کوچکسازی پیشرانهٔ خودروها معمولاً به معنای کم شدن نهایتاً دو سیلندر است اما نسل بعدی مرسدس C63 AMG کاهش شدیدتری را تجربه خواهد کرد زیرا در این خودرو پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی نسل کنونی جای خود را به یک موتور کوچک ۲ لیتری چهار سیلندر توربو خواهد داد اما پیش از آنکه به خاطر خداحافظی یکی از جذابترین پیشرانههای مرسدس با C63 اندوهگین شوید بهتر است بدانید که این تغییر آنقدرها هم که به نظر میرسد ناراحتکننده نخواهد بود.
نسل بعدی C63 از همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ M139 استفاده خواهد کرد که هماکنون بهصورت عرضی در سینهٔ مدلهای A45، CLA45 و GLA45 قرار گرفته است. این موتور که در C63 بهصورت طولی نصب میشود، مثل مدلهای جدید SL43 و C43 به یک توربوشارژ برقی ۴۰۰ ولتی مجهز خواهد بود که از فرمول یک میآید. در این سیستم، یک موتور برقی کوچک روی شفت توربو نصب میشود تا پیش از افزایش جریان گازهای خروجی اگزوز، توربو را به چرخش درآورد. به گفتهٔ AMG، به لطف این ویژگی، حتی زمانی که پیشرانه در دور آرامی کار میکند هم واکنش پدال گاز فوری خواهد بود.
اما علاوه بر این تکنولوژی، C63 جدید یک موتور الکتریکی هم روی محور عقب خواهد داشت که از طریق یک گیربکس دو سرعتهٔ اختصاصی، به چرخهای عقب نیرو میدهد. این گیربکس در سرعتی حدود ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت به دنده دو میرود. البته نیروی پیشرانهٔ چهار سیلندر بنزینی هم از طریق میلگاردان معمولی به چرخهای عقب منتقل میشود و موتور الکتریکی به این نیرو اضافه میکند. در همین حال، نیروی موتور الکتریکی میتواند با معکوس کردن جریان گشتاور از طریق میلگاردان به چرخهای جلو هم انتقال پیدا کند درحالیکه این چرخها از طریق گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک از موتور بنزینی هم نیرو میگیرند.
برای تأمین انرژی سیستم هیبریدی C63 یک پکیج باطری کوچک با ظرفیتی در حدود ۵ کیلووات ساعت در نظر گرفته شده که بهمنظور بهبود توزیع وزن، بالای محور عقب نصب میشود. به گفتهٔ AMG، قدرت پیشرانهٔ چهار سیلندر M139 در اینجا حداقل ۴۵۰ اسب بخار خواهد بود درحالیکه قدرت مداوم موتور الکتریکی هم ۹۴ اسب بخار است؛ بنابراین، مجموع خروجی سیستم باید چیزی در حدود ۵۴۰ اسب بخار باشد که از ۵۱۰ اسب بخاری نسل کنونی بیشتر خواهد بود. البته حداکثر قدرت موتور الکتریکی ۲۰۱ اسب بخار است اما این قدرت بهطور موقتی و برای ۱۰ ثانیه ارائه میشود. نسل جدید C63 AMG امسال معرفی خواهد شد و انتظار میرود قیمت آن از حدود ۷۰ هزار دلار شروع شود.
jd
۴ خرداد ۱۴۰۱از داخلشم کاش عکس میزاشتین
NAVID۰۰۹۸
۴ خرداد ۱۴۰۱من هنوز تو کف طراحی داخلی نسل قبلیش هستم ، حالا ببین جدیده چه اعجوبهایه !
فکر کنم تو ایران تا ۲۰۱۵ اومد و کم هم اومد اما همون هم کیفیت و طراحیش بسسار قویتر از نمونههای قبل از ۲۰۱۳ بود و از دلچسبتر از سری E بود !
اما جالبه برام که از کلاس C به مانند گذشته استقبال نشد و شما در اکثر کشورها سری E را بیشتر از C میبینید !
به نظر من کلاس C جون میده برای یک مرد ۴۰ سالهی مجرد شنگول و عشق باشگاه بدنسازی ، البته این تَصَوُراتِ من هست و اگر نه که … آره !
پدرام
۴ خرداد ۱۴۰۱حتی اگه قوی تر هم باشه اما توربو صدای جذاب v8 رو نداره
بهنام
۴ خرداد ۱۴۰۱V8 نسل قبلی هم توربو بود
Ali_x76
۴ خرداد ۱۴۰۱قدیما C63 با یه انجین اتمسفر V8 6.3 یا 6.2 لیتری عرضه میشد، واقعا صدای نازی داشت و استایلش مخصوصا تو نسخه بلک سریز محشر بود.
حیف
F22RAPTOR
۴ خرداد ۱۴۰۱خیلی جذاب تر میشد اگه
یه شیش سیلندر میداشتc63
TML BN
۴ خرداد ۱۴۰۱سی کلس واقعا جذابه
GMA
۴ خرداد ۱۴۰۱C63 نسل قبل یه AMG واقعی بود،ظاهر با وقار، پیشرانه V8
Amard
۴ خرداد ۱۴۰۱اگه دنبال صدایی خب یه بلندگو روی ماشین نصب کن به علاوه یه نرم افزار همون صدای هشت سیلندر میده باید قبول کرد گرمایش زمین جدی و آلودگی باید کاهش پیدا کن سیستم های جدید هیبریدی و برقی سوخت پاک باید بیان جایگزین بشن
Taha Malek
۴ خرداد ۱۴۰۱کی قراره متوجه شید ماشینا کمترین نقش رو تو گرمایش زمین دارن
اینا حرف های سیاستمدارایی که میخوان دیگ به کشورای نفتی وابستگی نداشته باشن
Amard
۴ خرداد ۱۴۰۱به نظرت فقط از نفت بنزین تولید میشه یا مواد پلاستیکی و مواد کامپوزیت هم تولید میشه که اتفاقا مصرفش بالاست تاثیر چندانی تو خرید نفت نداره که بنزین حذف بش اما تاثیر روی کاهش کربن داره
TML BN
۴ خرداد ۱۴۰۱بعد بدبختی یکی دو تا نیست خود لیتیوم هم ماده کمیابی و ممکنه در آینده ای نزدیک تموم شه
TML BN
۴ خرداد ۱۴۰۱والا اگر همین وقت رو که روی این الکتریکی دارن میذارن میذاشتن الان موتور درون سوز با آلودگی یک چهارمی تولید کرده بودن
بهنام
۴ خرداد ۱۴۰۱در مقابل m3 کارش یکم سخته
محمد امین
۴ خرداد ۱۴۰۱C63 فقط نسخه ی w204 با موتور ۶.۲ لیتر ۸ سیلندر تنفس طبیعی ،مخصوصا نسخه ی black series
Taha Malek
۴ خرداد ۱۴۰۱صدای اون نسخه واقعا وحشتناک بود بعضیا بهش لقب ماسل کار آلمانی دادن واقعا وحشی بود حیف…
پارسال
۴ خرداد ۱۴۰۱قطعا این نسل تو ظاهر از نسل قبل جذاب تر خواهد بود
اصلا شک نکن
ولی تنها ایرادش اینه که صدای جذاب موتور v8 رو نداره
ولی از نظر پرفورمنس قطعا نسل قبل رو قورت خواهد داد
فک کنم شتابش بیاد زیر ۳
مرتضی
۴ خرداد ۱۴۰۱آقا این سیستم برقی AMG رو یکی میگفت به دلیل پیچیدگی زیاد یه ذره سردرگم میزنه… البته اون ماشینه ای ام جی جی. تی هیبرید بود که موتورش ۸سیلندره … خدا کنه رو این درستش کنه
Alan.r
۴ خرداد ۱۴۰۱قدرتش از موتور V8 قبلی بیشتره و قطعا پرفورمنس بهتری هم خواهد داشت ولی موتور V8 یه چیز دیگست در کل C class یه ماشین فوقالعاده است
s.k.power
۴ خرداد ۱۴۰۱به نظرتون وزنش از نسل قبلی کمتره ؟ بابت حذف موتور سنگین میگم، یا باتری ها اضافه وزن رو انجام دادن و همون حدود سنگینه؟
مجید
۶ خرداد ۱۴۰۱سلام به همه کسانی که با هم کل میزنن که c63 بهتره یا این مدل جدید.
به نظر من اصلاً بحث نکنید.هر کدومتون اگه توانایی خرید این مدلها را دارید برید و مدلی که دوست دارید را بخرید و کیفشو ببرید اگه هم نمی تونید بخرید پس بحث نکنید و بزارید اوناییکه واقعاً سوار شدنظر بدن.
البته بگم منم عشق بنزم ولی چون این مدلها را سوار نشدم پس نظر نمیدم