پرچمدار خودروهای الکتریکی مرسدس بنز به نظر غیر معمول میرسد اما همچنان همانند یک مرسدس اصیل حرکت میکند. این نخستین رانندگی ما با این سدان لوکس تمام الکتریکی است. EQS نامی است که میخواهد نمایشگر بالاترین سطح از یک خودروی لوکس و اشرافی و درعینحال بدون آلایندگی باشد.
هر زمان که یک نشان S در پشت یک مرسدس بنز دیده میشود، انتظارات خاصی در ما شکل میگیرند. در مدلهای AMG مانند C63 S این به معنای عملکرد بالاتر، تهاجمیتر و سبکتر است؛ اما در بنزهایی چون S580 و GLS معنای لوکسی بینظیر و اشرافیت را به ذهن متبادر میکنند. حال میخواهیم کشف کنیم که حرف S در نام EQS به دنبال کدامین هدف است؟
در حال حاضر مرسدس EQS در بازار آمریکا در فرم دیفرانسیل عقب EQS 450 plus و چهار چرخ محرک EQS 580 4Matic عرضه میشود. این سدان لوکس، طراحی کشیده و جدیدی دارد و یک باتری ۱۰۷.۸ کیلووات ساعتی در کف آن پنهان شده که میتواند بردی تا ۷۸۰ کیلومتر را مطابق استانداردهای WLTP فراهم سازد. رقمی که احتمالاً کمی خوشبینانه است و باید ارزیابی EPA را نیز دریافت کنیم که احتمالاً رقمی بیش از ۶۵۰ کیلومتر باشد. در بازارهای دیگر، مدلهای با باتری ۹۰ کیلووات ساعتی با برد پایینتر نیز در دسترس خواهند بود تا کسانی که وسواس برد زیاد ندارند، پول کمتری پرداخت نمایند.
اولین برخورد با خودرو در نمای ظاهری، کوبنده و میخکوب کننده نیست و باید بگوییم که برای ما حتی جذاب هم نبود. کاپوت و صندوق توسط سقف بسیار بلند و کشیده خودرو کاملاً اشغال شدهاند و انتظار شما از یک سدان کلاسیک سه جعبهای را برآورده نمیکنند. این برای یک خودروی لوکس میتواند نقطه ضعف باشد؛ اما مرسدس به دنبال مدرن سازی و پرش از نگاه به سدانهای سنتی به خودرویی آئرودینامیک و لیفتبک شکل بوده و یک فرم قطرهای بزرگ و صیقلی را ایجاد کرده است.
با وجود این، زیبایی کاملاً شخصی و سلیقهای است و میتواند در گذر ایام هم تأثیر متفاوتی بگذارد. جزئیاتی برای توجه بیشتر در نظر گرفته شدهاند ازجمله فرم جلوپنجره مشکی با ستارههای براق درون آن و یا چراغهای LED منحصربهفرد عقب که حرکتی هوشمندانه برای جلب توجه عموم میباشند. با این حال مهمترین وجه مورد نظر مهندسان طراح این خودرو، آئرودینامیک بوده و نهایتاً هم با رسیدن به ضریب مقاومت در برابر هوای ۰.۲۰، آئرودینامیک ترین خودروی تولیدی جهان را تحویل شما میدهند.
ورود به کابین به معنای ورود به دنیای آینده است. هایپراسکرین که شامل سه نمایشگر است و بهصورت اختیاری قابل سفارش است، در زیر یک قطعه بزرگ شیشهای خمیده جای گرفته و شامل یک پشت آمپر ۱۲.۳ اینچی و یک نمایشگر ۱۷.۷ اینچی OLED برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای مسافر است. نمایشگر اصلی، با نرمافزار جدید MBUX نقش اصلی را در کنترل تجهیزات دارد؛ اما سومین نمایشگر، از MBUX قدیمی بهره میبرد و تنظیمات تهویه و صندلی مسافر و پخش موسیقی برای او از طریق هدفون بیسیم را انجام میدهد.
با گذشت زمان شما با این سیستم دوست خواهید شد. این خودرو روال و عادات شما را فرا میگیرد و بر اساس برنامه شما، مسیر یا تماسهای تلفنی را پیشنهاد میدهد. بعلاوه به لطف کنترلهای مجزای لمسی تهویه و حتی امکان ارائه دستورات بهصورت صوتی، کار با این سیستم دشوار نخواهد بود.
حتی بدون درنظر گرفتن تعداد نمایشگرهای کابین، EQS همچنان یک خودروی لوکس فوقالعاده است. فضای داخلی بسیار چشمگیر و جذاب است. پلاستیکها از بهترین جنس به همراه چرم نرم، چوب و فلز و شیشه تراشخورده بسیار عالی و دلپذیرند. بهجز دستگیرههای داخلی دربها که نازک هستند، همه چیز بسیار خوب و بسیار خوشساختتر از تسلا مدل اس با احساس مواد ارزانقیمت کابین آن است.
فضای کافی برای حداکثر ۵ سرنشین وجود دارد. با اینکه حجم کابین توسط مرسدس اعلام نشده اما ما احساس کمبودی نداشتیم. راحتی سرنشینان در حد مرسدس کلاس S بوده و فضای پا و سر بسیار خوبی وجود دارد. برای وسایل نیز فضاهای متعددی پیشبینی شده است. ظرفیت صندوق بار ۲۲ فوت مکعب است که البته به تسلا با صندوق عقب ۲۶.۳ فوتی و صندوق جلوی ۵.۳ فوتی نمیرسد اما کاملاً کافی است و اگر صندلیهای عقب را تا کنید فضای بار تا ۶۳ فوت مکعب افزایش خواهد یافت.
خریداران EQS نسبت به پورشه تایکان هم فضای بیشتری دارند و احساس راحتی در خانه میکنند. کنتراست رنگ روشن غالب در کابین با مشکی پیانویی و آلومینیوم برس خورده و نورپردازی ظریف باعث میشود تا به دقت و مشکلپسندی آلمانها ایمان بیاوریم.
حال وقت آن است که به سراغ سواری با EQS برویم. کابین بزرگ و راحت و پیشرانه بیصدای الکتریکی و آئرودینامیک شاهکار، یک رانندگی ساکت و آرام را نوید میدهد. ما ابتدا مدل پایه EQS 450 با پیشرانه ۳۲۹ اسبی و ۵۶۴ نیوتن متری را تجربه کردیم. این نسخه با موتوری که در عقب قرار گرفته در عرض ۵.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. این عملکرد فراتر از چیزی است که احساس میشود اما شاید انتظارات شما از یک خودروی لوکس در این رده را برآورده نسازد.
چه در خیابان و چه در مسیرهای متفاوت، این خودرو کاملاً ساکت و مستحکم بوده و صدای باد و چرخها بهخوبی در آن حذف شدهاند. سیستم تعلیق بادی در چهار گوشه خودرو، سواری هاورکرافت مانندی را فراهم میسازد. سواری روی صندلیهایی با پوشش چرم ناپا همراه با ماساژورهای چند منظوره جلو باعث میشوند که هرگز خستگی به سراغ شما نیاید.
متأسفانه با ورود به اولین پیچ، این خودرو چند ویژگی بد خود را نمایان کرد. مرسدس به راننده این امکان را میدهد تا میزان بازیافت انرژی ترمزها را انتخاب کند. در حالت حداکثر یا حالت عادی، تعادل بین نیروی ترمز و اصطکاک دشوار است و پدال ترمز در هنگام حرکت با فعالسازی مجدد برای احیای انرژی تمایل دارد تا بهصورت خودبهخود به پایین حرکت کند؛ بنابراین در یک جاده پر پیچوخم تنها با خاموش کردن سیستم احیای انرژی میتوان با آرامش خاطر راند.
بعلاوه این سدان بزرگ و سنگین، چابک نیست و شما وزن ۲۵۳۹ کیلوگرمی این مدل را کاملاً حس میکنید. فرمان نیز احساس هدایت مبهمی دارد و گاهی رفتارهای آن غیر قابل پیشبینی میشود. بعلاوه برخلاف اس کلاس سنتی، فرم دماغه شیبدار خودرو باعث میشود تا شما نتوانید ابعاد دقیق آن را بهخوبی درنظر داشته باشید. خوشبختانه سیستم فرمانپذیری چرخهای عقب که این چرخها را تا ۱۰ درجه میچرخانند، میتواند در رانندگی در شهر و هنگام پارک کمک خوبی به شما بنماید.
حال به سراغ مدل بالاتر EQS 580 4Matic میرویم که برخی نگرانیها از پویایی خودرو را برطرف میسازد. این نسخه با یک جفت موتور در مجموع قدرتی ۵۱۶ اسبی و گشتاوری ۸۵۵ نیوتن متری دارد. شتاب آن به ۴.۱ ثانیه رسیده که برای این هیکل و یک مرسدس غیر AMG خیرهکننده است. البته وزن این مدل هم به ۲۶۷۰ کیلوگرم افزایش یافته است. این مدل در پیچها سریعتر بوده اما هنوز مشکلات ترمزهای احیا شونده مبهم و کاپوت نامرئی را به همراه دارد.
ما فرصت کردیم تا سیستمهای فناوری کمک راننده این خودرو را هم آزمایش کنیم. این سیستمها که از S کلاس قرض گرفته شدهاند دارای یک نمایشگر سربالا با قابلیتهای تشخیص و نمایش خطوط جاده و حفظ فاصله با خودروها و ترمز خودکار در سیستم کروز کنترل تطبیقی هستند.
آزمایش بعدی ما به برآورد شعاع حرکتی خودروها معطوف شد. هرچند ما شارژ باتریهای دو خودرو را در طول رانندگی به اتمام نرساندیم اما سفر چند روزه در سوئیس با این خودروها نشان داد که برد ادعایی خوشبینانه WLTP نسبتاً واقعگرایانه است. سفر با مدل ۴۵۰ در حالی آغاز شد که رایانه این خودرو با باتریهایی تقریباً پر، برد تخمینی ۷۱۱ کیلومتری را نشان میداد. پس از طی حدود ۱۶۰ کیلومتر آزادراه و سربالایی و مسیرهایی در کوههای آلپ، در حالی رانندگی را به پایان رساندیم که رایانه ۵۰۰ کیلومتر را بهعنوان باقیمانده تخمینی از ظرفیت موجود باتری نشان میداد.
تجربه در مدل ۵۸۰ نیز به همین نحو بود و درحالیکه در ابتدا با توجه به باتریهای نیمه شارژ خودرو، کامپیوتر آن برد ۵۵۰ کیلومتری را برآورد کرده بود پس از طی مسیر ۱۷۵ کیلومتری، تخمین دامنه حرکتی آن به ۴۰۰ کیلومتر کاهش یافته بود. محاسبات ریاضی نشان میدهد که EQS واقعاً میتواند به اهداف خود در این زمینه دست یابد.
به همین ترتیب ما فکر میکنیم که EQS میتواند به راحتی برد ۶۴۵ کیلومتری تسلا بر اساس تخمین EPA را شکست دهد؛ اما ممکن است در سایه لوسید ایر گرند تورینگ که بهطور غیررسمی برد ۸۰۴ کیلومتری را اعلام کرده قرار گیرد. یک شارژر سریع ۲۰۰ کیلوواتی DC میتواند در عرض نیم ساعت، شارژ باتریهای EQS را از ۱۰ درصد به ۸۰ درصد برساند و با ۱۵ دقیقه شارژ هم میتوانید ۲۹۰ کیلومتر برد بیشتر دریافت کنید.
مرسدس شارژهای دیواری خانگی به شما نمیدهد اما میتوانید از بازار نمونههای ۹.۶ کیلوواتی AC را تهیه کنید که در ۱۱ ساعت و ۱۵ دقیقه، میتواند باتریها را کاملاً پر کند.
محبوبیت این خودرو و موفقیت آن بستگی زیادی به قیمت آن دارد. مدل تک دیفرانسیل با قیمت ۱۱۰ هزار دلاری و نمونه ۵۸۰ دو دیفرانسیل با قیمت پایه ۱۲۰ هزار دلاری باید با تسلا مدل اس برد بلند ۸۵ هزار دلاری و S پلید ۱۳۰ هزار دلاری رقابت کنند. تسلا در عملکرد بهخوبی از مرسدس پیشی میگیرد اما در لوکسی و کیفیت حرفی در برابر رقیب آلمانی ندارد.
از نظر قیمت، پورشه تایکان 4S با باتری پلاس، نزدیکترین رقیب این مرسدسها محسوب میشود. پورشه برد کمتر و فضای کابین کوچکتری دارد اما رفتار عالی در جاده و طراحی بیرونی بسیار جذابتری دارد. لوسید ایر هم با قیمت ۱۳۱۵۰۰ دلاری میتواند با توجه به جزئیات لوکس و طراحی خوب و برد بالای خود، بزرگترین رقیب EQS برای کیف پول خریداران خودروهای لوکس مدرن الکتریکی باشد.
با این وجود، مرسدس EQS از دههها تجربه در تولید خودروهای لوکس بهره میبرد. شجرهای که در هر زمان میتواند منجر به میوههای شیرینی برای راندگان شود. به لطف پیشرانهای قابل اطمینان و آرام و کابینی فوقالعاده راحت و سرشار از فناوری، EQS میتواند همان نقصهای جزئی را بپوشاند و لذت سواری با یک سدان آیندهنگرانه را همین الآن به شما بچشاند.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۵ مرداد ۱۴۰۰بهترین ماشین بنزه از نظر من،هیچ ایراد ونقصی توش نمیبینم جز طراحی بدنه اش، که اونم اگه شبیه به اسم کلاس میشد مشکلش حل میشد اونوقت دیگه سنگ تموم ماشین ها بود…
فرامرز
۵ مرداد ۱۴۰۰کاش شبیه کانسپتش بود. طراحیش مخصوصا از جلو جذاب نیست
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۵ مرداد ۱۴۰۰قبول دارم اما خب دیگه نشد…
parsa_ashgh.mashine
۵ مرداد ۱۴۰۰طراحی بیرون اصلا شبیه یک خودرو لوکس نیسست مثل یک بنز c کلاس برقی میمونه ولی در داخل همه چی تغییر میکن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۵ مرداد ۱۴۰۰شما یه چند تا فیلم از امکاناتش ببین کف میکنی دیگه طراحیش زیاد برات جلوه نمیکنه…
Audi e_tron gt
۵ مرداد ۱۴۰۰آره واقعا عالیه بنظرم یک همه چی تموم است من همین دیروز بود که چند فیلم در یوتیوب ازش دیدم
عاشقش شدم
در قدرت و فنی واقعا عالی است و تکنولوژی های فراوانی دارد
Reza Waffen SS
۵ مرداد ۱۴۰۰دیوونشم فقط ❤️❤️❤️
ممد ژانگولر
۵ مرداد ۱۴۰۰من عاشق بنز بودم و هستم ولی فعلا با بنز قهر کردم تا ببینم میتونه روی تسلارو کم کنه یا ***
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۵ مرداد ۱۴۰۰با تیتر خیلی کیف کردم ، شاید طراحیش خوب نباسه اما کابینش ضعف طراحیشو جبران میکنه
AMIR / ARMI
۵ مرداد ۱۴۰۰از نظر زلم زیمبو لوسید ایر بهتره
از لحاظ مشخصات فنی هم لوسید ایر بهتره
حتی از نظر طراحی هم لوسید ایر بهتره
این شتر گاو پلنگی شده ( معلوم نیست سدانه یا هاچ بکه یا شوتینگ بریک یا واگن هستش ) البته به خاطر کاهش میزان درگ به این شکل در اومده
از نظر تکنولوژی و ارزش خرید بی شک تسلا مدل اس بهتره
انتخاب من هم با اختلاف تسلا هستش
اپل دنیای خودرو
AMIR / ARMI
۵ مرداد ۱۴۰۰جالب اینجاست که تسلا مدل اس پلاد
میزان درگ مشابه این ماشین داره
ولی اون طراحی نرمالی داره و اینو انگار گذاشتن باد تونل هر جور خواست بهش شکل بده
یه بار دیگه به مهندسی ناب تسلا پی بردم
A.....She only reminds Me of love.....A
۵ مرداد ۱۴۰۰تو چی هستی؟
تا دیروز همی همی همی ات بود یهو شد تسلا؟!
به خدا عجب آدم هایی پیدا میشه؟
یعنی اگه یه شرکت بیاد شتاب بهتر تسلا باشه سریع میری طرف اون تسلا رو ول میکنی؟!
چه طور اینقدر سلایق غیر منسجمی داری؟!
🇩🇪👑BENZ👑🇩🇪
۵ مرداد ۱۴۰۰چون آمریکایی هست اگه تسلا آلمانی بود اه اه اه میکردند
🇩🇪👑BENZ👑🇩🇪
۵ مرداد ۱۴۰۰🤔
BMW
۵ مرداد ۱۴۰۰چه جالب شد
طراحی تسلا رو فرمه
اونوقت EQS که همه مجلات میگن طراحی تمام خودرو های ساخته شده برقی از تسلا بهتره زشت و بیریخته؟
فقط هم از آمریکا حرف میزنی
خنده داره 😂😂🤣
با اختلاف بهتر کل تسلا 😂
Amin
۵ مرداد ۱۴۰۰خب این صد برابر تسلا با کیفیت و لوکس هست، این رو هم در نظر بگیر ، و اصلا رقیب مدل اس نیست از نظر من ، چون ایده ی تسلا ساخت یه سوپر کار بوده و چون مهندس ها طراحی بلد نبودن در آخر شکل سدان درش آوردن، اما مرسدس یه سدان لوکس هست
و اینکه ظاهر تسلا مدل اس هم خیلی شبیه به یک ماشین نیست و تعریفی نداره
porsche
۵ مرداد ۱۴۰۰طراحی نرمال😂😂😂😂🤣😂🤣🤣
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۵ مرداد ۱۴۰۰پلید ، اون پلیده که خیلی سریعه پلید بخش پرفورمنس تسلاس پس نمیتونی اینو با پلید مقایسه کنی وایسا amg وارد شه ، اونموقع ببینم بازم پلید پلید میکنین یا نه ، تازه طراحیشم زیاد زشت نیست ، اگرم باشه تو کابین تسلارو با این مقایسه کن
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۵ مرداد ۱۴۰۰اما در لوکسی و کیفیت حرفی در برابر رقیب آلمانی ندارد
کیفیت و اشرافیت دو تا از مهمترین شاخصه های این سگمنت که خیلی مهم تر از شتابیه که هنوز بنز ang رو واردش نکرده ، رولز رویس شتابش ۶ ثانیس اما کسی از شتابش حرف نمیزنه چون کسی که یه ماشین در سگمنت لوکس های ۱۰۰ هزاردلاری خریداری میکنه یا میشینه عقب یا از ماشینش لذت میبره و درگ هم نمیزاره چون در شان یه اس کلاس سوار نیست که درگ بزاره
parsa_ashgh.mashine
۵ مرداد ۱۴۰۰طراحی رو موافق نیستم و من هیچ وقت لوسی ایر رو با این محصول مقایسه نمیکنم چون لوسید یه برند استارت اپ است و تا همین جا هم که اومده باید بهش گفت یاساشین لوسید
علی turbo s
۵ مرداد ۱۴۰۰مهندس .
اون پلاد به واسطه درز هایی که داره بعد ازشتاب گیری هفتم مثل کادوی تولداز هم باز میشه و باید به ضایعاتی به عنوان پلاستیک فروخت.
درکل من ازتسلا ممنونم که به خارجی ها فهموند ما ایرانی ها از دست خودرو های بی کیفیت چی میکشیم.
به اونا فهموند پررویی ایران خودرو و سایپا یعنی چی!!
یانکی
۵ مرداد ۱۴۰۰انصافا از لحاظ ظاهری یه فاجعه محصوب میشه این مدل بنز داشبردش هم که خیلی ناقصه سه تا تبلت رو با فاصله کنار هم گذاشتن.شک نکنید آدمهای اهل هیجان رقابت مثل درگ تایمز همیشه دنبال تازهای تسلا هستند تا برن کلی حال کنن.بنز برای افزایش برد فاتحه طراحی رو خونده ولی اومده از کلی فلز چوب چرم تو داخل ماشین استفاده کرده وزن رو افزایش داده.آخه چه فرقی داره قسمت پایین در پلاستیک باشه یا چرم.اتفاقا از لحاظ راحتی داخل تسلا محشره.خلاصه که اگر بحث لوکس بودنه کدیلاک تو راهه و کلی برقی دیگه از آمریکا
🇩🇪👑BENZ👑🇩🇪
۵ مرداد ۱۴۰۰مگه تا آینده آلمان ها میمونن نگاه میکنن؟
RezaRs
۶ مرداد ۱۴۰۰اتفاقا برای فکر تو فرق نداره داداش یانکی برای کسی که بنز میخره کاملا مهمه بعدشم این ماشین رقیب مدل s یا هیچ تسلایی نیست بازار هدفش کاملا فرق داره و درواقع اومده تا s کلاس برقی ها باشه و در واقع با اومدن eqs میباخ اولین فوق لوکس برقیم مال بنز میشه کاری که بنز کرد شاید به نظر شما عجیب یا غلط بیاد ولی eqs کاملا برای بازار هدف خودش ساخته شده داداش یانکی یعنی لوکس بودن و راحت بودن تو یه خودروی برقی با برد خیلی خوب
شما که بهتر از من میدونی داداش هر ماشینو باید برای بازار هدف خودش درست کنی تو بازار هدف eqs فعلا هنوز ماشینی نیست
Reza Waffen SS
۵ مرداد ۱۴۰۰🙄🙄🙄 واقعا که
امیر
۵ مرداد ۱۴۰۰من از طراحی این ماشین خوشم میاد شبیه این ماهی های تپل مپل شده.
البته آئرودینامیک هم بی تاثیر نبوده توی طراحی ماشین ،
اگر می خواستم بخرم اون هایپر اسکرین رو سفارش نمی دادم کل داشبورد شده نمایشگر ،
که چی مثلا ؟ یادمه برای طراحی داخلی این نمایشگر ها آپشن بود. و یه طرح معمولی تر
هم وجود داشت.
GT
۵ مرداد ۱۴۰۰من که خیلی طراحی لیفت بک رو دوست دارم ولی فرم چراغ ها میتونست جذاب تر باشه، در کل ماشین فوقالعاده ای هست
ماکان
۵ مرداد ۱۴۰۰سلام . از نویسندگان این سایت خواهشمندم که اگر صحبت های برخی از کاربران درباره معرفی رسمی و کامل نسخه S63 و S73 مخصوصاً S73 از جدیدترین نسل بنز کلاس S صحت دارد ، برایمان آنها را در یکی از سایت ها پیدا کنند و در اینجا ترجمه کنند . با تشکّر .
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۵ مرداد ۱۴۰۰ماکان جان s73 اصلا وجود نداره اون sl73 و amg gt73 هستن که قراره تولید بشن و دومی بزودی معرفی میشه ولی فکر کنم اولی ۲ سال تا زمان رونماییش مونده
🇩🇪👑BENZ👑🇩🇪
۵ مرداد ۱۴۰۰من باشم از بین لوسید تسلا و مرسدس ،
مرسدس رو انتخاب میکنم ولی از لحاظ ظاهر بیرون قطعا لوسید ایر تسلا هم خوبه خصوصا جلوش ولی پشتش زیاد جالب جالب نیست متوسطه .
مانی
۶ مرداد ۱۴۰۰به تصویر دوم و سوم بیشتر دقت کن
متفاوته ولی خیلی جالب شده
BMW
۵ مرداد ۱۴۰۰چرا امیررضا جان وجود داره
مجله اتواکسپرس مطلبشو گذاشته
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۵ مرداد ۱۴۰۰راستش من خبرشو نشنیده بودم ، خیلی خوشحال شدم
رامتین
۵ مرداد ۱۴۰۰طراحی متوسطی داره. به عبارت دیگه طراحی آئودی e-tron بهتر از اینه. ال سی دی وسط هم بشکنه، فکر کنم هزینه وحشتناکی باید متقبل شد.
RezaRs
۵ مرداد ۱۴۰۰خدایی برقی خیلی عالیه و منم دوستش دارم
مهدی
۵ مرداد ۱۴۰۰از نظر اپشن مرسدس برای این ماشین مایه گذاشته و برای طراحی داخل
اما متاسفانه طراحی بیرونش خیلی بد شده و اگه مثل کانسپتش میشد یعنی دیگه هیچی
حسن
۶ مرداد ۱۴۰۰چی طراحی تخمی داره ارزش خرید نداره حیف بنز
محمد مختاری آذر
۹ مرداد ۱۴۰۰واقعا کابین زیبایی داره و رقیب اصلی لوسید هستش طراحی بیرونی هم واقعا خوب هستش