مرسدس بنز

کولاک مرسدس بنز در مونیخ، خانهٔ ب‌ام‌و!

هرچند بیماری کرونا نمایشگاه‌های خودروی توکیو و نیویورک را لغو کرده اما اولین دورهٔ نمایشگاه مونیخ هفتهٔ گذشته بجای نمایشگاه فرانکفورت برگزار شد و میزبان رونمایی‌های مهمی بود. هرچند این نمایشگاه در شهر ب‌ام‌و برگزار شد اما رقیب اصلی این شرکت یعنی مرسدس بنز ۲۲۵ کیلومتر دورتر از خانه‌اش در اشتوتگارت، همهٔ توجهات را به خود جلب کرد. حملهٔ محصولات جدید مرسدس از روز یکشنبه قبل از افتتاح مطبوعاتی نمایشگاه آغاز شد و با اینکه طی روزهای بعد دیگر خودروسازان هم محصولات جدیدی را در مونیخ به نمایش درآوردند اما هنوز هم محصولات مرسدس بنز است که در خاطر بازدیدکنندگان باقی‌مانده‌اند.

البته ب‌ام‌و هم در مونیخ خلع سلاح نبود و مدل‌هایی را در اینجا به نمایش درآورد که شاید مهم‌ترین آن‌ها را کانسپت جذاب و کاملاً قابل بازیافت i Vision Circular دانست. در غرفهٔ ب‌ام‌و همچنین چند دوچرخهٔ الکتریکی جالب هم وجود داشت تا یادآوری کند که توانایی‌های این شرکت در زمینهٔ وسایل نقلیه بسیار فراتر از خودروها است. در همین حال، iX5 هیدروژنی که سال آینده در تیراژ پایینی تولید خواهد شد نیز ثابت می‌کند که خودروهای پاک و الکتریکی می‌توانند فاقد باطری‌های بزرگ و سنگین باشند. فیس‌لیفت iX3، نمایش عمومی فیس‌لیفت X3 M و X4 M و همین‌طور نسل جدید سری ۲ و i4 M50 سیفتی کار هم از دیگر خودروهای مهم ب‌ام‌و در مونیخ محسوب می‌شوند هرچند که همهٔ آن‌ها کاملاً تازه نیستند و قبلاً معرفی شده‌اند.

از سوی دیگر اما مرسدس محصولات جدید بسیار بیشتری را به مونیخ رسانده است تا جایی که نمی‌دانیم معرفی آن‌ها را با کدام‌یک شروع کنیم. شاید AMG GT63 S E-Performance به‌عنوان قوی‌ترین محصول تولیدی تاریخ مرسدس گزینهٔ مناسبی برای شروع باشد. یا شاید EQS53 به‌عنوان اولین محصول الکتریکی AMG مناسب‌تر به نظر برسد. بااین‌حال سدان جدید EQE را می‌توان محصول مهم‌تری برای مرسدس دانست زیرا قطعاً خریداران بیشتری نسبت به دو مدل بسیار گران‌قیمتی قبلی خواهد داشت.

در همین حال، کانسپت EQG هم نشان می‌دهد که G کلاس افسانه‌ای حتی در دوران الکتریکی هم زنده خواهد ماند؛ اما محصولات جدید مرسدس در مونیخ هنوز به پایان نرسیده‌اند و باید مایباخ EQS SUV کانسپت، کراس‌اوور الکتریکی اسمارت با طراحی کاملاً متفاوت، کراس‌اوور کامپکت EQB که قبلاً در شانگهای رونمایی شده بود، C کلاس آل‌ترین، S680 گارد و… را هم به این لیست اضافه کنیم.

اگر هنوز هم باور ندارید که اشتوتگارتی‌ها مونیخ را تسخیر کرده‌اند توجه شما را به بمبی که دیگر خودروساز اشتوتگارتی یعنی پورشه با معرفی مدل مسابقه‌ای الکتریکی ۱۰۷۳ اسب بخاری Mission R به‌عنوان پیش‌نمایش نسل بعدی کیمن منفجر کرد جلب می‌کنیم؛ بنابراین ب‌ام‌و با وجود نمایش برخی محصولات و ایده‌های جالب اما در اولین نمایشگاه مونیخ کاملاً زیر سایهٔ اشتوتگارتی‌ها قرار گرفته بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4150 ديدگاه)

    واقعا کولاک کرد
    بنز داره کم کم از خواب زمستونی بیدار میشه
    من خودم از طرفداراش بودم یک مدتی اعصابمو خورد کرده بود ولی خداروشکر 🤲🏻داره رو میاد
    راستی خبر دارم شدم تا دو سال دیگه ی شاسی بلند آف رود مخصوص مبارزه با هامر میخواد بده بیرون
    راست یا شایعشو نمیدونم ولی این کارو بکنه بدجوری رقابتی میشه

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2733 ديدگاه)

      احتمالا همون g کلاس الکتریکیه ولی شایدم در یک عمل کاملا غیر منتظره و عجیب و سوپرایز کننده بخواد یه یونیماگ برقی بسازه

      1. ممد ژانگولر

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (4150 ديدگاه)

        خدا از دهنت بشنوه داداش گلم
        اگه یونیماگ باشه همرو قورت‌ میده لاکردار
        عجب تشخیصی دا‌دی به عقل خودم نرسید دمت گرم 👏👏👏

        1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2733 ديدگاه)

          🌹🌹

        2. Hamid

          ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2464 ديدگاه)

          آب معدنی بزن به عقل خودتم میرسه سلطان

        3. ممد ژانگولر

          ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (4150 ديدگاه)

          داش حمید آب معدنی هم گرون شد

          موافقم 1
          مخالفم 1
      2. Beny

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1 ديدگاه)

        با این که عاشق مرسدس بنز هستم ولی اصلا از این g کلاس برقی خوشم نمیاد اصلا خوب نیست

  2. GT

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    قدرتمند، همچون همیشه 💪 ولی من با G کلاس برقی مخالفم

  3. ارش

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    مرسدس و پورشه نمیذارن هیجان ماشینها با الکتریکی شدن کم بشه زیبایی و پرفورمنس رو با شدت بسیار تزریق میکنن.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. ماکان

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . اکثر طراحی های بنز و بی ام و به هر شکلی هم که باشند من همه آنها را دوست دارم .

    موافقم 1
    مخالفم 2
  5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    از اون همه مدلی که معرفی کرد توی نمایشگاه معلوم بود کولاک کرده! لامصب اون میباخ قرمز رنگ از وقتی دیدمش عاشقش شدم از نظر من بهترین طراحی بنز توی این چند سال اخیره…
    امیدوارم همینطور پیش بره و موفق بشه، به امید سر عقل اومدن ب‌ام‌و با طراحی های بهتر…

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. Porsche

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      😂😂😂😂😂
      👌👌👌
      یه سنگ بیار بزنیم تو سرش درست میشه….

    2. M.K karimi

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (862 ديدگاه)

      به شخصه که اصلا از میباخ قرمزه خوشم نیومد:(((

  6. زیزیگولو

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    کمپانیای بزرگی مثل بنز تو مدیریت ارتباط با مشتری عالی عمل میکنن …. درست برعکس سایپا و ایرانخودرو که تو مدریت ارتباط با دلالان و سرکیسه کردن مشتری تَبَحُر و نبوغ خاصی دارن

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. ماشین

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (23 ديدگاه)

      شوخی داری؟
      ارتباط؟
      مدیریت
      برو ببین چجوری به مشتریا خدمات میدن که مردم رفتن بنزشونو آتیش زدن

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2733 ديدگاه)

        احتمالا شما تا حالا گزینه تحویل سفارشی رو برای بنز amg gt ندیدی

  7. Genius

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    من فقط اینو میدونم خدا یدست زندگی کامل از اول به همه ما متولدین ایران مدیونه!!!

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. امین

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (657 ديدگاه)

    غرفه مرسدس با اختلاف زیباترین . پر بازدید ترین و حتی بهترین چینش مگانی را داشت. با اینکه بی ام و در شهر خودش مکانش تقریبا انحصاری و تک خال بود ولی مرسدس بهتر کار کرده بود. البته مرسدس اسمارت با هم و بی ام و و مینی و رولزرویس در یک گروه بودند ولی سرگروه ها خیلی پر زرق برق تر بودند…
    چیز جدیدی که مد شده بود قرار دادن گیاه سبز درون خودرو های کانسپت خاص بود.
    آئودی و پولستار هر کدوم سدان لوکس آینده معرفی کرده بودند. که تقریبا در یک کلاس سایز و بدنه بودند. بسیار کشیده کم ارتفاع و با ابهت.
    پدال آئودی کار کرد ولی پولستار خیر. که بعدا امیدوارم در موردش مطلب بگذاره..
    کانسپت اسمارت نیز جالب بود..
    همه کانسپتها جزئیات طراحی خیره کننده داشتند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا