من تجربهی وحشتانگیز زیادی را با تاکسیها داشتهام.این تجربه، هزینهی مخفی هر مسافرت ثابتی است. از دیدن سرعت ۱۷۷ کیلومتر بر ساعت در صندلی عقب کراون ویکتوریا گرفته تا رانندهای در پالرمو که واقعاً مثل مسابقات اتومبیلرانی و مثل فرناندو آلونسو دور میزد و با لبخندی ملیح میگفت “شیکن!” (توضیح: شیکن اصطلاحی است که در مسابقات خودرویی بکار میرود.)
اما دیوانهوارترین تجربهی من حدود ۱۹ سال قبل در لیسبون پرتغال رخداده است. خودروی تاکسی موردنظر یک مرسدس بنز E کلاس W124 با گیربکس ۵ دندهی دستی بود و از همه جالبتر رانندهای بود که احساس میکرد مرحوم آیرتون سنا یا حداقل فامیل اوست! من مطمئن نیستم چقدر از معکوس کشیدن در زندگی خودم بینیاز بودهام اما آن یکبار را فهمیدم که در حقیقت مرگ قریبالوقوع نیست! (راننده واقعاً خوب بود)، به یاد میآورم که آن مرسدس میانسایز چقدر تاکسی خوبی بود. چیز جالبی که رخ داد خارج شدن من از فرودگاه لیسبون بهمنظور مشاهدهی به بازار آمدن جدیدترین و بنا به ادعای مرسدس، بهترین E کلاس یعنی نسل پنجم W213 بود. اگر S کلاس بهمنزلهی جواهر بر روی تاج مرسدس باشد، E کلاس خود آن تاج خواهد بود! از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴، هرساله بیش از ۶۰ هزار دستگاه E کلاس در ایالاتمتحده فروختهشده است. در سال ۲۰۱۵، مشتریان ۴۹۷۳۶ دستگاه E کلاس W212 را خریداری کردهاند که رقمی قابلاحترام برای خودرویی گران در سال آخر تولید کاملش است. E کلاس سومین خودروی پرفروش مرسدس بنز آمریکای شمالی پس از C کلاس و M کلاس (GLE کنونی) است. در اروپا E کلاس حتی بهتر میفروشد و فروشی ۱۰۰ هزار دستگاهی را از سال ۲۰۱۰ تجربه میکند؛ و بله! بسیاری از آنها تاکسی هستند. بدیهی است که جایگزین نمودن حجم زیادی از مدلی مثل E کلاس کاری آسان و یا کوچک نیست. خب آیا W213 جدید شانسی برای تکرار موفقیتهای نسلهای پیشین خود دارد؟ قبل از پاسخ دادن به این سؤال بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه E کلاس جدید را شاخص نموده است. موضوع مناسب برای شروع، چهرهی این خودرو است و من فکر میکنم که میتوان گفت این مرسدس جدید نمای بهتری از نسل قبلی دارد. خب، E کلاس جدید شباهت قوی و غیرقابلانکاری به C و S کلاس دارد. در تعمدی بودن این کار شکی نیست، اما من میتوانم و بحث هم خواهم کرد که مرسدس خودش را به رنگ طراحیهای قدیم BMW درآورده است. داستان نمای داخلی هم همان است. احساس کنید که قسمتهای داخلی E کلاس همان S کلاس گرمونرم یا C کلاس بزرگتر است. درهرصورت، از طراحی عالی و مواد باکیفیت استفادهشده در این خودرو چیزی کاسته نشده است. E کلاس میتواند با داشبورد کاملاً دیجیتالی سفارش داده شود که دربرگیرندهی سه حالت مختلف خواهد بود: نرمال، اسپورت و اکو (اقتصادی). نمای حالت نرمال خب همانند سرعتسنج نرمال خواهد بود! درحالیکه حالت اسپورت درجات نشانگرها را زرد خواهد کرد. چراکه نه؟! حالت اکو سرعتسنج را به وسط جابجا میکند و رک و پوستکنده بگویم کمی حالت پریوسی پیدا خواهد کرد. در حالت نرمال، سرعتسنج مجازی میتواند با سایر اطلاعات از قبیل نقشه و… جایگزین شود. در ابتدا، تنها E کلاسی که ما در اواخر تابستان دریافت خواهیم کرد E300 خواهد بود. نیروبخش این خودرو پیشرانهای دو لیتری مجهز به توربوشارژ و ۴ سیلندر خطی است که ۲۴۱ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و میگویند رقیب آن BMW 528i است (۲۴۰ اسب بخار نیرو و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور). ترسی نیست، معتادان اسب بخار بدانند که نسخههای قویتر W213 بعداً خواهند آمد. هر دو نشان AMG را یدک خواهند کشید. E43 پیشرانهی توئین توربوی ۶ سیلندری خواهد داشت و نیروبخش مدل E63 نیروگاهی ۸ سیلندری و توئین توربو با ۴ لیتر حجم خواهد بود. ما همچنین بالاخره نسخههای دیزلی و پلاگین هیبرید مدل W213 را هم دریافت خواهیم کرد. قدرت پیشرانه از طریق گیربکس جدید روان و هوشمند ۹ سرعته ی مرسدس به چرخها انتقال مییابد.E300 باحالت دوچرخ متحرک عقب یا تمام چرخها متحرک به بازار میآید و ما تخمین میزنیم که شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر آن ۶.۲ ثانیه باشد. درروی جاده، احساس منکوب کنندهای به ما دست میدهد، E کلاس جدید بهطور باورنکردنیای سواری خوبی دارد. در بزرگراههای صاف سخت تحتفشارم تا احساس راندن یک خودروی عالی را بازگو کنم. این قابلتوجه است زیرا من هرگز فکر نمیکنم که C کلاس حاضر سواری به این خوبی داشته باشد درحالیکه هر دو خودرو از شاسی MRA مشتق شدهاند. حدس من این است که ۱۰ سانتیمتر فضای اضافی بین محورها این بهبود بزرگ را ایجاد نموده است. همچنین بدیهی است که مهندسان دو سال وقت اضافی داشتهاند تا آن را اصلاح کنند. برای خودروی به این بزرگی هندلینگ کاملاً خوب است، البته فکر میکنم که ما باید برای نسخههای AMG صبر کنیم تا واقعاً ببینیم چی ساختهاند. این را هم اضافه کنیم که صندلیهای عقب تنگ هستند، چیزی که نشان میدهد چرا مرسدس نسخهای بافاصلهی زیاد بین محورها برای چین ساخته است.
برگردیم به سؤال ابتدایی خودمان: آیا E کلاس ۲۰۱۷ میتواند همانند پیشینیان خود در این سگمنت به رقابت بپردازد؟ من میتوانم به شما بگویم که W213 یک E کلاس مخصوص است. علاوه بر این، این یک سدان خوشساخت فارغ از مدل و نشان آن است. بزرگتر، سبکتر، باهوشتر، ایمنتر، زیباتر و… از نسلهای قبلی است و W213 جدید یک نقطهی عطف برای مرسدس بنز است-با فرض اینکه هنوز مردم سدان ها را میخرند و کاملاً دیوانهی SUV ها نیستند! درهرصورت، رانندههای تاکسی پرتغالی آتشبازی به راه خواهند انداخت!
قیمت پایه: ۵۴۰۰۰ دلار (تخمین زدهشده)
مشخصات کلی: پیشرانه در جلو، RWD/AWD، چهار درب سدان
پیشرانه: ۲ لیتری/۲۴۱ اسب بخار قدرت/۳۷۰ NM گشتاور/۱۶ سوپاپ
گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک
طول/عرض/ارتفاع: ۴.۹۲/۱.۸۵/۱.۴۶ متر
شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر بر ساعت: ۶.۲ ثانیه (تخمین زدهشده)
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۱۰.۲ تا ۱۰.۷ لیتر ۶.۹ تا ۷.۱ لیتر ۸.۷ تا ۹ لیتر در صد کیلومتر (تخمین زدهشده)
زمان عرضه در ایالاتمتحده: تابستان ۲۰۱۶
علي
۱۲ فروردین ۱۳۹۵سری E تا بوده ماشینهای معقولی ساخته منظورم توازن قیمت و کیفیت و رضایت هستش که کمتر تو خودرروهای دیگه دیدم.
بهنام طیبی
۱۲ فروردین ۱۳۹۵خیلی خودرو لوکس و شخصیتی و واقعا عالیه.
ولی نمیدونم چرا اکثر مدل های مرسدس بنز روسرعت 250 کیلومتر درساعت محدود میشه؟؟؟؟
وقتی قدرت و حجم موتور بالایی دارن چرا بیش از 250 کیلومتر نمیرن؟؟؟؟؟
mohsen
۱۳ فروردین ۱۳۹۵اون همه قدرت اون همه حجم رو نمیزاره که سرعت خیلی بالایی بره مهم اینه اون سرعت استاندارو نرم و راحت بره
یعنی شما فکر کن به یه بچه بگی این وزنه 1کیلویی 1ساعت نگه دار به یه ادم بالغ هم بگی خوب بچه هه اخرش خیلی خسته تر میشه یعنی اصطحلاک ش زیاد تره
به نظر من یه جور تبلور مهندسی هم هست که با حجم بالا مصرف خیلی خوبی رو داره
من
۱۳ فروردین ۱۳۹۵من شنیدم بزرگراه های المان که محدودیت سرعت ندارند یک سرعت توصیه شده دارن که همین 250 هست و برای همین مدل های بنز روی همین سرعت محدود میشن ،ولی با پول دادن! میتونین این محدودیت رو بردارین
بهنام طیبی
۱۳ فروردین ۱۳۹۵قبلا اینطوری بوده ولی الان نمیدونم
علي
۱۳ فروردین ۱۳۹۵تا آنجایی که من می دونم علت بی وزنی خودرو در سرعت های بالا هست به این معنی که بعلت ارتفاع خودرو از زمین جریان هوای عبوری زیر ، خودرو را به سمت بالا می کشد و این یعنی کاهش قدرت کنترل و مانور خودرو. راه حل این مشکل استفاده از کیت های آیرودینامیک هست که برای خودروی خانوادگی مثل ای کلاس مفهومی ندارد.
محمدحسین
۱۲ فروردین ۱۳۹۵واقعا ماشین خوبی ساخته مرسدس و همچنان همون استاندارد خودش رو حفظ کرده
شکیل / باکیفیت/ قدرتمند و لوکس
دشمن شاهین
۱۲ فروردین ۱۳۹۵درآینده ای نه چندان دور این suv ها هستند که جایگزین سدان ها میشوند تاحدودی موافق ها ok مخالف ها nok
Archi KHAN
۱۲ فروردین ۱۳۹۵دوست عزیز
بهتر نیست تو انتخاب نام کاربریت تجدید نظر کنی ؟!
دشمن آخه ؟ ؟!!؟!؟
benz19
۱۲ فروردین ۱۳۹۵باقا اصن ای جدید بهترین ماشین دنیا ولی واقعا نمای عقبش نسبت به قبلیه گیرا نیست اون چراغای کلاسیک و با ابهت جاش به 2 تا چراغ اشکی کوچیک داده!چراغ های جلوی ای کلاس هم که نماد زیبایی گیرایی تو این سبک ماشینا شده بود و یه جورایی نقطه قوت نسل قبلش بود برداشته کوچیک و دستکاری کرده وخطوط تیز بدنه حذف شده که ماشین از حالت اسپرتی نسل قبل به حالت لوکس تر متمایل کرده حالا اون سلیقه ای ولی نظر به نظرمیاد
چراغای جلو و عقب به زیبایی نسل قبل نیست ولی در کل ماشین غولیه
یه چیز دیگه هم که وجود داره گشتاور بیشتر و تعداد دنده( 9 ) بیشترش نسبت به بی ام و 528 ولی بازم صفر تا صدش تازه اندازه ی 528 ته که این میتونه جلوی رقیبش بازم یه نکته منفی باشه چون نسل جدید سری 5 هم قراره معرفی بشه که حتما بهبودهای خوبی بازم شاهده
یه نکته اساسی دیگه که وجود داره اینه که بنز تو این کلاس خودرویی یه زمانی سلطنت میکرده ولی همین الانش با فروش حدود 200 هزارتا در مقابل 350 هزارتا سری 5 بدجوری قافله رو به رقیب هم وطنش واگذار کرده .بی ام وسری 5 روند بهتر و رو به رشد تری تو این کلاس طی کرد چه از لحاظ فنی و چه ظاهری که الان ماشین کاملا پخته ای تو این کلاس شده و یه جورایی تاج سلطنت از بنز گرفته
هرجوری هم بخوای به این طراحی بنز نیگاه کنی توی خوشبینانه ترین حالت میشه گفت
طراحی خارجیش جوری نیست که بشه گفت واقعا پیشرف خیلی رو به جلویی کرده و واقعا از نسل قبلیش جلوتره
سعید
۱۲ فروردین ۱۳۹۵مرسدس کاش اینقدر طراحی هاش شبیه هم نمیشد
به نظرم مرسدس های نسل قبل خیلی بهتر بودن از2010تا2014
راحت میشد کلاس ماشین رو فهمید ولی این روزا باید ببینی پشتش چی نوشته بعدشم از مرسدس بعید بود چراغ ای دو تایی کلاسeرو که سمبل بودن حذف کنه
در عجبم که چرا طراحی داخلشو همون طرح اس کلاس زده خب این که به فروش کمتر منجر میشه چون دیگ کسی اس نمیخره چون هم خاص نیست هم با پول کمتر همون رو بهت میدن
منطقی فکر کنید
۱۲ فروردین ۱۳۹۵آره دیگه شما خوب میدونید مرسدس چطور باید پیش بره و مدیران و مشاوران آلمانی همش دارن گند میزنن به مرسدس.بله دیگه از این به بعد کسی بخواد S class بگیره بجاش میره سراغ E class چون طراحی داخلیشون شبیه همه ???
و فروش اس کلاس کم میشه.و شما اینو فهمیدید و خود مرسدس نفهمیده و پیش بینیش غلط بوده.واای بر مرسدس بنز
sam
۱۲ فروردین ۱۳۹۵آقای منطقی، مردم مختارند نظر خودشونو بگن شما ناراحتی نخون.
منم از چراغ عقب لکسوس خوشم نمیاد، مثل این خزعلی هاست که می رن چراغ مشکی و نقره ای می ککند، نظرمه. یعنی من تو طراحی بیشتر می فهمم از طراح های لکسوس؟ نخیر ولی سلیقم اونطور نیست.
همه دیکتاتور شدن ماشالا
سعید
۱۲ فروردین ۱۳۹۵جناب منطقی فکر کنید عزیز:
شما هم کمی منطقی برخورد کنید
با لحن دوستانه تر و مهربان تر، خوبه که اگه ما عیبی هم داریم شما دوستانه بهمون بگی نه اینجوری ولی بازم مرسی که نگران تفکرات جاهلی منی
بنده فقط از صرف یکی از طرفداران بنز نظر خودمو گفتم فک نکنم اگه اینو به مدیرعامل بنز هم گفته بودم باهام مشکلی داشت چون هیچ چیز بدون نقد نیست
ارادتمندیم!
نوید جهرمی
۱۳ فروردین ۱۳۹۵منم عاشق بنزم و قطعا ب بقیه ترجیحش میدم. اما با سعید عزیز هم عقیده ام. این رویه طراحی مورد نقد خیلی از کارشناسا هم هست و فراتر از بحث سلیقه شده.
چن بار گفتم. این که ماشینو از دور ببینی تشخیص بدی فلان برنده کافیه دیگه نباید همش کپی پیست هم بشه.
گرون ترین ماشین های کلکسیونی شامل بنز و فراری میشن یکی از دلایلشون ب جز کم یابی اینه ک اثر هنری تاریخ معاصر هستن. متأسفانه این مقوله در زمانه ی ما گم شده و ب کم تر خودرویی میشه گفت اثر هنری.
با وجود این که از رویه یک نواخت شدن طراحی ها خوشم نمیاد باز انتخابم بنزه.
یا بهترین یا هیچ.
احسان آرسنالی
۱۲ فروردین ۱۳۹۵ای خاک تو سرمن که هنوز تو این خراب شده موندم.
مرسدس بنز e کلاس قراره بشه تاکسی.
بعد تو شهر من و حتی تو کشور ما تاکسی پیکان مدل ۷۶ رو تعویض نمیکنند تاره جالبش اینکه برخی ها از مدت ها قبل وجه مورد نیاز برای تعویض خودروشون رو واریز کردند. حتی یه بار یه راننده بهم گفت نزدیک دوسال ه پول رو گرفتند ولی از ماشین خبری نیست اخر سر هم به جای سمند روآ دادند به بیچاره.
بهنام طیبی
۱۲ فروردین ۱۳۹۵چرا به خودت فوش میدی اخه گناه داری سرزنش نکن
بهنام طیبی
۱۳ فروردین ۱۳۹۵سرمایه ات چقدر؟؟؟مدرک تحصیلی چقدر خوندی؟؟؟؟برو کانادا پدر و مادر عزیزتو هم ببر.اینجا هیچی نداره ولی به خودت احترام بزار و خودتو کوچیک دست کم نگیر
علیرضا
۱۳ فروردین ۱۳۹۵ارزش بابا و مامانه بیشتر از همه دنیاست من تافلم قبول شدم ولی چون بابا مامانم ناراحت بودن نرفتم شما اگه محدودیت نداری برو منطقه آزاد به هر حال شرایط واست بهتره
benz19
۱۲ فروردین ۱۳۹۵http://cdn.benzcage.com/2015/08/31/2014-mercedes-benz-e63-amg-test-drive-review.jpghttp://ag-spots-2015.o.auroraobjects.eu/2015/08/11/mercedes-benz-e-63-amg-s-w212-c575811082015184342_1.jpg
http://cdn.benzcage.com/2015/08/31/2014-mercedes-benz-e63-amg-test-drive-review.jpg
http://ag-spots-2013.o.auroraobjects.eu/2013/12/09/mercedes-benz-e-63-amg-w212-c506009122013194559_1.jpg
apolo
۱۲ فروردین ۱۳۹۵به نظر منم نسل قبلیش زیباتر بود کاملا با نظر دوستان موافقم طراحی رقیبای بنز
بی ام و و ایودی و لکسوس و کادیلاک بیشتر در حال رشدن بنز تو رتبه جهانی رتبه دوم
به ایودی سال 2015 واگذار کرد با این روش رتبه سومشم کم کم باید به لکسوس
سخت کوش بده بالاخره طراحی ظاهر ماشین هم تو این بازار دنیا خیلی تایین کنندست
هر کسی واسه مشتری بیشتر ارزش قال باشه سودشم می بره
اخه نسل قبل یه کم عضلانی غول تر میشد با اون چراغ های زیباش واقعا یکی از زیباترین ماشین های این کلاس میشد
بنتلی
۱۲ فروردین ۱۳۹۵صندلیاش مث خامه میمونه،آدم دوس داره بخورتش،کابینش فوق العادس،فقط اگه دریچه کولر وسط داشبورد بزرگتر بود و ساعته بالاترقرارمیگرفت بهتربود
احسان
۱۲ فروردین ۱۳۹۵هم اسپورتی c کلاس رو داره هم لوکسیs کلاس، فوقالعاده هست.
احسان(احسان سابق)
۱۲ فروردین ۱۳۹۵E کلاس قبلی ظاهر لوکستری داشت و تفاوت زیادی با سی کلاس داشت.اما الان خریدار مدل جدید از یه طرف افتخار میکنه که ماشینش شبیه اس کلاسه و از طرف دیگه حرص میخوره که شبیه سی کلاسه.اما در بخش فنی و امکانات هیچ ایرادی نمیشه به این ماشین گرفت.یک شیر جوان و اماده
Archi KHAN
۱۲ فروردین ۱۳۹۵عالی عالی
مخصوصا طراحی داخلی اش کم نظیره …
یاس
۱۲ فروردین ۱۳۹۵بنده کاملا با اقا سعید موافقم
ای کاش مثل سال 2010 هر مدل یه شکل و شخصیت خاص داشت و در حالی که هر مدل با مدلای دیگه تفاوت داشت میشد از دور تشخیص داد که چه کلاسی هست
ولی فک میکنم دیگه این بنز ها ابهت قبلی رو ندارن
البته این نظر شخصی بنده است و نظر همه ی دوستان محترم….
4x
۱۲ فروردین ۱۳۹۵عجب طراحی هماهنگی داره این خودرو همه چیز سرجای خودش قرار داره.
مرسدس قلبم رو خون کردی.
love benz
۱۳ فروردین ۱۳۹۵سلام به همه ی عشقی های پدالی
جا داره که به دوست عزیزمون منطقی فکر کن بگم که شما به جای مسخره کردن دوستات یه کم منطقی فکر کن گل من زیبایی یه چیز سلیقه ای و این انتخاب و نظر مردم که یه شرکت غول میکنه یا می زنه زمین خب هر شرکتی تو دوره حیاتش اشتباهاتی داشته یا یه جورایی میشه گفت امپراطوریش یه مدت خاص بوده این نظر بچه های پدال که میگن طراحیش افت کرده یا فروشش افت میکنه رو نمیشه از رو توهم دونست این چیزیه که برای بنز داره اتفاق می افته بیشتر از 6 سال فروشش از بی ام و کم تر شده سال 2015 هم جاش به ایودی داد
توی امریکا فروشش از لکسوس کمتر شده هر کسی میتونه اشتباه کنه ما چیزی نگفتیم که شما بخوای بیای بگی مهندس المانی فلان و بهمان من عاشق صنعت المانم ولی رو یه سری واقعیتا نمیشه چشمارو بست شما نیگاه کن خود امپراطوری فولکس بخاطر سیاست های اشتباش تو امریکا و درک درست از سلیقه مشتری هیچوقت نتونست تو بازار امریکا غول بشه خیلی سعی کرد بازار امریکا رو تصاحب کنه ولی هیچوقت 3 تای اولم نبود الانم که دیگه… من اول از همه ی ماشین های دنیا بنز قبول دارم ولی امیدوارم دوباره به اون طراحی های خاص پر ابهت برگرده
این ای کلاس مخصوصا از پشت فاقد گیرایی لازمه حالا من چند تا عکس میزارم هر کسی با هر سلیقه ای میتونه قضاوت کنه این زیباتره یا نسل قبل
http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/2013-naias-mercedes-benz-e63-amg-s-4matic-live-photos_13.jpg
http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/2013-naias-mercedes-benz-e63-amg-s-4matic-live-photos_6.jpg
http://www.caricos.com/cars/b/brabus/2014_brabus_850_6.0_biturbo_mercedes_e63_amg/1280×960/8.html?
http://images.hgmsites.net/lrg/2014-mercedes-benz-e-63-amg–live-photos_100415579_l.jpg
http://www.caricos.com/cars/b/brabus/2014_brabus_850_6.0_biturbo_mercedes_e63_amg/1920×1080/57.html?
https://i.ytimg.com/vi/VoxiRUqKfS4/maxresdefault.jpg
احمد باقری
۱۳ فروردین ۱۳۹۵سعید جان، حتما مرسدس هم میخواد اصالت داشته باشه، البته باز حداقل طراحی خارجی عالی و نمای داخل کابین خیلی باحالی داره. شوخی کردم، واقعا ماشین خیلی عالی ای هست.
سهیل
۱۳ فروردین ۱۳۹۵اصلا من دیوانه اینeکلاس بنزم مخصوصا e300و e350
بنظرم بهترین ساخته بنز رو میشه تویeکلاس پیدتکرد
مهران
۱۳ فروردین ۱۳۹۵کپی چینی پورشه ماکان روببینید دراین سایتhttp://www.carnewschina.com/2016/04/01/official-images-of-the-zotye-sr8-porsche-macan-clone-from-china/
حسین
۱۳ فروردین ۱۳۹۵این که شد همون e250 مگه 300 موتورش 6 سیلندر نیست ؟؟
امیر
۱۵ فروردین ۱۳۹۵نه
یه نه بزرگ به طراحی بنز…………….
دلم خوش کرده بودم E class جدید 2سال دیگه میاد از 528 جهش میزنم بهش ولی حالا !!
باید منتظر سری5 موند و دید چی میزنه
سلیقه شخصی من تفاوت و منحصر بفرد بودن در طراحیه،با طراحی داخلیش نمیشه کنار اومد دقیقا مثل اس
شخصا از طراحی داخلی اس خوشم نمیومد هرچند از طراحی داخلی بی ام و ذوق زده نمیشم ولی در قیاس با این لااقل معقولتره
آزاردهنده است اگه عکس داخل ماشین بزارن نفهمی S یا E
امیر
۱۷ فروردین ۱۳۹۵E کلاس قدیمی و بیشتر دوس داشتم این چراغای E نیست ولی در مجموع همیشه میگم بنز