قدرتمند، چابک و وسوسهکننده؛ این کلمات به تنهایی مرسدسبنز-ایامجی GT S را توصیف میکنند. این خودرو میتواند در ردیف مدلهایی مانند پورشه ۹۱۱، آئودی R8 و جگوار افتایپ R کوپه قرار گیرد. در ادامه ۱۵ دلیل را مرور میکنیم که GT S به کمک آنها میتواند بر شرایط رقابت در این کلاس تسلط داشته باشد.
۱) چهار حالت شاسی، هرکدام با تنظیماتی پیچیدهتر از دیگری
این حالتها با یک ابزار چرخشی در کنسول کنترل میشوند. حالت «کامفورت» شرایطی سخت و تهاجمی دارد؛ در حالی که عملکرد پدال گاز هنوز مشخصههای یک مرسدس را دارد. حالت «اسپورت» اندکی عصبانیت را افزایش میدهد. این وضعیت در حالت «اسپورتپلاس» بیشتر نمایان است و برای کسانی که به هیجان بیشتر در رانندگی علاقه دارند، حالت مسابقهای (Race) تدارک دیده شده است.
۲) کُند نبودنمطابق گفته ایامجی، GT S برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت به ۳/۶ ثانیه نیاز دارد و حداکثر سرعتش نیز ۳۰۹ کیلومتر بر ساعت است.
۳) بیش از ۹۰ درصد ساختار خودرو از آلومینیوم ساخته شده است.برای کنترل بیشتر وزن خودرو، AMG GT به صورت عمده از آلومینیوم ساخته شده است. توبیاس موئرز، رئیس AMG اشاره کرده که ۹۳ درصد ساختار این مدل از جنس آلومینیوم است. همچنین برای کاهش وزن جلوی موتور، در بخش جلو از منیزیم استفاده شده است.
پکیج «دینامیک پلاس» را سفارش دهید تا بتوانید از تایرهای میشلین پایلوت اسپورت کاپ ۲ R-کامپوند در روزهای مسابقه در پیست استفاده کنید.
مرسدس هنوز آمار مربوط به وزن این خودرو را منتشر نکرده است؛ ولی انتظار میرود که در حدود ۱۶۰۰ کیلوگرم باشد. برای اینکه بتوانید مقایسهای در این زمینه داشته باشید، بهتر است اشاره کنیم که یک پورشه ۹۱۱ GT3 وزنی برابر ۱۴۵۰ کیلوگرم و یک ۹۱۱ توربو S وزنی برابر ۱۶۲۷ کیلوگرم دارد. همچنین برای کوروت Z06 آینده وزنی برابر ۱۵۸۷ کیلوگرم و بیشتر گزارش شده و برای جگوار افتایپ R کوپه نیز وزنی ۱۷۷۶ کیلوگرمی اندازهگیری شده است.
۶) قابلیت انتخاب طراحی ساده یا غیرعادی
اگر بخواهید، میتوانید از جلوپنجره دیاموند در GT S استفاده کنید. شاید طرح ساده مشکیرنگ زیباترین آن باشد.
۷) امکان انتخاب پیشرانه هیبریدی
AMG در این مدل به فکر آینده بوده و نسخههای الکتریکی/هیبریدی برای مدل GT درنظر گرفته است.
۸) جاگذاری سیستم پیشرانه همانند یک کوروت
اتصال یک موتور V-8 با یک محور گشتاور به یک محور انتقال قدرت، فرمول شورولت برای توزیع متناسب وزن است. اگر استون مارتین قدیمی را کنار بگذاریم، هیچکدام از رقبای مستقیم AMG GT از این فرمول استفاده نمیکند. جگوار از یک قالب سنتی انتقال قدرت در قسمت عقب موتور استفاده میکند. پورشه موتور را در پشت محور انتقال قدرت قرار داده و این در حالی است که آئودی در مدل R8 با موتور وسط، محور انتقال قدرت را به پشت موتور متصل کرده است. شاید نزدیکترین خودرو به AMG، مدل جدید فراری کالیفرنیا با موتور توربوی دوقلوی V-8 و محور انتقال قدرت در عقب باشد. ولی باید درنظر داشت که مدلهای سقفباز ایتالیایی، قیمتهای بسیار بالایی دارند و حتی مدلی مثل Vette Z06 نیز قیمت به مراتب پایینتری دارد.
۹) استفاده از سیال مغناطیسی در اتصال پیشرانه به شاسی
محفظه موتور دینامیک پورشه از سیال مغناطیسی برای جذب و کاهش ضربات استفاده میکند؛ همان مادهای که به راحتی باعث جذب شوکهای کوروت Z51 میشود. مرسدس-AMG به این منظور از یک سیستم هیدرولیک استفاده میکند. این سیستم سختی کوپل بین پیشرانه و شاسی را برای شرایط مختلف تنظیم میکند. AMG میگوید که این سیستم میتواند واکنشی در حد یک هزارم ثانیه داشته باشد.
۱۰) نسخه GT3 مسابقهای در آینده
توبیاس موئرز از AMG تأیید کرده که برای گسترش نسخههای دیگر از این خودرو برنامه دارند که البته چندان هم جای تعجب نیست.
۱۱) استفاده از یک طراحی بینظیر در موتور توربو
همانند آخرین موتورهای توربوی V8 بامو، موتور ۴ لیتری و ۵۰۳ اسببخار در مدل GT S از دو توربوشارژر برای تولید فشار بیشتر به پورتهای مکش استفاده میکند. علامت حلزونی که بین سرسیلندرها قرار گرفته، به طراحی موسوم به «هات وی» اشاره دارد.
۱۲) آشنا به جهنم سبز نوربرگ رینگ
در طول توسعه مدل GT، AMG مسافتی را در حدود ۳۳۶۹۶ کیلومتر در پیست نوربرگ رینگ طی کرد که شامل بیش از ۱۶۱۳ دور میشود.
۱۳) انواع مختلف دیفرانسیلها برای مدلهای GT و GT S
هر دو مدل GT S و GT از دیفرانسیلهای قفلشونده استفاده میکنند، ولی مدل GT از یک سیستم مکانیکی استفاده میکند. این در حالی است که مدل GT S از یک قطعه محرّک الکتریکی برای محدودیت لغزش بیشتر بهره میبرد.
۱۴) نسبت به جثهاش، سر و صدای زیادی دارد.
استفاده از آپشن اگزوز اسپرت در پورشه باکستر S در مسیر مسابقه لاگونا سکای مزدا سروصدای زیادی به پا میکند؛ GT S نیز با اینکه چنین شرایطی را ندارد، ولی در حالت تختگاز میتواند با صدای موتورش همه را غافلگیر کند.
۱۵) نسخه GT S در ماه آوریل میلادی وارد بازار میشود.
مدل باوقارتر GT تا سال ۲۰۱۶ وارد نمایشگاههای فروش خودرو نمیشود. در حالی که «موئرز» از آمدن سری آینده «بلک» خبر داده، ولی مرسدس هنوز وجود آن را تأیید نکرده است. به نظر میرسد بحث و جدل بین AMG و مرسدس در این زمینه ادامه دارد.
REZA . JUST TOYOTA
۲۵ آبان ۱۳۹۳.ابن ماشین عالیه یه اثر هنری واقعی همراه با مهندسی بینظیر المانی
Nice
سجاد
۲۵ آبان ۱۳۹۳فقط حیف که عقبش آدم رو یاد پورشه میندازه . . .
عرفان
۲۵ آبان ۱۳۹۳قبل از اینکه پورشه از این فرم و طراحی برای چراغ ماکان استفاده کنه بنز در sls استفاده کرده بود…
"Amir"
۲۵ آبان ۱۳۹۳واقعا هیچی کم نداره،کیفیت و لوکسی در کنار اسپرت بودن،همون سبک همیشگی بنز
نیما
۲۵ آبان ۱۳۹۳اگر عفبشم این شکلی نبود بازم تو ازش خوشت نمی اومد چون چشم نداری پیشرفت آلمانی هارو ببینی
محمد حسین
۲۵ آبان ۱۳۹۳وای خدای من دارم خواب میبینم …!!!
آرش
۲۵ آبان ۱۳۹۳قرار دادن این ماشین ، همردیف جگوار اف تایپ R کوپه واقعا خنده دار و احمقانه است.
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۲۵ آبان ۱۳۹۳شما شاد باش تو دنیای خودت!
نیما
۲۵ آبان ۱۳۹۳برندهای انگلیسی در مقابل برندهای آلمانی مثل ماشین ساخت ایران و ماشینه ساخته ژاپنه هر وقت ایران تونست در صنعت اتومبیل به پای ژاپن برسه اونوقت برندهای انگلیسی هم به آلماها میرسن
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۶ آبان ۱۳۹۳درود . ارش جان دلیل بیار .
MAFIA
۲۵ آبان ۱۳۹۳من رقیب این ماشین یعنی 911 رو بیشتر میپسندم.ولی منکر قابلیتهای بنز نیستم.بی ام و هم در حد این حرفها ماشین نداره و آئودی هم باید از R8 یه مومیایی بسازه.
بنز به روزترین برند آلمانی هست بعد پورشه بعد اون یکی ها
حاج حسن
۲۵ آبان ۱۳۹۳عمو جون، BMW در حد نمی دونی بعد میگی پورشه 911 از این بهتره،
من خودم طرفدار BMW ام ولی بخاطر ابهت این ماشین همیشه بنز تحسین میکنم.بهتره به همون بازیت برسی عمو جون
e36
۲۵ آبان ۱۳۹۳جناب mafia شما اشتباهی تو سایت خودرو میگردی که BMW رو نمیشناسی ، اگر حرفی برای گفتن نداری لازم نیست کامنت بزاری یه چیزی بپرونی
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۷ آبان ۱۳۹۳درود . دوستان به جای اینکه به هم تیکه بندازید ، علت رو جویا
بشید و توضیح بخواهید .
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۲۷ آبان ۱۳۹۳والا
یه جور میگن انگار بی ام گونی گونی رقیب واسه اینا میاره!
ويكي
۲۵ آبان ۱۳۹۳شبی یه شاهکار مسابقه ایه…………!!
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۲۵ آبان ۱۳۹۳وقتی مرسدس گفته بدون رقیب…بیخودی نگفته که!
NASSY
۲۵ آبان ۱۳۹۳بلـــــــــــــــــــــــــــه
علی
۲۵ آبان ۱۳۹۳این ماشین واقعا باشعور طراحی و ساخته شده . من واقعا نمیدونم چی باید بگم . فقط میدونم این و لامبو اونتادور و هوراکان دنیا رو تو این سبک ماشین ۳ قفله میکنن. بقیه اگه چاره نکنن بطور وحشتناکی بالانس فروش ماشین بهم میخوره در دنیا. ضمنا اون جا موبایلیش که بصورت بی سیم یا NFC گوشی رو روی سینی مدل استیل رها میکنی و خودش شارژ میشه منو کشته .
مک میسل
۲۵ آبان ۱۳۹۳واقعا ماشین خوبیه.
حالا ببینیم مرسدس تو فروشش چیکار میکنه
M Power///
۲۵ آبان ۱۳۹۳من سه ساعت نشستم و عکس های amg gt و amg gts رو بررسی کردم. ولی چیز زیادی برای انتقاد پیدا نکردم. من الان وقت با طرح عقب خودرو مشکل دارم.
علی
۲۵ آبان ۱۳۹۳نگو این حرفو
ROHAM
۲۵ آبان ۱۳۹۳این مطلب بیشتر شبیه یه تحقیق دانشجویی خیلی ساده میمونه
نه بیشتر !
بیش از اینا از این سایت انتظار داشتم
مک میسل
۲۵ آبان ۱۳۹۳دست جناب انیس حسینی درد نکنه.
جناب روحم شما اگر راست میگی نویسنده شو بهتر از این بنویس ما هم لذت ببریم
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۲۵ آبان ۱۳۹۳کسری؟!؟!؟!؟!
روحم چیه ؟
.
.
.
رهام!
پوری پوریا!
۲۵ آبان ۱۳۹۳:D… مک کیسل سوادت نم کشیده ها :D
پوری پوریا!
۲۵ آبان ۱۳۹۳آخ آخ خودمم سوتی دادم !!!!!!!! :D مک میسل رو نوشتم مک کیسل!!!
Frankenstein
۲۵ آبان ۱۳۹۳پدال جان یه مقایسه بین این و پورشه 911 بزار ببینیم چند چندن ….
سام سامی
۲۵ آبان ۱۳۹۳در اینکه شاهکار هنریه، فوق العاده است، هندلینگ حتما شاهکاری داره، کیفیت خوب، دوام عالی و… داره شکی نیست چون یه مرسدس بنز هست. اما چیزی که مهم مطمئنم از اون ماشین هایی هست که حتی 30 سال دیگه (30 سال نه 3 سال) باز هم تو خیابون باهاش رانندگی کنی ماشینت هنوز دلرباست!!!
درور بر عاشقان ماشین
rasoul
۲۵ آبان ۱۳۹۳مقاله خوبی بود آقا مسعود ولی قبول کنید مرسدس رو همه دنیا بنام یک لوکس ساز میشناسن
شما هر اتومبیلی از بنز رو سوار شوید همون دیدگاه وجود داره چه اون ماشین یه میباخ باشه چه ای ام جی و معمولا رقبای این ماشینها چه ایتالیایی چه آلمانی و چه امریکایی هیجان انگیز تر به نظر میان یعنی اگه تو یه خیابون یه بنز slk-amgباشه بایه لامبورگینی گالاردو همه نگاهها به گالاردو معطوف میشه با اینکه ارزونتر و ساده تر هم هست چون لامبورگینی یعنی هیجان پورشه یعنی 911 و بنز یعنی زیبایی لوکس و راحت بودن
Mostafa JR
۲۵ آبان ۱۳۹۳بی صبرانه منتظر مدل بلکشم!حتما یه جونور وحشت ناکه…
رامتین
۲۵ آبان ۱۳۹۳فوق العاده است ولی با قدرت بیش از 500 اسب، سرعت 309 کیلومتر یکم کمه! یعنی باید به سرعت 320 یا همون 200 مایل میرسید، کاری که فراری کالیفرنیا از پسش تا حدودی بر اومده. بهرحال 10 کیلومتر شاید از نظر دوستان ناچیز باشه ولی تکنولوژی و علم مکانیک در قرن 21 با مشخصات استاندارد موتوری 500 اسب و وزن نرمال به مانند همین مرسدس، بیش از این پیشرفت نداشته.
NASSY
۲۵ آبان ۱۳۹۳فقط مینوم بگم بـــــــــه بـــــــــــــــــــــــــه
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۵ آبان ۱۳۹۳این سیستم مغناطیسی که شورولت توی کوروت و تعلیق کامارو ZL1 به کار برده محشره و این موضوع باعث شده بود که هردوشون عملکرد به مراتب بهتری نسبت به رقباشون تو پیست داشته باشن.
در هر حال مرسدس با طراحی فوق العاده اش و تکنولوژی خوبی که در AMG GT استفاده کرده به نظر من رکورد هارو بدجوری جابجا خواهد کرد.
پوری پوریا!
۲۵ آبان ۱۳۹۳فرق GT با GTS در قدرت و گشتاور و کلا موتور هست (دقیقا اختلافشونو نمیدونم!).
پدال تگه یه مقایسه بین 911 و این بزاری خیلی خووب میشه! این مدل مهندسی زیادی پشتش خوابیده ولی فک نکنم هدف اصلی این ماشین جانشینی SLS باشه. بنز تو داخل ماشین هم همچنین از طراحی متفاوت استفاده کرده مخصوصا تو کنسول میانی که کاملا متفاوته!! به طور کلی مدل S از موتور قوی تر- هدلینگ بهتر- و
مهندسی بیشتری سود میبره! به نظر من بنز حتما یه مدل هیبریدی بری AMG GT تولید میکنه. احتمالش خیلی زیاده!
ammarahmadi
۲۵ آبان ۱۳۹۳عالیه ، شاید رقیب فراری کالیفرنیا T باشه، قابلیتها و تکنولوژی پیشرفتش شبیه فراری است .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۷ آبان ۱۳۹۳درود . طراحیه داخلیش اینقدر منو گیج کرده که نمیتونم حرف بزنم .
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۲۷ آبان ۱۳۹۳بعله
معلومه اصلن نمیتونی بحرفی
واسه همین بود تو مراسم عقدکنون زدی دهن همه رو سرویس کردی؟!؟!؟!
ياكان
۲۷ آبان ۱۳۹۳ماشین فوق العاده ایه، از نگارنده و مترجم هم قدردانی میشه. اما متوجه نشدم کجای اکثریت این صفات برجسته بودن؟!!
Ahmad..F12
۲۸ آبان ۱۳۹۳انیس جان ممنون
بی صبرانه منتظر دوئل این و 911 هستم