یک رقابت داغ بین یک افعی سیاه آمریکایی با شاهزاده سیاه پوش آلمانی.
در یک سمت این دوئل، SRT وایپر با قلب تپنده ۸.۴ لیتری ده سیلندر خورجینی قرار دارد که نیروی ۶۴۰ اسب بخار و گشتاور ۸۱۴ نیوتن متر را برای آن به ارمغان میآورد. برای انتقال این نیرو از یک گیربکس شش سرعته دستی کلاسیک استفاده شده است تا شتاب صفر تا صدی کمتر از ۳ ثانیه و طی مسافت ۴۰۰ متر در حدود ۱۱ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۳۱ کیلومتر را به راننده خود تقدیم کند.
در سوی دیگر این مبارزه، مرسدس بنز SLS AMG سری سیاه با موتور ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری قرار میگیرد. توان این پیشرانه ۶۲۲ اسب بخار و گشتاور آن ۶۳۴ نیوتن متر است که به وضوح در برابر حریف آمریکایی خود کم میآورد. شتاب صفر تا صد ۳.۵ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت نیز بیانگر همین نکته میباشند.
اما با وجود چربش اعداد به سمت وایپر، مرسدس بنز گران قیمت ویژگیهایی ممتاز برای مسحور کردن راننده خود دارد. شاید وایپر بتواند به SLS نیشی هم بزند اما این زهر برای بنز کشنده نخواهد بود! [نمایش ویدئو در یوتیوب]
بنازم به تکنولوژی!!!تفاوت اسب بخار وایپر و SLS فقط 18 تا است ولی 192 نیوتون متر تفاوت گشتاور!!! یعنی ماشینای امریکایی شاهکار مهندسی اند… ماشین فقط امریکایی…
تکنولوژی؟ شاهکار مهندسی؟ یه موتور 8.4 لیتری رو بدی بچه 5 ساله بسازه ازش همین قدر گشتاور میگیره چون به صورت طبیعی با افزایش اندازه سیلندر گشتاور تولیدی بالا می ره ولی تکنولوژی اونیه که مرسدس داره که اسب بخارش فقط 18 تا تفاوت داره با موتور 6.2 لیتر و 2.2 لیتر اختلاف! تازه اگه بحث آلودگی و اینا باشه که وایپر باید محو بشه. تازه از امکانات هیچ صحبتی نشده ولی به نظر من همون کابین مرسدس به کل وایپر می ارزه! البته از حق نگذریم ماشینای آمریکایی اگه از امکانات و مصرف و بعضا طراحی داخلیشون فاکتور بگیریم با توجه به کارکردشون قیمت خیلی مناسبی دارن ولی تکنولوژی و پرستیژ هرگز!
عزیزم هر وقت قیمت وایپر اندازه اس ال اس بود این حرفتو قبول دارم ولی با ایت قیمت واقعا خوبه.در ضمن عزیزم.ربطی به تکنولوژی نداره. امریکایی ها عاشق چیز های بزرگن.خونه هاشون بزرگه بر عکس خونه های اروپایی ها.ماشین هاشون سدان های بزرگ یا شاسی بلند های فول سایزه.درست برعکس اروپایی ها با اون هاچبک های مسخرشون.امریکایی یعنی عظمت یعنی بزرگی.مثل مرسدس نیست که باید از صد تا قانون مسخره محیط زیستی اتحادیه اروپا بگذره. برای همین با موتور ها بزرگ حال میکنند. این هم به همه صابت شده تکنولوژی امریکا از کل دنیا جلو تره چه برسه به آلمان!!آلمان ها اگه خیلی از تکنولوژی میفهمیدن نمیذاشتن صتایع هواییشون نابود بشه.نمیذاشتن کشورشون نابود بشه.نمیذاشتن کشورشون دو پاره بشه. آلمان بغیر یه صنعت خودروسازی هیچ حرفی واسه گفتن در اقتصاد جهانی نداره.امریکا چی؟بویینگ بیش از نیمی از بازار هوایی دنیا رو در دست داره.سودش 1.5 برابر ایرباسه.صنعت خودروسازی امریکا چی؟جنرال موتورزی که 5 سال پیش مرده بود الان در یک قدمی تویوتا قرار داره تا بزرگترین بشه . بزرگترین کمپانی های کامیوتری الان در چه کشوری هست؟ اپل دل اینتل آی بی ام تماما امریکایی هستن.آلمان که هیچی کل اروپا هم رقیبی برای این شرکت ها نداره.نوکیا چی شد؟آلمان اگه چیزی از تکنولوژی میدونست الان اقتصادش اینجوری نبود. بعد شما بیا بدون اطلاع از فرهنگ یک کشور حجم موتور یک ماشینو زیر سوال ببر.تگزاسی ها یه شعار غیر رسمی برای ایالتشون دارن اونم اینکه هر چه بزرگتر بهتر:D
من خودم عاشق بنز هستم ، اگه مقایسه بین بنز و بی ام و بود حرف شما درسته بنز سالاره، ولی همونطور که میگی بچه 5 ساله میتونه از 8.4 لیتر همین قدر گشتاور بدست بیاره ، منم میگم اگه 270 هزار دلار بدی به یه بچه 5 ساله میتونه این تکنولوژی بنز را توی ماشین به کار ببره ، درسته کامارو و موستانگ و هامر و دوج کیفیت متریال داخل ماشین مثل بنز نیست اما هدف از تولید این ماشینها حفظ قدرت و گشتاور بالا و لذت رانندگی برای مشتریان با قیمتی پایین است ، وگرنه کادیلاک اسکالید را درنظر بگیر که بوی چرم توی ماشین و کیفیت داخل ماشین آدمو دیوونه میکنه و با اینکه یه شاسی بلنده ولی با بنز اس کلاس از نظر کیفیت قابل مقایسه است ،دوج وایپر و کامارو zl1 و حتی نیسان gtr سوپراسپرت قشر متوسط جامعه اون ور آبه
اگه روزی بنز همچین کاری کنه که دیگه بنز نیست بنز به این علت بنز شده که محصولات 50 سال پیشش هم در اوج کیفیت و خلاقیت زمان خودشون ساخته میشدن شما فکرشم نکن بنز حتی ماشینی در حد کیا و هیوندایی بزنه چه برسه پراید
درود.بنز داره با 6.2 لیتر و 8 سیلندر 622 اسب بخار تولید میکنه. وایپر داره با 8.4 لیتر و 10 سیلندر 640 اسب بخار تولید میکنه فرقشون 2.2 لیتر و 2تا سیلندره ولی 18 اسب بخار تفاوت دارند. بعدشم هرچی حجم موتور بالاتر باشه گشتاور بالاتر میره. V12
این حرف رو قبول دارم که برند هایی مثل کادیلاک و شورلت در کوروت از نظر مهندسی دوباره خودشون رو مثل دهه 70 میلادی بالا کشیدن و سرآمد تکنولوژی شدن اما در مورد دوج فکر نکنم این حرف صدق کنه موتور 8.4 لیتری و این قدرت موتور کجاش شاهکاره؟ بیشتر از 15 ساله دوج با همین حجم موتور و مصرف سوخت بسیار بالا داره تولید میشه شاهکار مهندسی اونه که پورشه ماشین میسازه با حجم موتور 3.6 توربو به قدرت 500 اسب و مصرف جاده ای 9 که در برنامه دنده پنج اینو ثابت کرد مورد دوم وایپر اصلا ماشین پیست نیست چون در برابر رقبا هندلینگ ضعیفی داره و با وجوود این قدرت بالا توی پیست اصلا نمیتونه حریف کوروت بشه
دوج وایپر 640 اسب بدون توربو دمش گرم ، هنر ماشین آمریکایی اینه که لذت شتاب و سرعت بالا را با قیمتی پایین به مشتری هاش عرضه میکنه،حتما قیمت بنز sls دو برابر یا سه برابر دوج وایپر هست
یه دفعه یه موتور تریلی 18 چرخ میزاشتین رو وایپر خودتونو راحت میکردین 8400 سی سی رو روی وانت ها ( وانت مزدا خودمون ) میزارن. مطمئن باشین اگه 8.4i رو بدی دست مرسدس بهتر از ایننتیجه میگیری …
چرا وقتی بوگاتی ویرون 2 تا موتور 8 سیلند رو با هم میکنه یه موتور 16 سیلندر هیشکی هیچی نمیگه اما وایپر که موتور 8.4 10 سیلندر که از سال 2002 رو ماشیناشه که بیس اش رو هم از قبل داشته (مثل کروت که موتورش با تغییرات کمی از اول تا حالا اومده) میشن بد؟ واسه اینا بد اما واسه اونا نه؟ همین موتور وایپر با 2 تا توربو تا 1700 اسب تقویت شده. این تکنولوژی نیست که این همه جای تقویت دارن؟ نه مثل بقیه که با 4 تا توربو نهایتا 100 اسب بهشون اضافه میشه. اسمشونم سوپر اسپرته نه سوپر لوکس. یعنی درجه اول اهمیت موتوره نه تزیینات داخلی. همون جور که دوستمون اصغر گفت و منم تو کامنت های قبلی گفته بودم تکنولوژی امریکا با هیچ کشوری قابل مقایسه نیست…
عزیزان دعوا نکنید توی مجله ماشین همین ماه مقایسه این دوماشین اومده وایپر هم برنده شده ولی خیلی چیزا بین اونا یکسان بود ازجمله تجهیزات وفکر هم نکنید چون قیمتش کمتره بویی ازتکنولوژی نبرده مصرف بنزینش خیلی بیشتر ازبنز نیست
اونایی که میگن آمریکایی مهندسی نداره برن رکورد های پیست نوربگرینگ رو بخونین غیر از اون دو تا اولی ها که ماشین های قانونی خیابون نیستن اولین قانونی خیابونی گامپرته بعد ال اف ای بعدش وایپره اس ال اس تو ده تای اول هم نیست
یکی از برتریهای خودروهای آمریکایی این هست که در دورهای پایینتر به گشتاورهای بالاتر می رسن.. البته این موضوع بیشتر به دلیل استفاده از خودروهای دیزلی هست که با دور پایین گشتاور بالاتری میده و درنتیجه اصتهلاک خودرو پایین میاد و موتور برای افزایش توان نیاز به دور برداشتن نیست
ضمن احترام برای نظرات دوستان. سوالم اینه که اگه وایپر کاستی قابل توجهی نداره و قدرت و گشتاور و… بیشتری هم ارائه میده چرا قیمت بالاتری نداره.حتی قیمتش نزدیک مرسدس هم نیست؟ دوج از پول بدش میاد؟!؟! پاسخ اینجاست که هر برندی ارزش خودشو داره و این ارزش یک شبه بدست نیومده.آمریکایی ها درست مثل برندهای کره ای سعی دارن ضعف مهندسیو (نسبت به آلمانیها البته)رو فاکتور قیمت جبران کنن
تولید بیشتر نسبت به مرسدس اس ال اس داره کارخونه دوج بیشتر از روبات ها استفاده می کنه ولی بیشترین استفاده مرسدس اس ال اس از افراد هست یعنی دست سازه قطعات مرسدس …بیشترش ساخت بهترین شرکت های جهان هست که شامل انگلیس و …. دیگر کشور هاست واین کوچکترین دلیل تفاوت قیمت اس ال اس و وایپر هست
بنازم به هنرمندان المانی بخصوص داداش خودم مرسدس.جون الکی دست تکون میده ماشین به خوبی SLSمیده ماشی سوبر اسبرت ساده که هیج کمی از ماشینهای دیکر سوبر اسبرت نداره.ولی کمبانیهای ماشینهای دیکر بیشترش این همه زور میزنن ماشینی تولید میکنه که کمتر از انی است که رو اون زحمت میکشن.ماشین فقط ماشینهای المان اونم مرسدس.رتبه۱.
هر کس نظری داره و نظرش هم برا خودش محترمه.ولی قرار نیست از رو تعصب جشما رو بست و قضاوت کرد.اکر بنز یه خورده رو sls کار میکرد بهتر از هر ماشینی سوبر اسبرت بود.اکه دقت کرده باشین مثلا ماشینهای بنز 2009 میان با ماشینهای2013یا2012 مقایسه میکنن که بنز میبره یا اکر هم ببازه با اختلاف کم.بنز بیشتر اونیه که فکرشو میکنید هست.دوما SLR وSLS هیج ربطی به هم ندارن. شعارما فقط ~مرسدس~.یاشاسین امبراطور.
والا من نظرات همه دوستان رو خوندم ولی تعجب میکنم که چرا هیچکس به نابرابری این مقایسه اشاره ای نکرد.واقعاً احمق بوده اونی که اصلاً از اول یه همچین دوئلی رو طراحی کرده.مقایسه باید قبل از هر چیز برابر باشه.این که شما بیای یه ماشین 8 سیلندر رو با یه ماشین 10 سیلندر و بالطبع با اختلاف فاحش حجم موتور مقایسه کنی و اون قویتره برنده بشه که هنری نیست.مقایسه ای جذابه که همه چیش برابر باشه. بعدشم بنز هیچ وقت قابل مقایسه با دوج و امثالهم نیست.یه مثال : ببینید هردو ماشین نسل های جدید مدل هاشون هستند با این تفاوت که شما نسل قبلی SLS رو که همانا SLR باشه رو که میبینی آب از لب و لوچه ات را میفته ولی حالا بیا نسل قبل وایپر رو نگاه کن.دیگه هیچ جذابیتی نداره.اصالتی که بنز داره پدر جد دوج هم نداره.این فرق این دو تاست نه 2 تا سیلندر و حجم و قدرت و گشتاور بیشتر.
اتفاقا نسل قبلی دوج وایپر از نظر خیلی ها جذاب تره. این نظر شماست. بعدشم اگه بحث اصالت باشه بنز تازگیا وارد گود ریس و مسابقه و سوپر اسپرت شده پس بنزه که اصالت نداره نه وایپر.
اتفاقا نسل قبلی دوج وایپر از نظر خیلی ها جذاب تره. این نظر شماست. بعدشم اگه بحث اصالت باشه بنز تازگیا وارد گود ریس و مسابقه و سوپر اسپرت شده پس بنزه که اصالت نداره نه وایپر
اتفاقا نسل قبلی دوج وایپر از نظر خیلی ها و حتی خود من جذاب تره. این نظر شماست. بعدشم اگه بحث اصالت باشه بنز تازگیا وارد گود ریس و مسابقه و سوپر اسپرت شده پس بنزه که اصالت نداره نه وایپر
رضا
۲۳ مرداد ۱۳۹۲بنازم به تکنولوژی!!!تفاوت اسب بخار وایپر و SLS فقط 18 تا است ولی 192 نیوتون متر تفاوت گشتاور!!!
یعنی ماشینای امریکایی شاهکار مهندسی اند…
ماشین فقط امریکایی…
اصغر
۲۳ مرداد ۱۳۹۲تازه به این موضوع هم توجه کنید قیمت واپیر خیلی خیلی کمتر اس ال اسه.
M3 E92
۲۳ مرداد ۱۳۹۲حجم موتورش از باک پراید بیشتره بابا … چه شاهکار مهندسی؟؟؟
Kayhan
۲۳ مرداد ۱۳۹۲تکنولوژی؟ شاهکار مهندسی؟ یه موتور 8.4 لیتری رو بدی بچه 5 ساله بسازه ازش همین قدر گشتاور میگیره چون به صورت طبیعی با افزایش اندازه سیلندر گشتاور تولیدی بالا می ره ولی تکنولوژی اونیه که مرسدس داره که اسب بخارش فقط 18 تا تفاوت داره با موتور 6.2 لیتر و 2.2 لیتر اختلاف! تازه اگه بحث آلودگی و اینا باشه که وایپر باید محو بشه. تازه از امکانات هیچ صحبتی نشده ولی به نظر من همون کابین مرسدس به کل وایپر می ارزه! البته از حق نگذریم ماشینای آمریکایی اگه از امکانات و مصرف و بعضا طراحی داخلیشون فاکتور بگیریم با توجه به کارکردشون قیمت خیلی مناسبی دارن ولی تکنولوژی و پرستیژ هرگز!
اصغر
۲۳ مرداد ۱۳۹۲عزیزم هر وقت قیمت وایپر اندازه اس ال اس بود این حرفتو قبول دارم ولی با ایت قیمت واقعا خوبه.در ضمن عزیزم.ربطی به تکنولوژی نداره. امریکایی ها عاشق چیز های بزرگن.خونه هاشون بزرگه بر عکس خونه های اروپایی ها.ماشین هاشون سدان های بزرگ یا شاسی بلند های فول سایزه.درست برعکس اروپایی ها با اون هاچبک های مسخرشون.امریکایی یعنی عظمت یعنی بزرگی.مثل مرسدس نیست که باید از صد تا قانون مسخره محیط زیستی اتحادیه اروپا بگذره. برای همین با موتور ها بزرگ حال میکنند. این هم به همه صابت شده تکنولوژی امریکا از کل دنیا جلو تره چه برسه به آلمان!!آلمان ها اگه خیلی از تکنولوژی میفهمیدن نمیذاشتن صتایع هواییشون نابود بشه.نمیذاشتن کشورشون نابود بشه.نمیذاشتن کشورشون دو پاره بشه. آلمان بغیر یه صنعت خودروسازی هیچ حرفی واسه گفتن در اقتصاد جهانی نداره.امریکا چی؟بویینگ بیش از نیمی از بازار هوایی دنیا رو در دست داره.سودش 1.5 برابر ایرباسه.صنعت خودروسازی امریکا چی؟جنرال موتورزی که 5 سال پیش مرده بود الان در یک قدمی تویوتا قرار داره تا بزرگترین بشه . بزرگترین کمپانی های کامیوتری الان در چه کشوری هست؟ اپل دل اینتل آی بی ام تماما امریکایی هستن.آلمان که هیچی کل اروپا هم رقیبی برای این شرکت ها نداره.نوکیا چی شد؟آلمان اگه چیزی از تکنولوژی میدونست الان اقتصادش اینجوری نبود.
بعد شما بیا بدون اطلاع از فرهنگ یک کشور حجم موتور یک ماشینو زیر سوال ببر.تگزاسی ها یه شعار غیر رسمی برای ایالتشون دارن اونم اینکه هر چه بزرگتر بهتر:D
fleetwood
۲۴ مرداد ۱۳۹۲من خودم عاشق بنز هستم ، اگه مقایسه بین بنز و بی ام و بود حرف شما درسته بنز سالاره، ولی همونطور که میگی بچه 5 ساله میتونه از 8.4 لیتر همین قدر گشتاور بدست بیاره ، منم میگم اگه 270 هزار دلار بدی به یه بچه 5 ساله میتونه این تکنولوژی بنز را توی ماشین به کار ببره ، درسته کامارو و موستانگ و هامر و دوج کیفیت متریال داخل ماشین مثل بنز نیست اما هدف از تولید این ماشینها حفظ قدرت و گشتاور بالا و لذت رانندگی برای مشتریان با قیمتی پایین است ، وگرنه کادیلاک اسکالید را درنظر بگیر که بوی چرم توی ماشین و کیفیت داخل ماشین آدمو دیوونه میکنه و با اینکه یه شاسی بلنده ولی با بنز اس کلاس از نظر کیفیت قابل مقایسه است ،دوج وایپر و کامارو zl1 و حتی نیسان gtr سوپراسپرت قشر متوسط جامعه اون ور آبه
نيما
۲۴ مرداد ۱۳۹۲یه موتور ۸.۴ لیتری رو یه بچه نمیتونه بسازه و گرنه همه ی کمپانی ها حتی سایپا میساختش.
slr722
۲۳ مرداد ۱۳۹۲چقدر بدم میاد بعضی ها بنز واسه خودشون خدا کردن…
یعنی اگه الان بنز پراید بزنه با همون مشخصات کیفیت…بازم بعضی ها میان قربون صدقه اش میرن…
علی
۲۴ مرداد ۱۳۹۲اگه روزی بنز همچین کاری کنه که دیگه بنز نیست
بنز به این علت بنز شده که محصولات 50 سال پیشش هم در اوج کیفیت و خلاقیت زمان خودشون ساخته میشدن
شما فکرشم نکن بنز حتی ماشینی در حد کیا و هیوندایی بزنه چه برسه پراید
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲۴ مرداد ۱۳۹۲درود.بنز داره با 6.2 لیتر و 8 سیلندر 622 اسب بخار تولید میکنه.
وایپر داره با 8.4 لیتر و 10 سیلندر 640 اسب بخار تولید میکنه
فرقشون 2.2 لیتر و 2تا سیلندره ولی 18 اسب بخار تفاوت دارند.
بعدشم هرچی حجم موتور بالاتر باشه گشتاور بالاتر میره.
V12
Arash66
۲۴ مرداد ۱۳۹۲آره مگه شما بگید !
کمترین تکنولوژی رو ماشین های امریکایی دارن !
علی
۲۴ مرداد ۱۳۹۲این حرف رو قبول دارم که برند هایی مثل کادیلاک و شورلت در کوروت از نظر مهندسی دوباره خودشون رو مثل دهه 70 میلادی بالا کشیدن و سرآمد تکنولوژی شدن اما در مورد دوج فکر نکنم این حرف صدق کنه
موتور 8.4 لیتری و این قدرت موتور کجاش شاهکاره؟ بیشتر از 15 ساله دوج با همین حجم موتور و مصرف سوخت بسیار بالا داره تولید میشه
شاهکار مهندسی اونه که پورشه ماشین میسازه با حجم موتور 3.6 توربو به قدرت 500 اسب و مصرف جاده ای 9 که در برنامه دنده پنج اینو ثابت کرد
مورد دوم وایپر اصلا ماشین پیست نیست چون در برابر رقبا هندلینگ ضعیفی داره و با وجوود این قدرت بالا توی پیست اصلا نمیتونه حریف کوروت بشه
AMIN
۲۳ مرداد ۱۳۹۲بدون هیچ گونه شکی مرسدس چیز دیگه ایه…
رضا
۲۳ مرداد ۱۳۹۲ببخشید اشتباه شد:تفاوت گشتاور 180 نیوتون متر
شروین
۲۳ مرداد ۱۳۹۲وایپررررررررررررررررررر
fleetwood
۲۳ مرداد ۱۳۹۲دوج وایپر 640 اسب بدون توربو دمش گرم ،
هنر ماشین آمریکایی اینه که لذت شتاب و سرعت بالا را با قیمتی پایین به مشتری هاش عرضه میکنه،حتما قیمت بنز sls دو برابر یا سه برابر دوج وایپر هست
I Love Ferrari
۲۳ مرداد ۱۳۹۲با اینکه بنز رو خیلی دوس دارم ولی اس ال اس مثل بقیه ی ماشیناش شاخ نیس بین رقباش.
محسن.د
۲۳ مرداد ۱۳۹۲با اینکه مرسدس خیلی روی SLS کار کرد ولی هیچوقت نتونست به محبوبیت SLR برسه. بنظرم مهم ترین دلیلش،اهمیت McLaren بود.
slr722
۲۳ مرداد ۱۳۹۲مهسن یه لایک بزرگ بهت دادم…
چون حرف حق و درستی زدی…
اورین اورین..
slr722
۲۳ مرداد ۱۳۹۲ببخشید محسن اشتباه نوشتم….
امین
۲۳ مرداد ۱۳۹۲یه دفعه یه موتور تریلی 18 چرخ میزاشتین رو وایپر خودتونو راحت میکردین
8400 سی سی رو روی وانت ها ( وانت مزدا خودمون ) میزارن.
مطمئن باشین اگه 8.4i رو بدی دست مرسدس بهتر از ایننتیجه میگیری …
محمدرضا
۲۳ مرداد ۱۳۹۲کامیون های دوج 70،80 سال پیش هنوز اینجا مثل ساعت کار میکنه اونایی هم که کار نمیکننن قطعاتش رو خدا تومن میفروشن
ماشین های آمریکایی همیشه غول بودن
شروین
۲۳ مرداد ۱۳۹۲بنز اگه بیل زن بود با 2 تا توربو شارژر که رو بعضی ماشیناش میذاره یا slr که مک لارن براش زد تا الان کل وایپر رو می زد اما فقط ادعا. فقط…
شروین
۲۴ مرداد ۱۳۹۲اگه تکنولوژی نیست پس چیه؟ پرا بقیه نمیتونن؟؟ گربه دستش به گوشت نمی رسه میگه…
kamyar
۲۴ مرداد ۱۳۹۲ماشالا به هرچی امریکایی و امریکایی بازه
شروین
۲۴ مرداد ۱۳۹۲چرا وقتی بوگاتی ویرون 2 تا موتور 8 سیلند رو با هم میکنه یه موتور 16 سیلندر هیشکی هیچی نمیگه اما وایپر که موتور 8.4 10 سیلندر که از سال 2002 رو ماشیناشه که بیس اش رو هم از قبل داشته (مثل کروت که موتورش با تغییرات کمی از اول تا حالا اومده) میشن بد؟ واسه اینا بد اما واسه اونا نه؟
همین موتور وایپر با 2 تا توربو تا 1700 اسب تقویت شده. این تکنولوژی نیست که این همه جای تقویت دارن؟ نه مثل بقیه که با 4 تا توربو نهایتا 100 اسب بهشون اضافه میشه.
اسمشونم سوپر اسپرته نه سوپر لوکس. یعنی درجه اول اهمیت موتوره نه تزیینات داخلی.
همون جور که دوستمون اصغر گفت و منم تو کامنت های قبلی گفته بودم تکنولوژی امریکا با هیچ کشوری قابل مقایسه نیست…
فقط سری ۳
۲۴ مرداد ۱۳۹۲عزیزان دعوا نکنید توی مجله ماشین همین ماه مقایسه این دوماشین اومده وایپر هم برنده شده ولی خیلی چیزا بین اونا یکسان بود ازجمله تجهیزات وفکر هم نکنید چون قیمتش کمتره بویی ازتکنولوژی نبرده مصرف بنزینش خیلی بیشتر ازبنز نیست
علیرضا اسدی
۲۴ مرداد ۱۳۹۲اونایی که میگن آمریکایی مهندسی نداره برن رکورد های پیست نوربگرینگ رو بخونین غیر از اون دو تا اولی ها که ماشین های قانونی خیابون نیستن اولین قانونی خیابونی گامپرته بعد ال اف ای بعدش وایپره اس ال اس تو ده تای اول هم نیست
شروین
۲۴ مرداد ۱۳۹۲بعد از گامپرت وایپره بعد ال اف ای.
گامپرت 7:11
وایپر 7:12
ال اف ای 7:14
کروت 7:19
جلال
۲۴ مرداد ۱۳۹۲از قیافه sls اصلا خوشم نمیاد
از کمپانی که SLR مکلارن رو تولید کرده بعیده چنین ماشین زشتی بزنه!
مکلارنSLR واقعا زیبا بود
رضا
۲۵ مرداد ۱۳۹۲یکی از برتریهای خودروهای آمریکایی این هست که در دورهای پایینتر به گشتاورهای بالاتر می رسن.. البته این موضوع بیشتر به دلیل استفاده از خودروهای دیزلی هست که با دور پایین گشتاور بالاتری میده و درنتیجه اصتهلاک خودرو پایین میاد و موتور برای افزایش توان نیاز به دور برداشتن نیست
Brabus-Rocket
۲۵ مرداد ۱۳۹۲ضمن احترام برای نظرات دوستان. سوالم اینه که اگه وایپر کاستی قابل توجهی نداره و قدرت و گشتاور و… بیشتری هم ارائه میده چرا قیمت بالاتری نداره.حتی قیمتش نزدیک مرسدس هم نیست؟
دوج از پول بدش میاد؟!؟!
پاسخ اینجاست که هر برندی ارزش خودشو داره و این ارزش یک شبه بدست نیومده.آمریکایی ها درست مثل برندهای کره ای سعی دارن ضعف مهندسیو (نسبت به آلمانیها البته)رو فاکتور قیمت جبران کنن
شروین
۲۶ مرداد ۱۳۹۲لابد اپل هم به خاطر بی ارزش بودن برندش 199 دلاره؟؟ واقعا چه چیزا آدم میشنوه! باشه آقا بنز بهترینه!!!!! عجب گیری کردیم…
هومن
۲۷ مرداد ۱۳۹۲گشتاور بیشتر وایپر فقط به درد دود کردن لاستیک می خوره نه چیز دیگه و برای اون دوست خوبمون دومین اقتصاد برتر جهان بعد از چین کشور المان هست
هومن
۲۷ مرداد ۱۳۹۲تولید بیشتر نسبت به مرسدس اس ال اس داره کارخونه دوج بیشتر از روبات ها استفاده می کنه ولی بیشترین استفاده مرسدس اس ال اس از افراد هست یعنی دست سازه قطعات مرسدس …بیشترش ساخت بهترین شرکت های جهان هست که شامل انگلیس و …. دیگر کشور هاست واین کوچکترین دلیل تفاوت قیمت اس ال اس و وایپر هست
ALI_JAFARLOUY@YAHOO.COM
۲۸ مرداد ۱۳۹۲بنازم به هنرمندان المانی بخصوص داداش خودم مرسدس.جون الکی دست تکون میده ماشین به خوبی SLSمیده ماشی سوبر اسبرت ساده که هیج کمی از ماشینهای دیکر سوبر اسبرت نداره.ولی کمبانیهای ماشینهای دیکر بیشترش این همه زور میزنن ماشینی تولید میکنه که کمتر از انی است که رو اون زحمت میکشن.ماشین فقط ماشینهای المان اونم مرسدس.رتبه۱.
ALI_JAFARLOY@YAHOO.COM
۲۹ مرداد ۱۳۹۲هر کس نظری داره و نظرش هم برا خودش محترمه.ولی قرار نیست از رو تعصب جشما رو بست و قضاوت کرد.اکر بنز یه خورده رو sls کار میکرد بهتر از هر ماشینی سوبر اسبرت بود.اکه دقت کرده باشین مثلا ماشینهای بنز 2009 میان با ماشینهای2013یا2012 مقایسه میکنن که بنز میبره یا اکر هم ببازه با اختلاف کم.بنز بیشتر اونیه که فکرشو میکنید هست.دوما SLR وSLS هیج ربطی به هم ندارن. شعارما فقط ~مرسدس~.یاشاسین امبراطور.
شروین
۲۹ مرداد ۱۳۹۲کسی که میگه گشتاور فقط به درد دود کردن لاستیک میخوره یعنی هیچی از ماشین نمیدونه…
امین
۲۹ مرداد ۱۳۹۲والا من نظرات همه دوستان رو خوندم ولی تعجب میکنم که چرا هیچکس به نابرابری این مقایسه اشاره ای نکرد.واقعاً احمق بوده اونی که اصلاً از اول یه همچین دوئلی رو طراحی کرده.مقایسه باید قبل از هر چیز برابر باشه.این که شما بیای یه ماشین 8 سیلندر رو با یه ماشین 10 سیلندر و بالطبع با اختلاف فاحش حجم موتور مقایسه کنی و اون قویتره برنده بشه که هنری نیست.مقایسه ای جذابه که همه چیش برابر باشه.
بعدشم بنز هیچ وقت قابل مقایسه با دوج و امثالهم نیست.یه مثال :
ببینید هردو ماشین نسل های جدید مدل هاشون هستند با این تفاوت که شما نسل قبلی SLS رو که همانا SLR باشه رو که میبینی آب از لب و لوچه ات را میفته ولی حالا بیا نسل قبل وایپر رو نگاه کن.دیگه هیچ جذابیتی نداره.اصالتی که بنز داره پدر جد دوج هم نداره.این فرق این دو تاست نه 2 تا سیلندر و حجم و قدرت و گشتاور بیشتر.
شروین
۲۹ مرداد ۱۳۹۲اتفاقا نسل قبلی دوج وایپر از نظر خیلی ها جذاب تره. این نظر شماست. بعدشم اگه بحث اصالت باشه بنز تازگیا وارد گود ریس و مسابقه و سوپر اسپرت شده پس بنزه که اصالت نداره نه وایپر.
شروین
۲۹ مرداد ۱۳۹۲اتفاقا نسل قبلی دوج وایپر از نظر خیلی ها جذاب تره. این نظر شماست. بعدشم اگه بحث اصالت باشه بنز تازگیا وارد گود ریس و مسابقه و سوپر اسپرت شده پس بنزه که اصالت نداره نه وایپر
شروین
۲۹ مرداد ۱۳۹۲اتفاقا نسل قبلی دوج وایپر از نظر خیلی ها و حتی خود من جذاب تره. این نظر شماست. بعدشم اگه بحث اصالت باشه بنز تازگیا وارد گود ریس و مسابقه و سوپر اسپرت شده پس بنزه که اصالت نداره نه وایپر
امین
۳۰ مرداد ۱۳۹۲بنده 2 تا سوال از شما دارم:
1- بین نسلهای قبلی این 2تا کدوم جذاب تر و قدرتمند تر ظاهر شدن؟
2- شما اصالت رو چی معنا میکنی؟
سام
۳۰ مرداد ۱۳۹۲جونم DODGE VIPER SRT TA قویترین موتور تنفس طبیعی حال حاظر دنیا.فقط AMERICAN CARS