آئودیبی ام ومرسدس بنز

یادی از گذشته: مقایسه فنی آئودی S4، بی‌ام‌و M5 و مرسدس 500E سال 1992

این روزها که سدان‌های اسپرت به لطف موتورهای توربوشارژ و فناوری هیبرید به قدرت‌های ماورایی رسیده‌اند؛ مقایسه‌ی سوپرسدان‌های بنز و بی‌ام‌و و آئودی ساخت ۱۹۹۲، جالب توجه است.

با سه تا از سریع‌ترین سدان‌های تولیدی که دنیا تاکنون به خود دیده آشنا شوید. آیا شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۶.۱ ثانیه مغز شما را درگیر می‌کند؟ این شتاب متعلق به کندترین عضو جمع است. چنین شتابی در خودروهایی ارائه می‌شود که به همان اندازه که روی پرفورمنس تمرکز دارند، لوکس هم هستند. هر سه خودرو به‌صورت استاندارد از تودوزی چرمی، کنترل تهویه خودکار و سیستم صوتی درجه‌یک بهره می‌برند و فضای کافی برای حمل چهار نفر با چمدان‌هایشان را دارند. اولین عضو این جمع ب‌ام‌و M5 است. این یک سری ۵ سدان بود که برای اولین بار در سال ۱۹۸۵ توسط بخش موتوراسپرت ب‌ام‌و به هیولایی با ۲۶۰ اسب بخار قدرت تبدیل شد و سپس سازندهٔ آلمانی نسل دوم آن را با پیشرانهٔ حجیم‌تر و قوی‌تر در سال ۱۹۹۱ به بازار فرستاد.

مرسدس بنز نیز پس از دیدن تیونرهای مستقلی مثل AMG که محصولاتش را به‌طور موفقی تقویت می‌کردند، برای سال ۱۹۹۲ مدل اسپرت کارخانه‌ای ۵۰۰E را تولید کرده است. این خودرو که توسط پورشه برای مرسدس مونتاژ می‌شود، یک سدان ۳۰۰E است که در سینهٔ آن قلب آتشین ۵ لیتری V8 آلومینیومی قرار گرفته یعنی همان موتوری که برای مدل اسپرت ۵۰۰SL توسعه پیدا کرده است. یک سیستم تعلیق فوق‌العاده، چرخ‌های بزرگ‌تر و پانل‌های بدنهٔ عریض‌تر هم این موتور قدرتمند را همراهی می‌کنند. تازه‌واردترین عضو گروه هم مدل جدید آئودی S4 است. این درواقع یک سدان آئودی ۱۰۰ تقویت‌شده با سامانهٔ چهارچرخ محرک، سیستم تعلیق اسپرت، مجموعه‌ای از تغییراتی بیرونی و داخلی و نسخهٔ ارتقاءیافته‌ای از پیشرانهٔ ۲.۲ لیتری پنج سیلندر توربوشارژ آئودی است.

مقام سوم: آئودی S4

نقاط قوت: کابین درجه‌یک، ظاهر شیک، پرفورمنس چهارفصل

نقاط ضعف: کاهش قدرت ترمزها در طول رانندگی، واکنش‌های تنبل

S4 به خاطر ویژگی‌هایی مثل ظاهر شیک و کابین پر از آمپر، تا حد زیادی ما را به یاد یک جت تجاری می‌اندازد. هرچند این کوتاه‌ترین فاصلهٔ محوری گروه را دارد اما کشیده‌ترین و عریض‌ترین عضو جمع است درعین‌حال کوچک‌تر از همه احساس می‌شود. S4 با آمپرهای متعدد، متریال باکیفیتی شامل چرم، پلاستیک نرم و چوب و بیشترین فضای پای عقب در بین این سه، کابین جت مانندی دارد.

پیشرانهٔ ۲.۲ لیتری پنج سیلندر خودرو نیز با توجه به حجم خود قدرت قابل‌توجهی تولید می‌کند (۲۳۰ اسب بخار) و با صدای غرغر و توربین مانندی که به شنیدن آن از موتورهای پنج سیلندر آئودی عادت داریم به ردلاین خود می‌رسد. این پیشرانه پرفورمنس قابل‌توجهی را فراهم می‌کند و خودرو را ظرف تنها ۶.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. بااین‌حال، دو سدان دیگر به لطف پیشرانه‌های بزرگ‌تر و قوی‌تر، بسیار سریع‌تر هستند. حداکثر سرعت آئودی نیز روی تنها ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. علاوه بر این، نه‌تنها گشتاور ۳۵۰ نیوتن متری موتور آئودی از دو رقیب خود کمتر است بلکه با تأخیر توربو هم مواجه خواهد بود.

در همین حال، هرچند ترمزها توانستند خودرو را از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در تنها ۵۲.۱ متر متوقف کنند اما در طول رانندگی نسبتاً تهاجمی ما قدرت توقف آن‌ها بشدت کاهش پیدا کرد. S4 با قیمت پایه‌ای که از ۴۵,۵۰۰ دلار آغاز می‌شود، با اختلاف ارزان‌ترین خودروی این جمع است و از نقاط قوت زیادی مثل کابین فوق‌العاده، پرفورمنس درخشان و کشش سیستم کواترو در هر شرایط آب و هوایی برخوردار است اما این جت چهارچرخ در برابر رقبای قوی‌تر خود خیلی آسان شکست خورد.

مقام دوم: مرسدس بنز ۵۰۰E

نقاط قوت: سرعت خیره‌کننده، شاسی سرزنده، ساختار تانک مانند

نقاط ضعف: قیمت فضایی

با زیر کاپوت شروع می‌کنیم جایی که یک موتور ۵ لیتری V8 با ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور پنهان شده است. حتی با وجود وزن ۱۷۸۱ کیلوگرمی، این قدرت به سرعتی تبدیل می‌شود که می‌توانید آن را در استخوان‌های خود احساس کنید. ۵۰۰E که نیروی خود را به‌صورت استاندارد از طریق یک گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب می‌رساند، ظرف تنها ۵.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و تا حداکثر سرعت محدودشدهٔ ۲۵۰ کیلومتر بر ساعتی خود پیش می‌رود.

اما علاوه بر قدرت عظیم، بدنهٔ مرسدس به‌اندازهٔ یک کشتی جنگی محکم است، شاسی هرگز آشفته نمی‌شود و موتور در سرعت‌های بالا ساکت است. ۵۰۰E همچنین جاده‌های پرپیچ‌وخم را مثل خودرویی با نصف اندازهٔ خود می‌بلعد. فرمان بسیار دقیق است و ترمزها خودرو را از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت ظرف فقط ۵۰.۶ متر متوقف می‌کنند بدون اینکه قدرت آن‌ها پس از مدتی کاهش پیدا کند. این ماشین مثل هر بنز دیگری، شیک و زیبا است، سواری نسبتاً نرمی دارد و گشتاور آن به‌قدری زیاد است که گیربکس ترجیح می‌دهد حرکت را با دندهٔ دو آغاز کند.

۵۰۰E از کابین جادار و شیکی برخوردار است حتی اگر به‌اندازهٔ آئودی چشمگیر نباشد. در همه‌جا چرم به چشم می‌خورد، به‌طور سخاوتمندانه‌ای از تزئینات چوبی استفاده شده است و صندلی‌ها ماهرانه طراحی شده‌اند. به‌طورکلی، با وجود چند انتقاد جزئی، به‌سختی می‌توان از ۵۰۰E ایراد گرفت؛ بنابراین، چرا این مرسدس در جایگاه اول قرار نگرفت؟ ۵۰۰E فقط یک ایراد بزرگ دارد که قیمت پایهٔ ۸۷,۳۶۵ دلاری است. این رقم از هر نظر و خصوصاً در مقایسه با رقیب باواریایی، وحشتناک است.

مقام اول: ب‌ام‌و M5

نقاط قوت: غرش مهیب، گیربکس عالی، پرفورمنس شگفت‌انگیز

نقاط ضعف: کابین بی‌احساس، چرخ‌های عجیب

M5 خودروی کاملاً اسپرتی است و این را از همان زمانی که سوئیچ را می‌چرخانید خواهید فهمید. موتور ۳.۵ لیتری شش سیلندر خطی حتی در حالت سلو هم با غرغری منحصربه‌فرد اطلاع می‌دهد که چیز متفاوتی زیر کاپوت پنهان شده است. با فشردن پدال گاز، عقربهٔ دورسنج موتور فوراً بالا می‌رود و غرش موتور با صدایی نرم بلند می‌شود. کلاچ را بگیرید، دسته‌دندهٔ گیربکس پنج سرعته را در دنده یک قرار دهید، گاز را تخته کنید و کلاچ را رها کنید تا وارد بهشت سدان‌های اسپرت شوید.

موتور با ۳۱۵ اسب بخار قدرت، آمادهٔ اجرای دستورات است و وقتی پای راست شما خواسته‌ای داشته باشد، اتفاقات خوبی می‌افتد زیرا ماشین ظرف ۵.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. M5 همچنین با اختلاف زیادی بالاترین سرعت گروه را در آزمایش اسلالوم ثبت کرد که نشان از تعادل شاسی، کنترل بادی‌رول و پاسخگویی فرمان دارد؛ به‌عبارت‌دیگر، بسیاری از خودروهای اسپرت جهان برای همگام شدن با این سدان چهاردر در جاده‌های پیچ‌درپیچ کار سختی خواهند داشت.

در داخل اما هرچند کابین خودرو با چرم پوشیده و به هرگونه تجهیزات رفاهی قابل‌تصور مجهز شده است اما تا حدود سرد و ساده به نظر می‌رسد. البته شما یک سدان اسپرت را برای تزئینات داشبورد آن نمی‌خرید. M5 چیزهای مهم‌تری را ارائه می‌کند: یک پیشرانهٔ عالی، ترمزهای فوق‌العاده، شاسی بی‌نقص و شخصیت قابل‌اعتماد. قیمت پایهٔ این ماشین از ۶۴,۴۳۰ دلار آغاز می‌شود که شاید رقم زیادی به نظر برسد اما برای سدان پرفورمنسی که قطعاً شما را شگفت‌زده خواهد کرد رقم منصفانه‌ای به‌حساب می‌آید.

مشخصات فنی

آئودی S4

مرسدس بنز ۵۰۰E

ب‌ام‌و M5

پیشرانه ۲.۲ لیتری I5 توربو ۵.۰ لیتری V8 ۳.۵ لیتری I6
قدرت ۲۳۰ اسب بخار ۳۲۶ اسب بخار ۳۱۵ اسب بخار
گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر ۴۸۰ اسب بخار ۳۶۰ اسب بخار
گیربکس ۵ سرعته دستی ۴ سرعته اتوماتیک ۵ سرعته دستی
محور محرک چهارچرخ عقب عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۱ ثانیه ۵.۵ ثانیه ۵.۶ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۹ ثانیه ۱۴.۱ ثانیه ۱۴.۳ ثانیه
توقف از ۱۱۰ ۵۲.۱ متر ۵۰.۶ متر ۵۱.۵ متر
شتاب جانبی ۰.۸۵ جی ۰.۸۵ جی ۰.۸۲ جی
حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر/ساعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت
وزن ۱۷۶۵ کیلوگرم ۱۷۸۰ کیلوگرم ۱۷۲۵ کیلوگرم
مصرف سوخت ۱۴.۷ لیتر ۱۵.۷ لیتر ۱۴.۷ لیتر
قیمت پایه ۴۵,۵۰۰ دلار ۸۷,۳۶۵ دلار ۶۴,۳۴۰ دلار
قیمت تست‌شده ۴۵,۵۰۰ دلار ۸۸,۶۸۵ دلار ۶۴,۷۶۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (747 ديدگاه)

    وای خدا
    این عروسکا رو ببینین

    موافقم 94
    مخالفم 3
    1. علی

      ۲۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      قطعا بنز ۵۰۰ اول هست . مقاله نویس یه بی ام و فنه که تنها توجیه ش برا اول نشدن بنز قیمتشه!!!! واقعا که خنگی بشر حد و حصر نداره

      موافقم 54
      مخالفم 57
      1. Dian

        ۲۸ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (677 ديدگاه)

        فقط با جمله آخرت موافقم

        موافقم 22
        مخالفم 2
      2. rm2764

        ۶ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (28 ديدگاه)

        شما بچه ها امروزی درباره ماشین زمان پدراتون نظر ندید! با این واژگان مسخره فن فن تون!…

        موافقم 4
        مخالفم 1
  2. ممد ژانگولر

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (4128 ديدگاه)

    یادش بخیر سلاطین مطلق اون موقع

    مرسدس بنز غیر از فاکتور قیمت هیچ ایراد دیگه ایی نداشت و عشق بود

    موافقم 77
    مخالفم 11
  3. امیرحسین

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    فقط بی ام دبلیو m3 m5 1992 E30 رقبای دیگه هم داره الفارومئو جگوار

    موافقم 36
    مخالفم 6
  4. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    یک نکته جالب و مهم اینه که، بررسی این خودروها در سال 1992 انجام شده و متن اصلی مربوط به همون موقع است
    مشخصه که صفر تا صد 6 ثانیه برای نگارنده خیلی جالب بوده :)

    موافقم 117
    مخالفم 4
    1. Hadi

      ۲۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (597 ديدگاه)

      خیلی ممنون از شما آقای اشتری لطفا از این دست مقالات مربوط به خودروهای دهه ۹۰ و ۸۰ و حتی اوایل ۲۰۰۰ قدیمی تر بیش بزارید👌🏼
      با تشکر از سایت خوب پدال 👌🏼

      موافقم 41
      مخالفم 1
    2. محمدهادی

      ۲۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (2390 ديدگاه)

      سلام استاد اشتری
      قربان این متن مال کدوم مجله بوده؟
      مسلما اون موقه که پدال وجود نداشته
      نکنه پدال بخشی از مجله ناشین معروفه؟😄😄
      بهرحال عااالی بود،بازم لطفا ازین کام بک ها به دهه نود بزنید که خییلی جذذذاب و سرگرم کننده ست

      موافقم 14
      مخالفم 1
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۸ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (2820 ديدگاه)

        سلامت باشید
        خیلی ناگهانی به ذهنم رسید مقاله قدیمی از یک سایت خارجی در پدال داشته باشیم
        منبع اصلی، مقاله ای بود از مجله car and driver که در آرشیو سایت این مجموعه وجود داره

        موافقم 28
        مخالفم 1
        1. امیر دهقان

          ۲۸ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (736 ديدگاه)

          سلام و ارادت خدمت آقای اشتری و سایر دوستان
          قبلاً هم از این قبیل مطالب در پدال داشتیم و ان‌شاالله در آینده بازم خواهیم داشت:

          https://www.pedal.ir/toyota/comparison-test-1993-toyota-supra-vs-the-best-sports-cars-of-the-early-1990s/

          https://www.pedal.ir/chevrolet/1991-chevrolet-corvette-zr-1-vs-1991-porsche-911-turbo/

          https://www.pedal.ir/jeep/tested-1990-luxury-off-road-suv-comparison/

          موافقم 21
          مخالفم 1
        2. محمدهادی

          ۳۰ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (2390 ديدگاه)

          به به
          بسیار هم عااالی با موضوعیت بالا
          دم شما گرم🌹🌹

    3. rm2764

      ۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (28 ديدگاه)

      صفر تا صد ۶ ثانیه ای تو روزگار الان ایران هم عملاً رویاست با این عملاً لگن های مختلف مشهور به شاسی! و بنزین کیفیت عالی!…

  5. فرید

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (135 ديدگاه)

    درسته که هیچ کدوم مثل بنز نمیشن ولی آئودی قیمتش نصف بنز است! با این قیمت کم واقعا پرفورمنس کافی و امکانات عالی داره. کابینش واقعا محشره.
    این نسل از خودروهای آلمانی رو خیلی دوست دارم. نه مثل کلاسیک های قدیمی کم امکانات و دست و پا بسته هستند و نه مثل جدیدها بی روحند.

    موافقم 43
    مخالفم 5
  6. Reza Waffen SS

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    خدای من فققققط M5 رو مردم خدایا

    موافقم 37
    مخالفم 7
    1. Hadi

      ۲۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (597 ديدگاه)

      M5 همیشه الگوی این کلاس بوده…
      من عاشق نسل بعد این ماشین اتاق
      E39 M5 هستم با اون V8 معرکه ۴ لیتری ۴۰۰ اسبی و طراحی بی نقصش 👌🏼

      موافقم 20
      مخالفم 8
    2. ❤BMW❤

      ۲۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      واقعا داداش
      خیلی این ماشین شاهه
      ینی فقط بی‌ام‌و رو بر می‌دارم ، شما صد تا از بقیه بردارید

      موافقم 14
      مخالفم 11
      1. محمدهادی

        ۲۸ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (2390 ديدگاه)

        نماینده مرسدس هم رقیب شیش دنگی بوده برا بی ام و
        واقعا همون موقه هم فاصله بین دو رقیب این سگمنت بسیار بسیار ناچیز و چالشی بوده
        چقد این کل کل بنز و بی ام و زیباست
        تمام دنیارو ۵۰ ۶۰ ساله که وارد عصر مدرن خودرو شده سرگرم کرده
        دم هردوتاشون گرم
        البتع که بنده یک ❤️❤️بی ام و❤️❤️ باز قهههااارم
        اما اون نسخه خاص از بنز هم جواهری بوده در قصر

        موافقم 21
        مخالفم 1
  7. SLR _ 722

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (231 ديدگاه)

    این خودرو ها اگر الان سالم باشند به معنای واقعی یک sleeper ( خودرو هایی که بسیار سریع هستند ولی ظاهر یک خودرو کند و معمولی را دارند ) هستند .
    تصور کنید پشت چراغ قرمز هستید و چند جوان تازه به دوران رسیده در یک ماشین جوان پسند ( شامل ۹۹ درصد خودرو های داخلی و وارداتی در ایران ) کنار شما می ایستند و ماشین 500E شما رو با یک 230E معمولی اشتباه می گیرند و برای خود شیرینی در برابر نسوان حاضر در جمع شما رو دعوت به درگ می کنند و در نهایت پودر می شوند .

    پ.ن : هیچوقت در دنیای واقعی در خیابان مسابقه ندهید . همواره از کمربند ایمنی استفاده کنید و قوانین را رعایت کنید

    موافقم 47
    مخالفم 7
  8. Arshia m3csl

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1164 ديدگاه)

    فقط اون کابین شیک و با کیفیتشون😍👌🏽 خیلی ائودی خوبه ولی انتخاب من بنزه مرسدس بنز e500 خیلی خاص و قشنگه و طراحی مافیایی جذابی داره هر سه تای این ماشین ها عالی هستن یک چرخ این ائودی و بنز و بی ام و از کل خودرو سازی چین و کره بزرگتره ائودی هم واقعا پیشرفت زیادی داشته توی این ۳۰ سال که خیلی خوبه

    موافقم 30
    مخالفم 3
  9. زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1194 ديدگاه)

    یا ابالفضل 30 سال پیش چقد قیمتا بالا بوده
    ب نسبت قیمت خدایی آئودی عالی بود ولی بنز چیز دیگریست

    موافقم 29
    مخالفم 4
  10. AMD

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    بهشت اینجاست…. واقعا بنز اون موقع ستاره آسمون خودرو سازی بود . الان نمیدونم چرا کمی ضعیف عمل میکنند….

    موافقم 13
    مخالفم 9
  11. MohammaD

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (344 ديدگاه)

    یعنی خرابم کردی سید از ریشه 🥲

    ( من خطاب به مرسدس 500E )

    موافقم 23
    مخالفم 2
  12. Royal Driver UK

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    رویایی هستن

    موافقم 11
    مخالفم 1
  13. سوشیانت

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (3466 ديدگاه)

    bmw m5 باید با مدل amg بنز مقایسه میشد

    موافقم 7
    مخالفم 1
  14. ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (4845 ديدگاه)

    سلام ایودی S4 رو تو ایران مونتاژ کنین جون هرکس دوست دارید مونتاژش کنین خیلی ماشین به روز و قشنگیه و می‌تونه جایگزین پژو پارس باشه اپشناشم از پژو پارس بیشتره

    موافقم 7
    مخالفم 8
  15. Hadi

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (597 ديدگاه)

    عجب گرگ هایی بودن تو لباس میش…
    واقعا دوران طلایی صنعت خودرو بوده دهه ۹۰ و اوایل ۲۰۰۰ 👌🏼
    انتخاب بین اینا خیلی سخته 500E تانکی بوده برا خودش و آئودی هم با اون کواترو و 5 خطیش واقعا خاص بوده ولی M5 اتاق E34 واقعا تعادل خوبی تو پرفورمنس و قیمت داره و انتخاب منم
    ب ام و هستش👌🏼

    موافقم 11
    مخالفم 1
  16. نویدی

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (381 ديدگاه)

    M5 همیشه پادشاه کلاس خودش بوده و هست.
    مشخصات فنی گویای همه چیزه.

    موافقم 12
    مخالفم 6
  17. آریا

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (188 ديدگاه)

    30 سال پیش این E500 رو ساختن با شتاب 6 ثانیه ای معره‌کس اونموقع چقد خوب بوده (البته الانم سالمش مونده باشه خیلی خوبه)

    موافقم 12
    مخالفم 1
  18. ❤BMW❤

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    فقط بی‌ام‌و m5
    اون نوشته BMW M Power روی موتور یعنی نهایت لذت
    ینی از اول هم ماشینای دیوونه کننده می‌ساخت
    جذب این ماشین شدم
    چند روز پیش یه x3 جدید رو تو تهران دیدم ، واقعا عاشق طراحیش شدم

    موافقم 13
    مخالفم 7
  19. سوشیانت

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (3466 ديدگاه)

    باید مدل amg بنز با m بی ام و مقایسه بشه چون هر دو کمپانی توسط مهندسین بنز و بی ام و تاسیس شدن

    موافقم 2
    مخالفم 1
  20. مهردادکمال

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    m5بطور ژنتیکی از قدیم علاقه ای به دوم شدن نداشته و همیشه اول بوده

    موافقم 12
    مخالفم 2
  21. دکتر

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    کپل سلطان تمام نشدنی بنز هست

    موافقم 14
    مخالفم 3
  22. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    انتخابم ای500 با انجین وی8 حجیمش چه صدایی بده.البته انجین بیمر هم صدای بی نظیری داره و چقدر زیر کاپوت بیمر چشم نوازه

    موافقم 13
    مخالفم 1
  23. محمدهادی

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2390 ديدگاه)

    خیلی عجیبه
    مرسدس همیشه میگن پادشاه ماشین هاست
    اما بی ام و با قلدری میاد و خودشو میزنه جلوتر
    همیشه شخصیت بی ام و همین بوده و جذذابیتشم اصن بخاطر همین جسور بودنش نسبت به مرسدسه
    عششقن
    آلمان عششقه

    موافقم 13
    مخالفم 1
  24. ferimia

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (95 ديدگاه)

    بنز کپل😍

    موافقم 6
    مخالفم 1
  25. Siyavash

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (774 ديدگاه)

    عاشق هر سه تاشون…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا