مرسدس بنز R63 فقط در سال ۲۰۰۷ و تنها در ۲۰۰ دستگاه ساخته شد. این خودرو به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 با ۵۱۰ اسب بخار قدرت مجهز است.
هماکنون جهان خودرو کاملاً با شیوهٔ نامگذاری محصولات پرفورمنس بالای مرسدس آشنایی دارد. فقط کافی است عدد ۶۳ را مقابل یک یا چند حرف لاتین بگذارید تا خودرویی قدرتمند و سریع داشته باشید؛ اما فقط برای یک سال این عدد جلوی حرف R قرار گرفت و خودروی بسیار خاصی خلق شد.
مرسدس بنز R کلاس عمر نسبتاً کوتاهی داشت، این خودرو بهعنوان یک مینیون یا MPV در سال ۲۰۰۵ معرفی و فقط برای هشت سال بهصورت جهانی عرضه شد.
فرم کشیده و نسبتاً کمارتفاع این خودرو کاملاً مشابه مینیونها بود اما درهای عقب معمولی بجای کشویی، آن را خودروهایی مثل هوندا اودیسه و تویوتا سیینا متمایز میکرد. به همین دلیل، برخی R کلاس را یک کراساوور میدانستند؛ اما این خودرو هرچه که بود فروش بسیار پایینی داشت و به همین دلیل در سال ۲۰۱۳ از بازارهای جهانی حذف شد و تا سال ۲۰۱۷ فقط در چین عرضه میشد؛ اما با وجود فروش ضعیف، مرسدس برای مدت کوتاهی R کلاس را در اختیار AMG گذاشت تا نسخهٔ R63 متولد شود. این خودرو فقط در سال ۲۰۰۷ تولید و تنها ۲۰۰ دستگاه از آن ساخته شد.
حال یک R63 در کالیفرنیا برای حراج گذاشته شده است. این خودرو ۲۳۰ هزار کیلومتر کار کرده است و با قطعات افترمارکتی مثل جعبه بار سقفی، ریلهای روی سقف و رینگهای الهام گرفته از مرسدس کلاسیک W100 با رنگی مشابه بدنه ارائه میشود. البته برای کسانی که میخواهند ظاهر این R63 با پیشرانهٔ قدرتمند زیر کاپوت مطابقت بیشتری داشته باشد، رینگهای پنج پرهٔ AMG هم روی خودرو هست هرچند که چهار سر اگزوز عقب نشان میدهد زیر کاپوت چه خبر است. طبق گزارش فروشنده، این خودرو شرایط تمیزی داشته و اخیراً رنگآمیزی جزئی برای برطرف کردن خط و خشهای را تجربه کرده است.
این ماشین روی سیستم تعلیق بادی کارخانهای قرار دارد که میتواند ارتفاع مینیون را افزایش یا کاهش دهد. بااینحال، در حراجی حرفی از برخورداری این R63 از پکیج رانندهٔ سفارشی AMG زده نشده است. این پکیج حداکثر سرعت خودرو را به ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت افزایش میداد و بدون آن سقف سرعت روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود خواهد بود. زیر کاپوت این مینیون اسپرت پیشرانهٔ جذاب و آشنای ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی AMG قرار دارد که با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر حدود ۴.۵ ثانیهای را فراهم میکند.
بالاترین قیمتی که برای این خودرو پیشنهاد شده تا این لحظه ۱۶ هزار دلار است و تا پایان حراجی هفت روز باقیمانده است. با توجه به اینکه R63 یکی از کمیابترین مدلهای تاریخ AMG محسوب میشود این رقم بسیار ناچیز است ولی به نظر میرسد افراد زیادی وجود ندارند که به یک مینیون اسپرت با موتور V8 علاقه داشته باشند.
مهدی
۱۲ فروردین ۱۴۰۲ظاهر ساده و زیبایی داره مخصوصا با اون رینگ ها
ARIAN
۱۲ فروردین ۱۴۰۲در عین سادگی قشنگه. موتورش هم که بینظیره. نمیدونم چرا عمرش اینقد کم بود…
NAVID۰۰۹۸
۱۲ فروردین ۱۴۰۲عدم استقبال به سبب ظاهر معمولی نسبت به دیگر اتاقها باعث حذف زودهنگامش شد !
اما وجداناً عجب طراحی داخلی گرم و دلچسبی داشت و داشتند خودروهای آن زمان !
من اول عاشق طراحی شیک و سادهی داخلیش شدم و سپس قوای فنی قدرتمندش !
ولی ظاهر بیرونیش مالی نیست و اصلاً با این موتور همخوانی نداره !
Alan.r
۱۲ فروردین ۱۴۰۲R class واقعا عالی بود ظاهرش ساده و در عین حال بسیار زیباست جادار و لوکس هم هست یه نیروگاه V8 هم زیر کاپوتش غرش میکنه حیف که دیگه تولید نمیشه
محمد
۱۲ فروردین ۱۴۰۲معلومه صاحبش ماشینباز بوده با این سن و کارکرد خیلی سرحال به نظر میاد
❤ ب ت bugatti
۱۲ فروردین ۱۴۰۲ماشین عالیه
ولی حیف تا چند روز دیگه نمیشه خریدش
رینگ عالی
سادگی
جاداری
مدرنی
زیبایی
وای خیلی حسرت داره
احسان
۱۲ فروردین ۱۴۰۲فقط ۱۶ هزار خیلی جالبه
A1
۱۲ فروردین ۱۴۰۲عجب سمیه 😂
فقط فورد
۱۳ فروردین ۱۴۰۲سم یعنی فولکس واگن لاماندو اون مدل پهنش
مهردادکمال
۱۲ فروردین ۱۴۰۲چقد مفته
فقط فورد
۱۳ فروردین ۱۴۰۲البته تو ایران نه
ARMAN سابق
۱۲ فروردین ۱۴۰۲گرچه نامتعارفه ولی جالبه
مازیار
۱۲ فروردین ۱۴۰۲اون تیکه چهارگوش جدا شده تو داشبورد خیلی جالب نیست
علیx76
۱۲ فروردین ۱۴۰۲۶۰۰-۷۰۰ میلیون🙂
بعد یه سریا باورشون شده بود که ماشین دست دوم قراره وارد شه.
الان یه w201 تمیز یا w124 معمولی رو این قیمت میدن.
مدل ۱۹۹۰
❤ ب ت bugatti
۱۴ فروردین ۱۴۰۲والا با فروش ساندرو همین رو میشه خرید
محسن
۱۲ فروردین ۱۴۰۲در حد کیا کارنیوال نیست
Reza Waffen SS
۱۳ فروردین ۱۴۰۲طلا رو با مس مقایسه میکنی ؟
Reza Waffen SS
۱۳ فروردین ۱۴۰۲عجب چیزیه حاجی خوشم اومد
❤BMW❤
۱۳ فروردین ۱۴۰۲از R کلاس خوشم میاد
خفنه