مرسدس AMG نسل دوم سوپرکار GT را برای رقابت بهتر با پورشه ۹۱۱ بازطراحی و بازمهندسی کرده و آن را سال آینده معرفی خواهد کرد. این خودرو که با کد داخلی C192 شناخته میشود، درواقع برادر کوپهٔ نسل هفتم AMG SL خواهد بود که بهتازگی به بازار آمده است. این یعنی AMG GT فقط بهصورت کوپه تولید میشود و وظیفهٔ نسخهٔ روباز را بر عهدهٔ AMG SL میگذارد. طراحی سوپرکار جدید مرسدس تکاملی خواهد بود و تناسبات آشنای نسل قبلی یعنی کاپوت کشیده، انتهای کوتاه و فرم لیفتبک عقب را حفظ خواهد کرد.
به گفتهٔ دفتر مرکزی AMG در افلترباخ، در نسل بعدی GT از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی کنونی ولی با سیستم روغنکاری کارتل خشک استفاده خواهد شد. انتظار میرود این موتور مثل SL جدید، در مدلهای GT53 و GT63 به ترتیب با ۴۷۵ و ۵۸۵ اسب بخار قدرت ارائه شود درحالیکه بعداً مدلهای قویتری مثل GT R و GT بلک سریز هم به این خانواده اضافه خواهد شد؛ اما جالبتر از همه اینکه AMG در حال کار روی یک نسخهٔ پلاگینهیبریدی بنام GT63 S E-Performance هم هست که از قوای محرکهٔ GT63 S E چهاردر کنونی استفاده خواهد کرد.
قوای محرکهٔ این مدل از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 به همراه یک موتور الکتریکی در عقب تشکیل شده است که مجموعاً ۸۴۲ اسب بخار قدرت تولید میکند. اگر دقیقاً همین سیستم در AMG GT هم ارائه شود آن را به یکی از قویترین سوپرکارهای هیبریدی تبدیل خواهد کرد که حتی از فراری ۲۹۶ GTB با ۸۳۰ اسب بخار قدرت هم قویتر خواهد بود. بااینحال، مثل SL جدید، برای نسل بعدی AMG GT هم پیشرانههای چهار سیلندر و شش سیلندر خطی در نظر گرفته شده است. موتور چهار سیلندر همان نمونهٔ ۲ لیتری توربو خواهد بود که با سیستم هیبریدی خفیف و توربوشارژ برقی در SL43 ارائه شده و ۳۸۰ اسب بخار قدرت دارد.
AMG GT جدید بجای گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ کنونی به یک نمونهٔ ۹ سرعتهٔ جدید کلاچ تر مجهز میشود و برای اولین بار سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن ارائه خواهد شد. تغییر مهم دیگر اینکه در نسل جدید دیگر گیربکس به شکل ترنساکسل در عقب نصب نخواهد شد بلکه به جلو در کنار پیشرانه منتقل میشود تا فضا را برای سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic و سیستم فرمان گیری چرخهای عقب آزاد کند؛ اما علیرغم این تغییر، گفته شده توزیع وزن AMG GT جدید تفاوت چندانی با توزیع ۴۷ به ۵۳ در جلو و عقب نسل کنونی نخواهد داشت. مرسدس برای اولین بار از ترنساکسل عقب در SLS استفاده کرد و آن را در نسل اول AMG GT ادامه داد.
بدنهٔ AMG GT جدید با ترکیب منحصربهفردی از آلومینیوم، فولاد، منیزیوم و فیبر کربن ساخته خواهد شد تا هم وزن را کاهش و هم استحکام را افزایش دهد. در زیر این بدنه هم از سیستم تعلیق فعال با طرح دو جناقی در جلو و چند اتصالی در عقب با فنرهای فولادی، دامپرهای متغیر و آنتیرول بارهای هیدرولیکی استفاده خواهد شد. یکی دیگر از ویژگیهای سوپرکار جدید مرسدس هم برخورداری از آئرودینامیک فعال مشابه AMG SL جدید است که باعث کاهش نیروی لیفت در جلو و افزایش داونفورس در عقب میشود.
Aboalfazl demon
۸ مرداد ۱۴۰۱یا خدا
GMA
۸ مرداد ۱۴۰۱اگه شبیه رندر باشه،سرطان خالصه،پروتاتیپش هم شبیه رندره،دیگه امیدی به طراحی های جدید مرسدس نیست
NAVID۰۰۹۸
۸ مرداد ۱۴۰۱از عقب پورشه شده !
از جلو ضایع شده !
اما چیزی که هست ، اینه که بنز و بنزها را باید از نزدیک دید و فهمید و اصلاً از روی عکس نمیشه در مورد گیرایی خودروهای بنز نظر داد !
کیان
۸ مرداد ۱۴۰۱رند اول نارنجی به نظر خیلی خیلی شبیه محصولات مازراتی هست، مخصوصا فرم چراغهای جلو
گلاب
۸ مرداد ۱۴۰۱نمیدونم چرا طراحی های بنز و بی ام و اینقدر بد شده مخصوصا توی الکتریکی ها ..همون الکتریکی ها رو با ظاهر بنزینی ها میساختن بهتر نبود مثلاً eqs
حق گوی باطل
۸ مرداد ۱۴۰۱بنز و بی ام و این اواخر بنزینی هارو هم خراب کردند
واقعا زبان طراحی یک دوره قبل بنز و بی ام و خیلی زیبا بود ولی الان …
BMW
۸ مرداد ۱۴۰۱دقیقا شبیه چینی ها دارن می شن چرا مثل تسلا طراحی نمی کنن .
M83
۸ مرداد ۱۴۰۱الان این به این خوشگلی چه مشکلی داره /: ؟!
Gold
۸ مرداد ۱۴۰۱خداحافظی با دماغ کشیده های اصیل :
sls ارزشمند
amg gt نسل یک
وایپر افسانه ای
Khosrow
۸ مرداد ۱۴۰۱چرا اینقدر شبیه نیسان زد ..
وحید اسماعیل نسب
۸ مرداد ۱۴۰۱واقعا طراحیش زشته
Yasin
۸ مرداد ۱۴۰۱امیدوارم جانشین جذابی باشه
چون خود amg gt به اندازه sls جذاب نبود
JDM lover
۸ مرداد ۱۴۰۱اگه شبیه اون رندر نارنجیه باشه ، رسما فاتحه اش خوندس
نسل کنونی بسیار بسیار زیبا تره
نسخه پایه اش هم که چهار سیلندره 😶😒
چرا اخه اینکارو میکنی مرسدس
MHMUD
۸ مرداد ۱۴۰۱خیلی ممنون که عقب 911 طراحی کردی …
رامتین
۸ مرداد ۱۴۰۱بنظرم وقتشه بی ام و هم سری M1 را تولید کنه. حتی جایی دیدم سری9 بی ام و هم ممکنه ایجاد بشه! عجب رقابتی خواهد بود. امیدوارم قبل الکتریکی شدن حداقل این سوپر اسپرتها شکل بگیرند! امید فقط به آلمانیهاست…
محمد هادی
۸ مرداد ۱۴۰۱اگر نسل بعدی چیزی شبیه به عکسای موجود باشه
میشه بهش گفت قراعتی متفاوت از اتاق ۹۱۱ توسط یک آلمانی دیگر!
ولی زشت نیست فرم بدنه
زیبا و وحشیه و خمیده ست
من خوشم میاد ازین سبک ماشینای اسپرت،حس سرعت و توانایی های آئرودینامیک رو به آدم القا میکنه
محمد هادی
۸ مرداد ۱۴۰۱شایدم اصن این شکلی نشه
هنوز که کامل معلوم نیست
دوچرخه سوار
۹ مرداد ۱۴۰۱معرکه است.
مهدی
۱۶ مرداد ۱۴۰۱خیلی زشت شده
مهردادکمال
۳ مهر ۱۴۰۱نمای پشتش پر ابهته