نسل جدید مرسدس AMG S63 با اضافه کردن موتور الکتریکی به پیشرانهٔ V8 توئین توربو، مجموعاً ۸۰۲ اسب بخار قدرت دارد
مرسدس AMG نسل جدید سدان پرفورمنس S63 را معرفی کرده است. این خودرو که حالا S63 AMG E Performance نام گرفته، قویترین S کلاس تاریخ محسوب میشود. برخلاف برادر کوچکتر یعنی C63 که پیشرانهٔ V8 خود را با یک موتور چهار سیلندر جایگزین کرده، در S63 جدید همچنان نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو حفظ شده و حالا از طریق یک سیستم هیبریدی با موتور الکتریکی در عقب، به قدرت آن افزوده شده است. در این خودرو، پیشرانهٔ بنزینی دقیقاً مثل نسل قبلی ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما حالا موتور الکتریکی ۱۹۰ اسب بخار به آن اضافه کرده و مجموع خروجی را به ۸۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۴۳۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است.
البته این سیستم هیبریدی پیچیده، نسل جدید سدان پرفورمنس پرچمدار مرسدس را ۵۲۵ کیلوگرم سنگینتر از قبل کرده و مجموع وزن آن را به ۲۵۲۰ کیلوگرم رسانده است. به همین دلیل، S63 جدید با وجود قدرت بسیار بیشتر، برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۳.۳ ثانیه زمان نیاز دارد که تنها ۰.۲ ثانیه از نسل قبلی سریعتر است. حداکثر سرعت این خودرو روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما با سفارش پکیج رانندهٔ AMG میتوان این عدد را به ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت افزایش داد.
برای تأمین انرژی موردنیاز موتور الکتریکی این ماشین، یک باطری کوچک ۱۳.۱ کیلووات ساعتی روی محور عقب نصب شده که امکان پیمایش ۳۳ کیلومتر بهصورت تمام الکتریکی را فراهم میکند. البته به گفتهٔ AMG، در S63 تمرکز نه روی برد الکتریکی بلکه روی پرفورمنس بوده است. ازاینرو، خودرو بهصورت استاندارد از سیستم تعلیق بادی با آنتیرول بارهای الکترومکانیکی، کمکفنرهای تطبیقی، فرمان گیری چرخهای عقب، ترمزهای کربن سرامیکی و دستهموتورهای فعال بهره میبرد.
اصلیترین ویژگی ظاهری S63 جدید که نشان میدهد با یک محصول AMG طرف هستیم، جلوپنجرهٔ پانامریکانا است. این جلوپنجره برای اولین بار است که روی S کلاس دیده میشود. طراحی متفاوت سپر جلو با ورودیهای هوای بزرگ، سر اگزوزهای ذوزنقهای در طرفین دیفیوزر، رینگهای آلیاژی فورجکاری شده ۲۰ اینچی یا ۲۱ اینچی بهصورت سفارشی و نشان قرمزرنگ S63 در عقب هم از دیگر ویژگیهای ظاهری این خودرو هستند.
S63 جدید در داخل نیز تغییرات ظریفی را تجربه کرده است که ازجملهٔ آنها میتوان به تودوزی و دوخت سفارشی AMG، لوگوی AMG روی پشتسریها و گرافیک خاص AMG در صفحه آمپر دیجیتالی با طراحی ویژه به سبک پرفورمنس اشاره کرد. این ماشین همچنین به غربیلک فرمان متفاوت AMG هم مجهز شده که روی آن کنترلرهای دواری برای انتخاب از بین چهار سطح سیستم احیای انرژی ترمزها و هفت حالت رانندگی مختلف تعبیه شده است.
این حالتها از اسپرت و اسپرت پلاس که موتور V8 را همیشه فعال نگه میدارد تا حالت الکتریکی را شامل میشود که موتور بنزینی را کاملاً خاموش میکند. در این حالت، صدای مصنوعی پیشرانهٔ درونسوز هم در داخل و هم بیرون پخش میشود؛ ازآنجاییکه S63 بر اساس S کلاس ساخته شده است، از تمام تجهیزات رفاهی و ایمنی آن بهره میبرد. یکی از این تجهیزات، سیستم خودروان سطح ۳ درایو پایلوت مرسدس است که در بهار آینده برای S63 ارائه میشود. این سیستم در برخی جادههای خاص، تا سرعت حداکثر ۶۰ کیلومتر بر ساعت کنترل کامل خودرو را به دست میگیرد و به راننده امکان تماشای فیلم یا انجام کارهای دیگری را میدهد.
aMiRsHaYaN
۱۵ آذر ۱۴۰۱به به
حالا این ماشین رخ داره
shayan1renault
۱۵ آذر ۱۴۰۱عالی طراحی با اصالت
واینکه برقی نیست عالیه
محمدهادی
۱۵ آذر ۱۴۰۱فقط مثل بقیه هیبریدی های بنز اینم مبتلا به وزن نهایی خیلی بالا شد
تنها ایرادش همینه
وگرنه خیلی خوش استایل ازاب درومده
من با وزن مشکل ذاتی دارم
ببینیم سلطان بی ام و تو پرفورمنس ترین نسخه ش چکار میکنه
رقابت این دوتا بسیار جذاب و تعیین کننده میشه
godfather
۱۵ آذر ۱۴۰۱چقدر کاریزماتیک
Hemn
۱۵ آذر ۱۴۰۱از نزدیک دیدمش واقعا دل آدمو میبره
ehsan.fa
۱۵ آذر ۱۴۰۱طراحی جدید بنز جوری شده که فقط سایز بندی داره ، همشون تقریبا یکسان هستند با اندازه های مختلف. قدیم c200 و e200 از ۲ کیلومتری معلوم بود الان باید ماشین باز قهار باشی تا انواع کلاس ها رو بشناسی
کیانوش
۱۶ آذر ۱۴۰۱اللته که که نوزم مشخصه کدوم سی کلاسه کدوم ی کلاسه و کدوم ای کلاسه حتی اگه طراحیشون عینن کپی هم بود بازم از رو سایزشون میشد فهمید
Taha Malek
۱۵ آذر ۱۴۰۱AMG on fire 🔥🔥🔥
مردیم از خوشی
۱۵ آذر ۱۴۰۱کابین بسیار زیبا
خیلی بهتر از اون هایپر اسکرین مسخره
زیر کاپوت اینقدر تمیز و زیبا کار شده آدم دلش میخواد کاپوت را بکنه و همین طوری باش بره بیرون
ما کجا اونا کجا
خدا نگذرد از بانی این وضع و حامی هاشون
مردیم از خوشی
۱۵ آذر ۱۴۰۱کابین بسیار زیبا
خیلی بهتر از اون هایپر اسکرین مسخره
زیر کاپوت اینقدر تمیز و زیبا کار شده آدم دلش میخواد کاپوت را بکنه و همین طوری باش بره بیرون
ما کجا اونا کجا
خدا نگذرد از بانی این وضع و حامی هاشون
ARMAN سابق
۱۵ آذر ۱۴۰۱رخو برم
محمد
۱۵ آذر ۱۴۰۱آخرین s63 بنزینی……
omid622
۱۵ آذر ۱۴۰۱انکار یه c کلاس کشیده شده اون لگو بالای کاپوت هم نمونده بد شده
Hadi
۱۵ آذر ۱۴۰۱به به عجب هیولایی شده 🇩🇪👌🏼
۸۰۰ اسب قدرت با S63 تو اوج راحتی و آرامش…
واقعا زیباست و همه چی تمومه فقط دوست داری نگاش کنی و لذت ببری 😍
در یک کلام محشره 👌🏼
نویدی
۱۵ آذر ۱۴۰۱بسیار خودروی قابل احترامیه ولی قبل از رونمایی هم مطمئنم که bmw m5 نسل جدید توی این کلاس بی رقیب و بهترین گزینه ست.مثل همیشه.
ناشناس
۱۵ آذر ۱۴۰۱دوست عزیز m5 با e کلاس هم رده هست نه s رقیب مستقیم این ماشین نسل جدید i7 m60 یا 760li هست که مرسدس از هر دو شون هم قدرتمند تره و هم سریع تر و تو طراحی هم که با اختلاف رقیب باواریایی رو شکست میده
مهردادکمال
۱۵ آذر ۱۴۰۱بی ام و. m 5کلاسش فرق داره با هم مقایسه نبایست کرد
Behnam1012
۱۵ آذر ۱۴۰۱سری پنج با E کلاس مقایسه و هم کلاس میشه
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۵ آذر ۱۴۰۱یارو کلاس بندی بلد نیست میاد نظر میده
نویدی
۱۵ آذر ۱۴۰۱کلاس بندی بلد نیست ولی حداقل انقدر شخصیت داره که به کسی که نمیشناسه نگه یارو…
از نظر لوکس بودن و ابعاد کمی با هم اختلاف دارن ولی از نظر فنی و قوای محرکه کاملا باهم قابل مقایسه هستن.
محمدهادی
۱۶ آذر ۱۴۰۱نوید جان تاج سری
ناراحت نشو عزیزم
همین که صادقانه پیام میدی رو همه باهات حال کردن
اصن تو خودت سری پنج ۲۰۲۲ هستی باصفا
پداله دیگه داداش
همه رو برندهاشون شدید تعصب میکشن
یکم باید بهمون حق بدی عزیز دلم
اما چیزی از با ارزش بودن تو کم نمیکنه
❤️❤️
❤BMW❤
۱۶ آذر ۱۴۰۱واقعا
hssn
۱۵ آذر ۱۴۰۱همون V8 قبلی بدون افزایش قدرت و ۵۰۰ کیلوگرم سنگینتر شدن
عملا هیچکاری بجز اضافه کردن باطری و موتور الکتریکی برای این ماشین انجام نشده
مضحکه اگه بخوای براش اسم “نسل جدید” رو بیاری، واقعا ناامید کنندست همچین عملکرد و روشی از بنز
Alan.r
۱۵ آذر ۱۴۰۱از نظر شما نسل جدید یعنی مثل بی ام و کامل گند بزنی به طراحی تا نسل جدید و قبلی قابل تشخیص باشند و تفاوت داشته باشن
hssn
۱۵ آذر ۱۴۰۱خب حداقل bmw یه طراحی رو تو ابعاد مختلف کپی پیست و تولید نمیکنه
حالا جدا از اون اسمی از ماشینای بیمر دیدی تو حرفم مگه؟ چه منطق ضعیفیه…
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۵ آذر ۱۴۰۱سلطان قلب ها
ناشناس
۱۵ آذر ۱۴۰۱فکرشو کنید ۸۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۴۳۰ نیوتون متر گشتاور روی یه سدان لوکس چه از آب در بیاد !!!! واقعا معرکه هست ، تو موتورترند به شوخی نوشته بودن : دیگه نیازی به خرید فراری ۸۱۲ نیست چون s63 جدید با یک سوم قیمت هم اندازه فراری قدرت و شتاب میده با این فرق که شما موقع رانندگی با s63 میتونید روی صندلی های نرمش لم بدین و از گرمکن و سردکن و ماساژورش لذت ببرید 😂😍🇩🇪🇩🇪🇩🇪🔥🔥🚀🚀
❤BMW❤
۱۶ آذر ۱۴۰۱و با بیامو m5cs میتونی این ماشین زشت رو توی اتوبان خرد کنی تا هیچی حتی به گرد پات هم نرسه :)
Alan.r
۱۵ آذر ۱۴۰۱مثل همیشه عالی
ظاهر بسیار زیبایی داره کابینشم بسیار لوکس و تکنولوژیکه و از نظر امکانات ایمنی و رفاهی کمتر ماشینی میتونه باهاش رقابت کنه با اون هیولای زیر کاپوت هم میشه از رانندگی لذت کامل رو برد
🇩🇪The best or no thing 🇩🇪
محسن
۱۵ آذر ۱۴۰۱اللللللللهه زیبایییییی
اصلا قلبم رفت..
ماکان
۱۵ آذر ۱۴۰۱سلام . مثل برخی از افراد دیگر ، این ماشین برای من هم یکی از بهترین ماشین هاست .
ماکان
۱۵ آذر ۱۴۰۱در ضمن فکر کنم که بی ام و سری 7 در نسل جدیدش رقیب مستقیمی برای نسخه S63 از بنز کلاس S ندارد .
MohammaD
۱۵ آذر ۱۴۰۱خوشم اومد اما از نظر پرفورمنس فک می کنم دوباره ماجرای gt63 هیبرید ، اینجا هم اتفاق افتاده و اون همه قدرت و گشتاور بیشتر صرفا وزن سنگینترش رو خنثی کرده و حتی تو عدد و رقم هم تاثیرشو نشون نداده . فقط به شتاب ثانویه امیدوارم…..
new reventon
۱۵ آذر ۱۴۰۱king is back
Reza Waffen SS
۱۵ آذر ۱۴۰۱به به به این جلال و شکوه و عظمت
ferimia
۱۵ آذر ۱۴۰۱و همچنان s کلاس معیار این سگنمت باقی میماند
❤BMW❤
۱۶ آذر ۱۴۰۱البته در پشت بیامو
ferimia
۱۷ آذر ۱۴۰۱🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Sisili
۱۵ آذر ۱۴۰۱واقعا زیبایی و حلق یه اثر هنری به تمام معنا
نمیدونم وزن این عروسک بالاست و اون یکی نیگه با هم تفاوت ندارند و یه سری چرت و پرت دیگه
باید کفت شماها فقط یاد گرفتید سطحی نگاه کنید و هیجوقت زیبا نگاه کردن رو یاد نگرفتید
با همه این حرف ها فقط افسوس تو سرزمینی زندکی میکنیم که توسط اشخاصی بی کفایت در کمپانی های بی خاصیت گرفتار و مجبور به سوار شدن به تولید قاطرهایی که در شکل و قیافه ماشین به ملت هل میدهند
پدرام
۱۵ آذر ۱۴۰۱همچنان معتقدم چراغ های عقب حالت عمودی روی این ماشین بیشتر میاد مثل اتاق w221 و w222
ابهتش بیشتره
THE1
۱۵ آذر ۱۴۰۱رخ نسل قبل s63 یه چیز دیگه بود، ولی یه مرسدس همیشه یه بنزه(با استعانت از سلطان جواد خیابانی)
و در کل عجب پرفورمنس و قدرتی…،
و خدا را هزاران بار شکر که v8 چهار لیتری حفظ شده
و هزاران افسوس که مثل همیشه فقط میتونیم اخبارشو دنبال کنیم و عکساشو دانلود و آرشیو…..💔😑🤦♂️
heshmat021
۱۶ آذر ۱۴۰۱۸۰۰ اسب بخار ، به به
اگر ماشین برقی بود همه میگفتن این همه قدرت یه سدان میخاد چیکار، خیلی خطرناکه، ولی رو بنز همه میگن به به
مشکل از طرز فکر ها است
❤BMW❤
۱۶ آذر ۱۴۰۱اصلا اگه شما عکسای داخل بیامو سری هفت جدید رو عقبش رو ببینی ، کیفیت از تو عکس فوران میکنه و چیزی که بنز فنا خیلی بهش مینازن ، جلو بیامو کم میاره