مرسدس بنز

هزینه گزافی که مرسدس بابت دیزل گیت می‌پردازد!

اگر علاقه شدیدی به پیگیری اخبار دیزل گیت فولکس‌واگن و البته پیشرانه‌های اکودیزل پرحرف و حدیث فیات-کرایسلر داشته و البته کلاً این‌گونه خبرها را دنبال می‌کنید پس فرد خوش‌شانسی هستید زیرا دایملر هم به این جرگه پیوسته و جدیدترین خودروسازی است که می‌خواهد ادعاها درباره پیشرانه‌های دیزلی خود را حل‌وفصل کند.

دایملر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده به یک توافق با سازمان‌های گوناگون آمریکا از جمله آژانس حفاظت محیط‌زیست، CARB، دادستانی آمریکا و آژانس حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان این کشور دست یافته است.

این کمپانی خیلی وارد جزئیات نشده اما گفته که این توافق ادعاها درباره سیستم‌های کنترل آلایندگی حدود ۲۵۰ هزار خودروی دیزلی مرسدس در آمریکا را پوشش می‌دهد. این شرکت آلمانی همچنین تصمیم گرفته ادعاهای مربوط به یک شکایت قانونی دیگر را نیز حل‌وفصل کند.

البته که حل‌وفصل چنین مشکلی با هزینه گزافی همراه است زیرا دایملر گفته برای حل آن مبلغی در حدود ۱.۵ میلیارد دلار را پرداخت خواهد کرد. دایملر همچنین برای رفع مشکلات شکایت یاد شده نیز حدود ۷۰۰ میلیون دلار دیگر را در نظر گرفته است.

با جمع این ارقام به هزینه حدود ۲.۲ میلیارد دلاری می‌رسیم هرچند دایملر گفته انتظار افزایش هزینه‌ها را نیز دارد.

نیازی به گفتن نیست که پرداخت این جریمه هنگفت روی سرمایه در گردش شرکت اثر خواهد گذاشت. البته تأثیر مالی اصلی این قضیه خودش را در طی ۱۲ ماه آینده به‌طور کامل نشان خواهد داد.

دایملر اظهار داشته رسیدن به این توافق قدمی مهم به سوی حل مشکلات مربوط به پیشرانه‌های دیزلی شرکت در آمریکاست. البته ژرمن‌ها گفته‌اند این توافق فعلاً نهایی نشده و دادگاه و سازمان‌های مربوطه باید آن را تائید کنند.

احتمالاً با تائید این توافق جزئیات بیشتری از آن منتشر خواهد شد اما شکایتی که ثبت شده روی پیشرانه‌های دیزلی BlueTEC که در برخی از محصولات مدل سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ شامل E، S، ML، GL، GLK و R کلاس و ون اسپرینتر بکار رفته تمرکز داشته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. ali (chevy nova)

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    فولکس کم بود
    حالا بنز هم اضافه شد
    دیزل گیت فولکس سال 2015 رخ داد و طبعات بزرگی داشت از قبیل
    اخراج 35000 نفر کارمند فولکس
    زنداتی شدن مدیر ارشد ائودی
    خروج ائودی از لمانز
    جریمه میلیاردی فولکس
    و…..
    تمام این اتفاقات رو 3-4 سال پیش پدال منتشر کرد ولی دایملر درس نگرفت و دوبار اون کار رو کرد

    موافقم 32
    مخالفم 49
    1. Me

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (311 ديدگاه)

      اخه مرسدس پدال رو نمیخونه که برا همین عبرت نگرفت

      موافقم 44
      مخالفم 9
  2. رضا

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (36 ديدگاه)

    بابا حالا انگار چی کار کردن. 4 کیلو بیشتر آلودگی تولید کردن دیگه. مثل ایران باشید بابا.خیلی راحت ماشین 40 سال پیشو میسازن میدن دست ملت.

    موافقم 39
    مخالفم 8
  3. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    یه جوری تمرکز میکنن رو موتور های دیزل و آلایندگی شون انگار گرمایش کره زمین و سوراخ شدن لایه اوزون تقصیر این بیچاره هاست.
    مشکلتون با موتور دیزل چیه!

    موافقم 25
    مخالفم 9
    1. OMID

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2171 ديدگاه)

      دیزل الایندگیش خطرناک تره
      هم مقدار زیادی دی اکسید گوگرد تولید می‌کنه هم
      مقدار بیشتری NOx تولید می‌کنه

      موافقم 14
      مخالفم 1
      1. " Swedish Arrogant Tiger "

        ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1894 ديدگاه)

        بله ناکس بیشتری تولید میکنه ولی اون خودش نشان دهنده
        بازده بالاتره موتور هست و از اون طرف Co ،hcو co2 کمتری تولید میکنه، مصرف سوختش هم کمتره.
        SOx هم مستقیما با کیفیت سوخت دیزل ارتباط داره.
        شما فقط یک فاکتور رو در نظر نگیر!

        موافقم 10
        مخالفم 3
  4. AMG///

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (576 ديدگاه)

    بنز پسر تو انقد بدهکار بودی؟؟؟؟؟

    موافقم 25
    مخالفم 5
  5. Farzad

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    گفته می‌شود گرم‌شدن کرهٔ زمین، در سال ۲۱۰۰ باعث خشکسالی شدید، گرمای سوزان و توفان‌های وحشتناک خواهد شد .
    اما همش که تقصیر خودروهانیست . پس موارد دیگه چی ؟
    الان چین بزرگترین کشور آلوده کننده هوا در دنیاست .

    موافقم 29
    مخالفم 5
    1. مرتضی

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (196 ديدگاه)

      زورشون که به چین نمیرسه … چارتا شرکت بدبخت بیچاره رسیده که سرشون تو کار خودشون بوده.

      موافقم 14
      مخالفم 3
    2. M.A.S

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (849 ديدگاه)

      70 درصد آلایندگی های دنیا داره توسط نیروگاه هایی تولید میشه که دارن واسه ما برق تولید میکنن
      26 درصد الاینده ها از کارخونه ها
      و چهار درصد فقط چهار درصد از خودرو ها
      این روند با رواج خودرو های برقی وارد سطح خطرناکی میشه چون یه خودرو برقی به ظاهر پاک دوبرابر انجین مشابه درونسوز آلایندگی تولید میکنه چون به جای بنزین که ترکیب خالص تری از هیدروکربن هاست برای تولید برق از نفت استفاده میشه که ترکیب انواع مختلف هیدروکربن هاست و غالبا آلکان ها هستن و آلکان هایی که توی یه برش نفتی کمتر از بنزین قرار دارند خیلی زیادن و همچنین اروماتیک ها و…
      و هدررفت یا اتلاف انرژی از نیروگاه تا محل شارژ هم باعث میشه تا نفت بیشتری بسوزونیم تا برق بیشتری تولید کنیم
      مسئله باتری های استفاده شده هم خیلی خطرناکه چون هیچ کدوم از کمپانی های اروپایی و اسیایی و امریکایی جز تسلا نگفتن که باتری های مصرف شده رو بازیافت میکنن و انبوه تولید این مدل ها توی چین و فرانسه و… از این جهت واقعاً نگران کننده هست و انرژی های پاک هم اونقد گسترده نیستن که این حجم بزرگ مصرف سوخت فسیلی تامین کنن (87% انرژی های دنیا از سوخت فسیلی تامین میشه)
      اینه ظلمی که داره به مردم و انجین های درونسوز میشه
      تا چند سال پیش از کامیون های دماغ دار به عنوان دایناسور های فراموش شده دنیای حمل و نقل یاد میشد و امروز
      آخرین مهلت برای کامیون سازا برای خاتمه به تولید بی دماغا و تولید مجدد اجباری دماغ دارا توسط اتحادیه اروپا یک ژانویه 2021 معادل چهار ماه و نه روز دیگه تایین شده هست
      این مساله به زودی برای درونسوز ها هم پیش میاد و الکتریکی ها به خاطر دلایل بالا و ضعف گشتاور تو شارژ پایین خودشون خود به خود کنار میرن و جاش
      دوباره ما میمونیم و درونسوز هایی مثل بنز و…
      ولی متاسفانه امروز هرچی میشه همه میگن درونسوز اینجوری اونجوری
      بیان دست به دست هم بدیم و حداقل الایندگی کارخونه ایو با حذف کمپانی هایی مثل لیفان و بی کیفیت های دیگه که خیلی زیادن کاهش بدیم
      الان به قول این دوستمون چین الاینده ترین کشور دنیاس و این دلیلشه

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. محمد

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (28 ديدگاه)

        واسه تولید برق از نفت استفاده میشه؟؟؟؟ نیروگاه سیکل تریکیبی از گلز استفاده میکنه که خیلی سوخت پاک تری نسبت به بنزین هست

  6. زیزیگولو

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    عشق قلبی طرفدارای مرسدس بنز زدودنی نیستشو کمپانی بنز هرگز محبوبیتشو پیش هوادارانش ازدست نخاهد داد و تا زمانی که کمپانی مرسدس بنز وجود داره عشق هوادارانش نسبت بهش ادامه داره و مطمئن باشین که کمپانی بنز واسه حل هر مشکلی راه حلشو پیدا میکنه و با قدرت راهشو ادامه میده چون اگر غیر از این بود کمپانی مرسدس بنز مدتها پیش از صحنه روزگار محو شده بود

    موافقم 30
    مخالفم 8
  7. بی ریا

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    حوصله کل کل با دوستان متعصب المانی رو ندارم چون واقعا اعصابم به تعصب بیجای بعضی ها نمیرسه ، الان این اتفاقاتی که دوست عزیزمون اقای علی در مورد برندهای المانی گفتن دقیقا مصداق حرف های بنده واسه افول برندهای المانی هست اما از اونجا که کم نیستن تعداد متعصبین سرسخت بنز و بی ام و و پورشه که چشمشون رو به روی حقایق بستن و بنده رو به جانب داری از کره و آمریکا متهم میکنن بنده کلا حرفی با این دوستان ندارم
    به امید روزی که تعصب از ذهن انسان ها پاک بشه و واقع بینی جای اون رو بگیره

    موافقم 13
    مخالفم 19
    1. مرتضی

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (196 ديدگاه)

      آقا کسی چیزی نگفت که … همشون سر تا پا یه کرباسن … فعلا که در شرایط حاضر بیشتر ما به داچیا هم دسترسی نداریم

      موافقم 8
      مخالفم 5
    2. حسن خان

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (3 ديدگاه)

      همه داشتن. فورد پرونده داشت. فیات کرایسلر داشت
      داج داشت
      جمز داشت

      موافقم 5
      مخالفم 2
  8. OMID

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2171 ديدگاه)

    چرا این برنامه تقلب که آلاینده‌گی رو کاهش میده همیشه فعال نگه نمیدارن که این مشکلات پیش نیاد ?

    موافقم 4
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا