مرسدسبنز F200 ، خودروی کانسپتی است که در سال ۱۹۹۶ بهعنوان یک آزمایشی آرمانی برای نشان دادن آینده طراحی ماشینهای این شرکت و توسط یک تیم برجسته از مهندسان و طراحان مرسدسبنز توسعه یافت. این خودرو در همان سال در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت به نمایش گذاشته شد و در آن زمان با عنوان “بیست و یکمین قرن” معرفی شد.
در طراحی مرسدسبنز F200 کانسپت، از فن آوریهای پیشرفته و جدیدی استفاده شده که در آن زمان بسیار نوآورانه بود. این خودرو از موتور V6 با حجم ۲.۴ لیتری و توان ۴۰۸ اسب بخار برخوردار بود و قادر به شتاب زدن از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در زمان کمتر از ۶ ثانیه بود.
یکی از ویژگیهای مهم و جالب F200، دسته جوی استیک آن به عنوان سیستم فرمان سیمی آن است که بهعنوان یک محیط تعاملی برای راننده و ماشین عمل میکند. با استفاده از دسته جوی، راننده میتواند بهآسانی تمامی سیستمهای ماشین را کنترل کند، بعلاوه برای تنظیم صدا، تنظیم سرعت و تغییر نورپردازی داخلی ماشین نیز تنها از همین دسته استفاده میشود.
دسته جوی استیک مرسدس F200 کانسپت دارای طراحی مدرن و جذابی است که از جمله اصلیترین مواردی است که این خودرو را بهعنوان یک مدل آینده نشان میدهد. با توجه به فن آوریهای پیشرفته آن زمان، دسته جوی استیک F200 بهعنوان یکی از اولین سیستمهای کنترل دستی در خودروهای مدرن به شمار میرود.
همچنین، این خودرو دارای یک سیستم جدید کنترل محیطی به نام Sensotronic Brake Control بود که با استفاده از سنسورهای الکترونیکی و انعطاف پذیری بالای سیستم ترمز، ترمز کردن را بسیار دقیقتر و ایمنتر میکرد. این خودرو همچنین دارای سیستم جدید Active Body Control بود که با کاهش لرزشها و لغزشهای بدنه خودرو، بهبود کنترل و پایداری در رانندگی را فراهم میکرد.
مرسدسبنز F200 کانسپت هیچگاه بهعنوان یک خودرو تولیدی عرضه نشد و تنها بهعنوان یک مدل آرمانی برای نشان دادن آینده طراحی ماشینهای شرکت به نمایش گذاشته شد. اما، بسیاری از فن آوریها و ایدههای معرفی شده در این خودرو، در آینده در خودروهای تولیدی مرسدسبنز به کار گرفته شدند. بهعنوانمثال، سیستم Sensotronic Brake Control در سال ۲۰۰۱ بهعنوان سیستم ترمز کنترل الکترونیکی بر روی مدلهای S-Class شرکت مرسدسبنز مورد استفاده قرار گرفت و سیستم Active Body Control هم در مدلهای CL-Class و S-Class شرکت مرسدسبنز به کار گرفته شد.
از دیگر ویژگیهای مرسدسبنز F200 کانسپت میتوان به سیستم روشنایی آن اشاره کرد. در این خودرو، از سیستم روشنایی Active Light System استفاده شده بود که با استفاده از سنسورهای دوربین و الکترونیک، محدوده نوردهی اتوماتیک برای فضای اطراف خودرو تنظیم میکرد و همچنین با کاهش نوردهی در فضای خلوت، مصرف انرژی را کاهش میداد. امروز حتی هایپراسکرین مرسدس هم از داشبورد و نمایشگرهای سرتاسری آن الهام گرفته است.
در کل، مرسدسبنز F200 کانسپت بهعنوان یکی از خودروهای مهم و نوآورانه در تاریخ طراحی خودرو، همچنان موردتوجه ویژه طراحان و مهندسان خودروسازی قرار دارد و ایدهها و فن آوریهای آن در طراحی خودروهای جدید شرکت مرسدسبنز به کار میروند.
morteza
۱۹ اسفند ۱۴۰۱چقدر سخته رانندگی باهاش انگار
NAVID۰۰۹۸
۱۹ اسفند ۱۴۰۱وایییییییییی
خیلیها یادشون نمیاد و اصلاً اون موقع شاید به دنیا هم نیومده بودید ، ولی دوران راهنمایی بود که پوستر اینو در کنار پلنگ و طبیعت و خوانندهها تو لوازم تحریریها میفروختند و من دقیقاً یادم میاد یه پوستر بزرگشو خریدم ۲۰۰ تک تومنی 😂 !
محو رینگاش شده بودم هنوزم که هنوز عجب رینگای باحالی داره !
عمر گذشت تا چشم روی هم گذاشتیم ولی خداوکیلی این جَ.نَ.ت.ی هیچ فرقی نکرده ما پیر شدیم اوم همونطوری مونده ، اصلاً لامصبو باید بفرستنش آزمایشگاه ببینن راز موندگاریش چیه که جوون میشه ولی پیر نمیشه😂🤦♂️!
مشتاقی
۱۹ اسفند ۱۴۰۱نوید جان، یه جوری میگی کسی یادش نمیاد، انگار قضیه مال 50 سال پیشه!
شما یادتون رفته ولی من خوب یادم هست که اون پوستر رو از من خریدید که همون موقع صدها پوستر دیگه از بهترین ماشینهای دنیا میفروختم
Reza Waffen SS
۱۹ اسفند ۱۴۰۱یه چیزی نظر منو به خودش جلب کرد
با توجه به اینکه این کانسپت مرسدس سال 1996 رونمایی شده که درش از درب های عمودی شکل (همونیکه کنیخ زیگ ازش استفاده میکنه) استفاده شده، حالا کنیخ زیگ هم از این نوع درب عمودی اولین بار در سال 2002 تو نسخه CC8S استفاده کرد
بچه ها به نظرتون کنیخ زیگ طرح این نوع درب های عمودی رو از مرسدس کپی کرده یا برعکس ؟؟؟
کیان
۱۹ اسفند ۱۴۰۱درب عمودی ک درب قیچی هست اسمش، اولین بار الفارومیئو داد بیرون، حدودای 1970، درهای قیچی با باتر فلای فرق دارن، تفاوتشون هم همینه ک شما بهش میگی عمودی، در واقع به بیرون خودرو حرکت ندارن، مستقیم به سمت بالا حرکت دارن
Reza Waffen SS
۱۹ اسفند ۱۴۰۱البته درب های قیچی ✂️ شکل کنیخ زیگ با بقیه فرق دارن
مجتبی
۱۹ اسفند ۱۴۰۱در مورد f700 هم بنویسید خوبه
Alan.r
۱۹ اسفند ۱۴۰۱🇩🇪The best or no thing 🇩🇪
زیزیگولو
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ایده های جدید و نو مثل خون جاری تو رگای کمپانی مرسدس هستش …… این واسه ۲۷ سال پیش خیلی عالی بوده👍👍👍👍
MohammaD
۱۹ اسفند ۱۴۰۱زمان 3:49 فیلم رو دقت کنید
اون ماشین خاکستری رنگ که کنار کانسپت f200 پارک شده اسمش چیه کسی می دونه ؟
❤BMW❤
۱۹ اسفند ۱۴۰۱فک کنم tvr
احتمالا speed 12
MohammaD
۱۹ اسفند ۱۴۰۱والا الان به زور با گوگل لنز سرچ کردم و اسمش هم
Ronart lightning هست و مدل 1999_2000 هستش . اگه پدال مطلبی راجع به این مدل یا خودروسازی رونارت بذاره ممنون میشم
یوسف
۱۹ اسفند ۱۴۰۱وقتی به خودروهای گذشته مرسدس مثل این نگاه میکنم و با ماشین های الانش مقایسه میکنم….. به نظرم فقط پسرفت کرده
Royal Driver
۱۹ اسفند ۱۴۰۱مرسدس عشقه
مانی
۱۹ اسفند ۱۴۰۱یکی از زیباترینهای تاریخ
F400هم چیز خوفی بود
دکتر
۱۹ اسفند ۱۴۰۱عکس وسط مجله ماشین بود،تا سال های سال روی دیوار اتاقم بود،یادش بخیر دهه ۷۰
King's BenZ
۲۰ اسفند ۱۴۰۱یادآور اینکه چقدر زود بزرگ شدیم. جلد مجله ماشین .
نوآوری های مرسدس تمومی که نداره