خودروهای کانورتیبل دیگر مثل گذشته پرطرفدار نیستند اما هنوز هم تعدادی از خودروسازان برای دلجویی از افرادی که هوس آدرنالین در هوای آزاد دارند این مدلها را تولید میکنند. زمانی مرسدس بنز SL معیار این کلاس محسوب میشد و طراحی زیبا، هندلینگ حرفهای و پیشرانهٔ V8 قدرتمند، آن را به رودستر محبوبی در بین گروه خاصی از خریداران تبدیل کرده بود. هرچند نسل قبلی این خودرو از سبک سنتی خود فاصله گرفت اما AMG SL63 جدید مدل ۲۰۲۲ پیشرانهٔ V8 قدرتمند و طراحی چشمگیر را حفظ کرده و دو صندلی عقب را هم به آن افزوده است.
ممکن است این ماشین شبیه مدلهای قدیمی SL نباشد اما مرسدس را به خاطر احیای این نام مشهور در دورانی که شاسیبلندها و خودروهای الکتریکی بازار را قبضه کردهاند تحسین میکنیم. در همین حال، پورشه ۹۱۱ کابریولت نیز یکی از قدیمیترین خودروهای این دسته است. البته توربو S کابریولت با دو سیلندر کمتر، قدرت بیشتر، ساختار سنتی موتور عقب، طول کمتر و وزن سبکتر، تفاوتهای قابلتوجهی با SL دارد ولی ۹۱۱ را بهعنوان یکی از محبوبترین خودروهای اسپرت روی زمین در برابر SL جدید قرار دادیم تا بفهمیم این دو ماشین اسپرت آلمانی در برابر هم چگونه عمل خواهند کرد.
روی جاده
ما سواری و هندلینگ این دو خودرو را در خیابانهای شهری، آزادراهها و بزرگراه آنجلس کرست ارزیابی کردیم. ترافیک، پیچهای تند و مسیرهای باز برای بررسی این کابریولتها عالی بود و هرچند تفاوت آشکاری بین رفتار جادهای آنها احساس میشد اما هردو کاملاً قانعکننده بودند. در آنجلس کرست ما رفتار کلی پورشه را ترجیح دادیم ولی از مرسدس هم به خاطر ترکیب پیشرانهٔ قدرتمند و گیربکس لذت بردیم. موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور، تجربهٔ سرگرمکنندهای را فراهم میکند و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک هم بهسرعت و بهموقع دندهها را کم یا زیاد میدهد.
بااینحال، همانقدر که مرسدس سرحال و پرکشش احساس میشود، پورشه حس برتری دارد. پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی این ماشین که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و گشتاوری هماندازهٔ SL تولید میکند، روی جاده کاملاً قویتر از AMG احساس میشود زیرا ۶۵ اسب بخار قدرت بیشتر و ۱۹۲ کیلوگرم وزن کمتری دارد. مثل اکثر پورشهها، رقابت با پاسخگویی و دقت فرمان توربو S بسیار سخت است. همچنین رانندگی همزمان با ۹۱۱ و SL نیز برتری تعلیق پورشه را نشان داد. روی مسیرهای ناهموار که SL آشفته احساس میشد، ۹۱۱ تجربهای منحصربهفرد را ارائه میکرد. شاسی توربو S در جادههای پرپیچوخم احساس پویایی و سرزندگی داشت درحالیکه مرسدس چنین بازخورد یا احساسی را ارائه نمیکرد.
بااینحال، وقتی از چالشهای آنجلس کرست فاصله گرفتیم، SL در خیابانها و بزرگراههای شهری درخشید. عجیب اینکه روی جادههای نهچندان ناهموار، در حالت رانندگی راحت سواری خودرو سفتتر از چیزی که انتظار میرفت احساس میشد. دماغهٔ سنگین SL که ۵۴ درصد از وزن خودرو را بر دوش میکشد نیز تأثیر قابلتوجهی روی عملکرد آن در آنجلس کرست داشت. در پیچهای سریع و نیمه سریع، هندلینگ خودرو خوب است اما در پیچهای تند بهراحتی میتوان با کمفرمانی، تعادل شاسی را برهم زد. بااینحال، معمولاً هنگام رانندگی در خیابانها و بزرگراههای شهری متوجه این موضوع نخواهید شد.
از سوی دیگر، پوشه میتواند هر جادهای را درنوردد. این موشکی در قالب گرند تورر با پرفورمنس دیوانهوار است. البته نسخههای سبکتری از ۹۱۱ با هندلینگ بهتر وجود دارند اما فقط زمانی این را احساس خواهید کرد که با آن نسخهها رانندگی کرده باشید. اگر توربو S تنها تجربهٔ رانندگی شما با یک ۹۱۱ باشد، هیچ ایرادی در آن احساس نخواهید کرد. همانطور که اعداد نشان میدهند، توربو S از لحاظ پرفورمنس هم نسبت به SL63 در دنیای دیگری سیر میکند.
ارزش در برابر قیمت
همیشه صحبت در مورد ارزش قیمتی خودروهای نزدیک به ۲۰۰ هزار دلاری دشوار است اما این همواره بخش مهمی از مقایسهها ما بوده و برای خوانندگان اهمیت دارد. قیمت پایهٔ SL63 از ۱۸۲,۲۵۰ دلار آغاز میشود که این رقم در نمونهٔ آزمایشی ما با تقریباً تمام آپشنهای قابل سفارش به ۲۰۸,۰۸۵ دلار رسیده است. از سوی دیگر، قیمت پایهٔ ۹۱۱ توربو S کابریولت از ۲۳۱,۳۵۰ دلار آغاز میشود درحالیکه نمونهٔ آزمایشی ما با بیش از ۲۰ هزار دلار آپشن، ۲۵۲,۹۴۰ دلار قیمت دارد. آیا ۹۱۱ توربو S کابریولت نزدیک به ۴۵ هزار دلار از مرسدس AMG SL63 بهتر است؟ پس از رانندگی همزمان با دو خودرو به سمت پاسخ مثبت تمایل پیدا کردیم.
اختلاف قیمت دو خودرو آنقدر زیاد هست که خریداران را به فکر انتخاب مدل ارزانتر بیندازد اما بعید است که این اختلاف ۴۵ هزار دلاری نظر اکثر افرادی که بیش از ۲۰۰ هزار دلار را صرف خرید یک کابریولت دودر میکنند تغییر دهد زیرا وقتی پشت فرمان بنشینید و به سمت جادهای پرپیچوخم حرکت کنید، از تجربهٔ رانندگی پویا و احساس بهتر پورشه نسبت به مرسدس لذت خواهید برد. ۹۱۱ از مرسدس سریعتر، جذابتر و راحتتر است. علیرغم کابین پرزرقوبرق و تکنولوژیهای بیشتر SL63، بهراحتی میتوان متوجه شد که پورشه بیشتر وقت و هزینهٔ خود را روی توسعهٔ شاسی و هندلینگ ۹۱۱ صرف کرده است. اینجا است که تفاوت ۴۵ هزار دلاری خود را نشان میدهد. این اختلاف در جایی نیست که بتوان دید یا لمس کرد بلکه فقط پشت فرمان آن را احساس خواهید کرد و لذت خواهید برد.
نتیجهگیری
۹۱۱ بهطورکلی به خاطر هیجان و پویایی در جادههای چالشبرانگیز و درعینحال راحتی بهعنوان خودروی روزمره شناخته میشود و تجربهٔ ما نشان داد که توربو S کابریولت همچنان به این سنت ادامه داده است. مهم نیست کجا پشت فرمان آن بنشینیم. این خودرویی است که لبخند را روی لبان راننده مینشاند، چه در پیچهای تند آنجلس کرست و چه در یک آزادراه مستقیم. مرسدس AMG SL63 نیز یک گرند تورر شیک و توانمند است که بسیاری از خریداران را راضی خواهد کرد اما پویایی و چابک چندانی ندارد. این خودرو برای استفادههای روزمره راحتتر است و با توجه به فاصلهٔ محوری بیشتر و صندلیهای عقب نسبتاً بزرگتر، برای استفادههای روزمره کمی کاربردیتر از پورشه خواهد بود اما وزن سنگین و فاصلهٔ محوری کشیدهتر، پرفورمنس و هندلینگ آن را تحتالشعاع قرار دادهاند.
بنابراین، هرچند هردو خودرو توانمند هستند و به شیوههای مختلفی در این سگمنت حاضر شدهاند اما ۹۱۱ توربو S کابریولت برندهٔ واضح این رقابت است. طراحی زیبا، توانایی فوقالعاده در پیچها و احساس بیواسطه از اصلیترین نقاط قوت این ماشین هستند. AMG SL63 نیز هرچند جذابیت SL قدیمی را بازگردانده است اما محدودیتهای رانندگی آن باعث شد در این رقابت در پس پورشه قرار گیرد.
مقام دوم: مرسدس AMG SL63
نقاط قوت: پیشرانهٔ عالی، کابین شیک، سواری ساکت
نقاط ضعف: فاقد ظرافتی که نسلهای قبلی SL به آن شهرت داشتند، سواری و هندلینگی که نه خیلی راحت و نه خیلی چابک است
مقام اول: پورشه ۹۱۱ توربو S کابریولت
نقاط قوت: فرمان و هندلینگ دقیق، قدرت فراوان، گیربکس عالی
نقاط ضعف: فضای داخلی محدود، کابین احساس لوکس مرسدس را ندارد، قیمتی که حتی از AMG هم گرانتر است
مقایسه مشخصات فنی
مرسدس AMG SL63 | ۹۱۱ توربو S کابریولت | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو |
قدرت | ۵۸۵ اسب بخار | ۶۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر |
ردلاین | ۶ هزار rpm | ۷ هزار rpm |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
نسبت وزن به قدرت | ۳.۳ کیلوگرم به اسب بخار | ۲.۷ کیلوگرم به اسب بخار |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۰۰ میلیمتر | ۲,۴۵۱ میلیمتر |
طول | ۴,۷۰۴ میلیمتر | ۴,۵۳۶ میلیمتر |
عرض | ۱,۹۱۵ میلیمتر | ۱,۹۰۲ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۳۵۹ میلیمتر | ۱,۲۹۰ میلیمتر |
دایرهٔ چرخش | ۱۲.۸ متر | ۱۰.۹ متر |
وزن خالص | ۱۹۲۳ کیلوگرم | ۱۷۳۰ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۴ به ۴۶ جلو/عقب | ۳۸ به ۶۲ جلو/عقب |
حجم صندوق بار | ۲۴۰ لیتر | ۱۳۰+۲۶۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۲+۲ نفر | ۲+۲ نفر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۱ ثانیه | ۲.۴ ثانیه |
شتاب صفر تا ۱۶۰ | ۷.۳ ثانیه | ۵.۶ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۳ ثانیه | ۱۰.۳ ثانیه |
توقف از ۹۶ | ۳۲.۰ متر | ۲۹.۹ متر |
شتاب جانبی | ۱.۰۳ جی | ۱.۱۱ جی |
تایم پیست Figure 8 | ۲۳.۶ ثانیه | ۲۲.۳ ثانیه |
ظرفیت باک | ۷۰ لیتر | ۶۶ لیتر |
مصرف سوخت | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی | ۱۳.۳ لیتر ترکیبی |
قیمت پایه | ۱۸۲,۲۵۰ دلار | ۲۳۱,۳۵۰ دلار |
قیمت تستشده | ۲۰۸,۰۸۵ دلار | ۲۵۲,۹۴۰ دلار |
germanlover
۳ دی ۱۴۰۱دو تا زیبای جذاب ، از نظر من طراحی عقب و داخلی پورشه از مرسدس بهتره و اینکه اگر بخوام بینشون انتخاب کنم ، انتخابم قطعا پورش هست.
مازیار
۳ دی ۱۴۰۱آه پورشه پورشه پورشه
نه اختلاف قیمت مهمه و نه اختلاف قدرت
آخه تو چی هستی؟
TESLA
۳ دی ۱۴۰۱واقعا انتخاب سختی هست ، هر دو حرف های زیادی برای گفتن دارن و خیلی سخت میشه یکی رو به اون یکی ترجیح داد ، بنابراین اگر انشالله یه روزی همچین پولی دستم اومد برای خرید ماشین ، انتخابم بین این دو تا پورشه هست ( البته باز هم میگم نظر شخصی بنده هست ) چون لعنتی از لحاظ پرفورمنس و شتاب در حد هایپرکاری مثل لافراری و p1 هست درحالی که قیمتش یک دهم اونها هست و از نظر من طراحی با اصالت تری نسبت به مرسدس داره هر چند خیلی ها بیش تر با ظاهر بنز ارتباط برقرار میکنند ، در کل هر دو معرکه هستن و با تشکر از سایت موتورترند که این برسی رو انجام داده و با تشکر از سایت دوست داشتنی پدال که آن را ترجمه کرده و در اختیار ما قرار داده
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۳ دی ۱۴۰۱فقط یک طرفدار 911 میتونه اینجور 911 رو برتر ببینه.یکی از اصلیترین لذتهای ماشین اسپرت اونم تو این رده صدای موتور و اگزوز هست که فاصله بین این دو از زمین تا اسمونه اصلا 911 صدا تولید نمیکنه فقط به وز وز احمقانه موتور که هیچ مرخصه تو تولبد صدا.نکته بعدی تو این رده به ظاهر برمیگرده که بازم فاصله اینجا کهکشانیه.یه جا گفته پورشه بیشتر وقتش رو روی تنظیم شاسی و عملکرد گذاشته خوب وقتی از روزی که این ماشین ساخته شده تا همین حالا هبچ هزینه ای برای طراحی این ماشین نشده حتی داخلش معلومه به چیز دیگه بپردازن.قیمت رو هم در نظر بگیریم اینجا به ماشین کاملا جدید داریگ که تما اجزا از صفر طراحی شده پس میشه یه جورایی قیمتش رو توجیه کرد ولی 911 چی یه عمره همون قطعات تکراری رو استفاده میکنه و به جا ابنکه قیمت کاهش پیدا کنه بیشتر شده.نکته آخر وقتی طرفدار 911 خودش مشخصات عملکرد ماشین رو ثبت میکنه و حتیحاضر نیست مشخصات کارخونه رو ثبت کنه.کارخونه میگه این ماشبن در 2.7 به 100 میرسه طرفدارش 4 دهم کاهش میده.خدا وکیلی تو خیابون یه 911 ببینید هم زمان یه اس ال سرتون کدوم وری میچرخه
❤BMW❤
۳ دی ۱۴۰۱قطعا ۹۱۱ باعشق
شاید به بنز هم یه نگاهی کنم ، ولی احتمالا واسه بردن لذت بیشتر از پورشه (از اختلاف زیبایی شون)
SCORPION
۴ دی ۱۴۰۱باسلام وعرض ادب.والله بااینکه تو کشوری دارم زندگی میکنم که انواع واقسام ماشینهای اسپرت، هایپرکار،الگانس، نمیدونم هرچی ازین صفات بخواین استفاده کنین جاداره که بگم هست،متاسفانه میتونم بگم فرقهای این دو زیبارو نمیشه زیاد مد نظر قرار داد.چرا که فقط یه جاهایی از کشور آلمانه که شما اجازه داری ازادانه گاز بدی وگرنه همه جا با محدودیت سرعت طرفی.پس ازین لحاظ نمیشه فرقهای این دو نازنین رو حس کرد.بعدش بااینکه من خودم طرفدار سرسخت پورشه هستم اما این دوستمون درست میگه نگاهها بطرف مرسدس برمیگرده.تازه در جاییکه وانتی که خودم سوار میشم شتابش ۵ ثانیه ایه دیگه خیلی فرقی نداره واسه ادم جز قیمتشون.بااختلاف ۵۰۰۰۰ دلاریشون شما میتونید هم یه مرسدس نو داشتن باشین هم یه ۹۱۱ دست دوم.اینه فرق ۵۰۰۰۰ دلار.پس انتخاب من بنزه.
Kamy
۳ دی ۱۴۰۱بانکی جان تجربه میگه دست زدن به ترکیب بَرَنده اشتباهه , وقتی طراحی ۹۱۱ دوست داشتنیه و مشتری داره چرا باید تغییرش بدن گرچه بازم راه تکاملی خودشو داره طی میکنه پس پورشه نیازی نیست وقت و هزینه و انرژی که میخاد صرف عملکرد ۹۱۱ بکنه بیاد رو طراحی بزاره
Sl هم طراحی فوق العاده ای داره و با موتور ۸ سیلندر راحت تر میشه به ۹۱۱ ترجیحش داد
با این حال من واقعا نمیتونم یکیشونو انتخاب کنم هر دو دوست داشتنین
فرشاد
۳ دی ۱۴۰۱به ای این همه طومار و دلیل منطقی که برای خودت منطقیه میگفتی هیتر پورشه ام.مام باز دیستو مثل همیشه میزدیم و میرفتیم.
متاسفانه نه ایران المانه نه پورشه ایرانخودرو که یه ماشین و مثلا بگه صدوده اسب ولی سرچرخ نود هم نده
پورشه همیشه گرنوتر بوده چون واسه مشتریاش فرقی نداره چند باشه هرکی میخره به عشق اون دوتا چراغ دایره و شتاب موشکیش میره سراغش.
مازیار
۳ دی ۱۴۰۱((۹۱۱ یه عمره همون قطعات تکراری رو استفاده میکنه))
به فرض هم اگه واقعا یه عمره همون قطعات رو استفاده کنه و همچنان رکوردهاش دست نیافتنی باشه که دیگه باید همه خودروسازها رو بریزن تو دریا یه جزیره درست بشه پورشه بره اونجا عشق و حال
چرا با این حرفها کل حرفهات رو بی اعتبار میکنی؟
❤BMW❤
۳ دی ۱۴۰۱فقط پورشه
ینی واقعا انتخاب درستی کرده طرف
این عکس ، منو دیوونه کرده https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/12/022-2023-Porsche-Turbo-Cab.webp
amirboss
۳ دی ۱۴۰۱پورشه یکی از بهترین ترکیب فنی رو بین خودرو های همسطح خودش داره. یه معجونی که همه موادش به نسبت کاملا معین با هم ترکیب شده. موتور تخت در کنار بدنه ای جمع و جور و تقسیم وزن مناسب و ضریب آیرو دینامیک بالا و گیرباکس معرکه و هندلینگ عالی و پلتفرم بی نقص.
MohammaD
۳ دی ۱۴۰۱دمتون گرررم بابت مطلب امروز 😍🙏
به عنوان یه ماشین کابریولت شخصا SL رو ترجیح میدم اما قطعا 911 ماشین بهتریه
عاشق رنگ بندی کابین 911 شدم . چطور نویسنده دلش اومده کابین 911 رو جزو معایب حساب کنه
R@min
۳ دی ۱۴۰۱بنظرم این سبک طراحی جدید مرسدس وقار و سنگینی همیشگی رو نداره و این حالت الکی خشن و خطوط تیز و رادیکالی به دی ان ای مرسدس نمی خوره.
طراحی مرسدس همیشه خطوط نرم و پیوسته داشته که با هم در ارتباط بودن و ساختار واحدی رو شکل می دادن اما طرح های جدید مثل بی ام و انگار دنبال جلب توجه لحظه ای هستن و ظرافت و اصالت توشون پیدا نمیشه.
امیر دهقان
۳ دی ۱۴۰۱مشکل سنگینی دماغه و پویایی رانندگی پایین رو متاسفانه احتمالاً تو نسل بعدی AMG GT هم خواهیم دید چون پلتفرم مشترکی با SL داره، چهارچرخ محرک میشه و گیربکسش میاد جلو که توزیع وزن فوقالعاده نسل فعلی رو به هم میزنه
علی جردن
۳ دی ۱۴۰۱آخرین نصل SL کلاسی که تو ایران پلاک ملی شد (۲۰۱۳) جذاب ترین نسل SL بود راز این جذابیت هم داشتن موتور ۱۲ سیلندر 65AMG بود..
در غیاب موتور ۱۲ سیلندر قطعا پورشه ۹۱۱ انتخاب اول خواهد بود
TESLA
۳ دی ۱۴۰۱نسل بعدی amg gt همانطور که عرض کردید یه کوپه ۴ چرخ محرک پلاگین هیبریدی هست که تو نسخه پرچمدار میتونه بیش از ۸۴۰ اسب بخار قدرت و به احتمال زیاد بالای ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید کنه ( در واقع از همان قوا محرکه amg gt63s e performance) استفاده میکنه و قطعا صفر تا صدش زیر ۳ ثانیه هست چون gt63 هیبرید حدود ۳/۱ تایم میزنه این قطعا به خاطر وزن کمتر سریع تر خواهد بود ، در واقع من احساس میکنم نسل بعدی gt های مرسدس بیشتر وارد فاز درگ و خط مستقیم شدن ( بر خلاف نسل کنونی که روی پیست تمرکز دارند ) به خاطر همین مهندسان amg احساس میکنم دیگه زیاد براشون هندلینگ مثل گذشته مهم نیست
امیرحسین
۳ دی ۱۴۰۱فقط پورشه ۹۱۱
Reza Waffen SS
۳ دی ۱۴۰۱پورشه ۹۱۱ توربو S انتخابم
GMA
۳ دی ۱۴۰۱انتخاب منم 911 هست،شاهکار عجیبیه
Royal Driver UK
۳ دی ۱۴۰۱عشقمه پورشه♥️ همیشه گفتم بهترینارو میسازه و مقام اول رو هم مال خودش میکنه.
پارسا
۳ دی ۱۴۰۱طراحی مرسدس سر تره، بهترین بعد 300 SL
همایون
۳ دی ۱۴۰۱خیلی ناراحت کنندست که امثال توربو اس و مکلارن ۷۶۵ که سلطان درگ هستن هم امروزه در مقابل الکتریکی هایی مثل تسلا و لوسید حرفی واسه گفتن ندارند ولی در مورد مقاله بهتره بگم مرسدس ریسک بزرگی کرد که اس ال رو انقدر گرون کرد که وارد حوزه پادشاهی نهصد و یازده شد حالا از اونور رقیب سختی تو پرفورمنس مثل کوروت هم داره که قیمتش نصفشه حالا ببینید که اوضاع واسه نسل جدید GT که از sl هم گرونتر خواهد بود چقدر غم انگیزتر میشه من از ته قلبم دوست داشتم مرسدس برنده این مقایسه ها باشه ولی واقعیت اینه که اگه ظاهر جذاب نسل جدیدslرو کنار بزاریم فقط اعداد نا امید کننده مشخصات فنی و پرفورمنس نسبت به رقبا و قیمت فوق العاده گرون رو میتونیم ببینیم
Hadi
۳ دی ۱۴۰۱برتری با پورشه هستش 👌🏼
911 الگو این کلاس به شمار میاد حرف نداره…
محمدهادی
۳ دی ۱۴۰۱کاری با قابلیت های فنی ندارم
چون قطعا پورشه گوی سبقت رو ربوده
البته SL هم در بحث توان و هندلینگ اصلا رودستر دست و دا بسته یی نیست
اما چیزی که منو تو مقایسه ی این دو رقیب تقریبا سنتی نظرمو جلب کرد
زیبایی،گیرایی و چهره ی نافذ SL جدید با اون حالت کاپوت و چراغ های ساختار شکن نسبت به طرح همیشگی پورشه ست
بنظر من SL گزینه جذابتریه باتوجه به اختلاف شدید در قیمت
درضمن اینو هر ماشین پرستی میدونه که همیشه کوپت رودستر های مرسدس بنز هرچقدر که از تولیدش میگذره بر ارزششون افزوده میشه
معمولا باشیب خیلی بیشتری از سایر برندها
البته که انتخاب اصلی بنده BMW M8 خواهد بود
اما اینجا قطعا مرسدس بنز خشمگین زرد آتشین
مهردادکمال
۳ دی ۱۴۰۱همه چیز پورشه بهتره شما شتاب عجیب و غریبش رو ببینین!!! عالیه یجورایی بنز بدجور جلوش به زانو در اومد و واقعا ضعیف کشی هست هر کانورتیبلی رو با پورشه مقایسه کرد…
با تمام این اوصاف من چون عاشق مرسدس هستم پا رو منطق میزارم و با دلم انتخاب میکنم و اون انتخاب مرسدس هست. علاقه صرفا شخصی..
بهنام
۵ دی ۱۴۰۱دو نسل آخر اس ال ، بدترین نسل این ماشین افسانه ای هستند. نسل قبل از منظر طراحی خصوصاً قبل از فیس لیفت یک فاجعه برای این مدل نمادین بود . نسل جدید هم از هویت نامعلوم و زرق و برق عوام پسند برخوردار هست که از نظر من چیزی برای ارائه در این کلاس قیمتی نداره . پورشه حتی با اختلاف قیمتی چند برابری هم در مقابل این مرسدس برنده ی محض است .
بهنام
۵ دی ۱۴۰۱دو نسل آخر اس ال ، بدترین نسل این ماشین افسانه ای هستند. نسل قبل از منظر طراحی خصوصاً قبل از فیس لیفت یک فاجعه برای این مدل نمادین بود . نسل جدید هم از هویت نامعلوم و زرق و برق عوام پسند برخوردار هست که از نظر من چیزی برای ارائه در این کلاس قیمتی نداره . پورشه حتی با اختلاف قیمتی چند برابری هم در مقابل این مرسدس برنده ی محص است .