برخی افراد پیکاپ جدید مرسدس X کلاس را نسخهی ریبج شدهی نیسان ناوارا میخوانند اما این برند ادعاهای یاد شده را رد کرده و گفته که خودروسازان در زمان ساخت خودروهای تجاری سبک باید از مقیاس اقتصادی استفاده کنند.
مدیر جهانی ونهای مرسدس در خلال مصاحبه با موتورینگ و در زمان معرفی X کلاس در کیپتاون آفریقای جنوبی گفته که این خودروساز قادر نبوده با این پیکاپ به میزان فروش خودروهای تجاری خود برسد؛ بنابراین همکاری با اتحاد رنو-نیسان یک ضرورت بوده است.
او گفته است:
در بحث خودروهای تجاری سبک، یک روش مشترک همکاری با خودروسازان دیگر است و کارهای مشترک کمپانیهای دیگر کاملاً موفقیتآمیز بوده است.
او ادامه میدهد:
اگر ما بخواهیم از نظر قیمتگذاری جذاب باشیم باید با دیگران همکاری کنیم. ما در کلاس خودروهای تجاری سبک نمیتوانیم به فروش زیادی که خودروهای سواری مرسدس دارند برسیم.
پیکاپ X کلاس در کشورهای آرژانتین و اسپانیا ساخته خواهد شد و بهطور خاص مشتریان مناطق آفریقای جنوبی، اروپا و استرالیا را هدف خواهد گرفت.
Mornhinweg میگوید:
ما هدف معرفی این خودرو در بازه کوتاهمدت را داشتیم و به عنوان محصولی جهانی نمیتوانستیم این خودرو را تنها در یک کارخانه بسازیم؛ بنابراین با نیسان صحبت کردیم که اگر علاقهمند هستند با ما همکاری کنند. آنها در ساخت پیکاپ تجارب زیادی دارند و پایه و اساس کلی آنها برای ما مفید بوده بنابراین تصمیم به همکاری گرفتیم.
مرسدس در زمان عرضه این خودرو را با دو پیشرانه ۴ سیلندر به بازار خواهد فرستاد. در ابتدا نسخههای X 220d با پیشرانه ۲.۳ لیتری توربودیزل و مدل X 250d با پیشرانه بای توربو دیزل عرضه خواهند شد.
فرشاد
۳ مرداد ۱۳۹۶کدومشون رو بیشتر میپسندین؟
بنز X کلاس: لایک
نیسان ناوارا: دیسلایک
محمد
۳ مرداد ۱۳۹۶با احترام بیش از حدی که واسه بنز همه دنیا قائل هستن
با این نوع ورود به بازار وانت ها شدیدا مخالفم
مگه بنز خودرو تجاری اتوبوس و کامیون و ون و… هم نمیزنه
مگه همشون تو کلاس خودشون بهترین و لوکس ترین نیست؟؟
“سنت بنز تولید بهترین خودرو در هر کلاس در زمان خودشه”
بهتر بود بجای عرضه یک وانت مشترک با نیسان،
وانتی رو میبرد روی خط تولید که بهترین تراک موجود باشه که بتونه از پس محصولات آمریکایی این کلاس بر بیاد هم کاربردی باشه و هم لوکس و تجملی کاری که آمریکایی ها کردند و حداقل تو آمریکا بالاترین فروش رو دارن
آرتین
۲۷ شهریور ۱۳۹۶دقیقا.اصلا بنظر نمیاد بتونه محصول انقلابی باشه و برای مردم پرشور بنظر بیاد.
نه کسی در موردش بحث خواهد کرد…
نه چراغ عقبش خوبه…
نه بدرد پوستر میخوره…
قیافش از معمولی ترین هاست…
حالا باز یکی بگه شبیه بنزه قشنگه و…
اصلا زور رقابت با بزرگان آمریکایی رو نداره…
شما فکر کن یه پیکاپ اونم مال بنز مگه خبر از این بزرگتر داریم؟
ولی مثل بمب نترکید خیلی معمولی. سایت های خارجی و ایرانی و پدال مقالات خیلی کمه.
اصلا این ماشینو پوشش خبری ندادن.
کاوه آهنگر
۳ مرداد ۱۳۹۶بنز دست به دامان نیسان
مثل همیشه سرفرازیم
رامکال
۳ مرداد ۱۳۹۶جناب همیشه سرافراز.
مگر نه اینکه تویوتا از موتور ب ام و استفاده میکند؟(مطلبش توی پدال هست)
مگر نه اینکه اینفینیتی در برخی از مدل هاش از موتور مرسدس کمک گرفته بود؟
کاوه آهنگر
۳ مرداد ۱۳۹۶رامکال عزیز، در همکاری بین ب ام و و تویوتا ، ب ام و از تکنولوژی هیبرید تویوتا استفاده میکنه . از قضیه اینفینیتی خبر ندارم
Nima
۳ مرداد ۱۳۹۶به جا نیسان باید از آمریکایى هایى مثل فورد کمک میگرفت.
بهنام
۳ مرداد ۱۳۹۶نیسان مهندسی و دوام آمریکایی و ژاپنی و همه چیز این دو سبک خودرو رو با هم داره
datsun
۳ مرداد ۱۳۹۶نیسان بیش از هشتاد سال بدونه وقفه در ضمینه پیکاپ سازی تجربه داره
Fit Demon
۳ مرداد ۱۳۹۶کار هرکس نیست خرمن کوفتن
گاو نر میخواهد و مرد کهن…
Roham
۴ مرداد ۱۳۹۶جسارتا :
کار هر بز نیست خرمن کوفتن
گاو نر می خواهد و مرد کهن
#ali.m#
۳ مرداد ۱۳۹۶این حرفیه که همیشه من وخیلی های دیکه هم گفتیم که تبادل و همکاری دو شرکت دلیل ضعفشون نیست .
حالا چه بین بنز و نیسان
چه بین تویوتا و بی ام و
یا تویوتا و مزدا
یا هوندا و GM
mohammad_fm480
۳ مرداد ۱۳۹۶واقعا درسته
mohammad_fm480
۳ مرداد ۱۳۹۶ولی پیکاپ بنز هم عشقه…
از ناوارا خیلی قشنگ تر شده
Roham
۴ مرداد ۱۳۹۶خیلی از دوستان رو می بینم که مخالف ساخت کلاس های جدید تو برند های مطرح هستند
مثل همین وانت ساختن بنز و مثلا کراس اوور ساختن فراری
من شخصا فکر می کنم این اصلا بد نیست و اتفاقا خوب هم هست
این که هر کسی که مثلا برند بنز رو دوست داره اون ماشینی رو که تو چارچوب فعالیت شغلی و یا علاقه اون هست رو می تونه انتخاب کنه که خیلی خوبه
خب خیلی ها هستند که بنز دوست دارن و بنا به شرایط مختلف پیکآپ لازم دارن چرا نباید این محصول تو سبد محصولات بنز باشه که نیازشون رو برآورده کنه
اگه قرار بود خودرو ساز ها تغییر نکنن که الان باید همه ماشین های سبک فورد T سوار می شدیم
چه اشکال داره اگه کسی طرفدار فراری و استون مارتین باشه و در کنارش کراس اوور رو دوست داشته باشه ، بتونه یه فراری کراس اوور سوار شه
این کجاش بده
دایناسورا تغییر نکردن که نسلشون منقرض شد
چرا ما باید دایناسور باشیم؟!!!