رنتک یکی از برجستهترین تیونرهای محصولات مرسدس بنز به شمار میرود. زمانی که این شرکت مدعی میشود یک دستگاه 600SEL 1992 عالی را تولید کرده قطعاً توجه ما به این خودرو جلب خواهد شد. نتیجه تلاشهای رنتک خودرویی با نام S76R است که از قویترین پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی تاریخ این کمپانی سود میبرد.
رنتک کار خود را با پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری M120 مرسدس بنز شروع کرده است. این پیشرانه حجم قابلتوجه ۷.۶ لیتری دارد و از جمله قطعات جدید آن میتوان به یاتاقانهای تیتانیومی و میللنگ AMG اشاره کرد. سرسیلندر بهبود یافته، سوپاپهای کاراتر و… نیز جزو دیگر تغییرات هستند. انژکتورهای جدید نیز کار تزریق بنزین را بر عهده دارند. این پیشرانه از طریق سیستم اگزوز خود رنتک تنفس میکند. گازهای خروجی از طریق هدرز فولادی ضدزنگ و مبدلهای کاتالیک و مافلرها به سمت بیرون هدایت میشوند. یک سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ نیز در بخش عقب خودنمایی میکند.
با تمامی این تفاسیر، نیروگاه ۱۲ سیلندر مرسدس بنز 600SEL موردبحث قدرت ۶۱۵ اسب بخاری در دور ۵۵۰۰ و گشتاور ۹۵۳ نیوتون متری در دور ۴۲۵۰ تا ۴۵۰۰ پیشرانه تولید میکند. این سدان آلمانی میتواند در حدود ۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز ۲۵۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است. خودروی موردبحث معمولاً با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تولید شده اما رنتک از گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک ارتقا یافته مدل سال ۱۹۹۶ استفاده کرده است. همچنین این تیونر دیفرانسیل لغزش محدود OS Giken را نیز در نظر میگیرد.
به گزارش پدال و به نقل از موتور وان، رنتک جدای از دگرگونی کامل پیشرانه دستی هم بر سر و روی ترمزها کشیده و از دیسکهای کربن سرامیکی با ابعاد ۴۰۲ میلیمتری در جلو با کالیپرهای ۶ پیستونه و دیسکهای ۳۶۰ میلیمتری در عقب با کالیپرهای ۴ پیستونه سود برده است. سیستم تعلیق هم دارای فنرهای پیچشی کوتاهتر است و از سیستم دامپر تطبیقی سود میبرد. مرسدس بنز 600SEL تیون شده از نظر ظاهری تقریباً مشابه مدل استوک است اما رنتک اسپلیتر، اسپویلر لبه صندوق و… را اضافه کرده است. این سدان خوشترکیب از رینگهای آلومینیومی تک ساخت و فورج کاری شده با ابعاد ۱۹ اینچی و لاستیکهای میشلین پایلوت اسپرت ۴ S استفاده می کند.
در بخش کابین نیز تغییر چندانی وجود ندارد اما برخی تجهیزات مدرن دیده میشوند که از جمله آنها میتوان به صندلیهای جدید با پوشش متمایز اشاره کرد. بخش اعظم تریم های بکار رفته در کابین از نوع فیبر کربن بوده و پوشش داخلی سقف نیز از جنس آلکانتراست. این کمپانی صندلی نیمکتی مدل استاندارد را نیز با دو صندلی شخصی قابل تنظیم جایگزین می کند. سیستم صوتی هم با گوشیهای هوشمند همگام میشود. رنتک S76R محصولی تک ساخت است اما میتوان آن را به عنوان یک کانسپت نیز در نظر گرفت. برای تولید نمونههای بیشتر از آن باید به خود رنتک مراجعه کرد هرچند قیمت آن فعلاً مشخص نیست ولی با عنایت به تولید فقط یک دستگاه از آنها، اگر قیمت این محصول را بپرسید به احتمال زیاد خرید آن را از برنامه خارج خواهید کرد!
Al pachino
۲ مهر ۱۴۰۱شاهکار
بهراد
۲ مهر ۱۴۰۱شاهکاری که دیگه تکرار نمیشه 😔
Royal Driver UK 70
۲ مهر ۱۴۰۱همیشه حس میکنم برای این ماشین بدنیا اومدم! از بس عاشقشم
Reza Waffen SS
۲ مهر ۱۴۰۱سلطاااااااااااااااااااااااان
۹۱۱
۲ مهر ۱۴۰۱کینگ مرسدس ها
Alan.r
۲ مهر ۱۴۰۱واقعا زیباست با آدم حرف میزنه
ظاهر و کابینش فوقالعاده است موتورشم که دیگه شاهکاره
امیرحسین
۲ مهر ۱۴۰۱نسل بعدش رو بیشتر دوست دارم
بهنام
۲ مهر ۱۴۰۱کابین اکثر خودروهای دهه ی نود برای من اوج زیبایی و لذت هستن . نگاه به داشبورد و درهای این ماشین بندازین .تصور کنین یه کابین تمیز کرده ، واکس زده با امکانات کافی و بدردبخور و کیفیت عالی . چیه الان داشبورد رنگارنگ با انبوهی از نمایشگر و تبلت و حسگرهای بدردنخور و اضافی .
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲ مهر ۱۴۰۱عاشق این نسل بودم
viper2
۲ مهر ۱۴۰۱با این حال میده از شیراز بری بوشهر بعد پمپ بنزین بزنی یا راست دور بزنی بیای شیراز و از شیراز بری تهران یه راس از تهران بری شمال و….
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲ مهر ۱۴۰۱ستون گنگ
GMA
۲ مهر ۱۴۰۱خداوندگار خودروها،یک بنز حقیقی،شاهکار مطلق
ARMAN سابق
۲ مهر ۱۴۰۱شاهکار تو شاهکار
حیف که بنز به جای اینا داره C63 با موتور چهار سیلندر میزنه
واقعا حیف
بی خیال اسم
۲ مهر ۱۴۰۱سلطان مافیا
فرحان نصیری
۲ مهر ۱۴۰۱گنگ بودن ازش میباره
پورشه❤️
۳ مهر ۱۴۰۱باهاش بری شمال با خانواده 🗿🗿
Hadi
۳ مهر ۱۴۰۱تانک دوست داشتنی سلطان مافیا👌🏼…
Iman99
۳ مهر ۱۴۰۱موتورای تویوتا واشر و شاتون و تاتا قان میزنه
Iman99
۳ مهر ۱۴۰۱ولی همین بنز خودش رکورد دار دوام در خودر های جهانه بنز معماری رکورد دار کارکرد کیلومتر در جهان رکورد دار با دوام ترین خودروی جهان با بیشترین کارکرد
در کنار امریکایی ها که همون امریکایی ها هم بادوام ترین انجین و ماشین جهان و مقام های اول دوام و کارکرد رو در کنار این بنز دارن و به نامشون زده شده
در کل مرسدس و آلمانی ها و در کل اروپایی ها و امریکایی ها از همه نظر در همه چیز بهترین و اپل و سردمدار و پرچمدار هستن و کسی به گرد پاشونم نمیرسه تو این مورد هم همینطور همه چیز هم از خودشونه
یاس ی
۴ مهر ۱۴۰۱انقدر مخوفه که ادم میترسه راجع بهش نظر بده.
رستاخیز مردگان
۹ مهر ۱۴۰۱درد و بلاش بخوره تو سر آشغالهای لگن خودرو !این بی شرفای وطن فروش از کدوم جهنم دره ای اومدن و تمام آرزوهامون رو نابود کردند.یه زندگی ساده با امکانات ابتدایی شده برامون رویا…..! پس خدا،کی میخواد خونه ظلم مسئولان را خراب کنه؟یا نکنه اطلاعات رو اشتباهی فرشته ها به خدا میدن!که هم از زمین میخوریم هم از آسمون؟؟؟؟
Erfan
۲۹ شهریور ۱۴۰۳عشقه اتاق تانک w140