مرسدس بنز کلاس سی و هم خانواده اسبق آن 190E یکی از مهمترین مدلهای مرسدس میباشد، و تا قبل از آغاز سال جدید، مقرون به صرفهترین خودروی این خودروساز آلمانی بود.
آنها همچنین تکنولوژیهای موتور خودروی زیادی را معرفی کردهاند که ۱۹۰ نیز همانند سی کلاس نقش زیادی در این بخش داشته است. مرسدس بنز ۱۹۰ (یا W201)، موتورهای دیزلی جدید با چهار (OM 601) یا پنج (OM 602) سیلندر که به منظور کاهش صدا داخل یک محفظه قرار داده شده بودند را معرفی کرد. آنها همچنین بسیار با صرفه بوده و به میزانی که ممکن بود به نظر بیاید کند نبودند: مرسدس ۱۹۰ D 2.5 توربو که در سال ۱۹۸۶ معرفی شد سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را میتوانست در ۱۱.۵ ثانیه پر کند.
هر چند، علاقه مندان مرسدس بنز بیشتر مدل دارای موتور بنزینی سری W201 را به خاطر خواهند آورد: نسخهی چهار سوپاپ M 102، که در سال ۱۹۸۳ بر روی مدل ۱۹۰ E 2.3-16 عرضه شد. این مدل اولین خودروی مرسدس بنز مجهز به موتور بنزینی با چهار سوپاپ در هر سیلندر و یک سدان اسپرت موفق بود.
در سال ۱۹۹۵، خودروی کلاس سی w202 موتورهای سوپرشارژردار با سوپرشارژر تسمه دار را در مدل C 230 کمپرسور ارائه نمود. موتور M 111 2.3 لیتری چهار سیلندر از نظر اقتصادی در حدود ۵ برابر بیشتر از موتورهای معمولی با صرفهتر بود.
نسل W204 کلاس سی نیز در اواخر سال ۲۰۰۸ یک موتور بزرگ و برجسته را به دنیای موتور خودروها معرفی کرد، موتور دیزلی OM 651. با نیرویی معادل ۲۰۴ اسب بخار و حجم ۲.۱ لیتر در قدرتمندترین نوع خود، این موتور چهار سیلندر به اندازهی کافی قوی و بهینه سازی شده تلقی شد که بتواند بر روی مدلهای کلاس اِس قرار بگیرد، بدین ترتیب اولین خودروی کلاس لوکس در دنیا با یک موتور چهار سیلندر معرفی گردید.
حمزه
۲۳ دی ۱۳۹۲مرسدسه دیگه. کارش درسته. باید پرستید اینارو. دمشون گرم
علی
۲۳ دی ۱۳۹۲عاشق مرسدس های کلاسیکم
مخصوصا مدل های بین سال 1980 تا 1995 میلادی
مرتضی
۲۳ دی ۱۳۹۲درسته!! تو این سالها مرسدس یکی از جاودانه های دنیای سدان های متوسط رو ساخت که هنوز که هنوز رو دست نداره و محبوبیت عجیب غریبی داره هم تو امریکا هم المان هم ایران!!! سری وی 124 که بیشتر در ایران مدل 230 پیدا میشه معروف به 230 کپل هستش هنوز که محبوبیتش سر جاشه!!! من تجربه 300 ای رو دارم فقط میتونم بگم بینظیره!!! کیفیت رفاه سادگی و وقار با هندلینگ و کیفیت رانندگی مختص مرسدس بعد از سال 95 کلا مرسدس پوست اندازی گسترده ای کرد حتی کد اتاق هارو عوض کرد که برای مدتها دوستداران قدیمیش رو کمی گیج کرد!!
حمید
۲۳ دی ۱۳۹۲البته عوض ردن کدها سال 94 بود که حرف رو اوردن اول مثلا 220E شد E220
مرتضی
۲۳ دی ۱۳۹۲سالها گذشته شاید 94 بود حالا یکی دو سال این ور اون ور!!
zondar
۲۳ دی ۱۳۹۲F.A
c class
تو کلاس خودش بهترینه
خیلی من c رو دوست دارم
چون در عین زیبایی و وقار مرسدس
جمع و جور و جوون پسنده
pejman
۲۳ دی ۱۳۹۲بنز از همون اول کارش درسته
carbonado aventador
۲۴ دی ۱۳۹۲تا آخر هم درست خواهد ماند!!!!!
حمید
۲۳ دی ۱۳۹۲اینکه اولین بار بنز سیلندر چهار سوپاپه رو روی 190E کار کرده اشتباهه . بنز سال 1910 برای اولین بار از سیلندر multi-valve با چهار سوپاپ استفاده کرد . اینم مدرکش از website رسمی مرسدس بنز:
http://www.mbusa.com/mercedes/benz/innovation
حمادي
۲۳ دی ۱۳۹۲بسه بنز!!!یکم از بی ام و هم بزارین
محسن
۲۳ دی ۱۳۹۲بی ام و کیلو چن….
امین
۲۳ دی ۱۳۹۲کیلوی هم بخوای حساب کنی هر کیلوش میرزه به 10 تا پراید و پژو
بی ام و بعد از مزسدس بنز معتبرترین برند سال معرفی شده.
این دو شرکت الگوی همه ی خودرو سازیای جهانن
یه پسل باهوش
۲۳ دی ۱۳۹۲ای خدا چی می شد جای 405 از این بنز های کپل تو ایران منتاژ می کردن
هـــعییی ی
:)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۳ دی ۱۳۹۲درود.
خیلی عالی بود.خیلی .اقای نهندیان واقعا تشکر.
شما عکس هم بذاری من میام نظر میدم.ولی من پیشنهاد میکنم مقایسه ای
مطلب بذاری تا جنجالی تر بشه.
((( ایران و المان )))
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۳ دی ۱۳۹۲ولی تا اونجایی که من اطلاع پیدا کردم از مرسدس بنز 190 E در ایران ، خیلی
ازش بد میگن.اونم فقط و فقط به خاطر لوازم کمیابش.چون خیلی کمه.
تو ایران اسمشو گذاشتند بنز سرطان.
((( ایران و المان )))
حمید
۲۳ دی ۱۳۹۲درسته میلاد جان ، همه بنز بازها ازش فرار میکنن ولی من به 2 دلیل ازش خوشم نمیاد یکی داشبوردش که به نظر من کاملا معمولیه و انگار اصلا بنز نیست(در مقایسه با بقیه بنز های اون سالها مثل 124 و 126) یکی هم اینکه تئوری اولیش کوچک کردن E برای رقابت با سری 3 بوده که ترجیح میدم بنز تصمیم به طراحی یه ماشین کاملا جدید میکرد.یه موقع هست شما واسه رقابت میای از یه کلاس مدلهای مختلف میدی مثلا E رو کوپه میکنی یا سری 6 رو گرن کوپه میکنی که بتونی با بقیه رقابت کنی که من اسمش رو میذارم تنوع دادن به یه محصول ، کاملا هم موافقم که بنز E رو کوپه کرد.اما 190E داستانش فرق میکرد.بنز تصمیم به تغییر سایز گرفت e رو کوچیک کرد.فرض کن ب ام و برای رقابت با s بجای معرفی سری 7 میومد سر و ته سری 5 رو میکشید میگفت این مثلا 530Ei !!! اصلا جالب نیست .
مرتضی
۲۳ دی ۱۳۹۲بزرگترین ضعفش داشبوردشه!! البته سعی شده بود یه رگه هایی از ابا و اجداد 190 خودش داشته باشه ولی حتی با اون ها قابل مقایسه نبود!!! چند وقت پیش یارو گزاشته بود برای فروش اگه اشتباه نکنم 90 تا!! البته شک دارم شاید 230 رو میگفت 90 تا 190 فول بود و خیلی سر حال
M3hrdad
۲۵ دی ۱۳۹۲ببخشید از چه نظر نقطه ضعفه؟ این سلیقه شماست. من خودم از داشبورد 126 اصلا خوشم نمیاد ولی اینم سلیقه ایه دلیل نمیشه 126 داشبوردش زشت باشه.
در کل ما ایرانی ها بخوایم یه ماشین رو خراب کنیم خوب میتونیم واسش حرف در بیاریم. اینو یادمون باشه یک بنز همیشه بنزه و وقتی 124 و 201 هنوز تو آلمان تاکسی هستن پس ایراد ساختاری و فنی ندارند.
M3hrdad
۲۵ دی ۱۳۹۲اتفاقاً چون بنزهای 190 دست اداره آگاهی بودند تمام لوازم استوک و نو اون هنوز موجوده. از نظر سرطان بودن هم هر بنزی که دویده باشه و از حال افتاده باشه سرطان میشه و این موضوع توی 126 بیشتره دوست عزیز! اتفاقاً 190 به خاطر موتور 2300 و اتاق سبکش و جمع و جورش قدرت مانور بالایی داره. مخصوصاً 2.3 16V. بنده 8 سال بنز دارم. 124،126 و 201. واقعاً کارایی که میشد با 190 کرد با بقیه عمراً نمیشد.
مرتضی
۲۷ دی ۱۳۹۲واقعا 124 سوار شدی و میگی به 190 نمیرسه؟؟؟ در این که زشت ترین و بی اصالت ترین داشبوردهای بنز رو داره اصلا شکی نیست ربطی هم به حجم موتورش نداره
m3hrdad
۲۷ دی ۱۳۹۲نه فقط شما سوار شدی! بنده الان یه 124 مدل 92 دارم خواستی عکساشم بفرستم واست! بنده نگفتم 124 به 201 نمیرسه. هندلینگ 124 رو 126 هم نداره . منظور من قدرت مانور و شتابش بود دوست عزیز.اصالت رو شما تعریف کن اول بعد نظر بده! ربطش به حجم موتورش اینه هروقت تونستی با 124 با موتور 2.3 از 2 به 3 تیکاف بزنی بعد بگو ربطی نداره.
بازم ممنون میشم اگر بگی منظورت از اصالت چیه؟
m3hrdad
۲۷ دی ۱۳۹۲به نظر شما داشبورد R129 و R230 هم پس چون شبیه خیلی بنزای دیگه نیست بی اصالته؟؟؟ مسلماً طراحی و کیفیت سواری 190 از 230 پایین تره و این به دلیل تفاوت قیمت زیادشون حتی در زمان تولید بوده. بنز سوارا میگن ب ام و ماشین نیست ب ام و سوارا هم میگن بنز ماشین نیست! هم شما بنز سواری هم من، سلیقه ها متفاوته ولی واقعا دلیل نمیشه به یه بنز گفت زشت یا بی اصالت. اینا همش سلیقست و نباید به همه تحمیلش کرد
محسن.د
۲۳ دی ۱۳۹۲از اون زمان و حتی قبل از اون به فکر هیبریدی و سوپرشارژ و … بودن!!!
با اینکه دراون زمان به اندازه العان، مصرف سوخت مورد توجه همه نبود!
matin
۲۳ دی ۱۳۹۲من عاشق 230E هستمتوی تخته گاز هم با 190E ، 230 کیلومتر رفتند
یه آدم عاشق
۲۳ دی ۱۳۹۲هرکس رو داشته اش(خلایق هرچی لایق)