مدتهای است که میدانیم در نسل بعدی مرسدس C63 AMG پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی کنونی جای خود را به قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی ۲ لیتری چهار سیلندر توربو خواهد داد اما خروجی دقیق این سیستم را نمیدانستیم. هفتهٔ گذشته اما در جریان مسابقات ۲۴ ساعتهٔ نوربرگرینگ، مرسدس یک پروتوتایپ از این خودرو را با پوششهای استتاری سبک به نمایش درآورده و برخی مشخصات آن را به رسانهها اعلام کرده است. زیر کاپوت C63 جدید همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ M139 متعلق به هاچبک A45 S قرار میگیرد اما این موتور در اینجا بهصورت طولی نصب میشود و قدرت آن از ۴۲۱ اسب بخار به ۴۷۰ اسب بخار افزایش پیدا خواهد کرد.
علاوه بر این، موتور الکتریکی که از AMG GT63 S E-Performance قرض گرفته شده و در عقب نصب میشود نیز حداکثر ۲۰۱ اسب بخار دیگر به توان موتور بنزینی اضافه میکند. با ترکیب قدرت این دو موتور، مجموع خروجی سیستم به ۶۷۰ اسب بخار میرسد که رقم بسیار چشمگیری است. این یعنی نسل جدید C63 حدود ۱۶۰ اسب بخار از نسل کنونی خود و همینطور بیامو M3 کامپتیشن قویتر خواهد بود. گشتاور این سیستم نیز ۷۵۰ نیوتن متر است که افزایشی ۵۰ نیوتن متری را نسبت به نسل کنونی نشان میدهد. البته حداکثر قدرت موتور الکتریکی بهصورت موقتی و در بازههای ۱۰ ثانیهای ارائه میشود و قدرت مداوم آن ۹۴ اسب بخار است.
به گفتهٔ مرسدس، هرچند قوای محرکهٔ نسل بعدی C63 پیچیدهتر بوده و قطعات الکترونیکی زیادی دارد اما وزن آن کمتر از موتور V8 قبلی خواهد بود. این موضوع نهتنها وزن روی محور جلو را کاهش میدهد بلکه مرکز ثقل خودرو را هم پایین میآورد. C63 جدید همچنین به سیستم هیبریدی خفیف با یک استارت ژنراتور ۴۸ ولتی هم مجهز است تا پیچیدگی آن بازهم بیشتر شود! خروجی این قوای محرکهٔ پیشرفته اما توسط همان گیربکس ۹ سرعتهٔ قبلی انتقال پیدا میکند. البته برخلاف نسلهای قبلی C63 که همگی محرک عقب بودند، نسل جدید به سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic مجهز میشود که البته بیشتر نیرو را به چرخهای عقب میفرستد. این سدان پرفورمنس همچنین از سیستم تعلیق تطبیقی و فرمان گیری چرخهای عقب هم برخوردار خواهد بود.
جلوپنجرهٔ پانامریکانا با سه ورودی هوای بزرگ در زیر آن، رینگهای ۱۹ اینچی جدید با لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت 4S و چهار سر اگزوز در عقب نیز از ویژگیهای ظاهری این ماشین خواهند بود. نسل بعدی C63 در دو نسخهٔ سدان و استیشن تولید خواهد شد و نسخههای کوپه و کانورتیبل آن با ادغام در نسخههای کوپه و کابریولت E کلاس، تحت مدل واحدی بنام CLE عرضه خواهند شد. انتظار میرود طی هفتهها یا ماههای آینده پوششها از چهرهٔ نسل جدید C63 کنار برود. عرضهٔ این خودرو به بازار نیز احتمالاً در اوایل سال ۲۰۲۳ صورت خواهد گرفت.
حامد
۱۱ خرداد ۱۴۰۱این سی کلاس محشرهههههه
هیچ عیبی ازش نمیشه گرفت
فقط کاش مرسدس طراحی چراغ های عقب محصولات جدیدش تو فیس لیفت بهتر میکرد. چندان مطابقت نداره با نمای جلوی با ابهتش
AMANTE
۱۱ خرداد ۱۴۰۱گرد و تپل پرقدرت، این قدرت و گشتاور برای ماشینی در این سایز زیادی هست و فقط یکجور خودنمایی هست.
محمدرضا
۱۱ خرداد ۱۴۰۱دیگه از موقعی که الکتریکی اومده.قدرت مثل نقل نبات شده دیگه.مثل قبلا قدرت بیشتر برابر با استهلاک بیشتررنیست
هیچکس
۱۱ خرداد ۱۴۰۱درود و سپاس از شما
بهتر بود بجای “اعلام قدرت رسمی….” مینوشتید “اعلام رسمی قدرت….”
قدرت ماشین که رسمیت نداره اما هر چیزی را میشه رسماً اعلام کرد.
با احترام
seyedjavad.mercedesbenz
۱۱ خرداد ۱۴۰۱مرسدس رو دوره ها ، معلوم نیست کجا گنج پیدا کردن انقد دست و دلبازانه دارن خرج میکنن 😂
R@m!n
۱۱ خرداد ۱۴۰۱البته خرجاشونو کردن و فقط دارن بین ماشینای مختلف پاس کاری می کنن.
محمد
۱۱ خرداد ۱۴۰۱یا خدا ، پیشرفت به این میگن احتمالا مثل نسل فعلی یه نسخه داغ تر با پسوند s هم تولید کنن
GMA
۱۱ خرداد ۱۴۰۱اگه واقعا سبک تر از نسل قبل باشه محشره!
Dian
۱۱ خرداد ۱۴۰۱به این میگن مهندسی آلمانی
Hadi
۱۱ خرداد ۱۴۰۱این قدرت و گشتاور خیلی خفنیه براش این ماشین و از همه رقیباش بهتره…
ولی هیچی V8 نمیشه حتی با قدرت کمترش…
Hadi
۱۱ خرداد ۱۴۰۱این قدرت و گشتاور خیلی خفنیه براش این ماشین و از همه رقیباش بهتره…
ولی هیچی V8 نمیشه حتی با قدرت کمترش…
C63s نسل قدیم بی نظیره…
javadhy
۱۱ خرداد ۱۴۰۱به شدت شیفته این ماشین شدم و منتظر رونماییشم فقط امیدوارم مرسدس بنز با ایجا این همه پیچیدگی اصطحلاک ماشینو حفظ کرده باشه در مقایسه با نسل های قبل
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۱ خرداد ۱۴۰۱الان از 4 سیلندر 470 گرفته راحت و پاکیزه بعد 6 سال از انجین اف1 زیر 600 اسب.که کلی درد سر به همراه داره.صداش هم مالی نبود.والکری کار بهتری کرد و لذتی بی نهایت از شنیدن صدای انجین تنفس طبیعی و 1000 اسبیش میبریم.کاش بنز یه انجین تنفس طبیعی مخصوص این هیولا میساخت.
امین
۱۱ خرداد ۱۴۰۱حق گفتی دیسلایک هات از تعصب بعضیاس وگرنه ای ام جی وان قدرتش کمه انجینش ضعیف(انجین اف ۱ ختنه شده)شتاب در حد کوروت ادعا در حد خدایان روم باستان وزن در حد ۹۱۸ اسپایدر ۲۰۱۰ تایم پیست دیدنی خواهد بود😂 صدا هم که نداشت بهتر بود(صدای زنبور)
IMAN99
۱۲ خرداد ۱۴۰۱بیا پایین سر جدت مرسدس ای ام جی وان در درجه اول به رخ کشیدن تکنولوژی و مهندسی و توانایی مرسدس در جاده ای کردن خودروی فورمولا یک و مهندسی اونه
اون ماشین یه شاهکار مهندسیه و نشون میده که ساختن همچین چیزی با بالاترین مهندسی و تکنولوژی کار هرخودروسازی نیست مگر فراری یا یک شرکت امریکایی که بالاترین تکنولوژی ها در اختیارش باشه بتونه یه چیزی در حدش بسازه
شما توان درک عظمت اون ماشین رو ندارین نظر مفت ندین لطفا
RezaRs
۱۱ خرداد ۱۴۰۱حاج یانکی یه poop ی خوردن نتونستن جمعش کنند به بزرگی خودت ببخش باز دمشون گرم ول نکردن ادامه دادن😂💔
R@m!n
۱۱ خرداد ۱۴۰۱حتی اگر 2000 اسب قدرت داشته باشه هیچ چیزی جای اون خرناسه هشت سیلندرشو نمی گیره .
فقط کاربرات هشت دهنه
۱۱ خرداد ۱۴۰۱بنظ مرصدث بنض هم بنز های قدیم
RezaRs
۱۱ خرداد ۱۴۰۱محشر شد
Jdm باز
۱۱ خرداد ۱۴۰۱عالیه
واقعا بنر خیلی عالی داره پیش میره
علی جردن
۱۱ خرداد ۱۴۰۱موتور ۴ سیلندر اگه شتاب بوگاتی داشته باشه هم دوس داشتنی نیست من یه موتور V6 & V8 مثلا ۵۰۰ اسب بخاری رو به یه موتور ۴ سیلندر ۷۶۰ اسب بخاری یا اصلا هزار اسب بخاری نمی دم
عجب
۱۵ خرداد ۱۴۰۱یکم کاش میخواندید درست یا سواد داشتید نوشته موتور v8 داره این مدل مرسدس تازه نه فقط v8 بلکه موتور الکتریکی برای تامین بیشتر توان هم داره