مرسدس بنز

معرفی مرسدس بنز EQS SUV، شاسی‌بلند پرچم‌دار برقی

سال گذشته مرسدس بنز سدان الکتریکی پرچم‌دار EQS را معرفی کرد و حالا پرده‌ها را از چهرهٔ همتای بلندقامت آن با نام EQS SUV کنار زده است. این یک شاسی‌بلند لوکس سه ردیفه است که قصد دارد در صدر سگمنت خود قرار گیرد. این خودرو در ابتدا در آمریکای شمالی با دو نسخهٔ مختلف عرضه خواهد شد که نام آن‌ها با EQS سدان یکسان است. نسخهٔ پایه که EQS 450+ SUV نام دارد، از یک موتور الکتریکی در عقب با ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۶۸ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند.

نسخهٔ بعدی اما با نام EQS 580 4Matic SUV در هر محور خود یک موتور دارد که مجموعاً ۵۳۶ اسب بخار قدرت و ۸۵۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. نکتهٔ قابل‌توجه اینکه هردو نسخهٔ EQS SUV کمی قدرت بیشتری از همتای سدان خود دارند. به گفتهٔ مرسدس، با استفاده از شارژرهای سریع DC می‌توان از ۱۰ تا ۸۰ درصد از باطری‌های هردو نسخهٔ این شاسی‌بلند الکتریکی را ظرف تنها ۳۱ دقیقه شارژ کرد درحالی‌که این کار با شارژرهای AC حدود ۱۱.۵ ساعت طول می‌کشد. حداکثر ظرفیت شارژ این خودرو نیز ۲۰۰ کیلووات اعلام شده است.

به گفتهٔ مرسدس بنز، این ماشین طبق معیارهای WLTP می‌تواند با هر بار شارژ بیش از ۶۰۰ کیلومتر را طی کند. البته گفته نشده که کدام نسخه می‌تواند چنین بردی داشته باشد. درهرحال، این برد به میزان قابل‌توجهی از سدان بشدت آئرودینامیک EQS کمتر است که می‌تواند تا ۷۷۰ کیلومتر را با هر بار شارژ طی کند. البته به لطف تکنولوژی شارژ سریع، با تنها ۱۵ دقیق شارژ می‌توان ۳۰۰ کیلومتر به برد EQS SUV اضافه کرد.

درست مثل EQS سدان، این نسخهٔ شاسی‌بلند نیز از تمام تکنولوژی‌های پیشرفتهٔ مرسدس بنز بهره می‌برد. نسخهٔ ۴۵۰+ به‌صورت استاندارد با نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۲.۸ اینچی و صفحه آمپر ۱۲.۳ اینچی ارائه می‌شود. این مدل همچنین به سانروف پانوراما و گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌ها هم مجهز بوده و امکان سفارش صندلی‌های ردیف سوم هم برای آن وجود خواهد داشت که ظرفیت سرنشین را به هفت نفر افزایش می‌دهد.

اما کسانی که نسخهٔ ۵۸۰ 4Matic را انتخاب کنند از هایپراسکرین عظیم ۵۶ اینچی بهره‌مند خواهند شد که سه نمایشگر مجزا زیر آن قرار دارد. علاوه بر این، امکان سفارش سیستم سرگرمی عقب هم وجود خواهد داشت که دو نمایشگر ۱۱.۶ اینچی را به همراه یک تبلت در کنسول مرکزی به همراه دارد. این تبلت را می‌توان با خود از خودرو بیرون برد و در محدودهٔ معقولی نزدیک به خودرو از آن استفاده کرد.

EQS SUV به‌صورت استاندارد به سیستم تعلیق بادی AirMatic با کمک‌فنرهای تطبیقی، سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب و سیستم داینامیک سلکت با حالت‌های اقتصادی، راحت، اسپرت و شخصی مجهز است. در بخش سیستم‌های کمک‌راننده نیز این ماشین از مواردی مثل کروز کنترل تطبیقی، دستیار فعال حفظ حرکت میان خطوط، دستیار نقاط کور، دستیار فعال فرمان، دستیار فعال ترمز و… بهره می‌برد. در همین حال، از طریق اسکنر اثرانگشت در کنسول میانی خودرو می‌توان حداکثر هفت پروفایل کاربری را ذخیره کرد و سپس هرکدام از آن‌ها را به یکی از صندلی‌ها اختصاص داد تا سرنشینان بتوانند به‌راحتی به تنظیماتی که قبلاً تعیین کرده‌اند دسترسی پیدا کنند.

اصلی‌ترین رقبای EQS SUV را می‌توان تسلا مدل X و بی‌ام‌و iX دانست هرچند که شاسی‌بلند پرچم‌دار مرسدس از لحاظ مشخصات روی کاغذ خیلی به آن‌ها نزدیک نیست. بااین‌حال، EQS SUV با ۵,۱۳۰ میلی‌متر طول، ۱,۹۵۵ میلی‌متر عرض و ۱,۷۲۷ میلی‌متر ارتفاع، کمی از دو رقیب مذکور بزرگ‌تر است و بنابراین باید کابین جادارتری داشته باشد. فاصلهٔ محوری ۳,۲۰۰ میلی‌متری این خودرو با EQS سدان یکسان است ولی ۱۹۸ میلی‌متر ارتفاع بیشتری دارد. صندلی‌های ردیف دوم EQS SUV را می‌توان تا ۱۲۷ میلی‌متر به جلو یا عقب کشید و درنتیجه فضای زانو در این ردیف بین ۸۳۸ تا ۹۶۵ میلی‌متر متغیر خواهد بود.

فروش مرسدس بنز EQS SUV از اواخر امسال آغاز خواهد شد ولی قیمت آن هنوز اعلام نشده است. بااین‌حال، انتظار می‌رود قیمت این شاسی‌بلند پرچم‌دار برقی نزدیک به نسخهٔ سدان با قیمت پایهٔ ۱۰۲ هزار دلاری باشد. در این صورت، شاسی‌بلند مرسدس بسیار گران‌تر از بی‌ام‌و iX و تسلا مدل X خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. 🤍🤍Tesla lover🤍🤍

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (757 ديدگاه)

    انتظار دیگه ای از مرسدس داشتم

    موافقم 15
    مخالفم 64
    1. Reza.M

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (311 ديدگاه)

      ای کاش دراز تر بود که ردیف سومش هم قابل استفاده باشه ولی در حال حاظر بی رقیبه…البته تا زمانی که از المان براش رقیب برسه…فقط المانی ها میتونن با خودشون رقابت کنن چون واقعا لول تکنولوژی و سطحه مونتاژی که دارن تو یه لیگه دیگس….

      موافقم 41
      مخالفم 16
      1. Saeeed

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (22 ديدگاه)

        طولش 5.10 که تقریبا هم اندازه لندکروزه و حتی این چند سانتی بلند تره

        موافقم 28
        مخالفم 1
  2. پیکان جوانان گوجه ای

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (990 ديدگاه)

    کم کم داره تو طراحی الکتریکی ها بهتر عمل میکنه مرسدس هر چند هنوز نمیشه اینو خیلی زیبا دونست ولی نسبت به امثال gla وglbبهتره

    موافقم 44
    مخالفم 4
    1. احمدرضا

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (878 ديدگاه)

      GLB خیلی خوشگله که 😐 من عاشقشم

      موافقم 12
      مخالفم 20
  3. seyedjavad.mercedesbenz

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    به نظرم خوشگل شده ، مشخصات فنی و بردش واقعا فوق العادس و با اومدن نسخه های رده بالا بهتر هم میشه ، در کل خیلی بیشتر از رقبا دوستش دارم البته که بی رقیبه و هیچ شاسی بلند برقی به لوکسی این ساخته نشده

    موافقم 43
    مخالفم 6
  4. AMANTE

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    از نظر من این سبک طراحی هرچقدر که روی نسخه ی سدان خوب نبود ولی در نسخه ی شاسی بلند خوبه.
    و جزو بهترین و زیباترین شاسی بلند های برقی بازار هست.
    دو رقیبی که در مطلب اشاره شده از نظر عملکردی یکی خوب و اون یکی عالیه ولی از نظر لوکس بودن نمیتونن به این برسن و این اختلاف قیمت به نظر من قابل قبوله.

    موافقم 42
    مخالفم 1
  5. reza342

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (216 ديدگاه)

    تخم مرغ زشت. حیف بنزهای قدیم

    موافقم 13
    مخالفم 73
  6. ممد ژانگولر

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (4149 ديدگاه)

    احساس میکنم مرسدس بنز تو برقیا فعلا داره بهتر کار میکنه مگر خلافش ثابت بشه

    موافقم 34
    مخالفم 7
  7. پیمان

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هتل‌ متحرک

    موافقم 28
    مخالفم 5
  8. مهزیار

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (444 ديدگاه)

    طراحیش هیچی نیست

    موافقم 6
    مخالفم 39
  9. بهنام

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (904 ديدگاه)

    طراحیش شبیه به یکسری محصولات هست که شرکت ها دیگر در اون حوزه کار نمیکنن و امتیاز و تولیدش رو به کشورهای دیگر واگذار میکنن میمونه . اصلأ حس یک مرسدس بنز رو نداره . انتظار از برخی شرکت ها بالاست و این اون انتظار رو برآورده نمیکنه .

    موافقم 3
    مخالفم 21
  10. SRT

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (624 ديدگاه)

    من که از طراحی جلوش زیاد خوشم نیومد،البته نمیگم بد بود فقط سلیقه ی من نبود
    بقیه چیزا خوب بود

    موافقم 12
    مخالفم 3
  11. مهدی

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (188 ديدگاه)

    راستش.زیاد با طراحی مدل های EQ بنز حال نمیکنم.هرچند که از خیلی خودروهای برقی دیگه طراحی بهتری داره ولی خودروهای بنزینی بنز یه چیز دیگه است.

    موافقم 3
    مخالفم 11
  12. Jdm باز

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    طراحیش نسبت به نسخه سدان زببا تر شده و از نظر لوکس بودن واقعا بی نظیره و رقباش تا این حد لوکس نیستن
    منتظر eqs63 s suv هستم🔥🔥

    موافقم 20
    مخالفم 1
  13. Alan.r

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    عالیه هم قشنگه هم خیلی لوکسه از نظر فنی هم عالیه

    موافقم 15
  14. ارین صاحب جمعی

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1104 ديدگاه)

    دست المانیا کم کم داره راه میوفته

    موافقم 12
    مخالفم 4
  15. GMA

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    عالی نیست ولی بد نیست، کلا از سبک طراحی محصولات EQ مرسدس خیلی خوشم نمیاد، در حد و حدود بنز نیستند

    موافقم 1
    مخالفم 19
  16. پدرام

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    با اینکه طراحی های بنز یکم عجیب غریب شده با این حال این مدل به مراتب از ix ب ام و زیباتره

    موافقم 17
  17. رامتین

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3257 ديدگاه)

    بنظرم خیلی خوب شده. این کابین را میتونه روی s کلاس هم بیاره. فقط مرسدس در اینکه نسخه کوپه و کروک سری s، سری c و سری e را حذف کرد دقیقا داره میگه اعتقادی به اینها ندارم. کلاسهایی که بسیار مورد علاقمه…

    موافقم 10
  18. مرتضی

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (197 ديدگاه)

    این باز بهتره

  19. amir

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (104 ديدگاه)

    یکی از مشکلاتی که Bmw داره و بنز نداره اینه که میتونه هر جوری خواست جلو پنجرش رو عوض کنه ولی bmw نمیتونه وممکنه تو طراحیش تاثیر منفی بزاره شما الان لوگو مرسدس رو بردار و یه لوگو دیکه بزن بعد ببین کی میفهمه این بنز بوده !

    موافقم 3
    مخالفم 1
  20. Alan.r

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    اتفاقا محصولات بنز کاملا مشخص هستند از رو جلو پنجره و چراغ ها خیییلی راحت میشه فهمید بنزه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  21. amir1400

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    طراحیش واقعا نمیشه گفت زیبا هست ، ولی از لحاظ کیفیت ساخت و دقت مونتاژ از تسلا مدل x که یکی از رقبای اصلیش هست خیلی بهتره و البته به تکنولوژی خودران سطح ۳ مرسدس هم مجهز میشه که از اتوپایلوت تسلا خیلی پیشرفته تر هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا