مرسدس بنز

معرفی پیشرانه‌های جدید مرسدس بنز

مرسدس بنز چهار پیشرانه جدید را برای استفاده در S کلاس فیس لیفت ۲۰۱۷ معرفی کرده است.

mercedes-engines-29
هر چهار پیشرانه بر پایه‌ی معماری مدولار ۵۰۰ سی‌سی در هر سیلندر بنا شده‌اند و به منظور ارائه‌ی کارایی بهتر به همراه کاهش مصرف سوخت و آلاینده‌ها طراحی گردیده‌اند.

mercedes-engines-41
شاید دو پیشرانه‌ی هیجان‌انگیزتر مدل‌های ۶ سیلندر خطی جدید بنزینی و دیزلی باشند. مدل بنزینی که با کد M256 شناخته می‌شود با سیستم الکتریکی 48V عرضه شده و از سیستم‌هایی نظیر استارتر-آلترناتور یکپارچه، واترپمپ و کمپرسور ایرکاندیشن سود می‌برد. به علاوه این پیشرانه دارای کمپرسور کمکی الکتریکی برای حذف تأخیر توربو است.

mercedes-engines-42

mercedes-engines-40
مرسدس بنز می‌گوید که این پیشرانه دارای قدرت ۴۰۸ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری است که مشخصاتی مشابه با نسخه‌ی ۸ سیلندر کنونی را نشان می‌دهد.

اما پیشرانه‌ی ۶ سیلندر دیزلی دارای زمان‌بندی متغیر سوپاپ بوده و از بلوک پیشرانه‌ی آلومینیومی به همراه پیستون‌های فولادی و پوشش نانواسلاید در دیواره‌ی سیلندرها سود می‌برد. در مقایسه با پیشرانه‌ی دیزلی قبلی این نسخه‌ی جدید به جای قدرت ۲۵۸ اسب بخاری قبلی هم‌اکنون دارای قدرت ۳۱۳ اسب بخاری و البته ۷ درصد مصرف سوخت کمتر است.

mercedes-engines-34
مرسدس S کلاس ۲۰۱۷ همچنین پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی جدیدی را دریافت خواهد کرد که ۴۷۶ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتون متر گشتاور را از دور ۲۰۰۰ در اختیار راننده قرار خواهد داد. این پیشرانه که کد M176 را دارد جایگزین نسخه‌ی M278 با قدرت ۴۴۹ اسب بخار قبلی شده و از سیستم غیرفعال سازی سیلندر استفاده می‌کند.

آخرین نسخه‌ی معرفی شده هم پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری با نسبت اسب بخار بر لیتر حدود ۱۳۴ اسب بخاری است. این پیشرانه از توربوهای توئین اسکرول بهره گرفته و همچنین از سیستم استارتر-آلترناتور 48V به منظور بهبود مصرف سوخت استفاده می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. دکتر ماشین

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1206 ديدگاه)

    همه پیشرانه های المانی و ژاپنی از تفکر موتورهای امریکایی سود میبرند و در برابر قدرت و پیشرفت امریکایی ها ناتوانند

    1. Elemento

      ۱۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      اولین موتور احتراق داخلی رو آلمانی ها ساختن.
      اسم کارل بنز به گوشت خورده ؟!

      چی میگی واسه خودت ؟!؟!؟؟؟؟؟؟!؟؟؟

      دکترش اینه وای به حال پرستارش 😂😂😂😂

    2. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      دکتر ماشین
      این صحبت شما درست نیست رفیق
      ببین هر کمپانی یه اصولی برا خودش داره
      چون بحث امریکایی شد من اینجا نظرم رو میگم
      ببین تو امریکا کمپانی ها از گذشته تا حالا همیشه به گشتاور اهمیت زیادی میدادند و حجم موتورها رو زیاد در نظر میگرفتن الانم همینطوره
      مثل موتور 350 شوی که5.7 لیتری هست و در 1977 قدرتش 165 اسب بود اما گشتاورش 360 نیوتن
      اما در اروپا و اسیا ملاک 180 درجه با امریکا فرق داره
      اوجا اولین چیز مهم حجم پایین و اسب بخار زیاد هست
      چیز مهم اینه که گشتاور با اسب بخار تفاوت داره
      پس اینجا 2 چیز داریم گشتاور زیاد امریکاییها در برابر اسب بخار اروپا و اسیاییها

      1. GOD BLESS AMERICA

        ۱۳ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (758 ديدگاه)

        علی جان همیشه با نظراتتان من رو مجذوب خودتون میکنید.
        دمت گرم.

    3. mehran911

      ۱۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2114 ديدگاه)

      دوست عزیز ( دکتر ماشین )
      این حرفت کاملا اشتباهه
      در عرصه ساخت موتور خودرو درطول تاریخ آلمان بی شک حرف اول رو می زنه
      و بعد از اون و البته با فاصله ژاپنی ها هم خوب کار می کنن
      توصیه می کنم برای پی بردن به این موضوع به تاریخ خودرو سازی بیشتر مراجعه کنی و اختراعات و تکنولوژی هایی که آلمانی ها در موتور خودرو هاشون برای اولین بار به کار گرفتن مطالعه کنی .

      .
      در عرصه ساخت پیشرانه شرکت bmw به عنوان پر افتخارترین پیشرانه ساز جهان شناخته میشه با انبوهی از ابداعات بینظیر و بعد از اون کمپانی معظم فولکس واگن قرار داره.
      .
      اینهارو بخاطر اینکه طرفدار خودروسازی آلمان هستم نمیگم اینها حقیقت محضه
      .
      ی لینک در کامنت جدا زیر این کامنتم می گذارم به آمارش توجه کن و اگه سوال داشتی بپرس

      1. mehran911

        ۱۲ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (2114 ديدگاه)

        به قسمت Ranking سایت زیر مراجعه کن تا به قدرت آلمان پی ببری
        https://en.m.wikipedia.org/wiki/International_Engine_of_the_Year

        راستی اگه سوال در مورد اختراعات داشتی بپرس البته من تا پنج شنبه بعد از ظهر نیستم اما تا شب که برمیگردم جوابتو میدم ?

    4. erfan

      ۱۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (77 ديدگاه)

      دکتر یه دکتر بروو…
      داداش رو دست مهندسی المان مگه مهندسی داریم؟؟؟؟

      نکن این کارو ; ما بچه های پدال که خودی هستیم ولی جای دیگه
      این حرفو بزنی مسخرت میکنن…

  2. Elemento

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    امیدوارم V12 های Biturbo همچنان روی S65 و G65 باشن.

    1. مسعود

      ۱۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (221 ديدگاه)

      همچنین SL65 AMG

  3. احسان(احسان سابق)

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    افزایش قدرت به همراه مصرف سوخت کمتر… مهندسای بنز فوق العادن

  4. Omid622

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (744 ديدگاه)

    بچه ها کی میدونه نسل جدید S کلا س کی معرفی میشه

  5. Ehsan

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (310 ديدگاه)

    دکی یکم مطالعتو زیاد کن دکی جون.

  6. Saied

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    مهندس های المانی رو وقتی آدم با خودش مقایسه میکنه. از خودش بدش میاد ??

  7. hamid3x

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (418 ديدگاه)

    چه حالی میکنن مهندسای بنز،من که بودم سه شیفت تو شرکت میموندم کار میکردم،فکرشو کن،همش بنزهای جدید رو میبینی. تست میکنی،خدایی خیلی هیجان انگیز و لذت بخش میتونه باشه،

  8. احمد باقری

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    مرسدس همیشه موتورهای بسیار خوبی تولید کرده.

  9. دکتر ماشین

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1206 ديدگاه)

    پس دوستان برن موتورهای hemi و یا برن موتورهای تویوتا رو ببینن ک همگی از جنرال موتور تقلید شده بحث بنده تاریخی نبود ک اولین موتور رو کی اختراع کرد بلکه بحث تکنولوژی بود.
    منا دوستان متوجه باشن خیلی قسمت های توسعه همین بنز و بی او دبیلیو همه تو امریکان حالا ژاپن ک کلا اکیوراش و سایر برنداش از تکنولوژی hمریکا سود میبره بماند الان خیلی بنزهای وارداتی برچسب ساخت امریکا داره اونم بهترین مدلای بنز

    در ضمن ماشین رو بنز اختراع کرد ولی سه چرخ و دایملر کارشو 9 ماه بعد درست کرد ولی فورد بود ک ماشین رو برای بشر با تولید انبوه ب ارمغان اورد

    با تچکر -دکتر ماشین

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      دکتر ماشین
      یه چیزی رو من متوجه شدم از شما
      با اینکه 112 تا کامنت گذاشتی تا حالا اما 1 بار هم من اسم شمارو یادم نمیاد و ندیدم
      امیدوارم اشتباه باشه ولی شما فکر کنم از ضد امریکاییهای سایتی که با تغییر اسم این حرفها داری سایت رو با امریکایی بازها بد میکنی به خصوص او کلمه ی معروفی که گفت با((تچکر))
      منو یاد کاربری به اسم علی انداختی
      شما داری میگی موتورhemi کرایسلر تقلیدی از موتورهای جی ام هست که حرفت کاملا اشتباه هست و معلومه موتورهای امریکایی رو اصلا نمیشناسی بعد داری ازشون ناشیانه دفاع میکنی
      تازه درسته که فورد ماشین رو تولید انبوه کرد اما المانی ها تونستن موتور احتراق داخلی رو برا اولین بار رو یه وسیله ی چرخ دار استفاده کنند
      باید انصاف رو در نظر گرفت

  10. mk

    ۱۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    افرین به علی جون..اینجا فرق بین یک طرفدار متعصب و یه طرفدار باسواد و با معلومات مشخص میشه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا