هوای تصفیهشده: تنفس در این هوا احساس خیلی خاصی دارد. تصور داشتن حساب بانکی با موجودی کافی برای پرداخت ۱۷۷۳۲۵ دلار بابت مرسدس-ای ام جی S63 کابریولت سخت است. حتی تصور زندگی و رانندگی در فرانسه و موناکو سختتر است، جایی که انوار زیبای خورشید بر آب میتابد و قایقهای لوکس میلیون دلاری در اسکله پارک شده و خانههای موجود در خط ساحلی شبیه نمکهایی روی چیپسهای تورتیلا به نظر میآیند؛ اما این دقیقاً سناریویی است که مرسدس بنز برای ویدئوی تبلیغاتی معرفی S550 کابریولت ۱۳۲۳۲۵ دلاری و S63 فوقالذکر رو کرده است.
روز من با حضور در مدل رده متوسط S550 449 اسب بخاری آغاز شد، خودرویی که مرسدس شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتری را برای آن تخمین زده است. از نگاه بیرون، با سقف نرمی که بهصورت الکتریکی بالا و پایین میرود، خطوط و چهارچوب بدنه خیرهکننده است و وزن این مدل حدود ۴۵ کیلوگرم سبکتر از برادر کوپه است. این یک سقف زیبا است، مسئلهای نیست که چگونه به آن نگاه میکنید. برخی جزئیات مثل رینگهای ۱۹ اینچی و سیستم روشنایی هوشمند LED با کریستالهای مخصوص استایلی زیبا و اسپورت را خلق میکنند. از پشت فرمان، محیط داخلی ممتاز است. قایق زمینی مروارید گون من نمای داخلی الهام گرفته از دریای آبیرنگ و ظروف چینی را به نمایش میگذارد. در کابین شاهد استفادهی وسیع از چرم ناپا در صندلیها، درها و داشبورد هستیم. همکارم متذکر میشود که کیفیت اجزای بکار رفته و Finish کلی کابین عالی است اما جای خالی برخی اجزای کلاسیک بریتانیایی به چشم میخورد. هوا سرد و کمی ابری است بنابراین صندلیهای گرمکن دار استاندارد و دستههای صندلی و فرمان گرم شونده در دسترس هستند و سیستم Airscarf استاندارد بهصورت دلپذیری هوای گرم را از پشتسریها روانهی کابین میکند.
سقف نرم آکوستیک سه لایهای در کمتر از ۲۰ ثانیه باز و بسته میشود و اهرم مربوط به آن در کنسول مرکزی قرار دارد. این سقف میتواند تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت باز یا بسته شود و برای نشان دادن به عابران پیاده، همسایهها و رانندههای دیگر که با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت حرکت میکنید عالی است. علاوه بر اهرمی که ذکر شد، دو دکمهی دیگر وجود دارند که بسیار سودمندند، یکی برای بالا و پایین بردن همهی پنجرهها و دیگری برای بهکارگیری Aircap. Aircap سیستم دوقسمتی است که بادگیرها را در بالای شیشهی جلو توسعه داده و منحرفکنندهی باد را در صندلیهای پشتی فعال میکند که همهی این کارها برای کمک به کاهش صدای باد در زمان باز بودن سقف صورت میگیرد. تنها اشکال آن است که بادگیر توسعهیافته باعث میشود که نمای کابین اینطور به نظر آید که یک اسپویلر لبهای بزرگ را در خود جایداده و آمادهی پرواز است. اگر شما دنبال آرامترین تجربهی رانندگی هستید، احتمالاً معقولانه و زیبا خواهد بود که سقف را ببندید و از متانت ایجادشده توسط سقف آکوستیک لذت ببرید. راههای کوهستانی زیبا و پیچدرپیچ برای جای دادن کانورتیبل بزرگی که بیش از ۱.۸۲ متر عرض دارد با مشکل روبرو هستند مخصوصاً آنکه این نسخه ۵۷۷ اسب بخار قدرت دارد. بله دربارهی S63 صحبت میکنیم. نسخهی مربوط به ای ام جی ۲۱ سانتیمتر طویلتر،۱۲ سانتیمتر عریضتر و بلندقدتر از S550 است و از رینگهای ۲۰ اینچی آلیاژی استفاده میکند. در کنار بهبودهای صورت گرفته در ظاهر و باطن خودرو، حالت خودرو نیز بهطور قابلتوجهی احساسبرانگیز است. سیستم اگزوز اسپورت قابل تنظیم این مدل نیز گوشها را نوازش میدهد. پس از رانندگی بیزحمت و عالی با S550 449 اسب بخاری که از گیربکس ۹ سرعته ی اتوماتیک و سیستم تعلیق ایرماتیک استاندارد (که باعث رانندگی راحت در بزرگراهها و راههای ناهموار میشود) برخوردار است یکچیز باعث شگفتی من شد: چرا باید مبلغ ۴۵ هزار دلار اضافه را برای S63 پرداخت کرد؟ S550 بسیار تواناتر و نرمتر از آن چیزی است که به نظر میرسد. اما پس از فشردن دکمهی اسپورت S63 و لذت بردن از صدای اگزوز من فهمیدم که قطعاً اشتباهی دربارهی این خودرو وجود ندارد. اما آیا ارزش ۴۵ دلار اضافه را دارد؟ من به شما ۳.۸ ثانیه فرصت میدهم تا دربارهاش فکر کنید. با سیستم استاندارد چهارچرخ محرک 4Matic که از تقسیم ۳۳/۶۷ در جلو/عقب برخوردار است و باوجود گیربکس ۷ سرعته ی اتوماتیک،S63 بهصورت ماهرانهای این ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۶۶۴ پاوند فیت گشتاور را مدیریت میکند و باعث شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر بر ساعتی ۴ ثانیهای میشود. بدیهی است که برای مهار این قدرت بیشتر باید از ترمزهای قویتری استفاده کرد (دیسکهای ۱۵.۴ اینچی در برابر دیسکهای ۱۴.۶ اینچی S550)، همچنین ترمزهای کربن سرامیک هم در دسترس هستند که گفتهشده ۲۰ درصد سبکتر از نمونههای معمولی میباشند.
نمونهی خاصتری که معرفی شده AMG S63 4Matic cabriolet “Edition 130” نام دارد (اشاره به صد و سیامین سالگرد تأسیس مرسدس بنز) و از جزئیات بینظیری همچون رنگ نقرهای انحصاری، سقف قرمز فابریک، طراحی داخلی با چرم ناپای قرمز/مشکی و رینگهای ۲۰ اینچی فورج کاری شده برخوردار است. مرسدس هنوز قیمت ۱۳۰ را اعلام نکرده اما باید انتظار بازهی قیمتی ۲۰۰ هزار دلاری و حتی ۲۵۰ هزار دلاری را داشت. تنها نسخهی خاصتر نسبت به این مدل، خودروی دیفرانسیل عقب AMG S65 با ۶۲۱ اسب بخار قدرت و ۷۳۸ پاوند فیت گشتاور است که از دل پیشرانهی ۱۲ سیلندری توئین توربو بیرون میآید.این خودرو برچسب قیمتی ۲۴۸۸۲۵ دلاری را نشان میدهد. اگر بیشازحد هیجانزده باشید نمیتوانید آن را سفارش دهید یا حتی به فکر به دست آوردن آن باشید. برای اطمینان، هوای تصفیهشده استنشاق کنید.
عاشقشم…ای خدا یعنی میشه منم یکیشو داشته باشم… البته تا یه خونه سوپر لوکس و حساب بانکی با ارزش 10برابر این ماشینو داشته باشم اقدام به خرید میکنم دارم اراجیف میگم .آرزو برا جوانان عیب نیست بدبختیه
طراحی خیلی خوبه. من مدل2014 این را دارم. و اقعا هندلینگش خوبه. وقتی که پشت فرمان مینشینی حس هواپیما رادارد . ولی یه کم شتابش در برابر بعضی از رقبا کمتره. البته مدل متوسط
کوپه مدل 2014 نداره و اواسط سال 2015 عرضه شد کابریوله هم با مدل 2016 به فروش رسیده. لطفا زمان معرفی، زمان فروش ( پیش فروش) و زمان عرضه به بازار رو با هم اشتباه نکنید.
البته متوجه منظورتون هستم که منظورتون سقف باز شوی چند تکه ی فلزی هست و نه کوپه. ولی چون این ماشین در کلاس S رده بندی می شه، دپارتمان طراحی مرسدس به سنت ها ی کمپانی بیش از هر کلاس دیگه اهمیت می دن. بنابراین به کار گیری سقف soft بیش تر حس کلاسیک رو تداعی می کنه. و سقف فلزی چند تکه این حس کلاسیک رو نداره. می شه برای نمونه به خودروهای قبل از جنگ جهانی مرسدس بنز و همچنین انواع کابریولت های کلاس S اشاره کرد.
درسته در یک سگمنت نیستن و این در سگمنت کابریولت فول سایز قرار داره ولی اگه یه روزی برسه که پولشو داشته باشم یه خودروی روباز لوکس بخرم نه دنبال این میرم نه دنبال رولزرویس کابریولت، انتخابم آستون مارتین ونکویش ولانته است. بهتر از این مگه داریم ؟؟؟؟ موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی در کنار کابین بی نظیر مدرن و کلاسیک لوکس، شتاب عالی و طراحی شیک و ممتاز بدنه و در آخر برند اصیل و لوکس ساز بریتانیایی …. صدای خروجی اگزوز شیک و تکشو هم یادم نره اضافه کنم ارتفاع این ماشین نه خیلی پایین (به اصلاح خوابیده) که باعث بشه هر خیابونی نشه استفاده کرد و نه خیلی بلند. این ماشین همه چیزش عالیه یکی از معدود ماشین هایی که همه چیزشو دوست دارم = اساتایل ماشین، برند، طراحی بیرونی و طراحی کابین و قلب تپنده تنفس طبیعی 12 سیلندر و ارتفاع خودرو بخوام در یک کلام خلاصه کنم میگم، خاص بی نقص
m.mehdi.z
۲۹ فروردین ۱۳۹۵چ جلب
ولی چرا اینقده گروه
ولی میارزه یه بار هم ک شده سوارشون بشی
سعید
۲۹ فروردین ۱۳۹۵تیتر مقاله رو ببین
برای ما بچه های پدال به جای تجربه بنویسید”خواب”
علی
۲۹ فروردین ۱۳۹۵عاشقشم…ای خدا یعنی میشه منم یکیشو داشته باشم…
البته تا یه خونه سوپر لوکس و حساب بانکی با ارزش 10برابر این ماشینو داشته باشم اقدام به خرید میکنم
دارم اراجیف میگم .آرزو برا جوانان عیب نیست بدبختیه
m4
۲۹ فروردین ۱۳۹۵این ماشین لوکس و تمام !!!
Mehdi TuRbO
۲۹ فروردین ۱۳۹۵مقاله خیلی زیبایی بود ادمو میبره تو همون حس،ممنون شاهین جان.
M///
۳۰ فروردین ۱۳۹۵سبک نوشتاری مقاله بسیار زیبا و لذت بخش بود
مخصوصا اون قسمت که میگه:
***من به شما 3.8 ثانیه فرصت میدهم تا دربارهاش فکر کنید.***
مرسی از شاهین احمد زاده
شاهین
۳۰ فروردین ۱۳۹۵ممنون از دوستان عزیز
انجام وظیفه هستش.
ارادتمندم
علي
۲۹ فروردین ۱۳۹۵زیادی دیگه عروسک و با کیفیته در کل میشه بطور خلاصه گفت ( عروسک ، سفینه، لوکس)
king 918
۲۹ فروردین ۱۳۹۵چرا با روح و روان ما که تجربه رانندگیشو نخواهیم داشت بازی میکنید
تجربه کارواش این رو هم نداریم چه برسه به رانندگی ……..
سينا
۲۹ فروردین ۱۳۹۵ی بار پشت c200 نشستم واقعا رانندگی باهاش لذت بخش بود و هندلینگش قابل توصیف نبود انقدر که خوب بود ….
این که دیگ جای خود داره
سينا
۲۹ فروردین ۱۳۹۵واقعا بی نظیره …..
بنز همچنان حرف اول رو تو زمینه خودرو میزنه همونطور که از ابتدای تاریخ خودروسازی بوده و هست
sm
۲۹ فروردین ۱۳۹۵وای یدونه از اینا داشته باشی با یه پنت هاوس تو موناکو دیگه چی از دنیا میخوای )○:
Vahid
۲۹ فروردین ۱۳۹۵باورش برام سخته
ی زمانی وضعیت آفریقاییها برام دور از ذهن و غیر قابل درک بود. اما الان میبینم ک وضعیت خودم همونطور شده
Archi KHAN
۳۰ فروردین ۱۳۹۵خیلی جالب گفتی داداش
دمت گرم …
فقط آمریکا ، فقط کادیلاک
۲۹ فروردین ۱۳۹۵طراحی خیلی خوبه. من مدل2014 این را دارم. و اقعا هندلینگش خوبه. وقتی که پشت فرمان مینشینی حس هواپیما رادارد . ولی یه کم شتابش در برابر بعضی از رقبا کمتره. البته مدل متوسط
The R
۲۹ فروردین ۱۳۹۵کوپه مدل 2014 نداره و اواسط سال 2015 عرضه شد
کابریوله هم با مدل 2016 به فروش رسیده.
لطفا زمان معرفی، زمان فروش ( پیش فروش) و زمان عرضه به بازار رو با هم اشتباه نکنید.
رامتین
۲۹ فروردین ۱۳۹۵هیچ عیبی نداره و کاملا یه خودری بینظیر. فقط از نظر خودم که بحث سلیقه ای است، ای کاش سقف فلزی داشت تا سقف SOFT. مثه بی ام و 428 یا لکسوس IS.
سینا
۲۹ فروردین ۱۳۹۵مدل کوپه هم داره
سینا
۳۰ فروردین ۱۳۹۵البته متوجه منظورتون هستم که منظورتون سقف باز شوی چند تکه ی فلزی هست و نه کوپه.
ولی چون این ماشین در کلاس S رده بندی می شه، دپارتمان طراحی مرسدس به سنت ها ی کمپانی بیش از هر کلاس دیگه اهمیت می دن.
بنابراین به کار گیری سقف soft بیش تر حس کلاسیک رو تداعی می کنه. و سقف فلزی چند تکه این حس کلاسیک رو نداره.
می شه برای نمونه به خودروهای قبل از جنگ جهانی مرسدس بنز و همچنین انواع کابریولت های کلاس S اشاره کرد.
AHMADREZA
۲۹ فروردین ۱۳۹۵واقعا خیلی راحت میگم بهتر از این ماشین ساخته نشده
ali-muscular car
۲۹ فروردین ۱۳۹۵مطلب خیلی خواندنی بود . خسته نباشید هم به شاهین جان
در مورد ماشینم چیزی دربارش نمیشه گفت عالیه
سینا
۲۹ فروردین ۱۳۹۵البته من فکر می کنم این مطلب رو آقای احمدزاده ترجمه کردن نه تالیف.
به هرحال ارزش کارشون و زحمتی که کشیدن محفوظ هست.
sm
۲۹ فروردین ۱۳۹۵این ماشین هایی که سقف آهنی ندارن دزدیدنشون راحت نیست لطفا جواب بدید
فقط آمریکا ، فقط کادیلاک
۲۹ فروردین ۱۳۹۵ببخشید من 2015 را به اشتباه 2014 نوشتم. چون صفحه کلید من مشکل داره
نوید جهرمی
۲۹ فروردین ۱۳۹۵از نظرم زیباترین محصول حال حاصر مرسدس همین اس کوپس. درسته که قیمتش بالاس اما داشتن شاهکار این چنینی ارزشش رو داره. هرکه طاووس خواهد جور آلمان هم کشد.
کیانوش
۳۰ فروردین ۱۳۹۵مگه داریم مگه میشه؟
علي دانشمند
۳۰ فروردین ۱۳۹۵درسته در یک سگمنت نیستن و این در سگمنت کابریولت فول سایز قرار داره ولی اگه یه روزی برسه که پولشو داشته باشم یه خودروی روباز لوکس بخرم نه دنبال این میرم نه دنبال رولزرویس کابریولت، انتخابم آستون مارتین ونکویش ولانته است.
بهتر از این مگه داریم ؟؟؟؟ موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی در کنار کابین بی نظیر مدرن و کلاسیک لوکس، شتاب عالی و طراحی شیک و ممتاز بدنه و در آخر برند اصیل و لوکس ساز بریتانیایی ….
صدای خروجی اگزوز شیک و تکشو هم یادم نره اضافه کنم
ارتفاع این ماشین نه خیلی پایین (به اصلاح خوابیده) که باعث بشه هر خیابونی نشه استفاده کرد و نه خیلی بلند.
این ماشین همه چیزش عالیه
یکی از معدود ماشین هایی که همه چیزشو دوست دارم = اساتایل ماشین، برند، طراحی بیرونی و طراحی کابین و قلب تپنده تنفس طبیعی 12 سیلندر و ارتفاع خودرو
بخوام در یک کلام خلاصه کنم میگم، خاص بی نقص
نيما
۳۰ فروردین ۱۳۹۵کالیفورنیا T هم خیلی خوبه با این که از سگمنت سوپر اسپرت ها محسوب میشه
آستون منم عاشقشم
بهنام طیبی
۳۰ فروردین ۱۳۹۵وای خدا خیلی خوشگل.افرین به این خودروساز به این میگن اتومبیل
Danial
۳۰ فروردین ۱۳۹۵آخ آخ قلبم وای این عالیه میخوام ببینم کسی هست ازش ایراد بتونه بگیره اسن داریم مگه این خیلی خوبه :) ♥
احمد باقری
۳۰ فروردین ۱۳۹۵این ماشین دیگه آخرشه.
میثم
۳ خرداد ۱۳۹۵آنچه خوبان همه دارن تو یکجا داری….!
ناشناس
۱۸ مرداد ۱۳۹۶مال ما e250 از وقتی اینو دیدم از مال خودمون بدم میاااااد ??? خوشبحال اونایی که ۲ میلیارد دارن بدن