پورشهمرسدس بنزمک لارن

گردهمایی هایپرکارهای قدیم، مک‌لارن F1، مرسدس CLK GTR، پورشه 911 GT1

خیلی پیش از آنکه اصطلاح هایپرکار ابداع شود، در دهۀ ۹۰ میلادی دنیا شاهد معرفی سه ابرماشین بود که به معنای واقعی کلمه بازی را تغییر دادند و سوپرکارها را به سطح جدیدی ارتقاء دادند. این سه خودرو مک‌لارن F1، پورشه ۹۱۱ GT1 و مرسدس بنز CLK GTR بودند که حالا کانال یوتیوب کارفکشن (Carfection) آن‌ها را گرد هم جمع کرده است. این کانال، در سه ویدئوی مجزا هرکدام از این هایپرکارهای چشمگیر را به‌طور اختصاصی بررسی کرده است.

مک‌لارن F1

در اولین قسمت از این ویدئوها، کارفکشن سراغ یک مک‌لارن F1 با شماره شاسی ۰۳۷ رفته که به زیبایی در حالت فابریک حفظ شده است. ظاهراً این تنها مک‌لارن F1 با تودوزی تمام آلکانترای کارخانه‌ای است و کابین آن هنوز همان تودوزی اولیه را دارد. در سینهٔ این افسانهٔ بریتانیایی، نیروگاه ۶.۱ لیتری V12 تنفس طبیعی ساخت ب‌ام‌و قرار گرفته که ۶۲۷ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی انجام می‌گیرد. با توجه به اینکه F1 تنها ۱۱۳۸ کیلوگرم وزن دارد، این V12 حماسی هنوز هم می‌تواند با پاسخگویی به فشردن پدال گاز و ارائهٔ قدرت در کل محدودهٔ دور موتور، راننده را تحت تأثیر قرار دهد.

از این گذشته، مک‌لارن F1 همچنان عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی با پیشرانهٔ تنفس طبیعی را در اختیار دارد؛ اما F1 چیزی فراتر از یک پیشرانه است. این اعجوبه با ابعادی جمع‌وجور، موقعیت رانندهٔ مرکزی و توجه وسواسی به جزئیات برای سبک‌تر کردن همه‌چیز، یک پکیج فوق‌العاده است. در F1 هیچ کنترل کشش، ABS یا نیروی کمکی فرمان وجود ندارد و همین موجب شده بهترین خودروی راننده‌ای باشد که تاکنون ساخته شده است.

پورشه ۹۱۱ GT1

وقتی در سال ۱۹۹۵ مک‌لارن در اولین حضور خود با F1 GTR در مسابقات لمانز به پیروزی رسید، دنیا متحیر شد و پورشه به این نتیجه رسید که زمان ساخت یک خودروی مسابقه‌ای جدید فرارسیده است. کارفکشن در قسمت دوم این آزمایش گروهی، نگاهی به افراطی‌ترین ۹۱۱ جاده‌ای تاریخ یعنی ۹۱۱ GT1 داشته است. این خودرو ترکیبی بی‌بدیل از جلوی ۹۱۱ نسل ۹۹۳ با عقب خودروی مسابقه‌ای ۹۶۲ بود که اولین ۹۱۱ موتور وسط تاریخ را ایجاد کرد. البته در سال ۱۹۹۷، خودروی مسابقه‌ای پورشه لباس ۹۱۱ نسل ۹۹۶ جدید را بر تن کرد و در ۲۰ دستگاه نسخهٔ جاده‌ای هم از همین طراحی استفاده شد.

پورشه ۹۱۱ GT1 که تنها ۱۱۵۰ کیلوگرم وزن داشت، به یک پیشرانهٔ ۳.۲ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی آب خنک مجهز بود که ۵۴۴ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد و به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل شده بود. داخل GT1 ممکن است در مقایسه با مک‌لارن F1 بسیار معمول‌تر به نظر برسد اما باید توجه داشت که هر خودرویی در کنار F1 خیلی خاص احساس نمی‌شود. داشبورد ۹۱۱ GT1 تماماً از ۹۱۱ نسل ۹۹۳ گرفته شده، درهای آن به‌صورت معمولی باز می‌شوند و اگر رول کیج آن نبود، ممکن بود فکر کنید این هم یک پورشه معمولی مثل پورشه‌های دیگر است.

اما بزرگ‌ترین شگفتی در این خودرو زمان رانندگی‌های سریع اتفاق می‌افتد زیرا ۹۱۱ GT1 به راننده اجازه می‌دهد تا تمام توانایی‌های خود را بیرون بکشد و با اعتمادبه‌نفس کامل از آن شش سیلندر تخت توئین توربو استفاده کند. بله البته پورشه در بین این سه خودرو کمترین قدرت را دارد اما وزن پایین و سیستم پرخوران موجب می‌شود که این کمبود قدرت هرگز احساس نشود. این یک خودروی مسابقه‌ای جاده‌ای است که راننده را دعوت می‌کند بدون توجه به محدودیت‌ها یا نیاز به آموزش، سریع‌تر و سریع‌تر پیش برود.

مرسدس بنز CLK GTR

مثل پورشه، پیشینهٔ مرسدس بنز CLK GTR هم به مسابقات بازمی‌گردد اما نه مسابقات لمانز بلکه مسابقات سری قهرمانی GT فیا؛ بنابراین، این هایپرکار مرسدس بنز هم در ابتدا در نسخهٔ مسابقه‌ای معرفی شد اما طبق قوانین مسابقات، باید تعدادی نسخهٔ جاده‌ای هم از آن ساخته می‌شد. به همین دلیل، در سال ۱۹۹۷ پروتوتایپ نسخهٔ جاده‌ای CLK GTR ساخته شد و هرچند کلاس GT1 مسابقات فیا در سال ۱۹۹۹ لغو شد اما مرسدس موظف شد تا حداقل ۲۵ دستگاه نسخهٔ جاده‌ای که وعده داده بود را تحویل دهد. این خودروها بین زمستان ۱۹۹۸ تا تابستان ۱۹۹۹ توسط AMG در افلترباخ تولید شدند و تفاوت کمی با نسخهٔ مسابقه‌ای داشتند.

هرچند در CLK GTR جاده‌ای پیشرانهٔ V12 نسخهٔ مسابقه‌ای حفظ شده بود اما در این موتور بهبودهایی صورت گرفت و حجم آن از ۶ لیتر به ۶.۹ لیتر افزایش پیدا کرد. این کار، خروجی موتور را به ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۷۷۵ نیوتن متر گشتاور رساند. در CLK GTR، راننده از حداقل راحتی بهره‌مند بود زیرا مرسدس بنز می‌خواست هم یک خودروی مسابقه‌ای واقعی را به خریداران ارائه کند و هم سعی کند قیمت را پایین نگه دارد. البته هنوز هم در داخل خودرو تودوزی چرمی و سیستم تهویه مطبوع وجود داشت. مرسدس بنز CLK GTR با ۱۴۴۰ کیلوگرم وزن، سنگین‌ترین خودروی این جمع محسوب می‌شود.

مشخصات فنی

مک‌لارن F1

پورشه ۹۱۱ GT1

مرسدس CLK GTR

معرفی ۱۹۹۲ ۱۹۹۶ ۱۹۹۸
پیشرانه ۶.۱ لیتری V12 ۳.۲ لیتری H6 ۶.۹ لیتری V12
تنفس طبیعی توئین توربو طبیعی
قدرت ۶۲۷ اسب بخار ۵۴۴ اسب بخار ۶۱۲ اسب بخار
گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر ۷۷۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب عقب عقب
وزن ۱۱۳۸ کیلوگرم ۱۱۵۰ کیلوگرم ۱۴۴۰ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد ۳.۵ ثانیه ۳.۹ ثانیه ۳.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر/ساعت ۳۰۸ کیلومتر/ساعت ۳۴۴ کیلومتر/ساعت
تعداد ساخت ۱۰۶ دستگاه ۲۲ دستگاه ۲۸ دستگاه
[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. RezaRs

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    جالبه که انجن ls600 gt112 v12 6 lit با یکسری بهبود ها در قلب زوندا r قرار گرفت تا هم جان عاشق ( بنده ) و هم پیست نوربرگ رینگو به آتیش بکشونه
    خب دوستان جمله بندی این کامنت بده ؟

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. AHMET 2002

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      بد که نه یکم شاعرانس فقط

    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      بَه‌بَه
      بَه‌بَه
      جونم به این مقاله
      جونم به این اثرات هنری
      واقعاً نمیشه گفت این از اون یکی بهتره و اون یکی از این بهتره !!!

      اما بنز CLK داستان زیبایی داره در جزئیات که فقط یه مقاله مجزا میطلبه !
      البته داستان دو عزیز دیگر را نمیدانم ولی مطمئناً داستان‌های پیدایش چنین اعجوبه‌هایی شنیدنیست و بسیار جذاب !

      تا جایی که میدانم ، این چنین خودروهایی را میشه در کلکسیون عرب‌های حاشیه‌ی خلیج فارس پیدا کرد و عرب‌ها‌ی عزیز در این ۳۰ ساله ، کلکسیون خوبی از اعجوبه‌ها در جهان جمع کردن و میکنند !

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. mahan

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        clk افسانه ای رو از نزدیک دیدم و جالبه که توی کلکسیون یکی از دوستانم تو قطر دیدم.بله یکسری از دوستانم رو شخصا رفتم دیدم فکر کن سوله های دارند که توش غرق میشی از موتور و ماشین تا قایق!جالبه که هر هفته کارگراشون باید داخل و خارج ماشین رو رسیدگی کنند تا تمیز بمونه بعضیاشون صفر کیلومتر بعضیا 300کیلومتر حتی بیشتر!گاهی تماشای چنین کلکسیون هایی از نزدیک چنان قلب ادمو به تپش میاره که واقعا گلوی ادم پر میشه و بقول معروف ادم لال میشه و فقط نگاه میکنه بار اول که رفتم کلکسیون یک دوستی رو ببینم حدود 250 تا ماشین بود که حسی که داشتم رو توی اولین بار رفتن به هالیوود هیلز و برج پیزا و دیدن تندیس مسیح از پایین نداشتم

        موافقم 4
        مخالفم 3
    3. parsa_ashgh.mashine

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (226 ديدگاه)

      خیلی خفنن ولی من پورشه رو بیشتر میپسندم

      موافقم 4
      مخالفم 1
    4. ممد ژانگولر

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4128 ديدگاه)

      ۳ تا از بهترین پوسترهای دوران بلوغم در کنار اون چهارتا 😭

    5. Ninja

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      جالبه مستر بین هم یدونه اف وان داشته تصادف کرد و جنازه ماشین رو اگه اشتباه نکنم 8 میلیون فروخت !!!!!!!!!!

      موافقم 10
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        آره منم خبرشو شنیده بودم…

    6. Reza

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      عاشق هر ۳ تاشونم 🇩🇪🇬🇧

  2. AHMET 2002

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    شما به وزن ماشنا دقت کنین
    چقد همگی سبک هستن
    همین باعث جذابتشون میشد به همراه گیرباکس دستی

    از بین اینا انتخابم مکلارنه

    1. SFXSuperFast

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (263 ديدگاه)

      خب باید هم مک‌لارن باشه!
      F1 شاید بهترین ماشین اسپرت تاریخه حالا شاید ما فراری فن ها F40 رو به دلیل پرفورمنس عجیب غریبش جلو مک‌لارن علم کنیم ولی اف1 با توجه به موقعیت راننده، استفاده از المان های لوکس تو کابین با وجود تلاش‌هاشون برای کاهش وزن و استفاده از ائرودینامیک فعال تو سال 1993!!
      قطعا خاص تره
      هرچند اینم در نظر بگیرید که F40 لپ تایم های بهتری داره (تو سوزوکا) و شتاب جانبی بیشتری هم تحمل می‌کنه
      و F40 LM مدل 1990 علاوه بر اون شتاب بهتر و قدرت بیشتری از F1 داره
      «760hp 2.9s»
      اینکه کدوم بهتره به سلیقه تون بستگی داره
      ولی از نظر من نسبت به بقیه کاملا تو یه لول جداگانه هستن

    2. محمدهادی

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2390 ديدگاه)

      مکلارن همه ویش ناااب و یگانست
      تنها مشکلم قسمت کوتاه شده ی عقبشه
      ای کاش از همون سری اولش نسخه ی کشیده ی عقبش تولید میشد
      فوق العاده جذابتره اون نسخه

  3. GT

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    قطعا F1 با اختلاف بهترینه، بعد مرسدس و بعد پورشه، چون طراحی 911 GT1 به دل نمیشینه، ولی در این شکی نیست که هر سه اسطوره هستند

  4. محمد امین

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    همشون واقعا خیلی خاص هستند و خیلی خواستنی ، و شرایطی هم که درش ساخته شدن خودش کلی حرف داره ، در پرفورمنس مک لارن از بقیه بهتره یه سر گردن ، وclk هم خیلی خاصه ،ولی خب پورشه مثل همیشه در پیچ ها بهتره و واکنش بهتری داره
    ولی جای porche 935 خالی هست که اینروزا کسی خیلی بهش توجه نمیکنه و همچنین بوگاتی eb110 که شاید در حد اینا نباشه ولی بازهم موتور 4 توربو ۳.۵ لیتر ۱۲ سیلندر و سیستم چهارچرخ داره که صفر تاصد رو ۳.۶ هم
    اتخوابم مکلارن هست ، عاشق طلای داخلش هستم و طراحی حسورانه گوردن موری
    ولی کاش f50gt رو هم ازش یه مقاله میزاشتین، ۷۶۰ اسب قدرت داره و وزن ۸۶۰ کیلو ، از همه جلو تر بود در زمان خودش

  5. Sina10

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    عالی بود !!
    بار از پدال خواستیم که مطالب ابرخودرو های تکرار نشدنی رو ادامه بده تا نگاهی با جزییات زیاد به ابرخودرو های تاریخ ساز بندازه
    چقدر این سه تا وزنشون کمه!! با فناوری امروز ساختن یه ماشیت به این سبکی بسیار کار سختیه

  6. سیاوش

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (49 ديدگاه)

    خدا وکیلی بنز چرا بعد اینهمه سال باز اینقدرقشنگه

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      چون بنزه دیگه .

      بنز مثل گرگ آلفا میمونه در دنیای خودرو !

  7. Mahdi

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (140 ديدگاه)

    عجب چیز حقین

  8. مک وال

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (217 ديدگاه)

    واقعا مک لارن اف وان در زمان خودش شاهکاری بوده.

  9. zeg

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (158 ديدگاه)

    همه ادعای هایپرکاری داشتند، تا زمانی که سر و کله کوئنیگ زگ پیدا شد. دیگه هیچ ماشینی دم برنیاورد!

    موافقم 1
    مخالفم 4
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      همه چیزو برعکس گفتی جناب! تا قبل کویینیخ زگ هیچکسی ادعای هایپرکاری نداشت توی این زمونه جدید همه ادعای هایپرکاری دارن هرکی با پول تو جیبیش میاد یه هایپرکار ۱۰۰۰اسبی با طراحی عجیب و غریب میسازه!

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. BenzSLR

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        فردا ایران خودرو هم هایپر کار ۱۵۰۰ اسبی توسط آپکو میسازه :)

        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          البته یه شرکت دیگه به اسم سیروان موتورز قرار بود زحمتشو بکشه که الان رفته تو کار اسکوتر سازی!😂

      2. BenzSLR

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        راستی تلفظ کونیگزگ چرا انقدر سخته آدم پدرش در میاد .

        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          اونی که من بالا نوشتم تلفظ کامل و صحیحش به فارسیه،بزار اینجا هم مینویسم↓
          ″کویینیخ زگ″

      3. porsche

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (749 ديدگاه)

        پول تو جیبی🤣🤣🤣

        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          والا بخدا،طرف یادتونه میخواست دوویل ۵۰۰۰اسبی بزنه؟خب چی شد؟چرا دیگه خبری ازش نیست،یا مثلا عجلانی موتورز با اون ماشین عجیب و غریبش،یا مثلا ناران،یا …….
          از این دست پروژه های گاراژی زیاد هست،که در آخر همش یه ادعا بیشتر نیست…

  10. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    به اینا میگن هایپرکار!نه این ماشین های بی خاصیت امروزی که همه کپی همدیگه هستن! هرسه خیلی جذابن،من یکی خیلی خوشم اومد،خصوصا از مک لارن اسطوره‌ای، لذت رانندگی با اینا واقعاً مثل رویا میمونه حیف که ما از این رویا محرومیم…
    آقای دهقان دستت درد نکنه،عالی بود⁦❤️⁩

    1. BenzSLR

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      بابا رانندگی بخوره تو سرم ببینیمش هم بسمونه خدا خدا کن ببینیم بقیش پیشکش

      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        دیدنش هم نصیبمون نشد متاسفانه 😢

    2. مُحَمَّد رُستَمی نِژآد

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      بعد طرف دنبال تسلا است .
      میگه تسلا میتونه با هایپر کار ها رقابت کنه .
      بچه های دبستانی!!!

      موافقم 5
      مخالفم 1
    3. Mahdi

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (140 ديدگاه)

      حتی خیلی از میلیونر ها هم نمیتونن پشت مکلارن F1 بشینن(حدود 20 تا 22 میلیون دلار قیمت داره) تو این شرایط با بقیه دنیا تو یه رنجیم

      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        آره متاسفانه…

  11. BenzSLR

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    این جور مطلبا رو آدم میخونه شارژ میشه از بین اینا رده بندی کردن واقعا سخته ولی از نظر من
    ۱.مکلارن
    ۲. بنز
    ۳. پورشه
    مکلارن اوله چون هم قوی تره هم ازش تعدادش بیشتره هم طراحیش جاده ای تره هم از همشون قدیمی تره !!! بنز هم کمی از مکلارن پایین تر بود پورشه هم عالیه ولی نسبت به رقبا پایین تر بود .

  12. SF90 STRADALE

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4056 ديدگاه)

    تاپ اسپید مکلارن ۳۸۶ کیلومتر هست که فکر نکنم برای ماشینی با انجین تنفس طبیعی تکرار بشه
    این طراحی های زیبا و انجین های افسانه ای و آنالوگ بودن رو دیگه باید در خواب ببینیم

    1. مهدی

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1731 ديدگاه)

      این تایپ اسپید غیر رسمی هست که تو یوتیوب گذاشته شده در مورد جهت باد و شیب جاده کسی اطلاع نداره… عدد دقیق همون عددی هست که کارخونه اعلام میکنه

      1. SF90 STRADALE

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4056 ديدگاه)

        آقا مهدی و Carbonado Aventador عزیز
        رکورد سرعت ۳۸۶ کیلومتر مکلارن F1 رسمی هست و در گینس ثبت شده

      2. ( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (160 ديدگاه)

        نه کاملا رسمیه.
        در اصل مکلارن سال ۱۹۹۳ با اف۱ توی Nardò Ring ایتالیا به سرعت ۲۶۹ کیلومتر بر ساعت رسید
        اما واسه مکلارن کافی نبود و سال ۱۹۹۸ مکلارن اندی والاس (برنده لمانز) رو برای رانندگی با اف۱ (پروتوتایپ XP5) استخدام کرد و پیست Ehra-lessien رو اجاره کرد واسه ثبت رکورد.
        توی اولین تلاش،اندی والاس به سرعت ۳۸۸ کیلومتر بر ساعت رسید ولی میدونست که بیشتر هم میتونه بره.واسه همین از تکنسین ها درخواست دور های بیشتری رو کرد و با برداشتن محدود کننده دور،به سرعت ۳۹۱ کیلومتر بر ساعت رسید و با در نظر گرفتن رفت و برگشت،به میانگین سرعت ۳۸۴ کیلومتر بر ساعت رسید.
        رکورد هم توی گینس ثبت شد و سال ۲۰۰۵ توسط بوگاتی “به صورت رسمی” شکسته شد و توی گینس ثبت شد.قبل از اون Dauer 962 LeMans و کوئنیگ‌زگ CCR به سرعت بیشتری دست پیدا کردن ولی چون صلاحیت ثبت رسمی تو گینس رو نداشتن کسی ازشون حرفی نمیزنه.
        رکورد مکلارن رکورد یوتیوبی نبود و غیر رسمی هم نبود جهت اطلاع…

    2. Carbonado Aventador

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4512 ديدگاه)

      سال ۲۰۱۱ هم که اونتادور با تاپ اسپید ۳۵۰ معرفی شد..
      تو یوتیوب کلیپ در اومد که با اونتادور ۳۷۱ رفتن.
      به قول دوستمون شرایط جاده اعم از جهت وزش باد و شیب مسیر تاثیر گذاره و همون عدد اعلامی کارخونه دقیق تره.
      هرچکد که عددی که کارخونه اعلام میکنه محافظه کارانه تره.

  13. porsche

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    پورشه خیلی وحشیه لامذهب دیدنش جیگر میخواست

  14. ایران

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (341 ديدگاه)

    واقعا طرلحی رو ببینید این سه تا چقدر خوشکل هستند اینا عشقن عشقن به نرم مکلارن و بنزه از مدلای امروزی خودشون واقعا قشنگترن ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

  15. SRT

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (621 ديدگاه)

    از بین اینا فک کنم اف وان از همه بهتر باشه درکل،
    ولی بهرحال بنز سی ال کی یچیز دیگست!.

  16. مهدی

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    ای جان ای جان
    اینارو نگاه کن چه جمعی
    چه ترکیب با عشقی
    شما باشید کدوم رو انتخاب میکنید ؟
    من خودم یا مکلارن رو انتخاب میکنم یا مرسدس انتخاب هم بینشون خیلی سخته

  17. Ninja

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    چندسال پیش هم یه اتفاق اینطوری افتاد ولی جای مرسدس با فراری عوض شد
    فقط من یه سوال از فن های پورشه دارم الان ۹۱۱ جی تی ۳ و جی تی ۲ وجود داره ایا ممکن هست در اینده جی تی ۱ هم در کار باشه

    1. porsche

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (749 ديدگاه)

      فک نکنم (غیر ممکن نیست)

      چون پورشه اسم یه محصول افسانه ای رو رو یه سوپر اسپرت نمیذاره

  18. محمد

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (353 ديدگاه)

    عجب ماشینایی بودن هر سه تاشون عالیه

  19. mm.y@rlou

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (283 ديدگاه)

    F1بعد از این همه مدت بازهم جذابه

  20. Amirreza

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    مگه میشه دوستشون نداشت ؟ مگه میشه عاشقشون نبود ؟ مگه میشه سی ال کا جی تی ار رو فراموش کرد؟ من هیچوقت یادم نمیره که وقتی نوجوون بودم و از دکه سر کوچمون مجله خودرو میخریدم و دیدم که این معرفی شده با قیچی بریدمش و گذاشتمش توی اتاقم ، اصلا سی ال کا اعجوبه ای بود ، اف وان هم حرفی برای زدن باقی نمیذاره ، پورشه هم ماشین بسیار دوست داشتنی ای هست ولی به نظرم پورشه میتونست این خودرو رو بیشتر به مکلارن اف وان نزدیک کنه

  21. mahan

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    واییی بنز clk gt رو اولین بار که اینو توی یک گاراژ شخصی دیدم نفسم گرفت اینکه عکسشه شما حتما باید از نزدیک ببینید تا عظمتش رو درک کنید.من این بنز رو به دام پریگنون تشبیه می کنم.همون قدر سبک و گیرا و ماندگار!

    موافقم 1
    مخالفم 1
  22. محمد مختاری آذر

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    مقایسه خیلی خوبی بود ولی به نظرم مکلارن اف 1 از همه بهترین بود بعدش نوبت بنز بود واقعا عالی بود

  23. Hamid

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    انتخابم شاهکار ترین شاهکار هاست …
    اف وان …
    طراحیش هیچوقت قدیمی نمیشه …
    مرسدس و پورشه هم عالی ان …

  24. arshiasvj

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    مرسدس زیادی سنگین نیست؟

    1. Philipp

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      برای ماشینی که فقط توی 127 روز طراحیش کامل شده خیر

  25. Philipp

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    یادش بخیر توی NFS HP2 بنز و مکلارن رو داشت
    تا روزی دو ساعت باهاشون مسابقه نمیدادم بی خیال نمی شدم

    البته خود بنز داستان خیلی بزرگ تری از این چیزی که توی ویدئو گفت داره و خیلی دراماتیکه پیشنهاد می کنم حتما برید مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا