تنها چند ماه پس از انتشار گزارشهای اولیه در مورد یک نسخه هیدروژنی از کلاس GLC، اینک مرسدسبنز رسماً تأیید کرده که یک نسخه تولیدی با این نوع پیشرانه برای سال بعد درنظر خواهد گرفت.
GLC F-Cell که نمونه اولیه آن در مراسم ویژه برند با عنوان «راهی به سوی آینده» در اشتوتگارت رونمایی شده، اولین خودروی با پیل سوختی در دنیا خواهد بود که از یک دامنه رانندگی کاربردی تمامالکتریکی برخوردار میشود؛ موضوعی که بیشتر به قابلیتهای سیستم پلاگین در شارژ بسته باتریهای لیتیومی برمیگردد و انرژی لازم را برای طی مسافتی در حدود ۴۸ کیلومتر فراهم میکند.
امّا در هر صورت، هسته تکنولوژی این وسیله نقلیه را پیلسوختی تشکیل میدهد که با همکاری فورد توسعه داده شده است. سیستم پیلسوختی همان فضایی را اشغال میکند که معمولاً به یک موتور احتراق داخلی اختصاص مییابد. این سیستم، نیرو را به یک موتور الکتریکی ارسال میکند؛ موتوری که چرخهای عقب را به حرکت درمیآورد. ولی نباید انتظار یک نسخه تمامچرخ متحرک را داشته باشید؛ چرا که این سیستم، جزئی از پکیج درنظر گرفته شده برای GLC F-Cell نیست.
مرسدسبنز GLC F-Cell قرار است که ابتدا در سال آینده، در بازارهای کلیدی آلمان، ایالات متحده و ژاپن عرضه شود و سپس در سال ۲۰۱۸ به بازار بریتانیا راه یابد. این مدل، احتمالاً رقیبی جدّی برای دیگر هیدروژنیها مانند هیوندای ix35 / توسان، تویوتا میرای و هوندا کلاریتی خواهد بود.
احمد باقری
۲۵ خرداد ۱۳۹۵تکنولوژی خیلی خوبیه، فقط جایگاه های سوختش کمه که کم کم داره توسعه پیدا می کنه.
مایکوباکتریوم توبرکلوسیز
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ولی نمیشه اعتماد کرد
هیدروژنه دیگه یه نقص کوچیک کافیه تا ماشین عین بمب منفجر بشه
محمد زمانلو
۲۵ خرداد ۱۳۹۵درسته که مزایای زیادی داره ولی تولید، ذخیره و انتقال اون به جایگاه های سوخت در حال حاضر خیلی گرونه و زور هرکسی بهش نمی رسه و مهم تراز اون مخزن ذخیره ی هیدروژن حتما باید بسیار مقاوم باشه تا در اثر تصادفات احتمالی نشتی به وجود نیاد و منفجر نشه.
یو اس اس اینترپرایز
۲۵ خرداد ۱۳۹۵افرین
كوروش
۲۵ خرداد ۱۳۹۵تکنولوژی جالبی بنظرم بهترین جایگزین سوخت فسیلی هستش روی توان خروجی و عملکردش هم کار کنن بنظرم جالب میشه
احسان(احسان سابق)
۲۵ خرداد ۱۳۹۵اون عکسه که تمام مدل های بنز مشخصه خیلی جالبه.البته اسپلینتر نیستش.احتمالا جاش نبوده بیارنش