مرسدس به منظور کاهش هزینهها و بهبود سود خود به شدت به دنبال کاهش تعداد مدلها، پلتفرمها و پیشرانههاست.
مارکوس شافر مدیر بخش تحقیق و توسعه مرسدس به اتوکار گفته که این برنامه نتیجهی تمرکز شرکت روی خودروهای الکتریکی است و از این لحظه به بعد همهچیز از جمله حذف برخی محصولات یا استفاده از قطعات مشترک بیشتر روی میز است.
او گفته است:
ما در حال بررسی سبد محصولات خود هستیم زیرا محصولات الکتریکی زیادی عرضه خواهیم کرد. دانستن پیچیدگی موجود پس از رشد چند سال گذشته به این معنی است که ما قطعاً در حال بررسی محصولات خود هستیم. ایدهی ما ساده است، میخواهیم نسخههای تولیدی، پلتفرمها، قوای محرکه و قطعات را کاهش دهیم.
اگرچه شافر نگفته چه تعداد از محصولات مرسدس حذف خواهند شد اما میدانیم که این خودروساز هماکنون ۴۵ مدل تولید میکند و بنابراین دست ژرمنها برای حذف برخی از مدلها باز است.
شافر میافزاید:
پلتفرمهای تکی زیادی وجود دارد و میخواهیم آنها را کاهش دهیم. در آینده همان زیرساخت مشترک برای خودروهای بیشتر را بکار خواهیم برد و شما بهزودی نتایج این کار را خواهید دید.
محصولاتی که هماکنون از پلتفرم خاص خود استفاده میکنند شامل مدلهایی مثل G کلاس، SL، AMG GT و S کلاس هستند.
شافر که درباره آینده پیشرانههای سنتیتری همچون AMG V8 سخن میگفت اظهار کرد این پیشرانه و نیروگاه ۱۲ سیلندر تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد تولید خواهند شد. البته شاید قوانین یورو ۷ جدید باعث شوند دایملر برنامه دیگری در نظر بگیرد.
مرسدس قبلاً چهار نسخه از پیشرانه ۲ لیتری خود معرفی کرده و شافر دراینباره گفته است:
این خانواده از پیشرانهها میتوانند فورا پاسخگوی هر بازاری باشند. ما چند سال پیش به منظور حفاظت خود در برابر تقاضاها و قوانین مختلف این برنامه را چیده بودیم.
Hemn
۱۷ اسفند ۱۳۹۸مطمینن هر کار انجام شده توسط بنز با درایت وتامل کامل صورت میگیرد.
بنز تصمیمات الکی نمیگیره
تاریخ ثابت کرده.
ممد ژانگولر
۱۷ اسفند ۱۳۹۸باهات ۱۰۰۰ درصد موافقم
بنز مادر همه خودروسازهاست و روز زن رو به همه تبریک میگم
ممد ژانگولر
۱۷ اسفند ۱۳۹۸باهات ۱۰۰۰ درصد موافقم
بنز پدر همه خودروسازهاست و روز پدر را به همه شما تبریک میگم ?
ali
۱۷ اسفند ۱۳۹۸یورو ۷ کی اومده؟!!
علیx76
۱۷ اسفند ۱۳۹۸نیومده
آینده رو میگه
چون گفتن ۱۲ سیلندر رو حفظ میکنن ، و نویسنده گفته ممکنه با اجباری شدن یورو ۷ این کار ممکن نباشه
رزیتا
۱۷ اسفند ۱۳۹۸اکثر کمپانیهای خودروسازی بیشتر سرمایه و ظرفیتشونو روی خودروهای الکتریکی متمرکز کردن ، آینده بازار جهانی خودرو از متعلق به خودروهای الکتریکی خواهد بود
حمید
۱۷ اسفند ۱۳۹۸دقیقا همون کار بی ام و رو میخواد انجام بده
که با پلتفرم و موتور کمتر سود دهی بالایی برای بی ام و ایجاد میکنه یادمه سال پیش یه مقاله ی رو خوندم در مورد سودهی خودروسازها که برام جالب بود مرسدس با وجود فروش بیشتر ولی سودهی کمتری نسبت به رقیب دیرینش داشت
بی نام
۱۷ اسفند ۱۳۹۸از جنبه مدیریتی کار بسیار درستی داره انجام میده. با اینکار هم هزینه تولید کاهش پیدا میکنه و هم نظارت بر کیفیت قطعات بهتر صورت میگیره.
امیر
۱۷ اسفند ۱۳۹۸موقعیت خوبی برای بقیه شرکت ها که پلتفرم ها و موتورهای بنز بخرن در مورد خودرو الکتریکی هم خودمون داشتیم آقای آریا عزیز که با درایت مسولین وقت پرش دادیم میشد الان صدرنشین جهان باشیم اما شد آنچه نباید میشد مثل بقیه موارد
Mohammadreza
۱۷ اسفند ۱۳۹۸الان میتونید به آینده نگری و برنامه ریزی هوشمندانه تویوتا پی ببرین که با معرفی پلت فرم مدولار و فوقالعاده انعطاف پذیر TNGA این استراتژی رو دنبال میکنه.
پلت فرمی که انواع خودروهای کراس اوور ،سواری، هیبرید،اتمسریک،دو دف،تک دف رو در انواع، ابعاد و حالات مختلف پشتیبانی میکنه.
احتمالأ تویوتا شاسی نردبانی که قرار در یکی دوسال اینده معرفی میکنه هم همین ویژگی رو داشته باشه
یعنی قابلیت پشتیبانی و تعمیم به انواع suv ها و پیکاب هارو داشته باشه.
کلا تویوتا فوقالعاده منسجم و یکپارچه و عمل میکنه و بدون اغراق میشه به عنوان نماد برنامه ریزی و بهره وری ازش یادکرد.
برای مثال جالبه بدونید تعداد کارمندان تویوتا بسیار کمتر از فولکسه(متاسفانه اعداد دقیق در این رابطه از یادم رفته)
محمد حسین
۱۸ اسفند ۱۳۹۸تعداد کارمندان تویوتا حدود 370 هزار
و گروه فولکس 302 هزار نفر کارمند داره
Mohammadreza
۱۸ اسفند ۱۳۹۸تعداد کارمندان تویوتا رو درست گفتی(۳۷۰هزار)
ولی گروه فولکس ۶۴۲۰۰۰ کارمند در سال ۲۰۱۹داشته.
که این عدد برای قبل از افزایش تعداد برنامهنویسان این گروه هست که جدیدا خبر افزایش تعدادشون به ۱۰۰۰۰ منتشر شد.
درنتیجه امسال تعداد کارکنان گروهفولکس به ۶۵۰۰۰۰ نفر یا حتی بیشتر افزایش پیدا میکنه.
مانی
۱۸ اسفند ۱۳۹۸فقط برای جیب کمپانی خوبه نه مشتری
شاید برای برند اقتصادی مثل تویوتا مهم نباشه
اما فکر کن طرف رفته مرسدس اس کلاس بخره که با موتورایام جی و چندتا آپشن
شده ۱۴۱۴۰۰ دلار اونوقت پلتفرمش با سی کلاس ۴۱۴۰۰(شروع قیمت سی کلاس) دلاری یکی باشه