دوجمرسدس بنز

جدال وایپر SRT و بنز SLS سری سیاه

یک رقابت داغ بین یک افعی سیاه آمریکایی با شاهزاده سیاه پوش آلمانی.

2014 Mercedes-Benz SLS AMG Black Series
۲۰۱۴ Mercedes-Benz SLS AMG Black Series
2013 SRT Viper
۲۰۱۳ SRT Viper

در یک سمت این دوئل، SRT وایپر با قلب تپنده ۸.۴ لیتری ده سیلندر خورجینی قرار دارد که نیروی ۶۴۰ اسب بخار و گشتاور ۸۱۴ نیوتن متر را برای آن به ارمغان می‌آورد. برای انتقال این نیرو از یک گیربکس شش سرعته دستی کلاسیک استفاده شده است تا شتاب صفر تا صدی کمتر از ۳ ثانیه و طی مسافت ۴۰۰ متر در حدود ۱۱ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۳۱ کیلومتر را به راننده خود تقدیم کند.

در سوی دیگر این مبارزه، مرسدس بنز SLS AMG سری سیاه با موتور ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری قرار می‌گیرد. توان این پیشرانه ۶۲۲ اسب بخار و گشتاور آن ۶۳۴ نیوتن متر است که به وضوح در برابر حریف آمریکایی خود کم می‌آورد. شتاب صفر تا صد ۳.۵ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت نیز بیانگر همین نکته می‌باشند. اما با وجود چربش اعداد به سمت وایپر، مرسدس بنز گران قیمت ویژگیهایی ممتاز برای مسحور کردن راننده خود دارد. شاید وایپر بتواند به SLS نیشی هم بزند اما این زهر برای بنز کشنده نخواهد بود! [نمایش ویدئو در یوتیوب]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (224 ديدگاه)

    بنازم به تکنولوژی!!!تفاوت اسب بخار وایپر و SLS فقط 18 تا است ولی 192 نیوتون متر تفاوت گشتاور!!!
    یعنی ماشینای امریکایی شاهکار مهندسی اند…
    ماشین فقط امریکایی…

    1. اصغر

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (213 ديدگاه)

      تازه به این موضوع هم توجه کنید قیمت واپیر خیلی خیلی کمتر اس ال اسه.

      1. M3 E92

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (321 ديدگاه)

        حجم موتورش از باک پراید بیشتره بابا … چه شاهکار مهندسی؟؟؟

    2. Kayhan

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (83 ديدگاه)

      تکنولوژی؟ شاهکار مهندسی؟ یه موتور 8.4 لیتری رو بدی بچه 5 ساله بسازه ازش همین قدر گشتاور میگیره چون به صورت طبیعی با افزایش اندازه سیلندر گشتاور تولیدی بالا می ره ولی تکنولوژی اونیه که مرسدس داره که اسب بخارش فقط 18 تا تفاوت داره با موتور 6.2 لیتر و 2.2 لیتر اختلاف! تازه اگه بحث آلودگی و اینا باشه که وایپر باید محو بشه. تازه از امکانات هیچ صحبتی نشده ولی به نظر من همون کابین مرسدس به کل وایپر می ارزه! البته از حق نگذریم ماشینای آمریکایی اگه از امکانات و مصرف و بعضا طراحی داخلیشون فاکتور بگیریم با توجه به کارکردشون قیمت خیلی مناسبی دارن ولی تکنولوژی و پرستیژ هرگز!

      1. اصغر

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (213 ديدگاه)

        عزیزم هر وقت قیمت وایپر اندازه اس ال اس بود این حرفتو قبول دارم ولی با ایت قیمت واقعا خوبه.در ضمن عزیزم.ربطی به تکنولوژی نداره. امریکایی ها عاشق چیز های بزرگن.خونه هاشون بزرگه بر عکس خونه های اروپایی ها.ماشین هاشون سدان های بزرگ یا شاسی بلند های فول سایزه.درست برعکس اروپایی ها با اون هاچبک های مسخرشون.امریکایی یعنی عظمت یعنی بزرگی.مثل مرسدس نیست که باید از صد تا قانون مسخره محیط زیستی اتحادیه اروپا بگذره. برای همین با موتور ها بزرگ حال میکنند. این هم به همه صابت شده تکنولوژی امریکا از کل دنیا جلو تره چه برسه به آلمان!!آلمان ها اگه خیلی از تکنولوژی میفهمیدن نمیذاشتن صتایع هواییشون نابود بشه.نمیذاشتن کشورشون نابود بشه.نمیذاشتن کشورشون دو پاره بشه. آلمان بغیر یه صنعت خودروسازی هیچ حرفی واسه گفتن در اقتصاد جهانی نداره.امریکا چی؟بویینگ بیش از نیمی از بازار هوایی دنیا رو در دست داره.سودش 1.5 برابر ایرباسه.صنعت خودروسازی امریکا چی؟جنرال موتورزی که 5 سال پیش مرده بود الان در یک قدمی تویوتا قرار داره تا بزرگترین بشه . بزرگترین کمپانی های کامیوتری الان در چه کشوری هست؟ اپل دل اینتل آی بی ام تماما امریکایی هستن.آلمان که هیچی کل اروپا هم رقیبی برای این شرکت ها نداره.نوکیا چی شد؟آلمان اگه چیزی از تکنولوژی میدونست الان اقتصادش اینجوری نبود.
        بعد شما بیا بدون اطلاع از فرهنگ یک کشور حجم موتور یک ماشینو زیر سوال ببر.تگزاسی ها یه شعار غیر رسمی برای ایالتشون دارن اونم اینکه هر چه بزرگتر بهتر:D

      2. fleetwood

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (274 ديدگاه)

        من خودم عاشق بنز هستم ، اگه مقایسه بین بنز و بی ام و بود حرف شما درسته بنز سالاره، ولی همونطور که میگی بچه 5 ساله میتونه از 8.4 لیتر همین قدر گشتاور بدست بیاره ، منم میگم اگه 270 هزار دلار بدی به یه بچه 5 ساله میتونه این تکنولوژی بنز را توی ماشین به کار ببره ، درسته کامارو و موستانگ و هامر و دوج کیفیت متریال داخل ماشین مثل بنز نیست اما هدف از تولید این ماشینها حفظ قدرت و گشتاور بالا و لذت رانندگی برای مشتریان با قیمتی پایین است ، وگرنه کادیلاک اسکالید را درنظر بگیر که بوی چرم توی ماشین و کیفیت داخل ماشین آدمو دیوونه میکنه و با اینکه یه شاسی بلنده ولی با بنز اس کلاس از نظر کیفیت قابل مقایسه است ،دوج وایپر و کامارو zl1 و حتی نیسان gtr سوپراسپرت قشر متوسط جامعه اون ور آبه

      3. نيما

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (121 ديدگاه)

        یه موتور ۸.۴ لیتری رو یه بچه نمیتونه بسازه و گرنه همه ی کمپانی ها حتی سایپا میساختش.

    3. slr722

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      چقدر بدم میاد بعضی ها بنز واسه خودشون خدا کردن…

      یعنی اگه الان بنز پراید بزنه با همون مشخصات کیفیت…بازم بعضی ها میان قربون صدقه اش میرن…

      1. علی

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (513 ديدگاه)

        اگه روزی بنز همچین کاری کنه که دیگه بنز نیست
        بنز به این علت بنز شده که محصولات 50 سال پیشش هم در اوج کیفیت و خلاقیت زمان خودشون ساخته میشدن
        شما فکرشم نکن بنز حتی ماشینی در حد کیا و هیوندایی بزنه چه برسه پراید

    4. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود.بنز داره با 6.2 لیتر و 8 سیلندر 622 اسب بخار تولید میکنه.
      وایپر داره با 8.4 لیتر و 10 سیلندر 640 اسب بخار تولید میکنه
      فرقشون 2.2 لیتر و 2تا سیلندره ولی 18 اسب بخار تفاوت دارند.
      بعدشم هرچی حجم موتور بالاتر باشه گشتاور بالاتر میره.
      V12

    5. Arash66

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (433 ديدگاه)

      آره مگه شما بگید !
      کمترین تکنولوژی رو ماشین های امریکایی دارن !

    6. علی

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (513 ديدگاه)

      این حرف رو قبول دارم که برند هایی مثل کادیلاک و شورلت در کوروت از نظر مهندسی دوباره خودشون رو مثل دهه 70 میلادی بالا کشیدن و سرآمد تکنولوژی شدن اما در مورد دوج فکر نکنم این حرف صدق کنه
      موتور 8.4 لیتری و این قدرت موتور کجاش شاهکاره؟ بیشتر از 15 ساله دوج با همین حجم موتور و مصرف سوخت بسیار بالا داره تولید میشه
      شاهکار مهندسی اونه که پورشه ماشین میسازه با حجم موتور 3.6 توربو به قدرت 500 اسب و مصرف جاده ای 9 که در برنامه دنده پنج اینو ثابت کرد
      مورد دوم وایپر اصلا ماشین پیست نیست چون در برابر رقبا هندلینگ ضعیفی داره و با وجوود این قدرت بالا توی پیست اصلا نمیتونه حریف کوروت بشه

  2. AMIN

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (204 ديدگاه)

    بدون هیچ گونه شکی مرسدس چیز دیگه ایه…

  3. رضا

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (224 ديدگاه)

    ببخشید اشتباه شد:تفاوت گشتاور 180 نیوتون متر

  4. شروین

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (515 ديدگاه)

    وایپررررررررررررررررررر

  5. fleetwood

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (274 ديدگاه)

    دوج وایپر 640 اسب بدون توربو دمش گرم ،
    هنر ماشین آمریکایی اینه که لذت شتاب و سرعت بالا را با قیمتی پایین به مشتری هاش عرضه میکنه،حتما قیمت بنز sls دو برابر یا سه برابر دوج وایپر هست

  6. I Love Ferrari

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (153 ديدگاه)

    با اینکه بنز رو خیلی دوس دارم ولی اس ال اس مثل بقیه ی ماشیناش شاخ نیس بین رقباش.

  7. محسن.د

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    با اینکه مرسدس خیلی روی SLS کار کرد ولی هیچوقت نتونست به محبوبیت SLR برسه. بنظرم مهم ترین دلیلش،اهمیت McLaren بود.

    1. slr722

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      مهسن یه لایک بزرگ بهت دادم…

      چون حرف حق و درستی زدی…

      اورین اورین..

      1. slr722

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (1347 ديدگاه)

        ببخشید محسن اشتباه نوشتم….

  8. امین

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (821 ديدگاه)

    یه دفعه یه موتور تریلی 18 چرخ میزاشتین رو وایپر خودتونو راحت میکردین
    8400 سی سی رو روی وانت ها ( وانت مزدا خودمون ) میزارن.
    مطمئن باشین اگه 8.4i رو بدی دست مرسدس بهتر از ایننتیجه میگیری …

  9. محمدرضا

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (153 ديدگاه)

    کامیون های دوج 70،80 سال پیش هنوز اینجا مثل ساعت کار میکنه اونایی هم که کار نمیکننن قطعاتش رو خدا تومن میفروشن

    ماشین های آمریکایی همیشه غول بودن

  10. شروین

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (515 ديدگاه)

    بنز اگه بیل زن بود با 2 تا توربو شارژر که رو بعضی ماشیناش میذاره یا slr که مک لارن براش زد تا الان کل وایپر رو می زد اما فقط ادعا. فقط…

  11. شروین

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (515 ديدگاه)

    اگه تکنولوژی نیست پس چیه؟ پرا بقیه نمیتونن؟؟ گربه دستش به گوشت نمی رسه میگه…

  12. kamyar

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    ماشالا به هرچی امریکایی و امریکایی بازه

  13. شروین

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (515 ديدگاه)

    چرا وقتی بوگاتی ویرون 2 تا موتور 8 سیلند رو با هم میکنه یه موتور 16 سیلندر هیشکی هیچی نمیگه اما وایپر که موتور 8.4 10 سیلندر که از سال 2002 رو ماشیناشه که بیس اش رو هم از قبل داشته (مثل کروت که موتورش با تغییرات کمی از اول تا حالا اومده) میشن بد؟ واسه اینا بد اما واسه اونا نه؟
    همین موتور وایپر با 2 تا توربو تا 1700 اسب تقویت شده. این تکنولوژی نیست که این همه جای تقویت دارن؟ نه مثل بقیه که با 4 تا توربو نهایتا 100 اسب بهشون اضافه میشه.
    اسمشونم سوپر اسپرته نه سوپر لوکس. یعنی درجه اول اهمیت موتوره نه تزیینات داخلی.
    همون جور که دوستمون اصغر گفت و منم تو کامنت های قبلی گفته بودم تکنولوژی امریکا با هیچ کشوری قابل مقایسه نیست…

  14. فقط سری ۳

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (130 ديدگاه)

    عزیزان دعوا نکنید توی مجله ماشین همین ماه مقایسه این دوماشین اومده وایپر هم برنده شده ولی خیلی چیزا بین اونا یکسان بود ازجمله تجهیزات وفکر هم نکنید چون قیمتش کمتره بویی ازتکنولوژی نبرده مصرف بنزینش خیلی بیشتر ازبنز نیست

  15. علیرضا اسدی

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اونایی که میگن آمریکایی مهندسی نداره برن رکورد های پیست نوربگرینگ رو بخونین غیر از اون دو تا اولی ها که ماشین های قانونی خیابون نیستن اولین قانونی خیابونی گامپرته بعد ال اف ای بعدش وایپره اس ال اس تو ده تای اول هم نیست

  16. شروین

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (515 ديدگاه)

    بعد از گامپرت وایپره بعد ال اف ای.
    گامپرت 7:11
    وایپر 7:12
    ال اف ای 7:14
    کروت 7:19

  17. جلال

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    از قیافه sls اصلا خوشم نمیاد
    از کمپانی که SLR مکلارن رو تولید کرده بعیده چنین ماشین زشتی بزنه!
    مکلارنSLR واقعا زیبا بود

  18. رضا

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    یکی از برتریهای خودروهای آمریکایی این هست که در دورهای پایینتر به گشتاورهای بالاتر می رسن.. البته این موضوع بیشتر به دلیل استفاده از خودروهای دیزلی هست که با دور پایین گشتاور بالاتری میده و درنتیجه اصتهلاک خودرو پایین میاد و موتور برای افزایش توان نیاز به دور برداشتن نیست

  19. Brabus-Rocket

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    ضمن احترام برای نظرات دوستان. سوالم اینه که اگه وایپر کاستی قابل توجهی نداره و قدرت و گشتاور و… بیشتری هم ارائه میده چرا قیمت بالاتری نداره.حتی قیمتش نزدیک مرسدس هم نیست؟
    دوج از پول بدش میاد؟!؟!
    پاسخ اینجاست که هر برندی ارزش خودشو داره و این ارزش یک شبه بدست نیومده.آمریکایی ها درست مثل برندهای کره ای سعی دارن ضعف مهندسیو (نسبت به آلمانیها البته)رو فاکتور قیمت جبران کنن

  20. شروین

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (515 ديدگاه)

    لابد اپل هم به خاطر بی ارزش بودن برندش 199 دلاره؟؟ واقعا چه چیزا آدم میشنوه! باشه آقا بنز بهترینه!!!!! عجب گیری کردیم…

  21. هومن

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    گشتاور بیشتر وایپر فقط به درد دود کردن لاستیک می خوره نه چیز دیگه و برای اون دوست خوبمون دومین اقتصاد برتر جهان بعد از چین کشور المان هست

  22. هومن

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    تولید بیشتر نسبت به مرسدس اس ال اس داره کارخونه دوج بیشتر از روبات ها استفاده می کنه ولی بیشترین استفاده مرسدس اس ال اس از افراد هست یعنی دست سازه قطعات مرسدس …بیشترش ساخت بهترین شرکت های جهان هست که شامل انگلیس و …. دیگر کشور هاست واین کوچکترین دلیل تفاوت قیمت اس ال اس و وایپر هست

  23. ‏‎ALI_JAFARLOUY@YAHOO.COM‎

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    بنازم به هنرمندان المانی بخصوص داداش خودم مرسدس.جون الکی دست تکون میده ماشین به خوبی ‏SLSمیده ماشی سوبر اسبرت ساده که هیج کمی از ماشینهای دیکر سوبر اسبرت نداره.ولی کمبانیهای ماشینهای دیکر بیشترش این همه زور میزنن ماشینی تولید میکنه که کمتر از انی است که رو اون زحمت میکشن.ماشین فقط ماشینهای المان اونم مرسدس.رتبه۱.

  24. ALI_JAFARLOY@YAHOO.COM

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر کس نظری داره و نظرش هم برا خودش محترمه.ولی قرار نیست از رو تعصب جشما رو بست و قضاوت کرد.اکر بنز یه خورده رو sls کار میکرد بهتر از هر ماشینی سوبر اسبرت بود.اکه دقت کرده باشین مثلا ماشینهای بنز 2009 میان با ماشینهای2013یا2012 مقایسه میکنن که بنز میبره یا اکر هم ببازه با اختلاف کم.بنز بیشتر اونیه که فکرشو میکنید هست.دوما SLR وSLS هیج ربطی به هم ندارن. شعارما فقط ~مرسدس~.یاشاسین امبراطور.

  25. شروین

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (515 ديدگاه)

    کسی که میگه گشتاور فقط به درد دود کردن لاستیک میخوره یعنی هیچی از ماشین نمیدونه…

  26. امین

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (43 ديدگاه)

    والا من نظرات همه دوستان رو خوندم ولی تعجب میکنم که چرا هیچکس به نابرابری این مقایسه اشاره ای نکرد.واقعاً احمق بوده اونی که اصلاً از اول یه همچین دوئلی رو طراحی کرده.مقایسه باید قبل از هر چیز برابر باشه.این که شما بیای یه ماشین 8 سیلندر رو با یه ماشین 10 سیلندر و بالطبع با اختلاف فاحش حجم موتور مقایسه کنی و اون قویتره برنده بشه که هنری نیست.مقایسه ای جذابه که همه چیش برابر باشه.
    بعدشم بنز هیچ وقت قابل مقایسه با دوج و امثالهم نیست.یه مثال :
    ببینید هردو ماشین نسل های جدید مدل هاشون هستند با این تفاوت که شما نسل قبلی SLS رو که همانا SLR باشه رو که میبینی آب از لب و لوچه ات را میفته ولی حالا بیا نسل قبل وایپر رو نگاه کن.دیگه هیچ جذابیتی نداره.اصالتی که بنز داره پدر جد دوج هم نداره.این فرق این دو تاست نه 2 تا سیلندر و حجم و قدرت و گشتاور بیشتر.

  27. شروین

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (515 ديدگاه)

    اتفاقا نسل قبلی دوج وایپر از نظر خیلی ها جذاب تره. این نظر شماست. بعدشم اگه بحث اصالت باشه بنز تازگیا وارد گود ریس و مسابقه و سوپر اسپرت شده پس بنزه که اصالت نداره نه وایپر.

  28. شروین

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (515 ديدگاه)

    اتفاقا نسل قبلی دوج وایپر از نظر خیلی ها جذاب تره. این نظر شماست. بعدشم اگه بحث اصالت باشه بنز تازگیا وارد گود ریس و مسابقه و سوپر اسپرت شده پس بنزه که اصالت نداره نه وایپر

  29. شروین

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (515 ديدگاه)

    اتفاقا نسل قبلی دوج وایپر از نظر خیلی ها و حتی خود من جذاب تره. این نظر شماست. بعدشم اگه بحث اصالت باشه بنز تازگیا وارد گود ریس و مسابقه و سوپر اسپرت شده پس بنزه که اصالت نداره نه وایپر

    1. امین

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (43 ديدگاه)

      بنده 2 تا سوال از شما دارم:
      1- بین نسلهای قبلی این 2تا کدوم جذاب تر و قدرتمند تر ظاهر شدن؟
      2- شما اصالت رو چی معنا میکنی؟

  30. سام

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جونم DODGE VIPER SRT TA قویترین موتور تنفس طبیعی حال حاظر دنیا.فقط AMERICAN CARS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا