مرسدس بنز

کاهش تعداد پیشرانه‌ها و پلتفرم‌های مرسدس بنز

مرسدس به منظور کاهش هزینه‌ها و بهبود سود خود به شدت به دنبال کاهش تعداد مدل‌ها، پلتفرم‌ها و پیشرانه‌هاست.

مارکوس شافر مدیر بخش تحقیق و توسعه مرسدس به اتوکار گفته که این برنامه نتیجه‌ی تمرکز شرکت روی خودروهای الکتریکی است و از این لحظه به بعد همه‌چیز از جمله حذف برخی محصولات یا استفاده از قطعات مشترک بیشتر روی میز است.

او گفته است:

ما در حال بررسی سبد محصولات خود هستیم زیرا محصولات الکتریکی زیادی عرضه خواهیم کرد. دانستن پیچیدگی موجود پس از رشد چند سال گذشته به این معنی است که ما قطعاً در حال بررسی محصولات خود هستیم. ایده‌ی ما ساده است، می‌خواهیم نسخه‌های تولیدی، پلتفرم‌ها، قوای محرکه و قطعات را کاهش دهیم.

اگرچه شافر نگفته چه تعداد از محصولات مرسدس حذف خواهند شد اما می‌دانیم که این خودروساز هم‌اکنون ۴۵ مدل تولید می‌کند و بنابراین دست ژرمن‌ها برای حذف برخی از مدل‌ها باز است.

مرسدس C63 S AMG کوپه

شافر می‌افزاید:

پلتفرم‌های تکی زیادی وجود دارد و می‌خواهیم آن‌ها را کاهش دهیم. در آینده همان زیرساخت مشترک برای خودروهای بیشتر را بکار خواهیم برد و شما به‌زودی نتایج این کار را خواهید دید.

محصولاتی که هم‌اکنون از پلتفرم خاص خود استفاده می‌کنند شامل مدل‌هایی مثل G کلاس، SL، AMG GT و S کلاس هستند.

شافر که درباره آینده پیشرانه‌های سنتی‌تری همچون AMG V8 سخن می‌گفت اظهار کرد این پیشرانه و نیروگاه ۱۲ سیلندر تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد تولید خواهند شد. البته شاید قوانین یورو ۷ جدید باعث شوند دایملر برنامه دیگری در نظر بگیرد.

مرسدس قبلاً چهار نسخه از پیشرانه ۲ لیتری خود معرفی کرده و شافر دراین‌باره گفته است:

این خانواده از پیشرانه‌ها می‌توانند فورا پاسخگوی هر بازاری باشند. ما چند سال پیش به منظور حفاظت خود در برابر تقاضاها و قوانین مختلف این برنامه را چیده بودیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Hemn

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (101 ديدگاه)

    مطمینن هر کار انجام شده توسط بنز با درایت و‌تامل کامل صورت میگیرد.
    بنز تصمیمات الکی نمیگیره
    تاریخ ثابت کرده.

    1. ممد ژانگولر

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (4150 ديدگاه)

      باهات ۱۰۰۰ درصد موافقم
      بنز مادر همه خودروسازهاست و روز زن رو به همه تبریک میگم

    2. ممد ژانگولر

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (4150 ديدگاه)

      باهات ۱۰۰۰ درصد موافقم
      بنز پدر همه خودروسازهاست و روز پدر را به همه شما تبریک میگم ?

  2. ali

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (11 ديدگاه)

    یورو ۷ کی اومده؟!!

    1. علیx76

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      نیومده
      آینده رو میگه
      چون گفتن ۱۲ سیلندر رو حفظ میکنن ، و نویسنده گفته ممکنه با اجباری شدن یورو ۷ این کار ممکن نباشه

  3. رزیتا

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (418 ديدگاه)

    اکثر کمپانیهای خودروسازی بیشتر سرمایه و ظرفیتشونو روی خودروهای الکتریکی متمرکز کردن ، آینده بازار جهانی خودرو از متعلق به خودروهای الکتریکی خواهد بود

  4. حمید

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (107 ديدگاه)

    دقیقا همون کار بی ام و رو میخواد انجام بده
    که با پلتفرم و موتور کمتر سود دهی بالایی برای بی ام و ایجاد میکنه یادمه سال پیش یه مقاله ی رو خوندم در مورد سودهی خودروسازها که برام جالب بود مرسدس با وجود فروش بیشتر ولی سودهی کمتری نسبت به رقیب دیرینش داشت

  5. بی نام

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    از جنبه مدیریتی کار بسیار درستی داره انجام میده. با اینکار هم هزینه تولید کاهش پیدا میکنه و هم نظارت بر کیفیت قطعات بهتر صورت میگیره.

  6. امیر

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (833 ديدگاه)

    موقعیت خوبی برای بقیه شرکت ها که پلتفرم ها و موتورهای بنز بخرن در مورد خودرو الکتریکی هم خودمون داشتیم آقای آریا عزیز که با درایت مسولین وقت پرش دادیم میشد الان صدرنشین جهان باشیم اما شد آنچه نباید میشد مثل بقیه موارد

  7. Mohammadreza

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (870 ديدگاه)

    الان میتونید به آینده نگری و‌‌ برنامه ریزی هوشمندانه تویوتا پی ببرین که با معرفی پلت فرم مدولار و فوق‌العاده انعطاف پذیر TNGA این استراتژی رو دنبال میکنه.
    پلت فرمی که انواع خودروهای کراس اوور ،سواری، هیبرید،اتمسریک،دو دف،تک دف رو در انواع، ابعاد و حالات مختلف پشتیبانی میکنه.
    احتمالأ تویوتا شاسی نردبانی که قرار در یکی‌ دوسال اینده معرفی میکنه هم همین ویژگی رو داشته باشه
    یعنی قابلیت پشتیبانی و تعمیم به انواع suv ها و پیکاب هارو داشته باشه.
    کلا تویوتا فوق‌العاده منسجم و یکپارچه و عمل می‌کنه و بدون اغراق میشه به عنوان نماد برنامه ریزی و بهره وری ازش یاد‌کرد.
    برای مثال جالبه بدونید تعداد کارمندان تویوتا بسیار کمتر از فولکسه(متاسفانه اعداد دقیق در این رابطه از یادم رفته)

    1. محمد حسین

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (489 ديدگاه)

      تعداد کارمندان تویوتا حدود 370 هزار
      و گروه فولکس 302 هزار نفر کارمند داره

      1. Mohammadreza

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (870 ديدگاه)

        تعداد کارمندان تویوتا رو‌ درست‌ گفتی(۳۷۰هزار)
        ‌ولی‌ گروه فولکس ۶۴۲۰۰۰‌ کارمند‌ در سال ۲۰۱۹‌داشته.
        که‌ این عدد برای قبل از افزایش تعداد برنامه‌نویسان این گروه هست که جدیدا خبر افزایش‌ تعدادشون به ۱۰۰۰۰ منتشر شد.
        درنتیجه امسال‌ تعداد کارکنان ‌‌گروه‌فولکس به ۶۵۰۰۰۰‌ نفر یا حتی بیشتر افزایش پیدا‌ میکنه.

    2. مانی

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      فقط برای جیب کمپانی خوبه نه مشتری
      شاید برای برند اقتصادی مثل تویوتا مهم نباشه
      اما فکر کن طرف رفته مرسدس اس کلاس بخره که با موتور‌ای‌ام جی و چندتا آپشن
      شده ۱۴۱۴۰۰ دلار اونوقت پلتفرمش با سی‌ کلاس ۴۱۴۰۰(شروع قیمت سی‌ کلاس) دلاری یکی‌ باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا