مرسدس بنزهفته نامه

مرسدس بنز اتاق تانک : ۱۲ حقیقت در مورد یکی از شگفت‌‌انگیزترین خودروهای تاریخ

مرسدس بنز اتاق تانک، زاده دورانی از صنعت خودروسازی است که خودروها با دوام و برای ماندگاری ساخته می‌شدند نه برای اینکه در عرض چند سال تبدیل به یک دورریختنی شوند! امروزه در جهان عاشقان ماشین، کمتر کسی پیدا می‌شود که اسمی از مرسدس بنز اتاق تانک یا همان مرسدس بنز S کلاس W140 نشنیده باشد. این خودروی شگفت‌انگیز از سال ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۸ میلادی بر روی خط تولید مرسدس بنز قرار داشت. W140 S320 در ایران به دلیل ابعاد، مقاومت بدنه و کاربرد دیپلماتیک آن به نام اتاق تانک مشهور شده است. می‌توان گفت این S کلاس به‌نوعی آخرین خودروی مرسدس بود که در آن هزینه ساخت هیچ اهمیتی نداشت و مهندسان و طراحان سعی می‌کردند بهترین‌ها را برای خریدار به ارمغان بیاورند.

همان‌طور که می‌دانید مرسدس بنز از ابتدا تا کنون همواره ابداع‌کننده سیستم‌ها و امکانات جدید در خودروها بوده. در ادامه قصد داریم به ۱۲ ویژگی شگفت‌انگیز مرسدس بنز اتاق تانک بپردازیم. با پدال همراه باشید.

همچنین بخوانید: مرسدس بنز ۶۰۰SEL رنتک با پیشرانه ۱۲ سیلندر، هیولای خاطره‌انگیز!

همچنین بخوانید: برف‌پاک‌کن‌های مجیک ویژن مرسدس‌بنز

 

۱. اولین خودرویی که مجهز به سامانه کنترل پایداری شد

مرسدس بنز اتاق تانک اولین خودرویی بود که به سامانه کنترل پایداری یا همان ESP مجهز شده بود. البته در سال‌های ابتدایی تولید این خودرو، این سامانه به‌صورت آزمایشی بر روی آن نصب می‌شد؛ اما پس از ۳ سال به طور استاندارد بر روی همه W140 ها قرار گرفت.

۲. شیشه‌های دوجداره

مرسدس بنز S کلاس W140 از شیشه‌های دوجداره بهره می‌برد. البته برخلاف تصور عموم این شیشه‌ها ضدگلوله نبودند و فقط عایق صوتی و دمایی بسیار بهتری نسبت به شیشه‌های یک جداره بودند.

 

۳. مرسدس بنز اتاق تانک به‌عنوان تاکسی هم استفاده می‌شده!

در همه کشورها مردم معمولاً خودروهای کم استهلاک، بادوام و ارزان‌قیمت را به‌عنوان تاکسی انتخاب می‌کنند. اما جالب است بدانید اتاق W140 مرسدس بنز S کلاس در برخی از کشورها به‌عنوان تاکسی استفاده می‌شده!

۴. روشن شدن بخاری زمانی که خودرو خاموش است

یکی دیگر از ویژگی‌های اعجاب‌انگیز این خودرو امکان استفاده از بخاری درحالی‌که خودرو خاموش است. (با بخاری درجا اشتباه گرفته نشود)

۵. اولین چراغ زنون بر روی مرسدس بنز اتاق تانک استفاده شد.

این S کلاس اولین خودرویی بود که با چراغ‌های هالوژنی همیشگی خداحافظی و از چراغ‌های زنون استفاده کرد.

۶. آینه دید عقب برقی

اکثر خودروهایی که در حال حاضر تولید می‌شوند مجهز به آیینه‌های تنظیم شونده و تاشو برقی هستند؛ اما تاکنون دیده‌اید آینه دید عقب خودرویی به‌صورت برقی تنظیم شود؟ مرسدس بنز سال‌ها پیش این ویژگی عجیب را بر روی S کلاس W140 قرار داد.

۷. برف پاک‌کن‌های حساس به سرعت

امروزه خودروهایی که مجهز به سامانه برف‌پاک‌کن خودکار هستند معمولاً زمانی که سرعت خودرو زیاد می‌شود، سرعت برف‌پاک‌کن‌ها را نیز زیادتر می‌کنند. ۳۰ سال پیش مرسدس بنر اتاق تانک بدون اینکه از سامانه برف‌پاک‌کن اتوماتیک بهره ببرد این امکان را برای راننده فراهم کرده بود.

۸. شیشه بالابرهای آنتی ترپ

مرسدس بنز اتاق تاک اولین خودرویی بود که از شیشه‌بالابرهای آنتی ترپ (سیستمی که هنگام وارد شدن فشار مضاعف بر شیشه‌بالابر، حرکت روبه‌بالا را متوقف و روبه‌پایین حرکت می‌کند) استفاده کرد.

۹. اولین ایربگ جانبی بر روی S کلاس W140 قرار گرفت

همان‌طور که مرسدس بنز در سال ۱۹۷۱ کیسه هوای راننده و سرنشین کناری را اختراع کرد؛ در سال ۱۹۹۱ از کیسه هوای جدیدی به نام کیسه هوای جانبی پرده‌برداری کرد. این کیسه‌های هوا در کناری‌ترین قسمت صندلی‌ها قرار می‌گیرند تا هنگام برخورد از دو طرف، آسیبی به قفسه دنده انسان وارد نشود. جالب است بدانید دو سال پیش مرسدس بنز بر روی S کلاس W223 برای اولین بار از کیسه هواهای سرنشینان عقب رونمایی کرد. این ایربگ‌ها بر روی قسمت پشتی صندلی‌های جلو قرار دارند و زمانی که تصادفی از جلو رخ دهد باعث می‌شوند سرنشینان با صورت به صندلی جلویی برخورد نکند. این کیسه هوا تا قبل از این بر روی هیچ خودرویی استفاده نشده بود.

۱۰. صندلی‌های ارتوپدی!

یکی دیگر ویژگی‌های عجیب و غریب اتاق W140 صندلی‌های ارتوپدی بود. نحوه کار این صندلی‌ها به این صورت است که هنگامی که شخصی بر روی آن می‌نشیند پس از مدت کوتاهی بالشتک‌های بادی داخل صندلی به‌طوری شکل می‌گیرند که صندلی به بهترین حالت برای فرم بدن شخص در بیاید! البته از این آپشن بر روی گران‌قیمت‌ترین نسخه S کلاس W140 استفاده می‌شد.

 

۱۱. وکیوم در صندوق عقب

امروزه در اکثر خودروهای گران‌قیمت از سیستم وکیوم یا همان مکش درها استفاده می‌کنند؛ اما تقریباً هیچ‌کدامشان وکیوم در صندوق را ندارند. محصول ۳۰ سال پیش مرسدس بنز مجهز وکیوم همه درها به‌علاوه در صندوق عقب بوده است!

۱۲. اولین موتور V12 تاریخ مرسدس بنز بر روی S کلاس W140 قرار گرفت

مرسدس بنز برای این خودرو پیشرانه‌های متعددی را در نظر گرفته بود. اما قوی‌ترین آن‌ها موتور ۱۲ سیلندر ۶ لیتری بود. این موتور قادر به تولید ۴۰۲ اسب‌بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتون‌متر گشتاور بود. این پیشرانه اولین V12 مرسدس بود.

اگر امروزه قصد خرید این خودرو را داشته باشید فقط باید ۱۶ هزار دلار (معادل ۸۰۰ میلیون تومان) برای یک نسخه سالم از آن هزینه کنید! واضح است که هیچ‌کدام از خودروهای صفر کیلومتر امروزی با قیمت ۱۶ هزار دلار امکانات S کلاس W140 را به خریداران ارائه نمی‌دهد؛ اما در عوض هزینه‌های نگهداری بسیار پایین‌تری دارند.

به نظر شما مخاطبان عزیز پدال این خودرو پس از گذشت ۳۰ سال از عمرش ارزش خرید دارد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۱۷ رای

نیما شیرازی

نویسنده و مترجم وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۹ دیدگاه‌ها

  1. GODZILLA

    ۱۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (67 ديدگاه)

    عشق……

    موافقم 160
    مخالفم 9
    1. علی جردن

      ۱۸ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      تو زمان خودش عشق بود الان بخوام فقط ۱ مدل خاص از مرسدس بزارم تو کلکسیونم بجای تانک؛ می باخ انتخابمه از هر لحاظ بهتره حتی اگه هوس رانندگی کردم بازم می باخ لذتش صدبرابر بیشتره

      موافقم 57
      مخالفم 26
      1. بهرام

        ۱۹ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (95 ديدگاه)

        مایباخ

        موافقم 18
        مخالفم 8
      2. D.A.N.I.Y.A.L

        ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (26 ديدگاه)

        داش تو اول اسمشو درست تلفظ کن بعد هوس رانندگی کن😂

    2. Al1

      ۱۸ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (55 ديدگاه)

      عشق که چه عرض کنم
      این یوزارسیفِ و ما زلیخا ! البته ما همون جگر زلیخاییم.
      یه در دونه مرسدس بنز W140 اتاق تانک بگیری یه فورد غول F150 هم بگیری بهترین ترکیب ممکن باهاشون پادشاهی کنی
      یکی به نمایندگی از اروپا یکی دیگه هم به نمایندگی از آمریکا
      همه رو لوله و پیچ مهره و قبضه کنی !

      از بدنه اتاق تانک هم بایست میگفتن که اونقدر محکم و و عریض بود که ماشینای دیگه رو تو تصادف چپ و داغون میکرد ولی خودش راست راست به راهش ادامه میداد !
      زمانی که ساخته شده با همین اهداف ساخته شد و برتری مطلق اش رو هم نشون داد حتی لکسوس LS رو هم پیچ و مهره کرد !
      از موتور V12 اش هم چی بگم که همین الان داره در هایپر کار های پاگانی هنوز داره می تازه.!
      پاگانی با موتورش بیشتر حال کرد تا خودش !
      ***

      موافقم 76
      مخالفم 18
      1. علی جردن

        ۱۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        بجای فورد F150 و اتاق تانک بهتون پیشنهد بهتری دارم

        G63 4X4²
        مازراتی کواتروپورته GTS

        شاه واگعی اینان بقیه فیکن

        موافقم 6
        مخالفم 100
        1. محمد

          ۱۸ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (222 ديدگاه)

          کیک

          موافقم 13
          مخالفم 20
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۱۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        خب چه کاریه !!!
        به جا اون‌تا پیشنهاد یه لکسوس Gx یا LX بخر هم آهوی خیابانِ هم گرگ بیابان ، دو تا جاپارک هم نمیخواد ، مالیات بیمه و … هم نمیخواد😂!

        یا جهنم‌و‌ضرر بیاهو یه لندکروزر بخرو هم مارو راحت کن هم خودتو !

        موافقم 16
        مخالفم 80
        1. Al1

          ۱۸ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (55 ديدگاه)

          مرسی انتخاب های خودم بهتر هستن مرسدس بنز W140 و فورد F150 از معدود ترکیباتی هستن که
          همه چیزو باهم بهتر دارن !
          کلا کرگ و شیر و خرس و پلنگ خیابان و بیابان و هوا و کلا همه چی باهمن،
          فقط تنها موردش اینه که همون دوتا جا پارکشو دیگه باید یه کاریش کنم 😅

          موافقم 39
          مخالفم 1
  2. نشناسی بهتره

    ۱۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (501 ديدگاه)

    کوه نور دنیای خودرو😍🇩🇪💪
    بخاطر همین چیزاس که عاشق بنزم❤️

    موافقم 98
    مخالفم 8
    1. فقط هند

      ۱۹ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (47 ديدگاه)

      یه سوال ، کولینان دنیای خودرو احتمالا میشه تاتا دیگه ؟

      موافقم 5
      مخالفم 1
    2. محمدهادی

      ۲۰ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2410 ديدگاه)

      من اصن نابود..
      به این میگن بنز
      کشنده ترین جاش اون فقط ۱۶ هزار دلار ناقابل بود‌…
      اونم بسیار سالم!!
      آقا ما چرا سلول های زنده بدنمون دارن زیست میکنن با اینهمه فرق و تبعیض؟؟
      یدونه از این جواهر تمام نشدنی با یه سری هفت سورمه یی ساخت ۱۹۹۸ کافیه که پارکینگ خصوصی خونه ویلایی تو ۵۰ ۶۰سال قرق کنن
      همین
      من برم محو شم..

      موافقم 21
      مخالفم 1
  3. زیزیگولو

    ۱۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    تو دنیای ماشینا محدودیتی از نظر شکلو اندازه وجود نداره ولی البته اکثریت ماشینا تو یه سبکو سیاق هستن و ابعادشون تا حدودی زیادی بهم نزدیک هستش ولی با همه این حرفا بعضی از ماشینا مثل همین مدل از بنز که تو ایران به اتاق تانک معروف هستش انقدر بزرگو پُر ابهت‌ هستن که توجه هر کسی رو تو کوچه و خیابونو جاده به خودشون جلب میکنن

    موافقم 52
    مخالفم 3
  4. rita

    ۱۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    لقب تانک برازندشه….

    موافقم 56
    مخالفم 4
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۱۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    مرسدس در عمل انجام شده قرار گرفت و اگر نه شاید هیچگاه تنک ساخته نمیشد !
    این اعجوبه زمانی خَلق شد که لکسوس LS با اومدنش همه را پیچ‌مهره کرده بود !
    تویوتا رقابت را تا جایی پیش برد که رقم‌های ساخت لاکچری‌ها هر کدام به بالای یک میلیارد دلار رسید برای زمانی که خودروسازان خودرو میساختند نه گجت یا ماشین !
    برای من اما هیچ اِسی W221 نخواهد شد ، این خودرو فرازمانی تولید شده که هنوز پس از ۲۰ سال گرد پیری رویش ننشسته و نخواهد نشت !

    موافقم 45
    مخالفم 18
  6. parhamiof

    ۱۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (752 ديدگاه)

    30 سال که هیچی 1000 سالم بگذره بازم ارزش خرید داره

    موافقم 74
    مخالفم 9
    1. 🇩🇪❤🇩🇪

      ۱۸ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (154 ديدگاه)

      دقیقا،یعنی اگر خارج زندگی میکردم یه تمیزشو پیدا میکردم مهم هم نیست چقدر پولش باشه صفر شوییش میکردم و باهاش عشق میکردم،این مانیتور و دوربین دنده عقبو اینا همش سوسولک بازیه!
      یه موتور پرتوان تنفس طبیعی با طراحی ساده و کلاسیک کار ما کلاسیک بازا رو راه میندازه،اهلِ دلاش میدونن چی میگم!

      موافقم 59
      مخالفم 6
      1. Mercedes-Benz

        ۱۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (350 ديدگاه)

        من اینو به تمام ماسل کارها ترجیح میدم بی نظیره به نظرم یکی از بهترین طراحی ها رو داره

        موافقم 34
        مخالفم 7
      2. Mercedes-Benz

        ۱۹ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (350 ديدگاه)

        من عاشق طراحی ساده و زیباشم در ضمن اینو به تمام ماسل کارها هم ترجیح میدم

        موافقم 26
        مخالفم 6
  7. amir-mr

    ۱۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (401 ديدگاه)

    مهندسی آلمانی 💯

    موافقم 65
    مخالفم 11
  8. Soroush

    ۱۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (198 ديدگاه)

    کلکسیونی از نوآوری ها و اختراعات جدید بود تو زمان خودش!
    واقعا «پدرخودروسازی »برازنده ی این برنده

    موافقم 77
    مخالفم 10
  9. NAVID۰۰۹۸

    ۱۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    اونجا که نوشته مجهز به شیشه‌های دوجداره بود ، یاد مقاله‌ی دیروز افتادم در مورد توسان ۲۰۲۴ که شیشه دوجداره اضافه کرده !!!

    کلاً مرسدس و آلمانی‌ها و یه زمانی هم کادیلاک ، هر آپشنی کار میکردند و کار میکنند ، پس از چند دهه وارد صنعت اکونومی‌سازی میشه و تازه اولش هم به اسم آپشن و سپس استاندارد قرار میگیره !

    مرسدس حق آب‌و‌گل خوردن این صنعت را داره خوب اَدا میکنه و هنوز ثابت کرده خودش پدر این صنعت هست و باقی تقلید‌کننده‌ای بیش نیستند!!!

    این آلمانی‌ها چه اعجوبه‌هایی هستند که یه کشور ویرانه و سرشار از دیکتاتوری را در کمتر از ۵۰ سال بازسازی کردند و برگشتند به اصل ماجرا و این یعنی هنوز هم ژن حرف اول آخر را در موفقیت کشورها و مردم میزنه و این چیزی نیست که با اراده در هر منطقه‌ای شکل بگیره !
    مثلاً ما ایرانی‌ها یه عادتی که تو خونمون هست اینه که جوگیر و مهرطلب‌ هستیم و همینم باعث شده در طول تاریخ بارها و بارها رَکب بخوریم و از یک لونه بارها گزیده شویم و همین مشکل که به اون مینازیم شده ابزاری جهت سواستفاده‌ی دشمنان خارجی و داخلی !

    من که تصمیم گرفتم یا زن نگیرم یا اگرم گرفتن از نوع آلمانی یا جاپنیش بگیرم تا بلکه این ژن ۵۰٪ تغییر کنه و فرزندی هم در کار بود حداقل به یه دردی بخوره تا وقتی میاد تو پدال کامنت بگذاره ، شماها با اون هم مثل من حال کنید و چیز یاد بگیرید 😂😚👋🏻!

    موافقم 68
    مخالفم 24
    1. سوشیانت

      ۱۸ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (3516 ديدگاه)

      یه زمانی کادیلاک؟! کادیلاک همیشه اختراعات فوق العاده ای داشته

      موافقم 26
      مخالفم 38
      1. Viper

        ۱۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (184 ديدگاه)

        باهات موافقم 👍

        موافقم 15
        مخالفم 27
      2. Mercedes-Benz

        ۱۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (350 ديدگاه)

        کادیلاک اصن مثل بنز نبوده و نیست اینو بدون

        موافقم 28
        مخالفم 19
        1. مهدی

          ۲۴ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (2 ديدگاه)

          زیاد اطلاعات راجع به کادیلاک نداری چیزی نگو اولا اکثر آپشن ها رو کادیلاک اختراع می‌کنه بعد از اون ولوو … بنز همیشه در حال رقابت با کادیلاک بوده نه خودرو ساز دیگه ای مثل لکسوس یا غیره اصلا بهشون فکر هم نمیکنه اون دوستمون هم که نوشته لکسوس فلان فکر کنم زیاد محو لندکروزای خیابون شده فکر می‌کنه اینا عددی هستن

          موافقم 3
          مخالفم 5
    2. ❤🇩🇪❤

      ۱۸ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (154 ديدگاه)

      ایول حال کردم،الکی نیست بهش میگن پدر خودروسازی.الان شاید از جذابیتش کم شدا ولی هنوز همون مرسدسه برای ما.

      موافقم 29
      مخالفم 6
      1. Mercedes-Benz

        ۱۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (350 ديدگاه)

        البته هنوزم بهترینه و هیچ خودرو سازی به گرد پاش نمیرسه

        موافقم 23
        مخالفم 4
  10. ARMAN سابق

    ۱۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (491 ديدگاه)

    واقعا ماشین گادیه مخصوصا مدل ۱۲ سیلندرش
    ولی یه چیزی اینجا اشتباهه
    اولین بار جنرال موتورز از ایربگ استفاده کرد بعد اون بنز به کار برد

    موافقم 15
    مخالفم 36
    1. Mercedes-Benz

      ۱۸ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      ایربگ جانبی نوشته

      موافقم 19
      مخالفم 1
      1. ARMAN سابق

        ۱۹ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (491 ديدگاه)

        واقعا سواد نداری؟؟؟؟؟؟
        من نوشتم اولین ایربگ نه اولین ایربگ جانبی

        موافقم 1
        مخالفم 22
  11. Deadman95

    ۱۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (335 ديدگاه)

    زمانی که مرسدس بنز “فرق داشت”

    موافقم 39
    مخالفم 6
  12. ARMAN سابق

    ۱۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (491 ديدگاه)

    ببخشید کرایسلر اولین بار استفاده کرد و هر چند تعداد زیادی این ویژگی رو نداشتن ولی به هر حال اولین ماشینی که ایربگ داشت رو کرایسلر زد
    https://www.pedal.ir/vision/%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88/

    موافقم 7
    مخالفم 26
    1. Alan.r

      ۱۸ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1133 ديدگاه)

      اولا ایربگ اختراع یه آلمانی به اسم والتر لیندرر بود
      دوماً ایربگ کرایسلر هیچ کاربردی نداشت فقط راهی برای مطمئن شدن از مرگ سرنشین بود!! چون بعد از برخورد سر سرنشین با داشبورد (یا فرمان) باز می‌شد
      اولین ایربگ کاربردی رو مرسدس با همکاری بوش اختراع کرد

      موافقم 37
      مخالفم 14
      1. ARMAN سابق

        ۱۸ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (491 ديدگاه)

        خیلی ممنون از اظهار نظر تعصبی شما
        در ضمن تو پروژه ایربگ کنار همون فرد آلمانی یه فرد آمریکایی هم بوده از خودمم نمیگم.
        بعدم زمانی که کرایسلر ایربگ رو رو ماشینش ارائه کرده بود یه آپشن گرون بود به همین دلیل خیلیا سفارشش نمیدادن و کلا 1000 تا از اون مدل تولید شد.
        بنز خیلی نوآوری ها داشته هیچ حرفیم توش نیست ولی ایربگ و خیلی چیزای دیگه مثل کروز کنترل و… رو اول آمریکا به کار برد.

        موافقم 8
        مخالفم 16
    2. Mercedes-Benz

      ۱۸ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      اولین ایربگ جانبی بعدم اتاق تانک انقد محکم بوده که در تصادفات شدید هم آسیب خیلی کمی میدیده

      موافقم 18
      مخالفم 2
  13. سید علیرضا

    ۱۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (237 ديدگاه)

    عالی بود
    لطفاً در مورد مرسدس بنز کپل یا w124 هم مطلبی تهیه کنید مخصوصاً نسخه ی برابوس یا ای ام جی هشت سیلندر

    موافقم 24
    مخالفم 3
  14. مهراد

    ۱۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (862 ديدگاه)

    این بنز ه !! در واقع این بنزه

    وقتی بنز رو میبینی باید بگی این بهترین بوده و هست

    نه مثل الان که بنز معمولی شده ، شایدم اشتباه میکنم چون همین الان یه سوپر اسپرت کلاس اول و یه هایپرکار روی خط تولید داره ولی مدلای سدان و کوپه رو بد در آورده

    موافقم 42
    مخالفم 3
  15. Erwin Martin

    ۱۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    برخلاف محصولات امروزی مرسدس (از اوایل قرن21) که استهلاک بالا و قابلیت اطمینان کمی دارند مرسدس های کلاسیک تو بحث دوام فوق العاده باکیفیت بودند تعداد خیلی زیادی از این مدل ها با کارکرد ۱ میلیون کیلومتر وجود داره.
    سیاست مرسدس از اینکه ما خودرویی بسازیم با مشکلات مشتری کنار بیاد تبدیل شد به اینکه مشتری باید با ما کنار بیاد

    موافقم 36
    مخالفم 4
  16. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (326 ديدگاه)

    وکیوم صندوق رو کادیلاک سویل داشته.اولین ایربگ رو جنرال موتور ساخته

    موافقم 16
    مخالفم 29
    1. فرشاد

      ۱۹ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (932 ديدگاه)

      اخرین تلاش های امریکن فن
      ببخشید اصلاح میکنم
      اخرین تلاش های یک متعصب

      موافقم 11
      مخالفم 10
  17. شاپور

    ۱۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (320 ديدگاه)

    فقط صندلی اش به ی کوییک می ارزه

    موافقم 30
    مخالفم 3
  18. sinasvj

    ۱۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (426 ديدگاه)

    بنز تا دهه نود میلادی بنز بود بعدش از سمبل شکوه قدرت و فناور رسید به یه ماشین برای عموم مردم

    موافقم 16
    مخالفم 8
  19. HR3

    ۱۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (241 ديدگاه)

    طرف مرسدس بنز اکتورس 2023 آورده مرز ایران میگن چون به جای آیینه دوربین داره استاندارد نیست !!! مجوز پلاک و ترخیص بهش نمیدن !!
    حیف پول ندارم برم دبی از برجه خلیفه بپرم پایین راحت بشم

    موافقم 36
    مخالفم 3
    1. Mercedes-Benz

      ۱۸ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      میتونیم از برج میلاد باهم پایین بپرم خلاص بشیم😄😄😄😄

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. ‌ ‌

        ۱۹ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (4900 ديدگاه)

        یه عمر تو تهران زندگی میکنم
        یه بارم نتونستم برم برج میلاد💔🙂

        موافقم 10
  20. محمد

    ۱۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    اگه یک ماشین بخوام برای تمام عمرم انتخاب کنم قطعا گزینه هام بنز w140 w124 و w201 خواهد بود این سه تا بنز دهه نودی آخرین بنز هایی بودن که برای یک عمر رانندگی ساخته میشدن ، قطعا توی امکانات ، ایمنی و راحتی به پای بنز های مدرن نمی‌رسن ولی هنوز هم سواری دلچسبی دارن

    موافقم 22
    مخالفم 8
  21. Alan.r

    ۱۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    🇩🇪The best or no thing🇩🇪

    موافقم 27
    مخالفم 12
  22. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1545 ديدگاه)

    من اگه باشم s class اتاق تانک رو به مدل جدیداش ترجیح میدم آدم توش یه حس دیگه ای داره

    موافقم 19
    مخالفم 5
  23. JDM سابق

    ۱۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (715 ديدگاه)

    خداوندگار مرسدس بنز
    بی وجود ترین و بی پدر مادر ترین ساخته مرسدس بنز

    موافقم 8
    مخالفم 18
    1. ‌ ‌

      ۱۹ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (4900 ديدگاه)

      حق 😂

  24. Arya

    ۱۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (62 ديدگاه)

    کل ماشین هایی که تاکنون ویران خودرو و سایپا ساختن باید به احترامش اتیش زد

    موافقم 18
    مخالفم 5
  25. 🤡

    ۱۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (292 ديدگاه)

    به نظر من این بهترین ماشین تاریخه

    موافقم 20
    مخالفم 10
  26. Viper

    ۱۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    نباید بهش لقب میدادن بنز اتاق تانک باید میگفتن تانک اتاق مرسدس 😎😎

    موافقم 21
    مخالفم 5
  27. Saman

    ۱۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (186 ديدگاه)

    البته ایربگ اختراع جنرال موتورز هست و بنز این اختراع gm رو در دهه 70 بکار برد. و S کلاس تانک واسه رقابت با لکسس LS ساخته شد و چون از نظر سکوت و بی صدائی قادر به رقابت با ماشین بینظیر لکسس نبود شیشه های Sکلاس رو دو جداره کرد تا سروصدا رو کم کنه و در نسل بعدی S کلاس ای ویژگی دو جداره رو کنار گذاشت. Sکلاس تانک به طرز مضحکی پهن پیکر و سنگین بود. و مهم اینه که هنوزم LS لکسس خودرو برتر دهه 90 هست. نه این به اصطلاح تانک

    موافقم 4
    مخالفم 22
  28. Anti Tesla

    ۱۸ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    خوشا به حال کسانی که راننده دیپلومات ها بودند.
    پولشون رو می گرفتند و خودرویی که از آینده برگشته بود رو سوار می شدند‌.

    موافقم 7
    مخالفم 7
  29. ابوالفضل

    ۱۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (313 ديدگاه)

    غیر از وکیوم صندوق که قبل از این تو کادیلاک سویل دیده بودم
    بقیه مختص خودش بوده
    مرسدس واقعی اینه بقیه اداشو در میارن

    موافقم 10
    مخالفم 3
  30. حمید

    ۲۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بعدازسالهای دهه ۸۰ ونهایتا ۹۰ همه چیز تو دنیا عوض شد. ما رو عادت به بد پسندیدن کردن وتعریف جدیدی از زیبایی و ابهت ساختن . این از نظر تاریخی مصادف با ورود کامپیوتر علاوه بر ساخت در طراحی بود. درک انسان از زیبایی در طراحی خودرو که در دهه ۸۰ تا۹۰ به بلوغ رسیده بود و جرقه های این طراحی خلاق تا۲۰۱۰ حدودا ادامه داشت پس از اون سالها جهان طراحی و نوآوری توسط اندیشه و ذهن و دست انسان مغلوب کامل طراحی دیجیتایز شد. کامپیوتر علاوه در عرصه ساخت به بخش ایده پردازی اولیه هم وارد شد و محصولات ایجاد شده با آپشنهای بزک کردنی الکترونیکی و بی مایه مشتری پسند شدن. انقلاب دیجیتالی و سرعت گیج کننده رشد محصولات صوتی و تصویری ، دنیای الکترونیک آنالوگ رو که به نهایت بلوغ رسیده بود بهسرعت برق و باد زیر و رو کرد و کامپیوتر توسط طراحان بی مایه به خدمت ایده پردازی گرفته شد و برندهای پر آوازه با دنیای تجربه خود در رقابت نابرابرمحو شدند و دنیایی ساخته شد که چیز زیبایی دیگر برای دیدن یاشنیدن برای مردم عادی در اون وجود نداره. همه این شاهکارها رفتند و جای خالی هم در ذهن افرادبراشون باقی نموند….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا