مرسدس بنز EQS580 توسط وبسایت اسپانیایی km77.com مورد آزمایش گوزن قرار گرفته تا مشخص شود که این سدان الکتریکی در مانورهای اضطراری چگونه عمل میکند. پرچمدار الکتریکی مرسدس اما در این آزمایش عملکرد ضعیفی داشته است. بهترین عملکرد این خودرو در آزمایشها، سرعت ورود ۷۲ کیلومتر بر ساعت پیش از رسیدن به مخروطها بوده که این سرعت در اواسط مسیر به ۶۴ کیلومتر بر ساعت کاهش یافته و خودرو با سرعت ۵۲ کیلومتر بر ساعت از بین مخروطها خارج شده است. در این آزمایش، EQS580 روی حالت رانندگی راحت قرار داشته و سیستم احیای انرژی ترمزهای آنهم روی حالت معمولی بوده است.
این وبسایت عملکرد سیستم فرمان گیری چرخهای عقب EQS را تحسین کرده زیرا توانایی بیشتری از آنچه انتظار میرفت را ارائه کرده است اما عادت کردن به این سیستم کمی طول میکشد. بااینحال، برای مقایسه، مرسدس بنز S کلاس بدون سیستم فرمان گیری چرخهای عقب در بهترین حالت سرعت ورود ۷۴ کیلومتر بر ساعتی را در این آزمایشها ثبت کرده است. وبسایت اسپانیایی دلیل عملکرد ضعیفتر EQS نسبت به همتای درونسوز خود را وزن بیشتر آن میداند یعنی مشکلی که خودروهای الکتریکی به خاطر پکیجهای باطری سنگینوزن با آن مواجه هستند (وزن خالص EQS580 برابر با ۲۶۷۰ کیلوگرم و S400d برابر با ۲۰۶۰ کیلوگرم است). بااینحال، برخی از خودروهای الکتریکی (که البته کوچکتر بودهاند) در آزمایش گوزن بسیار بهتر عمل کردهاند.
بهعنوانمثال، آیونیک ۵ این آزمایش را با سرعت ورودی ۸۰ کیلومتر بر ساعت و تسلا مدل Y با ۸۳ کیلومتر بر ساعت پشت سر گذاشتهاند. از سوی دیگر اما اشکودا انیاک و فولکسواگن ID.4 هم به ترتیب با سرعت ورود ۶۷ و ۷۳ کیلومتر بر ساعت، مثل مرسدس عملکرد ضعیفی داشتهاند. این تست گوزن نشان داد که EQS در سرعتهای بالا به کم فرمانی تمایل دارد که باعث شد به مخروطها برخورد کند هرچند که برخلاف اشکودا انیاک، راننده کنترل خودرو را از دست نداد. حتی برای ثبت سرعتی بالاتر در این آزمایش با EQS، خودرو در حالت رانندگی اسپرت قرار داده شد اما راننده تفاوت قابلتوجهی با حالت راحت احساس نکرد و در هردو حالت بادیرول در طول آزمایش وجود داشت.
ali(chevynova)
۱۰ بهمن ۱۴۰۰مهندسی ناب آلمان
GMA
۱۰ بهمن ۱۴۰۰جسارت نباشه ولی الان با طعنه و کنایه حرف زدی؟ 😐
هر ماشین دیگه ای با این اندازه و وزن بود عملکردش از اینم بدتر بود
viper
۱۰ بهمن ۱۴۰۰علی اقا چرا مثل قبل کامنت هایی راجع به انجین ها و ماشین های امریکایی نمیذارید؟
)ماشین فقط به فقط ماشین امریکایی
نه این که بقیه بد باشن ولی فقط امریکایی)
seyedjavadrouhani-mercedesbenz
۱۰ بهمن ۱۴۰۰علی جان ارادت دارم خدمت شما ، شما همواره با کامنت های فنیتون دانش مارو بیشتر کردین و خوشحالم که دوباره برگشتین
از اونجایی که تمرکز بنز روی لوکس بودن بوده و بدون شک از رقباش کاملا نرم تر و لوکس تره و از طرفی وزنش هم بیشتر یک جورایی طبیعی و بدیهیه
TOM KRISTENSEN
۱۰ بهمن ۱۴۰۰حتما چلنجر هم با موتور ۲۰ لیتری مهندسی آمریکاییه اره؟
viper
۱۰ بهمن ۱۴۰۰بنز و بی ام و جرات دارن بیان با قیمت دوج یه چیزی با همون قدرت و شتاب بسازن . اونموقع من دیگه حرفی ندارم.
ماشین المانی = قیمت زیاد . دوام پایین
GMA
۱۰ بهمن ۱۴۰۰مشخصه علاقه زیادی به بحث های سمی داری، یکم ادب و احترام داشته باش 🤏
Hamid
۱۰ بهمن ۱۴۰۰حاجی بنز و بی ام و از بزرگ ترین انجین ساز ها هستن و افتخاراتشون بی نهایت از داج بیشتره …
چند بار ماشین آلمانی داشتی که اینطوری حرف میزنی؟!
هر چی ماشین پیچیده تر باشه خرابیش بیشتره …
خب الان خرابی پیکان از اس کلاس کمتره بگیم پیکان ماشین بهتریه و ارزون تریه بنز اگه جرئت داره بیاد با ایران خودرو رقابت کنه؟ ناموسا یکم منطق پشت حرفت باشه بشر
اینقدر سم!
امیرحسین
۱۲ بهمن ۱۴۰۰کاملا برعکس
heshmat021
۱۰ بهمن ۱۴۰۰آخرش چقدر شد
۷۲ ، ۶۴ یا ۵۲ ، کدوم حساب میشه؟!
rezars pc
۱۰ بهمن ۱۴۰۰۷۲ حسابه که وروده داش
بعد واقعا این eqsبزرگه من اس کلاس دیدم این تازه بزرگتره میباخ پولمنشو بزنن چی میشه
Aboalfazl demon
۱۰ بهمن ۱۴۰۰در حد اسم رسم اس کلاس کبیر نیستش
با اون طراحیش
rezars pc
۱۰ بهمن ۱۴۰۰قطع به یقین طراحیش کاری میکنه زیر سایه اس کلاس باشه اما ماشین خیلی خوبیه به نظرم من که خیلی دوسش دارم البته ( زیر سلیه اس کلاس )
Arman
۱۰ بهمن ۱۴۰۰عجب!!
Abolfazl
۱۰ بهمن ۱۴۰۰کلا به همین دلیله ماشین الکتریکی دوست ندارم وگرنه من مشکلی با صدا نداشتنشون ندارم
امیر
۱۰ بهمن ۱۴۰۰مهندسی ناب آلمانی!
اینو به دوستانی میگم ک همش تسلارو میکوبن(عکسشو در نظر بگیرید ک اگه این اعداد برای تسلا اتفاق میوفتاد ، چه کامنتهایی داشتیم…)
ای کیو اس بسیار عالیه و فن تسلا هم نیستم! اما اینجا مشخص میکنه که مهم نیس چقد قدمت داشته باشی
تسلا همچنان بی رقیبه و اینو باید قبول کرد
TOM KRISTENSEN
۱۰ بهمن ۱۴۰۰تسلا لوکس ترین خودروی برقی ساخته؟
یوسف
۱۰ بهمن ۱۴۰۰رکورد هایلوکس رو از آخر زد یا نه….
فکر کنم هایلوکس با 37 کیلومتر تست رو پاس کرده بود…. https://uploads-ssl.webflow.com/5e238e21cc9ad775394181ab/5e2b6005b39e2416757f63ae_Emoji_Crying_Rolling_white.gif
BENZ
۱۰ بهمن ۱۴۰۰هر ماشین الکتریکی به دلیل وزن زیاد باطری که یک لایه بزرگ زیر ماشینه سنگین میشه . پس به دلیل وزن زیاد نمی تونه این مسیر مارپیچ رو به خوبی طی کنه
heshmat021
۱۰ بهمن ۱۴۰۰مدل s با ۸۸ تا رد کرده اگر اشتباه نکنم
مردیم از خوشی
۱۰ بهمن ۱۴۰۰برقی ها کره ای و تسلا تو این تست گل کاشتند ولی بعضی ….
User
۱۰ بهمن ۱۴۰۰باوجودیکه می دونین ویدیوهای جاسازی شده ی آپارات درست پخش نمیشه علت اینکه لینک مستقیم ویدیو رو نمیذارین چیه؟!