سال گذشته، جنسیس G80 را با یکی از سدانهای لوکس میان سایز باسابقهٔ بازار یعنی مرسدس بنز E کلاس مقایسه کردیم. هماکنون، نسخهٔ الکتریکی هردو خودرو به بازار آمده و رقابت بسیار متفاوتی را بین مرسدس بنز EQE و جنسیس G80 الکتریکی شاهد هستیم. هرچند E کلاس دههها است که در بازار حضور دارد اما مرسدس بهتازگی زیربرند الکتریکی EQ خود را راهاندازی کرده و EQE یکی از اولین مدلهای این سری محسوب میشود که در بازار ایالاتمتحده عرضه شده است؛ بنابراین، در این زمینه مرسدس هم بهاندازهٔ جنسیس کمسابقه است.
این دو شرکت رویکردهای متفاوتی را برای خودروهای الکتریکی خود در پیش گرفتهاند زیرا درحالیکه G80 الکتریکی صرفاً یک G80 استاندارد با پکیج باطری و موتورهای الکتریکی بجای پیشرانهٔ بنزینی است، EQE کاملاً از E کلاس درونسوز متفاوت است. این سدان آلمانی از بدنهای آئرودینامیک، پلتفرم الکتریکی اختصاصی و کابین بسیار آیندهنگرتر از هم همتای بنزینی خود و هم G80 بهره میبرد. سدان الکتریکی جنسیس فقط در یک نسخه با قوای محرکهٔ دو موتوره ارائه میشود که ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
EQE اما خانوادهٔ گستردهتری دارد که از مدل پایهٔ محرک عقب تا نسخهٔ پرفورمنس AMG با ۶۲۵ اسب بخار قدرت را شامل میشود. برای این رقابت، ما مدل میانی EQE350 4Matic را انتخاب کردهایم که چهارچرخ محرک است و از موتورهای الکتریکی در جلو و عقب با مجموع خروجی ۲۸۸ اسب بخار قدرت و ۷۶۵ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. هرچند G80 به میزان قابلتوجهی از E کلاس بزرگتر است اما EQE به دلیل فاصلهٔ محوری کشیدهتر، اندازهٔ نزدیکتری به جنسیس دارد. طبق معمول برای خودروهای برقی این روزها، دو ماشین وزن سنگینی دارند. جنسیس ۲۲۹۰ کیلوگرم وزن دارد درحالیکه مرسدس با ۲۴۹۰ کیلوگرم، حتی سنگینتر است. این در حالی است که معادلهای بنزینی دو خودرو زیر ۲ تن وزن دارند.
این وزن اضافی تأثیر محسوسی در پرفورمنس خودروها گذاشته اما مرسدس بیشتر از جنسیس لطمه دیده است زیرا در تمام آزمونهای شتاب کندتر عمل کرد. درحالیکه G80 ظرف ۴.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد، سدان آلمانی برای انجام این کار به ۵.۲ ثانیه زمان نیاز دارد و در پایان مسافت ۴۰۰ متر هم بیش از یک ثانیه از رقیب کرهای عقب میافتد.
روی جاده، G80 بهمراتب خودروی بااحساستری است. فرمان EQE احساس خیلی خوبی ندارد و پدال ترمز آن چوبی است. البته در این خودروها خیلی از پدال ترمز استفاده نمیشود زیرا هردو مدل سطوح مختلفی از احیای انرژی ترمزها را ارائه میکنند که در بالاترین سطح، امکان رانندگی با یک پدال را فراهم میسازد. بااینحال، بهطورکلی، جنسیس بازخورد بهتری دارد و تجربهٔ رانندگی جذابتری را فراهم میکند.
این احساس بهتر به داخل خودرو هم منتقل شده است زیرا سدان جنسیس از دکمههای متعدد و متریال خوش لمس بهره میبرد. ما این رویکرد را به کابین مرسدس ترجیح میدهیم که تقریباً از دکمههای فیزیکی خالی است. هرچند EQE ما به هایپراسکرین عظیم که کل داشبورد را پوشش میدهد مجهز نبود اما حتی در نسخهٔ پایه هم اکثر کنترلها در نمایشگر مرکزی ۱۲.۸ اینچی تعبیه شدهاند. کنترلهای روی غربیلک فرمان نیز لمسی هستند که استفاده از آنها خستهکننده خواهد بود. بااینحال، EQE حداقل از کیفیت ساخت خوبی که از مرسدس انتظار داریم برخوردار است و صندلیهای عقب آن جادار هستند. در مرسدس سرنشینان در ارتفاع پایینتری نسبت به جنسیس مینشینند اما هردو خودرو برای سرنشینان جلو و عقب راحت هستند.
هرچند G80 در ظاهر ماهیت الکتریکی خود را نشان نمیدهد ولی ما تناسبات سنتی آن را به شکل حباب مانند EQE ترجیح میدهیم. مرسدس در بیرون بیشتر شبیه خودروهایی به نظر میرسد که در فیلمهای علمی تخیلی بهعنوان تصویری از آینده نشان داده میشوند. هرچند همین طراحی، ضریب درگ بسیار پایین ۰.۲۰ را برای سدان ژرمنها به همراه داشته اما به نظر میرسد روی برد خودرو تأثیر چندان مثبتی نگذاشته است زیرا EQE با باطریهای بزرگتر ۹۰.۶ کیلووات ساعتی، در آزمایش بزرگراهی ما برد ۴۲۰ کیلومتری را ارائه کرد درحالیکه این رقم برای جنسیس با باطریهای ۸۷.۲ کیلووات ساعتی ۴۵۰ کیلومتر بود.
مثل تمام محصولات جنسیس از زمان تأسیس این برند لوکس، قیمت بزرگترین برتری G80 نسبت به رقبا است. G80 الکتریکی که فقط در یک تیپ فول با آپشنهای سفارشی کمی عرضه میشود، در نمونهٔ آزمایشی ما با فقط یک آپشن (رنگ سبز ۵۷۵ دلاری) ۸۱,۴۹۵ دلار قیمت دارد که این رقم فقط کمی از قیمت پایهٔ ۷۸,۹۵۰ دلاری EQE950 بیشتر است. مثل اکثر خودروهای آلمانی، آپشنها میتوانند این رقم را بسیار افزایش دهند و به همین دلیل، قیمت نمونهٔ آزمایشی ما با سیستم فرمان گیری چرخهای عقب ۱,۳۰۰ دلاری، چرم ناپای قهوهای ۲,۹۹۰ دلاری و پکیج کمکرانندهٔ ۱,۲۵۰ دلاری، به ۹۳,۲۴۰ دلار رسیده است.
با توجه به برتریهای واضح G80 در پرفورمنس، احساس رانندگی، طراحی و ارزش در برابر قیمت، پیروز این رقابت کاملاً مشخص است. درواقع، فاصلهٔ بین این دو خودروی الکتریکی بهمراتب بیشتر از همتایان بنزینی آنها است. به همین دلیل، آیندهٔ الکتریکی جنسیس روشن به نظر میرسد درحالیکه مرسدس اگر بخواهد جایگاه خود را در عصر الکتریکی حفظ کند باید طراحان و مهندسانش را دوباره به پشت میزهایشان بازگرداند.
مقام اول: جنسیس G80 الکتریکی
نقاط قوت: پرفورمنس قدرتمند، برد خوب در دنیای واقعی، کابین مجلل
نقاط ضعف: در ظاهر الکتریکی بودن خود را نشان نمیدهد، عرضهٔ محدودی دارد
مقام دوم: مرسدس بنز EQE
نقاط قوت: سواری راحت، کابین ساکت، تکنولوژیهای فراوان
نقاظ ضعف: شتابی که میتوانست سریعتر باشد، ظاهر نهچندان جالب، تکیهٔ بیش از حد به نمایشگرها
مشخصات فنی
جنسیس G80 الکتریکی | مرسدس EQE350 4Matic | |
قوای محرکه | دو موتوره | دو موتوره |
قدرت | ۳۶۵ اسب بخار | ۲۸۸ اسب بخار |
گشتاور | ۷۰۰ نیوتن متر | ۷۶۵ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۱ ثانیه | ۵.۲ ثانیه |
شتاب صفر تا ۱۶۰ | ۱۱.۳ ثانیه | ۱۵.۰ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۸ ثانیه | ۱۳.۹ ثانیه |
توقف از ۱۱۰ کیلومتر | ۵۶.۱ متر | ۵۴.۲ متر |
حداکثر سرعت | ۲۴۰ کیلومتر/ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
شتاب جانبی | ۰.۹۰ جی | ۰.۸۶ جی |
وزن خالص | ۲۲۹۰ کیلوگرم | ۲۴۹۰ کیلوگرم |
فاصلهٔ محوری | ۳,۰۱۰ میلیمتر | ۳,۱۱۹ میلیمتر |
طول | ۵,۰۰۴ میلیمتر | ۴,۹۹۳ میلیمتر |
عرض | ۱,۹۲۵ میلیمتر | ۱,۹۳۵ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۴۷۰ میلیمتر | ۱,۵۱۱ میلیمتر |
باطری | ۸۷.۲ کیلووات ساعت | ۹۰.۶ کیلووات ساعت |
مصرف انرژی | ۲۰.۹ کیلووات | ۲۱.۵ کیلووات |
برد | ۴۷۰ کیلومتر | ۴۸۵ کیلومتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
حجم صندوق بار | ۳۱۰ لیتر | ۴۲۵ لیتر |
قیمت پایه | ۸۰,۹۲۰ دلار | ۷۸,۹۵۰ دلار |
قیمت تستشده | ۸۱,۴۹۵ دلار | ۹۳,۲۴۰ دلار |
phonix
۲۳ آبان ۱۴۰۱در حال حاضر بهترین برقی لوکس همین جنسیسه( رولزرویس رو حساب نکنید)
حتی در مقایسه با لوسید چون این ماشین به نظرم حس خوبی رو میده البته اگه دنبال سریع تر بودن از شاتل های فضایی هستید پورشه تایکان و فلان و بهمان هستن که بهتر از جنسیس هستن ولی پکیج جنسیس واقعا خوب و کافیه
مخصوصا از نظر طراحی
من واقعا نمیدونم این طراحی بنز از کجا اومده
MILADZM
۲۳ آبان ۱۴۰۱پورشه تایکان واقعا محصول قابلی نبود
از مشکلات پک باتری و آتش گرفتن گرفتن ها تا برد و شعاع حرکتی بسیار پایین
اینا واقعا ایرادات بسیار جدی هستن
بی خیال اسم
۲۳ آبان ۱۴۰۱اگه اینطور باشه مشکلات تسلا هم کم نیستن
تایکان هم ویژگی های خوبی داشت
MILADZM
۲۳ آبان ۱۴۰۱کره ای فن ها سایت رو فتح کردن
کرگدن باواریا
۲۳ آبان ۱۴۰۱همشون تویی ؛ پروگاندا که میگن اینه ها ! با اکانت هات یه تیم مافیایی کره فن تشکیل دادی یه سوال ، هیوندای جنسیس ازت تقدیر کرده به خاطر این کارت ؟ پروگاندا ها مفتی کار نمیکننا از ما گفتن بود =)
MILADZM
۲۳ آبان ۱۴۰۱باور کن من از پس کارهای همین اکانتم هم برنمیام
چه برسه بخوام فیک بزنم
D:
۲۳ آبان ۱۴۰۱عالی بود😂😂😂😂
میلاد سنگر بچینین الان ارتش ژاپن به فرماندهی نوید میاد حمله میکنه نباید مناطق فتح شده رو از دست بدید
NAVID۰۰۹۸
۲۳ آبان ۱۴۰۱آره
***
اما جداً چه کابین جذابی داره جنسیس ، فقط صد حیف که نمیشه رویِ کرهایها حساب کرد و دیدی یه دفعه یه اتفاقی افتاد و زمینگیرت کرد ، تازه اونم باتریهای جنس کرهای که عشق عجیبی به انفجار دارند !
پیام
۲۳ آبان ۱۴۰۱سلام دوباره دوستان ژاپنی.
phonix
۲۳ آبان ۱۴۰۱الان من شدم کره ای فن؟
Reza Waffen SS
۲۴ آبان ۱۴۰۱مرسدس انتخابم
❤BMW❤
۲۴ آبان ۱۴۰۱واقعا طراحی بنز …. هست ولی بیامو چندین برابر جنسیس لوک تره
علی جردن
۲۳ آبان ۱۴۰۱جنسیس حتی اگر برنده این نبرد نباشه قطعا رقابتش با آخرین مدل مرسدسبنز براش حکم پیوزی رو داره که به این مرحله رسیده👍🏻🏎
پینوشت : آلمان همیشه آلمانه حتی جنسیس از طلانقره باشه یا ۱ قرن بگذره بازم تکنولوژی آلمانی صد هیچ از کل کره جنوبی شمالی کل چین جلوست🥇
پیام
۲۳ آبان ۱۴۰۱به نظرم رئیس تویوتا باید اون حرف احمقانه چند ماه پیشش در مورد خوب نبودن خودروهای الکتریکی رو پس بگیره! اونم هر چی سریعتر!
MILADZM
۲۳ آبان ۱۴۰۱در بحث طراحی خارجی و کابین واقعا جنسیس از مرسدس جلوتره .
کیفیت ساخت کابین هم که داد میزنه جنسیس از مرسدس جلوتره .
کیفیت سواری و حس رانندگی هم که به وضوح توی متن گفته شده جنسیس جلوتر از مرسدسه .
قضیه اعتبار برند هم فقط توی چارچوب های مجازی فاکتور مهمیه و مصرف کننده در دنیای حقیقی فقط به دنبال یه متغیر هست :
ارزش خدمات یا کالا در قبال مبلغ پرداختی
قبلا هم گفتم کره الان هم جاپن رو جلو زده و با فاصله کم داره آلمان رو دنبال میکنه و قطعا در یکی دو سال آینده از رو آلمان هم رد میشه و شانه به شانه آمریکا در آینده پرچمداران صنعت خودرو خواهند بود .
نویدی
۲۳ آبان ۱۴۰۱خود آمریکا پشت سر ژاپن قرار میگیره🤣
کره هم که هنوز از آمریکا انجین قرض میگیره.
.
.
.
ولی این جنسیس واقعا مثل اسمش شاهکاره.
محمد
۲۳ آبان ۱۴۰۱این که آمریکا پشت سر ژاپنه رو قبول میکنیم(هالا درست یا غلط )ولی یه زمانی ژاپن به گرد آمریکایی هم نمیرسید از اون زمان ۴۰ سال میگذرزه.اون زمان هیچ برند آلمانی هم به دوام کیفیت و تجمل کادیلاک نمیرسید.
ولی الان اوضاع فرق میکنه همه افرادی که کره ای ها رو بررسی کردن معتقدن که بهترین خودرو ها هستن.الان اوضاع با اون زمان که کره وارد ایران میشد خیلی فرق کرده و چند پله پیشرفت کردن
پیام
۲۴ آبان ۱۴۰۱کره از آمریکا انجین قرض نمیگیره اون تویوتا هست که تو گل گیر کرده و میره برای اینکه عقب نمونه، تکنولوژی الکتریکی رو میخره. خبرشم موجوده و چند ماه پیش گفتن.
phonix
۲۴ آبان ۱۴۰۱اگه این شرکت برای ساخت موتور های فنگ ماشین های عادیش گیر کنه که دیگه واویلا ولی ژاپنی ها اکثرا یدی در موتور اسپرت دارن
تو چطور اینو به شرکتی میگی که موتور زیر دریایی میسازه ؟
یعنی دانگ فنگ و… میتونن ارمیچر بسازن ولی تویوتا نه :)
بی خیال اسم
۲۳ آبان ۱۴۰۱باشد از آلمان رد می شه
شتر در خواب بیند پنبه دانه
هی همین کره ای ها مهندسان و طراحان سابق شرکت های آلمانی رو استخدام کردن
کفیت هم چیزی تو متن نگفته
فقط گفته جنسیس از متریال خوش ساخت تری استفاده کرده
فعلا این ماشین برای اولین تجربه برقی بنز در حد انتظار خوب بوده
Alan.r
۲۳ آبان ۱۴۰۱جناب میلاد خود آمریکا هم به سختی میتونه با آلمان رقابت کنه حالا کره مربا میخواد ازش رد بشه ؟؟؟😂
تعصب هم حدی داره
سوشیانت
۲۳ آبان ۱۴۰۱آمریکا به سختی میتونه با آلمان رقابت کنه
چجوری به این نتیجه رسیدی😂😂😂 فقط یه سدان لوکس بود که آلمانی ها توش برتری داشتن که کادیلاک اون بخش رو هم پس گرفت
بی خیال اسم
۲۳ آبان ۱۴۰۱تا جایی که یادمون میاد
آلمان از آینه بغل هایه خودروهاش به آمریکا نگاه می کنه😂😂😂
علی
۲۳ آبان ۱۴۰۱… رویاهای یه کره ای فن !!! کره از ژاپن جلوتره!!! مثل اینکه بگی چین از آمریکا جلوتره!!!
d1123
۲۴ آبان ۱۴۰۱پس ” مصرف کننده در دنیای حقیقی فقط به دنبال یه متغیر هست :
ارزش خدمات یا کالا در قبال مبلغ پرداختی”
حداقل قبل از سند کردن محتوای فناتیکت، یه سرچ کوچیک داشته باش.
پس اینکه آمار فروش همین eqe بهتر از جی 80 بوده نشون دهنده کیفیت بهترشه دیگه؟
https://carsalesbase.com/europe-mercedes-benz-eqe/
https://carsalesbase.com/europe-genesis-g80/
MILADZM
۲۴ آبان ۱۴۰۱گل پسر
جنسیس تازه 4 ساله تاسیس شده و با مرسدسی که داره 130 سال بازاریابی و فروش میکنه قابل قیاس نییست
اصلا توی بیشتر نقاط جهان نمایندگی مجاز نداره
بخوای نخوای این مرسدس جلوی جنسیس له شد رفت
مرسدس جلوی جنسیس یه آشغاله
پ.ن : قبلا بهت گفته بودم بهم ریپلای نزن . فکر میکردم انقد عزت نفس داشته باشی که برای شخصیت خودت احترام بذاری اما ظاهرا اشتباه میکردم
phonix
۲۴ آبان ۱۴۰۱یه طوری میگی چهار ساله که انگار قبلش اصلا وجود نداشته جنسیس همون هیوندایی هست که الان به جای یه طبقه تو شرکت یه ساختمون داره
مدل های ابتداییش هم همون مدل های هیوندایی بودن فقط بجای بج هیوندایی روی صندوق ( چون روی کاپوت خود ارم جنسیس بود ) ارم جنسیس رو زدن
ضمنا اقا میلاد شما دقیقا کی میشی که به ملت امر و نهی میکنی؟
اینجا کامنت پاب لیکه و همه میتونن ریپلای بزن هر چقدر که دوست دارن
حتی شما
MILADZM
۲۴ آبان ۱۴۰۱خیر
من در باب کامنت خودم این اختیار رو دارم که امر و نهی کنم کی ریپ بزنه کی نزنه
آغا اصلا حرف منه نظر منه دوس ندارم یکی بهش جواب بده
مثل این میمونه بگی تو کی باشی که تصمیم بگیری با کی حرف بزنی با کی حرف نزنی ؟
اصلا بنا به دلایلی از یه شخص خوشم نمیاد و دوس ندارم باهاش بحث کنم
خود جنابعالی هم اگه بیای به من بگی از این به بعد بهت ریپ نزنم من عمرا دیگه این کارو بکنم
یا هر شخص دیگه
پ.ن : حالا شما تازه 4 ماهه اومدی سایت راجب هرچیزی و هر موضوعی میای راحت نظر میدی یکم که بگذره متوجه جریان میشی
جواب بقیه کامنتت هم بمونه برا بعد
phonix
۲۴ آبان ۱۴۰۱ببخشید نمیدونستم میزان و معیار داشتن اگاهی و تجربه و… حضور در سایت پدال هست وگرنه مثل شما از همون دوران طفولیت با کابل شبکه به اینترنت وصل میشدم هزار تا اکانت میساختم و بعد هم میومدم پدال که یه وقتا اطلاعتم از شما کمتر نباشه که بتونم مثل شما باشم
واقعا هم ببخشید از اینکه در هر چیزی نظر میدم یادم نبود وظیفه شماست که همچی رو به مسخره ترین شکل ممکن برسی کنم
اگه هم اینطوره لطف کنید روی من دیگه رپلای نزنید که خوش ندارم جواب امثال تورو بدم
حداقل یه جا دوستا بحث درست درباره چهار تا چیزی درست میکردی که بدونیم یهچیزی سرت میشه گوسفند
d1123
۲۴ آبان ۱۴۰۱” مصرف کننده در دنیای حقیقی فقط به دنبال یه متغیر هست :
ارزش خدمات یا کالا در قبال مبلغ پرداختی” یا مثلا اینکه “بازار برنده اصلی رو تعیین میکنه” حرف های خودتن.
مطابق آمار بهت ثابت شد که محصولات جنسیس توان رقابت با محصولات همرده شون از مرسدس و بی ام و و لکسس رو ندارن، هرچقدر هم که مانور تبلیغاتی انجام بدن.
“جنسیس تازه ۴ ساله تاسیس شده و با مرسدسی که داره ۱۳۰ سال بازاریابی و فروش میکنه قابل قیاس نییست”
ربطی نداره لکسس LS400 در سالهای اول حضورش، فروشی بسیار بیشتری از اس کلاس همون موقع تجربه کرد.
و اما پینوشتی که قرار دادی، شما کی باشی بگی من چیکار کنم؟
اصلا حقی نداری که بخوای من یا هر کس دیگه رو بن کنی از شیر کردن نظرات. اگه هم نظرات من ناراحتت میکنه، نخون.
کیان
۲۳ آبان ۱۴۰۱این بهترین مطلبی بود ک میتونست نشون بده چقدر کارشناسها تو چند ساعت خروجیهای معتبر تولید میکنن !!!
من فکر میکنم ابر قدرت شدن ما هم تو چند سال اینده و همین کارشناسها بدون قطع و یقین بررسی کردن !!!
MILADZM
۲۳ آبان ۱۴۰۱جناب کیان ( نوید )
ماشین هایی که ما هر روز اینجا با عکساشون رویاپردازی میکنیم همین کارشناسان مجلات معتبر بررسی میکنن و شبانه روز باهاشون سروکار دارن .
این خیلی ساده انگارانه هست که فکر کنی با رشوه و پول تستر ها رو خریدن و ..
انتخاب یه محصول به عنوان ماشین برتر سال یا جوایز متعدد به دست یک شخص صورت نمیگیره بلکه یک تیم متشکل از چندین تستر حرفه ای خودرو پشت این انتخاب ها هستن و قضیه دیگه انقد آبدوغ خیاری نیست که همه تیم وکلا و … رو بشه با پول خرید .
حالا شما اگه میخوای روی تصورات و باور های غلط پافشاری کنی اصراری نیست .
phonix
۲۴ آبان ۱۴۰۱تستر های حرفه ای خودرو چیه یارو ؟
قبلا میگفتید خیلی با سوادن ما هم گفتیم اصلا از MIT مدرک کارشناسی مکانیک دارن اوکیه
الان میگی تستر حرفه ای خودرو ؟
جهت اطلاعت دیگه اگه خیلی معروف باشن مثل هموند و کلاکسون و… هم روزی تو مجلات متن تحلیلی مینوشتن و اصل شهرتشون از اونجا میاد اینا بلاگر بودن
ضمنا کدوم نهاد روی شرکت هایی مثل موتور وان کار میکنه که مگی اینا پول از کسی نمیگیرن ؟
رسانه های بزرگی مثل فاکس نیوز و CNN BBC الجزایر و… همگی دستگاه تبلیغ و نفوذ دارندگانشون هستن این یه اصل کاملا معمولی در دنیای رسانه هست همین الان همین پدال ممکنه از بهمن موتور پول بگیره تا کمی برای شون تبلیغ کنه و بگه مثلا ماشین های بهمن موتور از بقیه چینی های بازار بهترن در صورتی که شاید واقعا نباشن
این حجم از اعتماد به یه رسانه واقعا عجیبه که البته چیز جدیدی هم نیست و کره ای ها هم اختراعش نکردن و بوده نمونه بارزش هم تو کشور داشتیم و تو جهانه پره
عجیبه علاقه به مجله ای داری که سال پیش در حضور نیسان و فورد و شولت بهترین پیکاپ سال رو سانتاکروز اتخاب کرد ؟
ندیدم جایی ازش حرف بزنی چون خودتم میدونی خنده داره برو با اکانت کار لاور بیا
محمد
۲۳ آبان ۱۴۰۱کارشناسان آمریکاییه مجله کار اند درایو مثل بقیه آمریکایی ها یه عده رشوه بگیرن اصلا این مجله هیچ اعتبار و صلاحیتی نداره این آمریکایی ها هم بیخود میگن معتبر ترین مجله خودروییه
تو خوبی که تا حالاهیچ کدومو از نزدید ندیدی🤣
ممد ژانگولر
۲۳ آبان ۱۴۰۱دوستان یک نظرسنجی
دوست دارید کدام خودروهارو داشته باشید :
خودروهای شرقی +++++
خودروهای غربی ———-
کرگدن باواریا
۲۳ آبان ۱۴۰۱۲۰۰ تا هم دیسلایک بخوری بازم کمه تو این مورد
shirko
۲۳ آبان ۱۴۰۱به نظرم نکات ضعف جنسیس ، نکات مثبتش تلقی می شن !!
Amin.aj
۲۳ آبان ۱۴۰۱درد بلای eQe بخوره تو سر جنسیس
محمد
۲۳ آبان ۱۴۰۱متاسفانه فعلا دردو بلای جنسیس خورد تو سر eqe 🤣
Amin.aj
۲۶ آبان ۱۴۰۱خوشبختانه اهمیتی ندارد درمقابل eQe 53 هم حرفی داری؟
D:
۲۳ آبان ۱۴۰۱یکروزی EQEمیخرمبرخلاف نظر بچه ها که اوایل انتقاد میکردن از طراحیش، من عاشق طراحی تخم مرغیشم.
محمد
۲۳ آبان ۱۴۰۱کسی کاری باeqe نداره
الان کل کل بین کره و ژاپنه🤣کلا ژاپنی ها همه جا خودشونو میندازن وسط ولی به چشم نمیان
پارسا
۲۳ آبان ۱۴۰۱اکثر خودرو هایی که دوست دارم آلمانی هستن ولی بعضی ها تو پدال دیگه دارن افراط میکنن هر کارشناس از هر مجله ای بیاد بگه فلان ماشین کره ای بهتر یه ماشین دیگست یا میگید پول گرفته یا چرت و پرت مینویسه . مگه شما سوار شدید که اینقدر با اطمینان میگید اینا اشتباه میگن . آخرین هیوندایی که به چشم دیدیم مال پنچ سال پیشه . حالا شما با حساب اونا و جنسیس های ده سال پبش دارید برای رقابت الان برنده تعیین میکنید . این اصلا درست نیست
درباره این خبر هم تنها چیزی که میتونم دربارش نظر بدم طراحی هست که به نظرم داخل ماشین ها سلیقه ای هست ولی بیرون بنز رو اصلا نمیتونم تحمل کنم همه اصول طراحی فدای ضریب درگی شده که برد ماشین رو ببره بالا ( اینجور که متن گفته حتی برد جنسیس با باطری کوچک تر و قدرت ببشتر ازش بیشتره چه برسه به سردمداران خودرو برقی )
محسن
۲۳ آبان ۱۴۰۱جنسیس ۲۲۹۰ کیلوگرم وزن دارد درحالیکه مرسدس با ۲۴۹۰ کیلوگرم، حتی سنگینتر است
درحالیکه G80 ظرف ۴.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد، سدان آلمانی برای انجام این کار به ۵.۲ ثانیه زمان نیاز دارد و در پایان مسافت ۴۰۰ متر هم بیش از یک ثانیه از رقیب کرهای عقب میافتد.
روی جاده، G80 بهمراتب خودروی بااحساستری است. فرمان EQE احساس خیلی خوبی ندارد و پدال ترمز آن چوبی است.
این احساس بهتر به داخل خودرو هم منتقل شده است زیرا سدان جنسیس از دکمههای متعدد و متریال خوش لمس بهره میبرد. ما این رویکرد را به کابین مرسدس ترجیح میدهیم که تقریباً از دکمههای فیزیکی خالی است
EQE با باطریهای بزرگتر ۹۰.۶ کیلووات ساعتی، در آزمایش بزرگراهی ما برد ۴۲۰ کیلومتری را ارائه کرد درحالیکه این رقم برای جنسیس با باطریهای ۸۷.۲ کیلووات ساعتی ۴۵۰ کیلومتر بود.
توجه به برتریهای واضح G80… دیگه بیشتر از این بنز رو خاک شیر نمیکنم :))))))
مرسی پدال
مرسی کار اند درایو
کره جنوبی به طور رسمی و علنی برترین خودروساز جهان شد
این مقایسه جنسیس که تازه ۵ سال تاسیس شده با بنز ۱۳۰ سالست
تازه G80 الکتریکی همان G80 بنزینی هست که موتور رو در آوردن جاش باتری گذاشتن فکر کن جنسیس میخواست مثل بنز پلت فرم مخصوص برقی استفاده کنه چیزی می شد که جاپن و آلمان آمریکا رو هم دیگه نمیتونستن چیزی مثلش بسازن
Porsche 911
۲۳ آبان ۱۴۰۱یه CLK DTM کافیه کل کره رو با چربی هاش بشوره ببره…
GMA
۲۳ آبان ۱۴۰۱با همین توهم که بنز رو خاک شیر کردی برو جلو…
علی
۲۳ آبان ۱۴۰۱محسن ،، مرزهای تخیل را یه تنه جابجا کردی ! کره برتر جهان شد!!! بابا یه چیزی بگو که بگنجه!!!
محمد
۲۳ آبان ۱۴۰۱کار اند درایو هم باشی بگی کره بهتره متهم به رشوه گیری میشی با یه اکانت پدال که همه هیتر های کره بهت حمله میکنن🤣
A.A.S
۲۳ آبان ۱۴۰۱طراحی جلوی جنسیس رو بیشتر می پسندم
ولی کابین و ارزش برند بنز بسیار بالا تره
پس eqe
Just toyota
۲۳ آبان ۱۴۰۱واقعا از کارانددرایور همچین توقعی نداشتم ، پسر عمو بنده یه کره ای فن متعصب هست که فکر میکنه کره از ژاپن زده بالاتر ( که براش بار ها استدلال و مدرک آوردم که در حال حاضر اینچنین نیست ) امروز وقتی این مقاله رو تو کارانددرایور بهش نشون دادم بهم خندید و گفت : بیخیال چه خبره دیگه ( یعنی با وجود تعصب شدیدی که داشت ولی بالاخره قبول کرد که هیوندای بخش آمریکا شمالی داره هر روزه به موتورترند و کارانددرایور پول میده که براش تبلیغ کنن ) خداییش به یه بچه ۱۰ ساله بگی کدوم بهتره بهت تیکه میندازه میگه : به یه روانپزشک مراجعه کن ، کی آخه میاد آلمان رو با کره مقایسه میکنه 😂😂😂 ، مقایسه ژاپن با کره هم کار زشتیه دیگه چه برسه آلمان و آمریکا 😂😂🙌
محمد
۲۳ آبان ۱۴۰۱منم یه پسر دایی دارم ژاپنی فنه گفت لکسوس به هیچ وجه از بنز بهتر نیست🤣
سهیل
۲۳ آبان ۱۴۰۱حتی خودروی الکتریکی بنز هم پیرمردی هست
AkoBahrami
۲۳ آبان ۱۴۰۱سلام
واقعا طراحی بنز خنده داره …
خیلی خیلی زشته…
واقعا قابل دفاع کردن نیست…
❤BMW❤
۲۴ آبان ۱۴۰۱بله
حالا بنز فنا میگن بیامو گند زده تو طراحی
بنز که بد تره
(از قدیم هم بد بوده)
meysam
۲۳ آبان ۱۴۰۱مرسدس واقعا طراحی بدی داره
چه داخلی چه خارجی
جنسیس خیلی بهتره
Arshia m3csl
۲۳ آبان ۱۴۰۱طراحی کلاس ای بنزینی خیلی قشنگتره کاش مرسدس بنز کلاس ای برقی رو به همون شکل کلاس ای بنزینی میساخت مثل بی ام و که سری هفت و ای هفتش طراحیش یکسانه ای کیو ای طراحیش اون ابهت کلاس ای بنزینی رو نداره ولی انتخابم بین بنز و جنسیس قطعا بنز هست چون لوکس تره و کیفیت ساخت بالاتری داره و طراحی داخلش خیلی لوکس و مدرنه و صندلی هاش و متریال کابین مرسدس بنز با کیفیت تره
ریما
۲۳ آبان ۱۴۰۱آقا گور بابای جنسیس و مرسدی و پورشه و فراری و بوگاتی
اینا همش اسم و برندن
هر شرکت و هر مجموعه ای که تونست کالا یا وسیله ای برای آسایش و رفاه بیشتر بشر بسازه قابل احترامه
شما عاشق خودرو هستید یا دشمن دنیای خودرو؟ من بیشتر تنفر میبینم توی صحبت هاتون تا عشق به خودرو
هر شرکت و اسمی ماشین بهتری ساخت من یکی دستش رو میبوسم هر اسمی که میخواد داشته باشه.
یعتی شما به عنوان انسان ارزشتون از آهن و شیشه و پلاستیک کمتره که به خاطر فلان برند و فلان ماشین به هم توهین میکنید، دروغ میگید، منطق رو کنار میزنید و….؟
جنسیس ماشین خوب میسازه؟ من مخلصش هستم، بسازه
چرا باید به جای لذت بردن ناراحت باشم مگر اینه اختلال شدید روانی داشته باشم.
خواهش میکنم نفرات رو جایگزین لذت نکنید
محمد
۲۳ آبان ۱۴۰۱انتظارم این بود بنز خودروی برتری باشه ، برگذار کننده هم کار اند درایو هست و یه مجله معتبر بعیده که بیاد دروغ بنویسه و گرنه آبرویی واسش نمیمونه ، مثل اینکه سرمایه گذاری ها و استخدام مهندس های مطرح از کل دنیا الان داره تاثیرش رو نشون میده آخرین مواجه ما با کره ای ها تو ایران مدل های سال ۲۰۱۷ بود شش سال زمان کمی نیست برای پیشرفت هرچند که الان یه سری مهندس میان میگن کره ای ها به دنیا پول و رشوه میدن و همه جا دارن لابی گری میکنن و من این جنسیس برقی رو داشتم یاتاقان زد
بهنام
۲۳ آبان ۱۴۰۱این هم اون زنگ خطری که علاقه مندان و هواداران اونو حس کردن ولی مدیران کمپانی از اون غافل شدن . اینکه یک برند کره ای بیاد و در مبحث طراحی!!! از بنز بهتر باشه تازه در مقایسهی فنی هم کاملا اونو شکست بده چیزیه که به گفته ی نگارنده باید دوباره طراحان و مهندسان خودشو به پشت میز بیاره .
پیام
۲۳ آبان ۱۴۰۱دوستان ژاپنی اگه یادتون باشه یه زمانی بهتون میگفتم از روز سامسونگی و سونی شدن بترسید! اون روز دور نیست! یه سوال مهم ازتون میپرسم، به نظرتون اوضاع و احوال برندهایی مثل میتسوبیشی، اینفینیتی و سوبارو نسبت به هیوندای چطوره؟!!! دوست دارم خودتون در مورد شیب نزولی صحبت کنید.
علی
۲۳ آبان ۱۴۰۱هرساله رییس سامسونگ میره ژاپن که ادای احترام کنه به سونی ، میدونی چرا؟ چون بدون تکنولوژی سونی ، سامسونگ باید درکارخونه هاش را ببنده ، این را از کسی شنیدم که داره تو سامسونگ تو کره کار میکنه .
کرگدن باواریا
۲۳ آبان ۱۴۰۱اون کمپانی کره ایی تنها برندی هست که تو حوزه تکنولوژی خود کفا هست ، سونی ؟ ادای احترام ؟ هرسال ؟؟! بیخیال :))))
میدونم خواستی اون کره فن رو بشونی سر جاش ولی مثال خوبی نزدی :)
پیام
۲۳ آبان ۱۴۰۱خالی بستن که کنتور نمیاندازه! سامسونگ، کلا پوزه سونی رو از لحاظ تکنولوژی گوشی و … به خاک مالیده ولی جنابعالی میگی که تکنولوژیش از سونی میاد! خیلی خندهدار بود!
mehran376
۲۳ آبان ۱۴۰۱جنسیس از نظر شتاب بهتره.
طراحی جنسیس به نظر من خیلی قشنگ تره و برد بیشتری هم داره فن کره نیستم ولی جنسیس
مهدی
۲۳ آبان ۱۴۰۱من طرفدار بنزم اما :
چه ایراد مضحکی از جنسیس گرفته
نقاط ضعف: در ظاهر الکتریکی بودن خود را نشان نمیدهد، عرضهٔ محدودی دارد
یعنی باید برق بگیر آدمو تا بفهمی برقی مثلا ماشین گاز سوز — دیزل — هیدروژنی قیافه ها فرق میکنه الکی نقطه ضعف گرفته
Alan.r
۲۳ آبان ۱۴۰۱خودشون از مقالهای که نوشتن خندشون نمیگیره؟
کیفیت سواری جنسیس از مرسدس بهتره؟
واقعا که
دروغ هم حدی داره
حتی آوردن اسم جنسیس در حضور مرسدس زشته چه برسه به مقایسشون!!
برخلاف دوستان من از طراحی EQEو EQS خیلی خوشم میاد و بسیار زیباست
کابین ، تکنولوژی و ایمنی هم که احتیاج به گفتن نداره
مشخصات فنی جنسیس بهتره که البته دلیلش آوردن نسخهی ضعیف EQE به رقابت هستش حالا شاید یه سری از دوستان بگن که با سفارش نسخه های بالاتر قیمت افزایش پیدا میکنه که البته درسته ولی هیچ گرانی بی حکمت نیست و هیچ ارزانی بی علت
محمد
۲۳ آبان ۱۴۰۱این ها سوار شدن میگن بهتره
شما که حتی از فاصله ۱۰۰کیلومتریتون رد نشده چطور میگید اشتباه میکنند
GMA
۲۳ آبان ۱۴۰۱EQE که زشت ترین محصول حال حاضر بنز هست،جنسیس هم خودروی بسیار خوبیه ولی انتخابم نیست،با این قیمت اگر سدان الکتریکی بخوام،لوسید ایر ولاغیر
https://www.pedal.ir/american/%d9%84%d9%88%d8%b3%db%8c%d8%af-%d8%a7%db%8c%d8%b1-%d9%be%d8%a7%db%8c%d9%87/
قاطر فروش
۲۳ آبان ۱۴۰۱این بیشتر بحث الکترونیک و میدونیم کره تو این زمینه خیلی قویه
کاش بنز یه ماشین در حد و اندازه های نامش بسازه
رضا
۲۳ آبان ۱۴۰۱اگر توانایی و حق انتخاب داشتم جنسیس انتخاب من بود !
SLR _ 722
۲۳ آبان ۱۴۰۱جنسیس قطعا ماشین خوبی هست اما بعضی ایرادات مجله هم بعضا میتونه سلیقه ای باشه مثلا استفاده از کلید فیزیکی الزاما معنی برتر بودن نیست ( البته خودم من هم کلید رو ترجیح میدم ) و یا بحث طراحی کاملا سلیقهای هست ( خود من از سری eq خوشم میاد ) در بحث شتاب هم با قدرت کمتر و وزن بیشتر معلومه عقب میمونه ( گیربکس هم که ندارند که مثل گیربکس پورشه بتونه نتیجه رو عوض کنه )
البته برد کمتر و ترمز های ضعیف تر واقعا نقطه ضعف بنز بود . حس سواری هم باتوجه به تجربه کارشناسان حتما نظرشون قابل قبول هست که میشه بابتش به جنسیس آفرین گفت
محمد
۲۳ آبان ۱۴۰۱بحث شتاب هم با قدرت کمتر و وزن بیشتر معلومه عقب میمونه
مشکل اینه بابد همین قدرت کم تر به شدت هدر رویه انرژی داره چون باتری های جنسیس کوچک تره ولی برد بیشتری داره
samurai
۲۳ آبان ۱۴۰۱هر جا دیدی مقایسه بین چوسان و بقیه هست بدون چوسان بهتر و زیباتر و عالیتر و ….:))
این کرره….:)) به خودش زحمت نداده یه طراحیه جدا بزنه همون ته انبار مونده ها رو اورده موتورای یاتاقانی منفجریشو ور داشته 4 تا موتور جاروبرقی با باطری انداخته روش الانم که یه پولی داده به مجله که واسش مطلب بنویسه تا شاید کسی بیاد بخره
بنز کلا طراحی و سیستمش برقیه بشینی تو بنز عمرا بیای سوار جینیسیسیس:)) بشی حتی فکرشم خنده داره
اینم شکست میخوره چون تو دنیای واقعی بنز بنزه- کره….:)) کیلو چنده شتر گاو پلنگ زشت ……..
محمد
۲۳ آبان ۱۴۰۱چرا فقط ژاپنی فن ها هیتر کره هستن🤣
T
۲۳ آبان ۱۴۰۱دلیل اینکه جنسیس اینقدر آپشن و… میزاره یک چیز دیگست
وگرنه بنز هم میتونه اینهمه آپشن بزاره ولی خیلی گرون در میاد
یکی از دلایل سخاوتمندانه بودن تهجیزات و کیفیت جنسیس این است که سر زبون ها بیوفته و همه مردم جنسیس بخرند. هر وقت که پر طرفدار شد و به یک برند تبدیل شد دیگه اینهمه آپشن با قیمت ارزون نمیزاره
T
۲۳ آبان ۱۴۰۱البته بنز هم خیلی کم کاری کرد دیگه بنز. . بنز قدیم نیست ممکنه اصلا همچین برندی ۳۰ سال آینده از کره ای ها فروشش کم تر بشه چون هم الکی گرونه واقعا و آپشن ها و کیفیتش در حد اندازه بنز نیست