مرسدس بنز اتاق تانک، زاده دورانی از صنعت خودروسازی است که خودروها با دوام و برای ماندگاری ساخته میشدند نه برای اینکه در عرض چند سال تبدیل به یک دورریختنی شوند! امروزه در جهان عاشقان ماشین، کمتر کسی پیدا میشود که اسمی از مرسدس بنز اتاق تانک یا همان مرسدس بنز S کلاس W140 نشنیده باشد. این خودروی شگفتانگیز از سال ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۸ میلادی بر روی خط تولید مرسدس بنز قرار داشت. W140 S320 در ایران به دلیل ابعاد، مقاومت بدنه و کاربرد دیپلماتیک آن به نام اتاق تانک مشهور شده است. میتوان گفت این S کلاس بهنوعی آخرین خودروی مرسدس بود که در آن هزینه ساخت هیچ اهمیتی نداشت و مهندسان و طراحان سعی میکردند بهترینها را برای خریدار به ارمغان بیاورند.
همانطور که میدانید مرسدس بنز از ابتدا تا کنون همواره ابداعکننده سیستمها و امکانات جدید در خودروها بوده. در ادامه قصد داریم به ۱۲ ویژگی شگفتانگیز مرسدس بنز اتاق تانک بپردازیم. با پدال همراه باشید.
همچنین بخوانید: مرسدس بنز ۶۰۰SEL رنتک با پیشرانه ۱۲ سیلندر، هیولای خاطرهانگیز!
همچنین بخوانید: برفپاککنهای مجیک ویژن مرسدسبنز
۱. اولین خودرویی که مجهز به سامانه کنترل پایداری شد
مرسدس بنز اتاق تانک اولین خودرویی بود که به سامانه کنترل پایداری یا همان ESP مجهز شده بود. البته در سالهای ابتدایی تولید این خودرو، این سامانه بهصورت آزمایشی بر روی آن نصب میشد؛ اما پس از ۳ سال به طور استاندارد بر روی همه W140 ها قرار گرفت.
۲. شیشههای دوجداره
مرسدس بنز S کلاس W140 از شیشههای دوجداره بهره میبرد. البته برخلاف تصور عموم این شیشهها ضدگلوله نبودند و فقط عایق صوتی و دمایی بسیار بهتری نسبت به شیشههای یک جداره بودند.
۳. مرسدس بنز اتاق تانک بهعنوان تاکسی هم استفاده میشده!
در همه کشورها مردم معمولاً خودروهای کم استهلاک، بادوام و ارزانقیمت را بهعنوان تاکسی انتخاب میکنند. اما جالب است بدانید اتاق W140 مرسدس بنز S کلاس در برخی از کشورها بهعنوان تاکسی استفاده میشده!
۴. روشن شدن بخاری زمانی که خودرو خاموش است
یکی دیگر از ویژگیهای اعجابانگیز این خودرو امکان استفاده از بخاری درحالیکه خودرو خاموش است. (با بخاری درجا اشتباه گرفته نشود)
۵. اولین چراغ زنون بر روی مرسدس بنز اتاق تانک استفاده شد.
این S کلاس اولین خودرویی بود که با چراغهای هالوژنی همیشگی خداحافظی و از چراغهای زنون استفاده کرد.
۶. آینه دید عقب برقی
اکثر خودروهایی که در حال حاضر تولید میشوند مجهز به آیینههای تنظیم شونده و تاشو برقی هستند؛ اما تاکنون دیدهاید آینه دید عقب خودرویی بهصورت برقی تنظیم شود؟ مرسدس بنز سالها پیش این ویژگی عجیب را بر روی S کلاس W140 قرار داد.
۷. برف پاککنهای حساس به سرعت
امروزه خودروهایی که مجهز به سامانه برفپاککن خودکار هستند معمولاً زمانی که سرعت خودرو زیاد میشود، سرعت برفپاککنها را نیز زیادتر میکنند. ۳۰ سال پیش مرسدس بنر اتاق تانک بدون اینکه از سامانه برفپاککن اتوماتیک بهره ببرد این امکان را برای راننده فراهم کرده بود.
۸. شیشه بالابرهای آنتی ترپ
مرسدس بنز اتاق تاک اولین خودرویی بود که از شیشهبالابرهای آنتی ترپ (سیستمی که هنگام وارد شدن فشار مضاعف بر شیشهبالابر، حرکت روبهبالا را متوقف و روبهپایین حرکت میکند) استفاده کرد.
۹. اولین ایربگ جانبی بر روی S کلاس W140 قرار گرفت
همانطور که مرسدس بنز در سال ۱۹۷۱ کیسه هوای راننده و سرنشین کناری را اختراع کرد؛ در سال ۱۹۹۱ از کیسه هوای جدیدی به نام کیسه هوای جانبی پردهبرداری کرد. این کیسههای هوا در کناریترین قسمت صندلیها قرار میگیرند تا هنگام برخورد از دو طرف، آسیبی به قفسه دنده انسان وارد نشود. جالب است بدانید دو سال پیش مرسدس بنز بر روی S کلاس W223 برای اولین بار از کیسه هواهای سرنشینان عقب رونمایی کرد. این ایربگها بر روی قسمت پشتی صندلیهای جلو قرار دارند و زمانی که تصادفی از جلو رخ دهد باعث میشوند سرنشینان با صورت به صندلی جلویی برخورد نکند. این کیسه هوا تا قبل از این بر روی هیچ خودرویی استفاده نشده بود.
۱۰. صندلیهای ارتوپدی!
یکی دیگر ویژگیهای عجیب و غریب اتاق W140 صندلیهای ارتوپدی بود. نحوه کار این صندلیها به این صورت است که هنگامی که شخصی بر روی آن مینشیند پس از مدت کوتاهی بالشتکهای بادی داخل صندلی بهطوری شکل میگیرند که صندلی به بهترین حالت برای فرم بدن شخص در بیاید! البته از این آپشن بر روی گرانقیمتترین نسخه S کلاس W140 استفاده میشد.
۱۱. وکیوم در صندوق عقب
امروزه در اکثر خودروهای گرانقیمت از سیستم وکیوم یا همان مکش درها استفاده میکنند؛ اما تقریباً هیچکدامشان وکیوم در صندوق را ندارند. محصول ۳۰ سال پیش مرسدس بنز مجهز وکیوم همه درها بهعلاوه در صندوق عقب بوده است!
۱۲. اولین موتور V12 تاریخ مرسدس بنز بر روی S کلاس W140 قرار گرفت
مرسدس بنز برای این خودرو پیشرانههای متعددی را در نظر گرفته بود. اما قویترین آنها موتور ۱۲ سیلندر ۶ لیتری بود. این موتور قادر به تولید ۴۰۲ اسببخار قدرت و ۵۸۰ نیوتونمتر گشتاور بود. این پیشرانه اولین V12 مرسدس بود.
اگر امروزه قصد خرید این خودرو را داشته باشید فقط باید ۱۶ هزار دلار (معادل ۸۰۰ میلیون تومان) برای یک نسخه سالم از آن هزینه کنید! واضح است که هیچکدام از خودروهای صفر کیلومتر امروزی با قیمت ۱۶ هزار دلار امکانات S کلاس W140 را به خریداران ارائه نمیدهد؛ اما در عوض هزینههای نگهداری بسیار پایینتری دارند.
به نظر شما مخاطبان عزیز پدال این خودرو پس از گذشت ۳۰ سال از عمرش ارزش خرید دارد؟
GODZILLA
۱۸ آذر ۱۴۰۲عشق……
علی جردن
۱۸ آذر ۱۴۰۲تو زمان خودش عشق بود الان بخوام فقط ۱ مدل خاص از مرسدس بزارم تو کلکسیونم بجای تانک؛ می باخ انتخابمه از هر لحاظ بهتره حتی اگه هوس رانندگی کردم بازم می باخ لذتش صدبرابر بیشتره
بهرام
۱۹ آذر ۱۴۰۲مایباخ
D.A.N.I.Y.A.L
۳۰ مرداد ۱۴۰۳داش تو اول اسمشو درست تلفظ کن بعد هوس رانندگی کن😂
Al1
۱۸ آذر ۱۴۰۲عشق که چه عرض کنم
این یوزارسیفِ و ما زلیخا ! البته ما همون جگر زلیخاییم.
یه در دونه مرسدس بنز W140 اتاق تانک بگیری یه فورد غول F150 هم بگیری بهترین ترکیب ممکن باهاشون پادشاهی کنی
یکی به نمایندگی از اروپا یکی دیگه هم به نمایندگی از آمریکا
همه رو لوله و پیچ مهره و قبضه کنی !
از بدنه اتاق تانک هم بایست میگفتن که اونقدر محکم و و عریض بود که ماشینای دیگه رو تو تصادف چپ و داغون میکرد ولی خودش راست راست به راهش ادامه میداد !
زمانی که ساخته شده با همین اهداف ساخته شد و برتری مطلق اش رو هم نشون داد حتی لکسوس LS رو هم پیچ و مهره کرد !
از موتور V12 اش هم چی بگم که همین الان داره در هایپر کار های پاگانی هنوز داره می تازه.!
پاگانی با موتورش بیشتر حال کرد تا خودش !
***
علی جردن
۱۸ آذر ۱۴۰۲بجای فورد F150 و اتاق تانک بهتون پیشنهد بهتری دارم
G63 4X4²
مازراتی کواتروپورته GTS
شاه واگعی اینان بقیه فیکن
محمد
۱۸ آذر ۱۴۰۲کیک
NAVID۰۰۹۸
۱۸ آذر ۱۴۰۲خب چه کاریه !!!
به جا اونتا پیشنهاد یه لکسوس Gx یا LX بخر هم آهوی خیابانِ هم گرگ بیابان ، دو تا جاپارک هم نمیخواد ، مالیات بیمه و … هم نمیخواد😂!
یا جهنموضرر بیاهو یه لندکروزر بخرو هم مارو راحت کن هم خودتو !
Al1
۱۸ آذر ۱۴۰۲مرسی انتخاب های خودم بهتر هستن مرسدس بنز W140 و فورد F150 از معدود ترکیباتی هستن که
همه چیزو باهم بهتر دارن !
کلا کرگ و شیر و خرس و پلنگ خیابان و بیابان و هوا و کلا همه چی باهمن،
فقط تنها موردش اینه که همون دوتا جا پارکشو دیگه باید یه کاریش کنم 😅
نشناسی بهتره
۱۸ آذر ۱۴۰۲کوه نور دنیای خودرو😍🇩🇪💪
بخاطر همین چیزاس که عاشق بنزم❤️
فقط هند
۱۹ آذر ۱۴۰۲یه سوال ، کولینان دنیای خودرو احتمالا میشه تاتا دیگه ؟
محمدهادی
۲۰ آذر ۱۴۰۲من اصن نابود..
به این میگن بنز
کشنده ترین جاش اون فقط ۱۶ هزار دلار ناقابل بود…
اونم بسیار سالم!!
آقا ما چرا سلول های زنده بدنمون دارن زیست میکنن با اینهمه فرق و تبعیض؟؟
یدونه از این جواهر تمام نشدنی با یه سری هفت سورمه یی ساخت ۱۹۹۸ کافیه که پارکینگ خصوصی خونه ویلایی تو ۵۰ ۶۰سال قرق کنن
همین
من برم محو شم..
زیزیگولو
۱۸ آذر ۱۴۰۲تو دنیای ماشینا محدودیتی از نظر شکلو اندازه وجود نداره ولی البته اکثریت ماشینا تو یه سبکو سیاق هستن و ابعادشون تا حدودی زیادی بهم نزدیک هستش ولی با همه این حرفا بعضی از ماشینا مثل همین مدل از بنز که تو ایران به اتاق تانک معروف هستش انقدر بزرگو پُر ابهت هستن که توجه هر کسی رو تو کوچه و خیابونو جاده به خودشون جلب میکنن
rita
۱۸ آذر ۱۴۰۲لقب تانک برازندشه….
NAVID۰۰۹۸
۱۸ آذر ۱۴۰۲مرسدس در عمل انجام شده قرار گرفت و اگر نه شاید هیچگاه تنک ساخته نمیشد !
این اعجوبه زمانی خَلق شد که لکسوس LS با اومدنش همه را پیچمهره کرده بود !
تویوتا رقابت را تا جایی پیش برد که رقمهای ساخت لاکچریها هر کدام به بالای یک میلیارد دلار رسید برای زمانی که خودروسازان خودرو میساختند نه گجت یا ماشین !
برای من اما هیچ اِسی W221 نخواهد شد ، این خودرو فرازمانی تولید شده که هنوز پس از ۲۰ سال گرد پیری رویش ننشسته و نخواهد نشت !
parhamiof
۱۸ آذر ۱۴۰۲30 سال که هیچی 1000 سالم بگذره بازم ارزش خرید داره
🇩🇪❤🇩🇪
۱۸ آذر ۱۴۰۲دقیقا،یعنی اگر خارج زندگی میکردم یه تمیزشو پیدا میکردم مهم هم نیست چقدر پولش باشه صفر شوییش میکردم و باهاش عشق میکردم،این مانیتور و دوربین دنده عقبو اینا همش سوسولک بازیه!
یه موتور پرتوان تنفس طبیعی با طراحی ساده و کلاسیک کار ما کلاسیک بازا رو راه میندازه،اهلِ دلاش میدونن چی میگم!
Mercedes-Benz
۱۸ آذر ۱۴۰۲من اینو به تمام ماسل کارها ترجیح میدم بی نظیره به نظرم یکی از بهترین طراحی ها رو داره
Mercedes-Benz
۱۹ آذر ۱۴۰۲من عاشق طراحی ساده و زیباشم در ضمن اینو به تمام ماسل کارها هم ترجیح میدم
amir-mr
۱۸ آذر ۱۴۰۲مهندسی آلمانی 💯
Soroush
۱۸ آذر ۱۴۰۲کلکسیونی از نوآوری ها و اختراعات جدید بود تو زمان خودش!
واقعا «پدرخودروسازی »برازنده ی این برنده
NAVID۰۰۹۸
۱۸ آذر ۱۴۰۲اونجا که نوشته مجهز به شیشههای دوجداره بود ، یاد مقالهی دیروز افتادم در مورد توسان ۲۰۲۴ که شیشه دوجداره اضافه کرده !!!
کلاً مرسدس و آلمانیها و یه زمانی هم کادیلاک ، هر آپشنی کار میکردند و کار میکنند ، پس از چند دهه وارد صنعت اکونومیسازی میشه و تازه اولش هم به اسم آپشن و سپس استاندارد قرار میگیره !
مرسدس حق آبوگل خوردن این صنعت را داره خوب اَدا میکنه و هنوز ثابت کرده خودش پدر این صنعت هست و باقی تقلیدکنندهای بیش نیستند!!!
این آلمانیها چه اعجوبههایی هستند که یه کشور ویرانه و سرشار از دیکتاتوری را در کمتر از ۵۰ سال بازسازی کردند و برگشتند به اصل ماجرا و این یعنی هنوز هم ژن حرف اول آخر را در موفقیت کشورها و مردم میزنه و این چیزی نیست که با اراده در هر منطقهای شکل بگیره !
مثلاً ما ایرانیها یه عادتی که تو خونمون هست اینه که جوگیر و مهرطلب هستیم و همینم باعث شده در طول تاریخ بارها و بارها رَکب بخوریم و از یک لونه بارها گزیده شویم و همین مشکل که به اون مینازیم شده ابزاری جهت سواستفادهی دشمنان خارجی و داخلی !
من که تصمیم گرفتم یا زن نگیرم یا اگرم گرفتن از نوع آلمانی یا جاپنیش بگیرم تا بلکه این ژن ۵۰٪ تغییر کنه و فرزندی هم در کار بود حداقل به یه دردی بخوره تا وقتی میاد تو پدال کامنت بگذاره ، شماها با اون هم مثل من حال کنید و چیز یاد بگیرید 😂😚👋🏻!
سوشیانت
۱۸ آذر ۱۴۰۲یه زمانی کادیلاک؟! کادیلاک همیشه اختراعات فوق العاده ای داشته
Viper
۱۸ آذر ۱۴۰۲باهات موافقم 👍
Mercedes-Benz
۱۸ آذر ۱۴۰۲کادیلاک اصن مثل بنز نبوده و نیست اینو بدون
مهدی
۲۴ آذر ۱۴۰۲زیاد اطلاعات راجع به کادیلاک نداری چیزی نگو اولا اکثر آپشن ها رو کادیلاک اختراع میکنه بعد از اون ولوو … بنز همیشه در حال رقابت با کادیلاک بوده نه خودرو ساز دیگه ای مثل لکسوس یا غیره اصلا بهشون فکر هم نمیکنه اون دوستمون هم که نوشته لکسوس فلان فکر کنم زیاد محو لندکروزای خیابون شده فکر میکنه اینا عددی هستن
❤🇩🇪❤
۱۸ آذر ۱۴۰۲ایول حال کردم،الکی نیست بهش میگن پدر خودروسازی.الان شاید از جذابیتش کم شدا ولی هنوز همون مرسدسه برای ما.
Mercedes-Benz
۱۸ آذر ۱۴۰۲البته هنوزم بهترینه و هیچ خودرو سازی به گرد پاش نمیرسه
ARMAN سابق
۱۸ آذر ۱۴۰۲واقعا ماشین گادیه مخصوصا مدل ۱۲ سیلندرش
ولی یه چیزی اینجا اشتباهه
اولین بار جنرال موتورز از ایربگ استفاده کرد بعد اون بنز به کار برد
Mercedes-Benz
۱۸ آذر ۱۴۰۲ایربگ جانبی نوشته
ARMAN سابق
۱۹ آذر ۱۴۰۲واقعا سواد نداری؟؟؟؟؟؟
من نوشتم اولین ایربگ نه اولین ایربگ جانبی
Deadman95
۱۸ آذر ۱۴۰۲زمانی که مرسدس بنز “فرق داشت”
ARMAN سابق
۱۸ آذر ۱۴۰۲ببخشید کرایسلر اولین بار استفاده کرد و هر چند تعداد زیادی این ویژگی رو نداشتن ولی به هر حال اولین ماشینی که ایربگ داشت رو کرایسلر زد
https://www.pedal.ir/vision/%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88/
Alan.r
۱۸ آذر ۱۴۰۲اولا ایربگ اختراع یه آلمانی به اسم والتر لیندرر بود
دوماً ایربگ کرایسلر هیچ کاربردی نداشت فقط راهی برای مطمئن شدن از مرگ سرنشین بود!! چون بعد از برخورد سر سرنشین با داشبورد (یا فرمان) باز میشد
اولین ایربگ کاربردی رو مرسدس با همکاری بوش اختراع کرد
ARMAN سابق
۱۸ آذر ۱۴۰۲خیلی ممنون از اظهار نظر تعصبی شما
در ضمن تو پروژه ایربگ کنار همون فرد آلمانی یه فرد آمریکایی هم بوده از خودمم نمیگم.
بعدم زمانی که کرایسلر ایربگ رو رو ماشینش ارائه کرده بود یه آپشن گرون بود به همین دلیل خیلیا سفارشش نمیدادن و کلا 1000 تا از اون مدل تولید شد.
بنز خیلی نوآوری ها داشته هیچ حرفیم توش نیست ولی ایربگ و خیلی چیزای دیگه مثل کروز کنترل و… رو اول آمریکا به کار برد.
Mercedes-Benz
۱۸ آذر ۱۴۰۲اولین ایربگ جانبی بعدم اتاق تانک انقد محکم بوده که در تصادفات شدید هم آسیب خیلی کمی میدیده
سید علیرضا
۱۸ آذر ۱۴۰۲عالی بود
لطفاً در مورد مرسدس بنز کپل یا w124 هم مطلبی تهیه کنید مخصوصاً نسخه ی برابوس یا ای ام جی هشت سیلندر
مهراد
۱۸ آذر ۱۴۰۲این بنز ه !! در واقع این بنزه
وقتی بنز رو میبینی باید بگی این بهترین بوده و هست
نه مثل الان که بنز معمولی شده ، شایدم اشتباه میکنم چون همین الان یه سوپر اسپرت کلاس اول و یه هایپرکار روی خط تولید داره ولی مدلای سدان و کوپه رو بد در آورده
Erwin Martin
۱۸ آذر ۱۴۰۲برخلاف محصولات امروزی مرسدس (از اوایل قرن21) که استهلاک بالا و قابلیت اطمینان کمی دارند مرسدس های کلاسیک تو بحث دوام فوق العاده باکیفیت بودند تعداد خیلی زیادی از این مدل ها با کارکرد ۱ میلیون کیلومتر وجود داره.
سیاست مرسدس از اینکه ما خودرویی بسازیم با مشکلات مشتری کنار بیاد تبدیل شد به اینکه مشتری باید با ما کنار بیاد
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۸ آذر ۱۴۰۲وکیوم صندوق رو کادیلاک سویل داشته.اولین ایربگ رو جنرال موتور ساخته
فرشاد
۱۹ آذر ۱۴۰۲اخرین تلاش های امریکن فن
ببخشید اصلاح میکنم
اخرین تلاش های یک متعصب
شاپور
۱۸ آذر ۱۴۰۲فقط صندلی اش به ی کوییک می ارزه
sinasvj
۱۸ آذر ۱۴۰۲بنز تا دهه نود میلادی بنز بود بعدش از سمبل شکوه قدرت و فناور رسید به یه ماشین برای عموم مردم
HR3
۱۸ آذر ۱۴۰۲طرف مرسدس بنز اکتورس 2023 آورده مرز ایران میگن چون به جای آیینه دوربین داره استاندارد نیست !!! مجوز پلاک و ترخیص بهش نمیدن !!
حیف پول ندارم برم دبی از برجه خلیفه بپرم پایین راحت بشم
Mercedes-Benz
۱۸ آذر ۱۴۰۲میتونیم از برج میلاد باهم پایین بپرم خلاص بشیم😄😄😄😄
۱۹ آذر ۱۴۰۲یه عمر تو تهران زندگی میکنم
یه بارم نتونستم برم برج میلاد💔🙂
محمد
۱۸ آذر ۱۴۰۲اگه یک ماشین بخوام برای تمام عمرم انتخاب کنم قطعا گزینه هام بنز w140 w124 و w201 خواهد بود این سه تا بنز دهه نودی آخرین بنز هایی بودن که برای یک عمر رانندگی ساخته میشدن ، قطعا توی امکانات ، ایمنی و راحتی به پای بنز های مدرن نمیرسن ولی هنوز هم سواری دلچسبی دارن
Alan.r
۱۸ آذر ۱۴۰۲🇩🇪The best or no thing🇩🇪
𝐀𝐥𝐢
۱۸ آذر ۱۴۰۲من اگه باشم s class اتاق تانک رو به مدل جدیداش ترجیح میدم آدم توش یه حس دیگه ای داره
JDM سابق
۱۸ آذر ۱۴۰۲خداوندگار مرسدس بنز
بی وجود ترین و بی پدر مادر ترین ساخته مرسدس بنز
۱۹ آذر ۱۴۰۲حق 😂
Arya
۱۸ آذر ۱۴۰۲کل ماشین هایی که تاکنون ویران خودرو و سایپا ساختن باید به احترامش اتیش زد
🤡
۱۸ آذر ۱۴۰۲به نظر من این بهترین ماشین تاریخه
Viper
۱۸ آذر ۱۴۰۲نباید بهش لقب میدادن بنز اتاق تانک باید میگفتن تانک اتاق مرسدس 😎😎
Saman
۱۸ آذر ۱۴۰۲البته ایربگ اختراع جنرال موتورز هست و بنز این اختراع gm رو در دهه 70 بکار برد. و S کلاس تانک واسه رقابت با لکسس LS ساخته شد و چون از نظر سکوت و بی صدائی قادر به رقابت با ماشین بینظیر لکسس نبود شیشه های Sکلاس رو دو جداره کرد تا سروصدا رو کم کنه و در نسل بعدی S کلاس ای ویژگی دو جداره رو کنار گذاشت. Sکلاس تانک به طرز مضحکی پهن پیکر و سنگین بود. و مهم اینه که هنوزم LS لکسس خودرو برتر دهه 90 هست. نه این به اصطلاح تانک
Anti Tesla
۱۸ آذر ۱۴۰۲خوشا به حال کسانی که راننده دیپلومات ها بودند.
پولشون رو می گرفتند و خودرویی که از آینده برگشته بود رو سوار می شدند.
ابوالفضل
۱۹ آذر ۱۴۰۲غیر از وکیوم صندوق که قبل از این تو کادیلاک سویل دیده بودم
بقیه مختص خودش بوده
مرسدس واقعی اینه بقیه اداشو در میارن
حمید
۲۲ آذر ۱۴۰۲بعدازسالهای دهه ۸۰ ونهایتا ۹۰ همه چیز تو دنیا عوض شد. ما رو عادت به بد پسندیدن کردن وتعریف جدیدی از زیبایی و ابهت ساختن . این از نظر تاریخی مصادف با ورود کامپیوتر علاوه بر ساخت در طراحی بود. درک انسان از زیبایی در طراحی خودرو که در دهه ۸۰ تا۹۰ به بلوغ رسیده بود و جرقه های این طراحی خلاق تا۲۰۱۰ حدودا ادامه داشت پس از اون سالها جهان طراحی و نوآوری توسط اندیشه و ذهن و دست انسان مغلوب کامل طراحی دیجیتایز شد. کامپیوتر علاوه در عرصه ساخت به بخش ایده پردازی اولیه هم وارد شد و محصولات ایجاد شده با آپشنهای بزک کردنی الکترونیکی و بی مایه مشتری پسند شدن. انقلاب دیجیتالی و سرعت گیج کننده رشد محصولات صوتی و تصویری ، دنیای الکترونیک آنالوگ رو که به نهایت بلوغ رسیده بود بهسرعت برق و باد زیر و رو کرد و کامپیوتر توسط طراحان بی مایه به خدمت ایده پردازی گرفته شد و برندهای پر آوازه با دنیای تجربه خود در رقابت نابرابرمحو شدند و دنیایی ساخته شد که چیز زیبایی دیگر برای دیدن یاشنیدن برای مردم عادی در اون وجود نداره. همه این شاهکارها رفتند و جای خالی هم در ذهن افرادبراشون باقی نموند….