مرسدس بنزولوو

همکاری احتمالی مرسدس و ولوو برای توسعه پیشرانه‌های درون‌سوز

با سرمایه‌گذاری سنگینی که خودروسازان طراز اول جهانی روی تکنولوژی الکتریکی انجام می‌دهند، همه به دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها هستند تا بدین ترتیب سرمایه لازم برای تولید خودروهای الکتریکی وجود داشته باشد. دایملر و جیلی قبلاً یک جوینت ونچر ۵۰/۵۰ را ترتیب داده‌اند و نسل بعدی خودروهای الکتریکی اسمارت حاصل این همکاری است. حالا به نظر می‌رسد این همکاری شاید گسترش یابد.

یکی از رسانه‌های آلمانی می‌گوید دایملر به عنوان کمپانی مادر مرسدس در حال گفت‌وگو با ولووی سوئد (تحت تملک جیلی چین) برای همکاری در توسعه پیشرانه‌های درون‌سوز است. یکی از مدیران این خودروساز سوئدی اذعان داشته که اگرچه گفت‌وگوها با دایملر انجام شده اما هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است. همچنین سخنگوی ولوو اضافه کرده هنوز برای ارائه برنامه‌های آتی ولوو زود است اما این شرکت همکاری با هیچ شرکتی را رد نمی‌کند.

دایملر نیز به این گفت‌وگوها اشاره داشته اما سخنگوی شرکت از اشاره به جزئیات این همکاری احتمالی خودداری کرده و گفته که گفت‌وگوها در این زمینه به‌صورت مثبت پیش می‌رود. احتمالاً می‌دانید که جیلی سهامدار حدود ۱۰ درصد از سهام دایملر بوده و همچنین مالک لوتوس نیز هست. به‌این‌ترتیب احتمال دارد محصولات آتی ولوو از سیستم تعلیق تنظیم شده توسط مهندسان لوتوس استفاده کنند.

اما خود دایملر پروژه‌های زیادی با اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی کم‌حجمی اشاره کرد که در محصولات کامپکت مرسدس بکار می‌روند. همچنین X کلاس شکل گرفته بر پایه نیسان ناوارا نیز در کارخانه‌ای در مکزیک ساخته می‌شود. ون کوچک سیتان نیز یک رنو کانگوی تغییر شکل یافته بوده و اینفینیتی Q30 و QX30 نیز کاملاً از مرسدس A کلاس و GLA الهام گرفته‌اند.

مهم‌ترین همکاری بین خودروسازان در هفته‌های اخیر ادغام فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن بوده است. خود پژو-سیتروئن هم چند سال پیش اوپل و واکسهال را از جنرال موتورز خریداری کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. امیر

    ۱۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (6 ديدگاه)

    وقتی دو غول جهان با هم همکاری کنن چه می شود. ولوو و بنز برترین های دنیای خودرو هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا