مرسدس بنز سال گذشته نسل جدید C کلاس را معرفی کرد اما برای رونمایی از نسخههای AMG این خودرو همچنان علاقهمندان را در انتظار گذاشت. حال اما این شرکت برای معرفی مدلهای AMG آماده شده و این کار را با پردهبرداری از C43 آغاز کرده است.
این نسخهٔ اسپرت از همان طراحی همتای معمولی خود استفاده میکند و صرفاً با تغییراتی مثل تجهیز به جلوپنجرهٔ پانامریکانا و بازطراحی سپر جلو، چهرهٔ کمی تهاجمیتری به خود گرفته است. مرسدس بنز همچنین در این نسخه زه کرومی دور پنجرههای جانبی را مشکیرنگ کرده است. در عقب نیز چهار سر اگزوز دایرهای به همراه یک اسپویلر کوچک روی درب صندوق بار، حال و هوای اسپرت خودرو را تکمیل کردهاند.
خبر مهمتر در مورد C43 جدید اما زیر کاپوت آن پنهان شده یعنی جایی که موتور V6 نسل قبلی حالا جای خود را به پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر M139 با توربوشارژر برقی داده است. این همان پیشرانهای است که چندی پیش برای اولین بار در SL43 با ۳۸۱ اسب بخار قدرت ارائه شد. موتور M139 در C43 اما ۴۰۸ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و از سیستم هیبریدی خفیف هم برخوردار است که میتواند بهطور موقت ۱۴ اسب بخار به قدرت موتور بنزینی اضافه کند.
این در حالی است که موتور ۳ لیتری V6 توئین توربوی نسل قبلی تنها ۳۹۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد. در پیشرانهٔ چهار سیلندر جدید C43، بهمنظور کاهش تأخیر توربو، یک موتور الکتریکی کوچک ۴۰ میلیمتری روی شفت توربوشارژر ادغام شده است. این موتور برقی پیش از آنکه گازهای خروجی اگزوز به حد مناسب برسند، مستقیماً چرخ کمپرسور را به گردش درمیآورد. این تکنولوژی از فرمول یک گرفته شده است.
در C43 جدید نیروی موتور از طریق یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود. سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic مرسدس نیرو را با نسبت ۳۱ به ۶۹ بین چرخهای جلو و عقب توزیع میکند. این سدان اسپرت از چند حالت رانندگی مختلف مثل اسپرت، اسپرت پلاس، راحت و شخصی برخوردار است. علاوه بر این، در بین اینها حالتی بنام ریس استارت هم وجود دارد که برای شتاب گیری بهینه از حالت سکون طراحی شده است. سیستم کنترل سواری AMG با کمکفنرهای تطبیقی و سیستم فرمان گیری چرخهای عقب هم از دیگر ویژگیهای استاندارد C43 جدید هستند.
مرسدس برای متوقف کردن این سدان اسپرت کالیپرهای ترمز چهار پیستونه در جلو و تک پیستونه در عقب را در نظر گرفته است. به گفتهٔ مرسدس، نسل جدید C43 ظرف ۴.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه حداکثر سرعت آن روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. البته در صورت سفارش رینگهای ۱۹ یا ۲۰ اینچی، این عدد به ۲۶۵ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا میکند (رینگهای استاندارد ۱۸ اینچی هستند).
در داخل C43 هم شاهد همان طراحی C کلاس جدید هستیم که از S کلاس الهام گرفته است. بااینحال، مرسدس چند ویژگی اسپرت مثل صندلیهای AMG، غربیلک فرمان D شکل AMG، پدالهای اسپرت AMG و دوخت قرمزرنگ را به C43 اضافه کرده است. صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر ۱۱.۹ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم از دیگر ویژگیهای داخل این ماشین هستند. فروش مرسدس C43 AMG جدید اواخر امسال در ایالاتمتحده آغاز میشود.
Erfan
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱از اون ماشین های هست که هنگام باز شدن واردات میتونه وارد کشور بشه به راحتی.و برسه به دست آقا ز..ا..ده ها
باز شدن واردات فقط درگاهی هست برایی اینکه آقا ز..ا..ده ها ماشین های لوکس خودشون رو به روز بکنن
Jdm باز
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱این ماشین مطمئنا بالای۴۰ هزار دلار قیمت داره پس امکان وارداتش نیس متاسفانه
محمد
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱مهم قیمت مدل پایه هست، اون قیمته که در گمرک ملاک قرار میگیرد، البته مدل پایه cla هم فکر نکنم زیر ۳۰ هزار دلار باشه، نسل قبلی پایه حدود ۲۸ ~ ۳۰ بود.
رامتین
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱نه دوست عزیز نمیتونه وارد بشه. من کل محصولات بی ام و یا بنز را زیر و رو کردم که محصولی با 40هزار دلار پیدا کنم. فقط نسخه های 200 اسبی cla و یا A کلاس میتونن که ارزش نداره. ترجیح میدم فولکس آرتئون وارد بشه. همین C کلاس در نسخه پایه با موتور 170 اسبی حدود 42000 دلاره.
Ali_x76
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱تصویر داخل کاپوتش جالبه، یه موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری تقریبا همهی فضارو اشغال کرده.
یاد اون ایام بخیر که C63 با انجین V8 6.2L عرضه میشد.
Jdm باز
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱کابین خیلی پیشرفته و مدرن تر شده
از نظر قدرت هم بهتر شده
طراحی هم شاید فوق العاده نباشه ولی خوب طراحی شده و من ناهماهنگی نمیبینم
در کل من خیلی خوشم اومد
ارش
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱طراحی خیلی خوبی داره .
F22RAPTOR
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱انصافا حالا که موتور v8رو کنار گذاشتن
باید تو نسخهc63 یه موتور شیش سیلندر استفاده کنن
که فک کنم چنین اتفاقی رد شده س
Jdm باز
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱واقعا اگه یه شیش سیلندر رو c63 نزارن،خیلی بد میشه
SamadyHesam
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱از همین الان معلوم شد که C63 همین خواهد بود بعلاوه یه موتور الکتریکی
کیانوش
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱واقعا جذابه طراحیش خیلی از سری 3 بهتره این نسل سی کلاس نسخه واگنش که دیگه چی بگم
پدرام پلاس
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱عشق در یک کلام
behnam-84
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ظاهر شلوغی نداره.یک سپر اسپرت در جلو و رینگ های AMG در بغل و چهار خروجی اگزوز و یک اسپویلر کوچک در عقب.داخل هم فرمون و صندلیهای اسپرت.موتورش تکنولوژی خوبی داره که باعث میشه اون تاخیری که توربو داره رو کمتر کنه.
در کل بد نیست خوبه اما در مقایسه با نسل قبل نداشتن موتور هشت سیلندر ممکنه اون جذابیت و خوش صدا بودن رو نداشته باشه.
دکتر
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱هیچی موتور بیگ بلاک نمیشه،موتور ۴ سیلندر هیچ وقت صدا و ابهت موتورای بزرگتر رو نداره
ARMAN
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱مرسدس گند زد تو C AMG با موتور 4 سیلندر
MERCEDES-BENZ KING OF CAR BRANDS
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ببین برادر اروپا و کل دنیا قوانین داره که مثلا میگن نباید با این حجم موتور ماشینو تولید بکنی، مثلا توی چین نباید موتور ۱۲ سیلندر وارد بشه، تو اروپا نباید روی یک سدان لوکس اسپورت یک موتوره ۱۲ سیلندر بزاری قوانین اروپا اینطوره یا شایدم ۸ یا ۶ سیلندر، اروپا قوانین داره، مگه ۴ سیلندر کمه؟ ما ایرانیا همش فکر سرعت و مسابقه باید باشیم؟ درضمن روی ماشین های گنده مثله رولزرویس ، بنتلی و مرسدس بنز مایباخ ۱۲ سیلندر حق دارن بزارن، نشون ندید انگار اطلاعاته ۳۰ سال پیشو دارید هموطنان.
제네시스
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱خودم طرفدار c کلاس و سری 3 بودم همیشه ، اما c به نظرم نسل قبل زیباتر بود البته کابینش خیلی بهتر شده
به هر حال با اینکه بنز سرتره من سری 3 رو ترجیح میدم
پدرام
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱طراحی این ماشین خیلی جذابه اما یه نکته عجیب هر چقدر که سعی کردن جلوش پهن و عریض به نظر برسه تو قسمت همه هدف این بوده که در صندوق یه جورایی به سمت داخل بره نمی دونم چطور منظورم رو برسونم به عبارت ساده تر عقب یه جور کوچک به نظر میاد
محمدهادی
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱زیباست و خوش استایل
امیرسالار
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱اولا به خاطر قیمت بالا وارد نمیشه دوما این ماشین به پول ما حدود ۳. ۴ میلیارد تومان هستش ولی بیاد ایران میشه ۱۵ تومن