مرسدس بنز

عملکرد ضعیف مرسدس بنز EQS در آزمایش گوزن به خاطر وزن زیاد

مرسدس بنز EQS580 توسط وب‌سایت اسپانیایی km77.com مورد آزمایش گوزن قرار گرفته تا مشخص شود که این سدان الکتریکی در مانورهای اضطراری چگونه عمل می‌کند. پرچم‌دار الکتریکی مرسدس اما در این آزمایش عملکرد ضعیفی داشته است. بهترین عملکرد این خودرو در آزمایش‌ها، سرعت ورود ۷۲ کیلومتر بر ساعت پیش از رسیدن به مخروط‌ها بوده که این سرعت در اواسط مسیر به ۶۴ کیلومتر بر ساعت کاهش یافته و خودرو با سرعت ۵۲ کیلومتر بر ساعت از بین مخروط‌ها خارج شده است. در این آزمایش، EQS580 روی حالت رانندگی راحت قرار داشته و سیستم احیای انرژی ترمزهای آن‌هم روی حالت معمولی بوده است.

این وب‌سایت عملکرد سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب EQS را تحسین کرده زیرا توانایی بیشتری از آنچه انتظار می‌رفت را ارائه کرده است اما عادت کردن به این سیستم کمی طول می‌کشد. بااین‌حال، برای مقایسه، مرسدس بنز S کلاس بدون سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب در بهترین حالت سرعت ورود ۷۴ کیلومتر بر ساعتی را در این آزمایش‌ها ثبت کرده است. وب‌سایت اسپانیایی دلیل عملکرد ضعیف‌تر EQS نسبت به همتای درون‌سوز خود را وزن بیشتر آن می‌داند یعنی مشکلی که خودروهای الکتریکی به خاطر پکیج‌های باطری سنگین‌وزن با آن مواجه هستند (وزن خالص EQS580 برابر با ۲۶۷۰ کیلوگرم و S400d برابر با ۲۰۶۰ کیلوگرم است). بااین‌حال، برخی از خودروهای الکتریکی (که البته کوچک‌تر بوده‌اند) در آزمایش گوزن بسیار بهتر عمل کرده‌اند.

به‌عنوان‌مثال، آیونیک ۵ این آزمایش را با سرعت ورودی ۸۰ کیلومتر بر ساعت و تسلا مدل Y با ۸۳ کیلومتر بر ساعت پشت سر گذاشته‌اند. از سوی دیگر اما اشکودا انیاک و فولکس‌واگن ID.4 هم به ترتیب با سرعت ورود ۶۷ و ۷۳ کیلومتر بر ساعت، مثل مرسدس عملکرد ضعیفی داشته‌اند. این تست گوزن نشان داد که EQS در سرعت‌های بالا به کم فرمانی تمایل دارد که باعث شد به مخروط‌ها برخورد کند هرچند که برخلاف اشکودا انیاک، راننده کنترل خودرو را از دست نداد. حتی برای ثبت سرعتی بالاتر در این آزمایش با EQS، خودرو در حالت رانندگی اسپرت قرار داده شد اما راننده تفاوت قابل‌توجهی با حالت راحت احساس نکرد و در هردو حالت بادی‌رول در طول آزمایش وجود داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. ali(chevynova)

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    مهندسی ناب آلمان

    موافقم 54
    مخالفم 39
    1. GMA

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      جسارت نباشه ولی الان با طعنه و کنایه حرف زدی؟ 😐
      هر ماشین دیگه ای با این اندازه و وزن بود عملکردش از اینم بدتر بود

      موافقم 34
      مخالفم 23
    2. viper

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      علی اقا چرا مثل قبل کامنت هایی راجع به انجین ها و ماشین های امریکایی نمیذارید؟
      )ماشین فقط به فقط ماشین امریکایی
      نه این که بقیه بد باشن ولی فقط امریکایی)

      موافقم 26
      مخالفم 24
    3. seyedjavadrouhani-mercedesbenz

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      علی جان ارادت دارم خدمت شما ، شما همواره با کامنت های فنیتون دانش مارو بیشتر کردین و خوشحالم که دوباره برگشتین
      از اونجایی که تمرکز بنز روی لوکس بودن بوده و بدون شک از رقباش کاملا نرم تر و لوکس تره و از طرفی وزنش هم بیشتر یک جورایی طبیعی و بدیهیه

      موافقم 23
      مخالفم 8
    4. TOM KRISTENSEN

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (163 ديدگاه)

      حتما چلنجر هم با موتور ۲۰ لیتری مهندسی آمریکاییه اره؟

      موافقم 22
      مخالفم 20
      1. viper

        ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        بنز و بی ام و جرات دارن بیان با قیمت دوج یه چیزی با همون قدرت و شتاب بسازن . اونموقع من دیگه حرفی ندارم.
        ماشین المانی = قیمت زیاد . دوام پایین

        موافقم 16
        مخالفم 41
        1. GMA

          ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1662 ديدگاه)

          مشخصه علاقه زیادی به بحث های سمی داری، یکم ادب و احترام داشته باش 🤏

          موافقم 14
          مخالفم 7
        2. Hamid

          ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2464 ديدگاه)

          حاجی بنز و بی ام و از بزرگ ترین انجین ساز ها هستن و افتخاراتشون بی نهایت از داج بیشتره …
          چند بار ماشین آلمانی داشتی که اینطوری حرف میزنی؟!
          هر چی ماشین پیچیده تر باشه خرابیش بیشتره …
          خب الان خرابی پیکان از اس کلاس کمتره بگیم پیکان ماشین بهتریه و ارزون تریه بنز اگه جرئت داره بیاد با ایران خودرو رقابت کنه؟ ناموسا یکم منطق پشت حرفت باشه بشر
          اینقدر سم!

          موافقم 16
          مخالفم 9
        3. امیرحسین

          ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2 ديدگاه)

          کاملا برعکس

          موافقم 1
          مخالفم 1
  2. heshmat021

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (411 ديدگاه)

    آخرش چقدر شد
    ۷۲ ، ۶۴ یا ۵۲ ، کدوم حساب میشه؟!

    موافقم 9
    مخالفم 4
    1. rezars pc

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      ۷۲ حسابه که وروده داش
      بعد واقعا این eqs‌بزرگه من اس کلاس دیدم این تازه بزرگتره میباخ پولمنشو بزنن چی میشه

      موافقم 14
      مخالفم 1
  3. Aboalfazl demon

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (523 ديدگاه)

    در حد اسم رسم اس کلاس کبیر نیستش
    با اون طراحیش

    موافقم 24
    مخالفم 5
    1. rezars pc

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      قطع به یقین طراحیش کاری میکنه زیر سایه اس کلاس باشه اما ماشین خیلی خوبیه به نظرم من که خیلی دوسش دارم البته ( زیر سلیه اس کلاس )

      موافقم 26
      مخالفم 4
  4. Arman

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (211 ديدگاه)

    عجب!!

    موافقم 2
    مخالفم 1
  5. Abolfazl

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کلا به همین دلیله ماشین الکتریکی دوست ندارم وگرنه من مشکلی با صدا نداشتنشون ندارم

    موافقم 2
    مخالفم 7
  6. امیر

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    مهندسی ناب آلمانی!
    اینو به دوستانی میگم ک همش تسلارو میکوبن(عکسشو در نظر بگیرید ک اگه این اعداد برای تسلا اتفاق میوفتاد ، چه کامنتهایی داشتیم…)
    ای کیو اس بسیار عالیه و فن تسلا هم نیستم! اما اینجا مشخص میکنه که مهم نیس چقد قدمت داشته باشی
    تسلا همچنان بی رقیبه و اینو باید قبول کرد

    موافقم 20
    مخالفم 28
    1. TOM KRISTENSEN

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (163 ديدگاه)

      تسلا لوکس ترین خودروی برقی ساخته؟

      موافقم 6
      مخالفم 9
  7. یوسف

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    رکورد هایلوکس رو از آخر زد یا نه….
    فکر کنم هایلوکس با 37 کیلومتر تست رو پاس کرده بود…. https://uploads-ssl.webflow.com/5e238e21cc9ad775394181ab/5e2b6005b39e2416757f63ae_Emoji_Crying_Rolling_white.gif

    موافقم 8
    مخالفم 2
  8. BENZ

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (93 ديدگاه)

    هر ماشین الکتریکی به دلیل وزن زیاد باطری که یک لایه بزرگ زیر ماشینه سنگین میشه . پس به دلیل وزن زیاد نمی تونه این مسیر مارپیچ رو به خوبی طی کنه

    موافقم 5
    مخالفم 10
    1. heshmat021

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (411 ديدگاه)

      مدل s با ۸۸ تا رد کرده اگر اشتباه نکنم

  9. مردیم از خوشی

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1448 ديدگاه)

    برقی ها کره ای و تسلا تو این تست گل کاشتند ولی بعضی ….

    موافقم 9
    مخالفم 10
  10. User

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (12 ديدگاه)

    باوجودیکه می دونین ویدیوهای جاسازی شده ی آپارات درست پخش نمیشه علت اینکه لینک مستقیم ویدیو رو نمیذارین چیه؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا