مرسدس بنز به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های خودروسازی در جهان، سابقه ای طولانی در نوآوری و ارائه فناوری های پیشرفته دارد. این شرکت طی دهه ها فعالیت خود، دستاوردهای بسیار ارزشمندی در صنعت خودرو داشته است که به طور چشمگیری باعث پیشرفت و توسعه این صنعت شده اند. در این سری از مقالات هفته نامه پدال به ۱۰ مورد از مهم ترین اختراعات مرسدس بنز اشاره می کنیم. با پدال همراه باشید.
همچنین بخوانید: با اولین اختراعات صنعت خودروسازی آشنا شوید!
درهای گالوینگ
خودروی افسانهای و جاودانه ۳۰۰SL را همه میشناسیم. این خودرو اولین خودرویی بود که به درهای گالوینگ مجهز شد. مرسدس بنز این اختراع را در سال ۱۹۵۴ بر روی این خودرو به کار برد. نام گالوینگ از نام مرغان دریایی الهام گرفته شده البته که طراحی این درها بسیار شبیه بال باز شده مرغان دریایی است. امروزه بسیاری از خودروهای اسپرت و بعضا خانوادگی مانند تسلا مدل X از این نوع طراحی در استفاده میکنند.
همچنین بخوانید: زیباترین خودروها با درهای گالوینگ، از مرسدس SLS AMG تا تسلا مدل X
سوپر شارژر
سوپرشارژ (Supercharger) یک تکنولوژی افزایش توان موتور است که از فشرده کردن هوا برای افزایش دبی ورودی به موتور استفاده میکند. این فرایند باعث افزایش قدرت و بازده موتور میشود. با اینکه سوپرشارژ چند ده سال قبل از اختراع پیشرانههای درونسوز اختراع شد؛ مرسدس بنز در دهه ۱۹۳۰ اولین شرکتی بود که این سیستم را بر روی خودروها نصب کرد. این شرکت برخی از خودروهای مجهز به سوپرشارژر را با پسوند کمپرسور راهی بازار میکند.
استارت و ورود خروج بدون کلید
این ویژگی که امروزه در اکثر خودروهای مدرن وجود دارد، اولین بار توسط مرسدس بنز در اواخر دهه ۱۹۹۰ معرفی شد و به لیست اختراعات مرسدس بنز اضافه شد. در سال ۱۹۹۸، بنز سیستم استارت بدون کلید را برای اولین بار در سری S-Class ارائه داد. این سیستم به راننده امکان میداد خودرو را با فشردن یک دکمه در داخل خودرو یا کلید هوشمند روشن کند. همچنین در سال ۲۰۰۰، این کمپانی سیستم ورود و خروج بدون کلید را در همان سری S-Class معرفی کرد. این سیستم به راننده امکان میداد با داشتن کلید هوشمند در جیب خود، درب ها را به صورت اتوماتیک باز و بسته کند و بدون نیاز به خارج کردن کلید، به داخل و خارج خودرو برود.
رادار حرکت بین خطوط
مرسدس بنز در سال ۱۹۹۹ برای اولین بار سیستم رادار بین خطوط (Lane Keeping Assist) را م سری S خود به کار برد. این سیستم با استفاده از یک رادار نصب شده در جلوی خودرو، وضعیت خطوط کناری جاده را تشخیص میداد و در صورت احتمال خروج خودرو از مسیر، به راننده هشدار می داد. عملکرد موفق این سیستم در خودروهای بنز باعث شد که سایر برندهای خودروساز نیز به سرعت به توسعه چنین فناوریهایی بپردازند. این تکنولوژی امروزه در اکثر خودروهای مدرن به کار گرفته میشود و نقشی حیاتی در ارتقای ایمنی رانندگی ایفا می کند.
سیستم تعلیق مولتی لینک
یکی دیگر از اختراعات مرسدس بنز تعلیق مولتی لینک است. این تعلیق با استفاده از چندین اتصال بین چرخ و شاسی خودرو، کنترل بهتری بر حرکات چرخها فراهم میآورد. این طراحی پیچیدهتر، امکان جذب ضربات و نوسانات ناشی از سطوح نامنظم جاده را به طور موثرتری فراهم میکند. تعلیق مولیت لینک مزایایی مانند: بهبود هندلینگ و کنترل پذیری خودرو در پیچها و مانورهای حاد، افزایش راحتی سرنشینان با جذب بهتر ضربات و نوسانات و افزایش دوام و طول عمر سیستم تعلیق به دلیل کاهش استرسهای وارده دارند. مرسدس بنز در اواخر دهه ۱۹۶۰ این تعلیق را بر روی سوپراسپرت C111 نصب کرد. در سالهای بعد این کمپانی تعلیق مولتی لینک را بر روی محصولات سری W201 و W124 استنفاده کرد.
همچنین بخوانید: ایدههای ناب دنیای خودرو که به بنبست خوردند!
ماساژور صندلی
دقیقا ۲۴ سال پیش یعنی در سال ۲۰۰۰ مرسدس بنز برای اولین بار صندلیهای S کلاس را به ماساژور مجهز کرد. البته در همان سال کادیلاک نیز این آپشن را بر روی محصول دویل خود به کار برد. جالب است بدانید صندلی ماساژو ردر سال ۱۹۶۸ توسط شخصی به نام دیوید پالمر اختراع شد و بعدها در خودروهای لوکس و گران قیمت استفاده شد. بعد از گذشت حدودا ۳ دهه این آپشن هنوز هم بر روی خودروهای لوکس و گران قیمت استفاده میشود و تقریبا هیچ خودروی ارزان قیمت و اقتصادی نیست که از این آپشن بهره ببرد.
ترمز ضد قفل یا ABS
مرسدس بنز اولین شرکتی بود که سیستم ترمز ABS را در خودروهای تولیدی خود به کار برد. این سیستم برای اولین بار در سال ۱۹۷۸ در مدل S-Class مرسدس بنز معرفی شد. ABS یک سیستم الکترونیکی است که از قفل شدن چرخها در هنگام ترمزگیری جلوگیری می کند. این باعث می شود که راننده بتواند در هنگام ترمزگیری کنترل خودرو را حفظ کند و از لغزش و از دست دادن کنترل خودرو جلوگیری شود. مرسدس بنز به عنوان پیشگام در توسعه و استفاده از این فناوری، نقش مهمی در افزایش ایمنی خودروها و کاهش تصادفات داشته است. سیستم ABS امروزه در اکثر خودروها استفاده می شود.
کروز کنترل تطبیقی
کروز کنترل تطبیقی (Adaptive Cruise Control یا ACC) یک فناوری نسبتا پیشرفته در سیستم های کمک راننده است که اولین بار توسط مرسدس بنز در همان سال ۱۹۹۹ در سری S-Class معرفی شد. این سیستم با استفاده از رادار یا سنسورهای دید، فاصله را با خودروی جلویی تشخیص میدهد و سپس سرعت خودرو را به طور خودکار تنظیم می کند. به این ترتیب، در صورتی که سرعت خودروی جلویی کم شود، سیستم ACC سرعت خودرو را به طور اتوماتیک کاهش می دهد تا فاصله امن با خودروی جلو حفظ شود. این قابلیت، رانندگی را به طور چشمگیری آسان تر و ایمن تر می کند، به ویژه در محیط های پرترافیک یا جاده های بین شهری. راننده می تواند با خیال راحت رانندگی کند، زیرا سیستم ACC به طور خودکار سرعت را تنظیم می کند. مرسدس بنز همچنین سیستم ACC را با ویژگی های پیشرفته دیگری مانند ترمزگیری اضطراری ترکیب کرد.
کنترل پایداری
کنترل پایداری نیز یکی دیگر از اختراعات مرسدس بنز است. این کمپانی سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP) را برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ روی مدل S-Class خود معرفی کرد. این سیستم در آن زمان یک فناوری نوآورانه و پیشرفته محسوب می شد که به طور موثری به بهبود پایداری و کنترل پذیری خودرو در شرایط لغزشی کمک می کرد. ESP به سرعت در سایر مدل های مرسدس بنز نیز استفاده شد و به عنوان یک ویژگی استاندارد در خودروهای این برند در نظر گرفته شد. این سیستم بعدها در محصولات سایر خودروسازان نیز گسترش یافت و امروزه به عنوان یک فناوری ایمنی حیاتی در اکثر خودروهای مدرن به کار گرفته می شود.
علی جردن
۱۵ تیر ۱۴۰۳ماساژور صندلی :|
یک سوال دارم این آپشن توی خودروهای داخلی کی بنظرتون میتونیم ببینیم ؟ تارا 207 شاهین ماساژور دار.
محمد
۱۵ تیر ۱۴۰۳درود علی آقا همین الان این آپشن رو این خودرو های نصبه.فقط نیمه فعاله.وقتی از دست انداز رد میشیم فعال میشه.
SMS
۱۶ تیر ۱۴۰۳بنظرم بیشترین حجم اختراعات خودرو دست جنرال موتورز و بنز هست
شاید بهترین ماشین ها نباشند ولی کمک های زیادی کردند .
امیر
۲۶ تیر ۱۴۰۳داداش بنز و تویوتا بهترین ماشین های دنیا رو می سازن🫥🫥🫥
B
۱۶ تیر ۱۴۰۳اولش جدی گرفته بودم 🤣🤣🤣
حسین
۱۵ تیر ۱۴۰۳بیست سال پیش در ویتارا مونتاژ داخل بود !
در تیانا هم بود .
ماشین های داخل هم فعلا بازار هدفشان رده قیمتی کمتر است.
علی جردن
۱۵ تیر ۱۴۰۳ویتارا بیست سال پیش حکم کاین توربو اس را داشت و هرکسی نمیتونست بخره اگه راست میگن روی دنا جوانان بزارن کمر جوان ایران خم شد تو این تحریما
AMANTE
۱۵ تیر ۱۴۰۳تارا و 207 و شاهین ماشین های اقتصادی حساب میشن و فکر نکنم صندلی ماساژور دار بهشون اضافه بشه نهایت گرم کن و سرد کن بهشون اضافه بشه.
البته ایران خودرو با آپشن گرم کن و سرد کن صندلی نا آشنا نیست و قبلا در پرشیا ELX این آپشن ها رپ داشت حداقل در تبلیغات اش.
علی جردن
۱۵ تیر ۱۴۰۳تارا و شاهین ماشین اقتصادی حساب میشن ؟
شاهین پرچمدار سایپا و به عنوان لوکس ترین و گران ترین خودروی سایپاست
تارا V4 هم پرچم دار ایران خودرو هست و به عنوان خودروی لوکس را یدک داره
ماشین اقتصادی یعنی ساینا از سایپا
ماشین اقتصادی یعنی رانا پلاس از ایران خودرو
CM
۱۵ تیر ۱۴۰۳رانا پلاس که حریف سراتو بود از نظرت
چی شد که اقتصادی حسابش کردی ؟
۱۵ تیر ۱۴۰۳علی جردن
دوست من
چی میگی
اینا حتی اقتصادی هم حساب نمیشن اینا اصلا ماشین نیستن
محمد
۱۵ تیر ۱۴۰۳اقتصادی هستند، قیمتشون زیر ۲۰۰۰۰ دلار است.
sinasvj
۱۵ تیر ۱۴۰۳به زودی ایران از اربابش چین این آپشن رو برای ریرا خانوم میخره
اشیمشی
۱۵ تیر ۱۴۰۳برای داشتنش نیاز نیست مرسدس بنز بخری سوبا M4 ماساژور طبی صندلی داره
IO
۱۵ تیر ۱۴۰۳لاماری ایما برقی هم داره . از اون سوباسا خیلی بهتره
ممد ژانگولر
۱۵ تیر ۱۴۰۳آدمی که ماشین باز باشه عاشق مرسدس بنز نباشه مثل آدم بدون قلبه که از هر وری سولاخش کنی لام تا کام هیچی نگه .
۱۶ تیر ۱۴۰۳حرف حق رو زدی آقای ممد ژانگولر ♥️♥️♥️
نشناسی بهتره
۱۵ تیر ۱۴۰۳گالوینگ…
چقدررررر این اختراع خوشگله😍🇩🇪
datsun
۱۵ تیر ۱۴۰۳درود یه سوال داشتم از نویسنده محترم تویوتا ۱۹۸۷ کروان با سیستم کنترل پایداری تولید میکنه بعد چطور مرسدس تو سال ۱۹۹۵ اولین تولید کننده با کنترل پایداریست ؟ با تشکر
نیما شیرازی
۱۵ تیر ۱۴۰۳درود. طبق تحقیقاتی که من از چند منبع خارجی از جمله خود سایت مرسدس بنز انجام دادم متوجه شدم سیستم کنترل پایداری اختراع این شرکت بوده است.
احتمالا عملکرد سیستم کنترل پایداری که بر روی کروان ۱۹۸۷ قرار گرفته به شکلی که ما امروزه میشناسیم نبوده و مرسدس بنز در سال ۱۹۹۵ برای اولین بار کنترل پایداری را به شکل امروزی بر روی خودروها قرار داده.
Taha Ayoobi
۱۵ تیر ۱۴۰۳آقای شیرازی اون سیستم روی کراون کنترل کشش نبوده احیانا؟
B
۱۶ تیر ۱۴۰۳فکر کنم کاربر ممد فکر میکنه همه ما به منابع بی پایان پایگاه وصلیم یچیز دیگه کادیلاک مدل ۳۰ سال ۱۹۱۲ هم اولین خودرویی بود که دکمه استارت داشت
نیما شیرازی
۱۶ تیر ۱۴۰۳درود.
سیستم استارتی که کادیلاک اختراع کرد مثل استارت مینی بوس بنزهای قدیمی که امروز در سطح کشور هستند عمل میکرد. یعنی باید کلید را داخل محفظه قرار بدید و در محله بعد دکمه استارت را بفشارید. همونطور که مشخصه عملکرد این سیستم با استارت دکمهای امروزی متفاوت است.
اتفاقا درمقاله اولین اختراعات خودروسازی، به این اختراع کادیلاک اشاره کرده بودیم. لینک مطلب رو همین زیر گذاشتم میتونید بازدید بفرمایید : https://www.pedal.ir/magazine/first-automotive-inventions/
Puriya
۱۵ تیر ۱۴۰۳الان دیگه خلاقیتش ته کشیده فقط ماشینا رو هر روز بی ریخت تر میکنن و نمایشگر استفاده میکنن و قدرت موتور رو میبرن بالا
البته نه فقط مرسدس بلکه همه برند ها
Taha Ayoobi
۱۵ تیر ۱۴۰۳همه شرکت ها نه
car lover
۱۵ تیر ۱۴۰۳همه شرکتها همینن طاها. همشون به سمت مصرف گرایی رفتن. مثال نقض بیار
Taha Ayoobi
۱۶ تیر ۱۴۰۳نه، به مصرف گرایی کاری ندارم.
منم به شدت با اینکه به سمت مصرف گرایی رفتن موافقم و خیلی ناراحت هستم.
نمونه اش همین که کیفیت متریال داخل ماشین ها اومده پایین، کیفیت ساخت بدنه اومده پایین، قطعات مصرفی شدن، خود ماشین های بعضی کشور ها خیلی مصرفی شدن و بعد چند سال باید عوض بشن و…
احساسم اینه که به خاطر اینه که خیلی مدل ریخته تو بازار و چینی ها هم مدل های مختلف میسازن و نمیشه تو همه از متریال با کیفیت استفاده کرد، باید فقط ساخته شه ولی بی کیفیت.
نمیدونم دلیلش چیه دقیقا ولی خودم نظرم همینه که گفتم، و کلا به قول تو به سمت مصرف گرایی رفته.
حالا این وسط من موندم تویوتا قراره چیکار کنه.
چون تویوتا و مصرف گرایی دوتا کلمه متضاد هستن.
تویوتایی که ماشین هاش مرگ ندارن قراره چی بشه این وسط خیلی برام سواله.
حالا اینا به کنار،
پوریا گفت که قیافه هارو زشت میکنن و…
من گفتم نه به خاطر این که همه برند ها خراب نمیکنن قیافه هارو.
برند هایی مثل تویوتا، هوندا، کادیلاک، آئودی، شورلت و…
هستن که طراحی هاشون روز به روز خوشگل تر میشه.
Taha Ayoobi
۱۵ تیر ۱۴۰۳ترمز ABS بر خلاف چیزی که همه میدونن سیستم ضد قفل نیست، سیستمیه که از قفل موندن چرخ ها جلوگیری میکنه.
S
۱۶ تیر ۱۴۰۳خب فرقشو توضیح میدی؟
phonix
۱۶ تیر ۱۴۰۳یبار ترمز محکم بگیری از صداش میفهمی…
Taha Ayoobi
۱۶ تیر ۱۴۰۳فرقشون اینه که :
از لحاظ کلامی، ضد قفل یعنی سیستمی که از قفل شدن چرخ ها جلوگیری کنه.
یعنی نذاره چرخ ها قفل بشن و لاستیک روی زمین کشیده بشه.
ولی چیزی که تو ماشین ها هست، از قفل شدن جلوگیری نمیکنه، از قفل موندن جلوگیری میکنه.
یعنی چرخ به مدت چند لحظه یا خیلی کمتر قفل میشه ولی این سیستم با ول کردن ترمز چرخ رو از اون حالت در میاره و دوباره سریع ترمز رو میگیره.
این چرخ تکرار یمشخ تا ماشین وایسه.
خیلی هم سریع اتفاق میوفته، اگه اشتباه نکنم ثانیه ای 4 بار
FairLady
۱۶ تیر ۱۴۰۳ولی اسمش حتی مخفف همینه
anti-lock braking system
امیر
۱۶ تیر ۱۴۰۳خوب همونه دیگه ، وقتی زمین خیس باشه دیسک خیس باشه ترمز بگیری خودرو قفل نمیکنه که خدایی نکرده چپ کنی ، نحوه کارکردنش به این شکله که میگیره ول میکنه میگیره ول میکنه بصورت خیلی سریع که قفل نشه. این سیستم برای خودرو های سنگین کارساز تر هست که وقتی ترمز شدید میگیرن بارش برنگرده اتاق راننده رو قیچی کنه.
Taha Ayoobi
۱۶ تیر ۱۴۰۳در هر شرایطی اینجوری نیست که بگیره ول کنه
اگه آروم ترمز بگیری، این کارو انجام نمیده چون چرخ قفل نشده
اگه بدون قفل شدن چرخ بگیره ول کنه عملکرد رو میاره پایین تر.
وقتی تا ته بکوبی رو ترمز، اونجوری چرخ صددرصد قفل میکنه که سیستم فعال میشه.
سوشیانت
۱۵ تیر ۱۴۰۳ماساژور صندلی اولین بار توسط کادیلاک در خودروی الدورادو بروگهام ۱۹۵۷ اختراع شد
car lover
۱۵ تیر ۱۴۰۳خوشم میاد همه چی رو زیر سوال میبری و فقط حرف خودت رو قبول داری
بی خیال اسم
۱۶ تیر ۱۴۰۳آقای دهقان مطالب رو از روی هوا نیاورده سوشی جون
سوشیانت
۱۶ تیر ۱۴۰۳https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.autobest.co.in/blog-detail/top-premium-luxury-cars-with-massaging-seats&ved=2ahUKEwjBlZmq8JGHAxWlgP0HHR7HDLMQFnoECD4QAQ&usg=AOvVaw1yAFbAY7fpumzL2tixoARq
بی خیال اسم و کار لاور من هیچوقت هیچ حرفی از خودم نزدم و همیشه لینک فرستادم
car lover
۱۶ تیر ۱۴۰۳https://www.caranddriver.com/features/g15382751/automotive-tech-history/
این هم لینک من. همونطور که گفته شده کادیلاک و مرسدس اولین کسایی بودن که این آپشن رو ارائه دادن. اگر اختراعش رو میگی که توسط یکی از شاگردان ژاپنی پالمر بوده. هرچند چندتا تناقض دیدم. ولی در کل میشه گفت کادیلاک و مرسدس پیشگام بودن
سوشیانت
۱۶ تیر ۱۴۰۳تاریخ رو که نمیشه عوض کرد ۱۹۵۷ خیلی قبل تر از ۲۰۰۰ بوده
سوشیانت
۱۶ تیر ۱۴۰۳کار لاور تاریخ رو که نمیتونی عوض کنی ۱۹۵۷ خیلی قبل تر از ۲۰۰۰ هست
مازیار
۱۶ تیر ۱۴۰۳بی زحمت لینک تغییرات تست تصادف رو هم بفرست
یا هر مدرکی مبنی بر تغییر و یا ارتقاء تست تصادف
سوشیانت
۱۶ تیر ۱۴۰۳ببین مازیار خوشم میاد که فقط تیتر رو میخونید حتی تو تست iihs هیچکدوم از این سه اس یو وی رد نشدن فورد امتیاز مرزی گرفت شورولت قابل قبول جیپ هم امتیاز خوب رو ثبت کرد ولی تست nhtsa کامل تره چون اون ستاره هایی که داده نتیجه برخورد از چندین زاویه هست مثلا رو به رو، چپ کردن کنار ماشین و… و نتیجه کلی برای فورد شده ۵ ستاره شورولت ۴ ستاره جیپ هم ۵ ستاره
سوشیانت
۱۶ تیر ۱۴۰۳https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.topgear.com/car-news/crash/why-your-old-five-star-ncap-car-isnt-safe-you-think-it&ved=2ahUKEwid_K6hq5KHAxX07QIHHRo7DVAQFnoECBcQAQ&usg=AOvVaw1I-3-XIrpzhwFSEANlmeHH
مازیار در رابطه با تست تصادف هم باز هم همین رو میگم که تست ها سخت تر میشن اگر دقت کنی تو خود همون پستی که پدال گذاشته بود نوشته بود جدید ترین تست iihs
سوشیانت
۱۶ تیر ۱۴۰۳https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.topgear.com/car-news/crash/why-your-old-five-star-ncap-car-isnt-safe-you-think-it&ved=2ahUKEwid_K6hq5KHAxX07QIHHRo7DVAQFnoECBcQAQ&usg=AOvVaw1I-3-XIrpzhwFSEANlmeHH
مازیار اینم لینک من هیچوقت الکی حرف نمیزنم
مازیار
۱۶ تیر ۱۴۰۳آخ آخ چرا دوباره یادآوری کردی؟
قوطی نوشابه …😪
سوشیانت
۱۶ تیر ۱۴۰۳پدال جدیدا اینطوری شده که کامنتت کلا یا نمیاد یا همش باهم میاد دیروز که سه تا لینک فرستادم چند بار تلاش کردم اصلا نیومد
مازیار
۱۶ تیر ۱۴۰۳پس چپ و راست زد با هوک و آپرکات درسته؟
بسیارخوب حله
Taha Ayoobi
۱۶ تیر ۱۴۰۳مازیار خودتو شبیه کره فن ها نکن که یه کلمه یاد میگیرن سایت رو مورد عنایت قرار میدن.
سوشیانت
۱۶ تیر ۱۴۰۳مازیار ولی آلمانی ها ایمنشون در حد همون قوطی نوشابه هم نیست😔😭
مازیار
۱۶ تیر ۱۴۰۳اونم ماشین خوبی هست
EHSAN2007
۱۵ تیر ۱۴۰۳تو سدانای لوکس مرسدس
تو سدانای پرفومنس بالا بیمر و پورش
و تو سدانای اشرافی رولزرویس و بنتلی رو خیلی دوس دارم و عاشقشونم
زیزیگولو
۱۵ تیر ۱۴۰۳آلمان همیشه پیشگام و پیشتاز نوآوری در صنعت خودروسازی جهان بوده 👍
Taha Ayoobi
۱۶ تیر ۱۴۰۳اختراعات بنز اکثرا بعد سال 2000 شروع شد.
قبلش همه مال آمریکایی ها بود.
Alan.r
۱۶ تیر ۱۴۰۳(قبلش همه مال آمریکایی ها بود)
کاربراتور
انژکتور
سیستم تعلیق مستقل
سیستم جرقه زنی
میل گاردان
چهار چرخ فرمان پذیر (AWS)
GDI
موتور دیزل
توربو دیزل
موتور بنزینی
و ……..
اینا اختراع محسوب نمیشن؟
قبل از کامنت یه ذره فکر کنید
تعداد اختراعات و نوآوری های مرسدس از هر شرکتی بیشتره
سوشیانت
۱۶ تیر ۱۴۰۳گرمکن صندلی
سیستم تهویه اتومات
استارت برقی
کامپیوتر سفری
سیستم غیر فعال کردن سیلندر ها
اولین خودروی جهان با سقف تمام فلزی
اختراع پدال های خودرو
اولین شیشه جلوی نشکن در سال ۱۹۲۸
اولین خودروی لوکس جهان با گیربکس اتوماتیک در سال ۱۹۴۱
گیربکس سینکرومش ۱۹۲۸
و…
اینا اختراعات کادیلاکه
قبل از کامنت یه ذره فکر کنید🤣
Taha Ayoobi
۱۶ تیر ۱۴۰۳لیست سوشی رو تکمیل میکنم:
اولین سیستم کنترل چسبندگی
اولین ایربگ
اولین توربو شارژ تو ماشین شهری
اولین موتور V16
اولین برف پاککن برقی
اولین رادیو خودرو
اولین چراغ راهنما
اولین نور بالای اتومات
اولین سیستم تعلیق بادی
اولین هدآپ دیسپلی
اولین برف پاککن اتومات
اولین دوربین دید در شب
اولین نمایشگر لمسی
اولین ترمز دیسکی
اولین ترمز هیدرولیکی
اولین جعبه دنده 10 سرعته اتومات
اولین گرمکن شیشه جلو
اولین کروز کنترل
اولین فندک خودرو
اولین پخش سی دی
اولین سردکن صندلی برای سرنشینان
اولین سیستم تهویه
اولین بخاری خودرو
اولین کمربند ایمنی
اولین سرعت سنج خودرو
اولین ساسات اتومات
اولین چراغ ترمز
فک کنم دیگه بسه
حالا از بنز اختراع بیار
Taha Ayoobi
۱۶ تیر ۱۴۰۳Alan.r
البته، من نمیگم اونا اختراع نیستن.
سوشیانت
۱۷ تیر ۱۴۰۳آفرین طاها👏
کادیلاک امکاناتش از بنز بیشتر نباشه کمتر نیست
Taha Ayoobi
۱۸ تیر ۱۴۰۳قربونت
دقیقا 👌
بی خیال اسم
۱۶ تیر ۱۴۰۳با مهندسان اروپایی طاها جون
لطفا آمریکایی آمریکایی نکن
S
۱۶ تیر ۱۴۰۳نگو یوقت به سوشی بر نخوره
زیزیگولو
۱۶ تیر ۱۴۰۳Taha Ayoobi و Alan.r و سوشیانت ….. صد البته آمریکاییا هم تو این زمینه یکی از پیشگامان و پیشتازان بودن و جایگاه خاص خودشونو دارن
Taha Ayoobi
۱۶ تیر ۱۴۰۳زیزیگولو
👌
علی Shelby
۱۶ تیر ۱۴۰۳همش نوآوری
نصف اختراعات و اپشن روی خودروهارو بنز و جنرال موتور زدن
علی
۱۷ تیر ۱۴۰۳اس کلاس بنز. رهبر و جلو دار. آپشن ها ست. اول پادشاه به تن میکنه و رخ نمایی و پز میده بعدش به رعیت میرسه و همه گیر میشه
علی
۱۷ تیر ۱۴۰۳از آپشن های اس کلاس بنز میشه یه کتاب ۵۰۰ صفحه ای نوشت