده میکرد.
در ابتدا هشدارهای صوتی و بصری منتشر شده و اگر هشدارها نادیده گرفته شوند ترمز فعال میشود. اگر هنوز هم عکسالعملی از سوی راننده تشخیص داده نشود حداکثر نیروی ترمز اعمال شده و تأثیر تصادف کمتر میشود. این سیستم امروزه روی خودروها دیده میشود و از سال آینده باید روی تمامی خودروهای فروخته شده در اتحادیه اروپا نصب گردد.
امیر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹خدا
کیان
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹واقعا خدا
چی میشه گفت، فقط سالهایی ک این اپشن یا تکنولوژی ها نصب شده و شروع به کار کردن واقعا حیرت انگیز هست.
بیخودی آلمان آلمان نشده، واقعا تحسین برانگیز هست.
عایا واقعا در چنین شرایطی ک بنز بعد از حدود ۱۲۰ سال بنز شده، اعتبار و اصالت بدست آورده، ذره ذره تجربه و علم جمع کرده به اونهایی که نطق میفرمایند خودروسازهای شتر گاو پلنگ کمتر از ۱۰ سال دیگه آلمان و جا میذارند، چی میشه گفت ؟؟؟ با چ منطقی باید باهاشون حرف زد ؟!
Behrouz. anzali
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹واقعا غول اتومبیل سازی حق المان هست و قابل احترامه
NAVID۰۰۹۸
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹سلام دوستان
به عنوان یک عضو از جمعیت ۸۰ میلیونی ایران بزرگ از شما تقاضا دارم که همه به دوستان و آشنایان خود اعتراض کنید خودرو نخرند نخرند نخرند .
دوستان من در کامنتهای قبلی ذکر کردم بهترین سرمایهگذاری در این دو ساله خودرو بوده ولی دیگه شورش داره در میاد و مطمئناً خودرو هر چقدر گران بشه ، تَبعات بدی در پیش داره .
خودم خودروی ایرانی و وارداتی دارم اما به چه قیمت .
کی بدش از پول و کالای باارزش میاد ، اما این افزایش قیمتها و بیکاری و کرونا و اقتصاد فاسد ، کاری به زندگی تک به تکمون میکنه که جدای از نااَمنی اجتماعی و تورم بیشتر ، تمام کاسبیها و بازار قفل میکنه و هیچجوره عرضه و تقاضا با هم نمیخونه .
فاصله طبقاتی اگر همینجور پیش بره ، کشور به قتلگاه تبدیل میشه و باید دولت یه فکری به حال این وضعیت بکنه حتی اکر خودرو کارکرده بشه وارد کرد و اگر نه باید خودروسازان داخلی را مکلَف بکنه حتی اگر سه شیفت هم بشه و از زیر سنگ هم مواد اولیه پیدا بکنند و اینقدر خودرو تزریق بکنند در بازار تا اشباء بشه و جلوی این وضعیت گرفته بشه که نیاز به یک بسیج همگانی داره .
یه نگاه به قیمتها بندازید ، روزانه داره میره بالا و دیگه حتی از طلا ارز تحریم هم پیروی نمیکنه و جالبه که خریدار برای همه دست خودرویی هست از ۱۰ میلیون تا چند میلیارد و سریع فروش میره که با این وضع اقتصاد جور در نمیاد اصلاً .
خوددانید اما در این کِشتی همه به فنا میریم ، کاری به پولدار و فقیر هم نداره ، کاری به کارمند کارگر و بازاری هم نداره ، کاری به اینوری اونوری هم نداره که نداره که نداره .
مزدا۳ رفته بالا ۶۰۰
پژو ۲۰۰۸ رفته بالا ۵۰۰
وارداتیها که دیگه اصلاً قابل ذکر نیستند .
پراید در ارزانترین مدل ۷۰ میلیون به بالا مدل ۹۸ .
توروخدا یه همبستگی داشته باشید و اگر نه همه با هم نابود میشیم به شما قول میدم ، خودتون بهتر میدونید ما زنجیر وار به هم وصل هستیم .
از دکتر مهندسها گرفته تا کارمند کارگر بقال و میوه فروش به فنا میریم .
وقتی تو ایران جنسی از هر کالایی گرون میشه ، بقیه اجناس متفاوت هم پیروی میکنند و گران میشوند و خودرو از همه در چشمتره و با گرانی ماشین ، پیاز و تربچه سبزی فروشی هم گران میشه تا بره بالا و شرکتهای بزرگ صنعتی و کارآفرین …. .
حمید
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹آقا نوید من بشخصه حرفاتونو صد در صد قبول دارم ولی ….نمیخوام طولانی بشه حرفم ..غیر ممکن هست که این اتفاق بیوفته خریدار نباشه
کیان
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ببینید دوستان نمونه تاثیر نخریدن و ارزون شدن همین چند وقت اخیر بود
زمانیکه مثلا مردم دیگه از اسنپ فود سفارش نمیدادن، سا خیلی از چیزهای دیگه ک بخاطر کرونا مردم نمیرفتن سمتشون و باعث کاهش قیمتشون شد، هر چند کرونا و یه سری از ارزونیهاش و بالطبع گرونیهاش به خوبی نشون داد بازار عرضه و تقاضا یعنی چی، مثل گرون شدن لیمو، دارچین، سیر و …،
خب اگر پس نخریم، واقعا نخریم قطعا حداقل گرون نمیشه.
البته من نمیخواهم تشویق کنم به خریدن یا نخریدن، اما صرفا خواستم بگم با نخریدن قیمت تغییر میکنه.
مهرآیین
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹تنها راه مبارزه با گران فروشی نخریدن است
بهراد
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ما که نمی تونیم جلوی گرون شدن وارداتی هارو بگیریم، پس بهتره جلوی گرون شدن ارزونترین هارو بگیریم تا به بالاییا هم سرایت نکنه،
اینو قبلا هم گفته بودم.وقتی پراید از ۲۲ میلیون شد ۵۰ میلیون،واقعا کسانی که با قیمت جدید تحویل گرفتن اون لحظه چه فکری پیش خودشون کرده بودن؟یا کسانی که پراید سقف بادمجونی خریدن انگیزشون چی بوده؟
فکر کردن میشه از آبشار بالا رفت؟یا خلاف رودخونه شنا کرد؟
فردا شما پراید ۹۰ میلیونی بخری،بنظرت کسی که پژو و دنا دست دوم داره نمیاد ۱۴۰ قیمت بزنه؟ یا کارخونه نمیاد دنا پلاس های جدیدو ۳۰۰ میلیون برچسب بزنه؟چینیه نمیشه ۶۰۰ میلیون؟کره ای نمیشه یک میلیارد!تویوتا نمیره رو مرز ۳ میلیارد؟و الی ماشاالله.
فردا پس فردا یه وانت پول بردی یه کالسکه دادن ناراحت نشین(خودم رو هم میگم)واکسیناسیون بازار خودرو از پیدا کردن واکسن کرونا سخت تره بخدا.ولی اینا به نفع جوجه دلال ها نیست….
Khosrow
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹کاملا درسته / ولی ایرانی جماعت جونش درمیره برای گرونی / میبینیم که وقتی داره ارزون میشه بازار ریلکس میکنه و منتظرن تا تهش بیاد پایین که یه وقت نگن بچه زرنگ نبود / رو به بالا که میشه بچه زرنگا میشن گرگ بازار استریت / خودتو اذیت نکن / این جماعت تو بهترین شرایط هم مینالن ..
Behrouz. anzali
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹مرسی از کامنت شما ولی مردم ما عاشق گرونی هستن هر چی گرونتر بشه بیشتر میرن دنبالش صف میکشن
یانکی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹مرسدس بنز به خاطر قشنگتر و ایمنتر کردن دنیا ممنونیم.پدال لطفا از دیگر خدمتگذاران دنیا خودرو هم همچین مقاله ای کار کن.البته دوستان خیلی از این تکنولوژیها ابتدا رو هواپیما بودها.مثل abs یا سوپر شارژ و توربو.
حمید
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹یعنی کسی هست تو این دنیا عاشق مرسدس بنز نباشه
مرسدس بنز یعنی زندگی ….❤❤❤❤
Hamidreza
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹اره هست
میشناسمش
حمید
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹امکانش هست نام ببری
امین
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹آره اون 10 نفری که بهت دیسلایک دادن ؟؟!!!!!!
Khosrow
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹1885 ..
Malt hill
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹کشور نابغه ها
امیر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹فقط گیربکس ۸دنده دستی !!
خیلی خوبه
ای کاش الانم تولید میشد
علیرضا
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹وقتی اصل و بنیان یه چیزی برای تو باشه در همه شرایط سرپا میمونی .
هنوز وارد دوران الکتریکی محض نشدیم . مطمئنا در اون روزگار هم مرسدس و بی ام و سرامد همه شرکتها میشن
سینا BMW
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹واقعا فوق العادس !!!!!!!!!!!!!!
ولی یه چیز مهمی که هست اینه که اکثر این تکنولوژی ها ابتدا برای مدل های بالا رده مثل اس کلاس اومده بوده ولی در ادامه به بقیه هم راه پیدا کرده، مثلا A کلاس جدید خیلی از آپشن های نسل های قبل تر اس کلاس رو داره،
میله ی چپ کردن خودکار چیز خیلی جالبیه،
ممد ژانگولر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹زئوس ماشیناست
car lover
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹عحیب پس بنزم یه کارایی کرده
فک میکردم همش منحصر به بیوییک و کدلاک بوده
و خقیقتا سره سوپرشارژر فر خوردم انتظار نداشتم
مهراد
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹دوست عزیز کار لاور : شما میای یچیز طنز و خنده دار و فاقد ارزش تاریخی میگی (( بر ضد ماشینای آلمانی و در حمایت از ماشینای آمریکایی )) و بعد پشت سر شما بخاطر کامنت شما کارشناسای خبره و زبده وطنی میان بر علیه ماشین آمریکایی دُر افشانی میکنن
در مورد تیکه ای که به بی ام و در پایین انداختی هم چیزی نمیگم چون من اصولا آدم ماخوذ به حیایی هستم و تو عزیز دلمی کار لاور اگر اسلام دست و پای من رو نبسته بود
Car lover
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹من حداقل اینجا رو کاملا جدی بودم
این سطح پایین بودن ذهن ی سریا رو نشون میده ک با زمینه قبلی قضاوت میکنن اما من واقعا انتظار این همه خلاقیتو از بنز نداشتم بخصوص سر سوپر شارژ و اصلا جنبه طنز نداره
و اگرم میبینی من از المانی بد میگم همون طور ک تو پایین دیدی معمولا تصویر بی ام و میاد تو ذهنم و اگر شما پستای دیگه منو دیده باشید از بنز بد نگفتم و همیشه بی ام و پورش منظورم بوده و گاها آئودی و حتی ی وختایی بنزو تحسینم کردم
درباره اون اسپم اواتارم بگم انجین دوازده سیلندر اختراع جی ام بوده نه فراری حالا فعلا این اولیش
این تقصیر پداله که بقول دوست عزیزمون تو ی پست دیگه ۶۰ درصد مطالب المانیه و ملت از خلاقیتای امریکاییا چیزی نمیدونن و فقط دوخت کج کوروتو میدونن
ارادت عزیز دل برادر
یاحق
مهراد
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹سلامت باشی
حق به همرات
??✌✌
سینا BMW
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹مگه تصویر بیامو چه مشکلی داره!!!.من همیشه حداقل از یه ماشین یک برند خوشم میاد و هیچ وقت به برند های با سابقه بی احترامی نمی کنم.مثلا من خیلی از کوروت C7 خوشم میاد ، و اگه از C8 خوشم نیومد به کل برند شورولت بی احترامی نمی کنم.(البته بجز یک برند)
شما میگید که به بنز بی احترامی نکردید در حالی که الان گفتید انتظار خلاقیت از بنز نداشتید.
کسی که خودرو رو ابداع کرده می خواهید بی خلاقیت باشه؟؟
محمد
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹خیلی مشتاقم ببینم نسل بعدی اس کلاس چه نواوری و استاندارد تازه ای به دنیای خودرو اضافه میکنه
مهدیار مقدم
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹تونل صدا احتمالا نسل بعدی تکنولوژی های مورد علاقه لوکس سازها خواهد بود. نتیجش هم این میشه که هر کدوم از سرنشین ها موزیک مورد علاقه خودش رو گوش میده (بدون هندزفری) در حالی که 3 نفر دیگه چیزی از اون فایل صوتی نخواهند شنید.
Amin
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹مرسدس بنز یک تنه باعث پیشرفت
صنعت خودروسازی شده،واقعا صنعت خودروسازی مدیون مرسدس بنزه
مهراد
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹فوق العاده ?
قیافه ماشینااااارررروووو ?
بی ادعا و بی حاشیه و در عین حااال فوق العاده پر بار و پر ثمر میشه مرسدس بنز / کاملاً بر خلاف بعضی شرکتا و افراد و کاسه های داغ تر از آش وطنی
⭐mercedes BENZ⭐
مهراد
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹لطفا از اختراعات و ابداعات نزدیک ترین رقیب مرسدس یعنی بی ام و هم مطلب بذارید ، شک ندارم که لیست بلند و بالایی خواهد بود
car lover
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹اره مثلا سر دنده قرمز یا روکش الکانترا
با همچین چیزایی شاید رقیب قدری برای ستاره سه پر باشه
NAVID۰۰۹۸
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹۱۲۰ سال شکوه و عظمتِ پایدار
Hadi
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹پدال ممنون
خیلی خوب و کامل بود…
Hadi
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹عشق فقط آلمان?
فقط مرسدس ?
محمد
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹اعتبار صنعت خودروسازی
مقیاس کیفیت
پیشتار نوآوری
لاکچری در حد معقول
تناسب در بهای پرداختی و محصول دریافتی
برندی که احساس میکنی محصولاتش روح دارن
.
بیصبرانه منتظر سلطان S هستیم
سورنا
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹آخه برادر واقعا متوجه نیستی یا خودتو زدی به ندونستن ؟ مشکل ما ماشین و قیمت ماشین و خریدن و نخریدن مردم نیس
مشکل خیلی خیلی ریشه ای تره ماشین کوچیکترین مشکل تو این مم لکته
کم کم باید منتظر اون روزی باشیم که به هدفمون یعنی صدر اوسل ام برسیم و این که ع لف هم برای خوردن پیدا نکنیم
سورنا
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹جوابتو دادم رفت واس تایید خلاصش اینکه مشکل ما ماشین و خریدن و نخریدن مردم نیست داداشی
مشکل ما خیلی ریشه ای تره …
ارش
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹۱۲۵ سال تاج پادشاهی.
امیر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹همینطور مواردی هم احتمالا جا افتاده اگر اشتباه میکنم من رو مطلع کنید:
1:اولین تست تصادف که سال و ماشینشو نمیدونم توسط مرسدس انجام شده
2:اولین موتور انژکتوری در سال 1951 توسط مرسدس 300 اس ال (که در اولین عکس میبینید ) معرفی شده
M.us
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹با سلام خسته نباشید
واقعا پست جالبی بود امیدوارم پست های دیگری درمورد شرکت های دیگ هم گذاشته بشه مخصوصا جنرال موتورز
میثم
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹بیخود نیست بهش میگن تک ستاره دنیای خودرو
Wade wilson
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹اس کلاس
اس کلاس
اس کلاس
اس کلاس
…
پادشاه
ایلیا
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹نوید
قبلا هم این مساله رو مطرح کردی
شما نمیتونی خودروسازی که داره برای دو سال اینده پیش فروش میکنه و الان نمیتونه تعهدات سه سال پیشش رو پاس کنه تحریم کنی.
نمیدونم چرا بعضی هاتون نمیتونید شرایط فعلی کشور رو درک کنید؟
نکنه هنوز فکر میکنید سمند 10 تومن پای ایرانخودرو در میاد و ایرانخودرو برای سود بیشتر سمند رو میده 150 ملیون؟
بابا بخاطر حماقت و لجبازی یعده خودروسازی که هیچ، تمام کشور ورشکسته ی مطلقه الان!
اینجا دیگه سیستم عرضه و تقاضا نیست که شما تحریم کنی و قیمت بیاد پایین!
بله در مورد اسنپ فود عرضه وجود داشته تقاضا افت کرده و قیمت اومده پایین.
در مورد خودروسازی نمیشه همچین تحلیلی انجام داد، الان تولید خودرو داخلی از نصف تقاضا هم کمتره، ایران خودرو رو همون سمند 150 تومنی هم ملیاردها تومن ضرر و بدهی بالا اورده و براش بصرفه نیست تولید، از خداشه کسی نخره و با این اوضاع اصلا تولید نکنه.
مشکل رو ریشه ای تر ببینید، ایراد از ی جای دیگست، اگه نمیتونیم اعتراضمون رو به اون سمت ببریم حداقل مزاحم زندگی مردم نشیم.
♤Angus_812♤
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹به قول پدربزرگم
ماشینای مرسدس بنز مثله یه ادمه ورزشکاره که هیچی براش جذابیت نداره به جز خودش
هیچ کسو در حد خودش نمیبینه
واقعا پدر صنعت خودروسازیه♡♡♡
سپهر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹جالبه که بیشتر نو آوری های بنزم در زمینه ی ایمنی بیشتر بوده
Saman
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹شیشه دو جداره که دهه 90 توسط بنز عرضه شد نوآوری نبود و نقص فنی بنز در مقابله با لکسس LS بود چون لکسس بسیار بی صدا بود بنز واسه رقابت با لکسس نسل جدید s کلاس را با شیشه دو جداره عرضه کرد ولی با این وجود لکسس بی صداتر بود و بنز در نسل بعدی شیشه دو جداره رو حذف کرد. و سیستم abs هم نو آوری بنز نبود و قبلن در هواپیماهای امریکائی بکار میرفت. ولی انصافن این بنزهای قدیمی عجب ماشینهائی بودن
سینا BMW
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹هواپیما چه ارتباطی با ماشین داره؟؟؟
به هر ترتیب اونا شیشه ی دوجداره عرضه کردن، دیگه اهمیتی نداره به چه دلیلی بوده
محمد
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹خدایا مطالب که خوندم کف کردم یه سریاشو میدونستم ولی یه سریاش جدید بود برام .واقعا بنز فوقالعاده هست
حسین دهمرد
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹نمیدونم کی بود ولی چند سال پیش یکی گفت بنز نمیتونه استاندارد های ما رو پاس کنه. الان میبینم از اون مدل آدما حتی اینجا هم پیدا میشه. جنس آلمانیه ها. حرمت داره.
یه زمان یه عده رفتن با بنز قرارداد بستن بعد یه مشت افراطی که نود درصد روزنامه های ایران دستشون بود تیتر زدن که هیهات بنیاد جانبنزان. هیهات که مملکت از دست رفت. اون عده هم مجبور شدن قرارداد رو لغو کنن
جالبه بعد همون افراطی ها رفتن با فرانسه و پژو قرارداد بستن و این رو به عنوان یه دستاورد تو روزنامه هاشون اعلام کردن.
امین
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹چه تاریخ پر دردی دارن مردم چه بسیار بلاها که با خیانت بر سر ملت آمد و درد اینجاست که این دور باطل ادامه دارد
مطلب غیر مرتبط که تجربه خودم بود مسافر از اورپا میاد ایران بعد تصمیم میگیره بیشتر بمونه و پول بیشتر خرج کنه اما الارقم امکان قانوی تمدید با سخت گیری اجازه تمدید ویزا نمیدن و میگن امکان نداره باید خارج بشید پس اون شخص با تعجب پولهاش برمیداره و بر میگرده کشورش و این موضوع یک تبلیغ منفی برای صنعت گردشگری ایران هست. و هزاران نفری که از این طریق کار میکنن و با تلاش ابتکار و … بتونند یک توریست وارد کشور کنند