مرسدس بنز

مهم‌ترین اختراعات مرسدس بنز

مرسدس بنز به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های خودروسازی در جهان، سابقه ای طولانی در نوآوری و ارائه فناوری های پیشرفته دارد. این شرکت طی دهه ها فعالیت خود، دستاوردهای بسیار ارزشمندی در صنعت خودرو داشته است که به طور چشمگیری باعث پیشرفت و توسعه این صنعت شده اند. در این سری از مقالات هفته نامه پدال به ۱۰ مورد از مهم ترین اختراعات مرسدس بنز اشاره می کنیم. با پدال همراه باشید.

همچنین بخوانید: با اولین‌ اختراعات صنعت خودروسازی آشنا شوید!

درهای گالوینگ

خودروی افسانه‌ای و جاودانه ۳۰۰SL را همه می‌شناسیم. این خودرو اولین خودرویی بود که به درهای گالوینگ مجهز شد. مرسدس بنز این اختراع را در سال ۱۹۵۴ بر روی این خودرو به کار برد. نام گالوینگ از نام مرغان دریایی الهام گرفته شده  البته که طراحی این درها بسیار شبیه بال باز شده مرغان دریایی است. امروزه بسیاری از خودروهای اسپرت و بعضا خانوادگی مانند تسلا مدل X از این نوع طراحی در استفاده می‌کنند.

همچنین بخوانید: زیباترین خودروها با درهای گالوینگ، از مرسدس SLS AMG تا تسلا مدل X

سوپر شارژر

سوپرشارژ (Supercharger) یک تکنولوژی افزایش توان موتور است که از فشرده کردن هوا برای افزایش دبی ورودی به موتور استفاده می‌کند. این فرایند باعث افزایش قدرت و بازده موتور می‌شود. با اینکه سوپرشارژ چند ده سال قبل از اختراع پیشرانه‌های درون‌سوز اختراع شد؛ مرسدس بنز در دهه ۱۹۳۰ اولین شرکتی بود که این سیستم را بر روی خودروها نصب کرد. این شرکت برخی از خودروهای مجهز به سوپرشارژر را با پسوند کمپرسور راهی بازار می‌کند.

استارت و ورود خروج بدون کلید

این ویژگی که امروزه در اکثر خودروهای مدرن وجود دارد، اولین بار توسط مرسدس بنز در اواخر دهه ۱۹۹۰ معرفی شد و به لیست اختراعات مرسدس بنز اضافه شد. در سال ۱۹۹۸، بنز سیستم استارت بدون کلید را برای اولین بار در سری S-Class ارائه داد. این سیستم به راننده امکان می‌داد خودرو را با فشردن یک دکمه در داخل خودرو یا کلید هوشمند روشن کند.  همچنین در سال ۲۰۰۰، این کمپانی سیستم ورود و خروج بدون کلید را در همان سری S-Class معرفی کرد. این سیستم به راننده امکان می‌داد با داشتن کلید هوشمند در جیب خود، درب ها را به صورت اتوماتیک باز و بسته کند و بدون نیاز به خارج کردن کلید، به داخل و خارج خودرو برود.

 

رادار حرکت بین خطوط 

مرسدس بنز در سال ۱۹۹۹ برای اولین بار سیستم رادار بین خطوط (Lane Keeping Assist) را م سری S خود به کار برد. این سیستم با استفاده از یک رادار نصب شده در جلوی خودرو، وضعیت خطوط کناری جاده را تشخیص می‌داد و در صورت احتمال خروج خودرو از مسیر، به راننده هشدار می داد. عملکرد موفق این سیستم در خودروهای بنز باعث شد که سایر برندهای خودروساز نیز به سرعت به توسعه چنین فناوری‌هایی بپردازند. این تکنولوژی امروزه در اکثر خودروهای مدرن به کار گرفته می‌شود و نقشی حیاتی در ارتقای ایمنی رانندگی ایفا می کند.

 

سیستم تعلیق مولتی لینک

یکی دیگر از اختراعات مرسدس بنز تعلیق مولتی لینک است. این تعلیق با استفاده از چندین اتصال بین چرخ و شاسی خودرو، کنترل بهتری بر حرکات چرخ‌ها فراهم می‌آورد. این طراحی پیچیده‌تر، امکان جذب ضربات و نوسانات ناشی از سطوح نامنظم جاده را به طور موثرتری فراهم می‌کند. تعلیق مولیت لینک مزایایی مانند: بهبود هندلینگ و کنترل پذیری خودرو در پیچ‌ها و مانورهای حاد، افزایش راحتی سرنشینان با جذب بهتر ضربات و نوسانات و افزایش دوام و طول عمر سیستم تعلیق به دلیل کاهش استرس‌های وارده دارند. مرسدس بنز در اواخر دهه ۱۹۶۰ این تعلیق را بر روی سوپراسپرت C111 نصب کرد. در سال‌های بعد این کمپانی تعلیق مولتی لینک را بر روی محصولات سری W201 و W124 استنفاده کرد.

همچنین بخوانید: ایده‌های ناب دنیای خودرو که به بن‌بست خوردند!

ماساژور صندلی

دقیقا ۲۴ سال پیش یعنی در سال ۲۰۰۰ مرسدس بنز برای اولین بار صندلی‌های S کلاس را به ماساژور مجهز کرد. البته در همان سال کادیلاک نیز این آپشن را بر روی محصول دویل خود به کار برد. جالب است بدانید صندلی ماساژو ردر سال ۱۹۶۸ توسط شخصی به نام دیوید پالمر اختراع شد و بعدها در خودروهای لوکس و گران قیمت استفاده شد. بعد از گذشت حدودا ۳ دهه این آپشن هنوز هم بر روی خودروهای لوکس و گران قیمت استفاده می‌شود و تقریبا هیچ خودروی ارزان قیمت و اقتصادی نیست که از این آپشن بهره ببرد.

ترمز ضد قفل یا ABS

مرسدس بنز اولین شرکتی بود که سیستم ترمز ABS را در خودروهای تولیدی خود به کار برد. این سیستم برای اولین بار در سال ۱۹۷۸ در مدل S-Class مرسدس بنز معرفی شد. ABS یک سیستم الکترونیکی است که از قفل شدن چرخ‌ها در هنگام ترمزگیری جلوگیری می کند. این باعث می شود که راننده بتواند در هنگام ترمزگیری کنترل خودرو را حفظ کند و از لغزش و از دست دادن کنترل خودرو جلوگیری شود. مرسدس بنز به عنوان پیشگام در توسعه و استفاده از این فناوری، نقش مهمی در افزایش ایمنی خودروها و کاهش تصادفات داشته است. سیستم ABS امروزه در اکثر خودروها استفاده می شود.

 

کروز کنترل تطبیقی

کروز کنترل تطبیقی (Adaptive Cruise Control یا ACC) یک فناوری نسبتا پیشرفته در سیستم های کمک راننده است که اولین بار توسط مرسدس بنز در همان سال ۱۹۹۹ در سری S-Class معرفی شد. این سیستم با استفاده از رادار یا سنسورهای دید، فاصله را با خودروی جلویی تشخیص می‌دهد و سپس سرعت خودرو را به طور خودکار تنظیم می کند. به این ترتیب، در صورتی که سرعت خودروی جلویی کم شود، سیستم ACC سرعت خودرو را به طور اتوماتیک کاهش می دهد تا فاصله امن با خودروی جلو حفظ شود. این قابلیت، رانندگی را به طور چشمگیری آسان تر و ایمن تر می کند، به ویژه در محیط های پرترافیک یا جاده های بین شهری. راننده می تواند با خیال راحت رانندگی کند، زیرا سیستم ACC به طور خودکار سرعت را تنظیم می کند. مرسدس بنز همچنین سیستم ACC را با ویژگی های پیشرفته دیگری مانند ترمزگیری اضطراری ترکیب کرد.

کنترل پایداری

کنترل پایداری نیز یکی دیگر از اختراعات مرسدس بنز است. این کمپانی سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP) را برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ روی مدل S-Class خود معرفی کرد. این سیستم در آن زمان یک فناوری نوآورانه و پیشرفته محسوب می شد که به طور موثری به بهبود پایداری و کنترل پذیری خودرو در شرایط لغزشی کمک می کرد. ESP به سرعت در سایر مدل های مرسدس بنز نیز استفاده شد و به عنوان یک ویژگی استاندارد در خودروهای این برند در نظر گرفته شد. این سیستم بعدها در محصولات سایر خودروسازان نیز گسترش یافت و امروزه به عنوان یک فناوری ایمنی حیاتی در اکثر خودروهای مدرن به کار گرفته می شود.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۴ رای

نیما شیرازی

نویسنده و مترجم وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۶۶ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1563 ديدگاه)

    ماساژور صندلی :|
    یک سوال دارم این آپشن توی خودروهای داخلی کی بنظرتون میتونیم ببینیم ؟ تارا 207 شاهین ماساژور دار.

    موافقم 16
    مخالفم 3
    1. محمد

      ۱۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (230 ديدگاه)

      درود علی آقا همین الان این آپشن رو این خودرو های نصبه.فقط نیمه فعاله.وقتی از دست انداز رد میشیم فعال میشه.

      موافقم 18
      مخالفم 1
      1. SMS

        ۱۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (153 ديدگاه)

        بنظرم بیشترین حجم اختراعات خودرو دست جنرال موتورز و بنز هست
        شاید بهترین ماشین ها نباشند ولی کمک های زیادی کردند .

        موافقم 10
        مخالفم 2
      2. B

        ۱۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (543 ديدگاه)

        اولش جدی گرفته بودم 🤣🤣🤣

        موافقم 6
        مخالفم 0
    2. حسین

      ۱۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2936 ديدگاه)

      بیست سال پیش در ویتارا مونتاژ داخل بود !
      در تیانا هم بود .
      ماشین های داخل هم فعلا بازار هدفشان رده قیمتی کمتر است.

      موافقم 4
      مخالفم 10
      1. علی جردن

        ۱۵ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1563 ديدگاه)

        ویتارا بیست سال پیش حکم کاین توربو اس را داشت و هرکسی نمیتونست بخره اگه راست میگن روی دنا جوانان بزارن کمر جوان ایران خم شد تو این تحریما

        موافقم 15
        مخالفم 2
    3. AMANTE

      ۱۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      تارا و 207 و شاهین ماشین های اقتصادی حساب میشن و فکر نکنم صندلی ماساژور دار بهشون اضافه بشه نهایت گرم کن و سرد کن بهشون اضافه بشه.

      البته ایران خودرو با آپشن گرم کن و سرد کن صندلی نا آشنا نیست و قبلا در پرشیا ELX این آپشن ها رپ داشت حداقل در تبلیغات اش.

      موافقم 8
      مخالفم 3
      1. علی جردن

        ۱۵ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1563 ديدگاه)

        تارا و شاهین ماشین اقتصادی حساب میشن ؟

        شاهین پرچمدار سایپا و به عنوان لوکس ترین و گران ترین خودروی سایپاست
        تارا V4 هم پرچم دار ایران خودرو هست و به عنوان خودروی لوکس را یدک داره

        ماشین اقتصادی یعنی ساینا از سایپا
        ماشین اقتصادی یعنی رانا پلاس از ایران خودرو

        موافقم 5
        مخالفم 9
        1. CM

          ۱۵ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          رانا پلاس که حریف سراتو بود از نظرت
          چی شد که اقتصادی حسابش کردی ؟

          موافقم 7
          مخالفم 1
        2. ۱۵ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (4650 ديدگاه)

          علی جردن
          دوست من
          چی میگی
          اینا حتی اقتصادی هم حساب نمیشن اینا اصلا ماشین نیستن

          موافقم 10
          مخالفم 1
        3. محمد

          ۱۵ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (877 ديدگاه)

          اقتصادی هستند، قیمتشون زیر ۲۰۰۰۰ دلار است.

          موافقم 0
          مخالفم 9
    4. sinasvj

      ۱۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (336 ديدگاه)

      به زودی ایران از اربابش چین این آپشن رو برای ری‌را خانوم میخره

      موافقم 11
      مخالفم 5
    5. اشی‌مشی

      ۱۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (38 ديدگاه)

      برای داشتنش نیاز نیست مرسدس بنز بخری سوبا M4 ماساژور طبی صندلی داره

      موافقم 4
      مخالفم 7
      1. IO

        ۱۵ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        لاماری ایما برقی هم داره . از اون سوباسا خیلی بهتره

        موافقم 6
        مخالفم 5
    6. ممد ژانگولر

      ۱۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3829 ديدگاه)

      آدمی که ماشین باز باشه عاشق مرسدس بنز نباشه مثل آدم بدون قلبه که از هر وری سولاخش کنی لام تا کام هیچی نگه .

      موافقم 13
      مخالفم 3
      1. ۱۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (4650 ديدگاه)

        حرف حق رو زدی آقای ممد ژانگولر ♥️♥️♥️

        موافقم 5
        مخالفم 2
  2. نشناسی بهتره

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (469 ديدگاه)

    گالوینگ…
    چقدررررر این اختراع خوشگله😍🇩🇪

    موافقم 14
    مخالفم 2
  3. datsun

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3655 ديدگاه)

    درود یه سوال داشتم از نویسنده محترم تویوتا ۱۹۸۷ کروان با سیستم کنترل پایداری تولید میکنه بعد چطور مرسدس تو سال ۱۹۹۵ اولین تولید کننده با کنترل پایداریست ؟ با تشکر

    موافقم 9
    مخالفم 6
    1. نیما شیرازی

      ۱۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (30 ديدگاه)

      درود. طبق تحقیقاتی که من از چند منبع خارجی از جمله خود سایت مرسدس بنز انجام دادم متوجه شدم سیستم کنترل پایداری اختراع این شرکت بوده است.
      احتمالا عملکرد سیستم کنترل پایداری که بر روی کروان ۱۹۸۷ قرار گرفته به شکلی که ما امروزه می‌شناسیم نبوده و مرسدس بنز در سال ۱۹۹۵ برای اولین بار کنترل پایداری را به شکل امروزی بر روی خودروها قرار داده.

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. Taha Ayoobi

        ۱۵ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2391 ديدگاه)

        آقای شیرازی اون سیستم روی کراون کنترل کشش نبوده احیانا؟

        موافقم 0
        مخالفم 8
    2. B

      ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (543 ديدگاه)

      فکر کنم کاربر ممد فکر میکنه همه ما به منابع بی پایان پایگاه وصلیم یچیز دیگه کادیلاک مدل ۳۰ سال ۱۹۱۲ هم اولین خودرویی بود که دکمه استارت داشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نیما شیرازی

        ۱۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (30 ديدگاه)

        درود.
        سیستم استارتی که کادیلاک اختراع کرد مثل استارت مینی بوس بنزهای قدیمی که امروز در سطح کشور هستند عمل می‌کرد. یعنی باید کلید را داخل محفظه قرار بدید و در محله بعد دکمه استارت را بفشارید. همونطور که مشخصه عملکرد این سیستم با استارت دکمه‌ای امروزی متفاوت است.
        اتفاقا درمقاله اولین اختراعات خودروسازی، به این اختراع کادیلاک اشاره کرده بودیم. لینک مطلب رو همین زیر گذاشتم می‌تونید بازدید بفرمایید : https://www.pedal.ir/magazine/first-automotive-inventions/

        موافقم 1
        مخالفم 0
  4. Puriya

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (512 ديدگاه)

    الان دیگه خلاقیتش ته کشیده فقط ماشینا رو هر روز بی ریخت تر میکنن و نمایشگر استفاده میکنن و قدرت موتور رو میبرن بالا
    البته نه فقط مرسدس بلکه همه برند ها

    موافقم 11
    مخالفم 6
    1. Taha Ayoobi

      ۱۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2391 ديدگاه)

      همه شرکت ها نه

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. car lover

        ۱۵ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (122 ديدگاه)

        همه شرکتها همینن طاها. همشون به سمت مصرف گرایی رفتن. مثال نقض بیار

        موافقم 1
        مخالفم 3
        1. Taha Ayoobi

          ۱۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2391 ديدگاه)

          نه، به مصرف گرایی کاری ندارم.
          منم به شدت با اینکه به سمت مصرف گرایی رفتن موافقم و خیلی ناراحت هستم.
          نمونه اش همین که ‌کیفیت متریال داخل ماشین ها اومده پایین، کیفیت ساخت بدنه اومده پایین، قطعات مصرفی شدن، خود ماشین های بعضی کشور ها خیلی مصرفی شدن و بعد چند سال باید عوض بشن و…
          احساسم اینه که به خاطر اینه که خیلی مدل ریخته تو بازار و چینی ها هم مدل های مختلف میسازن و نمیشه تو همه از متریال با کیفیت استفاده کرد، باید فقط ساخته شه ولی بی کیفیت.
          نمیدونم دلیلش چیه دقیقا ولی خودم نظرم همینه که گفتم، و کلا به قول تو به سمت مصرف گرایی رفته.
          حالا این وسط من موندم تویوتا قراره چیکار کنه.
          چون تویوتا و مصرف گرایی دوتا کلمه متضاد هستن.
          تویوتایی که ماشین هاش مرگ ندارن قراره چی بشه این وسط خیلی برام سواله.

          حالا اینا به کنار،
          پوریا گفت که قیافه هارو زشت میکنن و…

          من گفتم نه به خاطر این که همه برند ها خراب نمیکنن قیافه هارو.

          برند هایی مثل تویوتا، هوندا، کادیلاک، آئودی، شورلت و…

          هستن که طراحی هاشون روز به روز خوشگل تر میشه.

          موافقم 3
          مخالفم 1
  5. Taha Ayoobi

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2391 ديدگاه)

    ترمز ABS بر خلاف چیزی که همه میدونن سیستم ضد قفل نیست، سیستمیه که از قفل موندن چرخ ها جلوگیری میکنه.

    موافقم 8
    مخالفم 5
    1. S

      ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (146 ديدگاه)

      خب فرقشو توضیح میدی؟

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. phonix

        ۱۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1857 ديدگاه)

        یبار ترمز محکم بگیری از صداش میفهمی…

        موافقم 1
        مخالفم 2
      2. Taha Ayoobi

        ۱۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2391 ديدگاه)

        فرقشون اینه که :

        از لحاظ کلامی، ضد قفل یعنی سیستمی که از قفل شدن چرخ ها جلوگیری کنه.
        یعنی نذاره چرخ ها قفل بشن و لاستیک روی زمین کشیده بشه.

        ولی چیزی که تو ماشین ها هست، از قفل شدن جلوگیری نمیکنه، از قفل موندن جلوگیری میکنه.
        یعنی چرخ به مدت چند لحظه یا خیلی کمتر قفل میشه ولی این سیستم با ول کردن ترمز چرخ رو از اون حالت در میاره و دوباره سریع ترمز رو میگیره.
        این چرخ تکرار یمشخ تا ماشین وایسه.
        خیلی هم سریع اتفاق میوفته، اگه اشتباه نکنم ثانیه ای 4 بار

        موافقم 4
        مخالفم 0
    2. FairLady

      ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (144 ديدگاه)

      ولی اسمش حتی مخفف همینه
      anti-lock braking system

      موافقم 4
      مخالفم 0
    3. امیر

      ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (131 ديدگاه)

      خوب همونه دیگه ، وقتی زمین خیس باشه دیسک خیس باشه ترمز بگیری خودرو قفل نمیکنه که خدایی نکرده چپ کنی ، نحوه کارکردنش به این شکله که میگیره ول میکنه میگیره ول میکنه بصورت خیلی سریع که قفل نشه. این سیستم برای خودرو های سنگین کارساز تر هست که وقتی ترمز شدید میگیرن بارش برنگرده اتاق راننده رو قیچی کنه.

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. Taha Ayoobi

        ۱۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2391 ديدگاه)

        در هر شرایطی اینجوری نیست که بگیره ول کنه

        اگه آروم ترمز بگیری، این کارو انجام نمیده چون چرخ قفل نشده

        اگه بدون قفل شدن چرخ بگیره ول کنه عملکرد رو میاره پایین تر.

        وقتی تا ته بکوبی رو ترمز، اونجوری چرخ صددرصد قفل میکنه که سیستم فعال میشه.

        موافقم 2
        مخالفم 0
  6. سوشیانت

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2537 ديدگاه)

    ماساژور صندلی اولین بار توسط کادیلاک در خودروی الدورادو بروگهام ۱۹۵۷ اختراع شد

    موافقم 4
    مخالفم 14
    1. car lover

      ۱۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (122 ديدگاه)

      خوشم میاد همه چی رو زیر سوال میبری و فقط حرف خودت رو قبول داری

      موافقم 10
      مخالفم 3
    2. بی خیال اسم

      ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (61 ديدگاه)

      آقای دهقان مطالب رو از روی هوا نیاورده سوشی جون

      موافقم 3
      مخالفم 3
    3. سوشیانت

      ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2537 ديدگاه)
      1. car lover

        ۱۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (122 ديدگاه)

        https://www.caranddriver.com/features/g15382751/automotive-tech-history/
        این هم لینک من. همونطور که گفته شده کادیلاک و مرسدس اولین کسایی بودن که این آپشن رو ارائه دادن. اگر اختراعش رو میگی که توسط یکی از شاگردان ژاپنی پالمر بوده. هرچند چندتا تناقض دیدم. ولی در کل میشه گفت کادیلاک و مرسدس پیشگام بودن

        موافقم 3
        مخالفم 3
        1. سوشیانت

          ۱۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2537 ديدگاه)

          تاریخ رو که نمیشه عوض کرد ۱۹۵۷ خیلی قبل تر از ۲۰۰۰ بوده

          موافقم 2
          مخالفم 4
        2. سوشیانت

          ۱۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2537 ديدگاه)

          کار لاور تاریخ رو که نمیتونی عوض کنی ۱۹۵۷ خیلی قبل تر از ۲۰۰۰ هست

          موافقم 2
          مخالفم 4
      2. مازیار

        ۱۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2926 ديدگاه)

        بی زحمت لینک تغییرات تست تصادف رو هم بفرست
        یا هر مدرکی مبنی بر تغییر و یا ارتقاء تست تصادف

        موافقم 0
        مخالفم 2
        1. سوشیانت

          ۱۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2537 ديدگاه)

          ببین مازیار خوشم میاد که فقط تیتر رو میخونید حتی تو تست iihs هیچکدوم از این سه اس یو وی رد نشدن فورد امتیاز مرزی گرفت شورولت قابل قبول جیپ هم امتیاز خوب رو ثبت کرد ولی تست nhtsa کامل تره چون اون ستاره هایی که داده نتیجه برخورد از چندین زاویه هست مثلا رو به رو، چپ کردن کنار ماشین و… و نتیجه کلی برای فورد شده ۵ ستاره شورولت ۴ ستاره جیپ هم ۵ ستاره

          موافقم 2
          مخالفم 7
        2. سوشیانت

          ۱۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2537 ديدگاه)

          https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.topgear.com/car-news/crash/why-your-old-five-star-ncap-car-isnt-safe-you-think-it&ved=2ahUKEwid_K6hq5KHAxX07QIHHRo7DVAQFnoECBcQAQ&usg=AOvVaw1I-3-XIrpzhwFSEANlmeHH
          مازیار در رابطه با تست تصادف هم باز هم همین رو میگم که تست ها سخت تر میشن اگر دقت کنی تو خود همون پستی که پدال گذاشته بود نوشته بود جدید ترین تست iihs

          موافقم 2
          مخالفم 7
        3. مازیار

          ۱۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2926 ديدگاه)

          آخ آخ چرا دوباره یادآوری کردی؟
          قوطی نوشابه …😪

          موافقم 6
          مخالفم 1
        4. سوشیانت

          ۱۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2537 ديدگاه)

          پدال جدیدا اینطوری شده که کامنتت کلا یا نمیاد یا همش باهم میاد دیروز که سه تا لینک فرستادم چند بار تلاش کردم اصلا نیومد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. مازیار

          ۱۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2926 ديدگاه)

          پس چپ و راست زد با هوک و آپرکات درسته؟
          بسیارخوب حله

          موافقم 0
          مخالفم 1
        6. Taha Ayoobi

          ۱۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2391 ديدگاه)

          مازیار خودتو شبیه کره فن ها نکن که یه کلمه یاد میگیرن سایت رو مورد عنایت قرار میدن.

          موافقم 1
          مخالفم 7
        7. سوشیانت

          ۱۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2537 ديدگاه)

          مازیار ولی آلمانی ها ایمنشون در حد همون قوطی نوشابه هم نیست😔😭

          موافقم 3
          مخالفم 6
        8. مازیار

          ۱۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2926 ديدگاه)

          اونم ماشین خوبی هست

          موافقم 6
          مخالفم 1
  7. EHSAN2007

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    تو سدانای لوکس مرسدس
    تو سدانای پرفومنس بالا بیمر و پورش
    و تو سدانای اشرافی رولزرویس و بنتلی رو خیلی دوس دارم و عاشقشونم

    موافقم 7
    مخالفم 2
  8. زیزیگولو

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (5870 ديدگاه)

    آلمان همیشه پیشگام و پیشتاز نوآوری در صنعت خودروسازی جهان بوده 👍

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2391 ديدگاه)

      اختراعات بنز اکثرا بعد سال 2000 شروع شد.

      قبلش همه مال آمریکایی ها بود.

      موافقم 7
      مخالفم 9
      1. Alan.r

        ۱۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1108 ديدگاه)

        (قبلش همه مال آمریکایی ها بود)
        کاربراتور
        انژکتور
        سیستم تعلیق مستقل
        سیستم جرقه زنی
        میل گاردان
        چهار چرخ فرمان پذیر (AWS)
        GDI
        موتور دیزل
        توربو دیزل
        موتور بنزینی
        و ……..
        اینا اختراع محسوب نمی‌شن؟
        قبل از کامنت یه ذره فکر کنید
        تعداد اختراعات و نوآوری های مرسدس از هر شرکتی بیشتره

        موافقم 8
        مخالفم 4
        1. سوشیانت

          ۱۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2537 ديدگاه)

          گرمکن صندلی
          سیستم تهویه اتومات
          استارت برقی
          کامپیوتر سفری
          سیستم غیر فعال کردن سیلندر ها
          اولین خودروی جهان با سقف تمام فلزی
          اختراع پدال های خودرو
          اولین شیشه جلوی نشکن در سال ۱۹۲۸
          اولین خودروی لوکس جهان با گیربکس اتوماتیک در سال ۱۹۴۱
          گیربکس سینکرومش ۱۹۲۸
          و…
          اینا اختراعات کادیلاکه
          قبل از کامنت یه ذره فکر کنید🤣

          موافقم 5
          مخالفم 8
        2. Taha Ayoobi

          ۱۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2391 ديدگاه)

          لیست سوشی رو تکمیل میکنم:

          اولین سیستم کنترل چسبندگی
          اولین ایربگ
          اولین توربو شارژ تو ماشین شهری
          اولین موتور V16
          اولین برف پاک‌کن برقی
          اولین رادیو خودرو
          اولین چراغ راهنما
          اولین نور بالای اتومات
          اولین سیستم تعلیق بادی
          اولین هدآپ دیسپلی
          اولین برف پاک‌کن اتومات
          اولین دوربین دید در شب
          اولین نمایشگر لمسی
          اولین ترمز دیسکی
          اولین ترمز هیدرولیکی
          اولین جعبه دنده 10 سرعته اتومات
          اولین گرمکن شیشه جلو
          اولین کروز کنترل
          اولین فندک خودرو
          اولین پخش سی دی
          اولین سردکن صندلی برای سرنشینان
          اولین سیستم تهویه
          اولین بخاری خودرو
          اولین کمربند ایمنی
          اولین سرعت سنج خودرو
          اولین ساسات اتومات
          اولین چراغ ترمز

          فک کنم دیگه بسه

          حالا از بنز اختراع بیار

          موافقم 4
          مخالفم 4
        3. Taha Ayoobi

          ۱۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2391 ديدگاه)

          Alan.r

          البته، من نمیگم اونا اختراع نیستن.

          موافقم 4
          مخالفم 4
        4. سوشیانت

          ۱۷ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2537 ديدگاه)

          آفرین طاها👏
          کادیلاک امکاناتش از بنز بیشتر نباشه کمتر نیست

          موافقم 1
          مخالفم 1
        5. Taha Ayoobi

          ۱۸ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2391 ديدگاه)

          قربونت
          دقیقا 👌

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. بی خیال اسم

        ۱۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (61 ديدگاه)

        با مهندسان اروپایی طاها جون

        لطفا آمریکایی آمریکایی نکن

        موافقم 4
        مخالفم 4
    2. S

      ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (146 ديدگاه)

      نگو یوقت به سوشی بر نخوره

      موافقم 5
      مخالفم 8
    3. زیزیگولو

      ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (5870 ديدگاه)

      Taha Ayoobi و Alan.r و سوشیانت ….. صد البته آمریکاییا هم تو این زمینه یکی از پیشگامان و پیشتازان بودن و جایگاه خاص خودشونو دارن

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. Taha Ayoobi

        ۱۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2391 ديدگاه)

        زیزیگولو

        👌

        موافقم 3
        مخالفم 3
  9. علی Shelby

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (87 ديدگاه)

    همش نوآوری
    نصف اختراعات و اپشن روی خودروهارو بنز و جنرال موتور زدن

    موافقم 5
    مخالفم 1
  10. علی

    ۱۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (625 ديدگاه)

    اس کلاس بنز. رهبر و جلو دار. آپشن ها ست. اول پادشاه به تن می‌کنه و رخ نمایی و پز میده بعدش به رعیت میرسه و همه گیر میشه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  11. علی

    ۱۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (625 ديدگاه)

    از آپشن های اس کلاس بنز میشه یه کتاب ۵۰۰ صفحه ای نوشت

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا