بهنظر میرسد که مرسدسبنز با معرفی یک کامیون تمامالکتریکی، تسلا را در این زمینه پشتسر گذاشته است. این خودروساز آلمانی بهتازگی از یک کامیون الکتریکی سنگین رونمایی کرده که تکنولوژیهای موجود در آن قابلیت این را دارند که تا اوایل دهه آینده میلادی وارد چرخه تولید شوند.
مرسدسبنز Urban eTruck، اولین کامیون تمامالکتریکی است که برای حملونقل بارهای سنگین تدارک دیده شده است. به گفته خودروساز، این کامیون میتواند تا ۲۶ تُن وزن را با خود جابجا کند. ولفگانگ برنهارد (Wolfgang Bernhard)، رئیس دایملر تراک در این زمینه میگوید:البته اگر فکر میکنید که این کامیون قرار است که بارهای سنگین را در یک مسیر طولانی جابجا کند، شاید باید اندکی در این زمینه تجدیدنظر کنید. Urban eTruck قرار است که تنها در مسافتهای کوتاه و جابجاییهای محلی فعالیت کند و حداکثر دامنهاش به ۱۲۴ مایل یا ۲۰۰ کیلومتر میرسد.سیستمهای پیشرانه الکتریکی تا به اینجا استفادههای بسیار محدودی در تراکها داشتهاند. در حال حاضر مواردی نظیر هزینهها، عملکرد و زمان شارژ، به سرعت در حال پیشرفت هستند و زمان ارائه یک کامیون الکتریکی فرا رسیده است.
قصد ما بر این است که پیشران الکتریکی را به صورت سیستماتیک، همانند خودرانها و سیستمهای ارتباطی به کار بگیریم.
مرسدس در سال جاری، تراکهای سنگین خودران را در جادههای اروپا تست کرده است. حتی قبل از معرفی Urban eTruck، معرفی کامیونهای بدونآلودگی دایملر را در خبرها شاهد بودهایم. دایلمر که اکنون ۹۰ درصد سهام برند کامیون میتسوبیشی با نام «فوسو» را در اختیار دارد، از سال ۲۰۱۴ مشغول آزمایش بر روی کامیون سبک فوسو کانتر E-Cell بوده است. این کامیون پیل سوختی هیدروژنی در طول تنها یک سال آزمایش، مسافتی بیش از ۳۱ هزار مایل یا ۵۰ هزار کیلومتر را پیموده است. البته این موضوع را نیز باید در نظر بگیریم که این کامیون، دامنه مسافت محدودی دارد و به گفته مرسدس، با یک بار سوختگیری تنها میتوان در حدود ۱۰۰ کیلومتر با آن رانندگی کرد.
این در حالی است که اخیراً از تسلا از تصمیم خود مبنی بر ورود به حوزه وسایل نقلیه سنگین و حملونقل تجاری با استفاده از یک کامیون تریلر خبر داده بود. به گفته این کمپانی، یک کامیون سنگین تا یک سال آینده، برای معرفی و رونمایی آماده خواهد شد. البته هیچ برنامه زمانبندی برای نسخه تولیدی ارائه نشده، ولی ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل تسلا به این موضوع اشاره کرده که تراکها در مراحل آغازین توسعه خود قرار دارند.منبع: automobilemag
PlymouthBarracuda
۱۰ مرداد ۱۳۹۵بدنه که مشخصه AXOR عه…
دیگه چرا کادوپیچش کرده؟؟؟؟
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۰ مرداد ۱۳۹۵مرسدس بنز Antos هست اکسور خیلی وقته تو اروپا تولید نمیشه
mehran911
۱۰ مرداد ۱۳۹۵اژدها وارد میشود
حرکت مرسدس تو این چند ساله برام خیلی جالب بود .
راستش با توجه به مدل هیبریدی B کلاس انتظار داشتم مرسدس در عرصه خودرو های الکتریکی و هیبرید خیلی بهتر از این عمل کنه .
ولی چند وقت پیش که از چند فرد علاقه مند و پیگیر مسائل مرسدس این موضوع رو پرسیدم فهمیدم که تو این مدت مرسدس بصورت خیلی دقیق و تمام وقت به رصد بازار خودرو های الکتریکی و جمع آوری اطلاعات و استفاده از تجربه دیگران می پرداخته که مثل همچین روزی با تمام قدرت وارده این عرصه بشه .
.
رقبا حواسشون رو جمع کنن سلطان اشتوتگارت داره میاد
علي
۱۰ مرداد ۱۳۹۵خدا عمر بده شرکت بنز . امیدوارم دنیا از شر این آلودگی کامیونها راحت بشه. هر کامیون به اندازه ۱۰ خودرو دودزا میتونه باشه. هر چند که تو کشور ما این آمار بدتر هم هست.
Elemento
۳ شهریور ۱۳۹۵آره واقعا
uss zumwalt DDG-1000
۱۰ مرداد ۱۳۹۵حالا باید دید دوباره تسلا چی میسازه
کارال
۱۰ مرداد ۱۳۹۵شنیدم ( ایرانفرغون و سایپا قاتل) تا ۲۰ سال آینده میخوان تکنولوژی رو خودروهای لوکسشون?ک از زمان دایناسورها تا الان دارن تولید میشن نصب کنن ک آدم رو سریع تر ب عرش الهی برسونن.??
احمد باقری
۱۰ مرداد ۱۳۹۵دامنه مسافتش کمه، البته برای شروع خوبه، فعلا به نظر میاد که از یک موتور سوختی در کنار موتورهای الکتریکی برای شارژ باطری ها استفاده بشه بهتر باشه، حتی میشه از سلول هیدروژنی برای این منظور استفاده کرد.
volvo fh
۱۰ مرداد ۱۳۹۵اکسور نیست.فکر کنم بنز آروکس است