مرسدس بنز رسماً فروش AMG GT63 S E Performance را در اروپا آغاز کرده و یک نسخهٔ ویژهٔ پرچمدار بنام اسپشیال ادیشن را هم برای آن ارائه کرده است. این سدان پرفورمنس پلاگینهیبریدی که سال گذشته در نمایشگاه مونیخ رونمایی شد، گرانترین محصول تولیدی در تاریخ مرسدس بنز محسوب میشود (البته بدون در نظر گرفتن هایپرکار AMG One). قیمت GT63 S E در اروپا از ۱۹۶,۸۹۷ یورو معادل ۲۲۱ هزار دلار آغاز شده و در این نسخهٔ اسپشیال ادیشن به ۲۱۸,۶۷۴ یورو معادل ۲۴۵ هزار دلار میرسد.
وجه تمایز این نسخهٔ ویژه از مدلهای معمولی رنگ سبز مانگو است که تضاد جذابی با رینگهای ۲۱ اینچی فورجکاری شدهٔ مشکیرنگ AMG دارد. البته نسخهٔ اسپشیال ادیشن با رنگ قرمز و تریم بیرونی کرومی به همراه رینگهای ۲۱ اینچی فورجکاری شدهٔ نقرهای براق هم ارائه میشود. نیروبخش این سوپر سدان آلمانی یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی در محور عقب است که این موتور در کنار یک گیربکس دو سرعتۀ الکتریکی و یک دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی کار میکند. مجموع خروجی این سیستم ۸۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است.
به گفتهٔ مرسدس، این ماشین ظرف تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر میرسد و میتواند به حداکثر سرعت ۳۱۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. چشمگیرتر از این اعداد اما شاید مصرف سوخت GT63 S E باشد که در سیکل ترکیبی تنها ۸.۶ لیتر در هر صد کیلومتر است. یک پکیج باطری ۶.۱ کیلووات ساعتی هم امکان پیمودن ۱۲ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی فراهم میکند.
این سوپراسپرت چهاردر همچنین از ویژگیهای پرفورمنس زیادی هم برخوردار است که ازجملهٔ آنها میتوان به سیستم تعلیق بادی چند محفظهای با سیستم کنترل سواری AMG و کمکفنرهای قابل تنظیم الکترونیکی و همینطور ترمزهای کربن سرامیکی با دیسکهای ۴۲۰ میلیمتری و کالیپرهای شش پیستونه در جلو و دیسکهای ۳۸۰ میلیمتری و کالیپرهای تک پیستونه در عقب اشاره کرد.
GMA
۱۳ بهمن ۱۴۰۰عجب چیزی شده👌ولی خیلی گرونه واقعا
«گرانترین محصول تولیدی در تاریخ مرسدس بنز محسوب میشود (البته بدون در نظر گرفتن هایپرکار AMG One)» حتی اگه ONE را هم حساب نکنیم، همچنان AMG GT BLACK SERIES گرون ترین محصول مرسدس هست
ماکسیمیلیان
۱۳ بهمن ۱۴۰۰جناب ، کدام یک از فراری ها و پورشه ها ، هم قیمت این خودرو هستند؟
سپاس فراوان از شما 🌹
در پناه حق ، یا علی مدد🌷
امین
۱۳ بهمن ۱۴۰۰دادا مارو مسخره کردی؟ یا اینجا کلیسا و مسجده؟
جناب ایکس
۱۴ بهمن ۱۴۰۰کجای حرف ایشون شبیه تمسخر هست یا مسجد و کلیسا؟
فراری؟
پورشه؟
استفاده از کلمه جناب؟
یا استفاده از کلمه در پناه حق؟
(یکی از بهترین کلماتی که میشه برای خداحافظی استفاده کرد، در پناه حق هست که معنی همون خداحافظ خودمون رو میده و بار مثبت زیادی به همراه داره، یه تجدید نظری رو خودتون بکنید)
یا علی🌷
من^_^
۱۹ بهمن ۱۴۰۰سلام بر آقای انرژی مثبت
شک دارم ولی شاید پانامرا های زیادی هست چون یه جا خوندم بالا ترین ورژن تمام محصولات پورشه یه میلیون دلار قیمت داره
در پنهان حق❤️
Mr.carslover
۲ اسفند ۱۴۰۰واقعا گرونه
ولی می ارزه
با این امکانات خفن
و از همه مهم تر
بنزه 🔥
زیزیگولو
۱۳ بهمن ۱۴۰۰مرسدس AMG یکی از هیجان انگیز ترین ماشینایی که هر ماشینبازی آرزوی داشتنشو داره👌👌
amir5-077
۱۳ بهمن ۱۴۰۰صحیح
ولی رنگ سبزش منو کشته
Hamid
۱۳ بهمن ۱۴۰۰منو یاد AMG GT میندازه … با اون رنگ سبز معروفش …
B.A.E Systems
۱۳ بهمن ۱۴۰۰اون AMG GT R بود
Swedish Arrogant Tiger
۱۳ بهمن ۱۴۰۰جذاب به معنای واقعی واژه!
مهردادکمال
۱۳ بهمن ۱۴۰۰از این بهتر مگه داریم!!!! بی نظیره!!! مخصوصا با این قدرت سرسام اور، مطمینم اگر اینو آزمایش کنن اعداد واقعی بهتری مخصوصا تو شتاب و تاپ اسپید خواهد داشت!
امیر دهقان
۱۳ بهمن ۱۴۰۰واقعا نمیفهمم به این همه قدرت تو یه سدان چه نیازی هست، الان خیلی از سوپراسپرتها هم زیر 800 اسب قدرت دارن
همون GT63 S کافی بود بنظر من، بیش از این دیگه زیادهرویه، الان حتی یه M5 معمولی 600 اسبی هم بهترین پرفورمنس ممکن یه سدان رو ارائه میکنه
از دید من، این ماشین فقط جنبه تبلیغاتی داره و برای نشون دادن تواناییهای مرسدس ساخته شده وگرنه اون همه قدرت کاربرد خاصی نداره
A ... She just reminds Me of love ... A
۱۳ بهمن ۱۴۰۰لذت داره
جناب ایکس
۱۴ بهمن ۱۴۰۰با همین قیمت خودرو های زیاد دیگه ای هستن که لذت بیشتری دارن، اگه بحث لذته…
Mercedes-Porsche
۱۳ بهمن ۱۴۰۰هر برندی تبلیغات نداشته باشه محکوم به نابودی هر برندی هم که چیزی برای تبلیغ نداشته باشه سرنوشتش با نابودی گره می خوره تو خودرسازی نمونش میتسوبیشی ، سانگ یانگ یا تو تکنولوژی بلک بری و موتورلا و نوکیا تا حدودی پاناسونیک
Rocket🚀
۱۳ بهمن ۱۴۰۰حالا اگر همین ماشینو bmw ساخته بود اقای دهقان اونو شاهکار هنری خطاب میکرد!!!!😂
ماکسیمیلیان
۱۳ بهمن ۱۴۰۰این حقیر با شما(جناب دهقان) موافق است.
ماکان
۱۳ بهمن ۱۴۰۰سلام . ببخشید با اینکه قبول دارم که از نهایت سرعت این ماشین معمولاً نمیشه استفاده کرد ، اما در هر صورت بگم که یکی از قابلیت هایی که مطمئناً داشتن قدرت هرچه بیشتر در یک ماشین داره این هستش که هرچه قدرت یک ماشین بیشتر باشد راحت تر می شود در خیابان هایی که به نسبت خلوت تر و روان تر هستش بیایی و از خودروهای دیگر سریعتر سبقت بگیری .
پارسا
۱۳ بهمن ۱۴۰۰کاملا مخالفم
جنبه نمایشی؟!؟!
سدانی خواهد بود که قدرتش رو به رخ سوپر اسپرت ها رو بکشه.
تو تاریخ ماندگار میشه، تکنولوژی فرمول ۱ روشه هاااا…
TOM KRISTENSEN
۱۴ بهمن ۱۴۰۰دقیقا
Joker
۱۳ بهمن ۱۴۰۰هیولا به معنا واقعیه این ماشین،البته amg gt4 نسخه راکت با ۹۰۰ اسب بخار هم داره که یه هیولا بی رقیبه،یه سوال داشتم، پدال چرا در مورد راکت های جدید برابوس مطلب نمیذاری!؟
ارین صاحب جمعی
۱۳ بهمن ۱۴۰۰این هنوز bmw m5cs را ندیده
پارسا
۱۳ بهمن ۱۴۰۰برو به رکورد m5cs و amg gt 63 تو نربرگ رینگ رو نگاه کن
دیگه amg gt 63se رو بیخیال…
Philipp
۱۳ بهمن ۱۴۰۰البته CLK GTR وقتی اومد قیمتش یک و نیم میلیون دلار بود
SLR هم تا جایی که یادمه 300 هزارتا قیمت داشت
GT Black Series هم 330 هزارتا بود
mm-yarlou
۱۳ بهمن ۱۴۰۰چه رنگی ولی m5 cs رو انتخاب میکنم چون یه bmw و شایسته تره
پارسا
۱۳ بهمن ۱۴۰۰مثلا بنز شایسته نی؟
علی
۱۳ بهمن ۱۴۰۰عجب ماشین ردیفی
کافر مقدس
۱۳ بهمن ۱۴۰۰60 هزار دلار از مایباخ اس گرونتره و 40 هزار تا از مکلارن جی تی .هم قیمت مکلارن 600 ال تی
MOHAMMAD.n.r
۱۳ بهمن ۱۴۰۰خیلی زیاده
من باشم M5 cs برمیدارم با قیمت ۱۴۳ هزار.
از لحاظ پرفورمنس هم تقریبا در یک سطح هست.
پارسا
۱۳ بهمن ۱۴۰۰از نظر پرفورمنس تو یک سطح ؟!؟!؟
شوخی می کنی
Amg gt 63 تو پیست m5cs رو میخوره
بعد چه برسه به amg gt 63se…
MOHAMMAD.n.r
۱۴ بهمن ۱۴۰۰تایم پیستی رو دارید که اثبات کنه؟؟
با ۱۰۰ هزار دلار بیشتر حداقل باید دور نوربرگرینگ رو ۷ ۸ ثانیه سریع تر بزنه.
Taha Malek
۱۴ بهمن ۱۴۰۰جذذذااابببببب